Fórum >> Típusok >> 156

axel2017-12-31 14:34:18 // 153842
Nem tudom sajnos. Ráadásul egy hét múlva műszakis. Sok időm nincs most sajnos azért a relével próbálkozok először. Köszönöm, megnézem akkor ott.
Trombozis2017-12-31 14:16:00 // 153841
Emlékeim szerint a kesztyűyartoban.
De nem a riasztod csinálja? Nekem az lett kuka.
axel2017-12-31 13:22:43 // 153840
Sziasztok. Rendetlenkedik az indexem mindkét irányba néha folyamatosan világít. Nem tudjátok véletlenül, hol lehet a relé? Köszönöm
Kristyon2017-12-31 12:25:20 // 153839
Csak azért kérdeztem, mert mikor én gondoltam egy olyat, hogy a sportcsomagos rugót összepárosítom a normál gátlóval, az erősen lötyögött, a toronyszilent és a rugó között maradt kb. másfél-két centi hely... Fordítva működne is a sportcsomagos gátló + normál rugó, csak annak meg semmi értelme... :)
hg6idn2017-12-31 12:17:26 // 153838
Nem, helyén volt, azért cseréltem mert elkezdett folyni.. Hú, kb 4-5 éve volt....
Kristyon2017-12-31 12:11:16 // 153837
Gyanús, hogy mikor így beül akkor már nem is nagyon pumpálja fel magát az a gátló...
A nivomatos rugója nem lötyögött egy kicsit a normál gátlón mikor össze lett párosítva?
Kristyon2017-12-31 12:06:08 // 153836
Hali,
Sajnos nem tudom, hogy hogyan kell állnia ha teljesen jók a sportcsomagos gátlók. Viszont mikor cseréltem a hátsó gátlókat és rugókat ott volt méretbeli eltérés a gátlók között, illetve a rugók menetemelkedése, és magassága között is. Első gátlókat mikor cseréltem ott semmi méretbeli különbséget nem vettem észre. Én arra gondoltam, hogy valami mókólás lehetett az enyémnél, és azért állt olyan szerencsétlenül...
Mindenesetre meg kell nézned, hogy mi van beépítve, miért ül annyira a hátulja.
A képen a bal oldali normál gátló és rugó, a másik kettő sportcsomagos.

Ezen az oldalon összeszedték a rendeletből a lényeget
itt pedig a helyes felszerelésről és bekötésről.
hg6idn2017-12-31 12:04:04 // 153835
Nem Nivomatos a hátsó gátlód? Az alapból beül, és a mozgás hatására "pumpálja" fel magát. Enyém ilyen volt, sima gátló csere után nem bírta el az autót a Nivomatos rugó, akkor ketült be az Eibach szett:)
RomeoOne2017-12-31 10:03:56 // 153834
Valaki egy Alfa 316i-t? :D
link
VV62017-12-31 09:40:17 // 153833
A DRL-es oldalakon több helyen láttam mellékelve a jogszabályokat, de alapvetően már mindet említettük:
-a távolságok egymástól és a talajtól
-a szükséges jelzés a lámpákon
-a bekötés módja (automatikusan világítson gyújtáskor)
Levee156SW2017-12-31 09:35:05 // 153832
Szia,az enyem ugyanigy all, de azt hittem,csak a rugok lagyultak ki,es azok helyett szereztem be jo allapotu bontottakat (beszerelesre varnak).
Van ilyen,hogy fel sportcsomag? Keszuljek gatlocserere is?
A szabalyos DRL elhelyezesrol tudsz esetleg egy osszefoglalo abrat/jogszabalyi leirast linkelni?

Koszonett:L
Kristyon2017-12-30 22:15:03 // 153831
Nincs ültetve a az autóm, mikor vettem hátul volt sportcsomagos a futómű, de mivel úgy állt vele az autó mint a felszállni készülő rakéta, rendeztem hátra normál gátlókat és rugókat, és így most normálisan áll. Nekem a ködlámpa alja jóindulattal 200mm-re van az aszfalttól, de a te felszereléseddel van másik két méretbeli probléma, pl. tuti, hogy nincs meg a 600mm a kettő lámpa között, illetve a kocsiszekrény szélétől tuti hogy 400mm-nél bejebb helyezkednek el.
JulesTS2017-12-30 21:09:29 // 153830
Nekem a kodlampa ala kerult: DRL
Amikor mertem, eppen meg volt a 250mm. Lehet, hogy azert mert FL elotti, vagy a tied ultetve van?
Zselé2017-12-30 10:15:40 // 153829
Sziasztok, feleségem 2001-es sedanja nagyon párásodiknyirkos időben... még a kesztyűtartóban, tokban tartott rádió előlap is párás reggel. Beázás nyoma sehol, a pollenszűrő csereérett, de valaki említett vízelvezető kifolyó dugókat, amik el szoktak tömődni. Jó fele kapisgálok? Mit kell ezekkel csinálni és hol vannak?
mizooo2017-12-30 09:31:56 // 153828
Sziasztok, 156 1.9 jtd-nél a Km óra ugrálva mozog :) valaki látott már ilyet? Esetleg megoldás? köszi
Kristyon2017-12-29 19:50:58 // 153827
A jogszabályt lehet félreértettem, bár így újra olvasva, még hiányzik a lámpából a megfelelőségi szám, az utolsó három szó idáig nekem lemaradt...

5.3.2.1.ha megállapítást nyert, hogy a csoportos, egyesített vagy egymással kölcsönösen egybeépített lámpák kielégítik több Elõírás követelményeit, akkor egyetlen egy nemzetközi jóváhagyási jel alkalmazható, amelynek részei: egy "E" betût és utána a jóváhagyást kibocsátó ország megkülönböztetõ számát körülvevõ kör és egy jóváhagyási szám.
Kristyon2017-12-29 19:49:59 // 153826
Még a korábbi menetfényeimmel gond nélkül át ment a műszaki vizsgán az autó. Ezek teljesen szabályosan voltak felszerelve, és bekötve, és minden megfelelőségi jel is benne szerepelt, csak a ködlámpás jobban tetszik, ezért váltottam. A ködlámpásakat inkább kikötöttem műszakira a biztonság kedvéért, mert tudom, hogy nincsen meg a 250mm az alsó széle és az aszfalt között...
Vili2017-12-29 12:36:06 // 153825
Sziasztok!
Elköszönt a 6. a váltóban...
Valakinek elfekvőben egy 6-os váltója 1.9 jtd-höz??
Köszi..
atis_166jtd2017-12-29 10:34:54 // 153824
Kell bele mind a két jelzés. Az rl és a drl. Ebben biztos vagyok. Műbizonylat nem kell, az egy köhém rendeletben le van írva. Naponta járok a kpmhez így valami foglmam van róla. Az enyémért is szólt már a rendőr, mondtam neki először tájékozodjon mielött büntet. Mondta hogy vegyek olyan lámpát amiben benne van a drl az szabályos a felszerelt nem. Na mindegy csak szerettem volna szólni hogy óvatosan mert engedély nélküli átalkításnak számít ha nem megfelelő. Aki nem tudná, forgalmi ugrik és határozat után esetleg bünti hozzá újra vizsga.
frusciante2017-12-29 10:25:18 // 153823
Azt n tudom (hiszem) h a rendőr büntet e érte, de azt tudom, h egy hónapja vittem faterom scenicét műszakira és ott leszedték neki a nappali menetfényt azt mondták azért mert csak így szabályos...? Persze mondták h ahogy kimegyünk onnan visszadughatjuk.... Lovagok...
Neki pl a ködlámpájával egy magasságban van felszerelve. Rendőr még soha nem állította meg ezért, de én rohadtul meglepődtem mikor a műszakiról úgy hozták ki a kocsit, h a markomba adták a menetfényeket....
Kristyon2017-12-28 20:06:19 // 153822
OFF, lehet a jogi esetekhez tartozik...
Műbizonylat a jogszabály szerint nem kell az utólagosan felszerelt nappali menetfényhez, és mivel ez egy kombinált lámpa, így az RL jelzés sem kötelező bele. Ezekben a lámpákban pl. nincs is. Az Európai szabványnak való megfelelőségi jel viszont benne van és ha helyesen van felszerelve és bekötve, a jogszabály szerint ez elég.
Ha abból indulunk ki, hogy ugyan azok a jogszabályok vonatkoznak rá mint a ködlámpára (elhelyezésileg), úgy lehet, hogy jó helyen van. Vagy még sem. Ugyan ki gondolna arra, hogy a gyárilag beszerelt ködláma alacsonyabban van mint azt a Magyar jogszabály előírja.
(Valahogy még is forgalomba lettek helyezve az autók ezekkel az alacsonyan felszerelt ködlámpákkal). A rendőr ha mindenáron büntetni akar, akkor valószínűleg meg is büntet, de nem hiszem, hogy egy normálisan elhelyezett, bekötött és normális fényerővel bíró nappali menetfényért büntetnének.
atis_166jtd2017-12-28 14:57:05 // 153821
Csak vigyázzatok ezzel a drl-el mert a rend őrei előszeretettel csesztetnek miatta. Tőlem mindíg kérnek műbizonylatot, meg nézik a benne lévő jeleket. Nem akarok okoskodni csak a baj megelőzendő mert engedély nélküli átalakításnak számít a nem helyesen be épített drl.
Bento2017-12-28 10:00:04 // 153820
Valószínűleg az alsó (turbó és cooler közötti) nyomócső repedt el, be kell fektetni egy újba. Bármelyik normális autósboltban megvehető 1-2 nap szállítással.

Például:
Cső
Seboendre2017-12-28 08:43:15 // 153819
Sziasztok!
Valahol elrepedt a turbocsövem. Hogyan tudom kideriteni, hogy hol? Szemmel látható sérülést nem látok. Menet közben süvítő hangja van. A hűtő és a motor között érezni, hogy csap fel a levegő gázadásnál.

Köszönöm
Kristyon2017-12-27 12:30:37 // 153818
Nagyon szívesen,
gyűrűs DRL+ LED ködlámpa, de nem projektoros, nem is tudom minek nevezzem.
Szépen bepasszol az Alfába a gyári helyére :)
Levee156SW2017-12-27 11:14:30 // 153817
Koszonom -nekem azert kulonbozobbnek tunt az FL lokharito,de valoban nem lett volna gazdasagos,hogy ezen is varialjanak. :)
(Ha jol latom,neked is olyan megfejtes van benn,mint ami miatt kerdezem - gyurus DRL+projektoros LED kodlampa. :))
atis_166jtd2017-12-26 23:23:04 // 153816
A másik meg ha letöltesz egy elearn abban benne van. Vagy végigmész a kábelkötegen és megtalálod.
Kristyon2017-12-26 21:42:11 // 153815
Hali!
Az enyémet lemértem 85mm, ez ugyan FL, de mivel az FL előtti és utáni között egy légterelő műanyag a különbség a takaróelemen, gondolom ugyan az lehet.

Üdv, és kívánok én is további kellemeset mindenkinek ;)
Jozso532017-12-26 20:33:22 // 153814
Nagyon köszönöm a választ. Remélem ha átforrasztom megoldodik a probléma.
Levee156SW2017-12-26 20:30:58 // 153813
Sziasztok,
auto hianyaban noobkodo kerdes:
Mekkora az FL elotti gyari kodlampa (latszo) atmeroje?
Tovabbi kellemes bejglit (tiramisut, panettonet,torronet,panna cottat...:)) mindenkinek!
Bento2017-12-26 11:01:11 // 153812
Elnézést kérek hogy nem tudunk azonnal válaszolni a kérdésedre. Valószínűleg még senkinek nem volt korábban hasonló gondja, ezért nem tudtuk a választ. Külföldi alfás fórumokon utánanézve gyorsan kiderült, hogy egy fehér színű 5 pines csatlakozót kell keresni a kesztyűtartó mögött. Remélem segít ez az infó elmúlasztani a csalódottságod és a vasad nyűgjét is. :)
Üdv és további békés karácsonyt kívánok!
Jozso532017-12-26 09:42:31 // 153811
Tisztelt márkatársak!
Azt kell hogy mondjam elég nagy csalodás ért .Ebből a nagy alfa táborbol ami talán több ezres is lehet, egyetlen egy tag sem tudott (vagy nem akart)válaszolni dec 12-én feltett kérdésemre a gázpedál potival kapcsolatban.
Köszi szépen.
B3WiN2017-12-24 10:28:03 // 153810
Köszi! Meglesem és természetesen pótolva lesz, ha minden igaz ünnepek után kapok egy próba darabot és akkor remélhetőleg megoldódik a probléma.
misike762017-12-24 09:40:32 // 153809
Én is néztem a blogod. Jól látom, hogy jóval költségesebb mulatság a 156, mint a 146?
Piritu - 1.000.0002017-12-24 08:59:58 // 153808
A csavarnak tuti nincs köze hozzá, ettől függetlenül pótolni kellene a hiányt.
Hogy szakadt-e a solenoid, azt egy egyszerű ellenállásméréssel ki lehet deríteni. Ha jó, akkor tudsz rajta mérni, ha szakadt, akkor végtelen lesz az ellenállása.
B3WiN2017-12-23 22:55:31 // 153807
MES 1.7-től 3.6-ig, meg alfaOBD is ezt írja, de kérdeztem alfaszakit aki azt mondta ez a vezmód solenoidnak a hibája és/vagy vezeték szakadásnak. Igazából azért is kérdeztem ,hogy a hiányzó csavar okozhatta-e ezt a hibát vagy sok köze nincs hozzá, csak szimplán tönkrement?
Piritu - 1.000.0002017-12-23 22:48:29 // 153806
Milyen programmal olvastátok ki?
Piritu - 1.000.0002017-12-23 22:31:23 // 153805
"variable length manifolds" - ez nem a változó szívócsőről szól? Tudtommal ilyen nincs az 1,6-ban.
B3WiN2017-12-23 21:48:03 // 153804
Modular manifold - Anomaly on the control solenoid valve circuit for the inlet system with variable length manifolds (V.I.S.). Check the solenoid valve efficiency, the correct positive supply and the circuit of the solenoid valve to the ECU.
Piritu - 1.000.0002017-12-23 21:20:55 // 153803
Pontosan mit ír ki a hibakód mellé a MES?
A neten rengeteg találat van rá. Itt a fórumban a 145572-es hsz alatt pl ez van: " P1654-es hibakód, tehát koszos a pillangószelep és nem zár rendesen."
B3WiN2017-12-23 20:04:18 // 153802
Sziasztok!

Most vettem észre h a vezmód solenoidjának hiányzik az egyik csavarja, mert most került le róla a motorburkolat (1.6 ts). Valószínű már régebb óta hiányozhat. A kérdésem az lenne, hogy okozhatja-e ez a solenoidnak a P1654 kódú hibáját, vagy esetleg mi mást okozhat a csavar hiánya? Természetesen diagnál a kábel be volt dugva a szelepbe (lsd kép), de sajnos a hibakód nem törölhető.

Piritu - 1.000.0002017-12-23 18:28:24 // 153801
Valamelyik turbó csöved elrepedt és nagyobb légnyomásnál kifúj. Meg kell keresni, hogy melyik.
RomLeo2017-12-23 16:55:47 // 153800
Sziasztok! Ma jött elő a hiba.kb.2ezres fordulattól nagyon hangos süvitő hang hallatszik. Alapjáraton es kisebb fordulatszámon nem hallatszodik ez a süvítés. Én valamiféle turbó hibára gondolok. Valakinek esetleg valami ötlet? Elore is Köszönöm szépen és Kellemes Ünnepeket kívánok. 😊
Rolee19862017-12-23 14:46:36 // 153799
20.000km-enként motort na itt kiégtem :D :D :D
Dévid2017-12-23 13:24:20 // 153798
Ha találsz egy becsületesen kikarosszériázott, alváz és üregvédőzött 156-ot, azt megéri megvenni, különben számolj minimum 300.000-re a rendberakásra. Futómű nem szereti a magyar utakat, szilentek, lengőkarok szeretnek szétmenni. Dieselem nem volt, állítolag jók, a 2.4-ben már szériában is volt erő. A TS motorok kényesek a termosztátra, olajra, olajcsere intervallumra, forgatásra, légtömegmérőre, szerelőre. A V6 motorikusan stabil, ha baja van az általában valami érzékelő, jeladó hibája. Fogyasztása 8,5-től felfele. A 2.0 TS jobban zabál ha hajtod, de olcsóbb hozzá a vezérlés, sallangok. Én a 2.0 TS-nél 10.000 km-enként olajat, 20.000 km-enként motort cseréltem, de állítólag ez a ritkább eset. :D
Liquid2017-12-22 22:01:04 // 153797
8 alatt csak dízel van abból is 1.9
Liquid2017-12-22 22:00:12 // 153796
ha ezen megrettensz akkor eszedbe nem jusson továbblépni (pl. 159 ) :D
Kazes☻2017-12-22 19:51:08 // 153795
Erre utaltam... nézd meg Csongi cartársét is. :)
VV62017-12-22 19:50:51 // 153794
Mondjuk én a Lanciát is szeretem. Esetleg egy Kappa 20v? Igaz, akkor már lehetne 166 is...
Gergely2017-12-22 19:34:16 // 153793
Nem lehet tudni, meddig fajulnak a dolgok :)
Ha összejönne a keret egy jó állapotú V6-ra, akkor nem gondolkodnék sokáig. Talán ezek azok, amiknek 25 éves koruk után is lesz még értéke.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak