Roll19832018-03-09 18:18:06 // 106590
Még csak ma vettem.
Shadin2018-03-09 18:15:25 // 106589
Eltérni a gyári ajánlástól csak mindenki saját felelősségére! Egyesek azt is mondják hogy a GL5 hipoid izé nem is jó az M32-esbe, mert nagyon csúszós :-D
Én jónak érzem :-) Betetted már?
Én jónak érzem :-) Betetted már?
Roll19832018-03-09 18:04:55 // 106588
Köszi! A blogodban ajánlott Fuchs olajat vettem. ;)
Roll19832018-03-09 18:04:20 // 106587
Te a kivétel vagy, aki erősíti a szabályt. ;)
Shadin2018-03-09 17:59:04 // 106586
Én erre most mit mondjak?
:-)
:-)
Vittorio1592018-03-09 17:54:13 // 106585
TURBO-TEC KFT WWW.TURBO-TEC.EU VAGY KERESS ENGEM
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 17:49:36 // 106584
Ugyan... Eddig is megcsinálták őket, ezután is meg fogják. :-) A 156 hengerfej adaptálás jó ötletnek tűnik, AO fórumon is olvastam azóta róla. A lengyeleknél 10+ autót csináltak már így meg állítólag. Ha én így járok, valószínűleg ezt az utat választom.
Giuntini2018-03-09 17:41:35 // 106583
Ez szerintem nem leverés. A szarok legyenek eladhatatlanok. Mindenki keresse a jót. Csöri megmondta, ezek a dízelek már nem azok, amik 400 ezer km-t elmennek. Tudomásul kell venni, hogy ezek az autók már mások, mint a 15 évvel ezelőttiek.
Mindenesetre nem tudom hogy oldom meg....
Eladni ezt az autót már nem lehet. Még egyszer nekigyűrkőzöm....
Mindenesetre nem tudom hogy oldom meg....
Eladni ezt az autót már nem lehet. Még egyszer nekigyűrkőzöm....
Zolibácsi2018-03-09 17:37:15 // 106582
Mintha eddig lett volna ára...
yani🍀2018-03-09 17:19:24 // 106581
Most legalább 10 -15%-al levertük a 2.4 árát. :-(
Shadin2018-03-09 16:53:40 // 106580
Az M32 és a c635 is rendelkezik leeresztő ás feltöltő nyílással.
Haspáncél levétele szükséges, a leeresztő a difi legalsó pontján a kerék felé néz, a feltöltő meg a tetején van az akku mellett/mögött lenézve. Mindkettő imbusz fejű.
Haspáncél levétele szükséges, a leeresztő a difi legalsó pontján a kerék felé néz, a feltöltő meg a tetején van az akku mellett/mögött lenézve. Mindkettő imbusz fejű.
Zolibácsi2018-03-09 16:21:17 // 106579
Badum.... Cccsszzzzzz
Régen mondtam, egy 12 éves autónál amikor a bőrödon érzed a dpf egr stb jótékony hatását és fajoan sok pénzbe kerül a rendszer életben tartása, akkor azért bocsánatos bűn a kiikatatasa, annak érdekében hogy gond nélkül hasznalhassad a kocsit továbbra is.
Régen mondtam, egy 12 éves autónál amikor a bőrödon érzed a dpf egr stb jótékony hatását és fajoan sok pénzbe kerül a rendszer életben tartása, akkor azért bocsánatos bűn a kiikatatasa, annak érdekében hogy gond nélkül hasznalhassad a kocsit továbbra is.
Giuntini2018-03-09 16:03:15 // 106578
Igen, sok mi denben igazad van. Viszont pár hónappal ezelőtt beszéltem Mankyval, és azt mondta, ez a program nem okozhat ilyen gondokat. Gyuri is ezt mondta. Ma Szatyi azt mondta, hogy erre még mindig nem lehet kimondani a hf repedést. Ezt már én mondom ki, meg utána felhívtam Csörit, és alátámasztotta. Mentségemre legyen mondva, hogy talán én voltam az első holló a 2.4-esek közül, aki így járt. Jól mondod az okulást. Sanyi Jtd is szerinzem azért adta el, mert meghegesztette, és tudta hogy nem lesz hosszú életű. Csöri nekem azt mondta, nagyon msgy baj lesz egy pár éven belül a 2.4-ekkel. Nem fogják tudni ezeket megcsinálni.
Én ebbe nagyon beleestem. Ha kész lesz, nagyon el fogok gondolmozni a Dpf kiírtásáról. Hosszú a hf, szar anyagból van, és vetemedésre hajlamos. Én főleg pályáztam vele, és mégis....
Én ebbe nagyon beleestem. Ha kész lesz, nagyon el fogok gondolmozni a Dpf kiírtásáról. Hosszú a hf, szar anyagból van, és vetemedésre hajlamos. Én főleg pályáztam vele, és mégis....
gecsa2018-03-09 16:00:12 // 106577
Tehát a végén a 2000 tipp egyike bejön. A távgyógyításról mindig a közismert szlogen jut eszembe:
Tedd a kezed a TV-re...
Tedd a kezed a TV-re...
Roll19832018-03-09 15:39:56 // 106576
Én, Guintini helyében ezt a kocsit már nem tudnám élvezni. Miután kész lenne, már menne is fel a hahu-ra. Állandóan az jutna eszembe mikor kinytinám a garázst, hogy ez a szemét csak nyeli a pénzt és bármikor újra hengerfejes lehet. Jóízűen már meg se merném hajtani nehogy baja legyen. :( Szerencsére hallgattam Erhardra és elfelejtettem a dízeleket, persze majd idővel kiderül, hogy a TBi meddig bírja komolyabb hiba nélkül.
Tomi Stark2018-03-09 15:18:07 // 106575
Még régebben valaki linkelt valamit, amiben lé volt írva, hogy 3- asban kb 60 km/ h- ás tempóval a legjobb haladni regen közben. Évek óta így csinálom, ezt most igazolódni látszik.
yani🍀2018-03-09 14:59:51 // 106574
Azért ez a példa legyen mindenkinek tanulság! Rajtad ez már nem segít, de másnak azért lehet ez tanulság, hogyan kezeljen egy ilyen hibát.
Nem akarlak megbántani, van éppen elég bajod, mind amellett tiszteletre méltó a típus iránti rendületlen csodálatod, de ki kell azt mondani hogy ebben vastagon a saját hozzáállásod is benne volt.
- Nem kétlem, hogy miután először állt meg az autó Szatmári azt a lehető legalaposabban átnézte, összerakta, stb.Többször hallottam járni az autót, valóban benzineseket megszégyenítő hangok jöttek ki a motorból.
- Ez alapján mondjuk akár jó is lehetett volna a történet, de azért volt néhány dolog, ami elgondolkodtathatott volna: Shadin leszedte a progidat, amire Manky rá is nézett. és megjegyezte, hogy erősen meg van írva. ( jelentsen is ez bármit, neki elhiszem)
Ha visszakeressük biztosan találnák olyan megjegyzéseket, hogy célszerű lenne lecserélni vagy gyárira, vagy Manky által írtra cserélni. Azt mondtad, neked tetszik ez, pedig akár ez is okozhatta a korábbi megállást. (Azért, hogy tiszta legyen a kép mindenkiben, itt már tudtad, hogy a hengerfejet már egyszer előtted is levették, tehát valószínűleg 2X már javították.)
- Jó egy éve nekikoccantál valaminek, aminek következtében megsérült a kocsi eleje.
Látszólag nem volt csak karosszéria sérülés, de még akkor sem gondolkodtál el rajta, hogy csak ki kéne venni a hűtőt és megnézni, amikor észrevetted, hogy csöpög belőle a hűtővíz. Ugyan mindenki mondta, hogy ne önts bele semmit, de mivel ez volt a legolcsóbb lehetőség, csak bele került egy doboz trutyi. ( Mint utólag kiderült, azért meg volt sérülve a hűtő. Nem állítom, hogy ez vezetett a HF sérüléshez, de egy olyan kihegyezett helyzetben amikor normál esetben is épp, hogy csak elegendő a hűtőteljesítmény, biztosan hiányozni fog az felület, ahol nem áramlik a folyadék.)
- És végül a mindenáron bizonygatása annak, hogy az autó biztosan nem hengerfejes.
Ahogy jöttek elő a tünetek, volt aki kapásból mondta neked, hogy ez bizony hengerfej, mert neki ugyanígy volt. Te váltig állítottad, hogy ez biztosan nem az, mert Szatyi is megmondta, ez nem lehet az.
Mondtuk, hogy állítsd le, ne járj vele, vidd el valahová és alaposan nézesd át!
Te jártál vele és minden alkalommal felfedeztél valamit, ami rettentően zavart. először csak téged, de néhány héten belül már a fél Alfás társadalmat is. Volt aki kifakadt, sokan csak csendben értetlenkedtek, hogy mi a fészkes fenéért kérdezed meg, hogy mi lehet a baj, mit kellene csinálnod, ha nem fogadod meg azt amit mondunk.
Én azt gondolom, hogy mindig a legrosszabbra kell készülni és utána örülni, ha nem igazolódik be valami, mintsem a legolcsóbban cserélhető (159-nél nem nagyon van ilyen)alkatrészek meghibásodását valószínűsíteni és kizárni pl. az ismételt hengerfej sérülést.
Hangsúlyozom, nem akarok én még jobban beléd rúgni, van épp elég bajod, de talán más számára lehet okulás a történet! Szurkolok neked, hogy végre élvezhesd azt, amire sajnos már vagy fél éve vársz, egy nyugodt, zavartalan autózást az általad mendennek ellenér csodált gépsárkánnyal!
Nem akarlak megbántani, van éppen elég bajod, mind amellett tiszteletre méltó a típus iránti rendületlen csodálatod, de ki kell azt mondani hogy ebben vastagon a saját hozzáállásod is benne volt.
- Nem kétlem, hogy miután először állt meg az autó Szatmári azt a lehető legalaposabban átnézte, összerakta, stb.Többször hallottam járni az autót, valóban benzineseket megszégyenítő hangok jöttek ki a motorból.
- Ez alapján mondjuk akár jó is lehetett volna a történet, de azért volt néhány dolog, ami elgondolkodtathatott volna: Shadin leszedte a progidat, amire Manky rá is nézett. és megjegyezte, hogy erősen meg van írva. ( jelentsen is ez bármit, neki elhiszem)
Ha visszakeressük biztosan találnák olyan megjegyzéseket, hogy célszerű lenne lecserélni vagy gyárira, vagy Manky által írtra cserélni. Azt mondtad, neked tetszik ez, pedig akár ez is okozhatta a korábbi megállást. (Azért, hogy tiszta legyen a kép mindenkiben, itt már tudtad, hogy a hengerfejet már egyszer előtted is levették, tehát valószínűleg 2X már javították.)
- Jó egy éve nekikoccantál valaminek, aminek következtében megsérült a kocsi eleje.
Látszólag nem volt csak karosszéria sérülés, de még akkor sem gondolkodtál el rajta, hogy csak ki kéne venni a hűtőt és megnézni, amikor észrevetted, hogy csöpög belőle a hűtővíz. Ugyan mindenki mondta, hogy ne önts bele semmit, de mivel ez volt a legolcsóbb lehetőség, csak bele került egy doboz trutyi. ( Mint utólag kiderült, azért meg volt sérülve a hűtő. Nem állítom, hogy ez vezetett a HF sérüléshez, de egy olyan kihegyezett helyzetben amikor normál esetben is épp, hogy csak elegendő a hűtőteljesítmény, biztosan hiányozni fog az felület, ahol nem áramlik a folyadék.)
- És végül a mindenáron bizonygatása annak, hogy az autó biztosan nem hengerfejes.
Ahogy jöttek elő a tünetek, volt aki kapásból mondta neked, hogy ez bizony hengerfej, mert neki ugyanígy volt. Te váltig állítottad, hogy ez biztosan nem az, mert Szatyi is megmondta, ez nem lehet az.
Mondtuk, hogy állítsd le, ne járj vele, vidd el valahová és alaposan nézesd át!
Te jártál vele és minden alkalommal felfedeztél valamit, ami rettentően zavart. először csak téged, de néhány héten belül már a fél Alfás társadalmat is. Volt aki kifakadt, sokan csak csendben értetlenkedtek, hogy mi a fészkes fenéért kérdezed meg, hogy mi lehet a baj, mit kellene csinálnod, ha nem fogadod meg azt amit mondunk.
Én azt gondolom, hogy mindig a legrosszabbra kell készülni és utána örülni, ha nem igazolódik be valami, mintsem a legolcsóbban cserélhető (159-nél nem nagyon van ilyen)alkatrészek meghibásodását valószínűsíteni és kizárni pl. az ismételt hengerfej sérülést.
Hangsúlyozom, nem akarok én még jobban beléd rúgni, van épp elég bajod, de talán más számára lehet okulás a történet! Szurkolok neked, hogy végre élvezhesd azt, amire sajnos már vagy fél éve vársz, egy nyugodt, zavartalan autózást az általad mendennek ellenér csodált gépsárkánnyal!
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 14:34:13 // 106573
Itt nem tipp párbaj megy, hanem brainstorming :-) A végére hidd el, rájövünk :-) Ebben ez a szép. Szerintem hiányozna, ha nem lenne min agyalni :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 14:33:02 // 106572
Ebben az elgondolásban is van ráció, ez biztos, ezt eltettem gondolatban :-)
Viszont nem bírtam ki, csak bedobtam excelbe egy igen meghosszított kávészünettel egybekötve a regen rail nyomást és start of injection-t. És megnéztem, hogy az End of Injection hogy módosul. Részben meglepő az eredmény, tessék, itt a görbe halmaz:
A bekarikázott rész a normál EOI-n ami nekem eleve nem tetszett, nagyon késői a befecskendezé vége. Ezt én "lekerekítettem", 8 fok az sok. 25mm3/inj az autópálya tempón egy nagyon jó fogyasztás, gyárilag inkább 30 környéke.
60mm3/inj már 350Nm fölötti lekérés, ennyire szerintem senki nem bántja a vasat regen közben:
Jó szórakozást az értelmezéshez, kíváncsi vagyok, hogy így mik a tanulságok. :-D
Viszont nem bírtam ki, csak bedobtam excelbe egy igen meghosszított kávészünettel egybekötve a regen rail nyomást és start of injection-t. És megnéztem, hogy az End of Injection hogy módosul. Részben meglepő az eredmény, tessék, itt a görbe halmaz:
A bekarikázott rész a normál EOI-n ami nekem eleve nem tetszett, nagyon késői a befecskendezé vége. Ezt én "lekerekítettem", 8 fok az sok. 25mm3/inj az autópálya tempón egy nagyon jó fogyasztás, gyárilag inkább 30 környéke.
60mm3/inj már 350Nm fölötti lekérés, ennyire szerintem senki nem bántja a vasat regen közben:
Jó szórakozást az értelmezéshez, kíváncsi vagyok, hogy így mik a tanulságok. :-D
gecsa2018-03-09 14:29:46 // 106571
És a tipp-párbaj is alábbhagy. :D
pettinke2018-03-09 14:13:44 // 106570
Akkor visszarakjátok a hibátlan HF-et, és mindenki megnyugodott, hogy nem az volt a baj.
Giuntini2018-03-09 13:59:09 // 106569
Tudjátok ez egy hihetetlen balszerencse folyamat eredménye.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-09 13:38:16 // 106568
Jól mondja Csöri, én is ezt mondtam neked hétfőn...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-09 13:30:05 // 106567
Làtod mondtuk pàran hogy vidd le hozzá, màr rég túl lennél rajta :(
Giuntini2018-03-09 13:23:48 // 106566
Beszéltem Csörivel. Ő egyértelműen azt mondta, hengerfej. Ezeket nem lehet javítani. Azt mondta, hogy kell szereznem egy jó nem felújított hengerfejet.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-09 13:12:05 // 106565
1.9 és a mocskos 2.4 nél van mindegyik. Tibinél is tuti van. Shadin majd meg mondja a tutit. :)
Roll19832018-03-09 13:08:42 // 106564
Srácok,
A váltóból hol a legcélszerűbb leegedni az olajat és feltölteni? Gondolom nincs gyári leengedője, hisz örök élet meg egy nap benne az olaj. :D
A váltóból hol a legcélszerűbb leegedni az olajat és feltölteni? Gondolom nincs gyári leengedője, hisz örök élet meg egy nap benne az olaj. :D
Giuntini2018-03-09 12:55:03 // 106563
Szatyi légtelenítette mindenhol. Utána el.entem az M0-áson vagy 30 km-t. 120-as tempóval mentem. Mikor megálltam a benzinkútnál, járt a venti. Akkor vettem észre hogy regenerál. Visszafelé is teljesen normálisan működött, megálltam a Szatyinál ellenőriztük jó volt. Hazajöttem vele, ismét a rakparton elment a fűtés állandó sebességnél, és járt a ventilátor. Ugyanazon a ponton ahol tegnapelőtt, ismét felment a víz. Ez már egy métely. Nem tudok tobábblépni. Szatyi azt mondza, jól van, lekapjuk a hf-et, és nem az a baj?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-09 12:38:36 // 106562
biztos sok összetevős játék nem mindegy a regenek száma, hossza az írás milyensége ha van, plusz a turbó állapota, a HF kimunkálása ... de valami nem kerek, mert persze legyen repedéses 500e km után de ne 200e-nél
Csabi2018-03-09 12:37:37 // 106561
Nem csak a hengerteret kell nézni és a kipuff hőmérsékleteket, hanem azt is, hogy milyen hűtővíz áramlás társul hozzá.
Regenkor pl 900-as fordulatnál is felfűti a DPF-et 650°-ra, és 3500as fordulatnál is.
Nem kell magyarázni mi a különbség a vízszvattyú által szállított mennyiség különbségében 900 és 3500 fordulaton. Ez okozza a problémát, és nem az, hogy pl pillanatnyilag 800fok a kipuffgáz, szerintem.
Regenkor pl 900-as fordulatnál is felfűti a DPF-et 650°-ra, és 3500as fordulatnál is.
Nem kell magyarázni mi a különbség a vízszvattyú által szállított mennyiség különbségében 900 és 3500 fordulaton. Ez okozza a problémát, és nem az, hogy pl pillanatnyilag 800fok a kipuffgáz, szerintem.
RomeoOne2018-03-09 11:52:37 // 106560
Én QA-ról beszéltem, de lehet az sem sokkal fajsúlyosabb.
yani🍀2018-03-09 11:25:53 // 106559
Ne értékeld túl a QM szerepét egy sorozatgyártásban!
RomeoOne2018-03-09 11:07:05 // 106558
Aztán lehet, hogy csak annyi a dolog, hogy szar volt a minőségbiztosítása a 159 2.4 hengerfejeknek a gyárban és sok az anyaghibás :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 09:48:38 // 106557
Csabi, nem a melegítés ténye szerintem az igazi kérdés, hanem hogy mennyire. Ezt viszont max tippelni tudjuk, amíg valai be nem rak egy EGT szenzort.
Beszélünk itt 500 fokos EGT-ről. Ami nem sok! Egy jól meghúzott dízelnél a 800 fok is előfordulhat, a turbók pedig 1000 fok fölé vannak méretezve. Olvasgattam tuning fórumokat, ott ilyen számok röpködtek, és EGT szenzorral mérve.
Ha Tomi autója 300+ lóval, vélhetően bőven nagyon 500 fok feletti EGT-vel bírta, akkor a regen miért tesz oda a hengerfejnek?
A táblák még értelmezés alatt, ma sem lesz rengeteg időm rá. Az biztos, hogy a fő befecskendezés van nagyon előre tolva. És ez 100% hogy EGT növekedést okoz, vagyis az nem kérdés, hogy a motor melegebb lesz. A mennyivel az igazi kérdés.
Beszélünk itt 500 fokos EGT-ről. Ami nem sok! Egy jól meghúzott dízelnél a 800 fok is előfordulhat, a turbók pedig 1000 fok fölé vannak méretezve. Olvasgattam tuning fórumokat, ott ilyen számok röpködtek, és EGT szenzorral mérve.
Ha Tomi autója 300+ lóval, vélhetően bőven nagyon 500 fok feletti EGT-vel bírta, akkor a regen miért tesz oda a hengerfejnek?
A táblák még értelmezés alatt, ma sem lesz rengeteg időm rá. Az biztos, hogy a fő befecskendezés van nagyon előre tolva. És ez 100% hogy EGT növekedést okoz, vagyis az nem kérdés, hogy a motor melegebb lesz. A mennyivel az igazi kérdés.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-09 08:24:28 // 106556
szakértők nincsenek csak tények, adatok amiből le lehet vonni a következtetések... nem kell ahhoz DPF ügyi mérnöknek lenni, hogy megállapítsuk ha elindul a regen bekapcsol a venti ez azért van, mert nagyobb a hőterhelés... erre talán még a birkák is rájönnek csak a struccok nem :)))
Csabi2018-03-09 07:11:30 // 106555
Nem is azért linkeltem, hanem azért , mert Ő tényleg szakértő, és kezeljük már tényként, hogy melegíti a motort a regen! :)
Amit belinkeltem, az az első rész, és a második amire te gondolsz, ezek a folyamatok együtt játszódnak le, ez a cikkben is így van írva. Nem az van, hogy csak az egyik játszódik le.
Tehát, befecskendez, közvetlenül a FHP után az expanzióban, ezzel nő a hengerhőmérséklet, kipuffgáz. Üzemtől függően itt nagy szórás lehet a hőmérsékletelben. Ha kell, utóbefecskendez még (ez a második rész) hogy tovább emelje a hőmérsékletet. Ez a 159-ben , és minden más autóban így játszódik le alapvetően, mert máshogy nem lehet megemelni a kipuffgáz hőmérsékletet("motorikus intézkedésekkel) .
"Egy régebbi mérésemet előtúrva jól látszik, hogy regen előtt simán van 300°C a füstgáz hőmérséklet."
Ez így önmagában sok infot nem hordoz. Regen előtt lehet 200fok a hőmérséklet alapjáraton, meg lehet 4-500is autopályán. Kérdés mire gondolsz?
"Magyarul az írás szerint 1.9, 2.4 esetében csak a második szakasz játszik."
Nem, mindkét szakasz lejátszódik, ha kell, de az első mindenképp. :)
"Egyébként meg vagy nem egy dologról beszélünk, vagy már én felejtettem el, hogy miről vitázunk." :)
:D Melegíti-e a motort a regen vagy nem.
Egyértelműen melegiti, amit mérni csak nyáron lehet, amikor a hűtőrendszer eléri a határait. (Nem véletlen kapcsol a hűtőventi regenkor, legyen tartalék a hűtésben.)
Amit belinkeltem, az az első rész, és a második amire te gondolsz, ezek a folyamatok együtt játszódnak le, ez a cikkben is így van írva. Nem az van, hogy csak az egyik játszódik le.
Tehát, befecskendez, közvetlenül a FHP után az expanzióban, ezzel nő a hengerhőmérséklet, kipuffgáz. Üzemtől függően itt nagy szórás lehet a hőmérsékletelben. Ha kell, utóbefecskendez még (ez a második rész) hogy tovább emelje a hőmérsékletet. Ez a 159-ben , és minden más autóban így játszódik le alapvetően, mert máshogy nem lehet megemelni a kipuffgáz hőmérsékletet("motorikus intézkedésekkel) .
"Egy régebbi mérésemet előtúrva jól látszik, hogy regen előtt simán van 300°C a füstgáz hőmérséklet."
Ez így önmagában sok infot nem hordoz. Regen előtt lehet 200fok a hőmérséklet alapjáraton, meg lehet 4-500is autopályán. Kérdés mire gondolsz?
"Magyarul az írás szerint 1.9, 2.4 esetében csak a második szakasz játszik."
Nem, mindkét szakasz lejátszódik, ha kell, de az első mindenképp. :)
"Egyébként meg vagy nem egy dologról beszélünk, vagy már én felejtettem el, hogy miről vitázunk." :)
:D Melegíti-e a motort a regen vagy nem.
Egyértelműen melegiti, amit mérni csak nyáron lehet, amikor a hűtőrendszer eléri a határait. (Nem véletlen kapcsol a hűtőventi regenkor, legyen tartalék a hűtésben.)
droberto2018-03-08 23:33:16 // 106554
Biztos olvastátok már (bent van a kedvenceimben is). Aki még nem és érdkeli...
Témába vágó kis összefoglaló.
Egy dolog biztos, az égési hőmérsékletre lennénk kíváncsiak, hogy mikor és miként változnak.
Az biztosnak látszik, hogy az EGR csökkenti. Bár mérésem erről nincs. :)
Témába vágó kis összefoglaló.
Egy dolog biztos, az égési hőmérsékletre lennénk kíváncsiak, hogy mikor és miként változnak.
Az biztosnak látszik, hogy az EGR csökkenti. Bár mérésem erről nincs. :)
droberto2018-03-08 23:31:21 // 106553
Csabi, nem vagy te nekem hiteltelen. Sőt. :)
A bajom az, hogy köztünk nincsenek szakértők (ha tévedek elnézést kérek természetesen az illető(k)től) és csak kevesen veszik a fáradságot, hogy utánaolvassanak valaminek, azt tovább értelmezve adoptálják a saját helyzetükre, autójukra. Még kevesebben vannak akik valódi élőadat diagnosztikát csinálnak, számolnak, mérnek akár külső eszközökkel.
Szintén kevés az olyan, aki a mérések alapján helyes konklúziót von le.
Viszont sokan vannak akik, saját vagy mások féligazságait tévesen vagy nem megfelelő helyen-időben adják elő. Még többen vannak akik ezeket birka módon tovább is adják. :(((
Jó az írás, nagyon szeretem ezeket én is sokat lehet tanulni belőlük. Amit idézel természetesen valós. Viszont nem tudjuk, hogy a 159-ben az elején felsoroltak közül az aktív regen hogy működik pontosan. Ha te tudod elnézést kérek.
"A kipufogógáz hőmérséklet-növelése történhet:
– belső motorikus intézkedésekkel, a motorban
a normál égésfolyamat-lefutás
módosításával,
– az expanzió késői szakaszába vagy a
kipufogási ütembe gázolaj-befecskendezéssel,"
Magyarul: Mikor fecskendez be? A kompressziós, vagy az expanziós szakaszban. Elégeti az üzemanyagot a 159 az égéstérben, vagy mindet rátolja az oxidációs katalizátorra?
Továbbá, amit bemásoltál az csak az első szakasz. A második az amire én gondolok:
"Ebből a befecskendezésből származó gázolaj
javarészt égés nélkül hagyja el a hengerteret,
miközben elgőzölög. A gázolajgőz
az oxidációs katalizátorban katalitikusan
oxidálódik, annak hőmérsékletét kb. 450–
500 °C-ra növeli. Ezt a funkciót teljesítő
katalizátort több gyártó DEC rövidítéssel
azonosítja (Diesel Exothermic Catalyst –
dízel hőtermelő katalizátor). A szűrőn lévő
hőmérséklet-érzékelő úgy illeszti a késői
befecskendezés dózisát, hogy a hőmérséklet
a távolabb elhelyezett (padlólemez
alatti) DPF előtt 620 °C-ot érjen el. Ennek
hatására a koromrészecskék 5–12 perc
alatt égnek el."
Egy régebbi mérésemet előtúrva jól látszik, hogy regen előtt simán van 300°C a füstgáz hőmérséklet.
Magyarul az írás szerint 1.9, 2.4 esetében csak a második szakasz játszik.
Egyébként meg vagy nem egy dologról beszélünk, vagy már én felejtettem el, hogy miről vitázunk. :)
Jó éjszakát! :)
A bajom az, hogy köztünk nincsenek szakértők (ha tévedek elnézést kérek természetesen az illető(k)től) és csak kevesen veszik a fáradságot, hogy utánaolvassanak valaminek, azt tovább értelmezve adoptálják a saját helyzetükre, autójukra. Még kevesebben vannak akik valódi élőadat diagnosztikát csinálnak, számolnak, mérnek akár külső eszközökkel.
Szintén kevés az olyan, aki a mérések alapján helyes konklúziót von le.
Viszont sokan vannak akik, saját vagy mások féligazságait tévesen vagy nem megfelelő helyen-időben adják elő. Még többen vannak akik ezeket birka módon tovább is adják. :(((
Jó az írás, nagyon szeretem ezeket én is sokat lehet tanulni belőlük. Amit idézel természetesen valós. Viszont nem tudjuk, hogy a 159-ben az elején felsoroltak közül az aktív regen hogy működik pontosan. Ha te tudod elnézést kérek.
"A kipufogógáz hőmérséklet-növelése történhet:
– belső motorikus intézkedésekkel, a motorban
a normál égésfolyamat-lefutás
módosításával,
– az expanzió késői szakaszába vagy a
kipufogási ütembe gázolaj-befecskendezéssel,"
Magyarul: Mikor fecskendez be? A kompressziós, vagy az expanziós szakaszban. Elégeti az üzemanyagot a 159 az égéstérben, vagy mindet rátolja az oxidációs katalizátorra?
Továbbá, amit bemásoltál az csak az első szakasz. A második az amire én gondolok:
"Ebből a befecskendezésből származó gázolaj
javarészt égés nélkül hagyja el a hengerteret,
miközben elgőzölög. A gázolajgőz
az oxidációs katalizátorban katalitikusan
oxidálódik, annak hőmérsékletét kb. 450–
500 °C-ra növeli. Ezt a funkciót teljesítő
katalizátort több gyártó DEC rövidítéssel
azonosítja (Diesel Exothermic Catalyst –
dízel hőtermelő katalizátor). A szűrőn lévő
hőmérséklet-érzékelő úgy illeszti a késői
befecskendezés dózisát, hogy a hőmérséklet
a távolabb elhelyezett (padlólemez
alatti) DPF előtt 620 °C-ot érjen el. Ennek
hatására a koromrészecskék 5–12 perc
alatt égnek el."
Egy régebbi mérésemet előtúrva jól látszik, hogy regen előtt simán van 300°C a füstgáz hőmérséklet.
Magyarul az írás szerint 1.9, 2.4 esetében csak a második szakasz játszik.
Egyébként meg vagy nem egy dologról beszélünk, vagy már én felejtettem el, hogy miről vitázunk. :)
Jó éjszakát! :)
Liquid2018-03-08 22:36:42 // 106552
KUL napján lesz forgalma :)
Csabi2018-03-08 22:36:23 // 106551
4-500ból készíti a 600+t .
Miért lenne melegebb? Hát attól hogy a 2-300fokos kipuffgázok miatt nem felejti el a gázolaj, hogy ~80fok a lobbanáspontja, vagy 200 a gyulladásija:) Elkezd égni, aztán a katalizátor segít neki, ahogy írod.
Kerestem egy irományt egy hitelesebb ember tollából :) :
A dízelmotorban az aktív regenerálást támogató utóbefecskendezéssel két szakaszban melegítik fel a katalizátor-részecskeszűrő egységet. Először a fő-égésfolyamat végén, az FHP után 30–50 főtengelyfokkal fecskendeznek be, ez az utóbefecskendezés. Ez a gázolajadag elég, hengertéri hőmérséklet-növekedést, ezzel együtt kipufogógázhőmérséklet-növekedést okoz. Ha a kipufogógáz ezekkel az intézkedésekkel kb. 350 °C hőmérsékletet nem ér el (a katalizátor előtti és utáni hőmérő tájékoztat erről), a motorirányítás nagyon késői befecskendezést kezdeményez.
forrás: Autotechnika
Miért lenne melegebb? Hát attól hogy a 2-300fokos kipuffgázok miatt nem felejti el a gázolaj, hogy ~80fok a lobbanáspontja, vagy 200 a gyulladásija:) Elkezd égni, aztán a katalizátor segít neki, ahogy írod.
Kerestem egy irományt egy hitelesebb ember tollából :) :
A dízelmotorban az aktív regenerálást támogató utóbefecskendezéssel két szakaszban melegítik fel a katalizátor-részecskeszűrő egységet. Először a fő-égésfolyamat végén, az FHP után 30–50 főtengelyfokkal fecskendeznek be, ez az utóbefecskendezés. Ez a gázolajadag elég, hengertéri hőmérséklet-növekedést, ezzel együtt kipufogógázhőmérséklet-növekedést okoz. Ha a kipufogógáz ezekkel az intézkedésekkel kb. 350 °C hőmérsékletet nem ér el (a katalizátor előtti és utáni hőmérő tájékoztat erről), a motorirányítás nagyon késői befecskendezést kezdeményez.
forrás: Autotechnika
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-08 22:31:22 // 106550
Tomiéba alig volt méter viszont a dpf offban volt, bírta is az enyém is és sok másnak is...
droberto2018-03-08 22:25:18 // 106549
Az 1.9, 2.4-nél kipuff gáz első hőmérése a katalizátorban (a lemezek előtt) van. A második (és utolsó) pedig a szűrőben (a kerámia előtt).
Hidd el, hogy az >600°C-ot a katalizátor "készíti" és nem a motorból jön. Normál üzemben az 100-300°C-os.
Persze, hogy a kat után melegebb a füstgáz.
Egyébként meg attól, hogy utóbefecskendezés van, miért lenne melegebb a füstgáz?
Nincs elég levegő egysényi gázolajhoz. Ezért hívják tökéletlen égésnek.
Hidd el, hogy az >600°C-ot a katalizátor "készíti" és nem a motorból jön. Normál üzemben az 100-300°C-os.
Persze, hogy a kat után melegebb a füstgáz.
Egyébként meg attól, hogy utóbefecskendezés van, miért lenne melegebb a füstgáz?
Nincs elég levegő egysényi gázolajhoz. Ezért hívják tökéletlen égésnek.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-08 22:22:08 // 106548
Mert te kiirattad a dpf-et? A kérdéseidre nem nagyon tudatjuk a választ egyikőnk autójánál sem sajnos. Nagyjából tippelgetjük az okokat, mind benne van kalapban, de nem látom még egyiket sem bizonyítottnak. A saját tippem is csak tipp, aztán reménykedek..
Csabi2018-03-08 22:16:36 // 106547
Hány kiírt 2,4 lett HF-es? :) Tudjuk az előéletét? Mennyire is volt húzva? Futásteljesítény? Vagy megfordítva: A 2,4em a 12év, óra szerinti 220k km alatt miért nem lett az?
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-08 22:09:55 // 106545
Akkor a kiírt dpf-es 2.4 miért lesz hengerfejes? Nekem nem egyértelmű az összefüggés.
Hf repedést magas EGT okoz. Ezt pedig korai befecskendezés, késői befecskendezés , kicsi cooler, rossz program és rossz egr vezérlés, kevés levegő és még biztos pár dolog tud okozni. Nem az egr mechanikája a lényeg, hanem hogy mikor és mennyit van nyitva.
Alapvetően a hf sem lehet annyira vacak, ha Tominál bírta a 300++ lóerőket.
Valami nagy EGT-t okoz. Nálam a program a gyanúsított, rossz az előtöltés, agresszív az egr :-) Regenkor pl ha odalépsz neki, terhelésen gyári táblák szerint üzemel a motor. Nem hiszem, hogy regenkor nagyobb a hf hőterhelése, mint ha nyelezem.
Hf repedést magas EGT okoz. Ezt pedig korai befecskendezés, késői befecskendezés , kicsi cooler, rossz program és rossz egr vezérlés, kevés levegő és még biztos pár dolog tud okozni. Nem az egr mechanikája a lényeg, hanem hogy mikor és mennyit van nyitva.
Alapvetően a hf sem lehet annyira vacak, ha Tominál bírta a 300++ lóerőket.
Valami nagy EGT-t okoz. Nálam a program a gyanúsított, rossz az előtöltés, agresszív az egr :-) Regenkor pl ha odalépsz neki, terhelésen gyári táblák szerint üzemel a motor. Nem hiszem, hogy regenkor nagyobb a hf hőterhelése, mint ha nyelezem.
Csabi2018-03-08 22:05:41 // 106544
"Nézte bárki is közülünk normál regenkor (nem álláskori kényszerregen, amikor nincs menetszél és egy helyben pörög) a vízhőmérsékletet?"
Persze. Sokszor. Nyáron okoz problémát 30fok körül és felette, városban lassú haladáskor simán gyalogol fel a hőmérséklet, nem egyszer figyeltem meg 95-100fokot. Gyorsításnál persze visszaesik. Lokálisan pl a HF-nél simán lehet már forrásközeli állapot. Főleg alapjáraton való araszolgatánál(főleg egy pesti dugóban). Ha ehhez társítjuk még a túlzott, kókler tuningot, akkor meg is érkeztünk a HF temetőbe.
A használat módja meghatározó, ezt igazolja, hogy azért nem minden 2,4lesz HF-es, sőt a többség nem.
Persze. Sokszor. Nyáron okoz problémát 30fok körül és felette, városban lassú haladáskor simán gyalogol fel a hőmérséklet, nem egyszer figyeltem meg 95-100fokot. Gyorsításnál persze visszaesik. Lokálisan pl a HF-nél simán lehet már forrásközeli állapot. Főleg alapjáraton való araszolgatánál(főleg egy pesti dugóban). Ha ehhez társítjuk még a túlzott, kókler tuningot, akkor meg is érkeztünk a HF temetőbe.
A használat módja meghatározó, ezt igazolja, hogy azért nem minden 2,4lesz HF-es, sőt a többség nem.
Tomi Stark2018-03-08 22:04:22 // 106543
És a dolgok összeadódnak, a nagyobb teljesítmény miatt több hő, a túl messze elhelyezett DPF, a csökkent hűtési hatékonyság, esetleg gyengébb ötvözet, és mindjárt kész a baj.
droberto2018-03-08 22:00:15 // 106542
Ha jó a hegesztéstechnológia (eljárás, előmelegítés, gyök kimunkálás, hozaganyag, öblítés, áram, előtolási sebesség...stb), ügyes a szaki, jó a gép, a hegesztéssel még jobb is lehet mint a gyári.
Sajnos ehhez nagy rutin kell és az anyagot is ismerni kellene.
Sajnos ehhez nagy rutin kell és az anyagot is ismerni kellene.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-08 21:58:00 // 106541
szerintem meg De, az összes 16V-ben 1.9 meg 20V 2,4-ben 156, 66, 59, GT ugyan az az EGR van benne érdekes ott nem gyakori a repedés, itt igen szinte hiánycikk a bontott 59 HF.... több közös találkozási pont nincs ....