Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-22 10:52:30 // 105940
mit ken a mi? :))) a nyelestengely csapágya ez zárt csapágy, mint a kerékcsapágy nem kell annak külön kenés van benne zsír, kenivájsz? :DDD
RomeoOne2018-02-22 10:51:05 // 105939
Nem tudom, vannak nálam hozzábbértőek is, de még nem hallottam olyat, hogy manuál váltós kocsit ne lehetne vontatni.
pettinke2018-02-22 10:26:37 // 105938
ha üresbe rakod, attól még a kuplung zárva van, és tekeri a váltóban a nyeles tengelyt. A többi fogaskereket viszont nem, ezáltal nem veri fel az olajat a váltóház aljából, ami kenné a csapágyakat.
gondolom én :-)
gondolom én :-)
RomeoOne2018-02-22 10:16:08 // 105937
De kézi váltósat miért ne vontathatnál? Kirakod üresbe aztán épp semmi kapcsolata nem lesz az erőátviteli rendszerrel, szabadon forognak a kerekei.
ProdyG2018-02-22 10:02:16 // 105936
Köszi az infót, nem lett jobb a kedvem :)
Látni szerettem volna erre vonatkozóan valahol valami hivatalos infót. így akkor a vontatás kizárva.
Látni szerettem volna erre vonatkozóan valahol valami hivatalos infót. így akkor a vontatás kizárva.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-22 09:47:59 // 105935
manuállal megkerülheted a földet is vontatva ha van hozzá kedv semmi baja nem lesz, automatát lassan max 20km-ig, amúgy meg tréler.
pettinke2018-02-22 09:37:06 // 105934
a használati még ennél is szigorúbb:
ÓVINTÉZKEDÉSEK A GÉPKOCSI VONTATÁSAKOR
Az erőátvitel szerkezeti károsodásának elkerülése érdekében a gépkocsi csak az alábbi módok egyike szerint vontatható:
❒ az első kerekek felemelve és a hátsó kerekek egy-egy alkalmas görgős zsámolyra helyezve;
❒ a hátsó kerekek felemelve és az első kerekek egy-egy alkalmas görgős zsámolyra helyezve;
❒ az összes kerékkel a szállító eszköz rakfelületén elhelyezve.
magyarán: szimplán másik autóval húzva nem vontatható.
ÓVINTÉZKEDÉSEK A GÉPKOCSI VONTATÁSAKOR
Az erőátvitel szerkezeti károsodásának elkerülése érdekében a gépkocsi csak az alábbi módok egyike szerint vontatható:
❒ az első kerekek felemelve és a hátsó kerekek egy-egy alkalmas görgős zsámolyra helyezve;
❒ a hátsó kerekek felemelve és az első kerekek egy-egy alkalmas görgős zsámolyra helyezve;
❒ az összes kerékkel a szállító eszköz rakfelületén elhelyezve.
magyarán: szimplán másik autóval húzva nem vontatható.
antonov2018-02-22 09:01:19 // 105933
Automata váltóst nem szabad vontatni, max nagyon rövid távon és lassan, ahogy Gyuri is leírta korábban.
ProdyG2018-02-22 08:56:43 // 105932
Nem igazán találok a neten infót a kocsi elvontatásáról. Sok kocsit látok az utcákon, amit vontat egy másik, ki tudja milyen hosszú távra, de országúton is akár.
Automata váltó esetén nem szabad csak hosszú távra vontatni, vagy egy manuál váltósat se szabadna?
Automata váltó esetén nem szabad csak hosszú távra vontatni, vagy egy manuál váltósat se szabadna?
Tocke2018-02-22 08:36:56 // 105931
Én is így gondolom és tapasztalom, de látod a cartársat mégis megviccelte a tütü:-))
Liquid2018-02-22 08:32:12 // 105930
Nem szabadna neki. Akkor zár be ha kinyitod, és nem nyitsz ajtót, ilyenkor visszazár.
Kolega udvarán szoktam ugyanígy otthagyni, sose zárt be, akár bent volt a kulcs a helyén, akár csak bedobva az ülésre.
Kolega udvarán szoktam ugyanígy otthagyni, sose zárt be, akár bent volt a kulcs a helyén, akár csak bedobva az ülésre.
Tocke2018-02-22 08:22:34 // 105929
Nálunk a cégnél zárt, őrzött parkoló van meg kisváros is vagyunk, én bent szoktam hagyni a kulcsot a kocsiban. Azt mondjátok előfordulhat, hogy így bezár magától?
Gabiami2018-02-22 08:22:08 // 105928
Lustaság... kint van a falon ilyen kulcs akasztón az osszes kulcsom, termeszetesen a 2 alfa kulcs is, reggel komasan, csak leemelem es megyek, de ugye van ugy hogy bent hagyom a zarba mint ma reggel, termeszetesen akkor nyitva van, es automatikusan elteszem a masik kulcsot a zsebembe... haaat multkor valamiert nem oda kerult hanem a konyoklobe.... es ma reggel automatikusan razart a kocsi. :D tisztában vagyok vele, hogy ez egy iszonyat nagy balek húzás volt :D
Liquid2018-02-22 08:05:39 // 105927
húú, az komoly :(
Mi indokolta hogy a pótkulcsot a könyöklőben tartsd? :)
Vannak erre szakosodott cégek, keress meg egyet.
Mi indokolta hogy a pótkulcsot a könyöklőben tartsd? :)
Vannak erre szakosodott cégek, keress meg egyet.
Gabiami2018-02-22 08:01:24 // 105926
Igen csak ugye ide kell ilyen pumpa, amit nemtudom hol tudok beszerezni, es ha megvan johet a level 2, drottal kihalaszni a kulcsot a zarbol :D
psychoati2018-02-22 07:55:34 // 105925
Egy ismerősöm járt hasonlóan nemrég, külső segítség kellett neki. A pumpálós módszerrel 2 perc alatt nyitva volt az autó. hasonló
Gabiami2018-02-22 07:39:34 // 105924
Hát igen.. az igazi pancser az bezarja a pótkulcsot is a kocsiba:) bent van a könyöklőbe, a másik a zárba.
αλφα2018-02-22 07:33:54 // 105923
Nekem nemrég az asszony a csomagtartó ajtót csapta le úgy, hogy benne volt a kulcs, a többi ajtó meg természetesen lezárva. Megoldottam tartalék kulccsal, csak két órát kellett várnia... (De valamiért úgy sejtem, hogy ez a módszer Nálad most nem opció...)
Gabiami2018-02-22 07:12:31 // 105922
Jó reggelt!
Egy kis segítség kellene :D én a hatalmas nagy pancser, bent hagytam a kulcsot tegnap az autóba, hát persze reggelre, bezárt az autó.... valakinek valami jó ötlet? Nem szeretném beütni az ablakot, biztos más is járt már így:D
Egy kis segítség kellene :D én a hatalmas nagy pancser, bent hagytam a kulcsot tegnap az autóba, hát persze reggelre, bezárt az autó.... valakinek valami jó ötlet? Nem szeretném beütni az ablakot, biztos más is járt már így:D
Piritu - 1.000.0002018-02-22 06:46:04 // 105921
A blogod második képén a vékony szakadtnak tűnik.
gecsa2018-02-22 06:27:47 // 105920
Magától megfordult benne az izzó? Nem hiszem. És ugye mindkét szál ép volt benne.
