Fórum >> Típusok >> 159

DrB2010-01-31 19:49:55 // 6359
Erről jó lenne biztosat tudni, mármint, hogy a 210 LE-ős csak a programban különbözik-e? S a fogyasztáson kívül hozott-e más, pozitív változást, pl. normálisabb gázreakciót?
1372010-01-31 19:41:18 // 6358
A 210-es verzióban csak a chip programja más? Alfaowneron írtak olyasmit, hogy aki panaszkodott a magas fogyasztás miatt, annak lecserélték a programot, és jobb lett.

Az a 200 egyébként csak 185, szintén alfaowneros emberek tuning előtt fékpaderedményei alapján. Sőt, ha jól emlékszem, egy amorés teszten is ilyesmi volt az eredmény. Az 1.9 meg bejáratás után 160.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-31 19:40:14 // 6357
ezért kéne a 210 lovas szoftvere remélem át lehet tölteni :P
pettinke2010-01-31 18:09:57 // 6356
mondjuk, a 156-ban asszem még nincs DPF, meg alacsonyabb EURO osztályba is tartozik tán.
DrB2010-01-31 18:05:49 // 6355
Csak alátámasztani tudom, amit ErHard ír, 2000 alatt semmit nem érezni a 400 Nm/200 lóból... És a gázpedál reakció sem egy álom 1-es és 2-esben...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-31 17:56:43 // 6354
jah a 156 lehet de az 59 nem sajnos tapasztalom nap mint nap...a 210 lovas az már húz 1500-tól
pettinke2010-01-31 17:51:31 // 6353
nemá', én vezettem kicsit 156-os 2.4-est, az ment lent is mint az angyal. aztán lehet, csak én éreztem jónak relatíve az 1.9-hez :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-31 17:49:35 // 6352
a 2,4 1500-on olyan mint a vemhes ló 2000-2300-tól jön a nyomaték :(((
pettinke2010-01-31 17:45:17 // 6351
a 2000 tájéka, az biztos jó. csak alapjárat közelében ne menjen állandóan - szerintem 1500 fölött már hurrá.
(az én 1.9 JTD-mnél ez mondjuk létkérdés, mert 1500 alatt nem történik absolute nix!)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-31 17:44:08 // 6350
hidegindító spray-vel fújtak be mint az IFA-nál :D
ha egy picit nyitva marad az EGR a kompresszió hipp-hopp elszáll nem tudod beindítani vagy nehezen ...
igen bír inni a drága na de 1700kg-tól meg 200 lótól meg 5 hengertől ne várjon csodát az ember :P
DrB2010-01-31 17:33:24 // 6349
Kösz a fórum linket. Már néztem őket korábban, egy másik cartárs is ajánlotta ezt az oldalt. Ajánlanak egy tőlem kb. 60 km-re lévő nem márkaszervizt. Csak előbb fel kell hívnom a használtautó gari céget, elfogadják-e, ha ezentúl ott szervizeltetem a vasat?

Mivel sokan írtátok az Amorén is, h nem jó a dieselnek, ha sokat megy vele az ember rövid távon, tipikusan városi forgalomban, igyekszem is ezt elkerülni. Pont ezért szokott sokszor napokig állni az autó, mert gyalog vagy tömegközlekedéssel egyszerűbben és gyorsabban eljutok a legtöbb helyre. Leginkább hosszabb távokra használom. Hogy az előző tulaj persze hogy használta, az jó kérdés.

A fogyasztáson meg nem görcsölök, ritkán mérem. Igyekszem a fordulatszámot városi tötyörgés közben is 2000 felett tartani. Autópálya tempónál jellemzően 2500-3000 között van. Van valami tipped erre vonatkozólag? Milyen fordulatszám tartományban a legjobb evvel a 2.4-es mocival autózni? A fogyasztástól teljesen függetlenül, csak a motor egészsége szempontjából kérdezem.

Amit az LMM-ről írtál, a hőmérséklet és páratartalomra gondolok, abszolút megérezni az autómon, hogy milyen idő van. Van, amikor sokkal finomabban, halkabban, könyedebben megy a vas. Máskor jobban oda kell neki lépni, s valahogy a hangja is "érdesebb". S nemcsak télen, de nyáron is. Persze, a családi benzines Astránál is megvan ez.
pettinke2010-01-31 17:17:06 // 6348
hát ha vastag cső, és csak úgy le lehetett húzni, és belefújtak valamit, akkor az a motor szívócsöve lehetett, ahol a levegőt rántja befelé.
mivel üzemanyaghiány volt a problémád, gondolom, valamilyen indítássegítő éghető anyagot nyomott be, hogy a motor elinduljon az üa. hiány ellenére is.

az LMM, az egy viszonylag bonyó áramkörrel méri a befelé haladó levegő tömegét (ami ugye erősen függ a páratartalomtól, hőmérséklettől). részint a bonyó áramkör, részint platina érzékelő hajlamos megfeküdni, ez az egyik tipikusan döglődő alkatrész (általában precíz német Bosch ...)

az EGR szerintem egy 10 perces indítózás közbeni sprickolástól nem fekszik meg, tekintve hogy gyakorlatilag egész élete során kipufogógázt zabál :)

a 2.4-es mociról egyébként azt lehet olvasni mindenfelé, hogy miután lent is nyomatékos, viszont egyébként issza a gázolajat :) senki nem szereti agyonhajtani - a lassan rotyogtatott városi meneteknek meg is van a hatása, nem ég ki magas hőmérsékleten a visszavezetett kosz.

regisztrálj erre a fórumra, talán ajánlanak jobb szervizt is Lipcse / Drezda tájékán, illetve a 2.4 JTD és/vagy EGR témáról több topic is van.
DrB2010-01-31 16:54:18 // 6347
Kösz! :) Mivel korábban is írtátok sokan, az EGR-rel lehet gond, pont ezért pucoltattam ki még decemberben, ha már úgyis hengerfejcsere miatt szét volt kapva. Nem sokkal utána volt az a nagy diesel bedermedésem, hörgő üzemanyagpumpával. Akkor az ADAC-os szaki lehúzott valami vastag műanyagcsövet a motortérben, s folyamatosan fújt be valamilyen sprayvel, miközben én indítóztam. (Mi volt ez a cső egyébként?) Közben emlegette az LMM-et is. Hát kellett vagy 10 perc, mire beindult. Lehet, akkor koszolódott össze a frissen kipucolt EGR?
pettinke2010-01-31 13:57:46 // 6346
nulladik közelítésben: a motor kipufogógázait visszavezetik a szívóoldalra, hogy a környezetvédelmi előírásokat könnyebb legyen teljesíteni (a motorban még el lehet égetni egy csomó mindent a kijövő gázokból). mivel ez csak bizonyos körülmények fennállása esetén tehető meg, egy szeleppel szabályozza mindezt a vezérlő elektronika. na, ez az EGR szelep :)
ettől kezdve sejtheted azt is, hogy mitől romlik el: a kosztól, amit a motor kilehel magából. korom, mindenféle lerakódások miatt beállhat, beszűkülhet.
DrB2010-01-31 09:32:32 // 6345
Elmagyarázná valaki röviden, hogy működik az EGR, és mitől ill. hogyan tud elromlani?
DrB2010-01-31 09:31:19 // 6344
Na, ha azt hozzák ki hibának, megmondom nekik. Kösz a tippet!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-31 08:29:06 // 6343
itthon ők ajánlják :P
DrB2010-01-30 21:44:37 // 6342
Gondolod, hogy egy márkaszerviz variálgat szűkítővel???
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-30 20:42:22 // 6341
40-50e ft...de szűkítőt is rakjatok bele!
DrB2010-01-30 20:41:10 // 6340
Mennyibe fáj az EGR csere?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-30 20:09:56 // 6339
nálam is annyit ért az EGR pucolás mint halottnak a csók....na akkor ezek szerint megint dőlni látszik a "külföldi nyál jobb mint az itthoni" elmélet :P
DrB2010-01-30 16:24:28 // 6338
Az EGR-t decemberben pucoltattam, mikor szét volt kapva a motor a hengerfejcsere miatt. Írtam, hogy a szomszéd diesel E Mercije (kereklámpás) sem indult be legutóbb. Nálunk akkor lehetett vagy -15-20 is, s két napig állt ebben a hőmérsékletben mindkét autó.

A hibajelenség, ami után befigyelt a hibajelzés, nem ez volt. Hanem mindkét esetben az, hogy menet közbe az autó kb. 1 mp-re megtorpant, mintha nem kapna elég üzemanyagot. De utána mindkét esetben rendben ment tovább. Az első autópályán történt, 600 km után, meleg motornál, a második egy hidegebb éjszakát követően pár perccel az indulás után, abszolút hideg motorral. A kettő között megtettem vagy 3000 km-ert. Az első után kialudt a hibajelzés, a második után 1200 km-ert követően sem. Ennek ellenére ment rendben a vas.

Most is lefuttattak egy komputeres diagnosztikát, amiről a műhelyvezető annyit mondott, megint a befecskendezőnél volt valami, de teendő nincs vele, kitörölték a hibaüzenetet, használjam tovább egészséggel. Erre beülök a szalon előtt, pöccre indul, de ott fogad a hibaüzenet megint. Vissza a szalonba, elkapom az első utamba kerülő szakit, s mondja, akkor egy alaposabb átvizsgálás kell. A főnöke mondta is neki, így ő, hogy elképzelhető, az LMM körül van a gebasz. Mondom, fasza, a kedves műhelyvezető nekem erről egy árva szót sem szólt. Aztán még hadováltak valamit arról, lehet egy kábel is a ludas...

Tompított ügyben meg annyi, hogy egyszerre ment ki mindkét égő, azt cserélték.

Tisztában vagyok vele, hogy használt autót vettem, az mindig lutri. Ezért vettem hozzá két év garit. Jól tettem! Persze, bosszankodok, hogy mostanában mindig van valami az autóval, de ez az abszolút dilettáns, beleszarós hozzáállás baszta fel az agyamat. Bár hányszor odavittem, odaviszem az Alfát, sosem jöttem el avval az érzéssel, hogy nyugodt lehetek afelől, hogy alaposan rendbe rakták. Eddig is csak a használtautó gari miatt tartottam ki mellettük. De most már alaposan utánajárok, hova vihetném a vasat szervizeltetni ehelyett a bagázs helyett...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-30 15:50:20 // 6337
csodálkoznék ha a LMM-ő lenne a ludas az 150e-et kibír szerintem az EGR lesz a ludas nyitott állapotban produkálja azt hogy nehezen indul vagy leáll (egy renaultal jártam így nem bírtuk elindítani) itt is volt -15 fok és a sima dejzelt tankolom bele egyszer sem dermedt meg semelyik alfánál sem...
DrB2010-01-30 15:23:25 // 6336
Kicsit már lehiggadtam. Nem is az autóval való gondok akasztottak ki igazán, hanem a szervíz hozzáállása. Ha azt mondják, hagyjam ott a vasat, utánajárnak, mi a gond, hisz már másodjára jelentkezett a hiba, elfogadom. Azt gondoltam, a németeknél azért korrektebb a színvonal. Ha az LMM lesz, egye fene, ennyi km-rel az talán már benne volt a pakliban. De ha találok olyan szervízt, amit elfogad a gari cég, akkor ott hagyom ezt a kókler bandát a pi...ba... Az Alfa meg nem tudom, hogy akarja az eladásait és a presztizsét növelni a legnagyobb európai autópiacon, ha ilyen színvonalat megenged az egyik német nagyváros egyetlen márkakereskedésében!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-30 14:34:50 // 6335
nagyon bele nyúltál a "szarba" nekem szerencsére semmi gondom sincs vele...
DrB2010-01-30 11:24:12 // 6334
A tököm kivan a mélyen tisztelt lipcsei márkaszervízzel. Beviszem ma a vasat hibakiolvasásra, megint a befecskendező jelzett, a szervízvezető szerint a hideg idő miatt, aggodalomra semmi ok, mondja, a hibakódot törölték. Visszakapom az autót, fizetek. Szalon előtt beülök, indítok, hát nem a hibajelzés fogad?! Visszamegyek, morcosan rákérdezek az első utamba kerülő szerelőnél, mire aranyosan közli, tulajdonképpen ő már itt sincs, mindezt szombat fél 11-kor! Most az ötletük, hogy lehet, az LMM. Persze ma már nem tudják megnézni. Vasat ott kell hagynom, mert hétköznaponként csak ötig van műszak, képtelenség odaérni munka után. Kurva messze van a hozzáállás, kiszolgálás a németeknél is egy prémiumnak marketingelt márka színvonalától. S ez már a megjobbított szervíz minőség??? A folyamatos gondok a vassal egy dolog, a másik a szolgáltatás minősége lesz amiért váltani fogok egy másik autómárkára. Bocs srácok, de senkinek nem merem nyugodt szívvel az Alfát ajánlani az ismerőseim között, mindezt egy 3 éves, 70 e km-ert futott állítólag prémium autóval a seggem alatt. Tudom, egy BMW, Audival is lehetnek ilyen szívások, de a német ismerőseim szeme mindig elkerekedik, ha a szervízszolgáltatásról mesélek nekik. Bocs, de ezt ki kellett írnom magamból...
pettinke2010-01-29 13:43:17 // 6333
elvileg külön-külön biztin vannak... nézd meg a használatidat, benne van a biztitábla kiosztása
isa1562010-01-29 09:11:01 // 6332
Érdemes alaposan meggondolni a fejegység cserét. Sok gyári szolgáltatás meg szűnik. PL: kormányról vezéplés, késleltetett kikapcsolás, kijelző fényerő szabályzás. Sötétben nekem teljesen vissza kell vennem a fényerejét, mert zavaró.Kétségtelen, hogy elég különös formája van a gyári cuccnak, de legalább harmonizál a középkonzollal. ( főleg sötétben). Arról nem beszélve, hogy piros szinvilágu hátterek és gombok nem igen vannak az elfogadható áru kategóriában. Ami viszont a csere mellett szól, az a megdöbbentő hangminőség javulás, a tolató kamera lehetősége, nameg a jó navi.
DrB2010-01-28 21:50:23 // 6331
Ma esti meglepetés, nem ég egyik oldalt sem a tompított. A helyzetjelző, refi, index rendben. Ködfényszóróval kellett hazajönnöm. A műszerfalon jelzi, hogy tompítottat kapcsoltam, de egyik sem gyullad fel. Gondolom, nem égett ki mindkettő egyszerre. Biztosíték???
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-28 21:06:28 // 6330
s mennyi az adapter? meg melyik óra villog? a középső? :)
1372010-01-28 17:45:58 // 6329
Blue&Me adaptere csak a Pioneernek van az összes gyártó közül, a többivel ott fog villogni az óra előtted. Viszont ugyanez a kategória 400 rugó. Kicsit kisebb képernyősök már vannak 200-ért. Sajnos a legtöbbnek iszonyat gagyi virító kékek a kezelőgombjai, nemigen passzolnak Alfába.
ALFI1562010-01-28 10:37:21 // 6328
Ha ugyan az van bent mint az 56-ba akkor miért nem megy el többet.Az 56-ba senki nem cserélteti 50ezrenként.
GEORGE2010-01-27 21:29:19 // 6327
Szerintem is többet kéne mennie egy vízpumpának 50ezer kilométertől, de hát jobb félni mint megijedni....
DrB2010-01-27 21:12:39 // 6326
Ha rám gondolsz, gondolom, igen, az alábbi alapján nekem nem tűnik egyéni pechnek, ami nálam történt... Beírom még egyszer:


Alulról a harmadik kép szövege:

"Next remove the water pump and replace that, this is important as nearly every time we have had a cam belt fail it has been due to a defective water pump"

Azaz: "Közel minden vezérműszíj szakadás meghibásodott vízpumpa következménye volt."

Jó lesz figyelni a vízpumpára...
DrB2010-01-27 21:07:45 // 6325
Nálam a 2.4 mJTD hasonlóan megy. 2000-ig nem nyom bele az ülésbe, bár a turbónyomás emelkedik, de aztán 2000-től meglódul.
GEORGE2010-01-27 20:58:06 // 6324
Az Audiovoxhoz van kormányvezérlő adapter, bár drága...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-27 20:48:12 // 6323
a nagy testvére 135e s abban minden benne van.....lehet meg lesz a következő beruházás? :)
ALFI1562010-01-27 20:46:31 // 6322
Értem.Visszaolvastam egy kicsit vízpumpa ügybe.Volt itt egyik kollegának 50ezer km.-nél egy szíjszakadás.Szerintem ez egyszeri balszerencsés eset volt.Azért egy vízpumpának több mint 50ezret el kell mennie.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-27 20:46:00 // 6321
s a multikormányhoz meg a blu & me-hez kell valami adapter? egyébként jó kis cuccok ..
GEORGE2010-01-27 20:43:55 // 6320
Vagy ittaz Auidiovox 2 DIN-es verziója. Németben teszt győztes készülék.
Nekem ennek a verziónak az 1DIN-es tesója van amiből előjön a monitor. 20076 óta hibátlanul müködik.....
ALFI1562010-01-27 20:31:30 // 6318
Linkeld be,hogy mire gondolsz.
GEORGE2010-01-27 20:28:58 // 6317
A gyári navi árának a töredékért lehet kapni 2DIN-es fejegységeket, ami sokszor szebb is mint a gyári. És azokban legalább lehet használni a navit, mert abban működik a Magyarország tértkép
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-27 20:23:24 // 6316
turbó vákumnyomás szabályzó is lehet ludas...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-27 20:22:16 // 6315
jobban néz ki persze ami nekem van fejegység az ritka ronda de azért az kicsit fura hogy a nagy navi mellé meg kell egy kicsi ha tájékozódni akarsz kis országunkban ...
ALFI1562010-01-27 20:18:08 // 6314
Azért valjuk be,hogy jobban néz ki.Én pl.személy szerint ilyen felszereltségüt kerestem.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-26 19:56:49 // 6313
filmet otthon nézek nagyképernyőn a gyári navi meg elég gagyi ...
Megye2010-01-26 18:49:07 // 6312
Sziasztok,

Tapasztalt már valaki olyan jelenséget, hogy 1.-3. fokozatig alacsony fordulatszám tartományban nagyon gyenge az autó és a turbó kijelzője sem akar komolyabban kitérni (159 1,9 JTDm)? Amint eléri a 2000-t egyből beindul. Persze előtte sem volt egy erőgép, de ez az új jelenség nagyon különleges.

Sajnos semmilyen hibakódot nem jelez, így nem tudom mi lehet gond. Eddig azt a tanácsot kaptam ,hogy vegyek injektor tisztítót.

Volt már valaki hasonló cipőben?

M
1372010-01-26 12:22:30 // 6311
Pl. videót is tudnak lejátszani, divx, stb. Ez nekem pl. nem kell. Az EQ állítási lehetőségek is csak a 400 ezres kategóriában jók. És a nemgyári navit valószínűleg lopják, mint tyúkot. Szóval nekem a gyári navi pont jó lenne.

Viszont Pioneerhoz lehet venni blue&me kábelt, és nem villog tőle az óra.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-26 11:50:53 // 6310
a navin kívül miben tud többet?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak