Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2018-12-05 18:04:26 // 113390
Ezek az opciók:

Én a karikázottakat kapcsolnám ki...
Alfabundi2018-12-05 18:03:01 // 113389
Húúú! Én is így vagyok vele. Voltam Mankynál, ki akartam kapcsoltatni vele, nem tudta sajna. Azt nem értem hogy akkor minek az autómata gomb, ha úgy is autómata és azt csinál amit akar..
Macccy2018-12-05 17:57:50 // 113388
:D :D :D :D


Annyira negatívak vagytok, innen már csak fölfelé lehet. Majd Kevin kihoz mindenkit karácsonykor XD
Shadin2018-12-05 17:53:04 // 113387
Nem lehet, megnéztem. Én épp szintén a páraérzékelőt kapcsolom ki meg a nyavalyás automata ablaktörlőt ami kis permetnél egy kalap szar, megőrülök tőle sötétben. Lehet h ő lát de én qurvára nem. És ezért még fizetni is kell :-(
Macccy2018-12-05 17:32:56 // 113386
Ez nem zavar, vezessen helyettem, ha megnyomom a gombot, nem zavarna, sőt néha annyira elegem van a vezetésből (dél Bp. napi bejárás, Shadin is mesélhet). De az ilyen ablaktör(l)ő mutatványokkal önmagát pusztítja az ostoba, mert nem tudja, hogy én trehány módon retkesen hagytam az ablakot. Ki akarom kapcsolni ezt.
Piritu - 1.000.0002018-12-05 17:18:36 // 113385
Pedig a világ erre halad. Mindent megcsinál az autó helyetted. Emelkedőn induláskor tartja a kéziféket, kapcsolja a dolgokat, beparkol...meg automatikusan küldi a feljelentést a rendőröknek.
Egy csodás nap - 2043-ban
Macccy2018-12-05 17:13:46 // 113384
Jó oké, ott még nem tartok azon a dühöngési szinten, ahol te :D :D :D Na viccet félretéve, nálam a többi dolog általában jól működik, láttam google-ban hogy volt, akinek az esőérzékelő ablaktörlő se jókor töröl, de az is koszfüggő, nálam többnyire jó. De EZ ... EZ .... ez a hátsó ablaktörlő, ez kiidegel. Ennek nincs értelme, ha akarok tisztítani, akkor majd törlök én. Ez abban az ideális világban lenne jó, ahol a gazda minden nap, vagy minden megtett taknyos-poros út után lemossa az autót. De ilyet még a strici digók se csinálnak. Sőt pont ők nem csinálnak, de más se. Ősszel meg mégis gyakrabban esik meg, hogy a hátsó ablak full retek lesz. Ha legalább úgy törölne, hogy előtte körbespriccenti. De nem szárazon.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-05 16:56:33 // 113383
Semmi gond, én a páraszenzortól kapok gutaütést. :-) A lányom a múltkor már nevetett rajtam, ahogy dühöngtem, hogy 'megállok és elvágom a nyamvadt kompresszor szíjat'. Utálom hogy alatomban kapcsolgatja a klímát. Ne csináljon helyettem semmit, én vezetek, én döntöm el, hogy akarom, vagy nem. Teljesen szétidegelt :-D
Szerintem jobb, ha kihúzod a francba a motort :-) Én a bal hátsó ajtóval már megtettem. Ott is valami nyomorék vezeték fut bele a hangszóróba, nagy döccenőn recseg. Mostmár nem. Csak ne lenne ilyen állati szép hangja ennek az alkatrész halmaznak... :-)
Macccy2018-12-05 16:31:50 // 113382
Valaki akinek van MES, megtenné, hogy megnézni mégegyszer, hogy tutti frutti biztosan nem lehet kikapcsolni ezt a ****** tolatási ablaktörlést? Kedvem lett volna az előbb letépni a kart a csavarról. Ugye mocskos idő van kint, a hátsó ablakot nem szoktam törölni, erre most leálltam a parkolóba, igazítottam, R -be hagytam, nicsak koszos az első szélvédő, spricc, törlés ... ez a nyomorult meg végigszántotta a hátsó ablakot szárazon, koszosan.

A Madonnára kérem, valaki nézze meg, nem hiszem, hogy nem lehet ezt letiltani. Kénytelen leszek széthúzni az ablaktörlő motorhoz menő villanyt?
Smith2018-12-05 15:18:49 // 113381
Kormány viszi, ha veszel hozzá canbus adaptert, hangzásról nem tudok nyilatkozni, én nem olyanra cseréltem.

Nem hinném, hogy a fogyasztási adatokat bármilyen aftermarket fejegység kiírná, de a napi fogyasztási adatokat az óracsoport közepén is jelzi az autó, az idő és többi beállításokat MES-sel vissza lehet tenni az óracsoport menüjébe, ha most nem ott vannak, hanem a rádión.
yani🍀2018-12-05 13:14:45 // 113380
Hát.... 2 év alatt majdnem 10k. Ebből az utolsó évben 3000 ment bele.
Atesz1592018-12-05 12:12:51 // 113379
Nagyon el volt használódva?:-)
Liquid2018-12-05 09:55:48 // 113378
Olyan már rég nem létezik, amit Ő prémiumnak értékelne. Csak egy lehetőség van, az időutazás. :)
A múltban tán volt ilyen...
yani🍀2018-12-05 09:31:29 // 113377
Eljött az alajcsere ideje :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-05 09:30:46 // 113376
néha úgy fel tud spanolni emberünk meg magával ragad az ár :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-05 09:22:24 // 113375
Lol :-) Hátha nem :-DD De hogy miket nézel te.. :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-05 09:19:41 // 113374
remélem azért egyszer csak nem arra ébredek vasárnap délelőtt, hogy az ATV-t nézve az első sorban ülsz megvilágosodva, minden földi jót hátrahagyva :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-05 09:07:23 // 113373
Csak nyugodtan, ha ettől jobb :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-05 09:06:03 // 113372
Vannak sokkal fontosabb dolgok. Itt már a milliók számolgatásába ment el a téma, ehhez köze nem volt annak amit irtam. Találkozzunk, beszélgessünk, és elmondom, hogy mi minden fobtosabb nekem. És hogy ez nem egy bakancslista, hanem egy életmód. Nem lehet kipipálni :-) Az autózást szeretem, műszakilag is érdekelnek, viszont nagyon más kérdés, hogy egy új autóra mennyit áldozok és miért. Igazából egyáltalán nem vágyok rá. Amire vágyok az összesen a szerelőmentes, problémamentes felhasználói autózás.
Ezen túl minden más paraméterben a 159 bőven teljesíti azt amit autóban el akartam érni. Nem is elérni akartam, inkább kíváncsi voltam, hogy milyen. Ha lenne szerelő háttér, nem is érdekelne más. De nem van :-) Autót szerelni viszont nem szeretek és nem is akarok.
RomeoOne2018-12-05 08:58:04 // 113371
Lol, erről Archer jutott eszembe :DDD

Amúgy meg ne b.szogassuk szegény Gyurit, szerintem érthető, hogy mit szeretne prémiumként. Ki tudja, lehet lesz is egyszer ilyen kocsi. Mondjuk ez a Bentley nem hiszem, hogy a Gyuri definíciója szerint lenne prémium. Hanem az autóre értelmezett prémium fogalmat maxolja ki
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-05 08:43:24 // 113369
biztos de igazából ha minden ki van pipálva előtte akkor nincs min vívódni :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-05 08:41:47 // 113368
itt a tökéletes prémium számodra csak fekete színből van 16 árnyalat :DDD
klikk...
tdemeter2018-12-05 08:31:18 // 113367
Bevallom Gyuri - bár nem ismerlek - de ezt ki nem néztem volna belőled :)
Aki napi szinten irkál mély, autókkal kapcsolatos témákban, egy viszonylag szűk rétegnek szánt fórumon, az nekem ne mondja, hogy nem fontos ez neki :))
Motomi802018-12-05 08:12:57 // 113366
Sziasztok! Gyári navi fejegységem cserélném valami kínai okosabbra. Tapasztalatokat kérnék tőletek. Milyen a hangzásuk? Multikormány viszi-e? A fogyasztás adatot, napi km-t ki tudok-e iratni mint a gyárival? Megéri cserélni? Tetszene egy müködő gps meg hát az usb. Köszi!
Csabi2018-12-04 21:59:28 // 113365
Valószínűleg Gyuri is kipipálta az első tízet, mert ugye vívódik az új autón....:)
RomeoOne2018-12-04 21:14:59 // 113364
Én nem excelezek, itt vezetem a blogokat meg a költségeket. Elég ez, így is rosszul vagyok, mikor ránézek :DDD
Piritu - 1.000.0002018-12-04 20:22:47 // 113363
Ismerős a dolog, nekem is van Excelem a Spiderre :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 19:07:32 // 113362
persze de attól a tény, az tény marad :D
Egyébként nekem sincs az első "8-ban" az autó de hát azt a nyolcat már kipipáltam magamat meg nem hazudtolom meg :P
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 19:00:08 // 113361
Ja, csak szerencsére nem vagyunk egyformák, mindenki mást szererne elérni, megvalósítani, mást gondol fontosnak. Az autó nekem a listán nincs az első tízben sem. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 18:51:02 // 113360
én nem is ragaszkodom, egy életem van, a koporsón nincs zseb és egy biztos mindenki meghal egyszer lehet csinálni bármilyen excel táblát, gyártani az elméleteket amit nem tettél meg, már nem is fogod :)))
Smith2018-12-04 18:47:30 // 113359
nem kéne annyira ragaszkodni a számokhoz és a fizikához

mindjárt könnyebb és jobb lenne minden :D
RomeoOne2018-12-04 18:17:33 // 113358
Kulcskérdés ebben a vitában, hogy mennyi lenne az annyi. De sztem Te, meg akik hasonló véleményen vannak, erősen alulbecsülik, hogy mennyivel is drágítaná ez a termelést. De igazából, ha csak 20%-al, már akkor sem érné meg. Gyakorlatilag kifizetnéd előre vele a szervizdíjat. Nem tudom mennyire vagy otthon a közgázban, de mindig az a jó költség, ami sokára jelentkezik, mert a jelenértéke annál kisebb. Te fizetsz 20%-al többet, a másik meg fizeti azt a pénzt majd 5 év múlva, amikor egyébként már jóval többet ér az a tőke. Ráadásul az autó az értékét is sokkal jobban veszítené. Nem lenne racionális. A vevő, Te buknád a legnagyobbat vele.

Értem én, hogy mit mondasz, csak azt akarom elmagyarázni, hogy nem véletlenül nem így mennek a dolgok. És nem összeesküvés elméletről meg lobbikról meg tervezett avulásról van szó, hanem könyörtelen közgazdasági racionalitásról.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 18:03:43 // 113357
Az egész egy teória, ami azon alapul, hogy egy rendes autó 10 helyett 20 milla. :-D Szerintem nem, de felesleges húzni nyúzni, más véleményen vagyunk, ennyi :-)
RomeoOne2018-12-04 17:55:02 // 113356
Teoretikus példa volt, pont az volt a lényege, hogy neked is ki kéne fizetned azt a 10 millát, csak neked előre...

@Piritu
Arról nem is beszélve hogy egy ilyen autó használtan is kétszer annyi lenne. Fizetne valaki 10 millát egy ilyen 10 éves alap autóért?
Én azt mondom, hogy nem lenne használtan sokkal drágább. 5 évesen talán (de pont nem arra vennék az ilyet, hogy 5 évesen eladják), de 10 évesen már ezt is el kellene kezdeni szervizelni. Akkor már nem lenne jobb, mint az, amit egyébként már 5 éve szervizelnek. Tehát egy ilyen autónak az értékvesztése lenne sokkal nagyobb.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 17:35:54 // 113355
Am úgy a korrekt az üzemóra költség lenne :-) Egy városi autó rengeteg órát szolgáló miközben km alig megy bele. Autópályán letudod 3 óra alatt egy városi auto 2 hétre eső szenvedését :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 17:04:40 // 113354
Van errw excelem, majd megmutatom. :-)
tdemeter2018-12-04 16:58:49 // 113353
Maximálisan egyetértek veled
tdemeter2018-12-04 16:57:40 // 113352
Majdnem egyet is értenék veled, ha nem cseréltem volna le 5 évente mindig az autóimat. Egyszerűen ennyit birok velük (utána már másra vágyok) és szerintem a 159 lesz az első vas, amit sírva adok majd el. Sőt, lehet el sem adom...
Függetlenül attól, hogy az ájfón hasonlattal én is teljesen egyetértek, úgy gondolom, hogy most pont olyan világ van, amiben sokan cserélnek autót. Ezek egy része átverés, egy másik pedig ámítás, de összességében az autót pár évre tervezik a gyártók, úgy mint az ájfónt is...

Nálam az okok a következők, ami miatt cserén gondolkozom, de többségük korábban is meghatározóak voltak:

- Minden autóm 200.000 környékén érte el azt a kort amikor már nem akartam rá többet költeni. Nem azért, mert az gazdaságtalan lenne. Épp ellenkezőleg, ez lenne a legolcsóbb megoldás, hiszen az új annyival drágább is, mindenképp kifizetem azt a pénzt.
Egészen egyszerűen van egy pont, ahonnan bármilyen jó is volt a vas "nem esik jól" tovább ölni bele az órákat és a pénzt.
- Megunom. Ez alól csak a 159 ami kivétel volt eddig..
- Tetszik a "másik" és nem hagy nyugodni a dolog
- Elegem van a szervizekből - Erre már az alfával is sokszor eljutottam, hátha majd a másik jobb lesz...
- Érezni akarom az új varázsát
- Dízel üldözés - bár szerintem a benzinest csak pár év és ugyanígy előveszik majd, de addig is szeretnék még ilyenek nélkül élni

Eddig minden vasat kb 100.000 km-el vettem, kb 5 évesen. Most a terv az, hogy 0 km 10 év. Szerintem nem fogom bírni,de a 159-el ment volna...
Piritu - 1.000.0002018-12-04 16:56:57 // 113351
"Más értékrend, más igények, ez van :-)" - pont ezért vártam volna az Alfától hogy készítenek autót a másik végnek. Egy olyat mint anno a Spider volt. Egyszerűt, sallangoktól mentes, az autózásról szóló.
Viszont erre nincs kereslet, mert aki befárad a boltba az "csúcstechnológiát" akar.
Piritu - 1.000.0002018-12-04 16:53:36 // 113350
Mindig az 1 km-eső költség a lényeg. Aki új vasat vesz az az értékvesztésen bukik, aki használtat az meg a javításon, karbantartáson és az üzembiztosságon. Lehet jó használt kocsid is, de az nem fog sokkal kevesebbe kerülni...
Piritu - 1.000.0002018-12-04 16:50:32 // 113349
Arról nem is beszélve hogy egy ilyen autó használtan is kétszer annyi lenne. Fizetne valaki 10 millát egy ilyen 10 éves alap autóért?

Jó hogy említed, "modernebb is".
Itt lép be, hogy aki újat vesz, általában modernebbet keres.
Elég arra gondolni hogy 15 éve még kazettás magnóval adták az Alfákat is. Ugyan ennyit fog lépni a következő 15 év is (vagy még többet). Nincs értelme hosszabb életre tervezni.
Bár mindig marad pár ember aki többre becsüli a szép motorhangot az önvezetésnél. Csak mint az Alfa esetében is láttuk ez nem tart fenn egy autógyárat...
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 16:36:34 // 113348
De jó már neked :-) 10 év alatt 10 millát dobsz ki az ablakon. Én ilyet nem tudok, és nem. is akarok. Inkább veszek minden gyerekemnek lakást, vagy mit ne mondjak, inkább nem gürcölök feleslegesen éveket azért, hogy kivághassam az ablakon. Inkább kirándulunk párat a 22 eves vacakkal. Más értékrend, más igények, ez van :-)
RomeoOne2018-12-04 16:21:50 // 113347
És fizetnél akkor a 10 millás alapár helyett 20-at az alap Giuliáért? Amit úgy terveznek, hogy 10 évig semmi baja ne legyen, meg tökéletesen meg legyen tervezve a vezetékek meg az alkatrészek konfigurációja is, hogy szerelni is könnyű legyen, stb.? Biztos, hogy megcsinálnák azt is, ha lenne rá igény. De a 10 millás árcédulába ennyi fér bele.
Én inkább veszek 5 év múlva egy újat 10 milláért, ami ismét bírja öt évig és már modernebb is.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 15:51:15 // 113346
5 évre autót venni, az pont az a kategória mint évente ájfónt cserélni, köszi, részemről passzolom. :-) Pontosan ez a "prémium" ma. És pont ez a bajom vele.
Kazes☻2018-12-04 15:38:37 // 113345
Pedig elég sokszor előfordul... sajnos. : /
RomeoOne2018-12-04 14:46:27 // 113344
A tervezett avultatás elmélete a dolgok alapos félreértése, az ok és az okozat felcseréléséből született összeesküvés-elmélet. Nem arról van szó, hogy megtervezi a mérnök, hogy 5 év után lehaljon valami, hanem neki kiadják, hogy annak a valaminek 5 évet ki kell bírni 99%-os konfidencia szint mellett, akkor megtervezi úgy, hogy azt kibírja, utána meg lesz, ami lesz. Meg lehetne úgy is tervezni, hogy 3 évet bírjon biztosan meg úgy is, hogy 10-et csak mindennek komoly anyagi vonzata van. Aztán ha a vásárló, aki több tízmilliós autókat vesz, nem akar 10 évig használni egy kocsit, mert úgyis lecseréli 5 év múlva, akkor 10 évre tervezni kész csőd, mert nagyon drágán kéne adni valamit, amire nincs igény... Nagyon jól mondod, hogy a sokadik tulaj le van szarva. Egy cégnek azoknak az igényeire kell figyelnie, akitől a bevétele van és az nem a sokadik tulaj.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 14:21:27 // 113343
na azért az elég erős túlzás eljött a samsungja, lg-je ha ezzel a hunyadi párosra gondolsz... minőségileg eléggé viccesek még az általad "elorus" prémiumot meg sosem fogják elérni... abban igazad van Európa maga alatt vágja a fát de rendesen ...
Piritu - 1.000.0002018-12-04 14:19:12 // 113342
"normálisnak gondolod, hogy ha valami prémium, az borzasztó bonyolult és elnézzük neki hogy elromlik" - pedig a prémiumsäg egyben bonyolultságot is jelent. Az elromlas csak az első tulajnál számít. Őt kell megnyerni hogy megvegye a vasat. Ő a következő modellig használja, addig működik. A többi már nem érdekes. Nem nagyon tudok olyan terméket amit a második-harmadik tulajdonosnak (is) terveznek.
A tervezett avultatás erről szól...
Piritu - 1.000.0002018-12-04 14:08:31 // 113341
"nem mondja neked senki de szép fúród van" :-DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak