Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2009-10-05 15:40:06 // 5852
5 év után leselejtezhetem (magamnak), ugye? Csak vissza kell írni a nevemre, aztán lehet eladni?
De lehet érdemes inkább elhasználni míg fenntartható, 2. autónak. Úgy hozzám nőtt, sajnálnám :-DD
Ferko2009-10-05 15:00:40 // 5851
Vagy eladod maradványértéken.:-DDDD Nem kell kivárni az 5 évet.:-D
Ferko2009-10-05 14:59:36 // 5850
És sokkal ülésbepréselősebb is.:-DD
WarbiRunner (Gyuri)2009-10-05 14:03:11 // 5849
Meglátjuk 2-3 év múlva mi lesz a helyzet, addig úgyis marad a 146 , hamár 5 év alatt lehet leírni költségként :-)
DrB2009-10-05 13:11:38 // 5848
Gondolom, majd beszámolsz róla, ha megvan. Érdekel engem is, mik a tapasztalataid evvel az upgrade-del. Lehet, majd én is beneveznék egyre. :)

Próbálgatom egyesben, amit javasoltál, de általában nem jön össze az a nagy meglódulás, még nem éreztem rá. Viszont amikor sikerül, akkor nagyon rendben van. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-05 11:39:31 // 5847
szerintem egy árban mérik őket...
pettinke2009-10-05 11:07:23 // 5846
naná, hogy egyenletesebb, 5 henger, több lityó... tök másképp kell bánni vele mint az 1.9essel. el lehet vele rotyogni alapjáraton, én is vezettem olyat.

az a baj, hogy azóta ugye Euro4(?) környezetvédelmi normára kellett átállni, ami miatt módosítottak a vezérlésen a károsanyag-kibocsátás javára, viszont a teljesítmény / használhatóság kárára. ez van.
WarbiRunner (Gyuri)2009-10-05 11:06:04 // 5845
Márcsak az a kérdés, hogy melyik mennyibe fog kerülni, aztán lehet számolgatni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2009-10-05 11:04:12 // 5844
Én ezt nem is vitatom, de mondom, nem a 150 ló a baj, a program rossz. Amúgy ezen kívül kifogástalan autó. És lehet 2.4-el is szeretném, egyszer ha adódik alkalom, kipróbálom. A Ferko 156-osában próbáltam a 2.4-et, az sokkal egyenletesebb nyomatékleadásúnak tűnt, mint az 1.9.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-05 08:47:30 // 5843
bár az biztos ha bejön a multiair a TBI-ben és lesz plusz 10% erő meg -10% fogyi akkor jó lehet na de a dejzelben is ez lesz szóval maradok az eredeti kijelentésemnél :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-05 08:44:18 // 5842
persze a beavatkozás előtt új vezérlés+vízpunyesz, hosszbordás szett...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-05 08:42:26 // 5841
ebben a hónapban viszem irtani a gépet semmi plusz lóerő vagy nyomaték a gázpedál reakcióhoz lesz hozzá nyúlva meg a befecskendezési időhöz azaz kap egy normális upgrade-t :DDD
A TBI engem nem mozgat mivel volt alkalmam versenyezni vele és nem jobb ellenben többet zabál vagy 5-6 lityóval ...
Ferko2009-10-05 08:03:50 // 5840
Mármint az 1-essel sem volt gond.:-))
GEORGE2009-10-04 23:21:52 // 5839
A 2.4-el is szeretnéd.
Azért a súlya mellett ne menjünk már el, bármelyik konkurens márka ilyen súllyal és 150 lóval nem megy jobban!
WarbiRunner (Gyuri)2009-10-04 23:10:01 // 5838
Az lehet, de ennyit gyárilag megérdemelt volna. Egy nagyon szuper konstrukció, merev kasztni, brutál futómű, szuper fékek...és nem indul meg. Mindenképp nagyon kíváncsi vagyok egy tbi-re, szerintem azzal szeretném igazán :-)
GEORGE2009-10-04 23:05:07 // 5837
A gázpedélt "átkellírni" és jó lesz :-)
pettinke2009-10-04 22:58:36 // 5836
én 5ösből, ráadásul Vectra vót, de nem kellett szokni az alfát :)
WarbiRunner (Gyuri)2009-10-04 22:58:14 // 5835
A váltót biztosan megszoknám, alapvetően jó. Bármit meg lehet szokni persze, biztos a motort is, de nem az erejével van a gondom. Az erő pont elég benne kb annyira, vagy egy hajszállal többre, mint az enyémben az Unijet. De 2e környékén az a gázreakció és a 2e alatti viselkedése nagyon idegen nekem. Példa szituáció: kereszteződés, főútvonal keresztben, jobbra kanyarodnál rá, 2-esben rágurulsz. Balról jönnek, de úgy ítéled meg, hogy még simán be lehet rajtolni a másik akadályozása nélkül. Bekanyarodsz, rálépsz a gázra és elfog egy "mér' nem megy ez" érzés. Kicsit ott hagy a pácban, már jön a nyakadra aki elé bementél, amikor hupsz ráébred az erőgép, hogy mit is kéne csinálni. Akkor elkezd menni, de a rossz szájíz megmarad. Ugyanez kanyargós úton, ha 2-esből 3-masba felrakod, léped neki a rövid egyenest a következő kanyarig, de ez pihenget egy kicsit mielőtt menni akarna. 2500 felett kell tartani, ami szerpentinen azt jelenti, hogy 2-esből nem szabad elkapcsolni, inkább halálba kel forgatni, 4e-nél meg persze vége a mókának. Na ilyet az én sokkal régebbi, sokkal gyengébb és butább motorom, ami alapjában ugyanez a blokk, nem csinál. Ha valaki elé így bemegyek, nyikkan egyet a kerék és már szaggat is előre. Belegondolok egy kisutcás városba bejutási feledatba, 10 perc alatt 5 percet adnék az 59-nek.... Kb 10 kis kereszteződés, tipikusan 2-esben rágurulós, szétnéz, gyorsan átmenős. Na ezt nem lehetne megcsinálni vele. Vissza egy, megáll, vár, nagy gáz, átmegy...
GEORGE2009-10-04 22:36:09 // 5834
Mivel te is 6-os váltósból ültél át......
Ferko2009-10-04 22:33:48 // 5833
Jaja, meg lehet szokni a váltót. Nekem nem volt vele gondom. Hozzá kell szokni.:-DDD
GEORGE2009-10-04 22:24:11 // 5832
Na akkor már te is elhiszed miket írtam eddig a TI futóműről, mert hogy magad is megtapasztaltad.
A váltót szerintem pár kilométermúlva határozottan tudnád kezelni, nekem soha nem volt gondom hova teszem. Szerintem ez csak megszokás kérdése....
A motorhoz is szerintem hozzá kéne szokni, bár kétségtelen, hogy a 150 lovasssal igazából utazó autó, A 2,4-es plusz 50 az újabbaknál 60 lóereje és plusz 80Nm már rendesen mozgatja ugyan ezt a kasztnit.
WarbiRunner (Gyuri)2009-10-04 22:19:21 // 5831
Akkor ki kell próbálnom egy 2.4-et is...

Ferko jóvoltából megzavartuk az 1.9-et neki otthonos terepen, így már kezd összeállni mit tud. A futómű nagyon uralható, meglepő, hogy inkább a segge mászott, mint hogy az orrát tolta volna. Mindenképp nehéz kizökkenteni a "sínautózásból", és mindemellett egy picit sem érezni, hogy TI futómű 19-es felni. Nem üt, nem ráz, viszont a nyomvájú az nem a kedvence (235 széles úthengerek...). Belül nagyon otthonos, utazó autónak kiváló. Érdekes, hogy a motorzaj 2e környékén kifejezetten erős, majd elhalkul. A motor amúgy sem lett a kedvencem, a saját régi jtd-m karaktere sokkal jobb. Ez valahogy nem az igazi. Akkora reakció ideje van, ami már zavaró, és állandóan forgatni kell, hogy menjen (viszont csak 4e-ig lehet..). Hegyi kanyargóson érezhetően nyögőssé tette a száguldozást, hirtelen elindulni meg jó nehéz vele, lefulladt alattam néhányszor. A váltója vegyes érzelem. Egész szépen lehet kapcsolgatni kellemes váltóútja van, nem akad, alapvetően jó de...a 6-os rendszeresen 4-es lett, az egyes is mellécsúszott többször 3-ba, nekem jobban bejön ha inkább kicsit többet mozdul a kar, de nem kell rá figyelni, hogy vajh koppanásig toltam e...
Összességében ez az autó ezzel a futóművel nagyon jó, de nagyon más motor kéne bele (nekem legalábbis). A 2.4 m-jet és az 1750tbi között asszem nem is erő, vagy ki megy hamarabb kéccázra alapján döntenék, egyértelműen a jobb gázreakció mellett tenném le a voksot (tegyük fel fogyasztás nem számít, nyílván ez a dízelek adu ásza).
Ja, a fék...a fék az piszok jó..:-)
GEORGE2009-10-04 21:08:15 // 5830
ezt "ugattam" nektek, és jó sokan megkérdőjeleztétek.....de egyszer minden kiderül :-)))))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-04 21:04:00 // 5829
de még sem érezni hogy megy :))) pedig megy....
GEORGE2009-10-04 20:58:43 // 5828
Naugye, hogy nem megy rosszul :-)
Lassan érkeznek a korábbi írásaimat megerősítő saját kalandok :-)))
GEORGE2009-10-04 20:57:55 // 5827
Hüüü micsoda video :-)))
Van még a 2/3 és 3/3 rész is :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-04 20:07:06 // 5826
ma versenyeztem egy Clio II RS-sel :D lámpánál indultunk négysávos úton én a belsőben ő mögöttem, másodiknál éreztem hogy valamit akar mert a seggemben volt na mondom akkor csapjunk a lovak közé max elmegy....de nem ment el :D az volt az érdekes hogy váltás előtt utolért aztán mikor raktam a következőt akkor elnyúltam aztán negyedikben 160 után toltam egy ötödiket aztán végleg elmentem :))) nem is olyan rossz ezzel az 1700kg-val
GEORGE2009-10-04 10:32:30 // 5824
GT-ben volt az eset, még csak nem is 159-ben.
GEORGE2009-10-04 10:31:26 // 5823
Nekünk az egyik új Puntonkba jobb oldalt angol lámpatest volt. Nagy piros GB matricával. Ez akkor volt látható ha kinyitottad a mocitetőt.
Az átvételkor nem voltam ott. De cirka egy hónap eltelte után panaszkodott Apum, hogy nem világit jól nézzem már meg.
Hamar megtaláltam a hiba forrást, majd hívtuk a szalont. Elnézések közepette gyorsan kicserélték a lámpát.
Az ilyen ügyekből kifolyólag sejtem, hogy a null revizió legtöbbször az íróasztal mellett megy végbe.....

Most hanyagság vagy sem, még is kerülnek ki ilyen dolgokkal autók a futószalagról...
Azt is vallom, hogy ettől még nincsenek rosszul össze szerelve az olasz autók.


Opel Astra gyárban voltam, ott egy szaki kézzel-térddel hajolgatta az astrák ajtókeretei a kész verdákon, hogy rendesen csukódjon-illeszkedjen...
Vikking 3112009-10-04 09:47:39 // 5822
Hát olvasni a kormányművekről, ilyesmiről. Erre gondoltam.

De ha ezek kijönnek gariidő alatt, akkor nincs vele baj, csak ha utána fekszik ki, az úgy húzós...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-03 20:27:58 // 5821
na jó még egy apróság ha USB-ről játszod a zenét és parkolsz akkor össze vissza ugrál a lejátszandó szöveg a parkolószenzor grafikai kijelzésével...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-03 20:25:53 // 5820
mesélj az apróságokról :) még mindig nem vettem észre hibákat az elektromos gázpedálon kívül így 6e km alatt...
DrB2009-10-03 20:03:20 // 5819
:DDD Remélem, nem cseréltette vissza. El kell adni valami fanatikus gyűjtőnek, mint abszolút egyedi példányt. :))
Vikking 3112009-10-03 19:30:31 // 5818
Én úgy tudom hogy konkrétan 1-et :DDD BeeGee új autóját.
DrB2009-10-03 18:43:17 // 5817
Erről a dieselbe benzines műszerfalat szereltek esetről most hallok először. Mekkora darabszámot érintett, tudja valaki?
Longman2009-10-03 18:17:01 // 5816
Igen, az is durva hogy a 0 revízión nem veszik észre, és az értékesítő sem. Mondjuk mint minden műveletnek, a 0 revíziónak is van technológia leírása.
Ha ezt végiggondolom, eközben igazán a műveletet végző szerelőnek rá sem kell néznie a műszerfalra.. De ez nagyon zárójeles.. :)

Voltam olyan szerencsés hogy jártam már mind a Skoda, mind VW gyárban, ahol több üzemet végignéztünk, köztük a vég-összeszereldét. Amellett hogy egy életre szóló élmény volt, azóta tudom hogy olyan nem lehet egy rendes helyen hogy "épp kifogyott a diesel műszeregység".. Egy autógyár ezt nem engedheti meg magának, mert ha ilyen megtörténik, akkor bármi, szóvel ez elég nonszensz lenne, ez egyszerűen hanyagság lehetett.
GEORGE2009-10-03 14:16:29 // 5815
Korántsem biztos, hogy hanyagság!
Az inkáb a valószínű, hogy a gyártósort azért nem állították le, mert pl pont kifogyott a "diesel" műszer egység. Összerakták úgy.
Létezik egy ugynevezett "0" revizió az autó megérkezése és az átadása közt. na az a durva, hogy ott nem veszik észre!!!!
Gondolom nagyon átnézhetik az új autót az átadok :-)))
Vikking 3112009-10-03 11:49:24 // 5814
Igen, persze... Épp ezért mondtam hogy sztem az 59 nagyon jól sikerült darab, az apróságoktól eltekintve. Mondjuk azért a benzines műszeregység dízelben az tényleg nem valami szép dolog... Az tényleg az a szintű hanyagság, ami már durva... :(
Longman2009-10-03 09:52:38 // 5813
Minden autó hozza a hibastatisztikát..
Ahogy én itt olvasom az itteni 159 tulajok problémáit, hááát, a szupermegbízható VW Passat tulajok, ezeknél sokkal-sokkal súlyosabb problémákkal jönnek vissza 0-5 éves korukig. Van olyan ami minden héten itt van!
Sorrendben ezek szoktak tönkremenni:
PD elem, üzemanyag szivattyú, kettős tömegű, DSG váltó, kormány elektronika, hengerfej.
Na ezekhez képest semmiségek azok, amik itt néha előjönnek hibaként a 159-ekben..

Igaz, VW-nél meg olyan apróságok nincsenek, amiket itt néhány kolléga blogjában olvasok az újonnan átvett autóról, pl. ferdén ragasztott matricák, elálló ajtók, nem belevaló műszeregység, stb. Bár ezek 2 perc alatt elhárítható bosszúságok..
Vikking 3112009-10-02 19:34:35 // 5810
Őőő, ez a hozza a hibastatisztikát ez honnét jött? :) Ugyanis ha jól tudom, messze nincs annyi hibája mint az 56-nak.... Bár ugye az 56-nál a hibák nagy részét a 16V Ts-ek vezérlése (móddal, szíjjal együtt) okozza, meg a futómű, TS meg nincs az 59-ben...
DrB2009-10-02 10:58:57 // 5809
Akkor egész jó áron jutottam hozzá a sajátomhoz. :)
GEORGE2009-10-02 10:54:25 // 5808
Szerintem kulturáltan meg lehet írni a különbségeket.
Hisz aki most 156-al jár az egyszer újítani fog. Ha elgondolkodunk akkor nagy a valószínűsége, hogy 159-re vált, hisz nem is nagyon lesz más újabb a 156 után.
Jelenleg 156-ot hajtok 2 éve 2,4 mjettel, de hála a magasságosnak, sok 159-el tudtam eddig menni. Tetszik nem teszik jobb a 156-tól a 159-es. Futóműben is meg úgy önmagában is érezni, hogy minőségibb a 156-hoz képest. Igazából csodálkozni való nincs is rajta, hisz a 156 97-ben jelent meg, a 159 meg 2005 év végén.
Ez azért elég nagy idő ahhoz, hogy érezni lehessen a két korszak közti különbséget. Mondjuk így is van rendjén.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-02 10:39:21 // 5807
egy jól felszerelt 2006-os nem 200e km-rel inkább 5 milla...
DrB2009-10-02 10:20:34 // 5806
Azért is érdekel, hogy mennyire vettem jó áron a sajátomat? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-02 10:18:01 // 5805
kicsit olcsóbb szerintem...
DrB2009-10-02 10:13:35 // 5804
Milyen paraméterekkel (évjárat, km, felszereltség) van 6 környékén egy 2.4-es 159-es?
ALFI1562009-10-02 08:13:07 // 5803
Nekem tetszik az 59.De valószínű nem az lessz az utód.Egy jó 2.4 azért még igen csak 6 környékén van.3-al meg nem ér többet.Annyival nem jobb.Ráadásul nem is megy jobban.Ha lenne jobb nagyobb erősebb disele az alfának neagy uristen egy egyterü családi suv-ja akkor lehet az lenne.De amig nincs..........
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak