GTPeti2012-07-06 19:57:27 // 22240
S ez egy elég fontos érv számomra. :)
Piritu - 1.000.0002012-07-06 19:56:09 // 22239
Nekem bejött :-))
Piritu - 1.000.0002012-07-06 19:55:34 // 22238
"320d ... dinamizmus tekeintetében talán tényleg jól eltalált autó" - hát nem igazán tudnánk a Párduccal megerősíteni ezt a tényt. 100-ig tényleg jól (el is) megy, de felette a német autópályán nem tudtak sokat felmutatni. A héten a két literes kormosokra "vadásztam" odakint. Egy ódi volt egyedül, akivel meggyűlt a bajom, de az füstölt, tehát dpf nélküli volt. No, ekkor futottuk a 231-et :-))
GTPeti2012-07-06 19:47:08 // 22237
Én baromira vágyom egy 2.4-re, de lehet, hogy mégis 2.0 lesz. Majd. Valamikóó. B)
Piritu - 1.000.0002012-07-06 19:46:30 // 22236
"Mondjuk fene se tudja, hogy hány kilométer van a 4 éves kocsiban." induljunk ki abból, hogy aki ilyen kocsit vesz újonnan az használja. Évi 40-50ezret számolhatsz.
Piritu - 1.000.0002012-07-06 19:45:32 // 22235
Ennyi az új is a maradék 2,0-ból. Valami félresiklott az eladóknál. :-(
A németeknél már van kevesebb, mint a feléért is :-)
A németeknél már van kevesebb, mint a feléért is :-)
GTPeti2012-07-06 19:40:06 // 22234
"Itt a kérdés inkább az,hogy a gyártók hogyan méretezhetnek ennyire félre"
Tudatosan. Fogyasztói társadalom... 2012.
"vagy ki kell vizsgálni,hogy ez mennyire direkt módon történik"
Annyira direkt módon, hogy sok embert csak azért foglakoztatnak, hogy megállapítsák, hol lehet még spórolni, hogy éppen ne a garancia időn belül jöjjenek a hibák. Ez engem is baromira zavar, de így van. :(
Tudatosan. Fogyasztói társadalom... 2012.
"vagy ki kell vizsgálni,hogy ez mennyire direkt módon történik"
Annyira direkt módon, hogy sok embert csak azért foglakoztatnak, hogy megállapítsák, hol lehet még spórolni, hogy éppen ne a garancia időn belül jöjjenek a hibák. Ez engem is baromira zavar, de így van. :(
stukker19872012-07-06 19:36:46 // 22233
Olyan km állásnál amikkel ezeket a dízeleket megkapjuk bármelyik autótipusnál jönnek a problémák dögivel.
A példaként emélített 320d fogyasztás és dinamizmus tekeintetében talán tényleg jól eltalált autó,de a kuplung,turbo és társai nem ritkán jelentkeznek már ott is 200ekm alatt is. Elég megnézni a magyar fórumot,szinte ugyanazokkal a problémákkal küzdenek.
Személyes tapasztalatom ugyanez a Mazda 6-al is.
Itt a kérdés inkább az,hogy a gyártók hogyan méretezhetnek ennyire félre vagy ki kell vizsgálni,hogy ez mennyire direkt módon történik,ugyanis a fent említett km állás közelsem nevezhető soknak.
A másik része az a dolognak hogy keményen a nyakára kellene lépni az egész használtautó kereskedő társadalomnak,mert sok emberre rásózzák a sz@rt teljesen tudatosan.
(híradóban most láttam fél szemmel egy balesetezett 156-ot:(( remélem a tulaj jól van!)
A példaként emélített 320d fogyasztás és dinamizmus tekeintetében talán tényleg jól eltalált autó,de a kuplung,turbo és társai nem ritkán jelentkeznek már ott is 200ekm alatt is. Elég megnézni a magyar fórumot,szinte ugyanazokkal a problémákkal küzdenek.
Személyes tapasztalatom ugyanez a Mazda 6-al is.
Itt a kérdés inkább az,hogy a gyártók hogyan méretezhetnek ennyire félre vagy ki kell vizsgálni,hogy ez mennyire direkt módon történik,ugyanis a fent említett km állás közelsem nevezhető soknak.
A másik része az a dolognak hogy keményen a nyakára kellene lépni az egész használtautó kereskedő társadalomnak,mert sok emberre rásózzák a sz@rt teljesen tudatosan.
(híradóban most láttam fél szemmel egy balesetezett 156-ot:(( remélem a tulaj jól van!)
Roll19832012-07-06 19:35:23 // 22232
4 éves kocsinál nem tartom annyira természetesnek a sok költést, mint egy 15 évesnél. Mondjuk fene se tudja, hogy hány kilométer van a 4 éves kocsiban.
A legolcsóbb 2.0 jtdm 7.3 M Ft. Nem tartom valószínűnek, hogy ennyi pénzt kiadjak egy kocsira. ;)
A legolcsóbb 2.0 jtdm 7.3 M Ft. Nem tartom valószínűnek, hogy ennyi pénzt kiadjak egy kocsira. ;)
Piritu - 1.000.0002012-07-06 19:23:44 // 22231
Mindezeket egyszer kell rendbe tenni és ahogy Peti mondja van egy jó autód. (egr-ed és szívósorod majd "lesz", az enyémnél is 200-nál jött elő a szívósor)
Megint csak a Spideremet tudom példaként hozni. Lassan mindent kicseréltem, csak hajtani kell. 15 év és 150 ezer km után szerintem természetes dolog, hogy kell a kocsira költeni.
A 166-os topikba érdemes beleolvasni, ott se fenékig tejfel az élet. Ha 159-ben gondolkodsz keress 2,0mjet-et. Már más a dpf rendszer, valószínűleg kevesebb gonddal.
Megint csak a Spideremet tudom példaként hozni. Lassan mindent kicseréltem, csak hajtani kell. 15 év és 150 ezer km után szerintem természetes dolog, hogy kell a kocsira költeni.
A 166-os topikba érdemes beleolvasni, ott se fenékig tejfel az élet. Ha 159-ben gondolkodsz keress 2,0mjet-et. Már más a dpf rendszer, valószínűleg kevesebb gonddal.
ALFI1562012-07-06 18:47:47 // 22230
Ott meg más van.
Roll19832012-07-06 18:25:23 // 22229
Tisztára elveszitek a kedvemet az 59-től, pedig nagyon tetszik. De az 56-omhoz képest sokkal több a problémája. Kuplunggal és lendkerékkel ugyan én is szívtam, de pl. egr eddig hibátlan, dpf nincs szóval hibátlan, klíma működik, úgy emlékszem szívósorral is szoktatok kínlódni. Egyre jobban hajlok valami utolsó szériás 166 felé.
GTPeti2012-07-06 18:09:24 // 22228
"Egyszer mindenki beleszaladhat"
Beleszaladhat? Ha itt valaki információt gyűjt a 159-ről kb. azt a listát kapja, amit 137 leírt. Ezek nem titkok. Viszont ha kicseréled ezeket (igen, pénzbe kerül), akkor van egy elég klassz autód... Persze olyan sosem lesz, hogy nem kell rá költeni.
"De csak is azért mert a szívére és nem az eszére hallgat."
Ha az eszét valaki fullra deaktiválja bizonyos esetekben a rendszerint pénzbe kerül. B)
(Ezzel nem akarom azt mondani, hogy a cartársnál így volt.)
Beleszaladhat? Ha itt valaki információt gyűjt a 159-ről kb. azt a listát kapja, amit 137 leírt. Ezek nem titkok. Viszont ha kicseréled ezeket (igen, pénzbe kerül), akkor van egy elég klassz autód... Persze olyan sosem lesz, hogy nem kell rá költeni.
"De csak is azért mert a szívére és nem az eszére hallgat."
Ha az eszét valaki fullra deaktiválja bizonyos esetekben a rendszerint pénzbe kerül. B)
(Ezzel nem akarom azt mondani, hogy a cartársnál így volt.)
ALFI1562012-07-06 18:05:53 // 22227
Egyszer mindenki beleszaladhat.Kérdezd meg,hogy a mostani eszével megvenné e.Halkan megjegyzem sok ilyen hülye van mint én aki lehetséges,hogy igen.De csak is azért mert a szívére és nem az eszére hallgat.
GTPeti2012-07-06 18:03:20 // 22226
Akkor miért 159-et vett? Annyiért zsír új Dacia is van, amire évekig nem kell költeni. Na?
ALFI1562012-07-06 18:02:10 // 22225
Fentartásról,szervízről,alkatrészrő,ami kijöhet a kicsin.Na ebből az 59-be van bőven.
GTPeti2012-07-06 18:00:39 // 22224
Most miről beszélünk? Az "ideális" városi autóról, vagy a 159-ről és kategóriájáról?
ALFI1562012-07-06 17:55:58 // 22223
Amit gombokért veszel.Városba elrohangálósnak,futárautónak mit használnál?159-est vagy egy golf 2 1.6dieselt?
1372012-07-06 17:50:25 // 22222
Ja, bocs, a kormánymű kimaradt a listából.
1372012-07-06 17:48:20 // 22221
Ex-2.4-es 159esként azt mondom, hogy abban is sajnos sok igazság van, hogy erre az autóra egy átlag hasonló árfekvésben lévő autónál többet kell költeni, és a szokásos Alfás designból adódó dolgokat leszámítva sem éppen tökéletes az autó.
Sok problémája persze általános dízeles probléma, amely minden dízelre érvényes. Csak erre kicsit jobban. Nézzük csak:
Kuplung+lendkerék (mennyivel is kell előbb cserélni, és mennyivel is kerül többe, mint egy akármilyen német márkáé?)
Vezműszíj+görgők+vízpumpa (mennyivel is kell előbb cserélni, és mennyivel kerül többe, mint egy akármilyen német márkáé?)
Hengerfej-tőcsavar (csak 2.4-es probléma)
EGR+szívósor, később LMM
DPF (ne mondja nekem senki, hogy egy akármilyen német márkánál is kb. tankolásonként egyszer fullra eltömődik BP városi használatban. érzékenyek azok is, de nem ennyire)
Turbo
Összeszámolta valaki, hogy ez munkadíjjal együtt mennyibe kerül?
És erre jön rá a fogyasztás. Persze DPF kivágás után biztos lecsökken, de mondjuk egy 320d bmw elmegy 6l alatt városban. Pusz kicsit erősebb is, és kicsit könnyebb is, mint a 159-es.
Arról nem is beszélve, hogy a 200 lóerőt a nagy súly rendesen megfogja. Sportosnak messze nem mondható az autó, legfeljebb mondjuk elegendőnek. A fent említett 320d-vel sincs egy szinten az autó dinamikája. És nem csak a 0-100 tekintetében, hanem általános vezethetőségben sem. A 2.4-es motor döglött gázreakciója, az átlagnál nagyobb turbolyuka mind tény. Ha ehhez képest nézem a fogyasztást, még rosszabb a helyzet.
Persze, az Alfa tényleg szebb, a beltere tényleg igényesebb, van is miért szeretni, de műszakilag messze nem tökéletes, és sok hibája van.
Az sem igaz, hogy minden autóra sokat kell költeni. Igaz, műszakilag nem a legkifinonultabb autó, de mondjuk egy 5-ös Golf egy sima ósdi 1.6-os benzinmotorral bár sokat fogyaszt és nem éppen dinamikus, de a világból kimegy, és szinte sosem lesznek olyan problémái, mint egy modern dízelnek. Ugyanez ez igaz a hasonló kategóriájú alsóközepes más szívóbenyásokra is. Többet fogyasztanak persze, de legalább nem szopsz velük.
Sok problémája persze általános dízeles probléma, amely minden dízelre érvényes. Csak erre kicsit jobban. Nézzük csak:
Kuplung+lendkerék (mennyivel is kell előbb cserélni, és mennyivel is kerül többe, mint egy akármilyen német márkáé?)
Vezműszíj+görgők+vízpumpa (mennyivel is kell előbb cserélni, és mennyivel kerül többe, mint egy akármilyen német márkáé?)
Hengerfej-tőcsavar (csak 2.4-es probléma)
EGR+szívósor, később LMM
DPF (ne mondja nekem senki, hogy egy akármilyen német márkánál is kb. tankolásonként egyszer fullra eltömődik BP városi használatban. érzékenyek azok is, de nem ennyire)
Turbo
Összeszámolta valaki, hogy ez munkadíjjal együtt mennyibe kerül?
És erre jön rá a fogyasztás. Persze DPF kivágás után biztos lecsökken, de mondjuk egy 320d bmw elmegy 6l alatt városban. Pusz kicsit erősebb is, és kicsit könnyebb is, mint a 159-es.
Arról nem is beszélve, hogy a 200 lóerőt a nagy súly rendesen megfogja. Sportosnak messze nem mondható az autó, legfeljebb mondjuk elegendőnek. A fent említett 320d-vel sincs egy szinten az autó dinamikája. És nem csak a 0-100 tekintetében, hanem általános vezethetőségben sem. A 2.4-es motor döglött gázreakciója, az átlagnál nagyobb turbolyuka mind tény. Ha ehhez képest nézem a fogyasztást, még rosszabb a helyzet.
Persze, az Alfa tényleg szebb, a beltere tényleg igényesebb, van is miért szeretni, de műszakilag messze nem tökéletes, és sok hibája van.
Az sem igaz, hogy minden autóra sokat kell költeni. Igaz, műszakilag nem a legkifinonultabb autó, de mondjuk egy 5-ös Golf egy sima ósdi 1.6-os benzinmotorral bár sokat fogyaszt és nem éppen dinamikus, de a világból kimegy, és szinte sosem lesznek olyan problémái, mint egy modern dízelnek. Ugyanez ez igaz a hasonló kategóriájú alsóközepes más szívóbenyásokra is. Többet fogyasztanak persze, de legalább nem szopsz velük.
Piritu - 1.000.0002012-07-06 17:43:29 // 22220
...gyújtáskapcsoló, akku, kuplung ...
Azért van pár alkatrész abban is.
Azért van pár alkatrész abban is.
GTPeti2012-07-06 17:30:36 // 22219
A hűtő, a generátor, az önindító, a kasztni... :)
ALFI1562012-07-06 17:25:55 // 22218
De a 20éves golfba mi romlik el?A mechanikus adagoló?
GTPeti2012-07-06 17:24:34 // 22217
"Sokan mondák baráti körben régen: ha jó kocsit akarsz, 20-éveset vegyél és németet!
Valahol igazuk lehet."
Akkor add el a "szarolaszt" és vegyél németet. Meglátod mennyivel jobb a helyzet... Persze, ha helyette veszel egy malacorrú Passat-ot (ami a világból is kimegy), az megint az almát a körtével esete.
"Azt mondták fasza, át van nézve, minden jó rajta" Ha vásárlás előtt egy kettőstömegű+kuplung+kormánymű cserét nem kalkuláltál be, akkor nagyon naív vagy.
Ne értsd félre, abszolút jószándékúlag írtam ezt. Én sem vártam el, anno, mikor a 156-ot vettem 4 évesen, az új ár majd' harmadáért, hogy nem kell rákölteni. Nem is szabad.
"aztnán ha lesz keret, kap bőr belsőt, második kipuffot, chiptuningot meg amit ésszel lehet."
Most viszont már nem értem... B)
Valahol igazuk lehet."
Akkor add el a "szarolaszt" és vegyél németet. Meglátod mennyivel jobb a helyzet... Persze, ha helyette veszel egy malacorrú Passat-ot (ami a világból is kimegy), az megint az almát a körtével esete.
"Azt mondták fasza, át van nézve, minden jó rajta" Ha vásárlás előtt egy kettőstömegű+kuplung+kormánymű cserét nem kalkuláltál be, akkor nagyon naív vagy.
Ne értsd félre, abszolút jószándékúlag írtam ezt. Én sem vártam el, anno, mikor a 156-ot vettem 4 évesen, az új ár majd' harmadáért, hogy nem kell rákölteni. Nem is szabad.
"aztnán ha lesz keret, kap bőr belsőt, második kipuffot, chiptuningot meg amit ésszel lehet."
Most viszont már nem értem... B)
Piritu - 1.000.0002012-07-06 15:52:27 // 22216
"Gondolkoztál már azon hogy miért adnak 3m-ért egy 9 mes autót 3-évesen?
Segitek, azért mert megette a kenyere javát..."
Valami hasonlóra próbáltam utalni az előbb.
Segitek, azért mert megette a kenyere javát..."
Valami hasonlóra próbáltam utalni az előbb.
Piritu - 1.000.0002012-07-06 15:48:57 // 22215
Nem véletlenül nyomják a nepperek a "női/orvostulaj" dumát :-((
"...akkor veszek másikat...DE KIZÁRÓLAG NÉMETORSZÁGBAN!..." - kukkants be a Spider blogomba, én azt németből hoztam és már a vételárat ráköltöttem.
Szerintem egy használt autó nem véletlenül vehető meg olcsóbban, mint az új. Azért, mert költeni kell rá. Olyan nincs, hogy megveszem, oszt hajtom. Még 20 éves gófban sem. (Az viszont már más kérdés, hogy ami nincs benne, az nem romolhat el.) Ismerőseim éldegélnek ilyen kocsikkal és sokszor erejükön felül költenek rájuk.
"...akkor veszek másikat...DE KIZÁRÓLAG NÉMETORSZÁGBAN!..." - kukkants be a Spider blogomba, én azt németből hoztam és már a vételárat ráköltöttem.
Szerintem egy használt autó nem véletlenül vehető meg olcsóbban, mint az új. Azért, mert költeni kell rá. Olyan nincs, hogy megveszem, oszt hajtom. Még 20 éves gófban sem. (Az viszont már más kérdés, hogy ami nincs benne, az nem romolhat el.) Ismerőseim éldegélnek ilyen kocsikkal és sokszor erejükön felül költenek rájuk.
százötvenkilenc2012-07-06 15:48:15 // 22214
Elolvastam a blogjaidat,ez egy vesszőfutás.
Biztos hogy több a km mint amit gondolsz de hidd el ha végigcsinálod,mert végig kell ha nem akarod hu-ért-sz-ért eladniakkor legalább lesz egy jó autód.
Mindenki átesik ezen a mai tulkomplikált hamarelfogyosautós világban.
Ha kész ,lesz egy 9millás autód ami használati értékben neked sokat fog érni,mindenesetre többet mint a többi a piacon, akármilyen márka is az.Feltéve ha az autó maga tettszik.
Gondolkoztál már azon hogy miért adnak 3m-ért egy 9 mes autót 3-évesen?
Segitek, azért mert megette a kenyere javát és hidd el hogy a többi"off "sem külömb.
Ha nincs egy ilyen szinvonalu autóra ujkorában pénzed akkor használtan se vedd meg,vagy törődj bele és újitsd fel apránként.Használtautóval nem álomautót veszünk hanem egy lefutott áloautót sok problémával!
Tisztelettel és együttérzéssel..R
ui:Egy 2009-es 2.0 B Accordot nem kapsz meg 3m alatt /pedig az uj ára 7m alatt van/mert nem nagyon veszik a cégek flottában.Viszont a 159-est a belgák olcsóbban adják a cégeknek mint a Focust.Ebből következik hogy az Accord nem fog szétesni és nincs tekerve sem 3 évesen, a 159,Mondeo,Passat,Avensis,Insignia és kisebb nagyob flottás társai viszont szét fonak esni.
SZINTE LEHETETLEN 3-4 ÉVES DIESELT MEGKIMÉLTEN VENNI.Max örökséből.
Apámon kivül senkinek nem hinném el hogy nem nem tekertette az órát.
Nálunk van olyan szerencsétlen aki vásárlás után tekerteti magának,csk hogy ne azt a csúnya számot lássa az órán meg hogy ne baszogassák az ismerősők.
EZ VAN.
Ha ez vigasztal Énis futok az árral mint itt majdnem mindenki plusz én még a szerelemtől elvakulva azt sem láttam hogy nem lesz hová pakolni, nincs normális pohártartó és felnőtteknek nem való az a hátsó LÓCA hiába van bőrből.Majdhogynem egy 2+2-es kombi.Mondjuk 191 cm vagyok.Ahogy a gyerekek megnőnek el kell majd adni és visszatérni az egyterühözÉs titokban vágyni egy ALFÁ-ra.
Biztos hogy több a km mint amit gondolsz de hidd el ha végigcsinálod,mert végig kell ha nem akarod hu-ért-sz-ért eladniakkor legalább lesz egy jó autód.
Mindenki átesik ezen a mai tulkomplikált hamarelfogyosautós világban.
Ha kész ,lesz egy 9millás autód ami használati értékben neked sokat fog érni,mindenesetre többet mint a többi a piacon, akármilyen márka is az.Feltéve ha az autó maga tettszik.
Gondolkoztál már azon hogy miért adnak 3m-ért egy 9 mes autót 3-évesen?
Segitek, azért mert megette a kenyere javát és hidd el hogy a többi"off "sem külömb.
Ha nincs egy ilyen szinvonalu autóra ujkorában pénzed akkor használtan se vedd meg,vagy törődj bele és újitsd fel apránként.Használtautóval nem álomautót veszünk hanem egy lefutott áloautót sok problémával!
Tisztelettel és együttérzéssel..R
ui:Egy 2009-es 2.0 B Accordot nem kapsz meg 3m alatt /pedig az uj ára 7m alatt van/mert nem nagyon veszik a cégek flottában.Viszont a 159-est a belgák olcsóbban adják a cégeknek mint a Focust.Ebből következik hogy az Accord nem fog szétesni és nincs tekerve sem 3 évesen, a 159,Mondeo,Passat,Avensis,Insignia és kisebb nagyob flottás társai viszont szét fonak esni.
SZINTE LEHETETLEN 3-4 ÉVES DIESELT MEGKIMÉLTEN VENNI.Max örökséből.
Apámon kivül senkinek nem hinném el hogy nem nem tekertette az órát.
Nálunk van olyan szerencsétlen aki vásárlás után tekerteti magának,csk hogy ne azt a csúnya számot lássa az órán meg hogy ne baszogassák az ismerősők.
EZ VAN.
Ha ez vigasztal Énis futok az árral mint itt majdnem mindenki plusz én még a szerelemtől elvakulva azt sem láttam hogy nem lesz hová pakolni, nincs normális pohártartó és felnőtteknek nem való az a hátsó LÓCA hiába van bőrből.Majdhogynem egy 2+2-es kombi.Mondjuk 191 cm vagyok.Ahogy a gyerekek megnőnek el kell majd adni és visszatérni az egyterühözÉs titokban vágyni egy ALFÁ-ra.
ALFI1562012-07-06 15:17:11 // 22213
Így van!Nézd csak meg akár a régi TDI-ket.
ALFI1562012-07-06 15:16:23 // 22212
Nehogy kült ilyenre!Kipuff,bőrbelső,chip stb....Ez mind kidobott pénz!Inkább azt is dobd bele a köcsögbe amibe a srácoknak gyűjtessz.Tapasztalatból beszélek.Ezt már egy párszor kijártam!
Imyx2012-07-06 15:14:02 // 22211
Nem biztos, hogy a bevándorlók hibája, hogy sz@r autónk van :-))).
Dömpi (il dottore)2012-07-06 15:09:49 // 22210
bele bassza meg! Azt mondták fasza, át van nézve, minden jó rajta, hölgy tulajdonosé volt nem nyúzta. Ezért kerül néhány százassal többe, mert erre ők is költöttek, mielőtt kirakták a kereskedésben.
Hát nem volt igaz!
Mostmár valójában mindegy. Megpróbálom műszakilag a lehető legjobb állapotba hozni, aztnán ha lesz keret, kap bőr belsőt, második kipuffot, chiptuningot meg amit ésszel lehet.
Aztán ha majd kifut alólam, akkor veszek másikat...DE KIZÁRÓLAG NÉMETORSZÁGBAN! Itthon használt kocsit soha többet!
Hát nem volt igaz!
Mostmár valójában mindegy. Megpróbálom műszakilag a lehető legjobb állapotba hozni, aztnán ha lesz keret, kap bőr belsőt, második kipuffot, chiptuningot meg amit ésszel lehet.
Aztán ha majd kifut alólam, akkor veszek másikat...DE KIZÁRÓLAG NÉMETORSZÁGBAN! Itthon használt kocsit soha többet!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-06 14:45:01 // 22209
bakker az nem volt olcsó sem akkor sajnos belenyúltál a szarba :(((
no para nekem is fontosabb a család az autónál, az autó egy pénzvesztő rosszabb mint egy Qrva...
no para nekem is fontosabb a család az autónál, az autó egy pénzvesztő rosszabb mint egy Qrva...
Dömpi (il dottore)2012-07-06 14:42:36 // 22208
Hát igen! Azok még rendesen össze voltak rakva és jó anyagból! Akkor még németek szerelték, nem a bevándorlók!
Sokan mondák baráti körben régen: ha jó kocsit akarsz, 20-éveset vegyél és németet!
Valahol igazuk lehet.
Sokan mondák baráti körben régen: ha jó kocsit akarsz, 20-éveset vegyél és németet!
Valahol igazuk lehet.
Dömpi (il dottore)2012-07-06 14:39:42 // 22207
Hogy miért éppen ezt választottam tavaly novemberben, és mi derült ki utólag ahhoz lásd: HSZ 22179.
Egyébként koppra 3 mFt volt.
Mellesleg én akár a kocsi teljes vételárát rá tudnám költeni újra akár most nyomban is, de akkor ugrana a családi tartalék. Nekem pedig fontosabb az, hogy ha a gyerekeim felnőnek, akkor legyen miből egyetemre küldeni őket. A bőrömön tapasztaltam, hogy ez mennyibe kerül! A gyerekeim jövője érdekében inkább rakom nekik félre havonta amit elterveztem, mintsem a kocsira költsem. A kocsira az mehet csak, ami ezen felül marad! Ők fontosabbak mint egy darab vas!
Egyébként koppra 3 mFt volt.
Mellesleg én akár a kocsi teljes vételárát rá tudnám költeni újra akár most nyomban is, de akkor ugrana a családi tartalék. Nekem pedig fontosabb az, hogy ha a gyerekeim felnőnek, akkor legyen miből egyetemre küldeni őket. A bőrömön tapasztaltam, hogy ez mennyibe kerül! A gyerekeim jövője érdekében inkább rakom nekik félre havonta amit elterveztem, mintsem a kocsira költsem. A kocsira az mehet csak, ami ezen felül marad! Ők fontosabbak mint egy darab vas!
ALFI1562012-07-06 14:35:04 // 22206
Pedig akár mikor jöhez egy ilyen kiadás.Én biztos nem vennék bele bontott cuccot!Akkor inkább áljon addig amíg nincs a javításra pénzem.De ez csak az én hangos gondolkodásom.Ezzel zárom is részemről a témát nehogy vita legyen a vége.Nemrégen lecseréltem az s-maxomat egy másikra.Azon hallottam egy kis hangot.Az volt az első,hogy hívtam Erhardot mennyi kompletten a kuplung,kettőstömegű,kinyomócsapágy.300kiló.Ezzel sajnos így kell kalkulálni.És nagyon nyugodt ne legyél mert kármi is jöhet még.Szenzorok,érzékelők,egr,lmm,turbó,szívósor,szervó stb.....Ezzel nem elkeseríteni akarlak.Sajnos ez a fogyasztó társadalomra van.Nem olyan mint a kettes golf vagy a 124-es merci.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-06 14:32:55 // 22205
nem kell tőlem venni érdemes körbenézni a piacon mit, hol, merre, mennyiért teli áron manapság senki sem dolgozik...
Dömpi (il dottore)2012-07-06 14:31:26 // 22204
Ha majd valami megint tönkremegy - és nem egyszerre minden, mint most - avagy észhez térek anyagilag és jut némi tuningra keret, ígérem hozzád megyek először! Én is szeretném, hogy pöpec legyen a vas, de most az volt az első, hogy guruljon, mert nekem naponta be kell vele járni dolgozni. Most is szarban vagyok a gumik miatt, a kocsi pihenget otthon, engem meg az asszony hoz-visz az OFF-al (még jó, hogy egy helyen melózunk!)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-06 14:31:24 // 22203
nem tudom az előzményeket mennyiért vetted az autót egyáltalán de ha két hasonló autó között van pl fél millás árkülönbség azt pont rá fogod költeni az autóra csodák nincsenek ...az autóm piaci értékének a hatodát ki tudom pengetni az autóra ezért is mertem bevállalni no meg azért vettem drágán is hogy ne kelljen rákölteni a hatodát :)
Dömpi (il dottore)2012-07-06 14:26:35 // 22202
Igazad van, rizikós a történet. Nem is lenne gond a fenntartás, ha nem egy csomó minden egyszerre ütött volna be!
Ez nem jött le neked?
Ha külön-külön történik a dolog, persze, hogy én sem veszek használt cuccot!
Egyszerűen most nem volt más választásom!
Miért? Te olyan jól tolod, hogy egyszerre ki tudnál pengetni fél millát?
Szerintem ma erre nemsokan képesek!
Egyébként meg azon sírtam, hogy mennyibe került, hanem azon, hogy mire valami jó lett, elromlott a következő és így tovább. Idegileg volt kiborító a dolog nem anyagilag!
Ez nem jött le neked?
Ha külön-külön történik a dolog, persze, hogy én sem veszek használt cuccot!
Egyszerűen most nem volt más választásom!
Miért? Te olyan jól tolod, hogy egyszerre ki tudnál pengetni fél millát?
Szerintem ma erre nemsokan képesek!
Egyébként meg azon sírtam, hogy mennyibe került, hanem azon, hogy mire valami jó lett, elromlott a következő és így tovább. Idegileg volt kiborító a dolog nem anyagilag!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-06 14:20:53 // 22201
értem csak ne hogy pár hónap múlva megint sírás legyen a fórumon hogy de drága volt a bontott lendkerék...olyan autót kell venni amit az ember fent tud tartani én sem veszek 8C-t és kurvanyázok hogy a kuplung 8 milla hozzá ...
Dömpi (il dottore)2012-07-06 14:09:23 // 22200
Nos, amit írtál, összeadva barátok között is mintegy 270 ezer.
Én megkaptam a kettőstömegűt a kuplungszettel és kinyomócsapággyal 50 k-ért, a klímagerátort 36 k-ért, a szervószivattyút pedig 40 k-ért, a többi cuccot pedig ingyen nekemadta a srác.
Mellesleg nem kifejezetten bontós, hanem szerelő, csak ha éppen hozzájut egy keveset futott, de menthetetlen kocsihoz (pl. totálkáros) kimenti ami kimenthető és elraktározza, hátha jó lesz még valamire alapon. Nekem a saját kis készletéből adott el, mert egy olyan chartárssal mentem, aki már régi spanja. Az alkatrészek az ő elmondása szerint egy 8-ezret futott 159-ből lettek kimentve...mondjuk hazudhatott is, de ránézésre a cuccok nagyon jó állapotban voltak.
Én megkaptam a kettőstömegűt a kuplungszettel és kinyomócsapággyal 50 k-ért, a klímagerátort 36 k-ért, a szervószivattyút pedig 40 k-ért, a többi cuccot pedig ingyen nekemadta a srác.
Mellesleg nem kifejezetten bontós, hanem szerelő, csak ha éppen hozzájut egy keveset futott, de menthetetlen kocsihoz (pl. totálkáros) kimenti ami kimenthető és elraktározza, hátha jó lesz még valamire alapon. Nekem a saját kis készletéből adott el, mert egy olyan chartárssal mentem, aki már régi spanja. Az alkatrészek az ő elmondása szerint egy 8-ezret futott 159-ből lettek kimentve...mondjuk hazudhatott is, de ránézésre a cuccok nagyon jó állapotban voltak.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-06 13:47:30 // 22199
én azért nem festettem ki mert olyan kevés árat mondott a gletteléssel együtt a festésre hogy nem érte volna meg vele foglalkoznom a gletteléshez meg nem értek...a következő 5 év múlva már csak festeni kell azt megcsinálom SK
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-06 13:44:32 // 22198
matekozzunk:
- kettőstömegű 94000
- kuplungszett kinyomócsapággyal 49000 + 29000
- szervószivattyú alvázszám kell...
- klímaszivattyú 95000
- csomagtérzár alvázszám kell...
- motorvédő felfogató csavarok 6 db alvázszám kell...
- bal hátsó ajtó hangszóróra rács alvázszám kell...
- hátsó lökösbe a TI modell nálam hiányzó második kipuff helyét takaró műanyagbetét alvázszám kell...
- kettőstömegű 94000
- kuplungszett kinyomócsapággyal 49000 + 29000
- szervószivattyú alvázszám kell...
- klímaszivattyú 95000
- csomagtérzár alvázszám kell...
- motorvédő felfogató csavarok 6 db alvázszám kell...
- bal hátsó ajtó hangszóróra rács alvázszám kell...
- hátsó lökösbe a TI modell nálam hiányzó második kipuff helyét takaró műanyagbetét alvázszám kell...
Dömpi (il dottore)2012-07-06 12:28:01 // 22197
Mondjuk ez nem lep meg: itt a környékben az összes mester drágább, mint máshol - ahogy hallom. Viszont én megoldottam: kifestettünk az asszonnyal és az apóssal hármasban. Tudom milyen meló. OFF-os téma itt zárva a részemről.
Lendkerék: nekem azt mondták, hogy az utángyártott 150k, a gyári 220-250k.
Akkor matekozzunk kicsit!
Nálad mennyi lett volna az alábbi cucc 159 1,9 8V SW-hez?
- kettőstömegű
- kuplungszett kinyomócsapággyal
- szervószivattyú
- klímaszivattyú
- csomagtérzár
- motorvédő felfogató csavarok 6 db
- bal hátsó ajtó hangszóróra rács
- hátsó lökösbe a TI modell nálam hiányzó második kipuff helyét takaró műanyagbetét
Nekem mindezt egyszerre kellett cserélni! Szerintem ha mindezt újonnan beszerzem, akkor lassan a házam is kezdhetném árulni ... de kíváncsi vagyok, Te mit mondasz az árak tekintetében!
(Ha jó árakat mondasz, a legközelebbi javítások esetén csak hozzád fogok menni)
Lendkerék: nekem azt mondták, hogy az utángyártott 150k, a gyári 220-250k.
Akkor matekozzunk kicsit!
Nálad mennyi lett volna az alábbi cucc 159 1,9 8V SW-hez?
- kettőstömegű
- kuplungszett kinyomócsapággyal
- szervószivattyú
- klímaszivattyú
- csomagtérzár
- motorvédő felfogató csavarok 6 db
- bal hátsó ajtó hangszóróra rács
- hátsó lökösbe a TI modell nálam hiányzó második kipuff helyét takaró műanyagbetét
Nekem mindezt egyszerre kellett cserélni! Szerintem ha mindezt újonnan beszerzem, akkor lassan a házam is kezdhetném árulni ... de kíváncsi vagyok, Te mit mondasz az árak tekintetében!
(Ha jó árakat mondasz, a legközelebbi javítások esetén csak hozzád fogok menni)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-06 11:45:20 // 22196
(4 kiló = 30 zsák glett + a festék és a munkadíj)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-06 11:44:13 // 22195
akkor bocsesz de Te is félre lőttél a lendkerék árával nincs 100e ft
Szobafestők.... nálunk a 140m2 ami a valóságban ugye kicsit több ha a plafont is bele számítjuk gletteléssel, plafon 3x, fal 2x festéssel sem volt 4 kiló....lehet mérnökként nem keresel annyit de nem is szopsz a pénzért annyit fizikálisan ...egyébként meg el lehet menni szobafestőnek is én biztos nem csinálnám
Szobafestők.... nálunk a 140m2 ami a valóságban ugye kicsit több ha a plafont is bele számítjuk gletteléssel, plafon 3x, fal 2x festéssel sem volt 4 kiló....lehet mérnökként nem keresel annyit de nem is szopsz a pénzért annyit fizikálisan ...egyébként meg el lehet menni szobafestőnek is én biztos nem csinálnám
Dömpi (il dottore)2012-07-06 11:38:26 // 22194
elmondanám, hogy most igencsak félrelőttél barátom!
NEM tartozom az "OLYAN EMBER"-ek táborába. A 19"-os felnit nem én vettem a kocsira, hanem ezzel adták el a kereskedésben. Pont, hogy szabadulnék tőle, de nem tudok, ezért erre leszek kénytelen gumit venni.
Amúgy meg tényleg nincs 200-rem új lendkerékre. De ha lenne, sem vennék annyiért. Szerintem nem ér annyit! Nem is érhet annyit!
Ez olyan mint manapság a szobafestők. Egy komplett, 140 m2-es ház festéséért elkérnek 3-400 Ft-ot csak munkadíjra! Egy-másfél hetes munka! Könyörgöm! Én középvezetőként nem keresek annyit másfél hét alatt!!! Na itt jön az ár-érték kérdése! Manapság minden jóval többe kerül mint amennyit ér!
NEM tartozom az "OLYAN EMBER"-ek táborába. A 19"-os felnit nem én vettem a kocsira, hanem ezzel adták el a kereskedésben. Pont, hogy szabadulnék tőle, de nem tudok, ezért erre leszek kénytelen gumit venni.
Amúgy meg tényleg nincs 200-rem új lendkerékre. De ha lenne, sem vennék annyiért. Szerintem nem ér annyit! Nem is érhet annyit!
Ez olyan mint manapság a szobafestők. Egy komplett, 140 m2-es ház festéséért elkérnek 3-400 Ft-ot csak munkadíjra! Egy-másfél hetes munka! Könyörgöm! Én középvezetőként nem keresek annyit másfél hét alatt!!! Na itt jön az ár-érték kérdése! Manapság minden jóval többe kerül mint amennyit ér!
.......................2012-07-06 10:27:29 // 22193
de azt nem kapod meg 3 milláért
Corn2012-07-06 10:23:21 // 22192
Hehe, az enyémben meg 88e és 2007-es :)
Szóval azért nem lehetetlen az alacsony km.
Szóval azért nem lehetetlen az alacsony km.
.......................2012-07-06 09:50:05 // 22191
akkor miért nem veszed meg az Erhard gépét?
az legalább átesett mindenen,aki szükséges volt
családi szép börös kombi
az legalább átesett mindenen,aki szükséges volt
családi szép börös kombi