Fórum >> Típusok >> 159

ATE TR2019-09-30 20:04:40 // 118858
Köszönöm! Haver is ezt mondta, nem tudom miért ugrottam át ezt a témát. Megnézem!
pettinke2019-09-30 11:42:59 // 118857
1750 TBi-nél már láttam ilyet, cserélni kell, nem olyan ritka hiba.
Zolibácsi2019-09-30 09:56:52 // 118855
Most hogy volt már 2.4 jtdm van 1.9 16v jtdm és van 2.0 jtdm, továbbá van 1.9 8v jtdm is a családban. Azt mondom, hogy legjobb a 2.0 utána 1.9 8v, aztán 1.9 16v és 2.4.
A 2.4 erejét és hangját nagyon nem pótolja semmi. De az alkatrészek 3x szorzóval mennek.
2.0 egy jó chippel tudja bőven azt amit a gyári 2.4.
És a 2.0 bírja a várost is. Ha keresnék dízelt akkor 2.0 lenne.
Liquid2019-09-30 08:10:08 // 118853
A 2.4-nek nem jó a marketingje, de annak van hangja és ereje.
Liquid2019-09-30 08:08:55 // 118852
A kérdés mindig az hogy miként és mennyit használod, illetve mennyire kell az erő?
Az 1.8TBI kivételével a benzines motorok a GM-től származnak. A V6 pl. Holden származék. Avval sincs egetrengető probléma, csak tudni kell, hogy a lánccsere nem, olcsó dolog.
A 2.2JTS-t nem ismerem, de ugyanúgy ára van a láncnak.
A dízelek között jó választás a 2.0, mert az a legújabb konstrukció, van benne erő, és jól fogyaszt. (Ha kellően meg van csippelve, akkor megközelíti a 2.4-eket).
Ha hobbiautónak szánod, akkor szerintem ne vegyél dízelt, ha belefér, és van eladó akkor 1.8 TBI.
mi.ron2019-09-30 00:02:00 // 118851
Sziasztok !

Brerat szeretnék venni a közeljövőben, de egyre több aggasztó hírt találok a 2.4 hengerfej repedésével kapcsolatban. Eredetileg 3.2 V6-ot szerettem volna a hangja miatt, de azért mégsem Busso, meg sok baja is van állítólag.
Brera fórumban még a 2.2 benzint javasolták, viszont nem esett szó a 2.0 JTD-ről. Az 1.9 híresen jó és megbízható, mi a helyzet a 2.0-val ?
Mennyire ajánlott mondjuk a 2.4 JTD-hez és a 2.2 JTS-hez képest ?

Válaszaitokat előre is nagyon köszönöm !

U.i.: ha valaki netán tudna eladósorban ismert hátterű Brerát (ismert helyről szinte bármilyen motorral), az ne tartsa magában :)

Üdv.: Roland
Jupiter1552019-09-29 22:10:14 // 118850
@ liusz és Liquid

Köszi!
Angelo Bianco2019-09-29 21:21:57 // 118849
!!!KERESEK!!!

1.9 Jtd 16v Berlinát megvételre egy nagyon jó barátom édesapjának.
Első Alfája lenne! Lehetőleg 2007-8-tól, ismert előélettel, 1.8M a keret.
Szolnok és környéke előnybe, de bármit meghallgatok!

Köszi előre is!
Liquid2019-09-29 20:15:39 // 118848
TRW lengők kerültek az enyémbe. Az a gyári. 20e km-t tettem csak bele.
liusz2019-09-29 19:25:32 // 118847
Trw a gyári.Most ki gyártja azt nem tudom,de trw gravírozással is árulják.
tirex2019-09-29 19:02:21 // 118846
Üdv! Volt már valakinek “ fázisérzékelö szakadás’ hibakódja? szarul indul az autó néha csak padlógázzal. Vezérléscsere volt de ott rendben minden.
pettinke2019-09-29 13:55:23 // 118845
motortartó bakok rendben vannak?
Jupiter1552019-09-29 12:22:51 // 118844
Urak,

1.9 JTDm-hez elülső alsó lengőkarból TRW-t kell/érdemes venni?

Köszi a válaszokat!
ATE TR2019-09-29 12:06:26 // 118843
Sziasztok srácok!

Olyat valaki tapasztalt már kuplung kinyomásakor és fékezés közben, hogy egy puffano/koppano hang hallatszik? Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy mi lehet ez. Vadászom egy ideje, de "sajnos" egy út alatt kb 1-2x hallom, tapasztalom. Tudom nincs táv gyógyítás, de ez nem is erről szól.

Köszi az ötleteket!
Tommaso 1592019-09-29 10:00:07 // 118842
Köszönöm!!!

Megoldódott a probléma, vasárnap ide vagy oda Vittorio bement a műhelybe és kiderült, hogy egy biztosíték okozta a leállást!

Ha valaki így jár akkor nem kell egyből trailer😉
Zolibácsi2019-09-29 08:05:04 // 118841
Akartam mondani ha Bp-n állt volna meg akkor tudok segíteni egy kiolvasassal. Mondjuk a gyújtás hiánya gond lett volna
Tommaso 1592019-09-29 08:02:31 // 118840
Szerencsém volt , mert Miskolcon.
Vittorio jött laptoppal, megprobálta kiolvasni a hibaüzenetet, de gyujtást kért volna hozzá és az sincs.

Csak az autó ugye mindig kell, holnap megnézik de gondoltam ha járt így már valaki akkor egyszerűbb nekik elindulni....
Zolibácsi2019-09-29 07:57:09 // 118839
Merrefelé álltál meg?
Tommaso 1592019-09-28 17:43:12 // 118838
Sziasztok!

SOS segìtség kéne!

Minden előzmény nélkül megállt városban az autó motorja, kis fordulaton.

Elektromos dologra gondolok, meg Csöri is ebben erősìtett meg.
A leálláskor talán egy pillanatra az áram is elment a kis kijelzőről ami a műszerfalon van.

Akksisarut vagy 2 percre levettem, de semmi változás.

Az autóban egyébként látszólag minden elektromos dolog működik, de a " kulcsot" nem tudom kihúzni és a start-stop gombra sem reagál...

Járt már ìgy valaki???

Köszi előre is!
Szabolcs 1592019-09-28 07:38:05 // 118837
Sziasztok egy kis infó kellene 159 2,4 röl mennyire macerás le venni a szivosort??
Liquid2019-09-27 22:38:56 // 118836
Ja és a kulcson nincs karika, és semmi más sem.
Liquid2019-09-27 22:38:25 // 118835
Szerintem a megoldás, az hogy nincs kulcstartó :)
Én sose használtam.
samu1262019-09-27 16:19:58 // 118834
Nekem a 159-eshez kellene egy műszerfal burkolat, mert hasonlóan jártam :)

https://www.youtube.com/watch?v=jcsJ4ya8YE8

Meg egy fém kulcstartó megreszelte a start gomb környékét. A műanyaggal jobb barátságban van a burkolat?
leopop32019-09-27 15:08:40 // 118833
Köszi a segítséget azt hittem ezek egy méreten vannak, úgy egyszerűbb lett volna.
A kormányomon van telefon jel de valahogy Bluetooth-al nem tudom összepárósítani úgyhogy kell egy Blue&Me egység is gondolom az enyémben nincs. Bár nem értem akkor miért van a kormányon rajta.
Krisz562019-09-27 15:00:09 // 118832
Szia!

A kábelezést lényegében ki kell cserélni, ami bontóból elérhető. Más a rádió csatlakozója, ISO helyett Quadlock, ha Blue&Me rendszerűt akarsz, akkor kell hozzá modul, mikrofon a kihangosítóhoz, USB-aljzat a kesztyűtartóba, GPS-vevő. Illetve le kell cserélni a komplett műszerfal burkolatot, mert más a mérete a két fejegységnek, emiatt kell majd másik gyári fémkeret is, ami a rádiót tartja.

Nekem van eladó cuccom hozzá a kábelezés, illetve a mikrofon és a GPS-vevő kivételével.
leopop32019-09-27 14:52:39 // 118831
Sziasztok!

Remélem tud ebben valaki segíteni mert küldöldi oldalakon sem nagyon találtam rá választ. Brerába kéne de az majdnem ugyanaz mint a 159 ezért gondoltam ide írok.
Szeretnék a gyári MP3 rádió helyett egy szintén gyári GPS-es kijelzőt beletenni és az a kérdésem hogy kell e valamit módosítani vagy csak kicserélem és kész?
159 kijelzője menne oda.

Előre is köszönöm!
Zolesz2019-09-27 10:41:07 // 118830
Természetesen Diesel! Szerintem a töltőállomásokon is Diesel van kiírva nem pedig gázolaj.
pettinke2019-09-27 09:44:15 // 118828
fent van a plafonban a csillár mellett.
ZoliNix2019-09-27 09:19:52 // 118827
Nektek Diesel vagy gázolaj?normális?
KovacsK852019-09-27 08:21:54 // 118826
Sziasztok!

Blue&Me-vel sikerült összepárosítani a telefont, viszont híváskor én tökéletesen hallom a másik felet, viszont ő nem vagy csak nagyon halkan. Hol van a mikrofon gyárilag?
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-26 05:50:39 // 118825
Amúgy szerettem. Csak azért nem volt olyan egyszerű vele az élet :)))
Giuntini2019-09-25 21:22:31 // 118824
Pedig nálam nagyon jól bejönne egy jó kis TS!
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-25 21:11:13 // 118823
Jóvan, de nem lett :)))

Amúgy közlekedőedénynek vannak használtautó ötleteim is :)))

Azért tuti meg, a 75-öst simogatni kell meg szeretgetni :D
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-25 21:08:35 // 118822
Mindennnn :D

Bódé, motor, hűtés, váltó, kuplung, futómű... belseje, elektronikai butaságok...

De az enyém ugye boxi volt. Tehát a 103 ló evett 9-10 litereket. Amennyit a 155... 141 lóerővel... :)))

Az enyém elsőgazdás autó volt, 96-ban az hozta ki a szalonból, akitől én elhoztam 196.000 km-rel később.
Kezdve azzal, hogy nem belevaló olajat tettek bele (15w40), folytatva azzal, hogy ami elromlott rajta az úgy is maradt... Minden kijött rajta ami kijöhetett 2 év alatt... :)

Szépen szólt, azt szerettem. De klasszikusan elsőautós belenyúlás volt, ilyen az élet :)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-25 21:08:11 // 118821
Hát volt úgy... Aztán két okból nem lett. Egyrészt a szomszéd vett, és volt pár alkalom, hogy beültem mellé. És hátra is, és cuccoltunk is. A legutóbbi BIhar hegység túrán én vittem a 146-tal a cuccaik jó részét. :-) Másrészt Kingám kijelentette, hogy az ő autója orrán S-betű nem lesz, különben is sajnálja a kis zöld autóját. Na így. Én is sajnáltam volna, csak gondoltam napi rohangálni mégis vegyek az asszonkámnak valami moderneset, jót, kényelmeset, csendeset, sosem javítósat. Aztán nem kellett neki hála az égnek :-) Volt vele meló gazdagon mire kivakartuk a rozsdából és olyan lett mint elképzeltem, de csak jobban szeretem azóta a kis zöld autót. :-)
75 egyelőre nem lesz, mert biztos nagyon jó, épp elérhető is még, de nincs olyan felhasználási kör amire használni tudnám. Napi városozni van praktikusabb és kevésbé "értékes", céges hosszútávozni nyilván alkalmatlan, nézegetni mégegy autót az udvaron meg biztos nem fogok :-)) Ha netán feladja a 146 (ez ugye öreg gépnél benne van), akkor elgondolkodok, de azért is megcsapkodsz, ha egy 2.0TS-t beállítok napi autónak. XD
Giuntini2019-09-25 20:46:59 // 118820
Mi volt a gond a 45-el?
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-25 20:36:19 // 118819
Hidd el, jó autó a julcsa :)
A mercik egy kicsit sem izgatnak fel, de a vényóc... azznemsemmi.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-25 20:28:51 // 118818
Hát.. én szellemiségbe nem tudok szerelmes lenni :-) Ha az ősök szellemisége kell, veszek egy őst. És igen a v8-ak.. rohadjanak meg.. :-) Szépen szólnak..
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-25 20:22:21 // 118817
Nem ültem, de ha Vitarát veszel Alfa helyett, amugyis megcsapkodnálak :D

Szóval nem akarod te azt, vegyél egy julist, egy 75öst, meg egy v6os 916os spidert és élj boldog erekcióval életed végéig :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-25 20:18:35 // 118816
Ültél te már vitara-ban? Bocs Erhard.. :-) A vitara ráz mint az ipari áram. Főleg a hátul ülőknek eztra gáz. És elpattog.. és szélzajos, és nincs csomagtere. A 146 pont betölti a funkcióját, csak kényelmesebb :-)
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-25 19:56:00 // 118815
(De az is tény, hogy 13. éve vezetek 156-ost, ha változó motorral is... Nagyon meglepni nem tudom mivel tudna ez a kasztni :D Esetlrg ha GTA lenne :D)
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-25 19:50:30 // 118814
Azért azok a V8-ak... hogyrohadjanakmeg :D

A 75-öst is tanulni kell, a Drive-Inről hazafelé Mogyoród után is fel lehet már menni az M3-ra, van 2 elég szűk rádiuszú körforgalom, na ott szombaton délután kiadta... :D De nem mindig adja ki, ez azért nem olyan, mint az 56, hogy 20ból 20szor ugyanolyan lesz... :)

Nekem a Giulia a szellemiség miatt hatalmas szerelem, olyan, amilyennek lennie kell :)

A-B-be vitara, jósok garival... :)
Lev2019-09-25 13:59:48 // 118813
Az a belső nem az én világom, de a többi eléggé tetszik nekem is.
Morfiusz Cédula2019-09-25 10:33:43 // 118812
"A hahu-n a sok behozott visszatekert budi letörte az árakat."

Igen, sajnos ez a pontos diagnózis.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-25 10:13:47 // 118811
Mostanában nem is igazán nyüzsögtem a témában, de köszi a figyelmességet :-) A nyáron bevállaltam egy olyan munkát ami ki fogja tölteni az időmet, energiámat januárig.
Amúgy kíváncsi vagyok én is :-) Ami miatt nagyon érdekel, az Karotta tesztje 2017-ből, annak is a kicsit hosszú de velős utolsó mondata ;-) Elolvasom, és a 146 jtd-m jut róla eszembe...
Mellesleg pont ilyen konfigban nagyon el tudnám képzelni.
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-25 09:44:15 // 118810
1060 kilós, karbis autót úgysem fog már gyártani senki :)) Nagyjából azt tudja a 75 a külföldi szaksajtó szerint mint egy mx-5, csak belefér a család... :) Ezt innen közelítsd, ne közlekedési eszközként.

Igen, 4-5 évben gondolkodom :)

A 75-öst eladni? Áhh, biztos hogy nem... meg se fordulna a fejemben, azt ahogy a dupla dellorto szürcsöl semmi sem tudja pótolni, lóerővel az ilyesmi nem helyettesíthető. Ahogy az illatok meg az öregolaszautóság sem.

(A 156 nagyon jól mozog, ha nem fosdízel húzza az orrát lefele minden ívről :) Normális futóművel, gumival nem nagyon volt jobb bódé akkoriban, included e46... )
RomeoOne2019-09-25 09:18:20 // 118809
Értelek, de a Giulia az igazi utódja a 75-nek, a ~25 év után visszatérő hátsókerekes, 50-50-es súlyeloszlású, jó mozgású sportos szedán. Ez nem a 156 helyébe tud lépni, hanem a 75-ébe. De szerintem egyszerre mindkettőébe. Nem kell persze ettől még eladni a 75-öt sem. De sztem ez tudni fogja azt nyújtani, már amennyire 25 év távlatából össze lehet hasonlítani két autót. Megveszed majd sperrdifivel, benzinesen, kikapcsolható elektronikával. Bár gondolom ez még nem rövid távú terv neked. 5 év vagy mennyiben gondolkozol?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak