Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-21 11:35:29 // 9347
nincs mit...ha találsz championt vegyél nyugodtan az nem ugrál 140 felett sem!
Grando2010-11-21 11:23:24 // 9346
Warbinak, csak hogy ne "A jövő Alfái" topicot terheljük már ezzel.

A következőre reagálnék:
Warbi:
"Ergo az Aresei blokk jobb, mint a TBi...akkor gyártsák azt, tegyék bele valami szép autóba és jöhet. de ez már a múlt, és nem látom a bíztató jövőt.
Grando, nem a csodát várom, csak ha "fejlődés" van, akkor legalább annyit tudjon mint egy 10 évvel korábbi konstrukció. A 150 tempomat 11l egy régi V6-ossal, akkor én elvárom, hogy egy takarékos kisköbcentis turbonak kikiáltott motor ez alatt legyen. Ha csak 10.9, már magamban kicsit mosolyogva ugyan, de nem szólok egy szót se. 10.5-nek egyenesen örülnék, sőt elgondolkodnék, hogy milenne ha...
Node itt másról van szó, és ne mondd, hogy erre lecserélnéd a V6-ot. Ott van a 150 tempomatos kép, szerintem egy rossz vicc ez így..."

Na szóval:

Adott a 159 TBi SW és George bácsi finom pici jobb lába. :))) Ez a képek alapján (ha már ezt akarjuk feltétlenül alapul venni) a következő elegyet alkotja:
17 óra 42 perckor, a 21.073. össz- és a 76. szakasz-km-nél, 140-es tempónál, 3250 fordulaton:
Átlagfogyi: 16,6 l
Pillanatnyi fogyi: 10,5 l

17 óra 47 perckor, a 21.085. össz- és a 89. szakasz-km-nél, 160-as tempónál, 3750 fordulaton:
Átlagfogyi: 15,8 l
Pillanatnyi fogyi: 13,2 l

Ha más nem is, az biztosan kiolvasható, hogy az átlagfogyasztásra kijelzett értékek mindkét esetben jóval magasabbak a pillanatnyinál. Az első esetben nem is kis mértékben. Feltételezem, hogy az átlagfogyasztások az adott szakaszra vonatkoznak - bár nem ismerem a 159 ketyeréjét. Tehát elindultunk vhonnan a tempomatos értékek felé. De vajon honnan? - adódik a kérdés. Hát bizony feltételezhetően egy jóféle, igazi huszáros vágta felől. :DD
Azt, hogy George hol nullázta a számlálót, mennyire hajtotta meg a gépet, ült-e a dugóban vagy egy autópálya benzinkútról kigurulva máris a lovak közé dobhatta-e a gyeplőt - tudja a rák, de nem is érdekes.
Ami esetleg érdekes lehet, azok a pillanatnyi fogyasztási értékek, már ha abszolút mérvadónak tekintenénk ezeket egy napi átlagos használat melletti tankolástól tankolásig mért fogyasztás szempontjából. A-ból B-be elutazni még tempomattal sem azt jelenti, hogy -autó indul, 160-as tempó elér, tempomat bekapcsol, út megtesz, lefékez, kiszáll-. Egy közepesen pörgős (kinek-kinek vérmérséklete szerint) autópályás út mondjuk egy 160-170, esetenként 180-as tempót szem előtt tartva átlagban sem produkál 90-100-nál magasabb átlagsebességet. Függ ez persze sokmindentől, ami az adott útszakaszon történik.

Na de mi a jó francra akarok én kilyukadni itten?

Az a gyanúm, hogy megakadtál a képernyőn (a műszerfal kijelzőjén a fényképeken, vagy a monitorodon a cikkben) adott esetben olvasható legmagasabb fogyasztási értékeken, és pánikba estél. :)))
Mit hagytál figyelmen kívül?
1. George jobb lábát.
2. Amire fentebb próbáltam rávilágítani így-úgy.
3. George BESZÁMOLÓJÁT, ami az egésznek értelmet ad. Imígyen:
"A motor adta lehetőséget rendesen kihasználva ... 13.6 l/100km-es fogyasztás." vagy "Sík úton 10-11 l/100km között váltogatta az értékeket, nekem végül 11 literes átlagfogyasztással sikerült lezárnom a tesztet.

Aztán írkál még a fogyasztásról, de azt elnézzük neki, mert spórdízeles és szeretjük. :DD ;)))

Konklúzió:
- Nem tudom, hogy az aresei blokk jobb-e, de én is arra szavazok, hogy gyártsák. Mondjuk ez sajnos mindegy már.
- A V6-ra nem cserélném le, de simán együtt tudnék élni vele, ahogy egy nagy dízellel is.
- Nincs semmi baj a fogyasztásával, mivel 200 ló, és egy jól összerakott, merev és stabil nagy (1440 kg a szedán, az SW nehezebb, mittomén mennyi) autót mozgat. Egy 200 ló körüli benzines motor fogyasztása már erősen függ a lábadtól, ezt kéne befogadnod. Ha neked a fogyasztása a legfőbb ismérve, akkor mindig fogsz találni olyan autót, amelyik jobb nála. Ha azt hiszed, hogy a 159 TBi a fogyasztása miatt nem jó, az baj. Neked nem kell 200 ló körüli benzines autó. Ez nem baj. Van sok másmilyen. ;)))
- Úgyhogy továbbra is tartom, hogy csodák pedig nincsenek, George megrögzött spórdízeles, boszorkányok pedig vannak. :DDD
pe-Ti2010-11-21 10:52:22 // 9343
Üdv!
Van még egy alternatíva a motorrendszám láttam egy 159-en annó jól mutat mondjuk ez az én véleményem talán mert a Giumon is ilyen lesz!
.....2010-11-21 10:12:22 // 9342
A gyári első ablaktörlő lapátoknak mi a mérete? 580mm és 450mm? Vagy 540 és 480?
ALFI1562010-11-21 09:00:15 // 9341
Mi más!Egyértelmű csak is matrica!
Jimmi T.2010-11-21 08:13:22 // 9340
Szerintem is matrica. Budaörsön láttam egy 159-et amire a pléh rá volt popszegecselve,valami förmedvény. A matricás viszont szép volt.
Kompressz úr2010-11-20 22:26:16 // 9339
Nekem elöl nagy matrica van, szerintem a pléh nem való 159-re.
Piritu - 1.000.0002010-11-20 21:00:04 // 9338
Más téma:
A 159-re is célszerű matricarendszámot kérni?
Ahogy nézegetem a "hagyományos" pléh nem igazán mutat jól :-(
Kazes☻2010-11-20 15:53:26 // 9336
=3.825.936 ccm. :)
'''''2010-11-20 15:52:48 // 9335
Alfi,bezzeg a füst bejönne?!Csak vicceltem!!!
ALFI1562010-11-20 15:50:50 // 9334
Ezek a ledes dolgok meg a neon a kocsi alá nekem se jönnek be.De ezt má megbeszéltük.Nem vagyunk egyformák.(izlések és pofonok)
GTPeti2010-11-20 14:31:49 // 9333
Forradalmi hengerűrtartalom. :)
GTPeti2010-11-20 14:24:58 // 9331
Hány ccm-es a 2.0 JTDm?
Piritu - 1.000.0002010-11-20 14:23:19 // 9330
4 ajtós, sima fekete, fekete bürkével, 2,0 literes kormossal :-)
Piritu - 1.000.0002010-11-20 14:14:14 // 9328
25/20/15 ?? abba bele sem fér egy tisztességes mélynyomó, max kickbass.
Lehet venni 200Wattos aktív mélyládát 16 cm-es hangszóróaval is, ami az ülés alá befér, de nem hiszek benne. Normális mélyláda nagy, különben trükközni kell, ami meg a hang rovására megy. Persze bum-bum zenével nincs különbség.
(Bár a helyi fiatalság a kultúrban bulijaikon nagyra értékeli a 4 db 380-as méllyel szerelt 220 literes mélyládáimat)

Én nem tennék sehová sem ledeket, olyan sufnituningos szerintem.

Januárban lesz az átvétel, dec 17-én gyártják le.
'''''2010-11-20 13:48:32 // 9327
Dobozt amit csinálnom kellett,Passzatba és Vitóba rakták.Kb 25/20/15 volt.Állítólag van már egy-két márka ami újonnan jön ki úgy,hogy már benne van az ülés alatt.Én nem nagyon használom az enyémben a gyárit sem.Kitaláltam,hogy a hangfalakat hátulról megvilágítjuk és a kilincs mögé is kerül egy led.Jövő héten megcsinálják.Kíváncsi leszek,milyen lesz.Piritu,neked mikor jön meg a vas?
Piritu - 1.000.0002010-11-20 13:47:00 // 9326
Kösz az infót, királyság :-)
Nekem nem Bose lesz, tehát a műszerfalon nem lesz hangszóró. Mivel elöl 165 mm-es van az ajtóban oda passzol majd a Focal, a magasak helyére meg mehet a Focal magasa :-))
Viszont ha a hátsóba külön van a magas, akkor lehet hogy kikapcsolható lesz és beleteszem a Magnat szettet, ami a garázsban figyel a polcon.
A végfok mehet a bose erősítő helyére.
A 300-as átmérőjű JBL mindenképp dobozban lesz. A kalaptartóba free air rendszerű kellene, ez nem az.

Már csak a rádió line kimenete a kérdés, de az Petivel megoldjuk :-))
GTPeti2010-11-20 12:15:45 // 9325
Csak az ember nem szokta lehülyézni a saját gyerekét...
Trisz2010-11-20 10:24:52 // 9324
szerintem nem a formára gondolt...
Gabesz012010-11-20 10:05:18 // 9323
Sergio Marchionne egy idióta.
A 159 nél nincs szebb, és szerintem nem is lesz.
Jó hogy nem már az a rusnya MI TO-tót isteníti. Ezt a faszit kéne kipaterolni, és egy hozzáértő tagot odarakni a helyére...
Kompressz úr2010-11-20 10:01:58 // 9322
Ott a pont :)
Goodboy2010-11-20 08:41:22 // 9321
fiat vezére 1 fasz!!!!!
ALFI1562010-11-20 08:17:09 // 9320
Igen.Elővettem a könyvét a hangrandszernek megnéztem.Amibe a bose különbözik a többitől,hogy elől a műszerfal középső részén van egy 80mm. átmérőjű 50W-os magashang sugárcó,hátul a kalaptartóba van egy 265mm átmérőjű 200W-os mély.A mélyhangsugárzónál van elhelyezve 6 egymástól független csatornával rendelkező,az összes hangszorót tápláló teljesítmény-erősítő.A műszerfal két végébe ami van magas az a simánál 30W a bose-nál 50W.Az első ajtókba amik vannak szélessávú hangsugárzók 165mm. azok a simánál 30 a bose-nál 90W-osak.Hátsó ajtókba ami van magas az ugyan az mint a műszerfal két végébe.Simánál 50 bose-nál 50W.Szintén a hátsó ajtóba lévő széles hangsugárzó ugyan az mint az első ajtóba 165mm-es simánál 30 bose-nál 90W.
Balázs156SW2010-11-20 07:24:14 // 9319
Nem a gázzal van a baj, mert ha hűt akkor nagyon. Érdekes, ha bekapcsoltam a fűtést pár percre utána jól működött. Mivel jött az ősz lekerült a napirendről. Ha viszem vezérlés cserére 65 körül Csőri rendezi az ügyet.
Piritu - 1.000.0002010-11-19 21:38:14 // 9318
Jut eszembe, utána kérdeztem, hogy hogyan kerül az autó a kereskedésbe.
Nápoly mellett ugye a gyárban elkészítik, majd vonaton (a teljes szerelvényre való mennyiséget összevárva) elviszik Lengyelországba. Ott van a FIAT keleti régió elosztó központja.
A lengyeleknél felrakják kamionra (természetesen két-három kamiont összevárva, hogy ne kelljen a sofőröknek egyedül menni) az egy országrészbe szállítandó kocsikat.
A kamion már a kereskedőnél rakja le.
Ugye milyen egyszerű? :-((
GTPeti2010-11-19 21:02:48 // 9317
"Csak előbb a kocsi legyen kész" :))))
Piritu - 1.000.0002010-11-19 20:38:35 // 9316
Nekem 17 lesz, terveim szerint, ha levásik róla a nyári gumma valószínűleg én is váltok 18-ra és a gyári lesz a téli garnitúrához.
'''''2010-11-19 20:21:31 // 9315
A képen 18-asok.Már régóta keresek másik típust,de nagyobbat nem akarok rátenni.
Piritu - 1.000.0002010-11-19 20:19:55 // 9314
Mekkora hely van ott ? :-O
Egy komolyabbnak kell kb 20 liternyi hely, ami dobozzal nagyobb, mint egy marmonkanna...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-19 20:19:49 // 9313
ez teljesen jó így...szép
Piritu - 1.000.0002010-11-19 20:17:19 // 9312
Mekkorák a kerekek?
'''''2010-11-19 20:17:02 // 9311
Nálunk páran a mélynyomót az első ülések alá rakják.Állítólag úgy nagyon király.Én nem értek hozzá,csak a dobozt kell mindig megcsináljam,azért tudom.
Piritu - 1.000.0002010-11-19 20:16:20 // 9310
lebeszéltél :-)
Piritu - 1.000.0002010-11-19 20:15:41 // 9309
Neked van a műszerfalon is?
Piritu - 1.000.0002010-11-19 20:14:33 // 9308
Ok, csináljunk! Csak előbb a kocsi legyen kész :-DD
GTPeti2010-11-19 19:48:10 // 9307
Hmm... azért ez izléses így!
'''''2010-11-19 19:39:59 // 9306
Alfi,tudom,hogy neked ez már sok!Azért hátha kedvet kap valaki.
Sporter2010-11-19 19:19:37 // 9305
Lehet, hogy VW-éktól kapott némi készpénzt, hogy nyilvánosan leértékelje az Alfát....ezen a héten már 2 húzós nyilatkozata is volt Marchionne Úrnak! :S
GTPeti2010-11-19 19:16:53 // 9304
Ez a fickó azt írja nincs rajta line-out. A high-low adapterről viszont lebeszélnélek.
(Az csak nagyon parázósaknak ajánlott.)
ALFI1562010-11-19 19:15:58 // 9303
Van ugye az ajtókba van hátul a mélynyomó és elől a műszerfalba mi van?
GTPeti2010-11-19 19:12:57 // 9302
Ha nincs rajta Line kimenet, akkor csinálunk!! (Reverzibilist!)
Piritu - 1.000.0002010-11-19 19:08:35 // 9301
Berakni azt, ami most a 156-ban van.
Első ajtóhangszóró csere, Hifonics erősítőt akarom átszerelni és a mélynyomót. Bár a mélynek valószínűleg készítek másik ládát, hogy a síalagútba szóljon. Ha bemegy a mostani Magnat a hátsó ajtóba az is cserés lesz.
Egyedüli kérdés, hogy a gyári rádión van-e line kimenet az erősítőre, mert azt nem akarom kicserélni, ahhoz túl jól passzol a műszerfalba.
Szóval semmi olyan, ami látszik.
ALFI1562010-11-19 19:00:10 // 9300
Erre gondoltam:
ALFI1562010-11-19 18:52:16 // 9299
Fel nem tennék rá semmit!Max a hátsó ablak tetejéhez a kis szárnyszerűséget.Te mire készülsz hifi téren?
Piritu - 1.000.0002010-11-19 18:47:50 // 9298
Hifihez nekem hozzá kell nyúlni. Mint ahogy itt is páran megtették, csak hallgatnak, hogy milyen csuda van a kocsijukban. (Vagy úgy szereltették be, de akkor is érdekes lenne. Ha másért nem, hogy egy talin meghallgassa az ember.)
Igazad van az optikához nem kell nyúlni, mégis megteszik. Ha nem is ugyan azt ragasztod fel, de ha megmutatja ötletet kaphatsz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak