Fórum >> Típusok >> 159

tdemeter2020-06-11 21:08:10 // 121599
Szia! Szerintem ne aggódj miatta. Nekem 1.9 120le volt, kezdetektől (100.000 km) végig (180.000 km szirénázott, főleg hidegben. Elindítottam és mondjuk az első 3 percben, amíg be nem melegedett olyan hangja volt.
Az volt a mákom, hogy a szomszédomnak turbó felújító cége van:) Szét is szedtük, mindent átnézett és azt mondta, hogy nem a turbónak, hanem annak a ferde csőnek (sorry, nem tudom hogy hívják) amin meghajlik a füst van ilyen hangja.
2x is szétszedtük az említett intervallumban, soha semmilyen hibája nem volt.
Így adtam el a drágát, azt mondták, hogy ez ilyen...
Ketyi782020-06-11 19:56:03 // 121598
Sziasztok!

Az alany egy 159 1.9 jtd 150 le. Év elején nekiállt szirénázni a turbóm és össze vissza mutatta az olajszintet. Elvittem egy sokak által ismert Alfa szerelőhöz a kocsit. Meghallgatta,megnézte és mondta hagyjam ott és szétszedi a turbót,mert agyhalott.Másnap fel is hívott,hogy levette a turbót ,totál agyhalott és elküldte felújításra.Mondtam oké mehet. El is készült az autó egy hét múlva.Próbakör,minden oké.Tökéletesen működött minden,majd egyik reggel indulás után ismét jelentkezett a sziréna hang a turbó felől. Nem hagyott nyugodni a dolog,igy szerelő felhív és elmondtam neki, hogy ismét szirénázik a turbó,0,2 és 0,4 bar nyomásnál leginkább hidegen. Azt mondta semmi baja. Májusban olajcserés lett és gondoltam ha már szervíz akkor kirándulok egyet(100km) és visszaviszem a szerelőhöz a kocsit hogy hallgassa meg a turbót. Igy is lett. Olajcsere oké plusz kiderült hogy az EGR halott úgyhogy csere. megtörtént. Próbaút után műhely előtt megálltam és mondtam hogy hallgassa meg a turbómat mert engem idegesít. Azt mondta minden oké engedjem el a hangot. A 159 es turbónak van hangja. Nem hagy nyugodni a dolog mert amikor megvettem az autót 4 éve semmilyen hangja nem volt a turbónak. 2020 januárban elkezdett sipolni és egyből szerelőhöz vittem.Fel lett újítva a turbóm nem 1 ft ért,és amikor elhoztam nem szirénázott. Egy hét után nekiállt szirénázni . Valaki tudna nekem segíteni abban hogy ez most valami turbó hiba lehet megint.....vagy a felújított turbó az pont ennyit ér?
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-11 15:44:44 // 121597
És gyönyörködök benne, annyira szép :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-11 15:42:19 // 121596
Ugyanez van, néha leakasztom a c-tekről, elviszem lemosni, vagy gurulok egyet, hogy mozogjon, aztán vissza a tető alá.
Smith2020-06-11 15:40:49 // 121595
naja, nem is kaptam meg a zöldrendszámot és ingyenparkolás sem jár hozzá :(
Liquid2020-06-11 15:37:04 // 121594
ráadásul a rosszabb fajta plugin cucc, mert igen keveset megy el az árammal :D
Smith2020-06-11 15:33:44 // 121593
Az enyémből is. Sőt az enyémből plugin hybridet.
Az utóbbi időszakban több áramot fogyasztott az állandóan rajta lógó ctek, mint gázolajat az autó.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-11 15:09:15 // 121592
Hihetetlen, tankoltam ma a 159-be! XD 02.27 az utolsó tankolás számlám és még volt 22l a tankban. Egyúttal összehoztuk az idei ezredik kilométert is. Ez a koronatéma hobbiautót csinált belőle..
leopop32020-06-10 22:22:51 // 121591
*minőségben
leopop32020-06-10 22:22:09 // 121590
Illetve így ki lett takarítva az olajteknő de a vezérlésmódosító szelepek is csak arról már nem csináltam képet.
leopop32020-06-10 22:18:22 // 121589
Jobb mindőségben mert az előző képeket a szerelő csinálta.
Szóval ez jött ki a mosóolajjal :/


Csabi2020-06-10 21:45:21 // 121588
Simán MES-ben is meg lehet nézni a klímanyomást, ami nagyjából elmond mindent. Kikapcsolt kompresszornál 6-7bar nyomásnak kell lennie a rendszerben 20-25fok környezeti hőmérsékleten.
Bekapcsolt kompresszornál 12-20bar között , környezeti hőmérséklettől függően nagyrészt (függ még pár dologtól)
16bar nyomásnál kapcsol az 1fokozat a hűtőventilátornál...ezek szerint ezt a nyomást nem éri el , vagy a nyomásmérő rossz...
Inkább arra tippelnék, hogy megint elment a gázod, viszont még 2bar nál magasabb a nyomás a rendszerben így még bekapcsol a kompresszor...
norbi04092020-06-10 17:57:10 // 121587
Kérdés, hogy minek a kábele lehet az ☝️🤔
berobbantam2020-06-10 06:02:00 // 121586
Szia.
Az nem szakadt.Elvágták és hozzá saruzták a barnához.Kérdés miért?
kisityu2020-06-09 22:14:55 // 121585
Hozzá lehet férni fentről is de alulról sokkal kényelmesebb.
norbi04092020-06-09 20:46:31 // 121584
Köszönöm szépen! Holnap megnézem. Fentről hozzáférni valahogy? 🙂
kisityu2020-06-09 18:42:42 // 121583
Próbáltam fényképezni, hogy jó legyen de nem sikerült. Talán így lesz a legjobb. A teleszkópos bot végén van a kérdéses test pont. Szerintem így meg lehet találni.
norbi04092020-06-09 18:30:29 // 121582
Korrekt. 🙂
Kértem is időpontot egy klímás mesterhez, pénteken talán fény derül a hibára.
Piritu - 1.000.0002020-06-09 07:21:01 // 121581
Az OFF-nál anno a két nyomásmérő mozgásából azt is megmondta hogy a két hűtő között tele van bogárral emiatt nincs rendes légáramlása. Igaza lett.
norbi04092020-06-09 07:15:31 // 121580
Na majd, rálesek akkor arra is. Mindenesetre a képet megköszönném. 🙂
Igen eléggé furi... Plusz a levegőben lógó szakadt vezeték is🤔
norbi04092020-06-09 07:14:04 // 121579
Akkor azthiszem benevezek egy klímás szakihoz, hogy nézze át alaposan a rendszert.... 😕
Piritu - 1.000.0002020-06-09 07:08:22 // 121578
Klimatoltes utan ha a szaki veszi a faradtsagot es rajta hagya a muszeret a kocsin el tudja donteni hogy minden rendben van-e. A ket kor nyomasvaltorasaibol mindent ki tud olvasni. Az hogy a magneskapcsolo behuz csak egy dolog, a rendszerben folyamatosan nyomasszabalyozas van, ha barmi dugulas van azon latszani kell.
kisityu2020-06-09 06:33:07 // 121577
Az akkumulátor tálca alatt. Nem messze a vezérlőtől. Lazán végigkövethető.
Az a sarus barna és fehér madzag is érdekes.
Délután tudok képet csinálni.
norbi04092020-06-09 06:11:45 // 121576
Az ehhez tartozó test sarut hol találom? 🙂

Valamint találtam egy érdekességet a biztidoboz környékén...
Egy vezeték gazdátlanul...
norbi04092020-06-09 05:55:53 // 121575
Emlékeim szerint a lapátok állását folyamatosan nézte a szaki. Rádugta a diagot, és ahogy állítgatta a klímapanelen a dolgokat, folyamatosan figyelte a lapátok állását. Vagy van külön egy lapát arra a funkcióra amit Te mondasz? 🙂
A nyomást passzolom. De annyira kevés volt a gáz, hogy töltés előtt nem is kapcsolt be a kompresszor. Töltés után viszont egyből hallani lehetett ahogy kattan, bekapcsoláskor.
Lehet hülyeség, de nyomás kapcsoló esetleg? Vagy dugulás a rendszerben? Már nemtudom mire gondoljak. Azt se tudom, hogy villamossági vagy klímaszerelőhöz forduljak inkább. 🤔
kisityu2020-06-09 00:24:07 // 121574
Nálam is ez volt a helyzet. A vezérlő test vezetékének a karoszszériára csatlakozó végén sarut cseréltem. Persze visszavágva a vezetéket addig ameddig már nem oxidált. Azóta tökéletesen működik a hűtőventillátor.
Piritu - 1.000.0002020-06-08 22:14:44 // 121573
Ha az ki lett mérve akkor már csak egy tippem lenne, hogy a levegőterelő lapátok helyzete jó-e? Ha a szervómotorokkal gond van nem csak "hideg" jön be.
A klímásnál megnéztétek hogy a nyomás elég-e a rendszerben? Ha rajta hagyják a nyomásmérőket szépen lehet látni hogy hol kapcsol le a kompresszor.
norbi04092020-06-08 21:59:48 // 121572
Mármint az utastér hőszenzorra gondolsz?... Hogy esetleg az mutatna - 10 fokot? 🤔
Amikor bekerült az új panel (május eleje) akkor diagolva volt és normális értéket mutatott.
Nemtudom mi okozhat még alacsony hűtési teljesítményt...
Gáz is van, kompresszor is kapcsol... 🤔
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-08 20:41:15 // 121571
Ok, köszi, lehet ez lesz a megoldás :-)
Piritu - 1.000.0002020-06-08 20:14:02 // 121570
Először kiolvasnám a klímavezérlőt. Lehet hogy csak -10 fokot érzékel és azért nem kapcsol teljes teljesítményre. Emlékeim szerint 30 fok alatt csak félgőzzel megy a kompresszor.
Liquid2020-06-08 19:25:01 // 121569
Szerintem hajrá! :)
18-ast használok. Nem hiszem hogy az áron kívül lenne bármi negatív hozománya.
tirex2020-06-08 19:07:46 // 121568
235/40-el használható
Alfabundi2020-06-08 18:50:30 // 121567
Nekem az volt fent két télen is mióta meg van. Continental téli gumikkal. Semmi vész nem volt, főleg ilyen "kemény" telekkel😊
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-08 18:17:02 // 121566
Srácok, használt már valaki téli keréknek 19"-es felnit? Nagy hülyeség, vagy vállalható? Lényegében a 159 városban nem megy, télen pedig eleve keveset használjuk. Megoldódna két "problémám". A téli hasmagasság, és hogy nem szeretem a látványt a 17-esekkel XD Jó hogy nyáron kérdezem, de rákészülést igényel felni ügyileg.
norbi04092020-06-08 18:15:50 // 121565
Olyan tempónál valamivel jobb. De nem az igazi szerintem. Párom Kia Ceed-jében azonnal jéghideg levegő jön. 😀
Gázzal fel van töltve.

Bár a hűtőventi ígyse úgyse működik... 🤔 Nemtudom merrefelé induljak.
hpeti912020-06-08 17:55:52 // 121564
Én megnézném nagyobb tempónál (90 - 130 km/h) a klíma hatékonyságot. Ott már a menetszél hűt, nem a venti. Ha ott is gyenge akkor nem azzal van a gond.
norbi04092020-06-08 17:49:43 // 121563
Srácok. Kezdem feladni a klímás dolgot.

Hűtőventi továbbra sem megy, így a klíma hűtőteljesítménye siralmas.
Vezérlő cserélve. Biztik rendben.
Merre indulnátok? Autóvillamossági szerelő, vagy klímaszervíz? 😕
Esetleg van valami még amit megnéznétek?
tirex2020-06-08 13:38:02 // 121562
Háromszor átfújtam színnel aztán rá a matrica majd háromszor lakk. 3 éve semmi baja, bírja a gőzborotvát meg a koszt is. Mondjuk én antracit színűre fújtam fehér matricával meg vékony csíkkal ami zöld fehér piros, ha már olasz ugye. :))
Liquid2020-06-08 13:11:38 // 121561
ezt a fék dolgot én is meg akartam kérdezni, mert nincs kedvem szétszerelni :)
tirex2020-06-08 12:49:49 // 121560
Veszel hőálló pirosat meg lakkot az obiban, rendelsz brembo matricát és egy délelőtt kész. Én ledrótkorongoztam aztán nitroval áttöröltem, lemaszkoltam és hajrá. Le sem szereltem a helyéről.
leopop32020-06-08 11:15:47 // 121559
Én őt nem ismerem. Viszont tudsz adni hozzá egy elérhetőséget? Vagy ismeri őt itt valaki?
Mert ha esetleg tényleg új motor kéne bontottat semmi képen nem akarok bele csak újat így akkor ez az opció játszana.
Köszönöm szépen előre is!
DrPulzis2020-06-07 19:31:15 // 121558
Hali Mindenkinek,

A bal első Ti féknyeregről lepergett a piros festék, szeretném megjavítani vagy megjavíttatni. Milyen lehetőséget illetve szerelőt tudnátok ajánlani?

Előre is köszi
sty2020-06-07 18:42:15 // 121557
Igen rákérdeztem Dávidra,de most nincs neki. Gondolom a vírus miatt nem mentek most ki olaszba
norbi04092020-06-07 17:32:33 // 121556
Alfadepot kérdezted már? 🙂
sty2020-06-07 17:28:31 // 121555
Srácok,2,4-hez (200 LE) keresnék klíma kompresszort. Árat priviben kérnék,thx
norbi04092020-06-07 16:36:59 // 121554
Cartársak! 🙂

Valaki aki 2.0 JTDm 159-el rendelkezik. Lefényképezné esetleg a motortérben lévő biztosítékdobozt? Természetesen nyitott állapotban... Ma megnéztem és találtam egy-két gyanús dolgot ott. 🙂

Köszönöm előre is!
leopop32020-06-07 10:02:57 // 121553
Ugyan ezt mondta a szerelő is. De elvileg olajpumpa vagy gyűrű lehet nyilván egyik sem jó de ha csak olajpumpa akkor kis esély van arra hogy megússza.
Mindenesetre felkészültünk a legrosszabbra is most ameddig akciós a motorblokk addig megvesszük aztán hátha nem kell max. Az akció nélküli árát nem bírnánk ki.
Köszönöm szépen.
tirex2020-06-06 23:21:28 // 121552
Nekem brembo tárcsa-betét, tökéletes.
Liquid2020-06-06 21:48:26 // 121551
Elvileg valami elektromos kopásjelző van, legalábbis van ott stekker. Viszont a fék még nem kopott nálam jelzőig. Elöl egyszerűen nem bírta és behullámosodott, fogalmam sincs milyen volt. EBC USR + Green betét lett felrakva, az jó cucc. Nem ütött, de azért van hangja és hidegen furán fog.
Hátul is cseréltem, Brembo tárcsa, gyári betétek. Ezzel se volt gond.
Ez a Q4 volt a Tiboron nem tudom miyen fékek vannak.
Don Vito2020-06-06 21:36:45 // 121550
Jó estét!
Az index.hu egyik címlapos hírében látható egy békéscsabai (vagy egy város környéki) 159, sárga (bőr?)belsővel:
itt
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak