.....2012-02-13 19:35:01 // 19290
Ennyire rozsdás? :)
Csabi2012-02-13 19:33:27 // 19289
Jelentős fogyasztás csökkenést nem érzékeltem, főleg nem annyit mint pl amivel a spurit, vagy a premiumokat reklámozzák, viszont a tapasztalatom szerint tisztább az égés, nincs annyi korom...ezen oknál fogva szavazok a premiumra és az adalékra. +szeretném hinni hogy mindezek jobban kenik a nagynyomásút is...
Pityukoma2012-02-13 19:26:54 // 19288
Az enyémet inkább nem kapom lencsevégre, mert elszégyellném magam :-O
GTPeti2012-02-13 19:26:40 // 19287
Jól mondja Piritu. Bár... én régen is használtam néha V-Powert és attól anno nem volt olyan szép a motorhang mint 2T+sima dízellel. Utóbbi hatása még erősebb.
Csabi2012-02-13 19:25:52 // 19286
A szervizkönyv "elveszett" amikor felszámolták az SPQR-t, szóval ilyen infóim nincsenek.
A fogyasztásom pedig a DPF-re és a regenekre írom, de ha azt nézem hogy az 1.6-os 156-osom is ennyit evett, igaz benzinből, akkor még örülök is :)
A fogyasztásom pedig a DPF-re és a regenekre írom, de ha azt nézem hogy az 1.6-os 156-osom is ennyit evett, igaz benzinből, akkor még örülök is :)
direttore2012-02-13 19:24:00 // 19285
Szép rozsdás a dob 1,5 év után:))))
Pityukoma2012-02-13 19:21:35 // 19284
Sziasztok :-) megosztanám tapasztalatom veletek üza. témában. Jó pár évvel ezelött próbáltam egy 13600ccm magasnyomású diesel motorral teljesítménymérő padon kalibrált mérő edénnyel, prémium és normal gázolajat. A mért idő másodpercre ugyan annyi volt mindkettőnél amikor ledadogott a motor. Azért néha én is teszek bele a jobbikból, mert a hangja tényleg lágyabb. A sajátomnál sem vettem észre hogy többet mennék el vele. De lehet hogy lábfüggő is, viszont a mérésem ugyanazon a padon ugyanaz a motor közvetlen egymás után mérve nem mutatott sem leadott teljesítményben sem időben különbséget.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 19:05:28 // 19283
Még az átlagsebességet, menetidőt, comp által számolt fogyit is írom :-DD
A lábamban ennél az 50 km-nél sokkal több van tankolásonként. Ha csak 5-el feljebb teszem a tempomatot országúton, már több a különbség.
(A múltkor Ausztrián át oda púderrel, vissza sima nyállal tempomatos 130-al gyakorlatilag ugyan annyi jött ki.)
A lábamban ennél az 50 km-nél sokkal több van tankolásonként. Ha csak 5-el feljebb teszem a tempomatot országúton, már több a különbség.
(A múltkor Ausztrián át oda púderrel, vissza sima nyállal tempomatos 130-al gyakorlatilag ugyan annyi jött ki.)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 19:04:05 // 19282
én meg normál gázolajat tankolok semmi adalék igaz csak ömv vagy shell mióta nincs DPP plusz fokokban 7l az átlag most meg hidegben 7,5...a külföldi naftával sem tudtam jobb fogyit csiholni soha semmikor pl ...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 18:58:33 // 19281
nem biztos nézd meg a szervizkönyvét én rosszul lettem mikor megláttam...Skull-nak végig edge 5w30-at raktak bele pl
SKrisz2012-02-13 18:57:11 // 19280
Én az első tankolás óta írom, hogy mennyit tudok menni egy tankkal. Mindig (na jó az esetek 95%-ban) 60 liter felett tankolok és mindig tele. Ha púder van benne, akkor min. 50Km mel tobbet megyek, pedig az arányok (város vs országút) szinte mindig azonosak. Most így 30.500Km után, nekem a vépúder továbbra is az előtérben lévő üzemanyag :)
Csabi2012-02-13 18:57:04 // 19279
Miután megvettem utána került csak bele C3, addig Alfás tulajdonú vas volt,gondolom hogy 95e km-ig Ő is WRD-t kapott.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:56:17 // 19278
Szerintem nem éri meg a hat évet. 200-220ezernél megy. Már egyesek fenik is már rá a fogukat :-)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:55:02 // 19277
Viszont túl van 44e km-en :-))
(A regenerációnál elvileg a nagy molekulájú korom egész kis méretűre ég el, ami ne látszik. Egyesek szerint pont ezért veszélyesebb a tüdőre.)
(A regenerációnál elvileg a nagy molekulájú korom egész kis méretűre ég el, ami ne látszik. Egyesek szerint pont ezért veszélyesebb a tüdőre.)
Csabi2012-02-13 18:52:52 // 19276
Az én kipuffom csak a két regen között ilyen, a regenerációk alkalmával kormos lesz...valahol csak kijön ami addig bent maradt :) A Tied még 1,5éves sincs, majd 6éves korában is dobj egy képet róla, akkor muszáj lesz kormosnak lennie :))
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:52:42 // 19275
Többször próbáltam a 156-al is, meg ezzel is. Ugyan annyi fogyott. Most is az van benne, a hideg miatt kapta kárpótlásul, mert a garázsban a Pók van. Tény, hogy nem kerreg annyira. (Peti szerint ugyan ez a hatás a 2T-vel is.)
SKrisz2012-02-13 18:46:31 // 19274
Én már hónapok óta vépúdert tankolok. Árban a vége édsemindegy, mert amennyivel többe kerül, annyival többet is tudok menni vele, a motor hangja viszont ég és föld. Nekem bizonyított :)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:41:09 // 19273
Bilux elvitte a volt vasamat (156) egy ilyen mérésre. 190ezerrel a háta mögött is teljesen együtt voltak az injektorok. (A tankolási rendszeremet az előbb írtam.)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:39:30 // 19272
Szinte csak hagyományos nyálat tankolok, néha a jobbikból. Adalékot sose.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:36:40 // 19271
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 18:27:47 // 19270
na akkor ezért jó a DPF az olaj miatt....nekem meg a fos WRD-t rakták bele az idióták :(((
Csabi2012-02-13 18:26:25 // 19269
Amikor megvettem sima gázolajat tankoltam akkor kb 500km után regenerált(30-40% város mellett), ha hosszabb távokat mentem akkor volt nagyobb az átlag.(6-700)
Az olaj az elejétől C3 volt ( castrol edge 5W-30)
Szerintem a max átlagot ilyen használat mellett így lehet elérni, a spuri is meg a prémium is hozzátesz...;)
Az olaj az elejétől C3 volt ( castrol edge 5W-30)
Szerintem a max átlagot ilyen használat mellett így lehet elérni, a spuri is meg a prémium is hozzátesz...;)
Csabi2012-02-13 18:17:12 // 19268
Nyáron átlag 7,5-8lityi, most a hidegekben 8,5-9. Nem kell mondanom hogy mióta ezt nyomom alapjárati ingadozás nincs, -21ben is gond nélkül indul, és ami talán fontosabb az injektorok is együtt futnak, nincs gigakorrekció! :)
droberto2012-02-13 18:16:55 // 19267
Akkor itt az ellenpélda! Tisztelet Csabiii159-nek! :-))
És az nem lehet, hogy csak a spuritól van a ritka eltömődés és nem a prémiumlétől?
Milyen olajjal jársz?
És az nem lehet, hogy csak a spuritól van a ritka eltömődés és nem a prémiumlétől?
Milyen olajjal jársz?
SKrisz2012-02-13 18:15:42 // 19266
Aham... erre nem is gondoltam volna. De logikusan hangzik :)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:11:52 // 19265
Mennyit fogyaszt ebből a turmixból?
Csabi2012-02-13 18:09:10 // 19264
A regenerálás nagyban függ attól is hogy mit tankolsz, milyen az égés, tapasztalatból és hetenkénti ecu "turkálásból" mondom... 30-40% városozással evoneo-val +spuri keverékével 1200km az átlagom.(10 tank átlagából) Mindez a napokban bizonyosodott be,amikor is kifogytam a spuriból , és csak simán az izmosabb dizelt tankoltam, így a regeneráció már 700km után bekövetkezett. Tudom, hogy így jóval drágább az autózás, de a szívósorom nem panaszkodik, és az EGR-em is csak fekete,korom lerakodásnak nyoma sincs...
110e km (óra szerint, a valóságban ki tudja) után is a regeneket követően 20%alá pucolja ki, szóval nem nagyon látom hogy itt egyszer is kuka lenne a DPF...:)
110e km (óra szerint, a valóságban ki tudja) után is a regeneket követően 20%alá pucolja ki, szóval nem nagyon látom hogy itt egyszer is kuka lenne a DPF...:)
droberto2012-02-13 18:08:33 // 19263
Nem sok kedvel, de majd lenyúzom róla a bőrt és majd mondom a diagnózist! Most kéne a cucc, de ilyen hidegben nem fogok nekiállni!
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:04:52 // 19262
Mármint, hogy meddig megy el a Párducban :-)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:04:26 // 19261
No majd meglátjuk :-))
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:02:01 // 19260
Valamiféle átlagot mutat, de nem a pillanatnyi értéket az biztos...
Kérdés hogy hol van a hőmérője. A Spiderben a termosztátban van, egy az egyben a blokkból kifolyó vizet méri, relatíve kis hőtehetetlenséggel. A 159-é nem tudom hogy van, de eléggé furcsán mozog felfelé. Darabosan. Olyan mintha nagy lenne a hőtehetetlensége, vagy az elektronika integrálná az értéket. Nem látni rajta azt sem, hogy hol nyit a termosztát. A TS-nél látni, mert kicsit visszahűl a víz, aztán újra nekirugaszkodik.
Kérdés hogy hol van a hőmérője. A Spiderben a termosztátban van, egy az egyben a blokkból kifolyó vizet méri, relatíve kis hőtehetetlenséggel. A 159-é nem tudom hogy van, de eléggé furcsán mozog felfelé. Darabosan. Olyan mintha nagy lenne a hőtehetetlensége, vagy az elektronika integrálná az értéket. Nem látni rajta azt sem, hogy hol nyit a termosztát. A TS-nél látni, mert kicsit visszahűl a víz, aztán újra nekirugaszkodik.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 17:57:50 // 19259
nem valós értéket mutat csal 15-20%-ot le meg fel...ezért áll be középre nekem is nem ilyen ordas hidegben
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 17:56:11 // 19258
áhh ne írassa ki új DPF-et kell venni potom 4 kilóért 100e-ként :)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 17:55:27 // 19257
Könnyen el lehet törni a szálat ( a 156-ban is) ha pl rátérdelsz az ülésre.
.......................2012-02-13 17:45:37 // 19256
DPF nélkül sem füstöl,ha csippes,tök fölösleges bele
ezt úgy mondom ,hogy én is a tiszta dolgokat szeretem
ezt úgy mondom ,hogy én is a tiszta dolgokat szeretem
droberto2012-02-13 17:36:13 // 19255
Ez így igaz! Az a jó, ha közel van a DPF a motorhoz, mert így magasabb hőmérsékletű gáz áramlik be, így jobb az öntisztulása, és regeneráláskor könnyeben bemelegszik! Ezért elég egy kisebb koromszűrő!
A gond az, hogy 4 regent félbeszakítottam restarttal (mivel ugye nem tudtam, hogy épp éget), ezen kívül és gőzöm sincs milyen kukás olajat csepegtettek bele. Ha kicsit jobb idő lesz, végre ledobom és megy bele a C3!
Nem hiszem egyébként, hogy bármelyik 100k km feletti DPF kibírna 800-1000 km-eket regen nélkül.
Én már az 5-600-nak is örülni fogok, 50-50%, országúti - rövid városi használat mellett!
A világért sem szeretném kiíratni, én még hiszek a tiszta dízelmotorokban. ;) Tudjátok, csudaszép zöld, fák, csicsergő madarak, zéró emisszió! Phúúúh... :))
Na lépek ECU-t túrkálni, ma végre megjött - egy hónap alatt - Honkongból a BT-s ELM-em! ;)
A gond az, hogy 4 regent félbeszakítottam restarttal (mivel ugye nem tudtam, hogy épp éget), ezen kívül és gőzöm sincs milyen kukás olajat csepegtettek bele. Ha kicsit jobb idő lesz, végre ledobom és megy bele a C3!
Nem hiszem egyébként, hogy bármelyik 100k km feletti DPF kibírna 800-1000 km-eket regen nélkül.
Én már az 5-600-nak is örülni fogok, 50-50%, országúti - rövid városi használat mellett!
A világért sem szeretném kiíratni, én még hiszek a tiszta dízelmotorokban. ;) Tudjátok, csudaszép zöld, fák, csicsergő madarak, zéró emisszió! Phúúúh... :))
Na lépek ECU-t túrkálni, ma végre megjött - egy hónap alatt - Honkongból a BT-s ELM-em! ;)
SKrisz2012-02-13 17:16:50 // 19254
Azért erre kíváncsi vagyok, hogyha nem a valós értéket mutatja akkor mit? :)
DrB2012-02-13 17:14:13 // 19253
A visszahülést a vízfokra értettem, az utastér szépen bemelegszik, aztán azt tartja is, fügetlenül, hogy épp városi tötyörgés van.
DrB2012-02-13 17:12:40 // 19252
Az ülésfűtés a vezetőoldalon nálam is megadta magát. Szerviz megnézte, s a fűtőszálak eltörtek diagnózist hozta. Valaki itt nálunk is említette, hogy nála is előfordult, s német fúrumokon is bele-belefutottam.
droberto2012-02-13 17:10:10 // 19251
Könnyű építés! :) Ez jó! Ez teccik!
Sejtettem, hogy hasonló lesz egyesek reakciója.
Az azért túlzás, hogy nehezményezem, meg küzdök, inkább mondjuk azt, hogy mást/többet vártam egy 18 évvel frissebb, 1 kategóriától feljebb levő dög nehéz autótól.
Pont ezért írtam le, mert más még ezt nem említette, viszont nekem furcsa volt. Nagy hideg ide, vagy oda.
Fontos megjegyezni, hogy ez csak a szóban forgó dolgokra igaz. Egyébként bazi elégedett vagyok mindennel.
Kegyeleem! :)
Sejtettem, hogy hasonló lesz egyesek reakciója.
Az azért túlzás, hogy nehezményezem, meg küzdök, inkább mondjuk azt, hogy mást/többet vártam egy 18 évvel frissebb, 1 kategóriától feljebb levő dög nehéz autótól.
Pont ezért írtam le, mert más még ezt nem említette, viszont nekem furcsa volt. Nagy hideg ide, vagy oda.
Fontos megjegyezni, hogy ez csak a szóban forgó dolgokra igaz. Egyébként bazi elégedett vagyok mindennel.
Kegyeleem! :)
DrB2012-02-13 17:08:58 // 19250
Nekem, biza visszahül.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 17:08:33 // 19249
A 159-é már németautós, nem a tényleges hőmérsékletet mutatja. Oda van szegezve a 90-re. Mintha tizedfokokkal szabályozna a rendszer, meg se mozdul a mutató. Ilyen nincs a valóságban.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 17:05:54 // 19248
Köszönöm :-DD
SKrisz2012-02-13 17:05:49 // 19247
Nincs ott semmi gond :) Ha egyszer belegeszik, nekem sem hül vissza, még ilyen időben, városi menetben sem :)
DrB2012-02-13 17:04:33 // 19246
Droberto, irasd ki a csudába! :D
Piritu - 1.000.0002012-02-13 16:54:55 // 19245
Az enyém kisebb. A kattal együtt a motor előtt van. Ha sűrűbben eltömődik, ott valami gond lesz.
Most majd jönnek a többiek és közlik, hogy írasd ki a csudába :-))
Most majd jönnek a többiek és közlik, hogy írasd ki a csudába :-))
Piritu - 1.000.0002012-02-13 16:50:55 // 19244
Nem volt szó fikázásról -)
Csak kicsit érdekes dolgokat "nehezményezel", főleg egy könnyű építésű autó után.
2005-óta vagyok topiklakó, de még sose olvastam, hogy valaki hasonló problémákkal küzdene.
Az én utastársaim átkérezkednek az 535-ös bömbiből, mert komfortosabban tudnak utazni a 159-ben :-P
Csak kicsit érdekes dolgokat "nehezményezel", főleg egy könnyű építésű autó után.
2005-óta vagyok topiklakó, de még sose olvastam, hogy valaki hasonló problémákkal küzdene.
Az én utastársaim átkérezkednek az 535-ös bömbiből, mert komfortosabban tudnak utazni a 159-ben :-P
Föckös2012-02-13 14:59:42 // 19243
az nem izzítás gond lesz.
saját tapasztalatból tudom, hogy (5ből jó 1 izzító esetén is be tud indulni az autó, legfeljebb) nehezen, de beindul.
saját tapasztalatból tudom, hogy (5ből jó 1 izzító esetén is be tud indulni az autó, legfeljebb) nehezen, de beindul.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 14:38:47 // 19242
benyás
Tozo2012-02-13 14:18:29 // 19241
Sziasztok!
Elöször is üdv mindenkinek :-)!
Lenne egy kérdésem az autómmal kapcsolatban (1.9 JTDm 8v). -20 fokban hibátlanul indul, különösebb erőlködés nélkül, izzitógyertya kb 7-8 másodpercig fűt indítás elött. Ha ilyenkor elindulok és 1-2 km után megállok (pl. kirakom gyereket ovodába) majd újra beülök, gyújtás 1-2 másodperc izzítás és nem indul a gép. Vmiért olyan érzésem van, mintha melegnek érezné a vezérlője a motort, de közben még hideg, és nem izzít rendesen. Ha hagyom állni fél-egy órát, akkor megint pöcre indul :-)!
Ötlete vkinek?
Zoli
Elöször is üdv mindenkinek :-)!
Lenne egy kérdésem az autómmal kapcsolatban (1.9 JTDm 8v). -20 fokban hibátlanul indul, különösebb erőlködés nélkül, izzitógyertya kb 7-8 másodpercig fűt indítás elött. Ha ilyenkor elindulok és 1-2 km után megállok (pl. kirakom gyereket ovodába) majd újra beülök, gyújtás 1-2 másodperc izzítás és nem indul a gép. Vmiért olyan érzésem van, mintha melegnek érezné a vezérlője a motort, de közben még hideg, és nem izzít rendesen. Ha hagyom állni fél-egy órát, akkor megint pöcre indul :-)!
Ötlete vkinek?
Zoli