Macccy2018-02-21 22:22:44 // 105919
Nem marad ki senki :D Sőt már a GT-s haverom is jelezte, hogy ilyet csináljunk nyáron. Tippem szerint azért 2 db nyári abroncsot ezzel meg fogunk gyötörni, úgyhogy srácok senki ne dobja ki, ha van öreg, cserés nyárija. Nekemis lesz kettő kopott, ha veszek frisset :)
Áprilisban visszatérünk a témára B)
Áprilisban visszatérünk a témára B)
Piritu - 1.000.0002018-02-21 22:06:50 // 105918
Mi van, ha egyszerűen csak fordítva volt benn az izzó. Úgy a helyzetjelző helyett ment a 21W-os, a féklámpa helyett meg az 5W-os szál. Ha kiég az 5W-os szál kiabál a comp, mert a féklámpa áramkörén nem folyik áram, a helyzetjelzőn menő 21W-os szál meg világít és nem jelzi.
De ehhez a lámpának felkapcsolva kell lennie...
De ehhez a lámpának felkapcsolva kell lennie...
gecsa2018-02-21 22:06:35 // 105917
Nem.
Piritu - 1.000.0002018-02-21 22:00:31 // 105916
Nem lehet, hogy az elektronika így biztosítja a hátsó világítást? A helyzetjelzőt érzi hogy nem megy, így helyette a "másik" izzószál ad fényt? A helyzetjelzőt nem reklamálta?
Piritu - 1.000.0002018-02-21 21:59:10 // 105915
Nekem van, de az nem jó a 159-re :-)
gecsa2018-02-21 21:48:32 // 105914
Szerintem, mivel helyzetjelző is egyben, így az áram adott, csak rossz irányba kezdett el folyamodni. :D többet én sem tudok. A csere megoldotta a gondot.
RomeoOne2018-02-21 21:44:53 // 105913
Nekem még mindig nem jön át, hogy mitől marad égve egy izzó, ha hibás. Ahhoz áramnak kell folynia rajta, de nem az izzónál szakad meg az áramkör, amikor nem nyomod a pedált. Vagy ilyen erővel a kezedben tartva is világítania kéne. Ingyen energia :DDD
SOLI2018-02-21 21:34:00 // 105912
Van vkinek elado felni szettje?
gecsa2018-02-21 21:21:52 // 105911
antonov2018-02-21 21:09:16 // 105910
Gondolom kezd lemerülni, csak kapott pár rövidzárat a próbálkozások alatt.
Roll19832018-02-21 20:27:17 // 105909
Ez engem is érdekelne.
Morfiusz Cédula2018-02-21 20:23:02 // 105908
Egy ilyen engem is érdekelne! :)
ProdyG2018-02-21 20:18:22 // 105907
Mai státusz:
Sikerült aknát találni, rátoltuk a kocsit, elkezdtem lecsavarozni a kábeleket a behúzó tekercsről. A szakszerű megfogalmazástól most tekintsünk el: a hosszú rézcsavaron volt 2 jó vastag piros jelzésű kábel, ezeket leszedtem simán. Emellett, a másik rézcsavaron volt 1 kábel, ami szintén simán lejött. Ezután jött volna a lényeg, annak a kis vékony pirosas kábelnek a leszedése, amit Shadin zölddel karikázott a képen. Na ez esélytelen volt, ez már nehezebben hozzáférhető, plusz csavarodott a kábel a csavarral együtt (ahogy olvasom a tőcsavarja miatt). Elszórakoztam jó ideig, majd hagytam az egészet...
Viszont: visszaszereltem mindent eredeti állapotába, majd próbáltam egy indítást, és bepöccent egy pillanatra a motor, illetve ezennel nem is verte ki a biztosítékot. Szóval valami történt...
Azóta még próbáltam néhány indítást, 2-3x egy fél másodpercre mindig bepöccent a motor, de aztán újra semmi. A biztosítékot már nem veri ki a kocsi (ki érti ezt?).
Annyit leszűrtem, hogy ezek szerint csak az önindító körül lesz a baj. Én nem szándékozok ezzel többet kínlódni, valahogy eljuttatom egy szervizbe a kocsit. Apósom azt mondja, hogy az egész önindítót kéne kiszerelni, és azzal már el lehetne játszadozni, felújíttatni, vagy akármi. Ahogy én láttam az önindító kiszerelése nem egyszerű, mert csomó cső van előtte. Vagy legalábbis én ehhez kevés vagyok valószínűleg.
Ja, még egy fontos dolog: azt vettem észre, hogy igaz, hogy azt a 20A-s biztit nem veri már ki a kocsi, de olyan, mintha helyette az egész akksit leverné. Reset-elődik minden a kocsin (óra, légkondi minden, mintha lekötöttem volna az akksit, majd vissza).
Illetve az utolsó pár indítási próbálkozásom óta elkezdett a kocsi "airbag failure" hibaüzit dobni még gyújtáskor. Ez sem tudom mi miatt lehet...
Sikerült aknát találni, rátoltuk a kocsit, elkezdtem lecsavarozni a kábeleket a behúzó tekercsről. A szakszerű megfogalmazástól most tekintsünk el: a hosszú rézcsavaron volt 2 jó vastag piros jelzésű kábel, ezeket leszedtem simán. Emellett, a másik rézcsavaron volt 1 kábel, ami szintén simán lejött. Ezután jött volna a lényeg, annak a kis vékony pirosas kábelnek a leszedése, amit Shadin zölddel karikázott a képen. Na ez esélytelen volt, ez már nehezebben hozzáférhető, plusz csavarodott a kábel a csavarral együtt (ahogy olvasom a tőcsavarja miatt). Elszórakoztam jó ideig, majd hagytam az egészet...
Viszont: visszaszereltem mindent eredeti állapotába, majd próbáltam egy indítást, és bepöccent egy pillanatra a motor, illetve ezennel nem is verte ki a biztosítékot. Szóval valami történt...
Azóta még próbáltam néhány indítást, 2-3x egy fél másodpercre mindig bepöccent a motor, de aztán újra semmi. A biztosítékot már nem veri ki a kocsi (ki érti ezt?).
Annyit leszűrtem, hogy ezek szerint csak az önindító körül lesz a baj. Én nem szándékozok ezzel többet kínlódni, valahogy eljuttatom egy szervizbe a kocsit. Apósom azt mondja, hogy az egész önindítót kéne kiszerelni, és azzal már el lehetne játszadozni, felújíttatni, vagy akármi. Ahogy én láttam az önindító kiszerelése nem egyszerű, mert csomó cső van előtte. Vagy legalábbis én ehhez kevés vagyok valószínűleg.
Ja, még egy fontos dolog: azt vettem észre, hogy igaz, hogy azt a 20A-s biztit nem veri már ki a kocsi, de olyan, mintha helyette az egész akksit leverné. Reset-elődik minden a kocsin (óra, légkondi minden, mintha lekötöttem volna az akksit, majd vissza).
Illetve az utolsó pár indítási próbálkozásom óta elkezdett a kocsi "airbag failure" hibaüzit dobni még gyújtáskor. Ez sem tudom mi miatt lehet...
Zolibácsi2018-02-21 20:14:02 // 105906
Én is benne lennék
Szergej2018-02-21 19:44:48 // 105905
Ebbe én is benne lennék.
emGéza2018-02-21 19:26:51 // 105904
Tőcsavar kontraanyája laza , ezért tekeredik egyben .
Nekem is ilyen volt !
A vastag piros kábelt le kellett kötnöm a generátorról és az akkuról , majd leszedve az
önindítót , hogy két villáskulccsal sikerült szétszedni . Mert nem szerettem volna a műanyagot rommá törni . A vékony kábel is tőcsavaros , annál is ez a szitu , de ehhez még a helyén hozzáférni .
Nekem is ilyen volt !
A vastag piros kábelt le kellett kötnöm a generátorról és az akkuról , majd leszedve az
önindítót , hogy két villáskulccsal sikerült szétszedni . Mert nem szerettem volna a műanyagot rommá törni . A vékony kábel is tőcsavaros , annál is ez a szitu , de ehhez még a helyén hozzáférni .
csokagm2018-02-21 19:14:43 // 105903
Mintha mostanában lassabban melegedne be a kocsi. Nem tudom eldönteni, hogy a hideg miatt vagy a termosztát gyengélkedik.Bal elöl a vastag hűtőre menő cső már viszonylag meleg volt 70fokos víznél. Annak akkor még hidegnek kéne lennie?
Macccy2018-02-21 18:33:05 // 105902
Namekkora eszem van ... nyáron lövünk egy pályát, a Vezess.hu srácok a Kakucsringen szoktak én ennyit tudok az nemtűnik drágának, de majd szétkell nézni, hogy lehetőleg mindenkitől egyforma távol (közel) legyen.
Liquid2018-02-21 18:17:30 // 105901
ez tényleg jó lenne :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 16:12:27 // 105900
Ebben benne vagyok, mert ezt az autót szerintem csak így lehet bemérni, hogy mit tud. Vagy majd lassan kitapasztalom, időm van :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 16:06:43 // 105899
Igen, én is így értelmezem a dolgot. Vagyis szerencsés esetben behúzó mágnes hiba..
Macccy2018-02-21 16:01:10 // 105898
Woooo, miből ez a hatalmas különbség? :O Kaszni merevség gondolom ilyenkor annyira mégse szar, hogy 1.6 tonna :D Nem tudok németül, de amit látok az már-már túl szép, mintha nem is ugyanaz lenne a feladata, ami a többieknek
Macccy2018-02-21 15:55:01 // 105897
Nyílt track day -re kéne menni, tolni neki valami pályán, nem kell hungaroring széles, csak legyen tér betanulni, ha elméri a sofőr, akkor lehessen letérni esetleg a poros-füvesre. Alfa talit is lehetne belőle csinálni B)
Shadin2018-02-21 15:35:34 // 105896
Küldtem a rajzot, nincs relé, azaz van az m089 személyében.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 15:27:45 // 105895
Attól tartok, hogy a csavar kitörése megtörtént, Attila nem rég hívott, hogy kábelestől tekeredik a csavar.
A relé ennyire rejtély, hogy hol van? Mert én is ezt gondoltam, hogy talán egyszerűbb lenne azt kikapni, mint a kábellel vacakolni. De amikor ott voltam segíteni, egyszerűen semmi infót nem találtam, hogy melyik relé micsoda. Sajnos nekem semmi dokumentációm nincs a 159-hez, találomra meg nem akartam kihúzogatni a csatlakozókat, reléket.
A relé ennyire rejtély, hogy hol van? Mert én is ezt gondoltam, hogy talán egyszerűbb lenne azt kikapni, mint a kábellel vacakolni. De amikor ott voltam segíteni, egyszerűen semmi infót nem találtam, hogy melyik relé micsoda. Sajnos nekem semmi dokumentációm nincs a 159-hez, találomra meg nem akartam kihúzogatni a csatlakozókat, reléket.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 15:21:37 // 105894
Az igazi játékossághoz nekem továbbra is hiányzik a direktebb visszacsatolás. Ezt az autót én egyszerűen nem érzem fenékkel. Sosem merném úgy csapatni, mint itt lent abban a videóban. Így aztán maradunk abban, hogy lényegesen többet tud mint én :-)
A 146 jtd sokkal játékosabb volt, annál én tarthattam az egyensúlyt, és azt nagyon lehetett vele. Kanyar előtt fék, aztán csak gázzal milliméterre lehetett tenni-venni. Azt annyira gyönyörűen csinálta, hogy a mai napig visszasírom. 9 év alatt egyetlen egyszer sem mértem el kanyart vele, pedig minden esélyt megadtam rá :-) Az, amikor szerpentinen picit megtolom az orrát, majd gázelvétellel befordítom, nekem örök nyomot hagyott :-D
A TD sajnos nem tudja reprodukálni. Akkorát forogtam vele nemrég, hogy inkább nem erőltetem :-) Egyszerűen nem tudtam összeszedni onnantól, hogy elindult a fara.
Egy biztos, a 159 viszont elképesztően sokkal gyorsabban kanyarodik. Még pár év szerintem kell, hogy így napról napra közelebb jussak a tudásához, mert nem szeret nyilatkozni róla. Az egész autó egy kicsit ilyen testőr alkat. Én csak üljek, tegyek úgy, mint aki vezet, majd Ő megoldja. Úgyhogy jelenleg leginkább csodálom a tudását, de nem érzem azt, hogy részt veszek abban amit csinál :-) Lehet ideje volna elmennem egy vezetéstechnikai tréningre, ahol kirángatják alólam a seggét, hátha ráéreznék végre.
A 146 jtd sokkal játékosabb volt, annál én tarthattam az egyensúlyt, és azt nagyon lehetett vele. Kanyar előtt fék, aztán csak gázzal milliméterre lehetett tenni-venni. Azt annyira gyönyörűen csinálta, hogy a mai napig visszasírom. 9 év alatt egyetlen egyszer sem mértem el kanyart vele, pedig minden esélyt megadtam rá :-) Az, amikor szerpentinen picit megtolom az orrát, majd gázelvétellel befordítom, nekem örök nyomot hagyott :-D
A TD sajnos nem tudja reprodukálni. Akkorát forogtam vele nemrég, hogy inkább nem erőltetem :-) Egyszerűen nem tudtam összeszedni onnantól, hogy elindult a fara.
Egy biztos, a 159 viszont elképesztően sokkal gyorsabban kanyarodik. Még pár év szerintem kell, hogy így napról napra közelebb jussak a tudásához, mert nem szeret nyilatkozni róla. Az egész autó egy kicsit ilyen testőr alkat. Én csak üljek, tegyek úgy, mint aki vezet, majd Ő megoldja. Úgyhogy jelenleg leginkább csodálom a tudását, de nem érzem azt, hogy részt veszek abban amit csinál :-) Lehet ideje volna elmennem egy vezetéstechnikai tréningre, ahol kirángatják alólam a seggét, hátha ráéreznék végre.
berobbantam2018-02-21 15:11:53 // 105893
Szia
A behúzó tekercs kábeleit csak óvatosan.Hajlamos a csavar kitörni a bakelitböl.Ez nem tipus specifikus.Amugy a leg ritkább esetben szokott zárlatos lenni.Inkább az érintkezője ég be és nem ad áramot az önindítónak.A vezeték másik vége esetleg nem hozzáférhetőbb?Mondjuk az az indító relénél van aminek a holléte rejtély.Szerintem az a relé feküdt meg.Ha indítóztok és kicsapja a biztit.Nem hallatszik kattanás a kormányoszlop vagy a biztitábla mögül?Olaszoknál arra szokott lenni.És jó szar kiszedni.
A behúzó tekercs kábeleit csak óvatosan.Hajlamos a csavar kitörni a bakelitböl.Ez nem tipus specifikus.Amugy a leg ritkább esetben szokott zárlatos lenni.Inkább az érintkezője ég be és nem ad áramot az önindítónak.A vezeték másik vége esetleg nem hozzáférhetőbb?Mondjuk az az indító relénél van aminek a holléte rejtély.Szerintem az a relé feküdt meg.Ha indítóztok és kicsapja a biztit.Nem hallatszik kattanás a kormányoszlop vagy a biztitábla mögül?Olaszoknál arra szokott lenni.És jó szar kiszedni.
RomeoOne2018-02-21 15:01:43 // 105892
Szerintem nem. Nagyobb tehetetlenségű test nehezebben változtat irányt. Nehezebb farnál könnyebben elképzelhető, hogy a gumik már nem tudják azt a tapadási erőt biztosítani, hogy pályán maradjon. Szerintem.