Fórum >> Típusok >> 159

Kompressz úr2006-12-26 17:31:43 // 2638
Ha lefordítom, akkor ez egy maffia :)))
kando.2006-12-26 16:57:25 // 2637
Még szinte meleg a 159-ese aztán már itt kötexik.. :-PPP Egyébként elég erős ,,klikk'' lenne ez, egy jogtanácsos, egy kereskedő, egy ,,rosszfiú'', kész ,,keresztapa'' :))) ;-)
tj2006-12-26 15:58:09 // 2636
192ezer volt a tuningbox.elég drága volt de nem gagyi. a csiki-begénél volt az egyik autóban ilyen box és ott mondták a a szerelők h 238 lóerőt mértek miután beletették.Én mentem is vele és érezhető a különbség. Sokkal alacsonyabb fordulatról kezd el húzni.
Kompressz úr2006-12-25 18:31:25 // 2635
Akkó' meg? :))
BadBoy2006-12-25 18:06:47 // 2634
De igen! Én is ide tartozom, alfástul lelkestül :)))))
Kompressz úr2006-12-25 11:53:24 // 2633
Te talán nem tartozol közénk? :)
BadBoy2006-12-25 11:19:36 // 2632
Maroknyi ember, és már klikkesednek!!!! Hát ilyet, ez nem szép tőletek!!!! :DDDDD
Kompressz úr2006-12-25 10:51:41 // 2631
Békés, boldog karácsonyt a "klikk" minden tagjának! :)
Kalex2006-12-23 20:50:17 // 2630
A turbo kihülése után mindenkinek jusson ideje az ünnep melegére! ..csak aztán nehogy ránk égjen a beigli, bár ha az utolsó 400 méteren csak töményet iszunk akkor lehet hogy minden csapágy kihül és a beigli nem birja tovább belül...:)) KELLEMES KARÁCSONYT MINDEN AMORÉSNAK ÉS KÜLÖN A 159 -ES TÁBORNAK (Tomi 147 már mondaná:"klikknek")
GEORGE2006-12-22 20:41:07 // 2629
1 dologról beszélünk ám csak már irányból magyarázzuk :-)
Poló2006-12-20 20:40:21 // 2628
Ez nem így van. Hanem forog a turbo, mint állat. Az olajnak és minden alkatrésznek nagy hőmérsékelete van ott. Ha leállítod a motort, akkor az olajpumpa nem fog dolgozni, nem fog körbe-körbe járni az olaj. Az ott lévő olaj megég, a következő indításnál nem lesz kenése a turbónak. Persze csak addig, míg nem ér oda az olaj. Ha ezt sokszor csinálja az emberke, akkor megdöglik a turbo, lehet csapágyazni.
GEORGE2006-12-20 20:39:22 // 2627
A meleg turbo csapágyazásra könnyebben ráég az olaj :-)))) Azért birja a meleget is mert közben van kenése!!!
zolee1452006-12-20 20:37:37 // 2626
Oké, de a meleget addig is bírta, viszont a kenés nélküli forgást nem bírná :))))))))))))))))))))))
zolee1452006-12-20 20:36:06 // 2625
nem vagyok autószerelő, egy elvileg hozzáértő mondta:)
GEORGE2006-12-20 20:35:31 // 2624
Azért ha tolod neki igen csak meleg a turbo, tehát ha hagyod Lelassulni közben hagyod kihülni is!Nem? De ezen folyamat alatt nem szabad elvenni töle a kenést. Ezért kell kicsit járatni a motort leállitás elött, ill nem kell csak tanácsos...
zolee1452006-12-20 20:32:56 // 2623
George! A turbot nem hűteni kell, hanem meg kell várni hogy lelassuljon a forgása. Kb 250 000-et forog percenként ha tolod neki, és ha leállítod a motort akkor megszűnik a kenés, de még kell egy kis idő míg megáll.
BadBoy2006-12-20 20:32:43 // 2622
Nem tudom, szerintem a viz nem forrna fel, de egy 7O literes tank kiüritéséig, lehet gond lenne. :) A mi praktikánk, ami bejött eddig, és továbbra is praktizálni fogjuk, szerintem elég sok ellenző fog akadni, de ez igy marad akkor is. Reggel hideginditás után kb. 5 percig állva járatjuk a motrot, addig bemelegszik az ülés, utastér, és a vizhőmérséklet is megmozdul, a vizmelegitőnek köszönhetően. Utána max. 8O-as tempoban megyünk, mig be nem áll az optimumon. Megérkezéskor pedig mi nem szoktuk mentetni egyáltalán. A visszafogott tempot alkalmazzuk. Eddig egyik turbós autónkkal sem volt gond, pedig ez már a negyedik, és nem úgy volt, hogy csak hébe-hóba használtuk.
Poló2006-12-20 20:30:18 // 2621
Szerintem a hajtókarra pont ellentétes erők hatnak és nem megnyúlna, hanem inkább összemenne.
zolee1452006-12-20 20:28:28 // 2620
bármeddig, max "ellustul" a gép, ha hónapokig alacsony fordulaton járatod. Egyszer magyarázták ezt nekem, szóval valami olyasmi, hogy hordósan kopik a henger fala, magasabb fordulaton viszont valamennyit nyúlik a hajtókar, de ilyenkor már beleérne a nem kikopott részbe a dugattyú, és egyszerűen nem akar majd magasabb fordulaton menni a gép, vagy legalábbis a megszokotthoz képest nem fog úgy felpörögni, vagy valami ilyesmi. Itt persze nem mm-ekre kell gondolni a kopásnál, meg a nyúlásnál.:)
Poló2006-12-20 20:25:44 // 2619
Vagy amíg fel nem forr a víz :))) De szvsz tök hülyéseg. Egyik nap olvstam, hogy ezeknek az új motoroknak már sokkal kevesebb üzemanyag is elég az elindításhoz, mint a régieknek. Régieknél asszem 5 perc járatás gazdaságosabb volt, mint egy indítás. Az újaknál ez 10 másodperc. Halesz! Hidegen nem kell egy helyben állva járatni a motort, nyugodtan el lehet indulni, de csak óvatosan. Nem szabad nagyon pörgetni a motort és csak kis gázpedálállásokkal szabad gyorsítani. Szerintem leállítás előtt nem kell egyhelyben állva járatnod a mocit, inkább mielőtt eléred uticélod, már ne gyilkoljad, csak finoman közlekedj vele, mintha hideg lenne a motor. A 400 méter helyett legyen inkább 1 km. De ezt jobb inkább időben meghatározni, 1-2 perc teljesen megfelelő.
BadBoy2006-12-20 20:17:08 // 2618
Ugye, nem neki való az 1.9 JTDm. :DDD
BadBoy2006-12-20 20:15:46 // 2617
Amig van benne üzemaanyag. :))))
Kompressz úr2006-12-20 13:11:46 // 2616
Nem is adnám George bácsinak :)
Halesz2006-12-20 13:08:05 // 2615
Amúgy erről jut eszembe. Milyen hosszú ideig szabad egy motort álló helyzetben járatni?
GEORGE2006-12-20 13:00:19 // 2614
Azért a mondat végén volt ám pár ilyen jel is: :-))))))
BadBoy2006-12-20 12:45:57 // 2612
Nem, én azt elismerem amit irtam, de az nem tetszett amit arról irtál, hogy te biztos vagy benne, hogy két embertől nem vennél autót Paulus, és mi. De azért mer nem nézem azt az órát honnét tudod, hogy én rosszul bánok az autóval?!?! Én erre irtam, az első részt elismerem, mert én tényleg nem foglalkozom vele. De a lábam az igen. Semmi gond, nincs, de én is válaszoltam és "merész" mertem lenni.
GEORGE2006-12-20 12:45:13 // 2611
Ugy érzem nem kérdőjeleztem meg, hogy hogyan bánnak vele. Mint lentebb is írtam a haszontalannak tartott turbonyomás mérőre írtam amit írtam.
GEORGE2006-12-20 12:42:38 // 2610
Embereknek mutogatni és dicsekedni vele jó, de több haszna szerintem nincs. Ezen mondatodon felbátorodva írtam, mert ha te haszontalan dolognak tartod akkor az elég érdekes..... mindazon álltal elnézésedet kérem ha megbántott "merész" írásom .-)
Bckk2006-12-20 12:24:51 // 2609
most leszakad a fejem a bologatástol. ahogy mondja Sanyi, vigyáznak rá mintha a szemuk fénye volna, sot, szerintem az is. odaadással voltak eddig mindeg kocsijuk iránt. és a 159 most meg igazán megkap mindent.
BadBoy2006-12-20 12:13:40 // 2608
Már mi sem szarakodunk. Most már megyünk vele mi is, úgy ahogy a csövön kifér. Az elején nem akartuk kergetni, kopjon be, igy csináltuk eddig az összes autónkal, és bevált. Olajat egyik sem ette. Azt hittük, hogy ez eszi, de beszéltem a srácokkal a szervizből, és azt mondták, hogy nem is volt tele olajjal, és ha nincs elég olajnyomás akkor jelezheti, hogy kevesebb az olaj.
Kompressz úr2006-12-20 12:04:07 // 2607
Az első 2000 km alatt én sem györörtem a gépet, de azért utána a(z) (német, khm) autópályána az utazó tempó nálam 160 körül van :)
BadBoy2006-12-20 12:01:39 // 2606
Igen, 120!!! Csak már egy hónapja megvan a 1O ezredik, ha megnézed az adatlapomat. 1O hetet kellett kibirni, de az meg nem volt sok idő :DD
Kompressz úr2006-12-20 11:59:53 // 2605
Mennyiii? 120nál gyorsabban még nem mentetek vele???? :) Ezt, hogy bírtátok ki? :)))
BadBoy2006-12-20 11:23:19 // 2604
Én aannak vélem, mert elég kemény kritikát irsz kérdezés nélkül, hogy tudnád a hátteret. Sajnos!!!!! Bckktól meg kérdezhetsz, arról hogy használjuk az autót, kevés ilyen tulajdonossuk van aki igy használja az autót mint mi. 1O ezer KM-ig, 12O-mál többel nem ment az autó, ez meg a másik.
BadBoy2006-12-20 11:20:32 // 2603
Szerintem ilyen gyorsan ne mondj véleményt, kitől kéne, és kitől nem kéne autó, mert szerintem ha beleolvastál volna a 147 topicba, a 147 eladása előtt, akkor más véleményed lenne, de nekem ez igy is jó. A 159 pedig nem hiszem, hogy egyhamar el lesz adva, mert az enyém marad, ha lecseréljük.
BadBoy2006-12-20 11:18:21 // 2602
Én az autó motrát nem nyirom halálra, mert amig a viz nincs optimális hőmérsékleten, avagy 9O fokon, addig nem hajtom. Addig csak 2OOO fordulat alatt váltok el, és 8O KM/H tempomaton fixálom, optimum hőmérsékletig. Addig még a teherautót is követem, ha kell 6O-nal. A turbóhűtés, nincs meg, de eddigi Turbós motrain, nem dobták be az unalmast, pedig beléjükgyúrtunk pár ezer KMet.
Bckk2006-12-20 10:29:34 // 2601
egyrészt kell hogy kiszellőzzön és lehüljön. élettartam szempontjából nagyon de nagyon tanácsos főleg egy erőltett menet után legyilkolja ha azonnal leállitod a motort
GEORGE2006-12-20 09:51:25 // 2600
1-2 percet írtam. 5-10 perc alatt már mást is lehet csinálni :-)))))))
Halesz2006-12-20 09:50:16 // 2599
Ja az 1 perc az kb mindig megvan :) azt hittem hogy ilyen 5-10 percekre gondolsz :D
Kompressz úr2006-12-20 09:41:20 // 2598
Egyetértek. Én a turbó élete mellett szavazok :)
GEORGE2006-12-20 09:39:19 // 2597
1 percet járatni nem nagy dolog. Még elpakolsz a kocsiban meg is van.
GEORGE2006-12-20 09:38:50 // 2596
ÁÁÁÁÁ a fenét .-D Így eleve nyomott áron veszem csak meg töled majd a gépet .-DDDDDD
Halesz2006-12-20 09:37:08 // 2595
Én az utolsó néhányszáz méteren már nem kenem neki, max 2000-es fordulat, aztán parkolásnál is várok egy ideig. A néhány perc viszont túlzás. 70 fok alatt sem nyomom 2000 felé a fordulatszámot. Gondos gazda vagyok? :D
GEORGE2006-12-20 09:23:47 // 2594
Okés. De abban megegyezhetünk, hogy kihütés nélkül leállitani egy turbot egyenlő a halálos itéletével.....
Kompressz úr2006-12-20 09:21:48 // 2593
Áááááá, ugyan, tanár bácsi :)))) Hálás köszönet az oktondi nebulók részéről. Tréfát félretéve, turbónyomás mérő nélkül is ez volt a "taktika" a 147esemmel is. Remélem Pester cartárs megerősíti, hogy az ex147esem nála sem akar szétesni motor és turbó ügyileg.
GEORGE2006-12-20 09:18:09 // 2592
Csak nehogy kioktatásnak véljék.........
Bckk2006-12-20 09:17:14 // 2591
hasznocs tanács sosem rossz.
Kompressz úr2006-12-20 09:07:48 // 2589
Inkább az utat nézem :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak