Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2019-03-05 12:51:24 // 115390
Pirellinél ez nagy katyvasz, nem lehet tisztán látni. A Corsa az egy más világ, az kis félig-meddig pályagumi. De aztán a P Zero-ból még ott van a 2 sima változat, aminek a mintájáról tegnap linkeltem 2 képet Csabinak (ezek közül az egyik majdnem úgy néz ki, mnit a Corsa, régebben én sem tudtam, hogy az két külön gumi), meg ott van még a Nero GT. Az tiszta, hogy a Corsa magasan kiemelkedik, mind árban, mind teljesítményben. De hogy a maradék 3-mal mi a helyzet, az homály.
droberto2019-03-05 12:46:25 // 115389
Nem láttam még, de el tudom képzelni. (A Tominak segítettem néhány hete ebben)

Ezek alapján vontam le azt a konklúziót, hogy a sima P Zero Nero gyenguszabb mint a Pirelli többi, illetve a más Prémium márkák legjobb gumijai:

- Pirelli által folytatott árképzési stratégia
- Árak

- Korábbi nem a legdrágább Pirelli abroncsokkal szerzett negatív tapasztalataim.

Ezektől függetlenül is írtam, hogy nagyon kíváncsi leszek a te tapasztalataidra.

(Egyébkéntmeg: Ismét beleásva magam a témába, illetve a Feri (GT-s) információja alapján még mindig nem látom át teljes mértékben a Pirelli P Zero család abroncsainak jellemzőit egzaktul. :))
RomeoOne2019-03-05 12:44:20 // 115388
10 évet max úgy hiszem el, hogy 4-5 évig megfelelően tárolták és utána rakták kocsira és onnantól 5-6 év :DDD
A gumi kb. egy autón töltött év alatt kb. 18 évet öregszik egy normál, raktári tároláshoz képest
RomeoOne2019-03-05 12:42:19 // 115387
Nem f.szság az, a gyártó tudja megmondani, hogy a terméke milyen tulajdonságokkal rendelkezik és a gyártók nem ajánlják az 5 évnél többet futott gumikat további használatra. Újonnan kb. 5 éves korig lehet eladni, ha jól volt tárolva (bár olyat már senki nem vesz meg szívesen), hisz nem romlandó termék.
A kirepedezés már az utolsó fázis, az már régen rossz. Egy prémium gumi az, ami 5 évig bírja, a nem prémium addig sem. Hányszor hallottam, hogy a budget gumik a 3. szezonjukban már kikeményedtek, hangosak voltak és nem tapadtak. A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg. Nem egy nagy különbség elsőre, ha 50 méter alatt kell megállni, akkor így is úgy is megáll ezért nem biztos, hogy feltűnik az embernek, ha nem satuzgat folyton és méri a fékutat centivel. De az már csak egy budget gumi szintje. És rohamosan gyengül a teljesítmény az idő előrehaladtával.
Csabi2019-03-05 12:39:44 // 115386
Én beszereznék a helyedben...:D
Csabi2019-03-05 12:39:12 // 115385
Lapkás, ha jól tudom
droberto2019-03-05 12:32:19 // 115384
Létezik valami jobbféle G senzoros app, ami logol is?
Mert addig, úgyis csak feleslegesen koptatjuk a billentyűzetet. :)
Csabi2019-03-05 12:29:55 // 115383
Ne b@ssz, hogy egy ötéves gumi nem veszít a teljesítményéből. Több gumigyártó 6évben határozza meg a kihordást, mondván, hogy addigra úgy felkeményedik, öregszik, hogy közel sem tudja azt amit az új. A michelin-nél ez a szám 10év.
Csabi2019-03-05 12:20:57 // 115382
Miért láttál QV-t Neroval? Igazából azt hittem van a fiókodban valami objektívitás, ami alapján mondod a "gyengébb" jelzőt rá, de nincs. :)
droberto2019-03-05 12:10:05 // 115381
:)))
Májusban a Velenceiek is rettegve várják az érkezésed. :)
droberto2019-03-05 12:08:46 // 115380
"A törvényi előírás szerint 1,6 mm-nek kell lenni a profilmélységnek, de 3 mm alatt már elkezd pl. vízen nagyon gyengén viselkedni." - Ez pontosan így van.
"A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből." - Ez egy nettó f@szság. Ezt a hülyeséget csak a gumisok, kereskedők erőltetik. Ha egy gumi szerkezetileg ép, nincs kirepedezve, kikeményedve, tapadását nem veszítette el, akkor még 8-10 évesen is bátran használható. (Hozzáteszem, ezt csak a prémiun márkák tudják.)
Sztrányai Balázs 1
Sztrányai Balázs 2
"Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D" - Ha gondolod mehetünk a tieddel is egyet. :)
droberto2019-03-05 12:08:36 // 115379
Sottozero: Így van. Ennek a nedves út szinte olyan volt mint a Continak a hókásás.
P6000: Az meg a sima fényes aszfaltot nem bírta. Esőben viszont brillírozott.
Jorjie2019-03-05 11:58:31 // 115378
És vajon tekergetős, mint a Ladánál, vagy lapkás-poharas megoldás?
droberto2019-03-05 11:56:18 // 115377
Miért lenne az? Nézd meg a gyári QV-k tapadását (Pirelli P-Zero Corsa (Assimetrico)). Egy Nero, ehhez képest jóval gyengébb.
droberto2019-03-05 11:53:57 // 115376
Egy ilyen etap a korábbi injektorokkal 5,8-5,9-nél sosem volt kevesebb.
Ez a lényege a hsz-nak.
Csabi2019-03-05 11:53:32 // 115375
Azért ez egy nagy általánosítás! :) Viszont osztom a sottozero az tényleg nem Pirelli "prémiumkategória" színvonalú. Hóban jó volt, csak vizes úton volt feltűnően csúszós..
droberto2019-03-05 11:52:13 // 115374
Persze ez nyilvánvaló, de ez mindenkinél így van, aki ilyen kis cipőben jár. 100-nál, csak 90-el megyek.
droberto2019-03-05 11:50:35 // 115373
Nevezd ahogy akarod, de a lényeg, hogy a paraméter sokszög nem a tapadás és a teljesítmény felé van eltolva. :)
Én még nem hallotam ezt, hogy túra abroncs egy autónál, mi ez valami bakancs? Jó kis marketing duma. :)
Csabi2019-03-05 11:49:37 // 115372
Igen, nem az. Állítani kell.
droberto2019-03-05 11:47:51 // 115371
Mert a fenntartják a magassabb katagóriás P-Zeroknak a jobb teljesítményt.
Nem túl szép, ahogy az olaszok csinálják.
Volt már két Pirellim is. (P6000 és Sottozero 1). Mindegyik nagy csalódás volt.
Jorjie2019-03-05 10:42:10 // 115370
1.9 8V mjet-nek szelephézagolása milyen? Tudtommal nem hidrotőkés.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 09:23:42 // 115368
2 olajcsere óta használom, jó lesz bele, ártani biztos nem fog.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 09:21:34 // 115367
Önnek is joga van tudni, mire készül Gyuri. Ledönti a háttámlát.. Ez veszélyes! :-DDDDD
Csabi2019-03-05 09:20:35 // 115366
Így van.
Szergej2019-03-05 09:20:06 // 115365
Köszi. Meglátjuk. Szerintem is jo lesz. A gyari ajánlást meg tudja.
Csabi2019-03-05 09:16:10 // 115364
A kis kerék ennyit számít. Tolna-Debrecen oda-vissza ~800km 6,3 liter 225/50R17 130-al végig.
A te 5,3-5,6-od főleg országúton szerintem még sok is :D
Csabi2019-03-05 09:10:43 // 115363
A 2,4-be azt raktam mindig, soha nem szólt , h nem jó neki! :)
RomeoOne2019-03-05 09:10:28 // 115362
Itt még azt is vedd figyelembe, hogy mivel a téli kereked 205/55R16, a nyári meg 235/40R19, van egy bő 6%-nyi átmérő (és ezáltal kerület) különbség a két kerék között. Ez azt jelenti, hogy ugyanakkor távolságon többet forog a kisebb, ezért több kilométernek számolja a kocsi. Ha ezzel korrigáljuk a dolgot, akkor 5.6 L/100km-nél valamivel magasabbra jön ki a fogyasztásod.
Szergej2019-03-05 09:05:12 // 115361
Hasznalt valaki közületek Motul 8100 x clean olajat. 5w40.? Ilyet rendeltem most, kipróbálom. Kiváncsi leszek.
RomeoOne2019-03-05 08:51:17 // 115360
Szerintem a Nero GT nem gyenge a kategóriájában. Nekem egy problémám van vele. Nagyon nem tetszik a mintája :DDD
De ez tudom, hogy csak sokadlagos szempont a legtöbb embernek. Nekem sem az elsők között van, de inkább olyat vennék, ami bejön :D
RomeoOne2019-03-05 08:48:26 // 115359
Nincs itt semmi trükk. Keveset mész a kocsival :D
A törvényi előírás szerint 1,6 mm-nek kell lenni a profilmélységnek, de 3 mm alatt már elkezd pl. vízen nagyon gyengén viselkedni. A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből. Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D
Egyébként az enyém olyan 4 mm körül lehet most ,de jövő héten rakatom fel és ráméretek. Ezért mondtam, hogy nem biztos, hogy ezt a szezont végig viszi. Főleg, hogy a télit november utolsó hetében tetettem fel, jövő héten meg le is szedetem, szóval bő 3 hónapot lesz fent. Így a nyári futásarány 70% fölé emelkedik.
Haddel2019-03-05 08:44:54 // 115358
Én szerettem a Pzero Nero-t ,tapadt jól. Hú tényleg,elviszem ma a nyári gumikat kicentíroztatni,legközelebb ha jövök ,fel is rakom.
RomeoOne2019-03-05 08:43:33 // 115357
Nem egészen. A P7 Cinturato a túragumi. A marketingnél kiemelik, hogy "zöld", de ez csak annak a nyilvánvaló dolognak a reprezentálása, hogy egy túra gumi nem kopik olyan gyorsan. Egyébként az idei Auto Zeitung teszten elég jól szerepelt. Nem mondanám felejtősnek egyáltalán.
RomeoOne2019-03-05 08:36:14 // 115356
Szerintem az átlagsebesség az egyik legmeghatározóbb ebben a kérdésben. Nagyobb sebességnél jobban kopnak. Nagyon extrém példa: A Bugatti Chiron 400 körüli végsebességén kb. 20 percig bírják az abroncsok.
Nagyobb konstans sebességnél is eleve jobban kopik, nagyobb átlagsebességgel vett kanyarok szintén nagyobb kopásnak teszik ki a gumit, nagyobb sebességről általában nagyobbak is a fékezések, stb.
Nyilván lehet olyan állat módon vezetni, hogy padlógázi gyorsulva mindig 60-80-ig, meg satura fékezgetve erről a sebességről. De azért alapvetően normális használat mellett, szerintem nincs olyan nagy különbség két sofőr között, még ha az egyik dinamikusabban vezet is, mint amennyit az átlagsebességbeli különbség okoz a gumi kopásában
Nem vagyok ilyen szempontból én sem a szakértője, de én erre fogadnék.
droberto2019-03-05 08:32:38 // 115355
Szívem szerint már én is cserélném. Egyrészt amit írtàl, másrészt a kora miatt is. Sőt én már 4 éve cseréltem volna amikor kockásra kézifékeztem. Ez a vibráció sem tett jót a a szerkezetének.
Egyébként a két széle kb egyforma, mert cserélgetem és ugye hátul meg kívül eszi.
Hogy a gumis mit mond az is egy dolog.
A tavalyi tapadása még mindig zseniális. Arra a 6-7 k km-re még remélem jó lesz. Majd pályán meg vizes úton óvatosabb leszek.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-05 08:25:59 // 115354
szerintem teljesem jó nekem semmi problémám nem volt vele
Csabi2019-03-05 07:55:22 // 115353
Miért gyengusz a Nero? :) TI méretben nem találtam róla infót, tesztet. Csak más méretekben, súlyindexekben, ami nagy eltérést okozhat...Vagyis ezt mutatják a nagy tesztek.
Ezért nem is nagyon hiszek bennük, mert ha egy méretbeli ugrás egy gumiról kideríti, hogy abban a kategóriában már nem az első hanem az x.-ik... Akkor egy konkrét típuson egy teljesen más méret, konkrétan 59-en egy 235/40R19 lehet már teljesen más tulajdonságokkal bír... Szóval konkrét tesztek nincsenek. Amik meg vannak félrevezetőek lehetnek, szerintem.
Csabi2019-03-05 07:45:40 // 115352
A 2-4mm-re nekem azt mondta a gumisom, hogy ezt már nem szívesen rakja fel, mert életveszélyes. Ugye a belső fele a guminak a legrosszabb, amit szeret kajálni az 59. Ott találkoznak a gumi rétegei,fém-textil, ott a leggyengébb....Egy autópályás menetnél bármi lehet, fogalmazott. Pár hónapot még terveztem használni, míg kinézem az újat, és hát a ~60k-s darabárból is érdemes kihozni amit lehet...
De elfogadtam az ajánlást, és így dobtam ki a 2-4mm-es gumit :)
Ez lehet az eltérő,hogy ki meddig húzza, mi az a pont amikor az mondódik, hogy ezt már nem teszem fel. Simán elképzelhetőnek tartom, hogy valaki még kiprésel egy szezont egy, már gumis szerint kukás gumiból...
( Ha nem törik el a dugókulcsom, el sem mentem volna gumishoz, 5k km-t biztos mentem volna még...)
droberto2019-03-05 00:28:27 // 115351
Jó kis tréning lehetett.
A kocsiban fekvőknek, fájós derekúaknak, kötelező olvasmány. :)
droberto2019-03-04 23:58:08 // 115350
Ma is meglepett az új befecs/kiskerék kombó.
Pécs oda-vissza:

Volt benne itthon és Pécsen is mászkálás, várakozás, mekizés.
35% pálya 140 (GPS130)
55% főút (100 (GPS90))
10% város

A nagy átlagom meg ilyen:

40% pálya 140 (GPS130)
45% főút (100 (GPS90))
15% város

Nem tudom mi van az autómmal? :)
droberto2019-03-04 23:46:20 // 115349
Kíváncsi leszek én is a véleményedre.
Pirelli P Zero család.
Gumik terén is szeretnék "haza" térni.
droberto2019-03-04 23:34:42 // 115348
A Cinturato energiatakarékos (EnergiSaver és társai) gumi. Felejtős.
P-Zero, meg csak Neroban van, ebben a méretben. Az is gyengusz.
droberto2019-03-04 23:32:46 // 115347
Basszus lehet maradok a Bridgestone-nnál (Potenza RE050A). Az enyém 2010-es, de még mindig van rajta 2-4 mm minta. 2 évet állt 2012 óta használom. Eddig 30k km van benne, még az idei szezont kihúzza. Mindig cserélgettem, így együtt kopott a két oldala. Rendszeresen ápolom. Tavaly jelentek meg rajta az első pici repedések az oldalfal és a futófelületnél.
Hogy használjátok, hogy ilyen gyorsan elkopik?
Én:
10% város (nem lassan)
30% autópálya (GPS 130-140, a lehajtókban nem lassan)
60% főút (GPS 95-105)
A BS egy remek gumi. Ajánlom mindenkinek. Az akkori tesztek alapján szárazon jobb mint a CSC X. Egyedül az Aquaplanningja gyengébb kicsit. Ezért lett második.
Nagyon szívesen kipróbálnék egy Pirelli P Zero Rossot, ha lenne ebben a méretben, vagy egy Michelin Pilot Super Sport-ot, vagy egy Continental SportContact 6-ot. Sajna az abroncs drága (bár már nem 100k, mint 2012-ben) az élet meg rövid ehhez. :)
droberto2019-03-04 23:16:46 // 115346
Anno próbáltam valamelyik i-Ceptet. Az egész meggyűző volt újként szárazon.
Ezt a havon-jégen képességet mihez mérted? Mert ez elég soktényezős ám. :)
droberto2019-03-04 23:15:14 // 115345
Akkor a TD jobb állapotú, kevesebb méteres volt.
Értem és megértem így.
Csabi2019-03-04 23:06:37 // 115344
Jah, 60%ban országút. Soha nem mélyedtem el a gumikopás rejtelmeiben, de szerintem az átlagsebességen kívül sokkal több tényező van ami meghatározó. Gyorsítási lassítási szokások, terepviszonyok napi szinten stb..Csak azért írom, mert meglepődtem, hogy az átlagsebességet emeleted ki :)
Nero GT-t vettem, nem épp egy új gumi, meglátjuk mit tud...
RomeoOne2019-03-04 22:21:43 // 115343
Igazad van. Meg is verem az asszonyt, amiért elkölti a QV-m árát ruhákra :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-04 22:13:26 // 115342
Minek írjam egyszerű matek az élet, ha asszonnyal valaki keres mondjuk havi 600 nettót és 10 év alatt a 72 millából csak 1-2 van a párnában akkor a többi bizony elment a levesbe és ebből az itt leírt autó fenntartása igen csak csekély... szóval hova is b@sszátok el azt a rengeteg pénzt Béláim? :)))
Zselé2019-03-04 22:05:05 // 115341
Van valakinek ötlete, honnan lehetne szerezni hűtőventilátor vezérlő elektronikát 2.0jtdmhez? Teljesen meghalt ma, check engine, lansam spazieren, stb...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak