Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:45:41 // 30977
ez már inkább :-(
Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:45:14 // 30976
Nem hinném, hogy csak ez az oka. Ugyan az a cég is nálunk jóval drágábban adja ugyan azt a terméket. Pedig mindkettő ugyan abból a raktárából érkezik. (Ezzel nem arra akarok célozni, hogy egy kisebb országban kevesebb cégnek kell összebeszélni.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 20:44:57 // 30975
meg a rengeteg lefoglalt külföldi, belföldi autókról leszedett újszerű gumi kerül vissza a körforgásba
GTPeti2013-02-16 20:44:23 // 30974
"két szezon után megy a kukába, addig kibírja ápolás nélkül is."
Az ex-cégesautó-vásárlás szépségei. :))
Az ex-cégesautó-vásárlás szépségei. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 20:43:01 // 30973
plusz nálunk van még termék díj, az áfa 27% kint meg van 0-13%-ig terjedő adó és ennyi
Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:42:19 // 30972
Én a sima Prevent gumiápolót használom. Jól működik, szerintem ezért is jó a Spider gumija. (Csak ugye az asszony nem használta.)
A Párducnak meg gyakorlatilag mindegy, két szezon után megy a kukába, addig kibírja ápolás nélkül is.
A Párducnak meg gyakorlatilag mindegy, két szezon után megy a kukába, addig kibírja ápolás nélkül is.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 20:40:50 // 30971
minél nagyobb egy felvevő piac annál olcsóbb minden egyszerű matek, magyarországon egy importőr ebből a méretből mondjuk elad 1000-et amcsiban meg mondjuk 100000e-et szerinted melyik kapja olcsóbban a gumit?
Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:38:50 // 30970
Magyarul megy a vevő átk@rása ezerrel. És még felháborodnak, hogy milyen véleménnyel vannak az emberek az autókereskedőkről.
Amúgy ennyi használt vas nem lehet. Főleg nem a faluszéli házak udvarán lévő használtcikkeseknél. Nyugatról teherautószám hordják be a kidobált gumikat. Itt a nyugati határszélen sok ilyen furgont látni.
Továbbra is tartom, nem lehet tudni, mi történt vele...
Bár biztos vagyok, hogy az én helyemben sem cserélte volna le mindenki a gumikat. Nekem a biztonság többet ér. Főleg holnap a német autópályán 185 tempomatnál.
Amúgy ennyi használt vas nem lehet. Főleg nem a faluszéli házak udvarán lévő használtcikkeseknél. Nyugatról teherautószám hordják be a kidobált gumikat. Itt a nyugati határszélen sok ilyen furgont látni.
Továbbra is tartom, nem lehet tudni, mi történt vele...
Bár biztos vagyok, hogy az én helyemben sem cserélte volna le mindenki a gumikat. Nekem a biztonság többet ér. Főleg holnap a német autópályán 185 tempomatnál.
droberto2013-02-16 20:38:12 // 30969
droberto2013-02-16 20:26:29 // 30968
Gumápolásban nálam ez nagyon TOP-os! :)
Kéne is egy új!
Kéne is egy új!
Coolby2013-02-16 20:25:40 // 30967
A jó állapotú használt gumik nagy része a kereskedésbe begurított használt autókról származó jó gumi, amit nem adnak az autóval. Autót eladják valami lekopott kínai szarral, a gumit pedig külön eladják. Én a négy egyforma Michelint 4 egyforma gyári audi felniről vettem meg...
(magánszemélyként is külön adtam el a gumikat a használt autómról, mert úgy megfizetik legalább vmennyire...)
(magánszemélyként is külön adtam el a gumikat a használt autómról, mert úgy megfizetik legalább vmennyire...)
Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:24:08 // 30966
A kor miatt szerintem nem kell cserélni. Meg kell nézni az állapotát. Az asszony OFF-ján kidobtam a 6 éves gumikat, mert össze-vissza voltak repedezve. A gumi meg ki volt keményedve, mint a beton. A gumis azt mondta, hogy ez a lényeg, nem a kor.
A Spideren is van két 5 éves gumma, eredetileg cserélni akartam őket, de azok puhák, ahogy kell, semmi repedés. Maradnak.
A Spideren is van két 5 éves gumma, eredetileg cserélni akartam őket, de azok puhák, ahogy kell, semmi repedés. Maradnak.
droberto2013-02-16 20:23:50 // 30965
A 30970-ben ott a válasz! :)
GTPeti2013-02-16 20:22:59 // 30964
Helyesen Hankook. ;)
Nem lesz rossz szerintem... A Fiat-omon vannak ilyen gumik, nem mai darabok és kiválóan bírják. Minimális kopás, nulla repedezés. Egyedül a hangjuk a hátrány, de 10 év alatt sokat fejlődtek.
Nem lesz rossz szerintem... A Fiat-omon vannak ilyen gumik, nem mai darabok és kiválóan bírják. Minimális kopás, nulla repedezés. Egyedül a hangjuk a hátrány, de 10 év alatt sokat fejlődtek.
droberto2013-02-16 20:21:11 // 30963
Osztom, a Cartársak véleményét. Kieg: Ha nem ráz és fizikailag sem sérült akkor 1-2 szezon simán benne van még. Az öt év is badarság a Michelin mérnöke szerint. Egyedül a felúszásra kell csak figyelned.
Dömpi (il dottore)2013-02-16 20:21:00 // 30962
Akkor viszont most nem dobok ki 200e Ft-ot. Majd veszek jövőre új Hangkook-ot vagy Kumho-t. Amúgy évi 12000 km-et megyek, szóval a nyári szezonra ezért saccolok 6-7000 km-et.
Viszont az asszonyén cseréljem a kettőt? A profilmélység még épp jó lenne (még kicsit jobb mint az enyém), de 2006-osak. Lecseréljem őket?
Egyébként az imént hívott apám. Ő autószerelő már 30 éve, és ő sem cserélné még.
Mellesleg náluk az USA-ban 70-80 USD között van darabja a prémium kategóriás gumiknak. Mostmár tényleg megkérdem: nálunk miért az ötszöröse?
Viszont az asszonyén cseréljem a kettőt? A profilmélység még épp jó lenne (még kicsit jobb mint az enyém), de 2006-osak. Lecseréljem őket?
Egyébként az imént hívott apám. Ő autószerelő már 30 éve, és ő sem cserélné még.
Mellesleg náluk az USA-ban 70-80 USD között van darabja a prémium kategóriás gumiknak. Mostmár tényleg megkérdem: nálunk miért az ötszöröse?
GTPeti2013-02-16 20:16:49 // 30961
Az enyém márkáját max. mailben írom le, ennél óvatosabb vagyok. Viszont nem szívtam vele. Egy kapcsolástechnikai malőrt felfedeztem, az ajtóbemeneteknél. (A gyári komfortmodul bezavar.) Egyenlőre nem orvosoltam még, de majd sor kerül rá. A hatótávolsága elég jó. Az elején vettem hozzá egy csomag (2db) Ansmann Professional AAA-akkut, egy töltéssel (kevés használat mellett) 2-3 hétig bírja. Ami nem rossz.
Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:14:01 // 30960
Szerintem még kár kidobni őket. Esőben egy kicsit óvatosabban kell menni. (A nyári Michelineket kopásjelzőig jártam le gond nélkül, persze ésszel hajtva.)
Kazes☻2013-02-16 20:13:54 // 30959
Ez az autó?! Igen! De Erhard nincs is ott, hisz nincs is a képen... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 20:13:30 // 30958
elmondom neked hogy kézre van minden és nagyon kényelmes autó ezért egyterű
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 20:11:38 // 30957
ha csak 6-7e km mész akkor fent hagynám a helyedben esőben meg vissza kell venni a tempót mert ott korcsolyapálya lesz az út
Dömpi (il dottore)2013-02-16 20:10:32 // 30956
Grat!
Viszont én pont ezért képtelen vagyok egyterűt venni. A sebváltó egy dudoron van és az orrom előtt meredezik, mint egy f@sz. És nem is esik kézre.
Nekem eddig - már régebben, még a fiatos időimben - csak egy egyterű tetszett belülről: Ford Smax. Viszont kívülről bazi randa az is.
Viszont én pont ezért képtelen vagyok egyterűt venni. A sebváltó egy dudoron van és az orrom előtt meredezik, mint egy f@sz. És nem is esik kézre.
Nekem eddig - már régebben, még a fiatos időimben - csak egy egyterű tetszett belülről: Ford Smax. Viszont kívülről bazi randa az is.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 20:09:38 // 30955
az asszony fogja használni inkább én Alfázom továbbra is :P
droberto2013-02-16 20:05:15 // 30954
Hallod, ha ebbe nem férsz be, akkor tényleg hagyd abba a gyúrást! :)
Dömpi (il dottore)2013-02-16 20:05:00 // 30953
Ma volt egy nagytakarítás, lásd blogom.
Ezután előkaptam a nyári papucsokat és végigméregettem a profilmélységeket. Íme az eredmény:
255/35 ZR19 Michelin PS2 DOT 3808
teljes profilmélység a középső vízelvezető csatormákban és a szélső bordákban egyaránt 4-4,5 mm, a kopásjelzőtől mérve kb. 2,5 mm három abroncson, egyen pedig a teljes mélység 3,5 mm, kopásjelzőtől kb. 2 mm.
Szerintetek cseréljek egyáltalán gumit? Vagy ezt a nyári szezont még lefutja - kb. 6-7000km-et fogok menni az őszi cseréig.
Megnéztem Réka 147-esének a nyári gumijait is.
205/55 R16 Bridgestone Turanza ER300
2 db DOT 2910, profil a kopásjelzőtől 5,2 mm teljes profil 6,2 mm
2d db DOT 4906, profil a kopásjelzőtől 2,5 mm teljes profil 4,5 mm
A Arkangyalom (159) télijei
215/55 R16 Goodyear Ultragrip, DOT 0509, profil a kopásjelzőtől 3,5 mm teljes profil 5,0 mm
A 147-es télijei:
195/55 R16 DOT ??? (nem találtam rajta, lehet belülvan?) Michelin Alpin, profil a kopásjelzőtől 4,5 mm, teljes profil 6,0 mm
Ezután előkaptam a nyári papucsokat és végigméregettem a profilmélységeket. Íme az eredmény:
255/35 ZR19 Michelin PS2 DOT 3808
teljes profilmélység a középső vízelvezető csatormákban és a szélső bordákban egyaránt 4-4,5 mm, a kopásjelzőtől mérve kb. 2,5 mm három abroncson, egyen pedig a teljes mélység 3,5 mm, kopásjelzőtől kb. 2 mm.
Szerintetek cseréljek egyáltalán gumit? Vagy ezt a nyári szezont még lefutja - kb. 6-7000km-et fogok menni az őszi cseréig.
Megnéztem Réka 147-esének a nyári gumijait is.
205/55 R16 Bridgestone Turanza ER300
2 db DOT 2910, profil a kopásjelzőtől 5,2 mm teljes profil 6,2 mm
2d db DOT 4906, profil a kopásjelzőtől 2,5 mm teljes profil 4,5 mm
A Arkangyalom (159) télijei
215/55 R16 Goodyear Ultragrip, DOT 0509, profil a kopásjelzőtől 3,5 mm teljes profil 5,0 mm
A 147-es télijei:
195/55 R16 DOT ??? (nem találtam rajta, lehet belülvan?) Michelin Alpin, profil a kopásjelzőtől 4,5 mm, teljes profil 6,0 mm
droberto2013-02-16 20:03:39 // 30952
No ehhez már lehet gartulálni. Sok boldog Lanciás km-t! :)
Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:03:28 // 30951
ezek szerint mégis létezik :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 19:57:34 // 30950
Dömpi (il dottore)2013-02-16 19:47:12 // 30949
Svájcban a téli gumi sem kötelező. De a törvény szerint, ha a polgár nyári gumival megy télen és emiatt balesetet okoz, akkor a büntetés a töbszöröse annak, ami akkor lenne, ha téli gumi lett volna a kocsin.
droberto2013-02-16 19:44:11 // 30948
Ja értem. Ezért kaptál Alfát. :) Ha kiküldetés van az utazásra nincs plusz zsozsó. :)))
A vevő mindig a góré.
A vevő mindig a góré.
droberto2013-02-16 19:42:12 // 30947
No ezért óckodom tőle. Precíz vagyok, de a gyári rendszerekhez illesztés nem mindig kompromisszummentes. Továbbá nem vagyok villamosguru sem. :(
Piritu - 1.000.0002013-02-16 19:40:38 // 30946
Egy Alfával az utazás sose meló :-P
(Hétfőn reggel van jelenésem a vevőnél.)
(Hétfőn reggel van jelenésem a vevőnél.)
droberto2013-02-16 19:39:23 // 30945
Vasárnap már dolgoznod kell? :(
Piritu - 1.000.0002013-02-16 19:39:16 // 30944
Igazából - szerintem - egy megfelelően elrejtett kapcsoló is elég lenne az elvitel ellen. (Bár trélerrel nem ügy.)
Anno ezért tettem áramtalanítót a Spiderbe, de egy csomó gondot okozott, így kiszedtem.
Anno ezért tettem áramtalanítót a Spiderbe, de egy csomó gondot okozott, így kiszedtem.
droberto2013-02-16 19:36:44 // 30943
A Pager-esnek talán van értelme. Akinek van a környezetemben, csak bajlódnak vele.
Mi a jó márka egyébként: Spal, Meta?
Mi a jó márka egyébként: Spal, Meta?
Piritu - 1.000.0002013-02-16 19:34:11 // 30942
Holnap indulunk a Párduccal egy újabb rohamtúrára németbe. Kár, hogy csak ide a "szomszédba" megyünk, ez "csak" 850 km :-)
droberto2013-02-16 19:29:19 // 30941
4 db ajtómodul kell, ami 2006 előtti és volt benne tükörbehajlás. No meg persze két behajlós tükör és vezetőoldali ajtó kapcsolósziget kell.
GTPeti2013-02-16 19:22:13 // 30940
Nekem is ilyen van. ;)
Arra figyelj, hogy lehetőleg olyat vegyél, aminek a távirányítójába AAA elem való. (Nem beépített lithiumos.)
Arra figyelj, hogy lehetőleg olyat vegyél, aminek a távirányítójába AAA elem való. (Nem beépített lithiumos.)
Piritu - 1.000.0002013-02-16 19:21:14 // 30939
"Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan." - épp ma gondolkodtam el, hogy a Spiderre nem kéne-e gy csipogós riasztó. A huj-huj-ra senki sem figyel, de ha a zsebembe csipog, azt észre veszem.
GTPeti2013-02-16 19:13:46 // 30938
Kieg.: A nehezebb ügy, úgy értendő, hogy nem elektronikailag nagyobb kihívás (sőt...), hanem az ablakfelhúásra valószínűleg gyakrabban van igény, így olyan modult lehet is kapni. Bár talán a tükörhöz is van.
GTPeti2013-02-16 19:12:39 // 30937
A tükörbehajtás SZVSZ sokkal nehezebb ügy, mint az ablakfelhúzás.
"Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan." Pedig lenne értelme, sokkal többet ér, mint az ismert bekötésű és RF-jellemzőjű gyári.
"Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan." Pedig lenne értelme, sokkal többet ér, mint az ismert bekötésű és RF-jellemzőjű gyári.
droberto2013-02-16 19:04:20 // 30936
Comfort elektronika cserén gondolkodom én is. Főként a tükörbehajtás miatt.
Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan.
Ez a Phedra dolog már-már egy Urban Legend, azt mondod, hogy van-van de nekünk még eddig nem mutattad meg. :)
Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan.
Ez a Phedra dolog már-már egy Urban Legend, azt mondod, hogy van-van de nekünk még eddig nem mutattad meg. :)
Piritu - 1.000.0002013-02-16 19:02:20 // 30935
Ők menjenek lassabban, ne már mindenki sz@pjon! A konkrét helyen még a pótos IFA is gyorsabban megy :-(
A nyáron elég sokat jártam Svájcban a hágó túrán. Ott szinte ismeretlen a sebességkorlátozó tábla. pl.. körforgalomnál sehol sincs, útjavításnál sem. Mégis mindenki lelassít.
A nyáron elég sokat jártam Svájcban a hágó túrán. Ott szinte ismeretlen a sebességkorlátozó tábla. pl.. körforgalomnál sehol sincs, útjavításnál sem. Mégis mindenki lelassít.
droberto2013-02-16 19:01:04 // 30934
Megtettél mindent az autósok védelme érdekében. :)
droberto2013-02-16 18:58:59 // 30933
A mazsolák miatt! :)))
Piritu - 1.000.0002013-02-16 18:56:02 // 30932
Az enyémet nem, mert a gumissal belevágattam flexel :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 18:55:30 // 30931
nekem is volt Egale F1 nagyon gyorsan meg is szabadultam tőle hangos is volt meg csúszott is szóval nagyon ratyi gumi
droberto2013-02-16 18:54:16 // 30930
És hidd el, hogy már fel is tették! Bődületes helyekről hallottam. :(
droberto2013-02-16 18:53:15 // 30929
" Ugyanakkor manapság más okokból nem annyira divatos már a V." - Divatos V mintás gumi: Vredestein Guigiaro :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 18:51:26 // 30928
mivel a komfort elektronika szabályozza rá kell tölteni a 2007 előttit és már is felhúzza vagy egy utólagos canbus-os riasztó ami tudja az ablakfelhúzást.... a Phedra 2007 utáni és az oldalajtó elektromos még jó hogy azt nem tiltották be