Fórum >> Típusok >> 159

Tocke2018-03-12 15:03:21 // 106740
Ez azért kemény. Szarolasz mi? :-)))
yani🍀2018-03-12 13:30:39 // 106739
Erről az előző tulajt kérdezd!
yani🍀2018-03-12 13:30:05 // 106738
gecsa2018-03-12 13:27:27 // 106737
De miért csak egy egyik oldalon voltak betétel cserélve?
yani🍀2018-03-12 13:19:29 // 106736
Pont a fékbetét csere után szokott ilyen hiba előjönni. Nem takarítják meg a dugattyúkat csak visszanyomják, így a rákeményedett kosz miatt megszorul nem tud mozogni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-12 12:55:24 // 106735
Lehet kinyomó, de ha a vízpumpa is gyanús, akkor azért gyorsan füleld ki, hogy nem onnan jön e. :-)
gecsa2018-03-12 12:42:40 // 106734
Vicces, hogy a szar oldalon új betétek vannak, a jó oldalon kopottak. :D
Jorjie2018-03-12 12:34:28 // 106733
Nem a szokásos kúton tankolva negyedikben 1500-2000 fordulat között rángatott, nem is kicsit. Újra a szokott helyen tankolva a rángatás megszűnt. WTF? 1.9 8v
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-12 12:15:49 // 106732
akkor csak a fék...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-12 12:14:37 // 106731
Igen nálam az injektor hba miatt lehetett az ok, Májusban ki derül :)
gecsa2018-03-12 12:11:53 // 106730
Kiszakadt porvédő+szoruló dugattyú a bal hátsó féknél.
Morfiusz Cédula2018-03-12 12:07:24 // 106729
Nálam a 2.4 DPF-el és EGR-el nem kormol. Se gázadásnál nem jön, se a kipufogó vége nem kormos.
tirex2018-03-12 12:00:20 // 106728
Én az előző 159-en kivágtam a dpf alját és kivettem a kerámiabetétet majd visszahegesztettük az alját és kész. Azon a betéten ha belenéztem a végén a millió tűhegynyi lyukon teljesen át lehet látni, azok bizony átmenő lyukak. Nem az elsőt szedtem már így ki és mind ilyen volt. Azt viszont hozzáteszem hogy mind aranytiszta volt, korom még mutatóban se volt egyikben sem. Ráadásul üveggyapot ( vagy olyasmi) hangszigetelőbe van beágyazva és az se volt kormos.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-12 11:17:50 // 106727
Olvastam erre egy hackelést ao fórumon :-) A dpf egy végén nyitott, másik végén zárt csatornákból áll. Egyik erre, másik arra nyitva. Az emberünk kikisérletezte, hogy mekkora fúrószárral kell megfúrkálni a kerámia két végét, hogy sose érzékeljen hibát a dpf, pont jó legyen a nyomás különbség :-DDD
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-12 11:07:06 // 106726
A 2.0-nál lehet nem jön korom azok fasza mocik. Nekem az 1.9 nél is kormos volt a kipu picit, A mocskos 2.4 nél meg nagyon :) Dpf el is. De lehet azért mert injektor hibás
Macccy2018-03-12 10:12:05 // 106725
De látod azt mondja semmi korom nem jön át. Ha átjön lyukas. :)
Na viccet félretéve nem gondolom, hogy lyukas lenne ha jön ki korom, ha lyukas lenne a nyomás értékek (hiánya) miatt már rég bim-bammolna, örök 0% clogged lenne a dpf szűrőm.

Viszont ... valami csörög kerreg. ~2000 girinél tudom előcsalni, mikor terheletlen. Lehet másik szál, de a kinyomó tud zörögni menet közben is? Mert hidegen valami zörög ott néha, kuplung nyomásra csend lesz. Melegen már csak így fordulat közben tudom bezörgetni. De ez másmilyen, inkább már kerregés szerű, fémes, ha elkezdi akkor gázelvételre lassul, kuplung kinyomásra is a motor fordulattal együtt lekíséri és eltűnik. Vákumpumpa kerreg talán hangosan, mikor felnyitom, az romlott már el valakinek?

Megint fotel-diagnosztizálok, éjszakás után ennyire futja :)
b00772018-03-12 09:20:51 // 106724
Köszi mindenkinek az infokat, kipróbálom a falazást és a másik egr szelepet is, remélhetőleg ezzel megoldódik a hiba.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-12 09:20:27 // 106723
Ha jól lenne megtervezve, mármint a felhasználó szempontjából használhatóra, nem lenne nép sport falazni, kiírni, kiütni, kibelezni :-) Az autó használati tárgy, ezt valahogy mintha nem vennék figyelembe mostanában a gyártók.
Az tény, hogy minden dízel kormol, és egr-el lényegesen jobban, mint nélküle. A dpf-en átjutó korom gondolom pont az az apró szemcse, ami már a kerámia pórusokon átfér és az elképzelhető legkárosabb.
Liquid2018-03-12 08:27:59 // 106722
Nem korlátoz semmit, legalábbis nem volt észrevehető. Nem közlekedtem sokat a falazás és a kiírás között, de nem volt semmit extra.
Shadin2018-03-12 07:55:01 // 106721
Nekem volt, h 40+ km volt mire hibát dobott és akkor sem korlátozza be az autó teljesítményét. Nekem van egy OBD kütyüm ami folyamatosan figyeli az EGR és DPF jelzéseket és kiüti azt mielőtt észrevenném. Korábban használtam diagnosztikai célokra, pl. autó használat a hárombetűsök nélkül LIMP-et elkerülve.
Piritu - 1.000.0002018-03-12 07:13:37 // 106720
Alapból mindegyik kormol, a mennyiség a motor, a befecskendező, a tuning stb. függvénye. Ettől kormos a cső vége.
Pont ezért találták ki a szűrőt.
Smith2018-03-12 06:37:39 // 106719
Nálam is dettó, én is meghámoztam tavaly tavasszal :) Azóta is agyalok, mi lenne a megoldás. Arra gondoltam csináltatok dobot, de azon meg lenne E szám meg akármi amit esetleg nézhetnek műszakin.

Arra is gondoltam, megtartom ezt a szétrohadtad, kicsit lefújom ezüstre és ez vissza lenne téve műszakira ha kell. Az utángyártott meg állandóra. Vagy nem is tudom.

Nem is kéne dob, mert nem is hangos állítólag dob nélkül se. Meg akkor már duplát hajlíttatnék a kipufogóssal. Csak nem tudom, a jobb oldalon a lökhárítónál meg tudják-e olyan szépre csinálni mint amilyen most a bal oldal. :(
Liquid2018-03-11 22:42:53 // 106718
Mindegyik DPF nélküli dízel kormol, csak az nem mindegy mennyire. Ha mást nem, padlónál biztosan dob egy kicsi pamacsot. A DPF-es még kevesebbet, de az is tud látható lenni.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:19:34 // 106717
Meghámoztam. Szerencsére több rétegű és hámozva is elment pár 10e km-t.
Amikor a külső réteg elpattant majdnem az árokba mentem akkorát szólt. Mintha kézigránát robbant volna a csomagtartóban.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:17:26 // 106716
"akkor hogyan jönne ki belőle, amit regenkor gázolajjal elfüstölsz korom?" - sehogy :-)
Fizikailag nem fér át rajta.
A kormot a dpf elégeti és széndioxid lesz belőle, az nem látható. Amit látsz az attól van, hogy lyukas és gyakorlatilag mint a kályhafüst a kéményben.
Jó egr-el (és befecskendező rendszerrel) a 156-om se füstölt sose. Max amikor meg volt tuningolva.
Macccy2018-03-11 22:12:03 // 106715
Nice. Meghámoztad? :)) Na de figyi, ha a DPF -en nem jutna át semmi korom, akkor hogyan jönne ki belőle, amit regenkor gázolajjal elfüstölsz korom? Átjut az, csak részecske méretben szelektál. Lehet, amikor rossz egr-el toltam az emelkedőnek, akkor a szűrő megfogta a nagy koromsziklákat és koromkavicsokat és csak az apró korom morzsák jutottak át, nyilván sokan voltak ők is, azért látszott a fényszóró fényében és a kipuffnál szabad szemmel is.

Most már fémtiszta lesz az én kipufogóm is, mióta az EGR nem rontja a levegőt (hehe, frappáns poén) :D
b00772018-03-11 22:10:01 // 106714
Nem tudom van-e PTC fűtésem, de ha gyárilag raktak ezekbe szerintem illene lennie benne, nem full extrás az autóm, de nem is alap felszerlstéségű. Langyos levegőt fúj elég mahar, de télen reggelente van hogy 15-20 km is kell mire teljesen középre áll a hőfok mutató. Bár ez is olyan, hogy ha kicsit pörgetem, nem "óvatosan" járok vele akkor már is hamarabb melegszik. Szerintem első körben dobok bele egy bontott egr szelepet, csak tesztre, hogy van-e változás. Pont van nálam egy, kértem egyet kölcsön pár hete, hogy gyártsak levakoló lapokat hozzá, hí egyszer kellene. De most komolyabban elgondolkodtam hogy ki kellene iktatni.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:03:58 // 106713
A dob kívülről már így nézett ki:

De belül még ilyen volt a cső:
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:00:55 // 106712
Akkor ott valami nem volt kerek. A dpf egy szűrő, amin nem fér át a korom. Ha átjut, akkor lyukas.
Nekem 185e után még fémtiszta volt a kipufogó vége, a Giuliettáé ugyancsak fémtiszta 110e után.
Macccy2018-03-11 21:56:45 // 106711
Dehogy fogja meg. Én is azt hittem, de amikor megvettem az autót és még aktív volt az EGR (és valószínűleg kicsit már ragadt, nem zárt jól) kezdésnek ki is mentünk horvátországba. Na ott végigkormoltam déli szomszédainknak a szép dimbes dombokat :) Haver jött mögöttem a családdal és nem győzte hangsúlyozni a jól ismert "szarolasz" különféle változatait, hogy ez mér füstöl így? Való igaz, nagyobb gázadáskor kapta a szmogot és füstölt is, majdhogynem a régi TD motorokat megszégyenítő módon. Pedig ott van az aktív DPF.
Amióta le van falazva az EGR, soha semmi kormot nem látok hátul kijönni .... kivétel a regenerálások idején!!! :O
Piritu - 1.000.0002018-03-11 21:52:30 // 106710
"az EGR szelepet ha ki is cseréled, megint meg fog ragadni egy-két év múlva, kezdődik elölről. " - ez a teória érdekes. Ha nekem a gyári elment 120e km-t, amit beleteszek miért megy el kevesebbet? Ja, mert a porlasztók rosszabbak és alapból több korom keletkezik?...
A kérdéssel megint eljutunk a dpf eltömődés kérdéséig. A legtöbbször valami más okozza, nem a dpf...
Macccy2018-03-11 21:51:37 // 106709
Ha mondod, én elhiszem, de a PTC akkor is egy királyság, én amiatt nem veszem észre, hogy bármivel is lassabban jönne a meleg. Érdekes, hogy azt mondja nagyon lassan éri el az üzemit ..
Piritu - 1.000.0002018-03-11 21:48:38 // 106708
A kormot meg megfogja a dpf, már ha van :-)
Piritu - 1.000.0002018-03-11 21:47:39 // 106707
"Most gondolkodom mint Micimackó, de én azt gondolom ettől nem melegszik lassabban semmivel se" - rosszul gondolod. Ki lett mérve. Csak nem találom a MES-sel felvett görbét. Nem a csúcshőfok számít, hanem az hogy meleg levegőt szív vissza.
Macccy2018-03-11 21:44:22 // 106706
6 Literes a 159-é
Macccy2018-03-11 21:41:25 // 106705
Kicsit hozzászólnék, bár én sem támogatom a környezetszennyezést, sőt: én levakoltattam és kiírattam Ákossal és valószínűleg ezt tenném újra. Attól, hogy magában az EGR-ben nem látsz rittyót, a szívósor, de már a pillangószelep ház és a keverő is biztosan áll az olajos fekete penészben. Ennyit a motor belvilágáról. Az EGR miatt a korom képződés is több valamivel, az sem kevésbé szennyező csak az allergiát is okoz az egyebek mellé. Azt mondom inkább a NOx és nem járatom helyben, sem teremgarázsban, ilyesmi. Azt is mondják mások, hogy az EGR szelepet ha ki is cseréled, megint meg fog ragadni egy-két év múlva, kezdődik elölről. De te döntesz.

A motor melegedése érdekes dolog, Piritu azt mondja lassabban melegszik. Most gondolkodom mint Micimackó, de én azt gondolom ettől nem melegszik lassabban semmivel se, sőt ugye az égési hőfokon ront az EGR bizonyos helyzetekben, részterhelésen (ami ugye ajánlott kezdetben, hideg motorral). Nálam az 1.9 16V baromi gyorsan melegszik üzemmelegre, EGR előtt és után is. Szerintem van PTC fűtésem, jó lenne tudni a tiedben is van e ilyen, ha igen és lassan melegszik, akkor meg kellene csinálni. Egy áldás. Most már ugyan 10 °C fok fölött vagyunk, de amikor fagyott, akkor is 2-3 perccel indítás után már langyos levegőt fújt, most pedig ahogy jöttem dolgozni 4-5 perc elteltével 60 fok fölé mozdult a mutató.
ProdyG2018-03-11 21:32:31 // 106704
A szélvédő mosó tartály hány literes? azt hittem 3-4 max, de 5 liter lötyit simán bele tudtam önteni.
Viszont: ma reggel kerékcserekor, amikor megemeltem a kocsi bal elejét (ahol a tartály van), szélvédő mosó folyadék kezdett kifolyni a földre. Ez mitől lehet? Van a tartályon valami lyuk, esetleg törött/repedt lehet?
Macccy2018-03-11 21:19:51 // 106702
Na ma megint figyeltem, padlóztam és semmi. Azt hiszem tegnap regenrálhatott az autó és azért volt a pattogás, még azis lehet, hogy nem kavicsok pattogtak, hanem a fém pattogott, ahogy kapta a hőt. De valami brutál hő lehetett, ha így van :) Este révén nem láttam füstölést magam mögött. .... csak gondoltam megosztom
b00772018-03-11 21:19:08 // 106701
Igen, közben én is rájöttem hogy rosszul olvastam a melegedési változást. Köszi a segítséget!
Macccy2018-03-11 21:17:20 // 106700
Valahogy kivarázsolhatnád onnét. Én lenni alkalmi fb látogató, de ez is egy n+1 Alfás csoport, ha megoldható nem szeretnék mindenhol tag lenni :)
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:59:35 // 106699
A hibalámpa vészüzemet jelent, nem jön az eredeti teljesítmény.

egr nélkül a mostani állapotnál lassabban fog bemelegedni. Más negatív hatása csak a megnövekedett nitrogénoxid mennyiség lesz a kipufogó gázban, ami ugye erősen mérgező.
gecsa2018-03-11 20:53:49 // 106698
Pedig jó kis videó. :)
b00772018-03-11 20:47:42 // 106697
Azon kívül, hogy hibát jelez a műszerfalon nem veszek észre semmi mást, nem fog tiltani az autó? Mert akkor próbaképpen levakolom, amennyiben pozitív a változás kiíratom az ecu-ból.

Ha a motor melegedéssel sincs probléma, van bármi negatív hatása a levakolásnak?
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:41:07 // 106696
Nagyon gyorsan fog hibát dobni.
Anno ki lett mérve itt a topikban, hogy egr-el hamarabb melegszik, mint nélküle.

Nekem a működtető mágnesbe jutott át a korom és annak a tengelye szorult meg. Amúgy nem volt nagyon kormos, de nem volt értelme tisztítani, mert ha egyszer átment a korom, akkor már nem tömített a tengely, átment volna máskor is. Érdemes lecsavarozni és megnézni, hogy szorulás mentesen mozog-e.
b00772018-03-11 20:34:27 // 106695
Igen, ilyesmit hallottam én is, próbára levakolható vagy egyből hibát dob? Lassabban fog melegedni a motor? Télen így is viszonylag lassan éri el az üzemmeleg hőmérsékletet.

Régebben nekem is volt hasonló gyanúm, leszedtem az egr szelepet, de minimális oldalfalra rakódott koromtól több nem volt benne, nagyon távol állt a neten található több mm-es vastagságú koromlerakódásúaktól. Igaz ettől szorulhat vagy leragadhat gondolom a szelep része...
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:30:39 // 106694
Ja, vakolás esetén ki is kell íratni a comp-ból.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:28:39 // 106693
Én cserélném, illetve cseréltem anno a 156-on. Vannak akik a lefalazásra esküsznek. Neked kell eldönteni. Első kanyarban egy pucolást meg lehet próbálni.
b00772018-03-11 20:21:37 // 106692
Köszi, javítható vagy cserés? A levakolás mennyire jó megoldás ezeknél a típusoknál?
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:20:56 // 106691
Amúgy a Giuliettáé a meleggel megjavult. Mióta 10 fok felett van, működik a rugós rendszer :-P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak