Fórum >> Típusok >> 159

ALFI1562011-01-01 18:48:18 // 10502
Hol szerepel a három?Vagy a kettő vagy az akárhány?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-01 18:45:51 // 10501
megint játsszuk végig a kb 1 éve feltett lemezt? :)
"a körülmények nem teszik lehetővé az automatikus tisztítási folyamat megkezdését"
ALFI1562011-01-01 18:38:58 // 10500
Azért jól jön a magyar leírás.
Piritu - 1.000.0002011-01-01 18:34:02 // 10499
Tényleg :-)
(csak nekem a 178. oldalon)
Akkor honnan vettem a 3-at? :-O
ALFI1562011-01-01 17:56:34 // 10498
174. oldal.Nem ír ilyet.Ezt írja:
A figyelmeztető fény világít amikor a kipufogógáz részecskeszűrő eltömödött és a körülmények nem teszik lehetővé az autómatikus tisztítási folyamat megkezdését.A tisztításí eljárás megkezdése érdekében hajtsunk a gépkocsival addig amíg a figyelmeztető fényjelzés kialszik,vagy a szimbólum eltünik a kijelzőről.
DrB2011-01-01 14:40:20 // 10496
A jobb fogyasztáshoz annyi még hozzá tartozhat, hogy figyelve a fordulatszámra, azaz lehetőleg 2500 felett tartani, ritkábban teszem hatodikba, mint korábban. Hogy esetleg ebben a fordulatszám-tartományban effektívebb lenne-e a motor, majd a hozzáértők megmondják. :)
Piritu - 1.000.0002011-01-01 14:36:38 // 10495
A könyv szerint a lámpa akkor gyullad ki, ha már 3x eredménytelenül tisztított, mert félbeszakadt a tisztítás.
DrB2011-01-01 14:35:53 // 10494
Hogy hozzászóljak a DPF, EGR témához is, nálam a következők zajlottak ezügyben. Hátha az új '59-es cartársak közül nem olvasta korábban mindenki.

57 ezer km-rel vettem a vasat 2009 nyarán. Hamar jött a 60 ezres szerviz, akkor az Amorén olvasottak miatt kértem egy EGR tisztítást is a biztonság kedvéért. A vasat az elejétől kezdve túlnyomó részt hosszú távokon használom, városozás alig. Rákövetkező télen elkezdte dobálni a "Have engine cheked" figyelmeztetést, minden következmény nélkül, a vas ment normálisan. Először még magától eltűnt a hibajel, az itteni márkaszerviz sem tudott érdemlegeset kiolvasni. Később már nem tűnt el a figyelmeztetés a műszerfalról. Akkor az LMM csere lett a megoldás. Aztán 2010 elején szervizt váltottam, mert enyhén szólva nem voltam megelégedve a csili-vili márkaszervizzel. Az új helyen rögtön átnézettem a vasat. Az új szerviz automatikusan felajánlotta az EGR szűkítést, mint gyári ajánlást. Mondták utána, hogy egyébként nem volt elkormolódva. Aztán idén nyáron Magyarország felé, autópályázás közben berakta magát Limp mode-ba kétszer is. A motor újraindítása és tisztességes meghajtása, tartósan 3000-3500 fordulat között, többször alaposan kihúzatva, megoldotta a dolgot. Az autó a vissza lévő 500 km-en gyönyörűen ment, másnapra a hibajel is eltűnt. De hazaérve az első utam Csörihez vezetett. Aki átnézte a kormolódásra hajlamos helyeket, alkatrészeket, átfújkálta a rendszert. S egyébként mindent rendben talált. Ő magyarázta el akkor, hogy a lekormolódást elkerülendő igyekezzek 2500 fordulat felett tartani a motort. Sokszor autópályázás közben, hatodikban ez nem teljesült nálam. Azóta erre is figyelek. Ezt követően, még nyáron, megejtettem egy olajcserét is (15 e km volt az addigiban), már az új előírás szerinti, kisebb koromtartalmú került bele. Csörinél tett látogatásom és az olajcsere óta semmi gond, pedig idén ősszel és télen rendszeresebbé váltak a rövid városi utak. Az elmúlt 30 ezer km alatt, nekem egyszer sem jelzett a DPF, ha égetett is, nem vettem észre.

A semmi gond annyiban igaz, hogy az idei télen befagyott az üzemanyagfilter, 30 ezer km volt benne, nem indult a motor. Csere óta természetesen semmi gond. Ami meglepő(?), hogy azóta jobb lett a fogyasztás, a vas is finomabban jár. Télen korábban mindig 8 liter felett voltam, most ugyanazon szakaszokon 7,3-7,5. A benzinkutak sem változtak igazán.

Röviden ennyi. :)
DrB2011-01-01 14:02:46 // 10493
Boldog Újévet és vidám alfázást minden cartársnak. Remélem, már többen ébredeztek a kötelező fejfájásból... :D
imi1562011-01-01 13:45:56 // 10492
Chip nincs,viszont a városi "hidegüzem" elég gyakori nálam-sajnos:-((.
ALFI1562011-01-01 10:00:44 // 10491
Azt látod.Amikor tisztít a dpf akkor a műszerfalon kigyullad a kis ikon.Majd elolvasod a könyvébe.De neked se nagyon fog tisztítaní.Nem sokat városozól.
Krisz1592010-12-31 20:48:10 // 10490
Én figyeltem a kocsit mikor kezd égetni, mert érdekelt a story... autópályán 130 körül mentem, amikor a fogyi 6,6 ről fokozatosan emelkedni kezdett 9,5 környékére, és 15 percig tartott a dolog. Érdekes volt , hogy utánna a fogyi kb 3-4 dl-el kevesebb lett. Végig tempomat 130 km/h.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-31 15:45:28 // 10489
Boldog Új Évet Kívánok minden kedves Alfa tulajnak na meg Sikerekben Gazdag és Hibákban Mentes Alfázást :D
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-31 15:44:15 // 10488
a legtöbb korom hidegen van :) meg a chipes autóknál van sok korom mivel túl van töltve a rendszer
imi1562010-12-31 14:18:00 // 10487
Itt most a padlógázas erőltetett menetről volt szó,nem a lendületes autópálya menetről 3-3500-as fordulaton pl.,félgázzal.
Én erről beszéltem.
A dízelből akkor jön a legtöbb füst,mikor padlózod nem?.Mert akkor kap a legtöbb üzemanyagot,tehát akkor a legkisebb a légfelesleg.Vagy:-)?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-31 13:35:36 // 10486
a computer abszolute faxságokat ír arról hogy mikor égetett a DPF utoljára meg mennyi ideig ...onnan veszed észre ha városban kapod el hogy felmegy a pillanatnyi fogyi 50L-re pár percig, autópályán meg nem veszed észre mert pár perc alatt kiégeti...mi teszteltük a Banánnal 1x menet közben szépen telt a DPF 90%-ig utána pár perc múlva 15%-os lett...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-31 13:31:41 // 10485
na ez a 4000-en pörgetjük előadás semmit sem ér max az ép csövek leolvadnak a helyükről :(
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-31 13:29:48 // 10484
euró 4-et :) de a nélkül is teljesíteni tudja
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-31 13:12:56 // 10483
ezt ki mondta? minél nagyobb fordulaton hajtod annál tökéletesebb az égés ezért akkor zár az EGR...igazság szerint 3000 fordulaton kéne mindig járni...azoknak van gondja a DPF-vel akik csak városban használják vagy 6-ban autókáznak 60-nal....az én autómban 126e km van és tökéletes a DPF soha nem írt ki semmilyen hibát
Piritu - 1.000.0002010-12-31 13:01:20 // 10482
Személy szerint büszke vagyok rá, hogy teljesíti az 5-öt. A német kollégák nem mutogathatnak többé a kormos kipufogóra utána meg a saját ódijuk, stb. tiszta csövére. Más kapaszkodót nem találtak az Alfán, most már ezt se adom meg nekik :-)
Kinnt tombol a környezettudatosság, beállok a sorba :-)
Az autó még Riegleréknél pihen, az első héten indul a folyamat. Remélem pénteken el tudom hozni.
'''''2010-12-31 12:52:55 // 10481
Az ok sok minden lehet.Rossz üzemanyag,nem megfelelő égés....Én meguntam a próbálkozásokat és inkább kidobtam belőle.Azóta nincs baj vele.Csak arra kell,hogy teljesítse az euró 5-öt. Különben,még nem vetted át az autót?
Piritu - 1.000.0002010-12-31 12:45:10 // 10480
Nem is kéne/illene kidobni. Én sose venném ki. Ha valami elromlik a kocsiban, annak oka van, az okot kellene megszüntetni.
Tetszene, ha valahonnan tudná az ember, hogy most éppen éget a rendszer és akkor nem állítaná le. A könyve szerint ilyenkor kicsit megemelkedik az alapjárat. Minden esetre kíváncsi vagyok. Még egy hét, aztán kiderül.
'''''2010-12-31 12:35:19 // 10479
Én sosem vettem észre,hogy mikor csinálja az autó.Nekem mikor még próbálták megmenteni a r.szűrőt,akkor álló helyzetben pörgették 4 ezer körül.Erre van külőn programjuk a szakszervízben.Pécsen van valaki,akinek annyiszor volt ilyen gondja,hogy már ő kezelte a gépet.Csak beállt és már tudott mindent(Állítólag).Az a baj,hogy a legtöbben nem tudják,hogy simán ki lehet dobni.
Piritu - 1.000.0002010-12-31 12:20:33 // 10478
"Ha tartósan fordulaton tartod" - akkor elég, ha tempomattal megyek pár km-t pl. 100-al? Mennyi ideig tart egy ilyenkiégetés?
'''''2010-12-31 12:05:02 // 10477
Ha tartósan fordulaton tartod,akkor indul be az öntisztítás,vagyis kiégeti a részecskeszűrőt.Ezért mondták,hogy hajtsd meg.Ezt a computer tárolja és ha kíváncsi vagy rá, vissza tudják nézni,hogy mikor tisztított utoljára.
Piritu - 1.000.0002010-12-31 11:32:46 // 10476
Az a baj, hogy a lelkem mélyén nagyon is :-))
GTPeti2010-12-31 11:31:21 // 10475
Nem értesz. Nem régi dolgokat sírtam vissza.
imi1562010-12-31 11:26:14 // 10474
Sztem ennek az erőltetett menetnem semmi értelme:(!
Ha padlógázon mész,csak mégtöbb korom keletkezik............:-S.
Krisz1592010-12-31 11:26:12 // 10473
Köszi!
BUÉK mindenkinek, az újoncok nevében is...:-)
imi1562010-12-31 11:22:17 // 10472
Köszi:-))!
Viszont neked is!:-)))
ALFI1562010-12-31 09:57:08 // 10471
B.U.É.K. mindenkinek!
59-el 2011-be is sok boldog,balesetmentes kilómétert!
'''''2010-12-31 09:21:28 // 10470
Nekem ugyan ez volt.Kb 3km megyek ,utána leállítom,aztán vissza ugyanez.Dobd ki a részecskeszűrőd és ami előtte van az nem dugul el.Nekem is próbálták vezérléssel kiégetni,meg meghajtani,sőt még le is szedték kipucolni,de nem lett jó.A második után dobtam ki.Azóta jó az autó!:)
Sandree802010-12-31 09:11:56 // 10469
Sziasztok!

Az autóban valós km van (Magyarországi, szervizkönyves), ez tuti, azért is fáj, hogy ilyen hamar kell ennyit ráköltenem. Márkaszervizben olvasták ki a hibakódot, és ott javasolták, az "erőltett menetet", csak nem jött be...
Szerintem az lehet a gond, hogy Budapesten napi 2X 10km-es távot teszek meg, és mire bemelegszik, addigra pont le kell állnom, így szinte soha nincs rendesen kihúzatva. Persze, ha hosszabb útra megyek normális kereteken belül kihúzatom, de az max havi egyszer van. Azt hiszem be fogom vezetni a heti egy autópályázást, picit megforgatva, nem is olyan hálátlan feladat... :)

Köszi mindenkinek a segítséget, meg a tippeket, ja meg persze B.U.É.K. :)

Sandree80
Piritu - 1.000.0002010-12-30 23:17:38 // 10467
Igen, a furata lett nagyobb, meg a teljesítménye. A többi nem érdekel. Akármennyire is nem tetszik a fogyasztói társadalalom errefelé tendál :-(
Lehet morgolódni, visszasírni a régi dolgokat (amit ma már ugye üzembe se lehetne állítani, vagy ha már üzemel a német városok nagy részébe be se engednek vele) vagy örülni annak ami van és büszke lenni a márkára. (Legalábbis arrra, ami megmaradt.)
Nem fogok pl. kardba dőlni, mert a motor az egr-en keresztül visszaszívja a kormot, akkor mi van? Mint már írtam törször is, az 1,9-es motor elmegy 350-400 km-t megbontás nélkül. Mit akarunk többet? Mennyivel lenne több, ha nem szívná vissza a kormot? Hány év alatt megy az átlag user ennyit??? Szóval miért baj?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-30 23:12:24 // 10466
azt jelzi ha már 3x megszakítottad a tisztítást...
GTPeti2010-12-30 23:08:31 // 10465
Jó éjt srácok! ;)
imi1562010-12-30 23:08:11 // 10464
Persze,vannak ilyen szélsőséges esetek.Nagyon remélem,hogy én nem olyan autót vettem:-))!
A szervízkönyve szerint 30 és 60e-nél volt szervízben.Persze ez sem szentírás:-S!
Jövő tavasszal-egyébként-mindenképp megejtünk rajta egy nagyobb szervízt.Szíjjak,görgők,vízpumpa,stb,stb.Az a biztos:-))!
GTPeti2010-12-30 23:07:12 // 10463
Akkor le kell, hogy lombozzalak. A Párduc dízele az ős blokkon alapul, tudtommal. Csak rápakolták ezeket a hülyeségeket. Ne a technikai tökéletesség legyen a cél, hanem, hogy ne fejlődjünk vissza... Pl. a tartósság (tartós üzembiztosság) tekintetében.
Piritu - 1.000.0002010-12-30 23:03:14 // 10462
Jó, jó tudom a technikai tökéletesség nem valósul meg :-DD

Személy szerint örülök, hogy a 159-et nem az "ős" 1,9 jtd-vel adják. :-)
imi1562010-12-30 23:01:51 // 10461
Abból nem lesz hiba,úgyis járok az M3-as fele jövő héten:-))))!
Amúgy figyelmeztetni fog rá valami,ha már ténylegesen tisztíttatni kell a részecskeszűrőt?
Piritu - 1.000.0002010-12-30 23:00:55 // 10460
Az a fontos, hogy tudd mi történt a Vassal, mielőtt megveszed. Ahogy írod, a 156-od nem volt lutri, mint ahogy az enyém se lesz. (Van is rá jelentkező rendesen) A jelek meg nem mindig árulkodóak, mint írtam a 146-omat 150 ezerrel tekerték vissza és senkinek se tűnt fel a belseje alapján.
Egy ismeretlen helyről jött autónál már érdekesebb, hogy manipulálták-e az órát. Pont a cserélendő cuccok miatt.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-30 22:59:44 // 10459
semmit se csinálj a DPF-fel teszi az a dolgát, max járasd meg az autót üzemi hőmérsékleten 180-nal egy tíz percig simán kikormolja magát
GTPeti2010-12-30 22:59:12 // 10458
Általánosságban elmondható. Valóban nem örülök a technika visszafejlődésének.
imi1562010-12-30 22:56:11 // 10457
Persze,értem én,de az a 400e meg is látszik a gépen-gondolom.
GTPeti2010-12-30 22:56:01 // 10456
Nem. Ezt egészen tévesen érzed. Az ilyen botrányos félmegoldásoknak nem örülök. Amik részben kockafejű EU-bürokraták nyomására születtek.
imi1562010-12-30 22:53:57 // 10455
Persze,elméletileg lehet vele annyit menni,de az meg is látszik rajta általában.
Kormánykeréken,könyöklőn,ülésen,stb.
Ilyen nyomokat pedig nem nagyon találtam......
Egyébként anno a 156-ot négy évesen vettem 170e-el.Az is cégautó volt.Viszont 160e-ig ott volt a szervízben 20ezrenként.Nem is kellet vele sokat szívnom.


Ebben a dpf-témában nem annyira vagyok otthon,kezdő 159 tulajként.
Csak a szerelő mondta,aki a diagnosztikát csinálta,hogy mikor szar az egr,eléggé meg szokott telleni korommal a dpf.Persze lehet,hogy nem gondolta,hogy ilyen hamar kicseréltetem:-)!
Piritu - 1.000.0002010-12-30 22:48:02 // 10454
Jól érzem, hogy nem nagyon örülsz a technika fejlődésének? :-))
Piritu - 1.000.0002010-12-30 22:47:19 // 10453
Simán lehet. Nekem is megvan az évi 50. Van aki ennél még többet jár. Láttam már 3,5 éves OFF-ot majd 400ezerrel :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak