Fórum >> Típusok >> 159

Zolibácsi2021-02-14 23:38:01 // 123909
Egyszerű volt kitalálni, vettem egy új akksit mert a puntoban az autórádió hosszú állás alatt leszivja az akksit (3-4 hét). Persze először Azt gondoltam, hogy akksi rossz. És mivel 0 ra szívja így ezzel tölteni sem tudtam. Van itthon egy régi töltő, az simán fel töltötte és azóta sincs baja, sem a régi sem az új akksinak. Igazából szerintem csak szarul van legyartva az elektronikaja ennek a töltőnek, mert ha egyszer észre veszi hogy lehet 14 volttal tölteni akkor csinálja. De ezt csak úgy éred el ha egy másik külső helyről kap 12V feszt. Szóval még egyszer nem venném meg
leopop32021-02-14 23:19:45 // 123908
De van motoros program is rajta (nem próbáltam azt)
Illetve nekem 13.8 as volt az akksim
Piritu - 1.000.0002021-02-14 22:17:51 // 123907
Hááát, lehet hogy nem is érdemes olyan mélykisütöttet tölteni.
Zolibácsi2021-02-14 22:02:16 // 123906
7,3 V alatt azt hiszi, hogy csak 6 V-s (motoros) akksi és nem tölt bele semmit.
leopop32021-02-14 21:22:35 // 123905
Igen barátnőm apja is ugyanezt mondta
wwwSentinelwww2021-02-14 19:33:08 // 123904
Köszi a gyors választ. Nem én csinálom, majd nézek valakit aki megbízható. Legalább olyan menő szerelőt, mint az autodc-os online videókban :) Öröm nézni ahogy cseréli a 159 tárcsáit.
emGéza2021-02-14 19:17:23 // 123903
Elég a tárcsa + betét .
Gondolom nem Te csinálod ?
wwwSentinelwww2021-02-14 19:09:22 // 123902
Sziasztok,
Sorry a tudatlan kérdésemért így előre, de szeretnék új féktárcsákat felrakatni a kocsimra, mert a régi már elkopott, eléggé vállas az első, a hátsó kettő meg már a vason fut szinte, rozsda is van rajta. Kérdésem az lenne, hogy ilyenkor elég csak a 4 tárcsát megvennem és a fékbetéteket, vagy van más trükk is hozzá, ami a régiből nem jó (csavarok ilyesmik). Köszi előre is.
Piritu - 1.000.0002021-02-14 18:25:11 // 123901
ezt furcsállom, mert ez 5 Ampert "tud" a CTEK ugyanennyivel az én 72Ah-s Spider akksimat is 10-15 óra alatt feltölti. A használatija szerint 7,3 Volt alatt nem próbálkozik, felette igen.
Zolibácsi2021-02-14 14:19:23 // 123900
Egy baj van ezzel, beesik a feszültség, azaz lemerül az akksi ezzel nem töltöd fel.
Nekem is van egy ilyen, de mint halottnak a csók, ha lemerült.
leopop32021-02-14 12:44:53 // 123899
Sikerült beszerezni egy akksi töltőt, ugye télen nem használom így szükség volt rá 😁
tirex2021-02-14 07:23:58 // 123898
Klímakompresszornak darálós hangja lett kikapcsolt állapotban. Levettük és ilyenkor annyi baja van hogy az ékszíjtárcsa és a kuplungrész közötti 3 acélalátét megkopik és kuplung hozzáér picit a tárcsához és csiszolja. Be lett téve plusz két alátét és tökéletesen működik. Vissza lett töltve a gáz és anyomásérték is jó. Anyagköltség nulla forint csak a klima le meg visszatöltés került pénzbe. Hátha valaki egyszer hasznát veszi ennek a beírásnak. Üdv
killerlowmoney2021-02-10 20:23:06 // 123897
Üdv Cartársak😉

Valaki egy multiecuscan beállítást befotózna USB-s ELM-327 csatlakoztatásáról, illetve milyen drive-t töltött le hozzá?

Nem akar csatlakozni:-(
Nem tudom eldönteni, hogy ez a kábel is szar, vagy a beállítások szarok♨

Köszi
avvocato2021-02-10 10:38:55 // 123896
Üdv Cartársak! Tetőkorlát nélküli 159 SW-re nincs valakinek tetőcsomagtartója, vagy 5. ajtóra szerelhető kerékpártartója?
Piritu - 1.000.0002021-02-10 07:21:26 // 123895
Az adalékolásra visszatérve itt a 159 topikban - váltó ügyben - többen is számoltak be pozitív tapasztalatokról az ukrán cég termékével. Ha már annyira "tölteni" akarnák, erre a tényre inkább hallgatnék.
Piritu - 1.000.0002021-02-10 06:50:40 // 123894
Hát a lista alapján magát meg a yuotube csatornáját :-)
VKG699!!! (4x156+75)2021-02-10 05:30:07 // 123893
Légyszi, mondd meg melyik céget reklámozza, nekem nem igazán jön le :(

VKG699!!! (4x156+75)2021-02-10 05:27:57 // 123891
Ja értem, tehát reklám :-))
Jól van, nekem nincs több kérdésem.

(A fószer mindenféle olajat, mindenféle adalékot pont ugyanilyen körülmények között tesztel, semmilyen értékelést nem mond róluk, egyetlen adatot mutat meg, azt, hogy mennyit kopik azonos tesztkörülmények között az anyag.)

Azért ez jó nagy öngól volt, de tök mindegy, részemről beszélgetés lezárva.
Piritu - 1.000.0002021-02-09 21:51:34 // 123890
Anno a Lada difikbe fűrészport tettek hogy nem legyen hangos az eladáskor. Végül is az is egy adalék volt :-)
Piritu - 1.000.0002021-02-09 21:41:39 // 123889
Belenéztem, de reklámvideót alapból nem nézek, kinőttem belőlük. Hány meg hány cuccal csináltak már ilyeneket. Ha valamit demonstrálni akarnak, akkor fogják. Sőt úgy hogy kedvet is teremtsenek a vételhez.
Inkább hiszek az említett MOL-os fejlesztőnek. Ha a motorolajban 1-2% (de inkább 1-et emlegetett) üzemanyag megtakarítás van, akkor az max ugyanennyi súrlódás csökkentést jelent egy adott motorkonstrukciónál.
Mint Romeo is írta szakik tanulnak, kísérleteznek, és gyártanak. Mi meg fogunk két dolgot, összeöntjük és megvan a szent grál. Miért nem öntik össze eleve? Vagy csak kedvtelésből fejleszt mindenki?
A MOL-os ipse mondta hogy eleve pár olajadalékgyártó cég van, azok termékeivel készíti a receptet mindenki. Sőt, az adalékgyártók eleve adnak recepteket.
Személy szerint sose öntöttem semmibe semmit, hátránya nem volt sose. (A 146TS-em bőven 300e felett járt amikor utoljára hallottam róla. ) A tapasztalataimhoz képest nehéz bármi javulást elérni. Mindössze óva intek mindenkit a kísérletezéstől, meg a kocsi későbbi használóit a következményektől.
Liquid2021-02-09 21:38:37 // 123888
Egy dolgot könnyű kiemelni, abban jónak lenni de ez azért kicsit komplexebb dolog szerintem. A videot nem néztem meg. Viszont azt tudom, hogy egy rendszer egy-két komponensének a megváltoztatása akár sokkal jobbá tétele egyáltalán nem biztos hogy a rendszer egészére pozitív hatással van.
Valóban felesleges ezen vitatkozni, ugyanolyan parttalan hitvita mint az olaj, meg a benzin-dízel-villany :)
VKG699!!! (4x156+75)2021-02-09 20:50:44 // 123887
Engem egyáltalán nem érdekel a fogyasztás.

A videót megnézted?
Engem az ott mutatottak győztek meg, eléggé azonos körülményeket generálnak független tesztként. Ez van, megvezethető birka vagyok akkor :-)
Amúgy az olaj, amit megveszek, 20 ezer, a mos2 2 ezer környéke, szerintem az olajon nagyobb a nyereség, ha már mindenképp át akarnak baszni :)

De szerintem felesleges a fingot fűrészelni. Van, aki rak bele, van, aki nem. De szerintem azzal, hogy valaki rak bele, senkinek nem árt, ezért nem igazán értem a vehemens ellenkezést. Nem mondtam, hogy mindenki csinálja úgy, azt sem mondtam, hogy nekem van igazam.
Linkeltem egy videót, amire senki egy szót nem mondott, de hülyeség, felesleges, káros, stb.

Szerintem ez tök értelmetlen vita. Pláne, hogy érvelésként egy konkrét tesztet tettem be, amire senkinek egy szava sem volt :)
Piritu - 1.000.0002021-02-09 20:46:26 // 123886
A gyártót rohadtul nem érdekli hogy a tulaj milyen olajat mit tölt be. A fogyasztásmérésen kell működnie, később meg a gyári előírás van. Semmibe se kerülne az "adalékolt"-at előírni. Ma már minden autógyárnak saját engedélyezési száma van.
A víz az macerás, már az adblue is kényelmetlen, zúgolódásra ad okot, mert 10-20ezrenként tölteni kell. Senki sem venne kocsit amibe minden tankoláskor desztillált vizet kell tölteni literszám. Én Adblue-st se vennék soha, mert egyszer egy kölcsönzött kocsi 600km-re elkezdett vészjeleket adni és nem volt egyszerű venni és kitanulmányozni a betöltést.
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-09 20:35:18 // 123885
Mint ahogy a vízbefecskendezés sem került a gyári autókba , pedig az egr-nél jobb megoldás volna. A felhasználón múlik, hogy valóban beltölti e amit kell (vizet, vagy megfelelő MoS2 olajat) Innentől nem garantálható az alacsonyabb emisszió. Ergo egy percet nem érdemes foglalkozni vele. Aftermarket megoldásnak ettől nem biztos hogy rossz.
Piritu - 1.000.0002021-02-09 19:24:02 // 123884
"Ez ugyanígy van a súrlódáscsökkentő adalékkal." - a mai CO2-vadász világban mindent bevetnek a súrlódási veszteségek csökkentésében, még 0W16-os olajat is. Egy adalékot ne tudnának hozzáönteni hogy 1grammal kevesebb legyen a CO2?
Az Égéstérben egyszer volt egy szaki a MOL olajfejlesztő laborból, azt mondta hogy az olajban 3-4% fogyasztáscsökkentési lehetőség van, amiből 1-2%-ot lehet realizálni.
Liquid2021-02-09 17:56:34 // 123883
bazzeg hol a kamera? :D pont van olyan is itthon :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-09 17:43:01 // 123882
Ezt nem értem, mindegy :-)) A MoS2-t szilárd kenőanyagként egész biztosan használják. Nem kell tudni a grafitos zsír vegyjelét és fizikai tulajdonságait ahhoz, hogy megzsírozz valamit :-) A Liqui Moly sem ma kezdte ezt az anyagot használni, sőt 50+ éve ezzel foglalkoznak, talán innen a nevük is.
Mivel egyikőnknek sem szakterülete, innentől én egy viszonylag jó nevű cég termékéről elfogadom, hogy az ami. Mivel megcáfolni nem tudom. Miért ne lehetne valóban jó?
Ugyanakkor pl hajtástechnikában a lineáris vezetékek zsírozásánál kifejezetten nem szokták javasolni sem a grafit, sem a MoS2 tartalmú kenőanyagokat. Nyilván megint csak nem állok neki kikutatni az ellenkezőjét, sőt, nem is érdekel hogy miért. Hanem használom az ajánlott anyagokat.
VKG699!!! (4x156+75)2021-02-09 17:25:21 // 123881
Remélem nem valami trágya löwebraut ;)
VKG699!!! (4x156+75)2021-02-09 17:22:46 // 123880
Persze, nincs. De a féligazság abban a tekintetben is félogazság, hogy a revex, vagy a super fat burner bőven tud mondjuk 10% pluszt adni a megfelelő diéta mellett.
Ez ugyanígy van a súrlódáscsökkentő adalékkal.
RomeoOne2021-02-09 16:53:56 // 123879
Szinte látom magam előtt, hogy tömegek bújják a tribológia tankönyveket és készülnek doktori disszertációra belőle, CFD modelleznek, méréseket értékelnek ki, nemzetközi tudományos fórumokon disputálnak, majd heuréka felkiáltással a homlokukra csapnak és megvilágosodnak, hogy a súrlódáscsökkentő adalék a megoldás minden problémára :DDDDDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-09 15:31:43 // 123877
olvasást XD
Ez nem bizonyít, és nem cáfol, de azt azért megmutatja, hogy a tribológia egy külön tudomány, az egymáson elcsúszó felületek viselkedése azért erősen túlmutat a viszkozitás kérdésén. Ha csak abba belegondolunk, hogy valami nedvesítő, vagy nem nedvesítő folyadék, máris felület molekuláris szintű kölcsönhatásainál járunk.
tirex2021-02-09 13:00:03 // 123876
Nekem felújítás után gyors váltásoknál picit akadt 2-ből 3-ba és volt enyhe hangja is. Túltöltöttük plusz adalék és most tökéletes, azóta elment 100 ezret és semmi gond. Csak leírtam mit tapasztaltam az enyémnél. Engem aztán az se érdekel ha olaj nélkül jár valaki.
Liquid2021-02-09 11:29:04 // 123875
Sose használtam egyik autómban se adalékot nem volt eddig se váltó, se motorhibám, pedig a volt nálam a kettő is leghírhedtebb konstrukciókból, meg kapták is az ívet cserébe :)
De ettől még persze mindenki azt önt amit akar :) Én inkább öntök sört a poharamba :)
RomeoOne2021-02-09 11:17:50 // 123874
Az én szememben ezek oylan dolgok, mint a fogyókúrás tabletták. Kihasználják, hogy az emberek egyszerű/olcsó/energiát nem igénylő választ akarnak egy komplex problémára. Mert nem akarják elfogadni, hogy olyan nincs.
VKG699!!! (4x156+75)2021-02-09 11:10:35 // 123873
Nem így van.
De én nem akarok ebből (is) hitvitát csinálni, sokak szerint már az eretnekség, hogy nem seléniát, hanem liqui molyt használok. :)

Ha majd megkotlik tőle a motor (320 ezernél nincs jele), akkor igazat adok, és sose többet nem kap, csak seléniát :)
(Nyilván a specifikációban megfelelő, gyári viszkozitású történet, más gyártótól)
VKG699!!! (4x156+75)2021-02-09 11:07:33 // 123872
Szerintem nem egészen ilyen, nekem abszolút pozitív a tapasztalatom, de senkit sem akarok meggyőzni. :)

Sőt! Kicsit sem.
RomeoOne2021-02-09 10:45:08 // 123871
Intuícióból én is azt mondanám, hogy bullshit. A folyadékok belső súrlódásának van egy idegen, mégis ismertebb elnevezése: viszkozitás. Tehát akkor megveszed 75W-85 olajat, hogy beletölts valamit, amitől mondjuk 65W-80 lesz? Akkor miért nem eleve olyat veszel? :DDD
Smith2021-02-09 10:40:23 // 123870
Nem gondolom, nem is mondtam, hogy ostoba lennél, csak logikátlannak tűnik súrlódáscsökkentőt önteni az olajba...

kb. olyan mint ha azt javasolná valaki, hogy vizezzük be alaposan a medence belsejét, mielőtt feltöltjük vízzel :D
VKG699!!! (4x156+75)2021-02-09 10:35:23 // 123869
Ezért.
Ha csak 10%-ot növel a várható élettartamon, már megéri.
Plusz a hidegen gyenge kenés problémáját is kipipálja.

Lehet, hogy ostoba vagyok ennek okán, de legyen ez :)

(Van gyárilag mos2-vel adalékolt olaj, amúgy. :))
Liquid2021-02-09 09:40:43 // 123868
Egyetértek.
Smith2021-02-09 09:26:22 // 123867
Mindig az jut eszembe, hogy az olajba minek öntünk súrlódáscsökkentőt? Az olaj már az, nem? Meg, ha kell bele akkor a miért nincs benne alapból?
tirex2021-02-09 09:06:29 // 123866
Túl kell tölteni plusz súrlódáscsökkentő adalék se árt bele. Nekem kifeküdt a váltó 200ezer körül és a javítás is annyi volt. :))
Cika782021-02-09 08:18:34 // 123865
Köszi szépen.
Tocke2021-02-09 08:14:59 // 123864
Ha jól emlékszem, én Fuchs Titan Sintofluid-ot tettem bele 2,8 liter körül. A gyári a Tutela 75W-85.
leopop32021-02-08 23:43:09 // 123863
Ez pontosan így van.
Nekem 2.2 JTS Brerával a fogyasztás 8-12 l között van.
Illetve lánc csere és annyi.
Cika782021-02-08 21:37:37 // 123862
Üdv Cartársak! Friss 159 tulajként szeretnék infót kérni, hogy milyen váltó olaj kell egy 1.9 jtdm-be, és milyen mennyiség?
Giuntini2021-02-08 15:55:17 // 123860
Bizzosan, mert egy kicsit jobban odalépek 250felett vált.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak