Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2018-04-29 20:08:58 // 108199
1-2 éve volt egy alig futott 146-os boxi a "halas" kereskedésben 700-ért. Azt bánom, hogy nem hoztam el. Gondolkoztunk rajta, de itt volt 2 másik 146. Van ez így :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-04-29 20:03:07 // 108198
Jól is teszed :-) Egy régi vas mindig nagyon más feeling. Ha meg teteje sincs, pláne :-)
gecsa2018-04-29 19:54:00 // 108197
Én még mindig nagyon vágyok egy boxerre. Azon belül egy Sud lenne az igazi (nem sprint), de nem lenne rá időm sajnos. Így késik a projekt.
gecsa2018-04-29 19:50:47 // 108196
Mikor volt utoljára normális autód? :D
'''''2018-04-29 16:45:55 // 108195
Nekem a spider nem vitrinben van.Meghajtom rendesen,semmi gáz vele.Nyáron szinte csak azt használtam az utolsó két évben.
Nagyon más feeling mint egy normál autó.:-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-04-29 16:28:58 // 108194
Azt elhiszem :-) Csak az áruk már elszállt. Itthon is hirdetnek egy roncsot 1.6M-ért. Az már élvezeti cikk sosem lesz. Fura ez az egész veteránozás nekem. Mi a frász ér azon annyit? :-) Az élmény részét megértem, de nyilván aki ebbe milliókat feccöl majd, az egyszer sem fogja tisztességgel meghajtani, és csak ritkán, különleges alkalmakkor élheti át a régi autóval közlekedés lényegét. A használós veteránozással nagyon tudok azonosulni, nem kell a makulátlan, alját tükörrel nézegetős állapot, a lényeg az élmény. Igazából a csúcsmotor sem feltétlen kell oda egyébként, csak ne legyen túl kompromisszumos a használata.
Biztos kapok majd érte, de a múltkor rákívántam egy E36 coupe-ra. Egy gazdás, makulátlan, sor 6-os, automata, 150e km-rel. :-) Senki nem viszi el, mert automata, "nem játszós". Közben meg egy hihetetlen időgép, mindene gyönyörű, gazdagon extrázva, nulla rozsdával. Ha manuális lenne, vagyonokat érne. Így meg nem kel el sehogy, nagy bukta. A srác ha csak rákérdezek, leszomorodik.. "áhh persze, megvan még". Hogy mitől 1.6M ehhez képest egy lelakott roncs 75-ös, az nekem talány :-) Ha nem is ugyanazt tudják az úton, de a lényege ugyanaz. Szép hang, őszinte technika, közvetlenség, az ember úgy vezet, hogy egy az úttal, nincs elszigetelve.
Pénteken ilyesmi indíttatásból mentem a TD-vel egy 80-ast (gépalkatrészekért), és az is megadja a dolog esszenciáját, mégha kicsit "light" verzióban is. Az első előzés helyre teszi az embert. Hopsz... ezzel nem fog beférni a sor.. Mondjuk inkább csak ez az egy autó :-) És onnantól, hogy a 90 ló dimenziójába agyilag is megérkezek, csupa vidámság. Lehúzott ablak, lendületből előzések, jóleső érzés, mikor 150-be lendül egy picit a mutató.
Én azt gondolom, hogy az egész öregautózás lényege, hogy minél jobban megközelítse az az autó a gyári állapotát. Úgy van meg a varázslat, motortól, hajtástól függetlenül.
psychoati2018-04-29 16:18:11 // 108193
Az nekem is passzolna :-)
Haddel2018-04-29 14:29:24 // 108192
Én egy 75 v6-ot szeretnék😃
WarbiRunner (Gyuri)2018-04-29 14:09:28 // 108191
159-be? Minek? :-) Abba pont jó az 5 henger. Pont elégé finom műszer ez a motor is, szép, kiegyensúlyozott a hangja és pláne nagyon csendes utazótempón. Ha Busso motor, akkor egy 155. Vagy nekem talán inkább egy 146. Ha nem lenne itthon teljesen illegál és megvalósíthatatlan az ilyen, tuti lenne már ilyenem. Vagy 5 hengeres benzina.
Shadin2018-04-29 10:02:37 // 108190
Ez elég szolid, de mégis valami hang...
Szerintem mit veszíthetek...
Shadin2018-04-29 10:01:15 // 108189
Hol? eBay-ról 112k-ban hazajön.
gecsa2018-04-29 09:55:53 // 108188
Lehúztam az lmmet menet közben. Még csak egy rezzenés sem nem, hogy leállt volna.
gecsa2018-04-28 23:35:59 // 108187
Élj a jelenben. ;)
Liquid2018-04-28 21:10:10 // 108186
ez nekem is örök álmom :) Ha nyerek a lottón megcsinálom :)
Liquid2018-04-28 21:08:35 // 108185
a 156-om sokkal hangosabb volt :) Aztán halkabb lett, ez utóbbi volt kb. ilyen szintem. Szerintem simán lehet vele együtt élni.
gecsa2018-04-28 18:50:16 // 108184
Ja, novitec dual. ;)
gecsa2018-04-28 18:49:58 // 108183
Kislányom először ült be az 59be, beindítottam. Reakció:

Aztaaaaaaaaa! :D
Roll19832018-04-28 18:35:06 // 108182
Te is láttad, hogy most akciós? :)
gecsa2018-04-28 18:02:48 // 108181
A másik problémára, ha rákoppintok az lmmre, akkor helyreáll a rend pár másodpercre. Szerintem ott lesz a gyújtáskimaradásos probléma lényege. Bepróbálkozok a tisztítással, aztán rámérek.
Vittorio1592018-04-28 15:26:41 // 108180
Jahh végül vettem egy új emelőszerkezetet azzal nem kellett tökölni és a többi része is új nemcsak a muanyag.
Amúgy köszi a segítséget srácok. Előző 59emben mar megoldottam a műanyag kicserélését...de most vért izzadva sem ment. De shadin kolléga módzsere biztos nyerő lett volna.

By the way mért is ne a bal hátsó rugóm is eltört...(típushiba végtelen+1) szal hurrá már az is új a kocsin 😆
WarbiRunner (Gyuri)2018-04-28 14:36:55 // 108179
Az hogy az egyik vez. mód. működik, a másik nem, az jelenthet valamit? Már ha tényleg van benne kettő, ami mondjuk logikus lenne. Az 1. hengersoré nem csinál semmit, míg a másik de. A becsörgésre is lehet magyarázat, nem fokolja el a vez. tengelyt.
gecsa2018-04-28 13:08:46 // 108178
Eddog ez volt a legnagyobb segítség! :D
Don Gombóc2018-04-28 11:01:25 // 108177
Motort kibaszni, helyette egy 3,2 Bussot bele.
Shadin2018-04-28 09:02:25 // 108176
A P0018 volt a kedvencem a tibiben :-( Vezérlésmódosító hiba egyértelműen, cseréltem szenzort meg és ki is, bontottam szét a vez. mod. tárcsát amit sikerült is javítani, de a hibát mindaddig dobálta míg a szétesett olajszivattyút ki nem cseréltem. Nem akarok szentségtörő lenni, de én a Toyota leírása sokat segített az én esetemben, mert kb. igaz az Alfára is...

SFI system
Jani72122018-04-27 21:33:37 // 108175
mondtam már, hogy cseréld fel a szenzort, de a hiba leírás alapján eléggé úgy néz ki, hogy a vez modosító halt meg. A nyomás téma majd utána lesz érdekes. azért is csörög be, mert elhugyozott, de a biztonság kedvéért a vez módosító szelepére adj direktbe 12v-ot és hallgasd meg, hogy kattog-e, ha nem kattog akkor az is lehet a hiba. Van mindenem hozzá
gecsa2018-04-27 21:16:06 // 108174
Üdvözlégy, van egy jófajta találóskérdésem;

Az alany 3.2 Jts.
Szóval, a tényállás röviden: egy kövérebb gázadás után leállt a motor. Eltörött a kiegyenlítőtartály a visszavezető ágnál, és kb 0,5 liter hűtőközeg távozott a motortérbe. Az autó leállás után ismét elindult, de teljesítményvesztéssel és gyújtáskimaradásokkal tarkítva.
Kapott új csövet és új kiegyenlítőt. Átnéztem a vezetékeket, de mindegyik ép. A balos hengerfejen le volt lazulva a testkábel, azt megtisztítottam és meghúztam.
Két különálló hiba maradt vissza, a P0018 és a P1670. A vezérlésben 15ezer km van. Első körben ránéztem a szögjeladókra. Ami érdekes, hogy a balos hengersor szívóját dobja hibának, viszont a két kipufogó mintha valami vészüzemre kapcsolt volna? De gyanúsak.



A másik mese az üzemanyagnyomás, ami kicsit hullámos, de van. Az autó indul. Csak erő nincs, és 3500nál becsörög. Jól hallhatóan a kipufogóban robban el üzemanyag, a motor járása alapjáraton egyenletlen, de fordulatra kisimul. Folyadékok nem fogynak. Üzemanyagrendszer biztosítékai épek, reléket megpucoltam.



Nem tudom, hogy ez most két külön hiba, vagy esetleg egymást generálják? Hiba törlés után a P1670 indításkor azonnal visszajön, a másik csak később.

Szóval felültem a szopórollerre, úgyhogy várom az ötletelőket szeretettel! :D
'''''2018-04-27 21:09:42 // 108173
Off:Ma szerződést mentünk aláírni 80km-re.Indultunk volna vissza de fater cls mercije csak tekert de nem indult.
Fél óra után kiderült,hogy fél tanknyi benzint tett a dízelre.Tréleren került most a szerelőhöz.Érdekes,hogy addig is elment egyáltalán minden jel nélkül.
Kíváncsi leszek,hogy sima rendszer tisztítás után elindul-e majd?
gecsa2018-04-27 21:06:27 // 108172
Azóta felértékelődött! :D
'''''2018-04-27 21:05:21 // 108171
Én olcsóbban adtam el két éve! :-)))
Laca622018-04-27 21:02:20 // 108170
Határozottan igen ! Nekem a legelső Alfámon volt hasonló ilyen hang. Belül alig hallottam,de a környezet le volt nyűgözve :-)
Shadin2018-04-27 19:40:01 // 108169
Szerintetek egy ilyen hang elviselhető hosszú távon is?

Ulter1

Ulter2
mizooo2018-04-27 18:09:02 // 108168
Hali nekem az utángyártott műanyaggal sehogyan sem lehetett beakasztani, a végén kivágtam azt a pár mm-t a rugóból és tuti lett.
Szabister2018-04-27 15:29:22 // 108167
Köszönöm a segítséget. Megrendeltem náluk,elvileg szerdán postára adják.
Liquid2018-04-27 14:37:27 // 108166
igen emlékszem
yani🍀2018-04-27 14:12:36 // 108165
Legalábbis ment....
Tomi néhány hete szomorúan mondta, hogy milyen lepukkadt állapotban látta.
Liquid2018-04-27 14:08:05 // 108164
az is van benne, de megy is ha kell. :)
Tocke2018-04-27 13:33:30 // 108163
Nemnem, a motor, kuplung, kipu, nitro, egyéb. A homasita nélkül.
Smith2018-04-27 13:17:41 // 108162
nejonlámpa :) Füstgép??? Stroboszkóp???
Tocke2018-04-27 12:15:43 // 108161
Őrülten jól néz ki még mindig. A műszaki tartalom meg no comment.
Liquid2018-04-27 10:31:48 // 108160
Tomi eladó az exed :)
Macccy2018-04-26 19:24:04 // 108159
Ezt a kódot szerintem elírtad.
P0237 van nekem vagy legalábbis volt, nem tudom van e még majd elforgatom. Az a turbo hibakód. Az okát nem tudjuk.
gecsa2018-04-26 19:22:02 // 108158
Mire jöhet elő a P1670, ha élőadatban a mért és a számított nyomás szépen követi egymást? Relé? Vagy egyéb ötletek? Biztosítékok jók. Benzinszag nincs, a tankban is akad anyag bőven. Indításra azonnal visszaadja a hibát.
psychoati2018-04-26 19:16:38 // 108157
Írtam chaten.
ricka2018-04-26 18:19:28 // 108156
P037 es hibakódot ír ki.
Ma megpróbáltuk azt, hogy lehúztuk a légtömegmérőt és úgy mentünk az autóval 70 kilométert. Tökéletesen hibamentesen működött. Már arra gondoltunk megtaláltuk a hibáta aztán egy indítás után újra ott virított a check engine...:-(
Valószínűleg mégsem a légtömegmérő lehet..
Zolesz2018-04-26 11:14:40 // 108155
Én is hurcolásztam magammal egy darabig az érzékelőt, de hétvégén beépítésre került, tegnap sikerül szoftveresen engedélyezni is. :)
Muszti2018-04-26 08:15:44 // 108154
Re:
- Smith (108125): sajnos fogalmam sincs, hogy milyen hangja kell lennie, amikor regenerál, de nekem is ez volt a tippem csak a kézikönyv egyáltalán nem így írja le a regenerálást "melegebb kipufogó gáz jön ki az autóból" az írója kicsit zizi lehetett, mihez képest!? :D
- Shandin (108129), és üzenő falon Tocke kolléga válaszára: akkor megpróbálom magamnak megcsinálni, a gyertyával kapcsolatban, ti mire esküsztök és az enyémbe a Beru GE114 jó ugye? ePER meg Beru helyettesítőt sikerült vadászni, mást nem.
A kipuf, a hátsó dobon való igaz, hogy az alján egy pici lyuk található, de az oldaláról és a tetejéről a szerelő ledörzsölt egy "kevés" rozsdát, mondjuk 7éves, ha gyári.
Shadin2018-04-26 07:54:55 // 108153
A műanyagot korábban tedd fel a sínre és akaszd be a damilt. A sín végén az egyik görgő "nyitott", azon kell felgörgetni a bowdent úgy, hogy a szerkezet felé menő rugókat közben összehúzod.
esvé2018-04-26 06:20:27 // 108152
köszi szépen, ránézünk a biztosítékokra is.

Pettinke, neked is köszönöm, akku rendben és töltést is néztük:(
ricka2018-04-26 03:15:02 // 108151
Szia, igen.
Kiírja a hibakódot és átkapcsol biztonsági üzemmódba.
Check engine kigyullad, és letilt.
Ami furcsa, hogy pár hete ereztem párszor azt minthannem lnne turbo, de hibakódot nem írt akkor, csak egyszerűen nem ment. Aztán a kövezkező alkalommal minden ok volt, teljesen
Dinamikusan futott.
Hibakódkéntckiolvasva a turbó töltésnyomást írja ki.
psychoati2018-04-25 23:38:30 // 108150
Szia!
Szerintem ha írsz hibakódot akkor könnyebben lehet segíteni a probléma felderítésében. A szokásos hibafelderítés itt is működik. Vakuumcső nincs kirepedve, turbócső nincs kirepedve, MAP szenzor takarítás. És még annyi, hogy a kitisztított EGR még nem biztos, hogy jó. Az "elmegy az erő" azt jelenti, hogy átkapcsol vészüzembe?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak