Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2018-03-10 18:05:08 // 106640
Szerintem leérsz vele, ezen ne aggódj. Most regenerált, tehát azt nem fog, a fordulatot tartsd 2000 környékén, ne forgasd. Nem tudom hány km, de mondjuk 50-enként megállsz (le se állítanám) , benézel a kiegyenlítőre, hogy nem nyomja e orrán száján a vizet. Ne tekerd le a kupakot, mert valószínűleg nagyobb nyomás lesz a rendszerben mint a normális! Ha mégis muszáj utántölteni, akkor óvatosan. Vízhőfokot figyeld.
Az, hogy Gábor nem tehet róla pedig egy dolog. A szakértelmét is megfizetted, ami ezek szerint hiányos volt. Nem szakszerűen javította meg az autódat, ez lassan tény. Kérdem én, mi került ezen 1 millába?
Giuntini2018-03-10 17:54:59 // 106639
Ez így van. Szatyiék munkája perfekt volt, a hengerfej javítás, a gépmunka nem bírza. De Szakállék mondták hogy javítható. Én nem tudtam, hogy nem lesz tartós.
Zolibácsi2018-03-10 17:42:11 // 106638
Szerintem ha nem nyomod nagyon 2000 felé akkor le érsz csőrihez.
Zolibácsi2018-03-10 17:39:48 // 106637
Ha elment vele 50.000 km, akkor az nem azt jelenti hogy szarul csinálták meg, hanem kár volt vissza tenni ugyan azt vagy felújított hengerfejet. Itt volt a hiba. Mondjuk drágának drága volt.
Giuntini2018-03-10 17:36:06 // 106636
Nem tehet Gábor róla, ő is próbált azom végigmenni, ami nyilvánvaló. Még nem tudom, hogy hová tudom vinni. Csöri ajánlotta a 166 hengerfejet. A kérdés az, hogy Szatyi egyáltalán vállalná-e felrakni egy más típus hengerfejét, még ha feltehető rá. A másik, ha Csöri elvállalja, leérek-e vele. A lényeg, most már nem érek rá hetek vagy hónapok várakozására. Akarom használni normálisan az autómat. Most ez a lényeg.
Smith2018-03-10 17:18:42 // 106635
Csörinél jó kezekben lesz, nem kérdés. De Szatmáriék részéről ennyi? Otthagytál anno 1+ milliót, aztán most megint, csövek, hűtő, stb. Mondták, hogy bocs? :(
Giuntini2018-03-10 16:38:10 // 106634
Azért még várjunk! Most tényleg azt szeretném, hogy ne keljen már a gatyámat rákölteni, és minél tartósabb legyen. Mellette nem akarom már azt, hogy otthagyom hetekre az autót...
Zolibácsi2018-03-10 14:35:02 // 106633
Hát hajrá, akkor. Most már akkor sínen van a dolog
Giuntini2018-03-10 14:31:55 // 106632
Nem tudom hogy oldom meg, mert félek a lejutástól. Még beszélnem kell vele, ha kezemben lesz a hf.
'''''2018-03-10 14:09:49 // 106631
Mikor mész Csörihez? Kitartás!
Giuntini2018-03-10 13:36:41 // 106630
Még annyit hozzáteszek, hogy Csöri azt mondta, hogy mindegyik javított, felújított 59 hf-el ez történik. Ha én ezt tudtam volna akkor... Nem itt tartanék, mert akkor belevadásztam volna egy bontottat. A gépműhely azt mondta hogy javítható, Csöri viszont azt mondta, hogy az 59 hf-et sohasem tudják normálisan megcsinálni.
Giuntini2018-03-10 13:33:47 // 106629
Köszönöm, most már rám fér. Mondjuk a hűtőt nem szabad bánnom, mert tényleg szar állapotban volt, a csövek meg a nyomástól már nagyon gagyik voltak. De szeretném már minél rövidebb idő alatt végére járni...
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-10 13:13:02 // 106628
Simán :-) Ezt is próbálták többen, kompatibilisnek tekinthető. És ahogy olvastam, ezek 3-400e után adják fel, nem 200. Emilnek végre talán mázlija van, hogy talált egy ilyen hf-t.
Giuntini2018-03-10 13:09:22 // 106627
Nem, de már nem szórakozom. Csöri egértelműen megmondta, hogy ez hf. Ugyanazt csináltam végig mint mindenki. A 159-nél ezek a tipikus hf hibajelenségek. Vele szeretném megcsináltatni, mert ő ajánlotta, hogy leginkább a 166 hf felé mozduljak, csak nem tudom, hogy lejutok most már ezzel hozzá.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-10 13:06:20 // 106626
Szorítok, hogy végre szerencséd legyen!
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-10 13:04:11 // 106625
Az egr csak részterhelésen dolgozik. Nagyobb lesz a csúcsnyomás, de pl. a gyorsításkor fellépő nyomásoknál kisebb lesz. Én úgy gondolom, hogy nem okoz jelentős plusz terhelést az egr off. A 2.4-nél a programja miatt még jót is tesz, mert rövidül az égés, kompenzál valamit a késői befecskendezésen.
Egyébként lehet hogy egy víz befecskendezés vagy akár egy komolyabb intercooler is jót tenne hf fáradás szempontból.
Zolibácsi2018-03-10 12:51:25 // 106623
nekem is ezt csinálja, valószínűleg akkumulátor probléma.
kékalfa 1562018-03-10 12:39:33 // 106622
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.Meg tudja valaki mondani nekem,hogy a központizár miért nem müködik 0 fok alatt távirányitóval? A furcsa,hogy kinyitom kulccsal,és onnantól kezdve müködik rendesen.Valakinek ötlet?
Köszönöm,üdv.
Zolibácsi2018-03-10 12:37:12 // 106621
végülis akkor leszedték már a hengerfejedet? és az a baj?
Giuntini2018-03-10 11:37:45 // 106620
Csöri pont ezt mondta, hogy van egy különbség, amin csiszolni kell.
RomeoOne2018-03-10 11:29:27 // 106619
Mondjuk, ha Csöri azt mondta, akkor elhiszem, csak amikor már ilyen nyilvánvaló különbségek vannak, amik Shadin képein látszanak, akkor elsőre azt gondolnám, hogy nem nyerő.
Shadin2018-03-10 11:28:46 // 106618
Elég elterjedt workaround-nak néz ki, angoloknál, lengyeleknél is van ennek nyoma.
Giuntini2018-03-10 11:25:40 // 106617
Ez nem ráügyeskedés! Csöri azért ebben elég nagy szakértő. Ő mondta, hogy ezen a vonalon induljak el, mert nagyon sokan már feltették,és sokkal hosszabb élettartamú. Anyagában tartósabb, és ugyanaz. Csöri mondta, hogy ezzel már nem lesz probléma. Erhard is ugyanezt mondta. Sőt a Depósok is, csak egyszerűen nincs ilyen hengerfej. Lehet, hogy nekem szerencsém lesz.
RomeoOne2018-03-10 11:12:05 // 106616
Ezzel megint beértünk a szürke zónába sztem. egy más motorkódú motor hengerfejét ráügyeskedni... Nem tudom, nem az a kategória, amire szerintem bárki élethossz garanciát vállalna.
Shadin2018-03-10 10:45:03 // 106615
Az elmondottak alapján simán feltenném gépmunka nélkül, de erre a szerelő mondja ki a amen-t. Addig is egy kis mi a különbség a képek között játék. Sajna az AA képfeltöltési korlátai sportszerűtlen nehezítés :-)


(Google)
Giuntini2018-03-10 10:26:56 // 106614
Szereztem egy hengerfejet! 166 2,4 20V, amit Csöri is ajánlott, bár nagyon nehéz. Tökéletes állapotban, 190 ezret futott autóból van, nem javított, nem felújított. Shadin is megnézte a képeket, és szerinte egy az egyben mindenféle síkolás nélkül fel lehet rá rakni. Jövő héten meg lesz, és most már azt szeretném, hogy minél előbb rákerüljön.
Piritu - 1.000.0002018-03-10 07:06:05 // 106613
Egy biztos, hogy annyit "hűt", hogy a nitrogénoxidok ne keletkezzenek. A csúcs hőmérséklet és nyomás tuti kisebb lesz miatta. Anyagfáradás szempontjából meg a dinamikus igénybevétel is számít.
Macccy2018-03-09 22:46:35 // 106612
Szerintem az EGR az annyit azért nem hűt a rontással. Nem egy DPF és gázolaj égetési ligában játszik hőfokra
Piritu - 1.000.0002018-03-09 21:49:39 // 106611
"gyorsabb lesz az égés, jobb lesz a hatásfok." - ez nem jelenti automatikusan a magasabb csúcsnyomást is, ami meg magasabb dinamikus terhelést? Kvázi nagyobb kalapáccsal üti a hengerfejet.
gecsa2018-03-09 21:48:43 // 106610
Keresgélek itt már egy ideje, de ilyen szett tényleg nincs q4hez?
frusciante2018-03-09 21:38:48 // 106609
A 2,4 kinek milyen sűrűn regenerál? Nem Sok MES képet találtam az oldalon(2,4es tulajok blogjait olvasgatva)a legtöbb képen 300 km az utolsó 5 regen átlaga....??? Régóta figyelem az 159 es fórumot, látom, h nagy szenvedés ez a dpf a 2,4nek illetve ezt a hengerfej témát is figyelem és szegény Giuntini mizériáját... Az 1,9eseknek is baj van a Részecskeszűrővel? Nem tudom, h a 147 1,9 jtdmje euro 4mennyiben egyezik a 159es 1,9esével, de nekem nagyon érdekes, h milyen sokan kioffoltátok a dpfet... Azon kívül, h egyébként én semmi értelmét nem látom, az egészségre szerintem károsabb(nem vagyok orvos, és nem is végeztem kísérleteket, csak pár oldalon olvastam a kis és nagy koromszemcsék tüdőbe való lerakódásáról agresszivitásáról..)mint az euro 3 asok koromfüstje, még a motort is gyilkolja csak azért nem öltem még ki, mert nem tudom, h műszakin h menne úgy át, illetve, mennyire lehet gáz, ha mondjuk egyszer megállít egy kpmes autó, de az biztos, h állandóan figyelni kell rá, nekem 800 kmenként regenerál nem használom városban havonta egyszer ha bemegyek Pestre de így is mindig akkor nyomja a regent amikor nem kéne, pedig messel is figyelem, h épp hogy áll... Én olyankor mindig 2.000 és 3.000 közt tartom a fordulatot... Ha lassan megyek visszaváltok, h 2.000 felett legyen...mindenesetre érdekelne, h a 159 1,9e illetve a 2,4ese milyen sűrűn regenerál és, h Ti mit tennétek a helyemben, kioffolni amíg hibátlan a rendszer sajnálnám de, lassan szeretném levinni Mankyhoz is, chippelve viszont gondolom hamarabb elhalálozik a dpf... Van itt vki esetleg akinek chippelve van a vas és még nincs kiherélve se a dpf se az egér? Köszi előre is
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 21:36:54 // 106608
Az ötlet jogos, de nem ennyire egyértelmű a dolog. Akár így is lehet. Viszont az egr kiírás csökkenti a gyulladási késedelmet, gyorsabb lesz az égés, jobb lesz a hatásfok. Így a csúcs hőmérséklet nagyobb, de az összes leadott hő kevesebb is lehet.
Nekem egr off óta 12p a regen. előtte én 10p-re emlékszem. Persze lehet rosszul :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 21:29:58 // 106607
Na majd ennek is utána kutatok, hátha a felfűtéshez is találok valami táblázatot.
Egyelőre soi, turbo nyomás és rail nyomás táblám van.
Piritu - 1.000.0002018-03-09 21:21:00 // 106606
Olvasva a kiégetéskor fellépő hőmérsékletekről szóló bejegyzéseket az egr szerepe ugrott be.
Az egr a visszavezetett kipufogó gázzal csökkenti a nitrogénoxidok mennyiségét, mégpedig úgy hogy rontja az égést és ezzel csökkenti a csúcshőmérsékletet. Kiírt egr-nél ez a "magasabb" hőmérséklet nem okozhatja a repedést a hengerfejben?
Csabi2018-03-09 21:20:04 // 106605
Így van szerintem is, közepes tempónál a legkisebb a plusz hőterhelés, akkor azt lehet mondani, hogy saját erőből megoldja. Viszont ez csak akkor igaz amikor már elérte a 650fokot a DPF. Ha visszahűl egy gázelvétel miatt, akkor újra gázadásra atom módon tolja ismét a naftát, hogy meglegyen a 600+ minnél előbb, fordulattól szinte függetlenül.
Egyszer néztem a regent -10°Cban 90-100as tempónál. Egy 10s-os gázelvételnél, annyira visszahűlt a DPF, hogy ~1percig tartott mire újra visszavitte a hőfokot 600+-ra, Addig 20-22l/100 volt a fogyi, amint elérte a hőfokot visszaállt 8-9literre. Közben persze tempomattal tartottam a sebességet.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 21:11:26 // 106603
Lehet fordítva értelmezted.
A görbék a befecskendezés végét(!) adják meg FHP után főtengely előfordulás fokban a fordulatszám függvényében.
Az egyes görbék adott üzemanyag mennyiséghez tartoznak. 18 alatt is nyilván van érték, igazából egy felületet lehetne ráhúzni, de szerintem így jobban látszik a lényeg.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 20:52:23 // 106602
Ezt én nem látom bele, 1500-as fordulatig drasztikus az utóbefecskendezés. Közepes üzemanyag mennyiségeknél, közepes fordulaton nincs előre téve az EOI. Ez saccra 80-130 közti tempót fed le. Hőmérséklet függés az időzítésben nincs, és a rail nyomásban sincs. Nem tudom hova van belerakva, nem találtam nyomát egyelőre.
Ezek alapján azt mondom, érdemes kivinni országútra és egyenletes 90-100-zal kiégetni.
A tévedés jogát fenntartom :-)
Liquid2018-03-09 20:06:46 // 106601
hát igen, ezekkel az igazi :)
Csabi2018-03-09 20:01:57 // 106600
Amúgy, hello nyár :)

A TI felnik függőséget okoznak, nem bírom nélkülük.
Csabi2018-03-09 19:57:33 // 106599
Na végre ezek is igazolják, hogy a programban is figyeltek arra, hogy a csekély hűtésű periódusban ne legyen akkora motor hőterhelése :) javíts ha rosszul látom, mert a térképesdi kimaradt nekem eddig :)
Szóval hiányolom a hőmérséklet függést is(DPF), mert az biztos nagyban befolyásolja az időzítéseket, és ott lehet a lényeg. (Amikor a felfűtés megy)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-09 19:37:56 // 106598
a delej dobja lefelé az árát rendesen sajnos ez a rohadt politika :((( a benyás viszont meg túlságosan is jól tartja az árát főleg a Stelvio
Roll19832018-03-09 19:25:40 // 106597
Igen, azt olvastam a blogodban, hogy úgy érezted, hogy megfogja az autót.
Giuntini2018-03-09 19:13:51 // 106596
Én szívesen megtenném, de most ebben a helyzetben nem akarok az autóval menni.
Shadin2018-03-09 19:07:12 // 106595
Sok az a 3 lityi, elég a 2,6.
Shadin2018-03-09 19:06:05 // 106594
És még nincs benne?
Smith2018-03-09 19:05:52 // 106593
Hello!
Nagy segítségre lenne szükségem. Ha mondanék egy címet óbudán, el tudna valaki arrafelé kocsikázni, és "szétnézni". Semmi teendő, csak kocsival kellene tenni arra egy kört.
Ha valaki megtenné, nagyon hálás lennék. Nagyon kéne a segítség!!!!!
Köszi!!!
Roll19832018-03-09 18:49:32 // 106592
Most rákerestem erre az M32 váltóra, hát van róla bőven anyag. :) Több helyen említik a 3 litert, mint feltöltési mennyiséget. Egyik Opeles népítéletben még az is van, hogy miután megjavította az Opel, utána már ők is 3 litert öntöttek bele.
yani🍀2018-03-09 18:36:48 // 106591
A durva az, hogy a 2.2-es dízel Giulia 9 misi alatt megvehető 13 ezer km-el.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak