Fórum >> Típusok >> 159

DrB2009-10-02 10:58:57 // 5809
Akkor egész jó áron jutottam hozzá a sajátomhoz. :)
GEORGE2009-10-02 10:54:25 // 5808
Szerintem kulturáltan meg lehet írni a különbségeket.
Hisz aki most 156-al jár az egyszer újítani fog. Ha elgondolkodunk akkor nagy a valószínűsége, hogy 159-re vált, hisz nem is nagyon lesz más újabb a 156 után.
Jelenleg 156-ot hajtok 2 éve 2,4 mjettel, de hála a magasságosnak, sok 159-el tudtam eddig menni. Tetszik nem teszik jobb a 156-tól a 159-es. Futóműben is meg úgy önmagában is érezni, hogy minőségibb a 156-hoz képest. Igazából csodálkozni való nincs is rajta, hisz a 156 97-ben jelent meg, a 159 meg 2005 év végén.
Ez azért elég nagy idő ahhoz, hogy érezni lehessen a két korszak közti különbséget. Mondjuk így is van rendjén.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-02 10:39:21 // 5807
egy jól felszerelt 2006-os nem 200e km-rel inkább 5 milla...
DrB2009-10-02 10:20:34 // 5806
Azért is érdekel, hogy mennyire vettem jó áron a sajátomat? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-02 10:18:01 // 5805
kicsit olcsóbb szerintem...
DrB2009-10-02 10:13:35 // 5804
Milyen paraméterekkel (évjárat, km, felszereltség) van 6 környékén egy 2.4-es 159-es?
ALFI1562009-10-02 08:13:07 // 5803
Nekem tetszik az 59.De valószínű nem az lessz az utód.Egy jó 2.4 azért még igen csak 6 környékén van.3-al meg nem ér többet.Annyival nem jobb.Ráadásul nem is megy jobban.Ha lenne jobb nagyobb erősebb disele az alfának neagy uristen egy egyterü családi suv-ja akkor lehet az lenne.De amig nincs..........
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-02 07:24:58 // 5802
mivel mind a 2 meg van még és miután alá lestem az 59-nek bátran kijelenthetem azért egészen más a két autó technikai megoldása .... hibák meg mindig is voltak meg lesznek mindenhol különben miből élnék meg? :)
pettinke2009-10-02 06:29:56 // 5801
nemtom, ki adta ezt a címet a topicnak, én annyiban értek vele egyet, hogy másik platformra is épült, meg akkoriban hozták el a BMWtől Herr Kalbfell-t, aki egy kicsit terelgette a céget a gyártás khm, megbízhatóbbá szervezése terén.

a "jobb-e a 159 mint a 156" terén szerintem ne nyissunk vitát, egyrészt parttalan lenne, mert mindenki a maga tehenét dícsérné, másrészt meg legalább mi alfások ne azon fikázzunk egymás közt és márkán belül, hogy kinek jobb az ótója :)
Trisz2009-10-02 01:33:09 // 5800
persze a szépséget meg kell fizetni...
Trisz2009-10-02 01:28:48 // 5799
159 hmmmm lehet tudnék venni de minek ha itt van a kis kormos....uj korszak?????mibe?max évjáratban hozza a 159 is a hibastatisztikát ugyhogy semmivel nem jobb csak drágább mint az előd azzal a külömbséggel hogy az 56 legalább év autója tudott lenni és mindenki leszopta a F...át a dieselnek 12 éve:)
DrB2009-10-01 23:15:29 // 5798
Aha, ez is eszembe jutott, lejjebb írtam is.
pettinke2009-10-01 22:15:05 // 5797
lehet, hogy pont akkor váltott át a részecskeszűrő kiégető üzemmódjára, az - használati módtól függően - néhány száz kilométerenként következik be.
DrB2009-10-01 21:41:52 // 5796
Kösz a szaktanácsadást! :)
milli2009-10-01 21:37:10 // 5795
Én szerintem nálad minden oké! amit kérdezgettem az porlasztó tünet!
DrB2009-10-01 21:31:10 // 5794
Nem éreztem semmi egyenetlenséget az út felől és rángatás sem volt, inkább egy finom és rövid elerőtlenedésnek mondanám. Sebességet sem igazán veszítettem.

Mentem az autópályán egyenletes sebességgel, kb. 160, hatodik fokozatban, azonos gázpedálállással, s pár másodpercre visszafogta magát az autó. Azt éreztem, hogy 1-2 mp-ig nem jön ki az az erő a motorból, mint addig. Nem tudom, hogy írjam le. Olyan, mintha "puhává" vált volna a gázpedál. Aztán visszajött az erő, majd röviddel ezután megismétlődött még egyszer, utána minden rendben volt. Ez először egy 750km-es autópálya etap utolsó 50km-én jelentkezett. Majd rá pár hétre ugyanazon a szakaszon, ugyanabban az irányba vezetve megint. Azóta semmi. Remélem, csak néhány erősebb szembe széllökés volt.
raga2009-10-01 21:02:59 // 5793
Én már többször javíttattam tesco parkolóban meg benzinkútnál szélvédőt és nem volt vele gondom, de a sérülés után hamar kell javítani mert továbbrepedhet, így én a legközelebbihez mentem mindig.
milli2009-10-01 21:01:31 // 5792
2006.04. havi az autóm és teljesen gatya volt a szívósor,de valóban bedobja hibának!
milli2009-10-01 20:54:33 // 5791
Ez a tünet biztos,hogy nem a szívósor,mert ha vissza rakod 5-be akkor gondolom húz az autó! a megtorpanásnál úgy érzed mintha egyenletlen lenne az út amin mész,kicsit rángat?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-01 20:11:54 // 5790
eddig csak 6e km-et nyomtam bele szerencsére nincs ilyen tapasztalatom egy zavaró hang van csak ha balra kormányzásnál teljesen alászedem fémes hang jön a jobb keréktől....olyan mint ha a betét beleérne a tárcsába pedig az nem lehet...
szélvédő ha már reped akkor kukás...
DrB2009-10-01 19:42:59 // 5789
Ez megnyugtató.

Kb. kétszer éreztem, akkor is csak pár pillanatig, s érdekes módon, mindig ugyanazon a szakaszon. Ott egyébként van egy rakás szélerőmű is. :)


Más. Nem tudom, melyik topikba való kérdés, így itt próbálom meg először. Van egy kis kőfelverődés okozta sérülés a szélvédőn, 2-3mm az egész, s kiindul belőle egy kb. 2-3mm hosszú repedés. Érdemes próbálkoznom a javíttatásával vagy csere? Ha érdemes javíttatni, van különbség az evvel foglalkozó cégek módszerei között? Van olyan eljárás, amit jobban ajánlatok?
gekki2009-10-01 19:02:47 // 5788
Corn2009-10-01 17:17:45 // 5787
Automata autóról van szó, ezért nem annyira én döntöm el, hogy milyen fordulaton járjon a motor. Illetve ha akarom belenyúlhatok, de azért vettem automatát, mert nem akarok belenyúlni.
A váltó jellemzően 2000-2200 körül már felvált, olyankor 1500-ig esik a fordulat. Nem pörgeti halálra, az biztos.
A másik autóm egy Smart Roadster, az pont az ellenkezője: 3000 alatt soha nem vált, de inkább elforgatja 4-5000-ig. Igaz, az csak 700ccm :)
Corn2009-10-01 17:14:55 // 5786
Koromszűrő nem lehet gond - bár többnyire városban járok vele, azért 2-3 hetente meg szoktam kínálni 400 km vágtával (Bukarest-Brassó), tehát ki tud égni a filter. Egyébként városban is kiégeti magát, jellegzetesen megváltozik a hangja a regeneráló ciklusban, ilyenkor hagyni szoktam, amíg végez. Lehetőleg nem álló helyzetben alapjáraton, mert olyankor nagyon büdös.
Corn2009-10-01 17:11:52 // 5785
Egyetértek, hozzáértő szerelő kellene. Sajnos Bukarestben élek, itt a legelemibb dolgokért is meg kell küzdeni a szervizzel, ha nem márkaszervizben javíttatom kb. lehetetlen lenne érvényesítenem a garanciát. A városban két márkaszerviz van, és ez még mindig kevésbé szutyok, mint a másik. Ez van, Bukaresttől ne várjunk csodát.
Corn2009-10-01 17:09:36 // 5784
Szívósorcsere megvolt, emlékeim szerint 20e km körül. Autópályán egy pillanat alatt elment az erő, erőlködve 100-110 körülig tudott gyorsítani.
Most hogy említed, a kormánymű is gyanús, hipochonder lennék?
Ugyanakkor az autó 2007-es gyártású.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-01 16:58:40 // 5783
szívósori hiba a 2006.03-előtti gyártású autóknál van és kidobja egyből hibakódnak elméletileg...
DrB2009-10-01 15:39:08 // 5782
Köszi a választ, nagyon hasznos, figyelni fogok ezekre!

Párszor éreztem egy furcsa dolgot. Mindig hatosban és kb. 160 környékén. Néha, pár-pár másodpercre mintha elment volna az erő a motorból, lehelet finoman, de meg-megtorpant az autó. Ilyenkor tesztképpen visszaváltottam ötösbe és egy darabig úgy mentem, akkor nem jelentkezett.

Ami kicsit misztikussá teszi a dolgot, hogy mindannyiszor ugyanazon az autópályaszakaszon jelentkezett és a szél is erősebb volt olyankor. Arra gondolok, elképzelheteő, hogy azon a szakaszon olyan az uralkodó szélirány, s talán a terepviszonyok is felerősítik, ami végül erősebb széllőkéseket eredményez ott.

Gondoltam arra is, hogy lehet, épp akkor égeti ki a részecskeszűrőt.

Vagy ez lehet már a jele a szívosori hibának?
milli2009-10-01 14:00:39 // 5781
A szívósor hosszú úton jelentkezett először, elment az erő viszont ha leállítottad az autót és újból indítottad minden ok ( egy ideig)! Az egr: beindítás után leállt az autó a második indításnál már mined ok! A kormánymű: álló helyzetben ha tekered a kormányt érdekes ropogó hang ( a kormánykerék remeg ) késöbb már menet közben is hallható a hang!
DrB2009-10-01 13:49:05 // 5780
Köszi! Értettem! :)
DrB2009-10-01 13:47:44 // 5779
2006 decemberi a 159-esem, 63e km van benne. Hogyan jelentkeznek az említett hibák, milyen tünetekre figyeljek?
Ferko2009-10-01 13:46:56 // 5778
Én a 2.4 Mjetemben 15ezer km vagy egy év és olajcsere. Ártani nem árt.:-)
milli2009-10-01 13:39:31 // 5777
Az első generációs (2005-2006) 59-ekben konstrukciós hiba a szívósor a kormánymű és az egr szelep elvileg ezeket a hibákat 2007-től már orvosolták!
Az infóm 100% nagyon jó helyről van! Nekem már csak a kormánymű van hátra amit jővő héten cserélünk! A porlasztó érzékenységről már nem is beszélve!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-10-01 13:39:27 // 5776
15e-km-ként cseréld én is azt teszem :) a gázolajszűrőt meg minden második olajcserénél!
DrB2009-10-01 13:38:13 // 5775
Olaj kérdés:

A szervízkönyv 30e km-enként írja elő az olajcserét a 159 2.4 mJTD esetén. Ugye, ennél azért ajánlatosabb gyakrabban cserélni, mondjuk megfelezve a szervízperiódust, azaz 15e km-enként?

Teljesen normál módon használom az autót, semmi tuning, semmi gyakori őrültködés. A városi, városon kívüli, ez sokszor autópályát jelent, utaim aránya kb. 50/50%.

Mit tanácsoltok?
Ferko2009-10-01 13:36:47 // 5774
Nekem is az autószerelő barátom hívta fel rá a figyelmet. Ő meg tudja csinálni a kötelező szervízeket is. Ergo nem fogok márkaszervízbe menni sohasem.:-)
DrB2009-10-01 13:34:15 // 5773
Korábban épp itt a fórumon volt egy eszmefuttatás arról, hogy épp az esetleges lerakódások miatt nem tanácsos tartósan 2000-es fordulat alatt pöfögni. Igyekszem is ehhez tartani magam. Vagy, ha több napig csak városi tötyörgés jutott az autónak, akkor 2-3 naponta teszek vele egy városon kívüli, alkalmanként autópályán, 10-15km-es kihuzatós gyorskört.
BeeGee2009-10-01 12:11:17 // 5772
Ez így van, EU jogszabály, csak itthon szeretik elhallgatni ezt. Sőt, tudatlan vevőre rá is verik a balhét miatta.

Megfelelő engedélyekkel rendelkező szervizekben (nem pistabá pincéjében) márkafüggetlenül lehet szereltetni.
BadBoy2009-09-30 23:23:55 // 5771
Kopogjuk le, azóta megint olyan mint a svajci óra,, és remélhetőleg ez így marad.

De azért annyit el kell mondani, hogy a szervizben annyit elárultak, hogy a kormánymű csere, nem egyedi eset, elég sok 159-ben volt, csak azokban 70 ezer km korul.
Ferko2009-09-30 23:10:45 // 5770
Egyetértek Veled Szőke Gandalf. De lehet, hogy ha elvitte volna egy normális szerelőhöz, akkor egyből rájött volna a bajára; nem pedig kísérletezgettek volna az autóval.

Jó példa a márkaszervízek balfaszságára egy Volvo-s ismerősöm, akinek állandóan ki-ki villant az ABS lámpa a műszerfalon. Volvo márkaszervízben mondtak neki rá egy 300.000 Ft-os javítási költséget, mert ilyen meg olyan nagy a baj. A haver szerelő meg meghúzott két csavart, kicserélt valami szart és utána soha nem villogott. Belekerült 2.000 Ft-ba.
Vinnie2009-09-30 23:09:47 // 5769
Akkor okké. Csak az írásodból ezt olvastam ki...
A pechsorozat meg nagyon nem jó. Remélem nem lesz több probléma a géppel.
Ferko2009-09-30 23:07:30 // 5768
Akkor pláne nem fogom ezek után 1800-2000 alatt járatni az enyémet.
BadBoy2009-09-30 23:06:35 // 5767
Itt a futóműnek, és a szívófélen lévő szelepnek nincs egymáshoz köze. Csak azt akartam ezzel demonstrálni, hogy ha a pechsorozat jön, akkor az hosszabb ideig is eltarthat. Csak az volt az egészben a kellemetlen, hogy hazavittük az autót, és utána vettem észre, hogy húz, és előtte nem volt egyáltalán jele sem.

A szerviz előtt meg le a kalappal, mert én más helyre nem vinném az autómat, mert tudom, hogy mindent megpróbálnak orvosolni, amilyen gyorsan csak lehet, és tudom, hogy nem az a legfontosabb nekik, hogy átverjenek bárkit is.
Vinnie2009-09-30 22:37:43 // 5766
Nehéz elhinnem, hogy 10 szervízben eltöltött nap alatt kopott ki a kormánymű....
Ilyenkor elsőként az merül fel az emberben, hogy csak nem csere volt?
Remélem nem...
BadBoy2009-09-30 22:31:19 // 5765
Ha szívás, akkor itt a következő rövid szösszenet:

Apum üzleti úton volt, hazafelé tartott kb. 200 km-el a házunktól kigyulladt a motor kontroll jel a kijelzőn, és az autó elvesztette az erejét. 90-re kigyorsítani kb. 4km -re volt szükség. Egy buszt nem tudott megelőzni. Szerviz azonnal diagnosztika, valami a motorban van. Hat akkor keresés, 2 munkanap után lett meg a hiba. Egy szívó oldali szelep adta meg magát. Alkatrész megrendelés, és 4 munkanap várás mikorra Olaszországból megjött a cucc. Beszerelés, és 10 munkanap után vihettük az autót haza pénteken. Apum mondta, hogy menjek az autóval, és jól hajtsam meg, hogy minden jól működik e. A motor okés, de észrevettem, hogy az autó húz balra. Hétfőn vissza a szervizbe. Mondtam, hogy nézzek meg a geometriát. Autó emelőre, 15 perc múlva bevittek a műhelybe. Na az már nekem nagyon nem tetszett, mert ezt akkor szoktak, ha nagy a gond. Az is volt :(. Kikopott a kormánymű, teljes csere. De mivel nem volt garancia az autón, mert hat ugye mar 135 ezer km volt akkor benne, mindent fizetni. Az összes javítási költség baráti áron 1600 euro úgy, hogy a szelepre 50% kedvezményt kaptunk azért mert még az autó előtte nem volt szervizben.

A legbosszantóbb az, hogy előtte semmi gond nem volt az autóval, egyáltalán semmi.
GEORGE2009-09-30 21:19:13 // 5764
minden márkánál vannak olyan példányok, amelyek szarok....sajnos....
Mint már sokszor írtam korábban újként vett bora és golf4-ben 4x.ezer km futás teljesítménynél kettétört a vezérműkerék.......de van nissanos sztorim is.....
Így van olyan Alfa is ami valamiért nem okés.......
Satti2009-09-30 21:11:13 // 5763
Igazán az lenne a jó, ha egyáltalán semmi szerelő nem kellene, mert egy fiatal, kis km-es autóval nem szabadna normális esetben semmi problémának lennie.
Persze vannak kivételek, de ennyi bosszúság az már baj, az biztos.
Más márkával is előfordul az ilyen, de ez nem megnyugtató.
GEORGE2009-09-30 21:05:04 // 5762
Neked egyedi eseted van, abszolut nem ez a jellemző......én 90ezert mentem 2 év alatt és már lassan 200 lesz benne.
Eddig csak 1 turbót cseréltem a múlt hónapban, meg egy LMM-et.
pettinke2009-09-30 20:58:14 // 5761
2.4es tádéval tele van a német fórum, főleg AGR panaszokkal.

az a moci nagyon arra csábítja az embert, hogy szinte alapjáraton ketyegjen vele (van nyomatéka, és olyankor a fogyi is jó). a kipuff visszavezetés miatt meg ilyenkor sajna mindenféle olajos korom gyűlik mindenhol, mert nincs hőfoka meg ideje elégni.

én az 1.9be belepakoltam 20e km-t kicsit több mint 1 év alatt, kutya baja.

nem hinném, hogy bárki is fikázásnak venné a soraidat, egyébként.
Grando2009-09-30 15:50:09 // 5760
Nem értek a típushoz, csak ötlet gyanánt:
Eltömődött részecskeszűrő nem okozhat ilyesmit? Ki van kormolva rendesen a gép? Városban, rövid utakra használod csak, vagy néha adsz neki úgy igazán hosszabb távon is? ;))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak