Fórum >> Típusok >> 159

DrB2010-01-30 20:41:10 // 6340
Mennyibe fáj az EGR csere?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-30 20:09:56 // 6339
nálam is annyit ért az EGR pucolás mint halottnak a csók....na akkor ezek szerint megint dőlni látszik a "külföldi nyál jobb mint az itthoni" elmélet :P
DrB2010-01-30 16:24:28 // 6338
Az EGR-t decemberben pucoltattam, mikor szét volt kapva a motor a hengerfejcsere miatt. Írtam, hogy a szomszéd diesel E Mercije (kereklámpás) sem indult be legutóbb. Nálunk akkor lehetett vagy -15-20 is, s két napig állt ebben a hőmérsékletben mindkét autó.

A hibajelenség, ami után befigyelt a hibajelzés, nem ez volt. Hanem mindkét esetben az, hogy menet közbe az autó kb. 1 mp-re megtorpant, mintha nem kapna elég üzemanyagot. De utána mindkét esetben rendben ment tovább. Az első autópályán történt, 600 km után, meleg motornál, a második egy hidegebb éjszakát követően pár perccel az indulás után, abszolút hideg motorral. A kettő között megtettem vagy 3000 km-ert. Az első után kialudt a hibajelzés, a második után 1200 km-ert követően sem. Ennek ellenére ment rendben a vas.

Most is lefuttattak egy komputeres diagnosztikát, amiről a műhelyvezető annyit mondott, megint a befecskendezőnél volt valami, de teendő nincs vele, kitörölték a hibaüzenetet, használjam tovább egészséggel. Erre beülök a szalon előtt, pöccre indul, de ott fogad a hibaüzenet megint. Vissza a szalonba, elkapom az első utamba kerülő szakit, s mondja, akkor egy alaposabb átvizsgálás kell. A főnöke mondta is neki, így ő, hogy elképzelhető, az LMM körül van a gebasz. Mondom, fasza, a kedves műhelyvezető nekem erről egy árva szót sem szólt. Aztán még hadováltak valamit arról, lehet egy kábel is a ludas...

Tompított ügyben meg annyi, hogy egyszerre ment ki mindkét égő, azt cserélték.

Tisztában vagyok vele, hogy használt autót vettem, az mindig lutri. Ezért vettem hozzá két év garit. Jól tettem! Persze, bosszankodok, hogy mostanában mindig van valami az autóval, de ez az abszolút dilettáns, beleszarós hozzáállás baszta fel az agyamat. Bár hányszor odavittem, odaviszem az Alfát, sosem jöttem el avval az érzéssel, hogy nyugodt lehetek afelől, hogy alaposan rendbe rakták. Eddig is csak a használtautó gari miatt tartottam ki mellettük. De most már alaposan utánajárok, hova vihetném a vasat szervizeltetni ehelyett a bagázs helyett...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-30 15:50:20 // 6337
csodálkoznék ha a LMM-ő lenne a ludas az 150e-et kibír szerintem az EGR lesz a ludas nyitott állapotban produkálja azt hogy nehezen indul vagy leáll (egy renaultal jártam így nem bírtuk elindítani) itt is volt -15 fok és a sima dejzelt tankolom bele egyszer sem dermedt meg semelyik alfánál sem...
DrB2010-01-30 15:23:25 // 6336
Kicsit már lehiggadtam. Nem is az autóval való gondok akasztottak ki igazán, hanem a szervíz hozzáállása. Ha azt mondják, hagyjam ott a vasat, utánajárnak, mi a gond, hisz már másodjára jelentkezett a hiba, elfogadom. Azt gondoltam, a németeknél azért korrektebb a színvonal. Ha az LMM lesz, egye fene, ennyi km-rel az talán már benne volt a pakliban. De ha találok olyan szervízt, amit elfogad a gari cég, akkor ott hagyom ezt a kókler bandát a pi...ba... Az Alfa meg nem tudom, hogy akarja az eladásait és a presztizsét növelni a legnagyobb európai autópiacon, ha ilyen színvonalat megenged az egyik német nagyváros egyetlen márkakereskedésében!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-30 14:34:50 // 6335
nagyon bele nyúltál a "szarba" nekem szerencsére semmi gondom sincs vele...
DrB2010-01-30 11:24:12 // 6334
A tököm kivan a mélyen tisztelt lipcsei márkaszervízzel. Beviszem ma a vasat hibakiolvasásra, megint a befecskendező jelzett, a szervízvezető szerint a hideg idő miatt, aggodalomra semmi ok, mondja, a hibakódot törölték. Visszakapom az autót, fizetek. Szalon előtt beülök, indítok, hát nem a hibajelzés fogad?! Visszamegyek, morcosan rákérdezek az első utamba kerülő szerelőnél, mire aranyosan közli, tulajdonképpen ő már itt sincs, mindezt szombat fél 11-kor! Most az ötletük, hogy lehet, az LMM. Persze ma már nem tudják megnézni. Vasat ott kell hagynom, mert hétköznaponként csak ötig van műszak, képtelenség odaérni munka után. Kurva messze van a hozzáállás, kiszolgálás a németeknél is egy prémiumnak marketingelt márka színvonalától. S ez már a megjobbított szervíz minőség??? A folyamatos gondok a vassal egy dolog, a másik a szolgáltatás minősége lesz amiért váltani fogok egy másik autómárkára. Bocs srácok, de senkinek nem merem nyugodt szívvel az Alfát ajánlani az ismerőseim között, mindezt egy 3 éves, 70 e km-ert futott állítólag prémium autóval a seggem alatt. Tudom, egy BMW, Audival is lehetnek ilyen szívások, de a német ismerőseim szeme mindig elkerekedik, ha a szervízszolgáltatásról mesélek nekik. Bocs, de ezt ki kellett írnom magamból...
pettinke2010-01-29 13:43:17 // 6333
elvileg külön-külön biztin vannak... nézd meg a használatidat, benne van a biztitábla kiosztása
isa1562010-01-29 09:11:01 // 6332
Érdemes alaposan meggondolni a fejegység cserét. Sok gyári szolgáltatás meg szűnik. PL: kormányról vezéplés, késleltetett kikapcsolás, kijelző fényerő szabályzás. Sötétben nekem teljesen vissza kell vennem a fényerejét, mert zavaró.Kétségtelen, hogy elég különös formája van a gyári cuccnak, de legalább harmonizál a középkonzollal. ( főleg sötétben). Arról nem beszélve, hogy piros szinvilágu hátterek és gombok nem igen vannak az elfogadható áru kategóriában. Ami viszont a csere mellett szól, az a megdöbbentő hangminőség javulás, a tolató kamera lehetősége, nameg a jó navi.
DrB2010-01-28 21:50:23 // 6331
Ma esti meglepetés, nem ég egyik oldalt sem a tompított. A helyzetjelző, refi, index rendben. Ködfényszóróval kellett hazajönnöm. A műszerfalon jelzi, hogy tompítottat kapcsoltam, de egyik sem gyullad fel. Gondolom, nem égett ki mindkettő egyszerre. Biztosíték???
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-28 21:06:28 // 6330
s mennyi az adapter? meg melyik óra villog? a középső? :)
1372010-01-28 17:45:58 // 6329
Blue&Me adaptere csak a Pioneernek van az összes gyártó közül, a többivel ott fog villogni az óra előtted. Viszont ugyanez a kategória 400 rugó. Kicsit kisebb képernyősök már vannak 200-ért. Sajnos a legtöbbnek iszonyat gagyi virító kékek a kezelőgombjai, nemigen passzolnak Alfába.
ALFI1562010-01-28 10:37:21 // 6328
Ha ugyan az van bent mint az 56-ba akkor miért nem megy el többet.Az 56-ba senki nem cserélteti 50ezrenként.
GEORGE2010-01-27 21:29:19 // 6327
Szerintem is többet kéne mennie egy vízpumpának 50ezer kilométertől, de hát jobb félni mint megijedni....
DrB2010-01-27 21:12:39 // 6326
Ha rám gondolsz, gondolom, igen, az alábbi alapján nekem nem tűnik egyéni pechnek, ami nálam történt... Beírom még egyszer:


Alulról a harmadik kép szövege:

"Next remove the water pump and replace that, this is important as nearly every time we have had a cam belt fail it has been due to a defective water pump"

Azaz: "Közel minden vezérműszíj szakadás meghibásodott vízpumpa következménye volt."

Jó lesz figyelni a vízpumpára...
DrB2010-01-27 21:07:45 // 6325
Nálam a 2.4 mJTD hasonlóan megy. 2000-ig nem nyom bele az ülésbe, bár a turbónyomás emelkedik, de aztán 2000-től meglódul.
GEORGE2010-01-27 20:58:06 // 6324
Az Audiovoxhoz van kormányvezérlő adapter, bár drága...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-27 20:48:12 // 6323
a nagy testvére 135e s abban minden benne van.....lehet meg lesz a következő beruházás? :)
ALFI1562010-01-27 20:46:31 // 6322
Értem.Visszaolvastam egy kicsit vízpumpa ügybe.Volt itt egyik kollegának 50ezer km.-nél egy szíjszakadás.Szerintem ez egyszeri balszerencsés eset volt.Azért egy vízpumpának több mint 50ezret el kell mennie.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-27 20:46:00 // 6321
s a multikormányhoz meg a blu & me-hez kell valami adapter? egyébként jó kis cuccok ..
GEORGE2010-01-27 20:43:55 // 6320
Vagy ittaz Auidiovox 2 DIN-es verziója. Németben teszt győztes készülék.
Nekem ennek a verziónak az 1DIN-es tesója van amiből előjön a monitor. 20076 óta hibátlanul müködik.....
ALFI1562010-01-27 20:31:30 // 6318
Linkeld be,hogy mire gondolsz.
GEORGE2010-01-27 20:28:58 // 6317
A gyári navi árának a töredékért lehet kapni 2DIN-es fejegységeket, ami sokszor szebb is mint a gyári. És azokban legalább lehet használni a navit, mert abban működik a Magyarország tértkép
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-27 20:23:24 // 6316
turbó vákumnyomás szabályzó is lehet ludas...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-27 20:22:16 // 6315
jobban néz ki persze ami nekem van fejegység az ritka ronda de azért az kicsit fura hogy a nagy navi mellé meg kell egy kicsi ha tájékozódni akarsz kis országunkban ...
ALFI1562010-01-27 20:18:08 // 6314
Azért valjuk be,hogy jobban néz ki.Én pl.személy szerint ilyen felszereltségüt kerestem.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-26 19:56:49 // 6313
filmet otthon nézek nagyképernyőn a gyári navi meg elég gagyi ...
Megye2010-01-26 18:49:07 // 6312
Sziasztok,

Tapasztalt már valaki olyan jelenséget, hogy 1.-3. fokozatig alacsony fordulatszám tartományban nagyon gyenge az autó és a turbó kijelzője sem akar komolyabban kitérni (159 1,9 JTDm)? Amint eléri a 2000-t egyből beindul. Persze előtte sem volt egy erőgép, de ez az új jelenség nagyon különleges.

Sajnos semmilyen hibakódot nem jelez, így nem tudom mi lehet gond. Eddig azt a tanácsot kaptam ,hogy vegyek injektor tisztítót.

Volt már valaki hasonló cipőben?

M
1372010-01-26 12:22:30 // 6311
Pl. videót is tudnak lejátszani, divx, stb. Ez nekem pl. nem kell. Az EQ állítási lehetőségek is csak a 400 ezres kategóriában jók. És a nemgyári navit valószínűleg lopják, mint tyúkot. Szóval nekem a gyári navi pont jó lenne.

Viszont Pioneerhoz lehet venni blue&me kábelt, és nem villog tőle az óra.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-26 11:50:53 // 6310
a navin kívül miben tud többet?
1372010-01-26 11:07:41 // 6309
420 euróért csábító. Egy tisztességes Pioneer cucc 200+a beszereléshez szükséges hülyeségek. És nem passzol annyira a konzolba, mint ez.

A blue&me miatti óravillogás konkrétan mitől van? Nem lehet valami vackot ráhekkelni?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-26 10:46:42 // 6308
jah írja hozzá a kódot ...erről az előző Alfám jut az eszembe amihez adtak mindent (szervízkönyv, kódkártya, blau kódkártya) még sem tudtam belőni a gyári fejegységet mert a kód a kezemben volt csak a fejet cserélték ki :DDD
csak úgy mennék ebbe bele hogy kipróbálható legyen s ha müxik akkor áll a vétel...
1372010-01-26 10:41:34 // 6307
Úgy tűnik igen, ha a codice azt jelenti. Olaszul nem beszélek. Csekkold meg.



http://cgi.ebay.it/NAVIGATORE-CONNECT-NAV-ALFA-159-GT-BRERA-SPIDER-MP3_W0QQitemZ180459418219QQcmdZViewItemQQptZAltro_Navigatori_e_Gps?hash=item2a0438326b#ht_1056wt_1165

Az MP3 ebben az esetben azt jelenti, hogy rá lehet kötni a blue&me-re?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-26 08:23:15 // 6306
s az imo kártyát is adják hozzá? anélkül lehetetlen beüzemelni...
1372010-01-26 08:14:04 // 6305
Azóta utánanéztem, ebay.it-n 450 euróért van komplett új navi, viszont az aluminium lemezt cserélni kellene. A blue&me miatt villogó órára viszont nincs megoldás.
Cgo2010-01-26 07:18:28 // 6304
ahaaa, nem olvastam vegig, a kep szerint linkeltem. elnezest...
ALFI1562010-01-24 17:55:34 // 6303
Szerintem nem navi CD-t keres hanem a sima fejegység helyett a képen látható nagykijelzőst.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-22 07:27:29 // 6301
no ezért nem is sajnálkoztam hogy nem navis az autóm no meg azért sem mert már kerestek nálam újat mert a régi elfüstölt...potom 8-9 kiló :(((
pettinke2010-01-21 10:24:02 // 6300
ott a német fórumos linken van 2 kép is, az egyik konzolról, a másik pedig a gyári rádió helyére kendácsolt fejegységről
pettinke2010-01-21 10:22:21 // 6299
fogsz egy PDAt, meg a Brodit-tól egy 159-re szabott konzolt, és annyi. kb. 5 perc szerelés, nekem bejött.

az eredeti navihoz meg nemtom, van-e magyar lemez, illetve v.színűleg Európa részeként rajta leszünk, de nem részletesen és nem aktuálisan :( amennyire tudom, a Navteq adatbázisát használják, és ők meg Kelet-EU-ban nem túl jók.
ALFI1562010-01-21 10:07:04 // 6298
Hogy érted,hogy konzollal beépíteni?Mit,hogyan,hova?Pont azt akartam kérdezni van e hozzá magyar navi lemez?És valaki használta már?
pettinke2010-01-20 17:54:19 // 6297
ne tedd.
nemrég egy kollégánk kérésére már körülnéztem ebben a körben, eredmény:

ahogy utánaolvastam egy német fórumon, a dolog nem lehetetlen, de nem is lesz tökéletes:
http://www.alfisti.net/alfa-forum/alfa-159-alfa-brera-alfa-spider-939/79369-einbau-connect-navi-alfa-159-a.html

a lényeg, hogy:
- kell egy másik rádiókeret, mert a normál rádió és a navi mérete eltér...
- mivel nem lehet átírni (állítólag a frankfurti Alfa képviselet segítségével sem) a fed.comp. konfigurációját, ezért állandóan villogni fog a km óra figyelmeztetésül
- nem fog működni az sem, hogy az órák között a kis képernyőn mutassa a navi a navigációs nyilat (merre menjél)

ráadásul mindenki azt szajkózza, inkább v.milyen egyéb navit kell venni és pl. konzollal utólag beépíteni, mert a gyári navi nem olyan okos mint a kifejezetten erre (és frissen) fejlesztett kütyük (+ friss magyar térkép hiánya).

megnéztem a szerviz CD-t is, abban ugyan minden csatlakozó kiosztása benne van, meg a ki- és beszerelési műveletek, de persze olyan eljárás, hogy rádiót ki - navit be, olyan nincs.
1372010-01-20 14:12:02 // 6296
Connect Nav-ot keresek az autóba, a gyári CD-s rádiót cserélném ki. Lehet ilyesmit venni jóáron utólag? Valaki tud vmi tippet?
Cgo2010-01-18 12:23:46 // 6295
nem tudom, en mobilon keresztul nezem es azt hittem, minden hatrebb tolodott, azert. ha oldalrol kapta, akkor ok. amugy szerintem nagyon sokat akar erte, nem hiszem, hogy a klimakompresszor vonala tulelte es ott ugye van par alkatresz. de ha a motor tul is elte, tul sok a kalapalnivalo
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-18 10:57:32 // 6294
??? azért tolódott mert odaverte valamihez :P különben a sárvédő mitől gyűrődött volna meg?
Cgo2010-01-18 10:34:27 // 6293
mondom en, hogy tul gyorsak a 159-ek...
amugy eleg durvanak talalom, hogy a hatso ajto is tolodott.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-16 19:43:18 // 6292
valamit utolért, nem olyan vészes 1-2 millából megáll :P
atesssz2010-01-16 07:04:28 // 6291
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak