leopop32020-02-08 20:38:53 // 120439
Neked legyen igazad ennek örülnék én is a legjobban :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-08 20:38:43 // 120438
CO2 teszterrel nézzetek rá, illetve a vízpumpát, termosztátot ellenőrizzétek szétborítás előtt.
leopop32020-02-08 20:37:53 // 120437
Köszi
A HF gyári mennyi lenne hozzá?
A HF gyári mennyi lenne hozzá?
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-08 20:37:38 // 120436
HF hibánál felesleges blokkot cserélni. Szét kell szedni és megmérni a henger - dugattyú hézagokat. Ha rendben van, a blokkot nem kell bántani, mert minek. A hengerfejet be kell vizsgálni, ha nincs baja és a síkvonalzó sem mutat elvetemedést, akkor szimmering és tömítés csere. Egyéb esetben javítás, síkolás, vavy bontott HF.
leopop32020-02-08 20:36:55 // 120435
Saturn alatt mit értesz?
leopop32020-02-08 20:35:33 // 120434
Neked legyen igazad Emil :) És inkább valami más legyen :)
Magam ellen beszélek de szerintem is sajnos HF gyanús pedig én soha nem nyomtam ki a belét.
Magam ellen beszélek de szerintem is sajnos HF gyanús pedig én soha nem nyomtam ki a belét.
Giuntini2020-02-08 20:34:35 // 120433
Akkor nem hengerfejes!
Giuntini2020-02-08 20:33:29 // 120432
Ez csak blokk
leopop32020-02-08 20:33:15 // 120431
Igen ez a tervem nekem is mert akihez eddig vittem oda nem szeretném vinni.
Alfa Novák nem tudom volt-e vele valakinek tapasztalata?
Sajnos én is HF re gyanakszom. Pedig mindent tiszta főleg a kiegyenlítő tartály. Kipufogó füst sem édes szagú hanem jóillatú finom benzin :)
Alfa Novák nem tudom volt-e vele valakinek tapasztalata?
Sajnos én is HF re gyanakszom. Pedig mindent tiszta főleg a kiegyenlítő tartály. Kipufogó füst sem édes szagú hanem jóillatú finom benzin :)
leopop32020-02-08 20:29:30 // 120430
Ha esetleg HF akkor ez lesz amit küldtél azt én is néztem :)
Csak azt nem tudom hogy hengerfejek is vannak-e hozzá vagy csak a blokk?
Csak azt nem tudom hogy hengerfejek is vannak-e hozzá vagy csak a blokk?
leopop32020-02-08 20:21:04 // 120429
Hát én nem sportoltam le az a gond hogy utólag belátva a szerelő aki csinálta elég nagy sumák :/
leopop32020-02-08 20:19:15 // 120428
Pöc röf az indítás szép hanggal :)
Fűtés is tökéletes
Fűtés is tökéletes
droberto2020-02-08 20:18:47 // 120427
Nagyon jó kombó.
Te hoztad be?
Te hoztad be?
droberto2020-02-08 20:17:14 // 120426
1 pont, hogy HF-es. :)
De ez csak fotelharc.
A Saturnnak gondolom rohadt sok ilyen mocija volt. Lehetett egy megállaopodás, csak nem fogyott úgy, ahogy fogyhatott volna, aztán már Milánóban is útban volt.
De ez csak fotelharc.
A Saturnnak gondolom rohadt sok ilyen mocija volt. Lehetett egy megállaopodás, csak nem fogyott úgy, ahogy fogyhatott volna, aztán már Milánóban is útban volt.
denil12020-02-08 20:16:58 // 120425
Köszi az infót.
Végül pont így nyitottam ki, habár az angol fórumokon írták, hogy a hátsó ülés alatt fut a nyitóbowden és azzal lehet nyitni ha nem lenne akksi. Tényleg ott fut simán oda lehet férni. Nekem mondjuk nem sikerült vele kinyitni de ez inkább az én bénaságom lehet.
A lényeg,h a csavarhúzóval ment.
Végül pont így nyitottam ki, habár az angol fórumokon írták, hogy a hátsó ülés alatt fut a nyitóbowden és azzal lehet nyitni ha nem lenne akksi. Tényleg ott fut simán oda lehet férni. Nekem mondjuk nem sikerült vele kinyitni de ez inkább az én bénaságom lehet.
A lényeg,h a csavarhúzóval ment.
norbi04092020-02-08 20:15:01 // 120424
Köszönöm szépen! Nem volt nehéz beleszeretni 🙂
Németből jött, 170 lovas dízel, TI. Alcantara ülések, Xenon fényszórók, ülésfűtés, Bose zene. Nagy vonalakban, hirtelen ennyi jutott eszembe 🙂
Németből jött, 170 lovas dízel, TI. Alcantara ülések, Xenon fényszórók, ülésfűtés, Bose zene. Nagy vonalakban, hirtelen ennyi jutott eszembe 🙂
norbi04092020-02-08 20:07:24 // 120423
Köszönöm szépen! 🙂
Giuntini2020-02-08 19:54:33 // 120422
Itt vettem a hengerfejet. Úgy látszik a JTS motorokat is kiárusítják.
Szerintem nem hengerfejes, itt valami más van.
Szerintem nem hengerfejes, itt valami más van.
droberto2020-02-08 19:33:22 // 120421
Mondanám, hogy nézzél ePer-t, de az 1.8-asról nincs semmi az online-ban.
droberto2020-02-08 19:26:48 // 120420
Ha felmegy a nyomásod, vagy felmegy a víz az HF gyanús.
De ezt így fotelből nehéz lesz megmondanunk.
Ezt rendesen le kell diagolni. Pl.
Vidd el Csörihez vagy más normális szerelőhöz aki ismeri valamennyire ezt Saturn erőforrást.
De ezt így fotelből nehéz lesz megmondanunk.
Ezt rendesen le kell diagolni. Pl.
Vidd el Csörihez vagy más normális szerelőhöz aki ismeri valamennyire ezt Saturn erőforrást.
droberto2020-02-08 19:23:23 // 120419
Ajaj...
Kerüld a gagyit.
Vagy gyári, vagy Metelli.
Kerüld a gagyit.
Vagy gyári, vagy Metelli.
droberto2020-02-08 19:23:19 // 120418
Szép vas nagyon!
Gratulálok.
Mit lehet róla tudni?
Gratulálok.
Mit lehet róla tudni?
droberto2020-02-08 19:23:14 // 120417
Én nem szenvednék a 2.2-essel semmilyen formában.
320k egy zsírúj motor.
320k egy zsírúj motor.
droberto2020-02-08 19:15:04 // 120416
Javaslom a használati útmutató elolvasását.
A piros zsineg a tanksapkát nyitja.
Az ajtót belülről egy csavarhúzóval tudod kinyitni. Van egy furat a műanyag burkolaton, és azon keresztül egy fémkart kell elmozdítani.
Jobb felső.
A piros zsineg a tanksapkát nyitja.
Az ajtót belülről egy csavarhúzóval tudod kinyitni. Van egy furat a műanyag burkolaton, és azon keresztül egy fémkart kell elmozdítani.
Jobb felső.
droberto2020-02-08 19:08:40 // 120415
Nem írtál márkát....
Ha olvastad volna a blogomat (amit ide belinkeltem akkor amikor szó volt róla), láthattad volna, hogy a gyári az Dayco.
Ha olvastad volna a blogomat (amit ide belinkeltem akkor amikor szó volt róla), láthattad volna, hogy a gyári az Dayco.
Giuntini2020-02-08 19:01:41 // 120414
Szép! Grat!
denil12020-02-08 18:44:54 // 120413
Köszi, akkor holnap ez lesz a program :)
denil12020-02-08 18:44:32 // 120412
Mindegyiket megnéztem egyesével, nincs gond.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-08 18:26:29 // 120411
Igen, gyári a bandázs, és gusztustalanul ragacsos :-) Szedd le nyugodtan, alatta lesz amit keresel.
norbi04092020-02-08 18:18:51 // 120409
Jorjie2020-02-08 17:18:15 // 120408
Van neki biztosítéka, nézd meg azt is.
denil12020-02-08 16:50:16 // 120407
Giuntini2020-02-08 16:44:16 // 120406
Így van! Azt mindig cserélni kell!!!
denil12020-02-08 16:40:21 // 120405
Azért az baj!
Vezérlésnél tessék szépen vízpumpát is cserélni. Filléres alkatrész ahhoz képest amit okozni tud. Egyébként a hiba amit leírtál az nem illik a hf repedésre.
A kiegyenlítő és környéki hibák szintén ismert Alfa betegség, de könnye és viszonylag olcsón orvosolható.
Vezérlésnél tessék szépen vízpumpát is cserélni. Filléres alkatrész ahhoz képest amit okozni tud. Egyébként a hiba amit leírtál az nem illik a hf repedésre.
A kiegyenlítő és környéki hibák szintén ismert Alfa betegség, de könnye és viszonylag olcsón orvosolható.
Giuntini2020-02-08 16:38:34 // 120404
Nem hiszem hogy hf hiba lenne... Fűtésed milyen? Hidegindítás?
leopop32020-02-08 16:38:04 // 120403
Hát akkor remélem hogy ennyi csak mert asszem vízpumpát nem cseréltek vezérlés cserekor, ha igen akkor valami gagyi utángyártott lehet ami megadta magát ennyi idő alatt.
denil12020-02-08 16:34:33 // 120402
Köszi a segítséged!
Most jöttem be, ott tartok, hogy ismét levettem a kábelvezetőt és alatta bondázsolva vannak a kábelek. Mivel nem tudom, hogy ez gyári e, így azt sem tudom, hogy csinálták e már vagy sem. Nem emlékszel véletlenül, hogy a te átvezetőd alatt bondázsolva voltak e kábelek, vagy már látni lehetett egyből "szálanként" a vezetékeket?
Mivel ez nem volt egyértelmű, ezért tovább mentem és megnéztem a nyitó motort. Rákötve sima plusz/negatív kábellel az akksira, működött. (kép csatolva)
Hangosan gondolkodva:
Ha megnyomom a távirányítón a gombot, akkor hallom a kattanást elöl, villog is az index, tehát arra következtetek, hogy a jelet kiadja az ecu, de a motor nem moccan meg, tehát a jel odáig már nem jut el.
Ha a mechanikus hátsó jelet nyomom, akkor sem történik semmi.
Ezekből ítélve, kábelszakadás lehet valahol vagy....? Van esetleg valami ötleted, hogy hogyan kéne tovább haladnom a hibafeltárásban?
Sajna multiméterem nincs de ha lenne sem tudnám, hogy pontosan hogyan kellene jelet mérnem, de a következő lépésem mégis az lenne, hogy a képen látható csatlakozóba bejövő másik csatit kimérem amikor megnyomom a gombot,h ott vajon jön e jel.
Remélem érthető voltam:)
Most jöttem be, ott tartok, hogy ismét levettem a kábelvezetőt és alatta bondázsolva vannak a kábelek. Mivel nem tudom, hogy ez gyári e, így azt sem tudom, hogy csinálták e már vagy sem. Nem emlékszel véletlenül, hogy a te átvezetőd alatt bondázsolva voltak e kábelek, vagy már látni lehetett egyből "szálanként" a vezetékeket?
Mivel ez nem volt egyértelmű, ezért tovább mentem és megnéztem a nyitó motort. Rákötve sima plusz/negatív kábellel az akksira, működött. (kép csatolva)
Hangosan gondolkodva:
Ha megnyomom a távirányítón a gombot, akkor hallom a kattanást elöl, villog is az index, tehát arra következtetek, hogy a jelet kiadja az ecu, de a motor nem moccan meg, tehát a jel odáig már nem jut el.
Ha a mechanikus hátsó jelet nyomom, akkor sem történik semmi.
Ezekből ítélve, kábelszakadás lehet valahol vagy....? Van esetleg valami ötleted, hogy hogyan kéne tovább haladnom a hibafeltárásban?
Sajna multiméterem nincs de ha lenne sem tudnám, hogy pontosan hogyan kellene jelet mérnem, de a következő lépésem mégis az lenne, hogy a képen látható csatlakozóba bejövő másik csatit kimérem amikor megnyomom a gombot,h ott vajon jön e jel.
Remélem érthető voltam:)
leopop32020-02-08 16:18:21 // 120400
És ugye ez lenne a jobb eset igaz?
leopop32020-02-08 16:13:17 // 120399
Kiegynelítő tartáynál ott jobb felül folyik
Giuntini2020-02-08 16:10:19 // 120398
Át kell nézetni. Azt nézd meg, hogy a kiegyenlítő tartály kémlelőjében jön-e visszafelé a víz! Ha nem, fogd meg a visszatérő vékony csövet, ha hideg, akkor nem forog a víz! Akkor 90% a valószínűsége, hogy elforog a vízpumpa lapát.
leopop32020-02-08 16:09:39 // 120397
Az első kép lehűlve a második kép használat után kb egyből felnyitva a motorháztetőt
leopop32020-02-08 16:02:14 // 120395
Uhh igen a te esetedet olvastam és nagyon sajnálom 😞
Hát nálam ez a szitu:
Egy ideje húzódik már a hűtővízes problémám így gondoltam itt rákérdezek.
Amikor megvettem az autót el volt korrodálva a hűtő szóval cseréltem mert kb az összes hűtővíz alatta volt. Megszűnt majd máshol folyt mondom oké akkor visszaviszem a szerelőhöz.
Ő cserélt rajta hűtőcsőveket mert kellett és bilincseket is.
Nagyon sok ideig jó volt erre most megint van alatta pár hete igaz nem sok alig csöpög. Egy ideig azt hittem azért mert egy picit túl töltöttem és ezért ereszt magából a rendszer.
A mostani eset viszont fura mert melegen leállítva elég magas a hűtővízem de lehülve vissza megy normál mennyiségre. A csöpögés helye a kiegyenlítő tartálynál lévő kis lyuk. Termosztát jó pár perc után bármilyen hidegben szögre 90 fokon.
De már nagyon idegesít hogy ennyit szívok a hűtővízzel.
Ez így normális? Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Hát nálam ez a szitu:
Egy ideje húzódik már a hűtővízes problémám így gondoltam itt rákérdezek.
Amikor megvettem az autót el volt korrodálva a hűtő szóval cseréltem mert kb az összes hűtővíz alatta volt. Megszűnt majd máshol folyt mondom oké akkor visszaviszem a szerelőhöz.
Ő cserélt rajta hűtőcsőveket mert kellett és bilincseket is.
Nagyon sok ideig jó volt erre most megint van alatta pár hete igaz nem sok alig csöpög. Egy ideig azt hittem azért mert egy picit túl töltöttem és ezért ereszt magából a rendszer.
A mostani eset viszont fura mert melegen leállítva elég magas a hűtővízem de lehülve vissza megy normál mennyiségre. A csöpögés helye a kiegyenlítő tartálynál lévő kis lyuk. Termosztát jó pár perc után bármilyen hidegben szögre 90 fokon.
De már nagyon idegesít hogy ennyit szívok a hűtővízzel.
Ez így normális? Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Giuntini2020-02-08 15:45:49 // 120394
Nekem kétszer volt. Először felújították, majd a hegesztés mellett a legyengült anyag miatt elrepedt. Most új van rajta...
Sokféle tünet van... Benzinesnél más is lehet a tünet. Lehet olyan hogy keveredik a víz az olajjal. Ilyenkor gabos az olajbeöntő sapka, és a nívópálcán is látszik. Nehezen indul, vízgőz jön a kipufogóból. Melegszik extrém módon a víz.
Nálam beledolgozott a kipufogáz a vízkörbe, megnőtt a nyomás.
Fűtés is elmegy, ez is jellemző hiba.
Sokféle tünet van... Benzinesnél más is lehet a tünet. Lehet olyan hogy keveredik a víz az olajjal. Ilyenkor gabos az olajbeöntő sapka, és a nívópálcán is látszik. Nehezen indul, vízgőz jön a kipufogóból. Melegszik extrém módon a víz.
Nálam beledolgozott a kipufogáz a vízkörbe, megnőtt a nyomás.
Fűtés is elmegy, ez is jellemző hiba.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-08 15:22:37 // 120393
A gumi átvezetőt kipattintod a kaszniból, nem kell elvágni. Lényeg, hogy a kábelt ami az átvezetőn is fut, ki kell húzni a body computerből, ami a kapatartó alatt van. Ha kihúztad a csatit, ki lehet a lyukakon fűzögetni annyira a tyúkbelet, hogy elhúzd a gumiátvezetőt a kritikus kábelszakaszról. Remélem kb érthető, nem egy bonyolult ügy. :-)
Árpi1562020-02-08 15:21:29 // 120392
Sziasztok Alfa Romeo 159 SW 1.8 MPI homlokfalhoz menő vízcső-re lenne szükségem kérem segítségeteket mert én sehol nem találok előre is köszönöm üdv:Szüts Árpád
leopop32020-02-08 14:40:23 // 120391
Sziasztok!
Volt már itt olyan akinek hengerfejes lett az autója?
Legfőképp a tünetek érdekelnek illetve az hogy ha valakinek esetleg a 2.2 JTS?
Illetve ha esetleg az lenne költségben mennyi lenne?
Mert ha esetleg ez a baj akkor eladni ezért semmiképpen nem akarom.
Köszi a segítséget! :))
Volt már itt olyan akinek hengerfejes lett az autója?
Legfőképp a tünetek érdekelnek illetve az hogy ha valakinek esetleg a 2.2 JTS?
Illetve ha esetleg az lenne költségben mennyi lenne?
Mert ha esetleg ez a baj akkor eladni ezért semmiképpen nem akarom.
Köszi a segítséget! :))
denil12020-02-08 11:36:51 // 120390
Jah, majd elfelejtettem.
Az előbbi hiba okaként már semmilyen módon nem tudom kinyitni a csomagtér ajtómat és azt hittem,h a csomagtérben lévő piros madzag a manuális nyitásé de semmit nem csinál.
Olvastam, hogy van valami madzag az anyósülés mögötti hátsó ülés alatt. Valaki nézte már?Lehet azzal nyitni?
Jelenleg semmilyen módon nem tudom kinyitni a csomagtérajtót, majd azt kell kitalálnom, hogy hogyan tegyem...
Az előbbi hiba okaként már semmilyen módon nem tudom kinyitni a csomagtér ajtómat és azt hittem,h a csomagtérben lévő piros madzag a manuális nyitásé de semmit nem csinál.
Olvastam, hogy van valami madzag az anyósülés mögötti hátsó ülés alatt. Valaki nézte már?Lehet azzal nyitni?
Jelenleg semmilyen módon nem tudom kinyitni a csomagtérajtót, majd azt kell kitalálnom, hogy hogyan tegyem...