Fórum >> Típusok >> 159

Macccy2018-02-21 14:22:40 // 105890
Nem épp a könnyebb farral kellene kifordulnia és seggel előre kanyarodnia? :))

Király amúgy, hogy így az alulkormányzott és a túlkormányzott határán egyensúlyoz, mert tényleg játékos és ha ezt a vdc csinálja, akkor még biztonságos is.
RomeoOne2018-02-21 14:04:06 // 105889
De nektek SW-tek volt mindig, nekünk meg berlina. Lehet az SW-nek nehezebb a segge, azért ereszti meg azt jobban.
Shadin2018-02-21 14:01:33 // 105888
Én voltam a 2.0 Ti-vel vez.tech. tréningen és csak megerősíteni tudom h inkább dobja a fenekét minthogy tolná kifelé az orrát.
Macccy2018-02-21 13:05:40 // 105887
VDC elektronyika csinálja szerintem is. De azért szép eredmény havon. Szárazon még nem túrtam neki kanyart, vagyis de körforgalmat, de ott is inkább mintha befordult volna az orra és nem csúszott kifelé. Kellene egy rendesen havas tesztpálya...
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 12:53:36 // 105886
Köszi a tippet. Ugyan nem az enyémen kellene a műtétet megejteni, de 2.4-ről van szó, én nem láttam esélyét felülről. Vízcsövek vannak útban hozzá, nagyon kicsi ott a hely. Két összedugott krova szárral tudtam egyáltalán benyúlni oda, hogy pár koppintást mérjek rá. Persze nem javult meg tőle, de egy próbát ez is megért.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 12:48:03 // 105885
Ugye? :-) Havon én is csak figyelek, hogy mit művel. Vizes aszfalton kísérletezgettem, azért el tudja tolni az elejét ha beletalpalok, viszont egyszercsak megáll a túrás és befordul. A vdc lámpát én még nem láttam villogni, de lehet hogy épp akkor annyira az utat figyelem, hogy nem tűnik fel. :-) Nekem néha olyan érzésem van, hogy havon ügyesebb, mint vizes aszfalton. Nem tudom miért. Lehet hamarabb beavatkozik az elektronika.
Liquid2018-02-21 12:37:41 // 105884
tegnap este elmentem egyet autózni, de hiába esett egész nap, 3 fok volt és mindehol csak vizes utak :(
Balaska882018-02-21 12:35:56 // 105883
Jó lenne már egy ilyen kép az Alfáról is, egy átmulatott éjszaka után.😁
Balaska882018-02-21 12:28:53 // 105882
Már alig várom, hogy valami értelmes mennyiségű hó legyen. Itt lakom a Bakony középén, és feketék az utak.
Macccy2018-02-21 12:08:27 // 105881
Azt el tudom képzelni hiszen a Q4 hátul is hajt, de ez egy "Q2" simán elsőkerekes. De valami huncutságot csinált. Ha lenne megint hó az úton - és nem ezt a szart szórnák meg olvadna - akkor megpróbálgatnám
Liquid2018-02-21 12:07:34 // 105880
Havas úton lehet gázzal kanyarodni vele, aztán megy arra amerre korméányzod, csak a gázt kell nyomni :)
Ki kell kapcsolni a 3betűseket, úgy viccesebb :)
Balaska882018-02-21 12:01:08 // 105879
Q4 Ti egy pici gázra kersztbe vágja a seggét, hagy egy picit keresztbe menni, aztán összekapja magát.😁
Balaska882018-02-21 11:58:19 // 105878
Köszönöm, megpróbálom, hátha segít.
Macccy2018-02-21 11:23:50 // 105876
Az izgalmas téma/szerelés mellé egy kevésbé komoly, amolyan reklámszünet:

Tegnap este lakótelepen kanyarogtam a még nem túl latyakos havas utcán és jött a gondolat, hogy mivel nem jöttek szemből, derékszög jobbos kanyarban kicsit rálépek a gázra, megnézni mit túr, lényegében eddig nem sok havat próbálgattam vele. Ráléptem és ... esküdni mernék, hogy azt éreztem, ahogy az orra befordul a kis gázadás ellenére is ÉS a fara, mintha meghintázott volna picit, vagy legalábbis mintha meglódulna. Közvetlen utána balra kanyar, ugyanígy, ugyanez az érzés. Cosé? Mondtátok már itt korábban, hogy valamit ügyesen hangoltak és hogy ez a futómű (főleg Ti) hajlamosabb hátul sodródni, mintha hátsó kerekes lenne, de eddig ezt én inkább amolyan Alfás Romantikus túlzásnak gondoltam. Tíz évig vezettem az A4-est és azzal ha ráléptem a gázra ilyen havason, gyakorlatilag kiegyenesítette a kanyart, elindult a tujának-bokornak-járdaszegélynek. Ezt a VDC csinálja? (az offosban esp sem volt)
Zsolt1552018-02-21 11:22:17 // 105875
Nekem napi szinten van szerencsém off vagy felig off autókkal járni. Sajnos - a mi szemszögünkből - vannak bizonyos tekintetben jobb, megbizhatóbb autók, mint az Alfa. Viszont aki ennek tudatában is ezt a markát választja, az nem biztos, hogy ellenség.
Most nem arról beszélek, aki ma Alfát vesz, holnap meg Daewo-t és estére már be is lépett a Lacetti Clubba.
Macccy2018-02-21 10:43:20 // 105874
heh, lámpa gyári illesztés offon

Corben2018-02-21 09:52:07 // 105873
Szia WarbiRunner,

Épp most szedtem le startert felújításra és a T50 kábelt (amit le szeretnél Te is szedni) csak felülről tudtam lelazítani.
Ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, álj fel egy sámilra, igy jól át tudsz hajolni a motor felett és felülről bal kézzel egy kis crovával szépen le tudod szedni.
Annyi, hogy betakarja a generátorról jövő B+ (vastag vezeték), vezeték de ha betapogatsz alá érezni fogod a 6-os csavaranyát.
Macerás, de megoldható,.
Sok sikert kívánok hozzá.
Shadin2018-02-21 09:46:36 // 105872
Végre valami fejlemény :-)
Giuntini2018-02-21 09:41:49 // 105871
Hát akkor otthagytam a kórházban a kis beteget:(
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 08:47:27 // 105870
Alkatrészt szerzünk, csak derüljön ki, hogy az kell e. Jóban vagyok itt egy autós boltossal, megszerzi ami kell hamar. Jó árban. Csak addig kellene eljutni, hogy az a pozitív kábel lekerüljön. Ha úgy nem veri ki a biztit, akkor sínen van az ügy.
Legalább egy beton placc, és komolyabb emelő kellene, mert felülről esélytelen, ezt láttam én is. Alulról viszont Csabi fotója alapján tényleg nem nagy ügy. Haspáncél sincs fent, semmit nem kell bontani, csak levenni azt az egy db csavart a kábel végéről. A stabil emelést kellene megoldani, de ott az ázott talajon ezt nem szabad bevállalni. Nincs a közelben valakinek garázsa? N-be rakva lehet mozgatni az autót, nem túl nagy távokon. Pár 100 méter tologatástól nem lesz baja. Vontatni, hosszabb távra viszont tilos, mert szárazon fut olyankor a váltó.
Shadin2018-02-21 08:46:29 // 105869
Ez a behúzó a 2.4-hez. (alvázszámra ellenőrizni kell)
Shadin2018-02-21 08:33:42 // 105868
Csabi küldött egy képet a 105846. hozzászólásban, azon is látható h külön modul, mint ahogy az én második képemen is csak a modul látszik. Úgy gondolom külön cserélhető csak el kellene jutni odáig h kijelenthetjük h az a rossz.
ProdyG2018-02-21 08:04:36 // 105867
Köszi!
Ez a b.mágnes egyben van az önindító testével? Ha kiderülne, hogy ezzel van baj, akkor azt lehet javítani, vagy újat kell venni? Webshopokban én csak komplett önindítókat látok jó drágán.
Shadin2018-02-21 08:02:51 // 105866
Isteni. Egy ilyen hang nekem is jó lenne a varrógép mögé :-(
Zolibácsi2018-02-21 06:21:33 // 105865
Igazából a 159 nagyon jól takargatja a hibáit, saját autómnal is mikor cseréltük az adott alkatrészt elég ramaty állapotban volt. De érzésre meg simán lett volna benne 10-20 ezer km.
Szóval készülj a legjobbra aztán majd meglátod hogy hálálja meg a kocsi
Tomi Stark2018-02-20 23:19:42 // 105864
Számíts mindig a legjobbra, de légy felkészülve a legrosszabra is! Ha visszaolvasol akkor kb. minden hibát, és annak megoldását is megtalálod. Illetve most éppen új rejtély tartja lázban a topicot : világít a féklámpa akkor is amikor nem kellene neki...:-) Mondjuk, most hogy már megvetted az egyik legszebb autót a világon, kár azon aggonizálni, hogy mi lesz a baja. Vagy már meg akarsz szabadulni tőle?
Gazdee2018-02-20 22:09:45 // 105863
Sziasztok!

6 évig hajtottam egy 156 1.9D sw -t. (2003-as, 140 lovas facelift 1-est) Beleraktam 140.000 kilométert.
Kopó alkatrészeken, a szokásos alfa betegséges futómű alkatrészeken, illetve a turbó vákuum gumicsőjén kívül semmi nem volt cserélve rajta.
Végig a Csöriéknél (Csörgő Autószerviz Várpalota) volt szervizelve. Tavaj adtam el családon belül 276.000 kilométerrel. A bátyám vette meg. Bár sosem volt alfás, még csak olasz autója sem volt, azt mondta, hogy látja, hogy ez az autó rendben van és volt vele törődve!


Egy 159 2.4D sw Q4 - re csereltem. Decemberben vettem, 2008-as 160.000 kilométerrel.
Ami azt illeti hiányzik a régi kicsikém, mert azóta az "olasz autóbontó" a neten a nyitólapom!
Szóval a teljességég igénye nélkül egész pontosan decemer 21 óta a következőket cseréltem a kocsin, amik így hétről - hétre megleptek:
- két első ködlámpa ( azért nem működtek, mert szétrohadtak belülről)
- motorháztető nyitó kar (egyszerűen elfáradt a műanyag és eltört)
- a kapcsolópanelt amin a ködlámpákat és a fényszóró magasság állítást irányítom
- csomagtér zárat
- csomagtér gázteleszkópokat
- váltógomb takaró műanyagját amin a sebességkiosztás van (na jó ez csak esztétikai dolog volt)
- a kuplung pedál alatti érzékelőt, ami az indításnál figyeli, hogy be van-e nyomva a pedál
- szellőztető ventillátor sebességszabályzó vezérlő ellenállását
- a tetősint újra kell festettnem, mert úgy néz ki mint egy 15 - 20 éves autón (kiszívta a nap és pattogzik róla a szín)
...
- +1 az utas oldali elektromos ablakemelőnek már nincs sok hátra...

Most mindenki azt gondolja, hogy mekkora egy leharcolt szarhatárt vettem, de Nem! Legalább is remélem! Vagy csak eddig nem volt gazdája!
Esztétikailag az autó kívül - belül nagyon rendben van!
Amint szabadul a hó fogságából készítek róla fotókat is.
Nos nem fikázni akarom a típust, csak szeretném megérdeklődni tőletek akik már régebb óta hajtjátok a gépez, hogy mire számítsak!?
Milyen típushibái vannak még amire fel kell készülnöm?

Köszi: Gazdee
Szabister2018-02-20 21:48:47 // 105862
Egy kis finomság estére.
Link
'''''2018-02-20 21:41:38 // 105861
Csak dugulás van,nyugi.Semmi baja nem lesz a hengerfejnek.
Giuntini2018-02-20 21:34:36 // 105860
Ha jó lesz kihívom a QV-t! Egy hullagyalázasra:(
'''''2018-02-20 21:31:34 // 105859
Na,majd szorítok!Ideje már,hogy kiderüljön valami.
Giuntini2018-02-20 21:29:05 // 105858
Nem holnap viszem. Tiszta ideg vagyok.
'''''2018-02-20 21:21:12 // 105857
Mi van a vasaddal? Nem láttam,hogy írtál volna róla.Elsiklottam fölötte?
Giuntini2018-02-20 21:17:24 // 105856
Az tetszik benne, hogy a 75 technikáját használja.
Giuntini2018-02-20 21:13:07 // 105855
Na ez egy érdekes darab! Il Mostro! A szörny! De valóban nem lenne rossz!
Zümi2018-02-20 21:10:09 // 105854
Sziasztok,segítségetekre illetve tapasztalatokra lenne szükségem,izzítási gond van a kocsival izzítógyertya ki lett cserélve,a vezérlője is.Indítás után az izzítás jel villog majd eltűnik.-2 foknál nem nagyon volt hidegebb és mégis egyre nehezebben indul,sokáig tekeri az önindítót.hibakódot ad de senki nem megy vele semmire.
Trogerr2018-02-20 21:01:11 // 105853
Teljesen elbeszélünk egymás mellett... Igazad van és szép estét!
Tomi Stark2018-02-20 20:56:05 // 105852
Ha már lehetne csak úgy választani én ezt kérném:
Jól mutatna a Traktor mellett. :-D
Dömpi (il dottore)2018-02-20 20:53:09 // 105851
Kiegészítés: egy Ssangyong ronda, egy Szutyuki lehet ronda, de egy ALFA nem! Max kevésbé bejövős.


Remélem sikerült megvilágítanom a lényegi határvonalat.
Dömpi (il dottore)2018-02-20 20:50:46 // 105850
Itt nálunk Abonyban van 2 gyönyörű FL előtti 156!
Egyik sötétkék metál szép TI felnikkel peres gumikkal , és egy másik, egy gyönygyház fehér fekete tetővel.
Bármelyiket megvenném, csak úgy, 3. verdának!

Amúgy érdekes ez a FL előtt/után dolog.
147-ben csak a FL utáni jön de (kivéve a GTA), 156 és 166 esetében viszont csak a FL előtti.
Ízlések és pofonok!

VISZONT ITT AZ AMORE-n egy ALFÁRA SEM MONDJUK, RONDA!
Aki ilyet merészel, az nem való ide szerintem.
gecsa2018-02-20 20:31:39 // 105849
Akkor úttörő leszek a témában, ha lesz egyszer időm a dologra.
Haddel2018-02-20 20:30:31 // 105848
Én szivesen tulajdonolnék egy 33-as is😃
Haddel2018-02-20 20:25:15 // 105847
Még soha senki😃
Csabi2018-02-20 19:31:18 // 105846
Alulról fényképezve. Ha ez segít.
gecsa2018-02-20 19:28:01 // 105845
Járt már valaki úgy, hogy égve maradt az egyik féklámpa?
Shadin2018-02-20 18:59:37 // 105844
Ez az önindító metszete amin a 9-es a behúzó:


ez a 9-es behúzómágnes:


A lényeg, hogy a hosszú vastag réz színű csavaron van az akku felé menő vastag piros kábel amin a nagy áramot kapja az indító, ha a az ominózus indító áramkörünk kiadja a villanyt az M089-ből a második képen látható felénk néző kisebb csavar valamely bekötési pontjára, amit bekarikáztam zölddel. Na azt kell lehúzni, hogy kiderüljön a bendix tekercs hibája.
PBali2018-02-20 18:14:26 // 105843
Nekem pont ezért “nem esett jól” olvasni Marchionne ominózus “hiba volt a 159-es” interjúját...Egy ilyen szép autót ne nevezzenek hibának, még ha ennek leginkább gazdasági indokai is voltak. Nem hiba, remekmű!:-) Mindenesetre a Te elhivatottságod azok után amiken keresztül mentél/mész, igazán dícséretes!:-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-20 17:58:44 // 105842
Ez a nem nagyon érnek rá inkább azt jelentheti, hogy nem mernek hozzányúlni. Egy vezetéket kéne lekötni összesen, kb pár perc, csak akna kéne hozzá. Ott, ahol az autó most áll, tuti nem fog menni, azon a talajon megemelve nem mernék alámenni.
Szerintem be kéne hozatni legalább Debrecenbe azt az autót, itt találnánk szerelőt aki legalább a behúzó mágnest leköti. De Berettyóújfaluban is van autószervíz (Pl. Express Autócentrum), ennyit biztos meg tudnak oldani, és odáig még a trélerezés sem akkora kiadás.
Giuntini2018-02-20 17:04:11 // 105841
A 156 a mai napig gyönyörű! Ha valakinek nem tetszik a 156, annak a 159 sem. Ugyanaz a vérvonal, csak az 59 harciasabb, ezert nekem jobban bejön. Lehet, hogy az 59-et majd úgy fogják emlegetni mint a márka történetének legszebb középkategóriását. Minden esély erre megvan.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak