Fórum >> Típusok >> 159

Lewes2012-02-29 09:08:49 // 19664
Nálam ha kevés benne az olaj akkor a szervószivattyú nyöszörög, mert levegőt nyom utána olaj helyett. Nyári időben ha minimum felé töltöm akkor az első úton kicsapja, és beáll a minimum szintre, most télen nem kellett utána töltenem. Amúgy recseg a kormánymű tekeréskor. Nálam ennyi a jelenség.
ALFI1562012-02-29 08:47:10 // 19663
Hát igen.Gondolom te is városba használod inkább.Az 59 nem igazán bírja ezt.
ALFI1562012-02-29 08:46:12 // 19662
Álló helyztebe tekered alá és hallod,hogy sír a kormánymű.De gondolom olajat még nem cserélt benne ő se.Nem értem.Sokan azt hiszik csak motorolajat kell cserélni.És mi van a fékolajjal,hidraolikaolajjal,váltóolajjal,hűtőközeggel.Ezeket nem kell cserélni?
.......................2012-02-29 08:10:05 // 19661
Az EGR szelep kostrukciós hiba(Pierburg hulladék)
mindenki küszködik vele
a végén te is kiiktatod valahogy,mert egunod ezeket a köröket
+ a DPF et is,mert eldugul

a számla szerintem nem olyan sok,persze magyaro on olcsóbb lett volna
de ahogy leírtad nagyon pozitív ,hogy egyáltalán AKARTÀK tisztítani!

Hivatalos Alfa szervíz volt?
Piritu - 1.000.0002012-02-29 07:11:39 // 19660
Pontosan mi a jele, ha a kormánymű készül eltávozni az örök vadászmezőkre? Egyik német kollégám (fekete 159SW) mondta, hogy hangosodik a kormánymű, habosodik és fogy az olaj a kiegyenlítő tartályból.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-28 22:01:51 // 19659
jah 130e a végösszeg az nem kevés ....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-28 22:00:46 // 19658
mennyi most egy font?
Rolandoo782012-02-28 21:59:58 // 19657
drága volt szerinted? most nézem a számlát, 20fontot számoltak fel egy darab izzító gyertyára és a Pierburg EGR Valve pedig 136font volt. olcsóbb lett volna ugyanez a szervíz Magyarországon?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-28 21:54:04 // 19656
angliában kell nyitni alkatrészboltot :)
Rolandoo782012-02-28 21:38:59 // 19655
Na szevasztok hey! ahogy ígértem, megírom mi volt a diagnózis és a megoldás. ugye volt ez a probléma, hogy hidegen nem reagált a gázpedálra, nem akart felpörögni és úgy ment mint ha villanykapcsoló lenne. kétezres fordulat alatt semmi erő nem volt benne, utána meg meglódult. tudom persze hogy ez jellemző a dieselekre amúgy is, de most a turbólyuk sokkal durvább volt mint előtte.
szóval ma voltam vele az alfa szerelőnél. rádugta a műszerre és rögtön mutatta a hibakódokat, miszerint EGR szelep és izzítógyertya problémák. érdekes hogy a műszerfalon nem világított az engine check lámpa. rögtön kapott 5 darab izzítót és kiszedték az egr-t, megpróbálták tisztítani, de szó szerint be volt állva. mutatták az alkatrészt, az tényleg elég menthetlen volt. szóval kapott egy újat. fel is programozták utána. most jöttem vele hazafele és mintha új motort kapott volna. újra egyenletesen húz és jó nyomatékos. hatosban lehet vele 40mph/val menni. amíg rossz volt a szelep erre semmi esély nem volt, mert le akart fulladni. na szóval újra jó állapotban van a kicsike. most rengeteg mérföldet megyek majd vele a közeljövőben. szombaton Párizs, áprilisban Magyarországra, májusban Skóciába. remélem nem fog hisztizni...400 font volt amúgy a végösszeg. ez olyan 130ezer forint...nem esett jól...nem értem hogy lehet ilyen minőségű alkatrészt beletervezni...
droberto2012-02-28 07:15:16 // 19654
Szerintem kerékőrcsavarokhoz! Az enyémhez is volt, de sorra hagytam el őket!
Ezekről is már hiányzik:
A Régen a Trabanton és a Wartburgon :) volt gyári, de az műanyag volt!
droberto2012-02-28 07:08:30 // 19653
Pityukoma, Tibcsi166! Köszönöm az eddigi remapos fogyasztási adatokat!
direttore2012-02-27 23:12:20 // 19652
2,4 jtd autópálya 130 tempomat, 6,6 l/ 100km.
DrB2012-02-27 21:55:28 // 19651
Azt én is gondoltam, hogy nem széria volt a Ford. Lényeg a lényeg, hogy idekint bőven akad erősebb "kutya". :)
Piritu - 1.000.0002012-02-27 21:42:30 // 19650
Galaxy-vel még nem volt gondom, eddig simán megvoltak. Valószínűleg nem széria volt, ami téged megfogott.
Piritu - 1.000.0002012-02-27 21:39:07 // 19649
Most is itt vagyok a Fekete-erdőben.
Tudni kell, hogy kivel áll ki az ember.
2 literig nincs gond, a nagyobbaknál meg tempomat 150 és menjenek csak :-)
A múltkor GPS szerint 229-et mentünk.
Pityukoma2012-02-27 21:38:17 // 19648
Szia, én annak idején mikor vettem a vasat mail-en megkérdeztem a FIAT Mo-ot és a válaszuk: igen volt. Az összegre azt írták hogy vegyem fel a kapcsolatot egy márkaszervizzel. Ez volt az egyik szempontom ami szerint keresgéltem a vétel előtt.
DrB2012-02-27 21:29:01 // 19647
Németországban is sokat jársz, ugye? Itt mennyire elég "oktatásra" 2.0 mJTD? Nem kötözködésből kérdezem, hanem saját tapasztalatból. A 2.4 mJTD-vel nem igazán vagyok oktató helyzetben sok Audival, BMW-vel, Mercedessel szemben. A legutóbb egy Ford Galaxy "tolt" le engem illetve egy ötös BMW-t az Autobahnon, 210 körül mentünk, ez meg csak ott lihegett a nyakunkban... A 2.4 mJTD-vel persze bőven a felső 10-20%-ban haladok a német autópályán a forgalom sebességét nézve, de az oktató potenciált idekint nem igazán érzem...
Piritu - 1.000.0002012-02-27 21:12:40 // 19646
Itt az Amore-n nem tudok olyanról, aki szerelt volna be. A 156-ba többen is, de ott más a helyzet. Meg kellene nézni, hogy a kábelezés ki van-e építve. Ha a 156-ban ott a csatlakozó (faceliftesben általában ott volt) csak egy kart kellett venni és kész.
Piritu - 1.000.0002012-02-27 21:09:56 // 19645
Felénk kezdik szokni :-)
Vannak még ilyen emberek. Pl akik egy fekete 159 műszerfalát fényképezik a kúton :-DD
Piritu - 1.000.0002012-02-27 21:06:03 // 19644
Valahol láttam krómozott kupakokat a csavarokra, csak már nem tudom, hogy hol :-(
Piritu - 1.000.0002012-02-27 21:04:18 // 19643
Az oszlopok tetején, azoknak lyukas az alja :-DDD
Piritu - 1.000.0002012-02-27 21:01:35 // 19642
...ez ugye 6,82 l/100km.
csak egyszer gurult el a gyógyszerem egy Audis miatt, de "csak" 215 kellett az okításhoz :-)
Piritu - 1.000.0002012-02-27 20:56:23 // 19640
Szóval:
- 727 km
- 49,6 liter gázolaj
Nagy részben 135 tempomattal. Ja, és az első 300 km-en durva ellenszélben. A légzsákok vízszintesen álltak.
'''''2012-02-27 20:46:55 // 19639
Nekem ennél nagyobb a lábam.Nem bírom megállni,hogy ne toljam neki,főleg amióta kidobtam a két hátsó dobot is.
Sotime2012-02-27 20:20:02 // 19637
Ez egy elég költségkímélő megoldás!:)
sxr852012-02-27 20:13:29 // 19636
Sziasztok! Utólag lehet-e tempomatot szerelni a gépjárműbe? Ha igen, hogyan és mennyibe van kb?
Pityukoma2012-02-27 19:38:31 // 19635
Ja és még valami a kutas pedig azt hitte: ez egy igazi barom, fényképezgeti a saját műszerfalát :-D
Pityukoma2012-02-27 19:32:11 // 19634
Sziasztok :-) Megvan a mérésem a remap utáni első fogyasztásról. A remap előtti utolsó fogyasztásom 8.6l/100km volt a comp. szerint csak és kizárólag városi forgalomban. A comp. jelzéséhez képest a valós érték +0.2l-el volt több. Sajnos fényképekkel dokumentálni nem tudom, nem voltam felkészülve hogy mást is érdekel rajtam kívül. Az ECU átírását követően tele tankoltam és nulláztam a menüt. Ma volt azóta az első itatásom és a következőket állapítottam meg: megtett km:812.8 ; tankolt üza. mennyiség:66.31 liter a comp.szerinti fogyi 7.5l/100 km. A tényleges fogyasztás pedig 8.1l/100km. Tehát a comp. és a valós érték között +0.6l különbség van. Vagyis a "chippelés" után a fogyim -0.7l-el csökkent. Ezek az értékek szintén csak és kizárólag városi használat következményei. Ezalatt az idő alatt 1x regenerált az elektronika. Mindent összevetve maximálisan meg vagyok elégedve az eredménnyel. A vas rugalmassága és ereje pedig összehasonlíthatatlan az eredeti állapothoz képest. Köszönet Tibcsi166-nak a címért és a biztatásért :-)

Azért ezt a képernyőt sokkal szívesebben nézegetném mindig:
SKrisz2012-02-27 11:22:15 // 19633
Ha esetleg valaki szeretné otthon a polcon is nézgetni a vasat, akkor érkezett 1:24 -es Alfa 159 SW modellem, rosso és argento színben egy - egy darab. 3.500Huf -ért vihető! :)



.......................2012-02-27 08:24:16 // 19632
Ja vegyél újakat,ha már újak a felnik
.......................2012-02-27 08:22:45 // 19631
nincs rozsdamentes,mert az nem lesz sose 10.9 es!
marad a festés
vagy ha nagyon van idöd galvanizáltasd le,de a tüzihorgany nem jó mert 0,2mm megvastagszik
droberto2012-02-26 23:28:09 // 19630
Vagy szerezzek sima horganyzott csavarokat?
droberto2012-02-26 23:26:42 // 19629
Tudja valaki kerékcsavar rozsdásodás ellen a megoldást? Létezik kerékcsavar rozsdamentes (A2, A3) anyagból? Vagy csak tréhh krómozott van?
Decemberben rozsdátlanítottam, passziváltam RO55-el, de a rozsda visszatért! GRRRR!!!
A ti-be csak nem tehetek rozsdabogját...
Tibcsi1662012-02-26 22:30:11 // 19628
Igen, erről írtam én is. Én sem a 20ezres kategóriában csináltattam. A minőségnek ára van ! :)
De még így is olcsóbb mint a Novitec.

Nekem 1-2 év alatt visszajön az ára a fogyasztás miatt. Majd ha lesznek pontos adatok (20-30 mérés) akkor írok.
Piritu - 1.000.0002012-02-26 19:47:13 // 19627
Holnap mi is pontos fogyasztásadatot tudunk adni. Egy tanknyi nyálnak járunk a végére autópályán :-))
GTPeti2012-02-26 19:26:29 // 19626
Melyik az a "kis fekete"?
Pityukoma2012-02-26 19:17:20 // 19625
Holnap tankolok és jelentkezem a remap utáni a pontos fogyi adatokkal. Azt viszont már most tudom hogy feltehetem a kezem mert csökkent a fogyasztásom :-) De pontosat majd holnap. (Rigotech / ATC műhelyében történt a remap).
DrB2012-02-26 09:28:36 // 19624
Aha, a "kis feketét" választottuk a páromnak. Kívül-belül passzol a nagytesóhoz. :)

A fogyira én is kiváncsi vagyok. Valszeg a kezdeti örömködés után majd a mindennapokban N-ben használjuk.

Megkérdeztük mi is az eladás okát. A tulaj egy nagy autókereskedés szervizvezető autószerelője. Árulnak Alfát, Lanciat, Fiatot, Audit, Skodát. Ezt a MiTo-t is főleg a barátnőjének állította össze. Most, ha jól értettem, egy RS Audi 3-ast fognak használni.

Az autó nagyon szép állapotban van kívül-belül. Mondjuk 13 e km után ezt is várja az ember. De belül sem találtam semmi karcot, egyéb sérülést, pedig alaposan átnéztem. Az első sárvédő alján lévő koptató gumi ill. a motorvédő lemez is egyben van, az ültetés ellenére nem verhették oda rendszeresen az alját. Igazság szerint, nekem elsőre fel sem tűnt az ültetés, annyira nem durva. Mondták, hány mm, de nem emlékszem pontosan. Mentönk vele egy félórás kört városban, szarabb utcákon, meg kint közúton is. Nem vertük oda az alját sehol, s egyáltalán nem rázott zavaróan a zötyögős helyeken sem. Nyári gumik vannak rajta, 17-esek, eddig csak avval használták, de egyáltalán nem kopottak. A téli gumik, 16-osak, alu felniken pedig vadi újak. A fékbetétek és tárcsák sincsenek megkopva, szóval, nem úgy tűnik, hogy rendszeresen állatkodtak volna vele. Szerintem a barátnő városi rohangálós kis kedvence lehetett. Az alap, két év gyári garival vették, az idén augusztusig él még. Valszeg veszünk hozzá plusz két év gari kiterjesztést.

A praktikum persze valamilyen 5 ajtós autót diktált volna, nézegettük ugye a 147-eseket is. De mikor a feleségem beleült egy bőrbelsős MiTóba, szívben eldőlt a dolog. :)
Piritu - 1.000.0002012-02-26 09:15:26 // 19623
Ahol olcsóbb, ott nem véletlenül. Pl. kétlem, hogy az én esetemben egy laptoppal felfegyverkezett 20ezerért csippelő emberke bármit is tudott volna kezdeni. Hívhattam volna trélert és fizethettem volna még rendesen a többszörösét.
Tibcsi1662012-02-26 00:59:03 // 19622
Sziasztok,
Volt egy kis időm és végigolvastam a vitát a remap-ról és a box-ról . Szerintem is mindegyik lehet jó!! Csak a megfelelő helyről kell venni. :) Viszont a remap kicsit olcsóbb..

És valaki kérdezte, hogy a remap csökkenti-e a fogyasztást. IGEN!! A régi vasammal (166 2.4JTD) kb. 70eKm-t mentem gyári programmal és kb. 30at remap-al. Elég sok mérésem van a fogyasztásról. Az eredmény 0,4-1 liter csökkenés!!! Íme a két rekord kb. ugyan azon az útszakaszon, azonos időjárás, gumik .. szóval minden azonos, csak a második kép remap után készült. Itt a legkisebb a különbség (Főúton).



Viszont vársoban jelentős volt a különbség, ott kb 1 liter. Autópályán stabil 130 tempomattal kb. 6-7 deci.

Ja és ami még fontos, a vas sokkal jobban ment!
droberto2012-02-25 22:29:03 // 19621
Azt veszitek akkor amit linkeltél?
Az pofás darab!
Ha majd a kútra ér, majd vissza kapcsolja N-be! ;)
Miért akarják eladni 1,5 évesen 13K km-rel?
Ezekre nem 4 év gar van már?
droberto2012-02-25 22:23:44 // 19620
Ez így igaz! Nem szeretem az előítéleteket. Nyílván box-ból is és Chipből is van gyengébb minőségi szintet képviselő. Az biztos, hogy egy jól megírt program csodákra képes, de az drága is! A box meg stabilan, megbízhatóan hozza, azt amire kitalálták.
DrB2012-02-25 22:19:04 // 19619
Ide is bemásolom, végülis a 159-es kistesót kap, ha minden igaz. :))

Ma elvittük egy körre a fekete MiTo-t. :) Nagyon tuti! Egyrészt dögös kívül-belül. Rengeteget dobnak rajta a QV design elemek, na meg a rosso bőrbelső. Meg is van kicsit ültetve, az eredeti rugók ott figyeltek a csomagtartóban. Féltünk emiatt ill. a 17-es felnik miatt, de nem rázott rosszabb úton sem. A 135 lóerő baromi jól mozgatja, főleg Dynamic állásban. A párom vissza se akarta állítani Normálba, mikor felkapcsoltam neki D-be. :D

Mindössze 13.600 km van benne. Nagyon egyben van, semmi zörgés, nyiszogás. Xenonon és napfénytetőn kívül szinte mindent beleraktak. Vadi új téligumik, titán színű alufelniken is járnak hozzá, gyári garancia még augusztusig. A közeli Alfa kereskedés szervizvezetője ill. a barátnője volt a tulaj. Ez sem rossz előéletet sejtet.

Érdekes, mikor pár hónapja a 159-es szervizelése miatt csereautónak kaptam ey MiTo-t, hasonló futásteljesítménnyel, akkor nagyon nem jött be. Annak lötyögős volt a váltója, zörgött itt-ott, s valószínűleg gyengébb motor is volt benne. Akkor az csalódás volt. De a mostani folyamatos mosolyt csalt az arcunkra. Már csak a kötelező papírmunka van hátra, s a párom is integethet a cartársaknak. :)
Piritu - 1.000.0002012-02-25 22:12:41 // 19618
Az a legnagyobb bajom, hogy gyári állapot hívő vagyok. :-)
Piritu - 1.000.0002012-02-25 22:09:31 // 19617
Nekem azért vannak kételyeim a remappal, mert rengetegen foglalkoznak vele, adott változtatással, adott motorral kevés a tapasztalat.
Jó dobozból meg azért adnak el párat, sok autó futkozik vele, ki van próbálva párszor. Ráadásul egy komoly cég áll mögötte, nem egy fickó egy laptoppal. (Komolytalan cégtől dobozt se vennék.)
Ettől függetlenül volt ilyenem és olyanom is és továbbra is azt mondom, hogy a végeredmény a fontos. Csak nagyon nem szeretem, amikor reklámozva a remapot (amit mondjuk csinált is az illető) leszólják a boxot.
Ismerek itt is Cartársat, aki finoman szólva terjesztette a box ellenes hitet, aztán párszáz km után bekerült egy a frissen vett kocsijába :-DD
droberto2012-02-25 22:07:18 // 19616
Akkor itten most már mindenki csaló?!? ;))
droberto2012-02-25 22:02:47 // 19615
Ha ez így van, akkor a fogyasztásmérő valóban adhat eltérő adatot a megváltoztatott CR nyomás miatt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak