Az elmúlt 30 ezer kilométer alatt, az átlagfogyim 7,7 L/100km. Ez szerintem nem rossz a 2.4 automatától, még úgy se, hogy szinte kizárólag országút és autópálya van benne.
Néha, ha nagy ritkán itt Budapesten megyek vele többet, az átlag bőven 10 felett van, húzósabb szakaszokon a 15-höz közel. Tavasztól sokkal többet fogok városozni és kevesebbet pályázni. Várhatóan drasztikusan fog emelkedni az átlagom. Neked mennyi a módosítás után a városid?
Morfiusz Cédula2018-02-05 10:02:33 // 104940
Giuntini2018-02-05 09:51:27 // 104939
El kell fogadni, hogy a Q-tronic városban legel.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-05 09:09:42 // 104938
Csak város táblán kívül javult a fogyasztásom :-( Városban még mindig sok, arra nem hatott a varázslat. Ha nem hajtom a lovakat úgy tűnik van idejük legelni. :-)
Roll19832018-02-05 08:17:01 // 104937
Más turbó van a 136 lovason.
Csabi2018-02-05 08:03:07 // 104936
"Miből gondolod ezt?"
Csak ilyen esetben kerülhet olyan forró kipuffgáz a szívósorra, hogy az megolvadjon. Szerintem. Alacsony terhelésen, amikor nyitva van az egr, akkor alacsony a kipuffgáz hőmérséklet, nyomás, és még a hőcserélő is lehűti azt. Akkor nem okozhat gondot, ha csak két nyíláson is áramlik.
Szerintem elég, ha nem zár vissza rendesen, mert megszorul a tengely, amit már a rugóerő nem tud legyőzni.(A mágnesnek meg te is tudod, hogy sok köze nincs a záráshoz, nincs közvetlen kapcsolat) Egy autópályás menetnél vagy nagyobb motorterhelésnél, nem kell nagy keresztmetszet, hogy a 3-400fokos gázok visszakerüljenek a szívósorra. A kezdetleges hőcserélő már nem bír vele...ergo olvad minden
(2.0-nál már ennél komolyabb "U"csöves hőcserélő van, sokkal tovább is nyitva van az EGR ...Átlagos 120as temponál(motorterhelésnél) , még nyitva az EGR...)
Miben gondolod máshogy, mitől olvad meg?
Csak ilyen esetben kerülhet olyan forró kipuffgáz a szívósorra, hogy az megolvadjon. Szerintem. Alacsony terhelésen, amikor nyitva van az egr, akkor alacsony a kipuffgáz hőmérséklet, nyomás, és még a hőcserélő is lehűti azt. Akkor nem okozhat gondot, ha csak két nyíláson is áramlik.
Szerintem elég, ha nem zár vissza rendesen, mert megszorul a tengely, amit már a rugóerő nem tud legyőzni.(A mágnesnek meg te is tudod, hogy sok köze nincs a záráshoz, nincs közvetlen kapcsolat) Egy autópályás menetnél vagy nagyobb motorterhelésnél, nem kell nagy keresztmetszet, hogy a 3-400fokos gázok visszakerüljenek a szívósorra. A kezdetleges hőcserélő már nem bír vele...ergo olvad minden
(2.0-nál már ennél komolyabb "U"csöves hőcserélő van, sokkal tovább is nyitva van az EGR ...Átlagos 120as temponál(motorterhelésnél) , még nyitva az EGR...)
Miben gondolod máshogy, mitől olvad meg?
Zselé2018-02-05 06:35:43 // 104935
Igen, léteznek. Nekem pl a 136 lovas van.
Liquid2018-02-04 22:42:20 // 104934
a 136 lovast emlékeim szerint BeNeLux államokban tolták, adózási vagy hasonló okok miatt. Tudtommal mechanikailag ugyanaz mint a normál 170 lovas.
Liquid2018-02-04 22:40:54 // 104933
Gyári cucc, Csöri intézte. akkor igen jó áron volt, nem sokkal drágábban mint egy értelmesebb utángyártott, és fele annyi mint a Thule.
multizseti2018-02-04 22:33:03 // 104932
Szia! 136 lovas az 1.9 16V butitott változata volt. A 2.0 az valóban 170 ló. Talán abból a butább 163 lovas.
droberto2018-02-04 22:26:05 // 104931
Miből gondolod ezt?
Szerintem nem így történt.
Ahhoz, hogy ez megtörténjen vagy rugótörés kell vagy olyan szintű korom lerakódás a zárótest körül, amit eddig még senkinél nem tapasztaltam.
2x volt nálam levegő vesztés miatti kormolás. Ez kb. pont elég lehetett, hogy a keverőmodul 7 nyílásából 5 eltömődjön. Pont ott olvadt meg a szívósor csonkja, ahol be tudott menni a kipufogógáz (maradék két nyílás).
Egyébként a EGR-em mágnese december óta kiválóan teljesít egy Fiar Bravóban. :)
Úgyhogy nem gondolom, hogy innen eredt a baj.
Ennek ellenére EGR-ből is újat szeretnék biztos ami biztos.
A 150k km-enkénti tisztítás egy jó szándékú tanács részemről. Aki nem hisz nekem, hát ne szedje le. :) Legrosszabb esetben az O gyűrű csere következtében, lesz egy tömör olajat nem kieresztő turbó levegő csonkja. :)
Szerintem nem így történt.
Ahhoz, hogy ez megtörténjen vagy rugótörés kell vagy olyan szintű korom lerakódás a zárótest körül, amit eddig még senkinél nem tapasztaltam.
2x volt nálam levegő vesztés miatti kormolás. Ez kb. pont elég lehetett, hogy a keverőmodul 7 nyílásából 5 eltömődjön. Pont ott olvadt meg a szívósor csonkja, ahol be tudott menni a kipufogógáz (maradék két nyílás).
Egyébként a EGR-em mágnese december óta kiválóan teljesít egy Fiar Bravóban. :)
Úgyhogy nem gondolom, hogy innen eredt a baj.
Ennek ellenére EGR-ből is újat szeretnék biztos ami biztos.
A 150k km-enkénti tisztítás egy jó szándékú tanács részemről. Aki nem hisz nekem, hát ne szedje le. :) Legrosszabb esetben az O gyűrű csere következtében, lesz egy tömör olajat nem kieresztő turbó levegő csonkja. :)
alfa155gyuri2018-02-04 22:25:35 // 104930
Sziasztok!Létezik 2.0jtdm ből 136 és 163 lovas?
gecsa2018-02-04 22:18:02 // 104928
Szerintem márkakereskedésben biztos. Ott a képek között a száma is.
maseRomeo2018-02-04 22:04:59 // 104927
Köszi az infót!
Látom, hogy nem mostanában vetted...
Nincs véletlenül egy linked, hol lehet ilyet kapni?
Látom, hogy nem mostanában vetted...
Nincs véletlenül egy linked, hol lehet ilyet kapni?
gecsa2018-02-04 21:32:48 // 104926
Ezen az opción már én is agyaltam.
Liquid2018-02-04 20:41:31 // 104925
tetőcsomagtartó, aztán arra jöhet a box.
Csabi2018-02-04 19:48:27 // 104924
Ez még elég szép, az enyém ilyen volt(problémát nem okozott). Egyébként nem cserélhető, csak ahogy mondod, tartállyal együtt.
Csabi2018-02-04 19:44:13 // 104923
"Az EGR keverőmodult is tisztítsátok 150 k km-enként.Ha nem teszitek úgy jártok, mint Putyukoma és én. Cserélhettek szívósort, mert megolvad a csonkja."
No de Robi, nektek azért olvadt le a szívósor, mert nyitva maradt az EGR, és a forró kipuffgáz jutott vissza...ha tiszta lett volna a "keverő" min változtatott volna? Ha nyitva marad az EGR akkor a műanyag alkatrészeknek sanyi így is, úgy is.
No de Robi, nektek azért olvadt le a szívósor, mert nyitva maradt az EGR, és a forró kipuffgáz jutott vissza...ha tiszta lett volna a "keverő" min változtatott volna? Ha nyitva marad az EGR akkor a műanyag alkatrészeknek sanyi így is, úgy is.
Vittorio1592018-02-04 19:42:27 // 104922
maseRomeo2018-02-04 19:33:16 // 104921
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni...
A 159 Berlina tetejére, hogyan és mivel tudnék felvarázsolni egy tetőboxot úgy, hogy az ott is maradjon??? Eddig még nem volt rá szükségem, de most lehet jó lenne...
Úgy láttam az enyém tetején 2 "sín" fut, amiben van egy műanyag profil...
Próbáltam gulizni, de hirtelen nem találtam értelmes leírást vagy képet...
Ha esetleg lehet kölcsönözni valahol, az az infó is jól jönne...
Köszönöm előre is!
Egy kis segítséget szeretnék kérni...
A 159 Berlina tetejére, hogyan és mivel tudnék felvarázsolni egy tetőboxot úgy, hogy az ott is maradjon??? Eddig még nem volt rá szükségem, de most lehet jó lenne...
Úgy láttam az enyém tetején 2 "sín" fut, amiben van egy műanyag profil...
Próbáltam gulizni, de hirtelen nem találtam értelmes leírást vagy képet...
Ha esetleg lehet kölcsönözni valahol, az az infó is jól jönne...
Köszönöm előre is!
Giuntini2018-02-04 17:47:24 // 104920
A 305 lovas dízelen is dupla. Ettől függetlenül, adjál neki!:)
Zolibácsi2018-02-04 17:43:38 // 104919
Autokaztunk ma egy kicsit, 130-140 körül utol értem valami 4-es BMW - t nem tudom mi volt pontosan de csak a 300 lovas benzinesen láttam dupla kipufogót eddig.
Szóval nagy kegyesen lehuzodott, de persze el kezdte nyomni neki lett is egy kicsi előnye. Én 6.-ban Gyositottam. Enyhén emelkedett az út, már 200 és el kezdtem befogni, 220 már húzódok mellé aztán ő és én is elvettem a gázt. Biztos zavarta hogy egy 10 évvel idősebb autó a seggeben van, mert utána már tolt le mindenkit... :)
Jól megy most a kocsi :)
Szóval nagy kegyesen lehuzodott, de persze el kezdte nyomni neki lett is egy kicsi előnye. Én 6.-ban Gyositottam. Enyhén emelkedett az út, már 200 és el kezdtem befogni, 220 már húzódok mellé aztán ő és én is elvettem a gázt. Biztos zavarta hogy egy 10 évvel idősebb autó a seggeben van, mert utána már tolt le mindenkit... :)
Jól megy most a kocsi :)
gecsa2018-02-04 15:24:17 // 104918
rodolfo752018-02-04 14:31:17 // 104917
Szia!
Ezen már túl vagyok nem segített.
R75
Ezen már túl vagyok nem segített.
R75
rodolfo752018-02-04 14:30:24 // 104916
Az első az spriccel, azzal nincs gond. A hátsóval van gond. Lehet a stekker oxidált, mert semmi hang sincs ha nyomom a gombot. Ebből gondolom hogy nincs csőszétcsúszás. vagy azt is mondták hogy a szivattyúval van gond, lehet hogy csak relé, vagy maga a szivattyú.
R75
R75
droberto2018-02-04 14:05:39 // 104915
Nem, hogy csak az akksi sarut vetted le? Ha igen zárd be és nyisd ki a vast és jó lesz. :)
droberto2018-02-04 14:02:04 // 104913
Előre spriccel? Lehet oxidált a stekker a szivattyúnál. Ha leveszed a bal első k.dobetétet hozzáférsz.
Fotó.
Fotó.
droberto2018-02-04 13:58:05 // 104912
Az árukeresőn néztem az általam használt Bridgestone Potenza RE050a-t és egy Goodyeart is. 45k/db volt mindegyik méret. 180k ért én biztos az új gyári mértet választottam volna. Középkatagórába pedig lehetett volna olcsobban is.
Dagadtgyerek2018-02-04 13:24:12 // 104911
Csinálok akkor egy ilyen diagrammot is. Ezt a keverőrészt a helyén lelehet szedni? Kicsit jobb idő lesz tuti megcsinálom.. A gumigyürűk mérete publikus? Beszerezném előre..
rodolfo752018-02-04 13:13:10 // 104910
Sziasztok!
Olyan gondom is van, hogy a hátsó ajtónyitó gomb nem működik, nem nyitja a hátsó ajtómat (SW). Itt mivel lehet a gond?
R75
Olyan gondom is van, hogy a hátsó ajtónyitó gomb nem működik, nem nyitja a hátsó ajtómat (SW). Itt mivel lehet a gond?
R75
rodolfo752018-02-04 13:10:48 // 104909
Sziasztok!
olyan gondom van,hogy a hátsó ablakmosó nem működik. Mi lehet a gond? A cső nem lehet szétcsúszva, mert a gomb megnyomásakor nem hallatszik semmi hang. Szivattyú lehet a gond?
köszi a segítséget,
R75
olyan gondom van,hogy a hátsó ablakmosó nem működik. Mi lehet a gond? A cső nem lehet szétcsúszva, mert a gomb megnyomásakor nem hallatszik semmi hang. Szivattyú lehet a gond?
köszi a segítséget,
R75
Szabister2018-02-04 13:06:09 // 104908
Szabister2018-02-04 13:04:31 // 104907
Mert így volt egyben. Ha majd elfárad a gumi akkor kap majd gyárit.
droberto2018-02-04 12:56:57 // 104906
Miért nem gyári méretet vettél?
Mégcsak nem is olcsóbb...
Mégcsak nem is olcsóbb...
Szabister2018-02-04 12:54:07 // 104905
ET 41-es. Kis fékesem van.
Liquid2018-02-04 12:47:53 // 104904
Nem lesz vele semmi gond, csak kicsivel nagyobb mint a gyári 19-es méret. A 245/40R19 is elfér a TI alatt.
Egyedül a felni ET-je miatt lehet probléma, a Ronal téli felnijeimre nem mertem ezt a méretet feltenni, maradt a 235.
Egyedül a felni ET-je miatt lehet probléma, a Ronal téli felnijeimre nem mertem ezt a méretet feltenni, maradt a 235.
Szabister2018-02-04 12:39:18 // 104903
Giuntini2018-02-04 11:48:39 // 104902
Ez így igaz! Ismeretlen volt a turbó felújítás vagy csere! Soha nem kellett leszednem a turbót! A Cromával az olasz autópályákon folyamatosan 180-al közlekedtem, és a turbónak 450 ezer alatt semmi baja nem volt:) VGT és egyebek miatt mennek tönkre a turbók, plusz a motorok jobban ki vannak hegyezve. Ha egy régi 2,5 -ös FIAT motor olajszűrőjét megnézted, ahhoz fegyverviselési engedély kellett. Ha azzal megdobtál valakit, az ott feldobta a bakancsát. Viszont működésben nem lehetett összehasonlítani a kettőt. Egész más ahogy muzsikál a 2,4-es motor. De ennek ára van...
droberto2018-02-04 11:40:56 // 104901
Szerelj egyszer egy Pözsót. :)
Másodszorra már csak ujjgyakorlat lesz. A csavarragasztással csak óvatosan az Alu meneteknél. :)
Szabadonfutóból INA-át vegyél. Az a gyári is.
Másodszorra már csak ujjgyakorlat lesz. A csavarragasztással csak óvatosan az Alu meneteknél. :)
Szabadonfutóból INA-át vegyél. Az a gyári is.
droberto2018-02-04 11:29:28 // 104900
A korrekcióidnak semmi baja. Bár az is igaz ez csak egy pillantkép. A diagrammot kéne berakd hidegindításkor kb 30 s-ig.
Egyébként meg ne csak tisztíts, hanem ellenőrizd is az EGR-t. Zár-e jól a tányér, akad e tengely és hogy stekkerre dugva - az EGR-t ECU-ból működtetve - kis terhelésen (ujjal a rugóerőt reprodukálva) kimegy-e kb 10 mm-re.
FONTOS minden 1,9, 2,4-esnek:
Az EGR keverőmodult is tisztítsátok 150 k km-enként.
Ha nem teszitek úgy jártok, mint Putyukoma és én. Cserélhettek szívósort, mert megolvad a csonkja.
Nem nagyobb meló, mint maga az EGR leszedése.
Így legalább alkalmatok nyílik kicserélni a két elfáradt O gyűrűt. :)
Egyébként meg ne csak tisztíts, hanem ellenőrizd is az EGR-t. Zár-e jól a tányér, akad e tengely és hogy stekkerre dugva - az EGR-t ECU-ból működtetve - kis terhelésen (ujjal a rugóerőt reprodukálva) kimegy-e kb 10 mm-re.
FONTOS minden 1,9, 2,4-esnek:
Az EGR keverőmodult is tisztítsátok 150 k km-enként.
Ha nem teszitek úgy jártok, mint Putyukoma és én. Cserélhettek szívósort, mert megolvad a csonkja.
Nem nagyobb meló, mint maga az EGR leszedése.
Így legalább alkalmatok nyílik kicserélni a két elfáradt O gyűrűt. :)
Shadin2018-02-04 11:19:49 // 104899
Ezt a menetrögzítőzést nem értem. Tök felesleges :-(
De egyébként ügyik vagytok :-)
Nem mondtam, hogy a motort fel-le kell emelgetni a művelet alatt?
De egyébként ügyik vagytok :-)
Nem mondtam, hogy a motort fel-le kell emelgetni a művelet alatt?
Shadin2018-02-04 11:15:03 // 104898
5-7mm-rel lett magasabb az egész autóm az Eibach rugókkal és óriási a különbség viselkedésben, nálad ez 2x annyi majdnem egy olyan autón ami azért elég végletesen lett megtervezve.
Shadin2018-02-04 11:11:33 // 104897
Egy normális autót régen nem lehetett széthajtani :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-04 10:52:20 // 104896
nem is értem Alfáékat ott volt az saját 3.2 miért nem azt reszelték...
Giuntini2018-02-04 10:43:40 // 104895
Nem Opel motor, hanem ausztrál Holden!:))) Egyébként a vezérlés, a hengerfej Alfa, csak a blokk GM. Szerintem ez már így jobban hangzikDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-04 10:04:40 // 104894
a szelepfedélnél megint spúrúltak kb 5 eurót, hogy pasztás és nincs szelepfedél tömítés kb 150e és 200e km között már biztosan kell pasztázni de egy trafó kivételével könnyen ellenőrizhető.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-04 10:01:29 // 104893
a turbó tönkre meneteléért leginkább a 35e-es olaj csere felelős ráadásul a gyári olajat csipegeti is a Tibi, mindenképp javallott a 10-12e-es csereperiódus no meg valami strapatűrőbb olaj pl a 0w40 Edge nincs olajfogyás ....
A vízkör sajnos tényleg egy gány megoldás gyárilag legalább is a tartály és a visszatérő cső a turbótól ki volt az a fillérb@szó marketinges aki elfogadta ... ezek sajnos mind cserések 150e km-ig ... a két fehér TI-nél új a tartály már cserélték sőt, az egyiken már 2x mivel gariban volt visszahívás 30e km előtt :DDD
A vízkör sajnos tényleg egy gány megoldás gyárilag legalább is a tartály és a visszatérő cső a turbótól ki volt az a fillérb@szó marketinges aki elfogadta ... ezek sajnos mind cserések 150e km-ig ... a két fehér TI-nél új a tartály már cserélték sőt, az egyiken már 2x mivel gariban volt visszahívás 30e km előtt :DDD
Shadin2018-02-04 09:24:01 // 104892
Van azoknak bizony, a teljesség igénye nélkül:
- turbó olajozócső és szűrő gondok, cső belül megduzzad és porlad az anyaga, előttes szűrő eldugul, mindez turbóhibához vezet. (Giulietta QV leginkább)
- turbótól visszatérő hátsó csőszakasz, ami a kiegyenlítő felé megy. Annak műanyag gyorscsatlakozója elporlad belülről, erős vízvesztéssel jár stb. Ue. cső tartály könyök bekötés szintén törik.
- Olajszivattyú belső csavarjai kipotyognak, olajnyomás a felére csökken, a többit kitaláljátok.
- szelepfedél ragasztása elenged ezért a gyertyaűrbe olaj kerül ami különböző hibákat okozhat, pl. gyújtáskimaradás.
- meleg a motortér ropira törnek a stekkerek ha egyszer hozzá kell nyúlni, és ugyanúgy a vékony gégecsövek is porladnak.
És ezek nem csak az én autómra jellemzőek.
- turbó olajozócső és szűrő gondok, cső belül megduzzad és porlad az anyaga, előttes szűrő eldugul, mindez turbóhibához vezet. (Giulietta QV leginkább)
- turbótól visszatérő hátsó csőszakasz, ami a kiegyenlítő felé megy. Annak műanyag gyorscsatlakozója elporlad belülről, erős vízvesztéssel jár stb. Ue. cső tartály könyök bekötés szintén törik.
- Olajszivattyú belső csavarjai kipotyognak, olajnyomás a felére csökken, a többit kitaláljátok.
- szelepfedél ragasztása elenged ezért a gyertyaűrbe olaj kerül ami különböző hibákat okozhat, pl. gyújtáskimaradás.
- meleg a motortér ropira törnek a stekkerek ha egyszer hozzá kell nyúlni, és ugyanúgy a vékony gégecsövek is porladnak.
És ezek nem csak az én autómra jellemzőek.
'''''2018-02-04 08:47:12 // 104891
Mi sem vettük komolyan a 45 ezres ajánlást! :-)