Fórum >> Típusok >> 159

leopop32020-07-15 23:51:17 // 122138
Szoktam nézni és ezzel tisztában vagyok de a Forma 1 egy másik példa.
Azok a motorok erre vannak illetve nem élettartam motorok hanem üzemórásak.
Arról nem is beszélve hogy közel sem azon a fordulat tartományon működnek mint az utcai motorok.
1.6 még ott is kis köbcenti ez mindenhol annak számít. Csak azzal a közönséggel hogy ott mást célt szolgált máshogy van összerakva mint egy utcai 1.4 vagy 1.6
Akkor így mondom az utcai autóknál számít a köbcenti illetve nyilván elég sok másik tényező is.
Forma 1-et ezért nem lehet ide keverni.
Értem mit akarsz mondani de szeritem te is hogy én mit akarok mondani :)
RomeoOne2020-07-15 23:42:34 // 122137
Mert nem raktad hozzá az előbbi célzást. Ezek szerint nem nézel Forma 1-et. Ott 1.6-os "kis köbcentis" motorok vannak. 1000 lóerő körül meg ki tudja mekkora forgatónyomatékkal. Valahogy nem úgy rémlik a hétvégi futamról, hogy a 0-100 sprint után már csak döcögnének ;)

Szóval akkor még egyszer: Nem a kis vagy nagy köbcenti számít, hanem, ahogy előbb is írtam, a motorra jellemző a teljesítmény- és a forgatónyomatékgörbe. Plusz a váltóáttételezés is, persze meg még egyéb dolgok.
leopop32020-07-15 23:36:48 // 122136
Szerintem ugyan ezt mondtam én is :)
Néha nem értelek :D
leopop32020-07-15 23:34:29 // 122135
Ez mindig így van :)
Illetve tuti kormol az a punto az biztos :D
RomeoOne2020-07-15 23:33:47 // 122134
Csak, hogy megértsd :)

A 4C motorja 240 lóerőt ad le 6000-es fordulaton, és 350 Nm-t 2100-3750 között.
A Giulia QV motorja 510 lóerő 6250-es fordulaton és 600 Nm-t 2500-5000 között.

Capisci? :D
Liquid2020-07-15 23:32:40 // 122133
Igen megy a TS is ment nagyon, gyönyőrű hangon üvöltött, a TBI is megy, a húzott 2.4 Q4 meg megeszi mindkettőt reggelire, azt meg egy szénné kokszolt Manky-Punto :) Szóval az hogy megy még nem minden, mindig van ami jobban megy :D
Jorjie2020-07-15 23:30:13 // 122132
Eldöntitek még ma, hogy kinek nagyobb?
leopop32020-07-15 23:25:59 // 122131
2000 :) Nem véletlen csináltak régen 2000 V6-os motorokat Alfa is Mazda is stb...
Szolj majd ha nevetnem kell 😌
leopop32020-07-15 23:22:50 // 122130
Teljesen más ott végtelenségig forognak majdnem azok a motorok nem utcai példa el kanyarodtuk :)
leopop32020-07-15 23:21:42 // 122129
2000 tol :)
leopop32020-07-15 23:21:28 // 122128
Csak hogy megértsd.
Dejó hogy felhoztad a 4C-t Emil.
Van egy tulaj itt Amore-on neki van egy 4C-je és egy Giulia QV-ja.
A 4C kisköbcentis a Giulia QV nagy.
És mit mondott? Illetve írt a 4C-ről a blogjában?
Hogy 0-100 ig hasonló utána ég és a föld a két autó.
És miért? Hiába könnyű a 4C a kisköbcenti miatt 0-100 ig jó utána a nagyobb sebeseégekhez illetve végsebességhez nagyköbceti szükséges :)
Egyszerűen nagy sebességnél elfogy a kis köbcenti nem tehetsz rá ezért 10 turbót
Lev2020-07-15 23:19:36 // 122127
2198-tól számít nagynak
RomeoOne2020-07-15 23:16:01 // 122126
Nézel Forma 1-et? ;)
leopop32020-07-15 23:12:19 // 122124
Hát nagyon nem mindegy :)
Elég sok motorépitő is ezt mondja hogy mindenki azt hiszi ha telepakolja turbókkal akkor mindegy hány köbcenti hát nem éppen. Ugyanolyan fontos sőt még fontosabb a köbcenti.
Nem véletlen mennek jobb időket a rolling raceben a nagy köbcentis autók mint a turbósok.
A totalcaron volt egy Supra motorokat építő csávó vér profi. Ő beszél a köbcenti fontosságáról lehet érdemes lenne megnézned :)
leopop32020-07-15 23:07:01 // 122123
Amiről beszélsz ezt 1500-7000 érzem a JTS-ben is :)
Akinek volt mind ezt mondta hogy szívó létére hamar megjön a nyomatéka alul is még külföldi Holland ismerőseim is (Ugyanígy 2.2 és 3.2 Brerát hajtanak)
RomeoOne2020-07-15 23:04:29 // 122122
1.6-os motor kis vagy nagy köbcentis?
leopop32020-07-15 23:01:40 // 122121
Mondtam bele lehet ülni ki lehet próbálni :)
Érdekes pedig semmi hihetetlen nem állítottam mégis úgy tűnik nehezen hihető neked egy gyái adatnál jobbat menni érdekes akkor az hogy lehet hogy az ismerősöm a 3.2-es Q4 Brerájával is sokkal jobbat megy mint a gyári idő? :) sőt végsebességre is nagyobbat megy eléggé sokkal :)
Illetve nem csak a 0-100 létezik azt azért ugye tudod? Kis köbcentivel mondjuk nyilván csak odáig :P
Meg ez nem egy sima sportkipufogó hanem nyílt rendszer :)
Ja meg a majd a kompresszora leszek kiváncsi akkor meg az lesz majd a hihetetlen hogy kiakasztja a km órát? :)
leopop32020-07-15 22:52:02 // 122120
Hát vicc :DD
RomeoOne2020-07-15 22:50:46 // 122119
Kéne azért ide egy műszaki továbbképzés :D
Tökmindegy mennyi a "köbcenti" a teljesítmény és a forgatónyomatékgörbe határozza ezt meg :D
leopop32020-07-15 22:48:44 // 122118
Nekem ennyi bajom van csak hogy a sok kisköbcentis a 0-100 ra veri magát.
A nagyköbcenti meg pont e felett jó :)
Giuntini2020-07-15 22:46:45 // 122117
Mondom hogy 4C-t kell venni! Az egy tonna sincs. Bevásárlásra alkalmatlan, mett csomagtartója sincs.
leopop32020-07-15 22:46:41 // 122116
Csak a kisköbcentis ‘“vagányok” mennek 0-100 ig jól.
A játék utána kezdődik :)
leopop32020-07-15 22:43:39 // 122115
Semmi baj :)
Liquid2020-07-15 22:06:50 // 122114
Egy megfelelően megírt 156 (főleg a 20v) bárhol bármikor lelépi a 159-et, ez szépen látszott KUL-on, ha másért nem, a súlyelőny miatt.. Bár az is igaz hogy amik elmentek mellettem azok általában kormoltak is :)
Liquid2020-07-15 22:03:13 // 122113
Helyesbítsünk gyorsan :)
A nagy szívómotor ( > 3000) tud mindenhol húzni, a kisebbek csak megfelelő fordulat felett. A TS is ment nagyon (legalábbis akkor úgy éreztem) de csak 2800-tól, 7200-ig, a TBI pont fordítva működik, olyan mint egy dízel (sőt alacsonyabbról megy mint a 2.4). Megy már 1500-tól, de nem érdemes 4500-5000 fölé forgatni.
Liquid2020-07-15 21:59:35 // 122112
Pedig van még ott hely, konkrétan a motor mögött egy egész vietnámi családot lehetne csempészni :D Ami tele van az a 2.4 Q4. Mert az osztómű helye van kihagyva...
Amúgy meg a 2.4 se feltétlenül orrtolós, ha megfelelő hajtáslánc van alatta.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-15 21:40:34 // 122111
Kíváncsiságból megnéztem pár videót. Komolyan vehetőket, mint pl. Gas Zurich. 8.5s-nél jobbat nem megy sehol. :-) Komoly önámításban élsz. 8 alá ez nem megy be, nem hogy 7 alá.. Clio RS verő, ugyan már :-) Sportkipufogó és a tíz lóerő.. hogyne. Lehet, de akkor alul nyomatékot vesztessz, pince és padlás, mindig kompromisszum. Értem a rajongást, legtöbben átestünk ezen a korszakon, de lehet ezt a műszaki realitások talaján is.
RomeoOne2020-07-15 21:35:51 // 122110
Szegény 300 ló feletti kocsik, amik manapság mind 1500 kg felettiek. Most kiderült, hogy csak boltbajárósak :DDD
VKG231!!! (156+75)2020-07-15 21:28:45 // 122109
Jajmár, a 2.4 Brerat a Mankys 156-tal minden kigyorsításon fogom 200-ig, pedig legalább 25 lóval erősebb... 220 felett ellép, mert az enyém lekókad.

És a 156-om egyáltalán nem húdeerős, kb 7.5-öt tud 100-ig. Semmi extra. Mindezt full gyárin, csak egy db programmal. De 1300 kiló...
Szóval értem én, hogy itt mindenki autója kurvajó, de kezeljük már a helyén :))) 300 lóerő alatt boltbajárós kategória van, 1500 kiló felett meg csak az létezik.
Shadin2020-07-15 20:50:57 // 122108
Én trollkodtam, bocsi! :-)
leopop32020-07-15 20:20:58 // 122107
Szerintem ennyi lesz a difi ez a súly is nagyon sokat számít nem véletlen szedték le róla.
Nyílt rendszer is tud dobni 8-10 lovat és a kettővel együtt meg is van szerintem :)
Én benne vagyok :)
Lev2020-07-15 20:08:42 // 122106
A taposással biztosan nem volt baj, én vezettem :) a 60-70 kg amit írtál és a kipufogó nem hiszem, hogy eltünteti azt a szemmel is jól látható különbséget,ami a két autó teljesítménye között van, de majd egyszer kipróbáljuk :)
leopop32020-07-15 20:02:34 // 122105
Úgy hangolták direkt a JTS-ket hogy már alul is húzzon pont a dízelek miatt hogy ne legyen akkora külömbség már durvan húz 1500-től. :)
leopop32020-07-15 20:00:09 // 122104
Hát akkor az nem facelift utáni volt illetve nem taposták rendesen :)
leopop32020-07-15 19:58:43 // 122103
Nem trollkodom nem szokásom :)
Mitóval könnyű nincs is önsúly :) :)
leopop32020-07-15 19:57:21 // 122102
Úgy mint ahogy a 3.2 úgy a 2.2 is sokkal jobbat gyorsul a gyárinál :)
Lev2020-07-15 19:31:55 // 122101
Mentem már 2.2 Brerával,azért mélyen van az a pince,nem szalad olyan gyorsan fel a padlásra :) Clio rs-sel még nem mentem,de opc Corsával igen,ami kb. az a kategória volt,csak manuális váltóval, érezhető volt a különbség. Teljesítményben és megjelenésben is,egyikben az egyik,másikban a másik nyert :)
RomeoOne2020-07-15 19:28:29 // 122100
Na, Leo, hiba van a mátrixban, néha félrebeszélsz 😅

A turbós betölt 1500-2000-től, onnan húz, a szívót meg pont, hogy forgatni kell, szóval pont nem a pincetől, csak a padláson húz😂
Pont ez az öreg rókák erre panaszkodnak a turbóssal kapcsolatnban, hogy nem olyan a karakterisztikaja, nem kell forgatni. Régen nem öncélúan bőgették a motort nagy fordulaton, hanem ott kellett tartani, mert ott erős
Shadin2020-07-15 19:15:52 // 122099
😇
Zolibácsi2020-07-15 19:12:50 // 122098
:) azt tudom én is bármikor :)
Lev2020-07-15 19:11:26 // 122097
😅
Shadin2020-07-15 19:08:27 // 122096
Ne trollkodjunk kérem szépen, megeszlek reggelire az 1.4-esemmel :-) :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-15 19:05:30 // 122095
No meg a gyári adat a 0-100 gyorsulásra: Clio 6.6s, Brera 2.2 8.6s. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-15 18:55:29 // 122094
GT múltkor gyorsultam egy GTvel 1,2ben szépen fej, fej mellett, aztán 3ban elléptem...jah a Vitarával voltunk :)))
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-15 18:50:22 // 122093
Szerencsére kinőttem már ebből.. bár most hogy mondod, azért egy Quattroporte az elférne még itt XD
Nálunk más a stratégia. Más egyterűt vesz, mi meg minden gyerekhez külön autót XD
Amúgy is még csak HETFO-1, KEDD-2, és SZERDA-3 rendszámokat igényeltem, kéne még négy autó valahogy.. :-))
leopop32020-07-15 18:38:17 // 122092
Hatalmas :DD
leopop32020-07-15 18:37:05 // 122091
Ezzel arra akartam kilyukadni hogy a 2.2 sokkal erősebb mint ahogy a tesztekben írják főleg a Faceliftelt változatban ahol 50-60 kg-al lett könyebb :)
Illetve szívó motor picétől padlásig húz nem csak akkor amikor a turbó betölt :)
Ha nem hiszed egy Alfás talin beleülhetsz :)
Lev2020-07-15 18:32:55 // 122090
:D
Lev2020-07-15 18:32:24 // 122089
Nekem ez a történet sehogy nem kerek, ha minden rendben volt a Clioval, van a 2 autó között kb. 200 kg, nála egy modernebb turbós motor, autómat váltóval, nulláról lényegesen gyorsabb kéne, hogy legyen. Nem az befolyásol, hogy az újságírók mit írnak, hanem a tapasztalat :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak