droberto2012-10-27 10:06:43 // 26127
droberto2012-10-27 10:05:08 // 26126
A tompított mivelt szórt fényt bocsájt ki, nappal nehezebben észrevehető mint az irányított fényt kiadó LED.
Dömpi (il dottore)2012-10-27 10:04:07 // 26125
Hát Piritu! Nélküled nem is tudom mi lenne velünk!
Köszi a leírást, ki is nyomtattam és be fogom rakni a kocsiba.
Esetleg a jogszabály számát még megadnád?
Köszi a leírást, ki is nyomtattam és be fogom rakni a kocsiba.
Esetleg a jogszabály számát még megadnád?
.......................2012-10-27 10:03:16 // 26124
na pont erree fognak a rendörök vadászni,lefogadom,
az utólagos LED Xenon Stb
az utólagos LED Xenon Stb
droberto2012-10-27 10:02:51 // 26123
A gyári állapothoz, csak nagyon átgondoltan érdemes hozzányúlni.
Dömpi (il dottore)2012-10-27 10:02:00 // 26122
ja, ja, ja ... én csak azért rakom fel a kocsimra, mert nekem tetszik. Ráadásul az általam alkalmazzott megoldással olyan, mintha eleve benne lenne. Csak közelről, odahajolva látszik, hogy utólagos.
droberto2012-10-27 10:00:52 // 26121
Köszönjük a kutatómunkát: :)
Ergo:
- fehér fény
- jóváhagyási jel, magyarul "E" betű
- meghatározottpozíció
Ergo:
- fehér fény
- jóváhagyási jel, magyarul "E" betű
- meghatározottpozíció
Dömpi (il dottore)2012-10-27 09:59:55 // 26120
Persze, igazad van, van gyakorlati értelme, de nem olyan világrengető - értsd. meglennénk nélküle is ahogy eddig. Viszont azt azért valljuk be, hogy legalább 50%-ban marketing jelentősége van: ismét egy újabb csecsebecse amivel az embereket autóvásárlásra lehet sarkallni.
Igazából szerintem az olyan országokban, mint Németország van nagy jelentősége, ahol a mai napig nem kötelező nappal a tompított.
Igazából szerintem az olyan országokban, mint Németország van nagy jelentősége, ahol a mai napig nem kötelező nappal a tompított.
.......................2012-10-27 09:59:21 // 26119
egyetértek Dömpivel tök baromság,
felkapcsolod a tompítottat és kész ,mert úgyis kötelezö
(a barom Németek találták ki ezt is,mert náluk nem kötelezö a tompított,
van is sok halálos frontális karambol..)
felkapcsolod a tompítottat és kész ,mert úgyis kötelezö
(a barom Németek találták ki ezt is,mert náluk nem kötelezö a tompított,
van is sok halálos frontális karambol..)
droberto2012-10-27 09:50:40 // 26118
"A ledsoros nappali fény igazából divat, kuriózum ... SZVSZ gyakorlati értelme nem sok, csak annyi, hogy elmondhatod: neked már olyan van - vagánykodás." - Ebben tévedsz. A nappali fény komoly biztonsági funkciót lát el az autók elején (itt a tényleg komoly megoldásokról, pl. Cree LED beszélek, nem a karácsonyfafüzérről), segítségükkel a járművek könnyebben észrevehetők olyan helyzetekben is amikor a tompított fény nem használata nem kötelező. Az elterjedésének a másik oka meg a LED technika fejlődése, mely olyan jó fényerő/fogyasztás arányú LED-eket fejlesztett ki, melyek alacsony fogyasztásúak és így árammal való ellátásuk nem vesz igénybe sok (mozgási)energiát.
Dömpi (il dottore)2012-10-27 09:44:35 // 26117
Nos, akkor az enyém tökéletes, annyi difi van csak, hogy a mostani kéket is világít. Épp jó, hogy majdnem kiégett a bal oldali sorom, és már megrendeltem az újat mindkét oldalra, ami fehér fényű. Kedden megyek érte.
Amúgy én simán a helyzetjelzőre kötöttem, úgyhogy a kapcsolás is oké.
Egyébként ezidáig én csak egy fajtát találtam, ami pont belefér a lámpatest és a lökös közötti kb. 5-7 mm széles résbe, továbbá nem lapjára hajlik, hanem oldalirányba. Ha valakit érdekel megadom a típust.

Amúgy én simán a helyzetjelzőre kötöttem, úgyhogy a kapcsolás is oké.
Egyébként ezidáig én csak egy fajtát találtam, ami pont belefér a lámpatest és a lökös közötti kb. 5-7 mm széles résbe, továbbá nem lapjára hajlik, hanem oldalirányba. Ha valakit érdekel megadom a típust.


156er2012-10-27 09:43:21 // 26116
egyetértek veled. de ha mégis rászánnám magam, ilyesmire ezen a megoldáson gondolkodnék.
droberto2012-10-27 09:42:26 // 26115
Magyar rendszám, külföldi karattyolás - szerintem az első az amikor ilyenkor tesznek, hogy kérik, hogy igazold magad, ha nem teszed még meg is bilincselnek. :)
Coolby2012-10-27 09:39:49 // 26114
kövezzetek meg, nekem gyári állapotában tetszik az alfa, még a xenon mellett gyertya színével világító helyzetjelzővel együtt...
156er2012-10-27 09:35:45 // 26113
van benne valami.... ez amolyan audis beütés, a6-ban volt/van ilyesmi megoldás, még a ledsoros lámpás előttiben talán 2005 körüliben. igaz ott ez csak a nappali menetfény szerepét tölti be. de a hatás hasonló.
ledsor meg már lassan mindenen lesz/van. a "legkölönfélébb" autókon, robogókon is már.... :(
ledsor meg már lassan mindenen lesz/van. a "legkölönfélébb" autókon, robogókon is már.... :(
Csosznorbert2012-10-27 09:26:31 // 26112
huha román, hozzánk múltkor román kamionos jött..... se német se angol se magyar beszéd.... na értsél vele szót, és nemzetközibe fuvaroz.....
Piritu - 1.000.0002012-10-27 09:24:56 // 26111
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek125
55/A. §126 (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek127
55/B. §128 (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3)129 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
55/A. §126 (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek127
55/B. §128 (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3)129 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
Dömpi (il dottore)2012-10-27 09:20:40 // 26110
vagy úgy! de akkor meg nem egyszerűbb felkapcsolni a tompítottat?
Bocs, de nem látom az értelmét.
A ledsoros nappali fény igazából divat, kuriózum ... SZVSZ gyakorlati értelme nem sok, csak annyi, hogy elmondhatod: neked már olyan van - vagánykodás.
Ez olyan mint a Nike cipő. Semmivel sem jobb mint bármelyik no name (leszámítva persze az olcsó kínai sz@rt), de mégis megveszik, mert az Nike (pedig az is made in China).
Presztízs az egész és magamutogatás. És mondom ezt azzal a tudattal, hogy én magam sem vagyok külömb. Ilyen a világ és kész.
Bocs, de nem látom az értelmét.
A ledsoros nappali fény igazából divat, kuriózum ... SZVSZ gyakorlati értelme nem sok, csak annyi, hogy elmondhatod: neked már olyan van - vagánykodás.
Ez olyan mint a Nike cipő. Semmivel sem jobb mint bármelyik no name (leszámítva persze az olcsó kínai sz@rt), de mégis megveszik, mert az Nike (pedig az is made in China).
Presztízs az egész és magamutogatás. És mondom ezt azzal a tudattal, hogy én magam sem vagyok külömb. Ilyen a világ és kész.
156er2012-10-27 09:18:31 // 26109
én se értem még, ráírtam a videó készítőjére, hogy honnan miként oldotta meg.
Piritu - 1.000.0002012-10-27 09:16:54 // 26108
Vajon hogy oldották meg, hogy csökkentett fényerővel világítson? A sima izzó tuti kiesett, mert már csak vörösen izzana.
droberto2012-10-27 09:16:44 // 26107
A fényszórója (belső) ha megnézed, akkor alaphelyzetben is világít valamennyire.
droberto2012-10-27 09:15:28 // 26106
Én nem gondolnám... Meg kéne nézni mit ír a köhém rendelet. Bár jóváhagyási jelet vagy műbizonylatot talán kérhet.
Dömpi (il dottore)2012-10-27 09:13:58 // 26105
Nem tudom. Lehet, hogy igen.
Ha engem elkezd b@szogatni, úgyis bepróbálkozok majd azzal hogy gyári. Nem hinném, hogy sok fakabát ismeri az alfákat. Ha szerencsém van beveszik.
Amúgy meg városon belül kizárt, hogy cseszegessenek bármilyen utólagosen felszerelt menetfényért, akár van róla papír, akár nem.
Városon kívül meg ha sünt látsz kapcsold fel a tompítottat. Ha az világít, akkor akár még karácsonyfa izzó is lehet a kocsidon...dísz és kész. A kamionokon is annyi szar csecsebecse szokott lenni, mégsem b@sztatják őket.
Amúgy, ami még a vidéki paraszt zsaruknál bejöhet, hogy elkezdesz németül, vagy angolul vartyogni. Mivel csak mnagyarul tud a paraszt, inkább int, hogy menj tovább :) (személyesen még nem próbáltam, de elvileg bejöhet)
Igaz ugyan, hogy a kocsin a magyar rendszám bezavarhat a képbe...ezért lenne jó románul tudni.
Ha engem elkezd b@szogatni, úgyis bepróbálkozok majd azzal hogy gyári. Nem hinném, hogy sok fakabát ismeri az alfákat. Ha szerencsém van beveszik.
Amúgy meg városon belül kizárt, hogy cseszegessenek bármilyen utólagosen felszerelt menetfényért, akár van róla papír, akár nem.
Városon kívül meg ha sünt látsz kapcsold fel a tompítottat. Ha az világít, akkor akár még karácsonyfa izzó is lehet a kocsidon...dísz és kész. A kamionokon is annyi szar csecsebecse szokott lenni, mégsem b@sztatják őket.
Amúgy, ami még a vidéki paraszt zsaruknál bejöhet, hogy elkezdesz németül, vagy angolul vartyogni. Mivel csak mnagyarul tud a paraszt, inkább int, hogy menj tovább :) (személyesen még nem próbáltam, de elvileg bejöhet)
Igaz ugyan, hogy a kocsin a magyar rendszám bezavarhat a képbe...ezért lenne jó románul tudni.
156er2012-10-27 09:12:30 // 26104
itt a reflektor üzemel nappali menetfényként. csak éppen 30%-os fényerőn.
Dömpi (il dottore)2012-10-27 09:05:44 // 26103
értsd: nem értem mire akarsz célozni. Abban mi a pláne, hogy kapcsolgathatod a tompítottat, a távolságit, a helyzetjelzőt, és a ködfényszórót? Ezt minden normális kocsi tudja. Miért lenne ez jobb, mint a nappali menetfény (ledsor)?
Én ezt nem értettem a belinkelt videó kapcsán.
Én ezt nem értettem a belinkelt videó kapcsán.
'''''2012-10-27 07:26:14 // 26102
Ezek szerint engem is buzerálhatnak a rendőrök a lámpán lévő karikák miatt?
156er2012-10-26 23:15:18 // 26101
mi he??
Dömpi (il dottore)2012-10-26 23:12:49 // 26100
Na, jó éjjt...nekem sajna holnap munkanap :(
Dömpi (il dottore)2012-10-26 23:11:59 // 26099
valóban!
droberto2012-10-26 23:08:22 // 26097
droberto2012-10-26 23:06:13 // 26096
156er2012-10-26 22:39:53 // 26095
nappali menetfényhez kapcsolódóan, ez a megoldás szerintem, akár még jól is mutathatna.....
/szerintem mindenképp jobb mint bármelyik ledes dolog./
/szerintem mindenképp jobb mint bármelyik ledes dolog./
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:36:31 // 26094
A nyári felnikhez van. Anélkül beleérne a féknyeregbe (azzal is majdnem). Amúgy a kaszni alólkilógást alul értettem. Alul sokkal jobban kilóg, mint a gyári méret és felveri a sarat a hátsó sárvédő elejére a hátdó ajtó mögött/alatt, de annyira, hogy lassan sérül a fényezés. Le kell majd ott fóliáztatnom.
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:33:27 // 26093
Agyarországban mindenhez engedély kell, meg papírok, meg egy csomó befizetett illeték!
droberto2012-10-26 22:16:12 // 26092
A nappali fény használatát mi tiltja valami? Nem elég, egy műbizonylat?
droberto2012-10-26 22:13:36 // 26090
Most akkor van nyomtávszélesítőd, mert múltkor írtad hogy kilóg a kaszni alól vele, de az AC-s képen nem lógott ki?
Egy hibás szilenttől simán csinálhat ilyet.
A futóműgeometriához vajmi kevés köze van a felrakott kerék méretéhez!
Viszont egy kontroll évente célszerű csinálni, főleg 19"-os keréknél.
Egy hibás szilenttől simán csinálhat ilyet.
A futóműgeometriához vajmi kevés köze van a felrakott kerék méretéhez!
Viszont egy kontroll évente célszerű csinálni, főleg 19"-os keréknél.
Csosznorbert2012-10-26 22:09:50 // 26089
annyi itt a fura zaj hogy beszállok én is..... bal oldalról jön valami kopogás, talán az ajtóban, vagy az öv alagutjában? csámcsogjatok rajta, aztán majd kideritem hol zörög :))))
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:07:34 // 26088
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:05:03 // 26087
no meg a nappali menetfényre...akkor sem szerelem ki!
Bassza meg magát az összes rohadt útszéli köcsög zsaru!!! Buzerálnák inkább a rézbőrűeket, hátha nem kéne lassan krokodilokkal teli vizesárok a ház közé!
Bassza meg magát az összes rohadt útszéli köcsög zsaru!!! Buzerálnák inkább a rézbőrűeket, hátha nem kéne lassan krokodilokkal teli vizesárok a ház közé!
Csosznorbert2012-10-26 22:02:34 // 26086
inkább az ülésre :)))))
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:00:54 // 26085
amióta a 19-es felni kp.gyűrűjét műanyagról fémre cseréltem nem ráz a kórmány ... ja és ki lett cserélva az első hátsó alsó lengőkar szilent is. Ugyanis már majdnem át volt szakadva teljesen és a 235-ös plána a 255-ös gumi már beráz egy ilyen hibától.
A télivel sohasem volt gond, és nem, nem kopik félre.
Most azért kellett állítani a futóművön, mert a nyáron a 255/35/19-hez lett belőve, most meg felment a 215/55/16-os. Mivel túl nagy a különbség, ezért érdemes utánállítani. No meg a 19-es felni a magyar utakon...időnként érdemes b@sztatni- SZVSZ
A télivel sohasem volt gond, és nem, nem kopik félre.
Most azért kellett állítani a futóművön, mert a nyáron a 255/35/19-hez lett belőve, most meg felment a 215/55/16-os. Mivel túl nagy a különbség, ezért érdemes utánállítani. No meg a 19-es felni a magyar utakon...időnként érdemes b@sztatni- SZVSZ
Csosznorbert2012-10-26 21:53:35 // 26084
én hátulról próbáltam 1x..... :( majdnem felhasaltam, kicsit terep, de ezek szerint előröl fel lehet. aztán onnan 500 méterre vettem a vasat :)
Dömpi (il dottore)2012-10-26 21:52:40 // 26083
Tudom ik a helyes értékek, de azokat zsír új gumikra és nem közepesen kopottakra adják meg. Az én téli gumijaimnak ez lesz az utolsó szezonja.
Mondta a srác is, aki beállította, hogy nem pont ezek a gyári értékek, de a gumik kopása miatt és a tapasztalatok alapján ezeket az értékeket állítja be.
Hiszek neki, és bízom benne, mert már hosszú évek óta bizonyít.
Hidd el, nem mindig a gyári érték a legjobb.
Amúgy az alufelnik mos lekerültek és 16-os acélfelnin vannak 215/55-ös téligumik alfa dísztárcsával.
Mondta a srác is, aki beállította, hogy nem pont ezek a gyári értékek, de a gumik kopása miatt és a tapasztalatok alapján ezeket az értékeket állítja be.
Hiszek neki, és bízom benne, mert már hosszú évek óta bizonyít.
Hidd el, nem mindig a gyári érték a legjobb.
Amúgy az alufelnik mos lekerültek és 16-os acélfelnin vannak 215/55-ös téligumik alfa dísztárcsával.
.......................2012-10-26 21:26:00 // 26082
Nem vitatkozom ,de ez így ebben a formàban nem igaz,
A Bmw 300 lóval ,pozitív kerékdőlésű,
Ne felejtsük el,az sem mindegy milyen meghajtàsú a kocs,első vagy hàtsókerekes
Az összes normàl (nem sport)merc,bmw,mind elöl pozitìv kerékdőlésű,hogy a túlkormànyzottsàgi hajlamot kompenzàljàk ezzel
A Bmw 300 lóval ,pozitív kerékdőlésű,
Ne felejtsük el,az sem mindegy milyen meghajtàsú a kocs,első vagy hàtsókerekes
Az összes normàl (nem sport)merc,bmw,mind elöl pozitìv kerékdőlésű,hogy a túlkormànyzottsàgi hajlamot kompenzàljàk ezzel
'''''2012-10-26 20:08:13 // 26081
Nekem is ez jutott először az eszembe.
Dömpi (il dottore)2012-10-26 20:01:04 // 26080
Hali!
Arra az esetre,ha valaki megszorulna, eladó:
- 2 db 235/35 ZR19 Michelin PS1 nyári abroncs
- 4 db 255/35 ZR19 Michelin PS2 nyári abroncs
Pár ezer km-et még lazán bírnak, hosszú távra annak, aki sokat megy, nem ajánlom.
Természetesen nem adom drágán.
Ha valakit érdekel hívjon, vagy írjon.
Arra az esetre,ha valaki megszorulna, eladó:
- 2 db 235/35 ZR19 Michelin PS1 nyári abroncs
- 4 db 255/35 ZR19 Michelin PS2 nyári abroncs
Pár ezer km-et még lazán bírnak, hosszú távra annak, aki sokat megy, nem ajánlom.
Természetesen nem adom drágán.
Ha valakit érdekel hívjon, vagy írjon.
droberto2012-10-26 19:54:09 // 26079
Akkor gondolom rászállnak az utólagos Xenonosokra is.
droberto2012-10-26 19:52:06 // 26078
Tökéletes jól. Én is ezt mondom.
A kisebbteljesítményű autókat pozitív dőlés és pozitív összetartással hangolják, míg a nagyobb teljesítményűeket (általában) negatív dőléssel és széttartással.
Ezekkel a párokkal érik el, hogy a futófelület úttal való párhuzamosságát.
A kisebbteljesítményű autókat pozitív dőlés és pozitív összetartással hangolják, míg a nagyobb teljesítményűeket (általában) negatív dőléssel és széttartással.
Ezekkel a párokkal érik el, hogy a futófelület úttal való párhuzamosságát.