droberto2012-08-31 14:16:15 // 23890
Nálad lesz még a nagy szelep?
droberto2012-08-31 13:38:37 // 23888
Köszi a meghívást, de hétvégén nem érek rá! :(
.....2012-08-31 06:51:50 // 23887
Szia!
Can Setup / Proxi Alignment Procedure
Can Setup / Proxi Alignment Procedure
.....2012-08-31 06:45:55 // 23886
Nem villog, csak gyenge a fénye. Xenon-izzó feszültség 107 Volt mind a két oldalon. A refi viszont jó. 5 éves az autó, nem tudom mennyi üzemóra van az izzóba.
GTPeti2012-08-30 21:50:59 // 23885
Az a kis háromszög matrica mutatja, hogy abban a dobozban is van egy trafó. (Ahogy sejtettem.) A jobboldali kisebb csatlakozó, a "közepes feszültségű" kábel, ami az izzó végén lévő trafóhoz megy.
direttore2012-08-30 21:50:31 // 23884
Köszi, hétvégén meglesem mi van ott bent.))
Tibcsi1662012-08-30 21:47:40 // 23883
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-30 21:45:26 // 23882
csak a comp vezérel minden más csak jelet küld
direttore2012-08-30 21:39:02 // 23881
És vezérel valamit, vagy csak jelet küld?
direttore2012-08-30 21:38:14 // 23880
Hali!
Melyik menüpontban lehet kikapcsolni, nem találtam meg ma délután?
Melyik menüpontban lehet kikapcsolni, nem találtam meg ma délután?
Tibcsi1662012-08-30 21:37:26 // 23879
Nálam min. kettő! Egy a műszerfal közepén és egy a navigációban. De ha beülök akkor több is :):)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-30 21:36:59 // 23878
szívócsőben méri a nyomást
direttore2012-08-30 21:31:03 // 23877
Akkor az mire jó, mármint a MAP szenzor?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-30 21:22:28 // 23876
pszihés dolog
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-30 21:21:18 // 23875
az én autómban egy óra van a Tiedbe több? :)
Tibcsi1662012-08-30 21:06:14 // 23874
Mindjárt utánanézek milyen a miénk és hol van.
Tibcsi1662012-08-30 21:03:40 // 23873
Ez az izzó bizony a végét járja. Szerintem hamarosan kiég. Nem villog néha?
Nyugodtan ki lehet cserélni.
Lehet normális elöregedés is, de lehet trafó hiba is. Hány óra van benne kb. ??
Nyugodtan ki lehet cserélni.
Lehet normális elöregedés is, de lehet trafó hiba is. Hány óra van benne kb. ??
direttore2012-08-30 20:52:10 // 23872
Hali!
Kipucoltam a MAP szenzort, hát mit mondjak full korom volt, de vastagon. Visszatettem, s mintha jobban menne a gép, létezik, vagy pszihés a dolog???
Kipucoltam a MAP szenzort, hát mit mondjak full korom volt, de vastagon. Visszatettem, s mintha jobban menne a gép, létezik, vagy pszihés a dolog???
DrB2012-08-30 19:16:21 // 23871
Őszintén szólva, leginkább a főtengely jeladóról olvastam itt, a vezérmútengely jeladó asszem csak egyszer merült fel. Hogy ki említette, s hogy milyen kontextusban, már nem emlékszem. Csak szépen felírtam a listámra. De akkor, úgy néz ki, ez nem is gyakori gond a 159-esnél, hisz nem reagált senki.
A főtengely jeladórol viszont mit gondol a nagyérdemű? Cseréltessem most 120 e km-nél, biztos, ami biztos, vagy nyugodtan várhatok még vele?
A turbócsővek szemrevételezése is elég? Látszik egyértelműen, ha csereérettek? Végülis már hat éves lesz a vas decemberben.
A főtengely jeladórol viszont mit gondol a nagyérdemű? Cseréltessem most 120 e km-nél, biztos, ami biztos, vagy nyugodtan várhatok még vele?
A turbócsővek szemrevételezése is elég? Látszik egyértelműen, ha csereérettek? Végülis már hat éves lesz a vas decemberben.
'''''2012-08-30 16:13:30 // 23870
Idő függvénye de lehet elugrom a gyorsulási talira.Jössz?Esetleg potyautasként?
droberto2012-08-30 15:55:44 // 23869
Hmm... Ez érdekes. Majd leteszteljük, hátha lehet rajta segíteni! :)
'''''2012-08-30 15:09:53 // 23868
Nekem be sem indul.Egyébként ha a bajuszkapcsolót beállítom,pár pillanat múlva megint nem töröl.Rá kellett volna nézzünk nálad.
droberto2012-08-30 14:52:14 // 23867
Nekem eddig még hál' Istennek nem gyűlt meg vele a bajom. Bár az kétségtelen, hogy néha elszaporázza...
Neked nem töröl kellő intenzitással?
Neked nem töröl kellő intenzitással?
.....2012-08-30 14:08:02 // 23866
droberto2012-08-30 14:02:47 // 23865
Nem típushibának veszem őket (írtam is :)), hanem csak olyan hibáknak amik a többi gyártóra is jellemzők.
Én az emblémákat én kavicsfóliával védem, ami véd a mechanikai behatások és a káros UV sugarak ellen.
Én az emblémákat én kavicsfóliával védem, ami véd a mechanikai behatások és a káros UV sugarak ellen.
.....2012-08-30 13:55:33 // 23864
A FES-ben ki lehet kapcsolni,de a beállítást nálam nem jegyzi meg. Lehet hogy kell hozzá a proxy újrarendezés is? (Arra nem mertem kattintani.)
Eso- és alkonyatérzékelo (RLS)
Old value: Engedélyezve
New value: Disabled
KESZ
Eso- és alkonyatérzékelo (RLS)
Old value: Engedélyezve
New value: Disabled
KESZ
'''''2012-08-30 13:42:14 // 23863
A megbolondult esőérzékelővel lehet valamit kezdeni?
direttore2012-08-30 13:22:32 // 23862
köszi! 159-em van ott is a lámpák alján van? minden lámpához külön trafó van ezek szerint, nem egy ami közös.
GTPeti2012-08-30 13:14:20 // 23861
Ha szerencséd van megúszod egy bontott elektronikával. (A különböző feszültségek elég gyanúsak. Szerintem az belső trafó hiba lesz...)
GTPeti2012-08-30 13:12:33 // 23860
A 156-nál a lámpák aljára van felcsavarozva az elektronika (a beépített kis trafóval). Rá van dugaszolva a csatlakozóra, ha leszeded látszani fognak a tűskék. Lehet, hogy kontakthiba.
Imyx2012-08-30 12:27:46 // 23859
Nekem is xenon trafó problémám van, igaz 56-nál. Tört FES-em van, a xenonokat lehet kalibrálni vele. A jobb oldali nekem nem világít erőteljesen, ergo este annyit látok a gyári xenonnal, mint normál izzókkal. Az izzókat már én is felcseréltem, de a jó izzó is halványan világít jobb oldalt. amit FES-sel észrevettem, a jobb oldali 94V-ot vesz fel, a bal oldali 99V-ot. Ezen felül a FES mindent rendben talált mindkét izzónál, azaz az adatok azonosak. Én trafóra gyanakszom, de lehet, hogy kontakthiba van nálam is valahol?
droberto2012-08-30 11:30:01 // 23858
Megnézni mindenképp érdemes (te cserét írtál)! Én ezekkel annyit csináltam, hogy gőzborotvával tisztára mostam az olajsártól. Bár a 2.4-nél már van amelyik alumínium.
A főtengely jeladó cserét néztem a GTPetinél, a vezérműtengely jeladó hibáról eddig még nem olvastam.
Te miket hallottál ezekről?
A főtengely jeladó cserét néztem a GTPetinél, a vezérműtengely jeladó hibáról eddig még nem olvastam.
Te miket hallottál ezekről?
direttore2012-08-30 10:08:04 // 23857
Szia!
Nekem is teljes verziós FES van.Megnézem vele majd.
A xenon vezérlőegysége hol található az autóban? Lehet kontakthibám van. Ugyanis ha megcserélem a két izzót (izzó végén lévő kis trafóval együtt, mert gyári philips) akkor is ugyanez a helyzet , hol a jobb oldali alszik el, hol a bal oldali. Ezért gondolnám, hogy a vezérlőegység kontakthibája lehet ??? ...ha csak ennyi.
Nekem is teljes verziós FES van.Megnézem vele majd.
A xenon vezérlőegysége hol található az autóban? Lehet kontakthibám van. Ugyanis ha megcserélem a két izzót (izzó végén lévő kis trafóval együtt, mert gyári philips) akkor is ugyanez a helyzet , hol a jobb oldali alszik el, hol a bal oldali. Ezért gondolnám, hogy a vezérlőegység kontakthibája lehet ??? ...ha csak ennyi.
Imi2012-08-30 08:53:24 // 23856
150-220 ezer km felett meghibásodó főtengely ékszíjtárcsa.
200 ezer km felett meghibásodókuplung, kettős tömegű lendkerék.
szerintem ezek nem típushibák mert a nagy német cégnél a VW,BMW,meg a dupla 0 nál még 100.000 km se megy el a kettős tömegű lendkerék főleg ha chip is van hozzá a kuplungról nem is beszélve.
Emblémák sérülékenysége
Mondjuk ezt már megoldhatták volna mert ez régóta probléma.
Szervókormány folyadék kiegyenlítő tartály
Ez nekem is hibám volt még gariba cserélték annyit mondtak rá a szervizbe hogy szar GM.
200 ezer km felett meghibásodókuplung, kettős tömegű lendkerék.
szerintem ezek nem típushibák mert a nagy német cégnél a VW,BMW,meg a dupla 0 nál még 100.000 km se megy el a kettős tömegű lendkerék főleg ha chip is van hozzá a kuplungról nem is beszélve.
Emblémák sérülékenysége
Mondjuk ezt már megoldhatták volna mert ez régóta probléma.
Szervókormány folyadék kiegyenlítő tartály
Ez nekem is hibám volt még gariba cserélték annyit mondtak rá a szervizbe hogy szar GM.
DrB2012-08-30 07:13:00 // 23855
Nem érdemes 120 e km-nél már ránézetni a turbócsövekre szerinted?
A fötengely- és vezérmûtengely jeladó többször is szóbakerült itt. Ne foglalkozzak még velük?
A fötengely- és vezérmûtengely jeladó többször is szóbakerült itt. Ne foglalkozzak még velük?
droberto2012-08-30 02:01:38 // 23854
Ezek nem mind típushibák, de nem árt rájuk figyelni:
EGR, DPF, szívósor, MAP.
Kormánymű.
Szervókormány folyadék kiegyenlítő tartály.
120 ezer km-t nem kibíró vízpumpa.
Deformálódó ablaktörlőkar.
Esőérzékelő megzavarodása.
Ülésfűtés fűtőszálai könnyen elszakadnak.
Leömlő tőcsavar törése a 2.4-nél.
Hűtőfolyadék légtelenítő csavar menet megszakadása.
150-220 ezer km felett meghibásodó főtengely ékszíjtárcsa.
200 ezer km felett meghibásodókuplung, kettős tömegű lendkerék.
Leváló visszapillantó tükörlap.
Emblémák sérülékenysége.
A hátsó zár műanyagtakaró elhullajtása.
Csomagtér világítás mikrokapcsoló.
Csomagtér ajtó pontatlan beállítása.
EGR, DPF, szívósor, MAP.
Kormánymű.
Szervókormány folyadék kiegyenlítő tartály.
120 ezer km-t nem kibíró vízpumpa.
Deformálódó ablaktörlőkar.
Esőérzékelő megzavarodása.
Ülésfűtés fűtőszálai könnyen elszakadnak.
Leömlő tőcsavar törése a 2.4-nél.
Hűtőfolyadék légtelenítő csavar menet megszakadása.
150-220 ezer km felett meghibásodó főtengely ékszíjtárcsa.
200 ezer km felett meghibásodókuplung, kettős tömegű lendkerék.
Leváló visszapillantó tükörlap.
Emblémák sérülékenysége.
A hátsó zár műanyagtakaró elhullajtása.
Csomagtér világítás mikrokapcsoló.
Csomagtér ajtó pontatlan beállítása.
droberto2012-08-30 01:38:22 // 23853
Én minden folyadékot lecserélnék a motorolajon kívül: fék, szervó (bár ezt ha jól emlékszem már cserélted), hajtómű, hűtővíz.
Ha olajos a fékszervó vákum szivattyúja akkor ennek a tömítését is kicserélném.
A habos klímatisztítóval vigyázz mert eláztatja a fejet és a biztosítéktáblát.
+ Erhard mindig mondja a kormánymű fogasléc és a féltengelycsuklók zsírzását.
Lehet néznék egy futóműgeometriát is (bár ha nem húz és nem is koptatja félre akkor vsz. jó).
A turbócsöveket és a vezérműtengely jeladót miért szeretnéd kicserélni?
Ha olajos a fékszervó vákum szivattyúja akkor ennek a tömítését is kicserélném.
A habos klímatisztítóval vigyázz mert eláztatja a fejet és a biztosítéktáblát.
+ Erhard mindig mondja a kormánymű fogasléc és a féltengelycsuklók zsírzását.
Lehet néznék egy futóműgeometriát is (bár ha nem húz és nem is koptatja félre akkor vsz. jó).
A turbócsöveket és a vezérműtengely jeladót miért szeretnéd kicserélni?
droberto2012-08-30 01:22:54 // 23852
Nekem a szerelő mondta nagyszervizkor - szinte számon kérve rajtam -, hogy miért nem hoztam a magammal ékszíjtárcsát, mert a Fordéknál 50 ezrenként cseréltetik.
droberto2012-08-30 01:19:46 // 23851
Ha a használati tervszerű karbantartását vesszük alapul akkor az az alábbiakat írja:
- Kiegészítő berendezéseket meghajtó szíj(ak) állapotának
szemrevételezéses ellenőrzése - 60k, majd 150k km (FL után: 75k, majd.175k km)
- Kiegészítő berendezéseket meghajtó szíj(ak) cseréje - 90k, majd 180k km (FL után: 105k, majd.210k km)
A józan paraszti észjárás szerint, a főtengely ékszíjtárcsát minden 2. szíjcserekor (eképpen 180k, 360k km) célszerű cserélni. Viszont ha Csabiii159 esetét egyedinek nevezzük, de látva az én 170k km-es repedezett, és már minimális hangot kiadó tárcsámat, akkor SZVSZ 150k km-nél már indokolt lehet a csere, a szemrevételezés függvényében.
Vezérléscserekor rá tudnak nézni (a legjobb alkalom), hisz le kell szerelniük az ékszíjtárcsát a vezérműszíj levételéhez.
- Kiegészítő berendezéseket meghajtó szíj(ak) állapotának
szemrevételezéses ellenőrzése - 60k, majd 150k km (FL után: 75k, majd.175k km)
- Kiegészítő berendezéseket meghajtó szíj(ak) cseréje - 90k, majd 180k km (FL után: 105k, majd.210k km)
A józan paraszti észjárás szerint, a főtengely ékszíjtárcsát minden 2. szíjcserekor (eképpen 180k, 360k km) célszerű cserélni. Viszont ha Csabiii159 esetét egyedinek nevezzük, de látva az én 170k km-es repedezett, és már minimális hangot kiadó tárcsámat, akkor SZVSZ 150k km-nél már indokolt lehet a csere, a szemrevételezés függvényében.
Vezérléscserekor rá tudnak nézni (a legjobb alkalom), hisz le kell szerelniük az ékszíjtárcsát a vezérműszíj levételéhez.
droberto2012-08-30 01:01:33 // 23850
Szóval akkor a 2.4-en is Dayco a gyári.
Erre a sztoridra emlékszem, jól megjártad vele.
Erre a sztoridra emlékszem, jól megjártad vele.
droberto2012-08-30 00:58:34 // 23849
Peches tuningmester! :)))
droberto2012-08-30 00:56:23 // 23848
Értelek! Szerintem se rossz a Conti, de én még egy-két kivételtől eltekintve a Dayco szíjakra, görgőkre még nem hallottam rosszat.
GTPeti2012-08-29 23:07:25 // 23847
Kieg.: Elromolhat az elektronika, zárlatos lehet az első és a második trafó is. Bár ez a "nem minidig gyújt be" inkább a két trafó valamelyikénél lehet (elöregszik a szigetelés és átüt).
GTPeti2012-08-29 23:02:44 // 23846
Amit mi trafónak nevezünk az általában két részből áll. Van egy elektronika, egy beépített "előtrafóval" és az izzó végén a sapka az is sokszor egy trafó, ami az igazi nagyfeszültséget hozza létre. Az elektronika csak az "előtrafó" által gyártott feszültséget tudja mérni, így csak ezt tudod lekérdezni FES-sel.
Hogy az izzó áramfelvétele lekérdezhető... ebben nem vagyok biztos. (Ebből lehetne következtetni az állapotára.) Meg kéne nézni a FES-sel, hogy miket kínál fel.
Kieg.: Én anno azért vettem meg a FES teljes verzióját, mert a xenonokat az ingyenes csak megtalálja... de nem kérdezhető le vele gyak. semmi.
Hogy az izzó áramfelvétele lekérdezhető... ebben nem vagyok biztos. (Ebből lehetne következtetni az állapotára.) Meg kéne nézni a FES-sel, hogy miket kínál fel.
Kieg.: Én anno azért vettem meg a FES teljes verzióját, mert a xenonokat az ingyenes csak megtalálja... de nem kérdezhető le vele gyak. semmi.
direttore2012-08-29 22:48:30 // 23845
Mindkét trafó lenne rossz, vagy a két izzó? Ki lehet ezt mérni valahogy? Ha a trafó rossz, azt a FES kimutatja e, vagy az izzókat???
GTPeti2012-08-29 22:46:31 // 23844
Minden izzóhoz külön van. Nem lenne túl praktiktus a nagyfesz. kábelt egyik oldalról a másikra átvinni.
direttore2012-08-29 22:21:54 // 23843
Az a helyzet, hogy felcseréltem az izzókat .Először megörültem, mert ekkor a másik (bal) oldalon aludt ki a xenon fény (mert ugyebár ide tettem bele a jobb oldalon pislákoló izzót) egy idő után. Kicsit jártam vele a városban és mikor hazaértem, látom, hogy a bal oldali világít és a jobb (ahol elvileg a jo izzó van) nem ég!!!
Trafó lesz, vagy más lehet( talán mindkét izzó rossz???
Közös trafó van a xenon rendszerhez, vagy izzóként van???
Trafó lesz, vagy más lehet( talán mindkét izzó rossz???
Közös trafó van a xenon rendszerhez, vagy izzóként van???
DrB2012-08-29 22:18:50 // 23842
GTPetivel már értekeztem az ügyben, a dolog németországi vonatkozása miatt is. A Ti véleményetekre is kiváncsi lennék:
Most esedékes a 120 ezres szerviz. Az elmúlt években a topikot olvasgatva, szép kis listát írtam össze arról, hogy a 120 ezres szerviz során esedékes kötelező dolgok mellett mit cseréltessek/tisztíttassak ki/meg a vason. A 159-est 2-3 évig még nagy valószínűséggel megtartanánk. Azalatt belekerül kb. még 30-45 ezer km. Mint írtam, most van benne 120 ezer km, decemberben lesz 6 éves. Szeretném a most esedékes nagyszerviz keretében egy levegővel a következő 30-45 ezer km alatt valószínűleg várható problémákat most orvosoltatni (átnézetni/kicseréltetni).
Az alábbi listából mit tartatok ésszerűnek, s mit esetleg túlzásnak, az autóval fent leírt terveimet ismerve (nem akarok túllőni a célon) ill. szerintetek mit hagytam ki?
Lista:
1. Vezérlés:
Vezérműszíj
Görgők
Vízpumpa (fémházas)
Ékszíj a hozzátartozó görgőkkel
2. Szűrők
Légszűrő
Pollenszűrő
Olajszűrő
Üzemanyagszűrő
3. Tisztíttatni
Szívósor
EGR szelep
MAP-szenzor (???másik neve szívónyomásérzékelő???)
Pillangószelep
Légkondi
4. Cseréltetni
Turbócsövek
Vezérműtengelyjeladó
Főtengely(holtpont)jeladó
???Érdemes a két jeladót most cseréltetni???
5. Ellenőriztetni
Főtengely (ék)szíjtárcsa
Leömlő tőcsavar
Generátort a szabadonfutó miatt
Lengőkarok, szilentek
Kösz a válaszokat!
Most esedékes a 120 ezres szerviz. Az elmúlt években a topikot olvasgatva, szép kis listát írtam össze arról, hogy a 120 ezres szerviz során esedékes kötelező dolgok mellett mit cseréltessek/tisztíttassak ki/meg a vason. A 159-est 2-3 évig még nagy valószínűséggel megtartanánk. Azalatt belekerül kb. még 30-45 ezer km. Mint írtam, most van benne 120 ezer km, decemberben lesz 6 éves. Szeretném a most esedékes nagyszerviz keretében egy levegővel a következő 30-45 ezer km alatt valószínűleg várható problémákat most orvosoltatni (átnézetni/kicseréltetni).
Az alábbi listából mit tartatok ésszerűnek, s mit esetleg túlzásnak, az autóval fent leírt terveimet ismerve (nem akarok túllőni a célon) ill. szerintetek mit hagytam ki?
Lista:
1. Vezérlés:
Vezérműszíj
Görgők
Vízpumpa (fémházas)
Ékszíj a hozzátartozó görgőkkel
2. Szűrők
Légszűrő
Pollenszűrő
Olajszűrő
Üzemanyagszűrő
3. Tisztíttatni
Szívósor
EGR szelep
MAP-szenzor (???másik neve szívónyomásérzékelő???)
Pillangószelep
Légkondi
4. Cseréltetni
Turbócsövek
Vezérműtengelyjeladó
Főtengely(holtpont)jeladó
???Érdemes a két jeladót most cseréltetni???
5. Ellenőriztetni
Főtengely (ék)szíjtárcsa
Leömlő tőcsavar
Generátort a szabadonfutó miatt
Lengőkarok, szilentek
Kösz a válaszokat!
Atesz2012-08-29 22:10:08 // 23841
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, autóvásárlással kapcsolatban.
Sógorom kinézett egy 159-est, 1.9JTD, erről a típusról szeretnék infókat.
Ha elmegyünk megnézni mire érdemes figyelni, vannak e esetleg típushibái.
Akinek ilyen van, milyenek a tapasztalatai. Azt hallottam, hogy nagyon jó az Alfának a dízelje, de saját tapasztalatom nincs, ezért fordultam hozzátok.
Nagyon beleszeretett, a hétvégén megyünk megnézni, remélem ő is az Alfások családjához fog tartozni.
Előre is köszi mindenkinek a segítséget!
Ciao!
Segítséget szeretnék kérni, autóvásárlással kapcsolatban.
Sógorom kinézett egy 159-est, 1.9JTD, erről a típusról szeretnék infókat.
Ha elmegyünk megnézni mire érdemes figyelni, vannak e esetleg típushibái.
Akinek ilyen van, milyenek a tapasztalatai. Azt hallottam, hogy nagyon jó az Alfának a dízelje, de saját tapasztalatom nincs, ezért fordultam hozzátok.
Nagyon beleszeretett, a hétvégén megyünk megnézni, remélem ő is az Alfások családjához fog tartozni.
Előre is köszi mindenkinek a segítséget!
Ciao!