Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:39:47 // 13709
A bökőnél motort cseréltek, kicsit többe van :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 21:39:02 // 13708
nekem 132e-nél szart be 1/3-os városi közlekedéssel és sosem jelzett hibát....
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:38:52 // 13707
Apró kérdés: Nem mindegy, hogy fele időközönként cserélem, vagy kétszer annyiba kerül? :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 21:37:56 // 13706
akkor talán nem a gagyi szűrőt kellett volna bele rakni, vagy miért nem hirdetik úgy hogy városi közlekedésre nem alkalmas? bökőnél miért bírja?
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:37:43 // 13705
Akkor kezdjük a gyűjtést DPF ügyben:
ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva

Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
DrB2011-04-23 21:37:03 // 13704
Kiszedett és kiiratott DPF-el, de egyebekben nem módosított programmal, hogy megy a vas? Füstöl-e és megkapja gond nélkül a zöld kártyát? Nem bukik ott ki a dolog???
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:34:49 // 13703
"de sok városi üzemben" - mint említettem, nekem felhívták a figyelmemet a vásárlás előtt, hogy a DPF-es 159 nem egy kimondott városi autó, ezek szerint igaz is :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 21:31:32 // 13702
nem Úr aki nem herdál :D
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 21:30:48 // 13701
jah 2x annyiba kerül :) egyébként bármely nevesebb olaj jó csak tudja a C3-at meg a 507-et meg az 5w30-at...
'''''2011-04-23 21:26:09 // 13700
Nekem 70.000km-nél szart be teljesen.Chip nélkül,de sok városi üzemben.A lámpa sosem jelezte a tisztítást.Manuális tisztítást kétszer csináltak szervizben de csak kb 300km bírt ki,utána bejelzett és szervíz üzemre állt az autó.Cserés lett a szívósorom+szereztem egy használt részecskeszűrőt,de kis idő után sem volt az igazi.180 ezret költöttem rá,majd meguntam és 20.000Ft ért kiírattam.Egyébként a részecskeszűrőre 475.000Ft+Áfát mondtak.Már ne is haragudjatok,de akinek nem garis az autója és beszarik a dpf az hülye ha újat vesz!!!
DrB2011-04-23 21:25:58 // 13699
Szóval a Seleniából a Multipower Specs a tuti a mJTD-hez.

Tud valamivel többet a Selenia Multipower Specs a Castrol Edge-hez képeset?
SKrisz2011-04-23 21:03:10 // 13698
Akkor legyen egy kis kontraszt :) Száraz időben, fekete szedán vs. esőben, fehér SW :)

Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:51:00 // 13697
ezt csak "úgy":
SKrisz2011-04-23 20:44:10 // 13695
Így van. Ha nem jön össze az automata tisztás(háromszor), akkor sikít a vas és indul a manuális takarítás. 3-asban vagy 4-esban 3500 -as fordulaton addig mész, amíg ki nem alszik a lámpa. Ez azért nem egy rakéta tudomány :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:42:47 // 13694
attól hogy egy ütem alatt 5 helyett 10x fecskendez be nem fog megnőni az alapjárat
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:41:12 // 13693
Ismét csak a szerelőket tudom idézni, csak akkor jelez, ha többedszerre nem sikerült neki. Ilyenkor célszerű addig menni, amíg ki nem alszik a lámpa.
SKrisz2011-04-23 20:33:54 // 13692
De azt az üzemanyagot el is kell égetni és az a 750-es alapjáraton nehéz :) Szóval észrevenni ha éget az tutti :) Azt nem tudom, hogy a legújabb szoftvernél már akkor is jelez a comp ikonnal, ha maga végzi a rendszertisztítást, vagy csak akkor jelez, amikor már többször meg lett szakítva az automatikus folyamat és "baj" van, "manuálisan" kell tisztítani.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:29:30 // 13691
A szerelők azt mondták, hogy max a megnövekedett fogyasztásról veszem észre, hogy tisztít. Olyan 15-20 literre ugrik meg a pillanatnyi fogyi.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:27:53 // 13690
Az, hogy ki a tulaj lényegtelen. A garancia nem a tulajdonos személyén múlik. A 147-ben okozott kárt is kifizettettem velük. (Már csak azért is, mert figyelik, hogy a többi céges bömbi vagy a Párduc kerül többe.)
SKrisz2011-04-23 20:24:02 // 13689
Ha nem haladsz, nincs terhelés alatt a motor, akkor a tisztást megnövekedett alapjárattal végzi (túlfogyasztással).
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:22:38 // 13688
mitől menne fel az alapjárat? :) valamit nem értek..
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:22:26 // 13687
Mondjuk nem egy szép dolog hogy a usernel kell a Vasra figyelni :-(
Bár az se szép, hogy egy-két márkánál a kocsinak kell beparkolni a userek helyett :DD
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:21:53 // 13686
annyiban hogy itt tud arra hivatkozni hogy a gép megpróbálta csak Te leállítottad harmadszor is a folyamatot pl...de nem is Te fogod ha nem a céged, nem mind1 akkor? persze ne legyen semmi baja majd 100e után :PPP
SKrisz2011-04-23 20:21:39 // 13685
Miért kellene állandóan a computert figyelni? Ha magas az alapjáratom, akkor tudom, hogy takarít és kivárom a végét. Ha meg menet közben történik, úgyis végigcsinálja, akkor nincs gond, nincs mire figyelni.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:21:00 // 13684
...ennyit a környezettudatosságról :-DDD
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:19:51 // 13683
Velem nem fogják kifizettetni. A szerződésben fehéren feketén áll minden.
Mint mondtam a 156-nál a katalizátort is cserélték szó nélkül, az mennyiben más?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:19:30 // 13682
persze és Te úgy vezetsz hogy fél szemed a compot nézi állandóan....
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:18:42 // 13681
mondjuk engem nem érdekelne megmondtam ha gond lesz vele kitisztítom örökre :P
SKrisz2011-04-23 20:18:03 // 13680
A relevánsan megnövekedett alapjárati fordulatszám elég egyértelmű jelzés szerintem. Csak mondjuk ezt nem árt tudni, hogy van ilyen folyamat.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:17:43 // 13678
kérdezd Karcsit tud mesélni :P emberünkkel megvetették az újat lazán...
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:16:45 // 13677
Mondjuk a gari az él, a szerződés szerint csak a kopó alkatrészekre nem vonatkozik (fék, kuplung és társai) a DPF nincs a listában. Anno a katalizátort is cserélték szó nélkül :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:16:24 // 13676
igen és 59-nél mi figyelmeztet? :) a nagy nulla...
SKrisz2011-04-23 20:15:10 // 13675
Shell volt benne végig. User hiba pl. amikor az autó tisztítana de a user szarik bele / azt sem tudja mi történik és nem hagyja végigcsinálni a folyamatot. Az off -os esetkeben, a DPF cserék 90%-a, ilyen "használat" miatt volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:14:54 // 13674
sokaknak :((( valakinek 40e-nél adta be a kulcsot és no gari...
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:14:49 // 13673
"user proléma" - még a vétel előtt közölték, hogy a rövid távokat nem díjazza a DPF. Meg hozzá tenném, hogy szerintem a korom termelő hajszolt üzemet sem. (pl csipsz)
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:12:18 // 13672
Mondjuk érdekes lenne itt a 159 tulajok közt egy kutatást végezni, hogy kinek és hány km-nél volt gondja a DPF-el. (esetleg azzal együtt, hogy ki csipszelte meg a Vasat) Személy szerint, eddig 10e km-t tettem meg vele és nem tűnt fel, hogy "égetne".
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:09:55 // 13671
kis offosodba milyen olajat raktak? :) user hiba? ugyan mi, erre kivi lennék :D
SKrisz2011-04-23 20:07:19 // 13670
OFF

Megmondom őszintén, ez a DPF probléma véleményem szerint egy felfújt lufi. Az előző autómnál is mindenki óva intett, hogy jajj nagyon vigyázz, mert így a DPF, meg úgy a DPF, meg ennyi csere volt, meg annyi csere volt stb... stb... Ehhez képest 100.000Km alatt egyszer kellett 2 perces, gépkönyv szerinti móson, használat közben, takarítást csinálni (ergo kiégetni) és ennyi. Az autóban most is tökéletes mindeden. Nekem azért van egy elég erős érzésem, hogy a DPF problémák nagy része user problémára vezethető vissza.

ON
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:01:29 // 13669
biztos nem hülyék mivel a DPF-re végül is nincs gari azaz nem tudod elintézni...viszont nagyon sokan szívnak vele vagy is idő előtt tönkre megy :P
SKrisz2011-04-23 17:09:51 // 13668
Köszi :) Mindenestre én is utánanézek a dolgoknak erőteljesen majd.De én azt hiszem maradok az Alfa által előírt Selénia mellett az első cserénél. Ennyire csak nem hülyék azok a mérnökök, akik a technikai speckót összerakták...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 17:09:01 // 13667
hülyeséget írtam nem kell hogy tökéletesebb legyen az égés ha nem az olaj megfogja a kormot....
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 17:07:32 // 13666
én a Castrol Edge-t használom mert az tudja sz összes szabványt mint a Multipower Specs csak lényegesen olcsóbb....de mivel már nincs DPF-em ezért innentől mehet bele az 5w40 is csak attól jobban kormolna....ezért maradok az 5w30-nál :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 17:05:15 // 13665
az hogy az olajnak kéne tudnia a C3 minősítést ami a korom megkötést hivatott ellátni a pure sem tudja az a másik vicc ...mi lesz tőle? az hogy nem olyan tökéletes az égés a korom meg lerakódik és eltömíti a DPF-et időnek előtt....
DrB2011-04-23 10:41:54 // 13664
Kösz az infót! Egyébként nem "gyilkolom" a vasat, értem ezalatt, nem megyek pályán tartósan 180-200-zal, mivel a pályázásaim nagy része a csehekhez és a szlovákokhoz esik. Most Ausztrián keresztül jöttem, a német szakaszon (kb. 450 km), 160-180 között jöttem, eközben dobta be a figyelmeztetést. Nekem gyanús, hogy legutóbb elfelejtették kinullázni... Na mindegy, így is tervben volt az olajcsere.

Szóval te a Selenia Multipower Specs-et javallod az Energy Pure-ral szemben még akkor is, ha eleve 15 ezrenként cseréltetek? Vagy van valami harmadik, nem Selenia tipped?
SKrisz2011-04-23 08:55:41 // 13663
Thx! :)) A tényeket itt is leírják, de a miértre itt sem kaptam választ. Nem értem még mindig a mechanizmust, ami összekapcsolja a motorolajat a részecskeszűrővel.
SKrisz2011-04-23 08:15:14 // 13661
Ezt értem, hogy a könyv mit ír. Azt nem értem, hogy az olaj hogyan kerül bármilyen kapcsolatba a részecskeszűrővel. Mert ha az üzemanyag minőség lenne a döntő az világos, de az, hogy az olajtól hogy tud eltömődni, azt nem értem. :(
ALFI1562011-04-23 08:12:48 // 13660
Az,hogy amit a könyv ír (WR) az nem jó.Az sürübb és eldugul.A pure jó neki a részecskeszűrő végett.Már talán a szakszervízek is tudják.Egyébként az összes részecskeszűrősbe a pure vastagságu olajat teszik mindegy,hogy merci,bmw vagy ford.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak