Fórum >> Típusok >> 159

cseko762011-05-06 13:58:00 // 13927
Egy kis segítség kellene van aki Pécs és Budapest között az M60 -as on megy? a 0. km -nél milyen sebesség korlátozási tábla van? Köszi.
vm2011-05-06 12:21:16 // 13926
Sziasztok!

Kéne nekem egy kis segítség...

Rettentő komoly kísérletet végzünk egy kollégámmal, ezért meg kellene valakinek mérni egy 159-ben a következőket:
- koppig hátratolt, függőlegesre állított vezetőülés mellett a távolságot a támla hátulja, és a hátsó ülés támlája között (ülőlapra fektetett mérőszalaggal),
- ugyanígy, a vezetőülés támlája, és a gázpedál között (mivel itt nem lehet az ülőlapon mérni, a támla közepéig).

Ha valaki fáradozik vele, előre is köszi ;-)
GEORGE2011-05-06 11:29:49 // 13925
JOE75 videojából is kiderül, hogy olyan gyorsan történik a váltás, hogy nincs ideje leépülni a turbónyomásnak....főleg annyira, hogy újból teljesen fel kell épülnie.
Eleve van a turbónak egy telhetetlensége, lassan tudja ejteni a fordultatott, főleg, hogy közben a kipufogógáz pörgeti.......és sorra dobálja a fokozatot a váltó.
Szóval nem sok ideje marad a turbónyomás leépülésének.
Én több 2,4 159-el mentem de ahhoz hasonlót nem tapasztaltam amit te írsz turbójuk kapcsán....a156 2,4 jtd 20 v nél sincs ilyen jelenségem.
GEORGE2011-05-06 11:25:16 // 13924
440nm az a 400nm :-) és ez tényleg nem mindegy.
Az, hogy japán az miért is baj?????
Ha valaki nem tud rendes váltót csinálni, hát vegyen és ami jó az jó tök mindegy ki gyártja.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-06 11:02:20 // 13923
0 kilométeresen vetted?
1372011-05-06 10:49:03 // 13922
Ja, persze, átalakítás után biztos. De a gyárból azért nem így jön ki. Úgy is mondhatnám, hogy gyárilag szar.
ALFI1562011-05-06 10:45:56 // 13921
Semmi turbólyuk.Minden gázadásra minden fordulaton akárhogy reagál.
.......................2011-05-06 09:37:00 // 13920
Én is vezettem egyazon hétvégén sok automata dieselt
messze jobb mint a VW Passat DSG je,
mert a Q tronic nem vált vissza ha nagy gázt nyomsz ,mindent nyomatékból old meg,és nem pörgeto feleslegesen a dieselt.
szóval a 2.4 hez nagyon illik,
kár ,hogy csak 400Nm ert tud,meg az ,hogy japán gyártás :(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-06 07:18:21 // 13919
no meg ez annál összetettebb dolog nem a turbóddal volt probléma inkább valami fojtotta a gépet...mióta nincs 1700-1800-tól olyan szépen megindul
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-06 07:16:10 // 13918
ezt ki lehet küszöbölni....ezért maradt meg
1372011-05-05 23:38:08 // 13917
1700 alatt nem szólalt meg, de inkább 2000-2200. De a turbólyuk nem azonos azzal a jelenséggel, hogy csak X fordulatszám felett pörög fel a turbó. Nem csak a fordulatszám számít, hanem az, hogy egy gázelvétel után milyen gyorsan tud újra teljes fordualtszámon pörögni a turbó. Ez utóbbiban nagyon szar volt a 159 2.4. Az egyik tényező volt sajna, amiért eladtam.
GEORGE2011-05-05 22:02:45 // 13916
Nagy turbójuk?
Neked honnan kezdett el húzni a 2.4?
GEORGE2011-05-05 22:01:30 // 13915
Én két ilyen automatával autóztam összesen 5 napot. Engem nagyon meggyőzött és valóban jobban vált mintha kézivel tenné az ember.
De még ha lassabb is akkor sem éreztem hiányát a kézi váltásnak.

Összehasonlítva a 2000-es 4 gangos automata Modeommal lényegesen jobb az Alfa 159-es váltója.
Érezni a több generációs különbséget az Alfa javára.


A korábbi linkből úgy tűnik, hogy "csak" 440Nm-es a váltó....anno 600Nm mondták mert a 3.0V6 JTD-hez nem volt váltó ( 500-550Nm lett volna ) és ahhoz vették az Alfáék.......

Szóval én részemről jöhet bármikor ilyen váltóval a 159 :-)
ALFI1562011-05-05 21:58:13 // 13914
De én azért egy próbát tennék.Visszatölteni a gyárit majd menni azzalm is egyet.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 21:54:23 // 13912
alapjában ugyan az....
ALFI1562011-05-05 21:53:07 // 13911
Nem biztos.Meg azt mondtad nállad más program van.Máshogy írva.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 21:45:13 // 13910
akkor nálam is letiltana...
ALFI1562011-05-05 21:38:06 // 13909
Töltsétek vissza az eredeti gyári programot.Ha meg van.Nézd meg azzal mit csinál.Lehet a program a ludas.Annál is le szokott tiltani.
1372011-05-05 21:05:43 // 13908
Az automata is 440nm-t bír.

http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

Ennek ellenére a bazinagy turbólyuk miatt városban kézivel gyötrelem volt nekem a 2.4, ezt valszeg az automata erősen enyhíti. A váltási idő meg majdnem mindegy, mivel szintén a turbólyuk miatt mindenképp sok idő telik el, mire váltás után újra felépül a nyomás.
DrB2011-05-05 20:21:27 // 13907
Ma esett át, sikeresen a vas a műszaki és zöldkártya vizsgán. Ennek keretében megejtettem az olaj- és szűrő cseréket is. Maradtam a gyár által is előírt Pure Energy 5W-30-nál, úgyis 15 ezrenként cseréltetek. Megnézettem velük az EGR szelepet is, nincs-e elkoszolódva. Semmi gondja nem volt. Legutóbb tavaly januárban nézték meg ugyanebben a szervizben, akkor építették bele a szűkítést. Akkor került bele először az 5W-30 is. Majd az azt követő nyáron nézte át Csöri a vasat, az EGR akkor is rendben volt. S most sem volt elkormolódva. Remélem, a szívósor, turbó, stb. sincs jobban elkormolódva.
'''''2011-05-05 19:50:10 // 13906
Remélem jössz aug.20.-án Kalocsára.Ott szavadon fognálak és akár cserélhetnénk is egy kört.Addig ki kéne találjam mi baja az enyémnek,mert minden második kigyorsításnál letilt.Neked meg addig is sok élvezetteli kilométert! :-)
joe752011-05-05 14:23:08 // 13905
Amíg ki nem próbáltam, és is szívtam a fogam rendesen, tele voltam kétségekkel, de elmúlt! :)
SKrisz2011-05-05 14:20:42 // 13904
Hmmm... nekem azért ez elég meggyőző :))
joe752011-05-05 14:10:25 // 13903
Nah...180-nál elfogyott az út, ill éles jobbos jött....Igy váltunk mi...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 14:07:17 // 13902
ok majd mi is gyorsulunk egyet megnézem mit tud az automata :P
joe752011-05-05 14:03:34 // 13901
Kimentem egyet gyorsulni, vittem mobilt is már töltődik a youtube-ra! Ha fent van linkelem..:)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 13:57:19 // 13900
akkor nem tud gyorsulni a barátod :) papíron egyforma az SW meg a normál automata
SKrisz2011-05-05 13:57:08 // 13899
Ez a vágott verzió, amit még az ember "jószívvel" kitesz a netre, hogy akárki láthassa (nyilatkozatot is aláirattak velünk, hogy a felvételeken történetekért, csakis a vezetőt terheli felelősség :)) Azért voltak itt olyan cifrább dolgok is, amik jobb ha csak nekem vannak meg :) A srác aki mellettem ült, már ismerős volt és bizony mint mitfárer eléggé belevitt / engedett olyan helyzeteket, amik erős idegrendszert kívántak :) Pl. amikor Maranello belterülete épp áthelyeződött a német autópálya korlátozás nélküli szakaszára és 200 közelében futott a sebességmérő... Qrva nagy élmény ez a vas. Ha lehetősége van bárkinek kipróbálni, ne szalassza el! Brutális és maradandó nyomot hagy az emberben :))
SKrisz2011-05-05 13:51:09 // 13898
Ez így van! :)
SKrisz2011-05-05 13:50:45 // 13897
Értem én, csak ha azt akartam én is "jelezni" hogy ugyan van xar is ebből a műfajból, de van etalonnak tekinthető is! :)
joe752011-05-05 13:46:25 // 13896
Hú bazze, ez állat lehetett.....:)
joe752011-05-05 13:43:29 // 13895
A múltkor ökörködtünk a haverommal akinek szintén 2,4 Mjdt 159-ese van, csak az övé SW, és kézi 6 gangos, míg az enyém ugye 6 gangos Q-trinic. Gyorsultunk, csak úgy, és minden váltásnál kicsit otthagytam. Ez a Q-tronic váltó, még normál/winter állásban is gyorsabban vált, mint amit a sima kézi váltóssal el lehet érni. Sport fokozatban, meg még rátesz egy lapáttal. Szóval ez az aut. váltó, nem hogy elvenne, inkább fokozza a dinamikus haladást. Én imádom, pedig sosem hittem volna! Kételkedőknek ki kell próbálni, köze sincs a régi q-system-es borzalomhoz, sem a selespeed-hez!
És csak bízni tudok abban hogy GEORGIO barátomból a próféta szólt, a tartósságot, és a megbízhatóságot illetően! :)
Blade2011-05-05 12:38:58 // 13894
Azért azt tegyük hozzá,hogy a Ferrari váltója a világ legjobb váltója , és nem is autómata, bár tud úgy is viselkedni:))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 12:20:20 // 13893
üzemanyag...bár azt 40e-ként is ráér
DrB2011-05-05 12:13:10 // 13892
Srácok! Olajcserénél milyen szűrőket cseréltessek még? Légszűrő, pollenszűrő? Van még valami???
.......................2011-05-05 11:39:10 // 13891
GEORGE

..én is Breákat nézegetek,és dieselt,de egyetértek ,hogy a mai nagy nyomatékú dieselek nek a váltó a gyenge pontja,
mennyire biztos az ,hogy a 159 automatája megeszia 600Nm ert is,
mert ha így van akkor csakis azzal venném..
'''''2011-05-05 10:48:45 // 13890
A Ferrarit direkt nem hoztam fel.Annak ellenére,hogy olasz,nem lehet egy lapon emlegetni egy 159-es autómata alfával!
SKrisz2011-05-05 10:17:34 // 13889
A másik oldal meg a füles megoldásra a Ferrari. Én próbáltam 3 ilyen "füles" Ferrari-t, de valahogy semmit nem vett le az élményből. Sőt! Sokkal komolyabb munkát végzett, mint amit én valaha is tudnék és bizony ez olyan feelinget eredményezett, ami felülmúlhatatlan :)))

Íme egy kis "füles" Ferka tesztvezetése by SKrisz :)

Füles Mackó :))

Érdemes kis hangot is adni rá :))
'''''2011-05-05 09:49:11 // 13888
Én is az automata ellen szavazok.Szerintem nem is gyorsul úgy és a fíling is kicsit öreguras,nem alfás.A kis "füleket" csak selesspid alfán és faterom mercijén meg bmw-jén próbáltam.Nekem mind nagyon illúzió romboló.Hatvan éves koromban talán,de addig biztos nem vennék automatát.Ez csak személyes vélemény! :-)
Kompressz úr2011-05-04 22:42:28 // 13887
Városban automata váltó rulez :-)) Meg a kickdown is... :-))
GEORGE2011-05-04 22:13:11 // 13886
Akkor írd azt, hogy te nem szereted:-)
Amúgy az automata is akkor vált amikor te akarod, csak a gázpedállal kell "játszani"
Vagy, át kell kapcsolni kézibe és akkor te váltod a 6 fokozatot.
2009-től rendelhetőek ezen automaták kormányról kapcsolható fülekkel, úgy még élvezetesebb.

Amúgy pont a kézi váltó az egyik gyenge pontja a 2,4 JTDM-nek, mert 400Nm-es és a motor is annyi........
Ez a japán váltó meg 600Nm-es anno a 3.0 V6 jtd miatt vette meg az Alfa, tehát evvel a váltóval inkább nem lesz gond.
ALFI1562011-05-04 22:09:05 // 13885
Az övé autómata.Ahoz képest nem rossz.
ALFI1562011-05-04 22:08:15 // 13884
Én szeretek akkor váltani amikor akarok.És minek az a plussz 1-2 liter fogyasztás?Meg nállam még ha nincs is baj velük egy plussz meghibásodási lehetőség.
GEORGE2011-05-04 22:07:00 // 13883
Szerintem nagyon is rendben van a fogyid.
Nézd azt is, hogy 210 lovacsak, 19-es kerekek nem ép virsli gumikkal, plusz automata.
kíméld a verdád, mert megveszem tőled :-)))))
GEORGE2011-05-04 22:04:41 // 13882
miért is baj az, hogy automata???
ALFI1562011-05-04 22:03:01 // 13881
Csak a 2.4-eseket néztem meg.Álltalába egy a baj:Hogy autómata!
Az első.Leütött,leamortizált xar!Már akkor a Tatabányai nepperek árulták amikor 1.5 éve néztem.Törött volt.Második gyenge felszereltség.A harmadik egy visszavett kocsi.Negyedikbe rengeteg a km.
joe752011-05-04 21:58:51 // 13880
A sógoréknál nem tankoltam, igazából csak a németeknél, de ott 3x, és volt esso, avia, shell, mikor melyik jött sorba.....de a diesel kint is 1,48-1,51 Euro, nem ócsó...:(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-04 21:54:42 // 13879
nekem állandó 7.6 mostanság majd nem soká megyek ki megnézem kint mennyi az annyi...még tavaly osztrák nyállal tempomat 150 8.3-as fogyi volt most meg 7.6
joe752011-05-04 21:48:24 // 13878
Eddig egy szinten fogyasztott, aztán kint is, mindhárom kinti tankolásnál, aztán most visszaállt! :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak