Fórum >> Típusok >> 159

Coolby2012-07-21 21:31:20 // 22807
Sziasztok!

Lefoglalóztam ma egy autót. Őt: Alfa 159 2.4 jtdm

Átnézettünk Kecskeméten, így semmi extrém nem derült ki. Egy tulajdonosa volt végig egy 1954-es születésű olasz úriember, aki egy BMW beszámításába adta be az autót, onnan került ide, közben némi kilométert elveszített, de nem tudni mennyit... Állapota kifogástalan, fényezés, belső tér, minden, kettőstömegű így érzetre rendben, szépen, egyenletesen megy, nem rángat, futómű rendben lévőnek tűnik.

Árban jól sikerült megegyezni, most pedig a kötelezőeket szeretném elvégezni rajta. Olajcsere, vezérlés, az tutti (ezekből mit érdemes pontosan? persze majd utánaolvasok itt fórumon). Mit kell még ezen felül?

Tudtok esetleg egy jó pesti szervízt, aki megbízhatóan, jól dolgozik és nem lehúzásra megy rá?

Navi szoftvert, térképet lehet frissíteni amúgy, hogy Mo-on használható legyen azért, ha már van?

Valószínű sokat fogok még kérdezni mostanság, remélem nem bánjátok :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 21:22:45 // 22806
csak egy kérdés van olajleengedő csavar a váltón? :) több kérdésem nincs is... persze van longlife olaj de akkor is cserélni kell mindegyik váltóban
Corn2012-07-21 21:19:38 // 22805
Én is szerettem volna olajat cseréltetni a váltómban, amikor 80k km körül elkezdett a szokottnál kissé durvábban visszaváltani. Szamosinál azt mondták, hogy ebben az Aisinben nem kell a teljes élettartam alatt cserélni, szintet nem is lehet ellenőrizni. A bukaresti márkaszervizek is széttárták a kezüket, szerintük nincs szükség olajcserére.

Szerintem ez nettó hülyeség, olyan olaj amit nem kell cserélni... nos, az szerintem csodával határos. Mindenesetre még nem jutottam el a cseréig :(
Pityukoma2012-07-21 21:05:59 // 22804
A cég neve "Dieselmobil" vigyázni kell velük! Nagyon jó fényképészük van, a képeiken minden autójuk kiváló. De élőben? Inkább hagyjuk. Kerüld el őket! Én is végignéztem párszor a kínálatukat mielőtt az enyémet vettem.
Roll19832012-07-21 21:05:14 // 22803
Nem néztem, hogy hol árulják, csak a fotókat néztem meg.
ALFI1562012-07-21 21:01:12 // 22802
Nagykörősi autópiacos?
Alfa156SW2012-07-21 21:00:45 // 22801
igen néztem!kb két napja mentünk el megnézni!
hát a kiváló állapottól messze van nagyon és fújva is volt már szerintem törve is!!!
Pesten elég nehéz találni megfelelőt
Roll19832012-07-21 20:58:47 // 22800
Ezt nézted már?
Alfa156SW2012-07-21 20:56:51 // 22799
ok akkor itthoni is jó

csak jó legyen legalább olyan mint az elődje!

lejjebb nem adom!
Dömpi (il dottore)2012-07-21 20:46:54 // 22798
Nem olcsóbb, vagyis igen, de mire behozod és leadózod kb. ugyanott vagy. A külömbség, hogy ott nem tekerik vissza, nem tagadják le a sérülést (főleg, ha szépen meg van csinálva) és rendszeresen szervizelik. Ott nem luxusárban van a szakszervíz!
Alfa156SW2012-07-21 20:37:01 // 22797
a Turismo felszereltség miben tér el mondjuk a Progression-tól?
Alfa156SW2012-07-21 20:32:51 // 22796
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1.9_jtd_16v_turismo_aut_kifogastalan-5939372

ezt látta már valaki?vagy ismeri?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 20:31:48 // 22795
áhh nem kell minek majd amikor a szelepvezérlő meg a citrom tönkre megy akkor jobban fog fájni a 4 kiló mint az olajcsere...
Dömpi (il dottore)2012-07-21 20:27:42 // 22794
cserélhetünk, ha akarod?
Nem viccelek!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alfa156SW2012-07-21 20:23:41 // 22793
kint olcsóbb sokkal?
Alfa156SW2012-07-21 20:22:50 // 22792
igen szívesen behoznék kintről is)

tudtok nekem ebben segíteni?
Roll19832012-07-21 20:17:28 // 22791
Hozzál be kintről.
Alfa156SW2012-07-21 20:14:57 // 22790
hát ezaz((((((((
sxr852012-07-21 20:14:37 // 22789
Nyilván droberto a tisztogatást azzal a céllal végezné, hogy hátha az után a boxxal megfelelően működne az autó és nem az eredeti állapot helyre állításáról van szó. Ahogy Ő is leírta a blogjában box nélkül normálisan működött az autó, hibakód nélkül. Sztem inkább te értelmezd helyesen azt a kérdést/probléma felvetést amire én reagáltam.

A box egy univerzális berendezés, míg a chip konkrétan a te motorodra van írva. Szerinted melyik működhet nagyobb eséllyel megfelelően?
Imi2012-07-21 20:08:08 // 22788
Az enyém sajnos elkelt.Az pont olyan volt amilyet te keresel.
Piritu - 1.000.0002012-07-21 19:26:11 // 22787
Akkor azt írd le :-P
Ha valamit megtisztítok - mint ahogy a Cartárs tette - az az eredeti állapot helyreállítása. (Legalábbis egy kísérlet rá.) Mielőtt ennek nekiáll javasoltad a remapot. Ez nem ugyanaz.
(Amúgy nyugodtan lehet boxal is közlekedni, a gyakorlatban bevált. Nem annyira fekete/fehér a dolog, hogy rögtön ki kellene dobatni a Cartárssal.)
Alfa156SW2012-07-21 19:13:34 // 22786
illetve ismételten 159-es megkímélt karc mentes kevés KM-es törés mentes autót keresek!
tudtok nekem ebben segíteni??

Köszönöm!
Alfa156SW2012-07-21 19:11:07 // 22785
sziasztok 2.4JTD motorról mi a véleményetek megéri ilyet nézni?
vagy a jó bevált 1.9JTD a nyerő!
sxr852012-07-21 19:05:34 // 22784
Nem az eredeti állapotról van szó hanem a box-ról.
Gábor792012-07-21 18:50:28 // 22783
Nem sikerült a link... úgyhogy inkább csak így:
http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual's/
Gábor792012-07-21 18:49:40 // 22782
Biztos, hogy kell a váltoban olajat cserélni? Sehol nem találok erre utaló írást, pedig néztem több helyen (pl.az imént belinkelt e-learn-ben, vagy az automata váltós típusokhoz kiadott manuál)...
Gábor792012-07-21 18:48:01 // 22781
Lehet már mindenkinek megvan, nekem újdonságnak számított s/' target='_blank'>ez az e-learn (159-hez is van). Belinkelem, hátha valakinek hasznos...
Shadin2012-07-21 17:56:21 // 22780
Sziasztok!

Előző írásokon felbuzdulva én is kivettem megpucolni a nevezett szenzort. Elég ramatyul nézett ki. Mi lehet akkor beljebb abban a müa. házban, vagy a fojtószelepnél ill. a turbó után?

Más: Nincs valakinek egy kallódó gyári BE s. szürke szőnyege? Az enyém lukas volt mikor 86000Km-rel megvettem :-)

Köszi
Üdv
KZ
Gábor792012-07-21 15:30:36 // 22779
Az "itt" sajnos nekem "ott" van :-) Tehát elég messze van tőlem, de azért köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 11:30:41 // 22778
a Map meg Sensor boost pressure
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 11:26:00 // 22777
hivatalosan pressure regulator de ezért szép a magyar nyelv mindent úgy fordítanak ahogy nekik tetszik :)
.......................2012-07-21 11:21:10 // 22776
az nem véletlenül a RAIL nyomásszenzor?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 11:10:14 // 22775
s ezért dobja be hibakódba mert a box megemeli a nyomást ami szépen letilt....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 11:09:03 // 22774
a turbótöltő nyomás érzékelő az nem a MAP szenzor az a szívócső nyomás érzékelője azt meg pucolni érdemes évente nagyon ritkán megy tönkre, a turbótöltő nyomás érzékelő az a magasnyomásún lakik
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 11:05:10 // 22773
abban tudok segíteni hogy itt helyben van egy nagyon jó automata váltó szaki nézesd meg vele, váltóolajszűrő is lett cserélve?
Piritu - 1.000.0002012-07-21 10:55:19 // 22772
"P0237=Turbótöltőnyomás-jeladó A jel kicsi"
Lehet hogy tényleg ez lesz a gond. Kíváncsi vagyok az eredményre.
Piritu - 1.000.0002012-07-21 10:50:19 // 22771
"úgyhogy mielőtt nagy tisztogatásba kezdenél sztem menj el csináltass egy remapot" - tehát mielőtt bármit az eredeti állapotba próbálnék hozni előbb remap kell? :-DD
Gábor792012-07-21 08:58:05 // 22770
Elvileg 1 éve volt benne cserélve váltóvezérlő elektronika, akkor cserélték az olajat is. Ez kb. 10-20 ezer km-el ezelőtt lehetett...
Abban tudsz segteni, hogy váltóolaj szintet hol tudok ellenőrizni? Első gyors rápillantásra nem találtunk nívót... vagy csavaros lenne? Köszi!
.......................2012-07-21 08:28:39 // 22769
2800mbar absolut nyomás egyébként is sok,az 1,8 bar(ü)

nekem nagyon gyanús ,hogy a te géped egyébként is csippelt
mert a normál 1,55..1,6 bár turbonyomás is erre utal
+ erre a Novitec doboz

ezért lesz sok..
.......................2012-07-21 08:06:34 // 22768
..ugyanúgy lesz hibakódod remappal is,
nem a Box a hibás,
hanem MAP szenzorod rossz
vagy a Novitec box elromlott

(nekem is a Bre ban hiába a remap,hibakód volt extrém tolós üzemben 3500 ford felett, igaz P0100,vagy ilyesmi,addig volt is amig a szívósort ki nem cserélte a Csöri,
érdekes utána elmúlt)

én inkább szívósori lapátokat pucolnék elöször EGR ,MAP szenzor körül kellene nézelödni,
ne költs Remapra ,nem lesz jobb ,és csak mérges leszel
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 07:14:32 // 22767
ennyit a boxról már mondtuk hogy nem csinál semmit csak átkúrja a jelet hiába novitec...
sxr852012-07-21 07:03:53 // 22766
Sztem dobd a boxot minél messzebb a kocsitól. A box nem a te autódra készült specifikusan, a remap viszont igen, úgyhogy mielőtt nagy tisztogatásba kezdenél sztem menj el csináltass egy remapot. Nálam dpf off és remap kb -0,8l/100 km fogyasztás csökkenést eredményezett, tehát még ez az oldala sem elhanyagolható és mindemellett az autó hibátlan működött.
droberto2012-07-21 01:36:02 // 22765
Ezennel bedobom magam a Remapos hiénák ketrecébe. :)))
Box által generált motor hibakód.
Remélem tippem azért megoldja a problémát...
Pityukoma2012-07-20 19:27:06 // 22764
Megtaláltam a képeket: HSZ:20778. Március 4.-én írt bejegyzésemnél csatoltam.
Pityukoma2012-07-20 19:00:15 // 22763
Köszi :-) Sokunkkal együtt a "segítsük egymást cartársak" elvet vallom. Az az 5 perc amivel tovább tartott a pollen csere a fényképezés miatt, már megérte hogy tudtam neked segíteni.
Más: én voltam aki írta hogy használok vonóhorgos kerékpártartót (pont tegnap töröltem le a képeket a gépemről) Nekem Thule Xpress970-es van. Az lógatós és 2 bicaj fér rá.
Előnye: a jó minőség. Ár/érték arány. Összecsukható, kis helyen elfér, biztonságosan (konkrétan meg sem mozdulnak rajta) rögzíthetőek rajta a biciklik.Az önsúlya.
Hátránya: Nem lehajtható, ezért a csomi nem nyitható. Női váz csak adapterrel rögzíthető rá. Világítás nincs rajta (kapható hozzá:16K)
Ha használom akkor nyitva hagyom a csomi rolóját (SW).
Egyébként a lámpák pont a kerekek küllős része mögött vannak így láthatóak. Párom ment mögöttem Ő mondta. Viszont ami gáz hogy a rendszámot takarja rendesen, ezért biztos büntet a rend éber őre. Nekem még nincs,de fogok venni rávaló lámpát, azon van rendszámtartó is.
Még annyit róla hogy szinte észrevehetetlen a tetőn szállításhoz képest, és látod a tükörből a cangákat.
Üdv: Pityukoma
Zsolt1552012-07-20 18:53:27 // 22762
Én is olvastam. Teljesen korrekt leírás. :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-20 17:03:08 // 22761
ott inkább a váltóval van némi gond mondjuk 40e-ként kell benne olajat cserélni és akkor elmegy gond nélkül 200-250e-et
droberto2012-07-20 15:40:04 // 22760
A lényeg az amit írtál! Átlagosan 25 km évente, ha ettől a Paolo-tól vette a kereskedő, akkor a vasban most elméletileg 170-180 k km-nek kell benne lenni!
Mivel a használtautó lutri, de ilyen módszerekkel nagyban tudod minimalizálni a kockázatot!
Gábor792012-07-20 15:19:47 // 22759
ööö... akkor most az enyémnek dpf / egr baja van? Most(anában) vettem észre, hogy 3-ból 4-be váltáskor (automata) bizonyos gyorsulásnál (általában ha a tempomat karral gyorsítok mondjuk lakott területről kiérve 50-ről 90-re) akkorát ránt az autó (a normál váltásokhoz képest), hogy csuda... Ez is valami "59 tipikus" dolog? Egyébként nem mindig csinálja, legötbbször nagyon szépen, simán vált, utasok észre sem veszik...