"ha nem néz körbe az ember, hajlamos lesz kicsit belterjesen gondolkodni."
Óriási igazságot írtál!!! Remélem, nagyon sok olyan itteni tag is elolvassa, akinek inge... :)))
tipoatti2008-07-28 15:16:17 // 243
Zool2008-07-28 14:59:37 // 242
Szerintem amit a hozszólásod elején leírsz, azzal nincs semmi gond. Én is ezt a filozüfiát követtem, és szerintem itt még sokan, akik új vagy újabb Alfát vettek. Aki pedig 5-10 millát ad egy új alfáért, annak engedessen meg, hogy igenis végez összehasonlításokat más márkákkal. A nincsen más márka mentalitással két nagy bajom van: 1. ha létezne ilyen vevőkör (maradjunk annál, hogy új autónál azért nem igazán), a márkának elég lenne egy szűk kis rétegre koncentrálni, és mindegy milyen rossz autót gyártani. Márpedig ez még a Maseratinak sem jött be a 90es évek elején, úgyhogy inkább visszatértek az univerzálisabb de jó autók gyártásához, némi segítséggel. Ugyanezen okból vállalta be a 159cel az alfa a nehéz de legalább nem koporsó autót. A másik bajom az, hogy ha nem néz körbe az ember, hajamos lesz kicsit belterjesen gondolkodni. Attól, még hogy a klubban lelkesesen skandáljuk, hogy az Alfák nem guruló koporsók, attól még a 147 vagy a 156 az marad. Lehet szidni a 159est a túlsúlyért, de ah utánanéz az ember, feltúnik, hogy egy 3as vagy C klasse sem könynebb lényegsen, pedig bő 10 centivel kisebbek 1 vagy irányban is... Ha nem csak a sajt márka múltbéli modelljei alapján támasztjuk várakozásainkat, lehet hogy könnyebben megértjük mit miért csinál MOST a márka.
Jeveslaom mielőtt VWre váltasz a szerezz egy tartaósabb tapasztalatot, mert én csak rosszat hallottam a Passat ülséeiről...
Jeveslaom mielőtt VWre váltasz a szerezz egy tartaósabb tapasztalatot, mert én csak rosszat hallottam a Passat ülséeiről...
Charlie 1662008-07-28 14:23:00 // 241
No, az lehet, de én azért nem húznék párhuzamot az Alfa és pl az Opel / Toyota ülései közé.
Szerény véleményem szerint pl az Opel üléseinek kényelme konvergál a vasúti resti vécécsészéjéhez :):):)
Szerény véleményem szerint pl az Opel üléseinek kényelme konvergál a vasúti resti vécécsészéjéhez :):):)
dyRo2008-07-28 14:22:38 // 240
Én úgy tudom hogy az én autómban a 147-hez hasonló ülések vannak, és nem igazán emlékszem, hogy a 2000km-es szicília-bp távon a hátfájás lett volna a legnagyobb bajom... pedig én is eléggé hátfájós tipus vagyok sajnos! A 156-tal is voltam nem egyszer hosszabb úton, és valahogy mindig teljesen kényelmes volt. Most a GT-ben van vmi deréktámaszom, de még eszembe nem jutott tekergetni... szerintem úgy jó ahogy van. Amúgy érdekes hogy a köztudottan szó szerint fapados, kemény üléses opel vagy vw neked jobban bejön... nekem például egy opelben fájdult meg eccer a hátam egy rövid 3órás út után. de lehet hogy neked pont erre van szükséged (marmint a kemény ülésekre) ennyi.
BeeGee2008-07-28 13:50:56 // 239
Most mér kell támadni valakit, mert ideálisak az alfák ülései neki?
A legtöbb Alfában nekem is megfájdul a hátam, szerintem inkább látványosak az ülések, mint jól tervezettek. Eddig a GT vezet szerencsére, de abban is hajlamos megfájdulni, de a 159es pl az utolsó sorban van nálam kényelemben..
Az ülésekre fordított több figyelmet én is hiányolom..
A legtöbb Alfában nekem is megfájdul a hátam, szerintem inkább látványosak az ülések, mint jól tervezettek. Eddig a GT vezet szerencsére, de abban is hajlamos megfájdulni, de a 159es pl az utolsó sorban van nálam kényelemben..
Az ülésekre fordított több figyelmet én is hiányolom..
Kuzma2008-07-28 13:40:06 // 238
Nem hiszem, hogy ugyanazokat az üléseket rakják bele.
TarP2008-07-28 13:23:03 // 237
Mer' nem tudnék hazamenni. Fennakadnék a fekvőrendőrön.
Meg az állón is :)
Meg az állón is :)
mesa2008-07-28 12:59:09 // 236
Ha lesz is, nehogy bele ülj, mert ugyanaz a derékfájdító ülései vannak, mint a 147-esnek :))
TarP2008-07-28 11:55:42 // 234
Én is szívesen körbeállok egy F430-at, de megvenni nem azt fogom :)
Belga2008-07-28 11:40:48 // 233
Nem mentem messzire, nekem London alig 2 ora. :o) raadasul rokonlatogatassal volt egybekotve az autoszalon, igy kevesbe volt elbaszott a hetvegem. :o)
3.2-vel nincs osszefugges, es remelem, hogy az emberek nagy tobbsegenek tetszeni fog, es majd viszik mint a cukrot, de en csalodtam benne. Evvan. :o(
Az utolso mondatodban leirtakat en is tapasztaltam. Tobben alltak korbe a 159ti-t es a Prodrive Brerat, mint a MiTo-t.
3.2-vel nincs osszefugges, es remelem, hogy az emberek nagy tobbsegenek tetszeni fog, es majd viszik mint a cukrot, de en csalodtam benne. Evvan. :o(
Az utolso mondatodban leirtakat en is tapasztaltam. Tobben alltak korbe a 159ti-t es a Prodrive Brerat, mint a MiTo-t.
Kuzma2008-07-28 10:53:05 // 232
Ezen a képen tényleg egy kicsit furcsán mutat, de nekem egyébként minden eddigi fotón tetszett, még szemből is. Majd élőben kiderül minden.
Nem tudja valaki, hogy van-e már Mito a Csiki-Begénél? (Gondolom még nincs, de potyára nem szívesen mennék el.)
Nem tudja valaki, hogy van-e már Mito a Csiki-Begénél? (Gondolom még nincs, de potyára nem szívesen mennék el.)
Kuzma2008-07-28 10:50:02 // 231
így van, bocsi. Amikor a 147-est vettem, úgy ítéltem meg, hogy ez a legjobb választás - Golfot, Focust, Astrát azért mégsem akartam. A hozzá fűzött reményeket egyébként be is váltotta az Alfa, én alapvetően elégedett vagyok, a megbízhatósággal sem volt soha gondom, ahogy írtam, csak egyszerűen fáj a hátam az autóban. Ennyit meg nem ér az Alfa-érzés nekem.
Úgy látom egyébként, hogy felháborított a véleményem, pedig nem ez volt a célom, csak leírtam, hogy miért spórolok VW-re.
Úgy látom egyébként, hogy felháborított a véleményem, pedig nem ez volt a célom, csak leírtam, hogy miért spórolok VW-re.
Zool2008-07-28 09:48:43 // 230
Ehhez nem kellett volna ilyen messzire menned, a Luxembourgi kereskedésben van Mito, akkor gondolom már a belgákban is lesz, mert az importőr ugyanaz...
Én tovébbra sem vagyok az autó rajongója, de szombaton megmutattam az asszonynak, és neki tetszett. Márpedig szerintem ő jobban képviseli a modell fő piacát...
Persze lehet hogy nálad csak az a gond, hogy nem fér be a 3.2es a motorterébe? :)
Amúgy a szalonban inkább ácsorogták körbe a fehér 159 SWTI-t, nem éreztem azt a nagy lelkesedést, mint amikor a 159est mutatták be...
Én tovébbra sem vagyok az autó rajongója, de szombaton megmutattam az asszonynak, és neki tetszett. Márpedig szerintem ő jobban képviseli a modell fő piacát...
Persze lehet hogy nálad csak az a gond, hogy nem fér be a 3.2es a motorterébe? :)
Amúgy a szalonban inkább ácsorogták körbe a fehér 159 SWTI-t, nem éreztem azt a nagy lelkesedést, mint amikor a 159est mutatták be...
Somez2008-07-28 09:08:32 // 229
Mivel én még nem láttam élőben, ezért nem vonom kétségbe a véleményedet. Viszont remélem, hogy nekem tetszeni fog. Végül is ha úgy veszem, Budapesten nem is baj, hogy magasabb a felfüggesztése. A 145-tel is sok fekvőrendőrnél, kátyús utakon megszenvedek, idegesítően lelassítok előttük, stb. Pedig gyári a rugója.
Belga2008-07-28 08:56:24 // 228
Nemtom, de nekem a sportosság nem jött át. :o( Keskeny, magas, és gólyalábakon áll. Pedig képeken szinte mindig tetszett, de igy élőben valahogy nem fogott meg igazán...
mesa2008-07-28 08:53:47 // 227
Értem. Tehát nálad csak pénz kérdése, hogy nem VW-t vezetsz...
Ha nincs ló jó a szamár is? Gratulálok. Igazi típusfan ember vagy, barátom! :P :D
Ha nincs ló jó a szamár is? Gratulálok. Igazi típusfan ember vagy, barátom! :P :D
Somez2008-07-27 22:31:58 // 226
Érdekes, hogy az embereknek mennyire eltérhet az ízlése. Én egyszerűen odavagyok érte :-) A fotóidon is imádom, főleg mivel kicsi, aranyos, de egyben sportos is.
Viszont leginkább a motorra leszek kíváncsi, mert a 145 1.6 TS-ben engem speciel zavar, hogy alacsony fordulaton erőtlen. Ahogy néztem a Mi.To turbós adatait, alacsonyabban van a nyomatékcsúcs, de a kérdés itt inkább az, hogy a gyakorlatban majd ez mit fog jelenteni. Autópályán 6-osból vissza kell-e pakolni egy fokozatot, vagy elég nyomatéka lesz, stb.
Viszont leginkább a motorra leszek kíváncsi, mert a 145 1.6 TS-ben engem speciel zavar, hogy alacsony fordulaton erőtlen. Ahogy néztem a Mi.To turbós adatait, alacsonyabban van a nyomatékcsúcs, de a kérdés itt inkább az, hogy a gyakorlatban majd ez mit fog jelenteni. Autópályán 6-osból vissza kell-e pakolni egy fokozatot, vagy elég nyomatéka lesz, stb.
Belga2008-07-27 22:22:39 // 225
Csúnya. :o( Sajnos.
Pedig reménykedtem, de az eleje élőben is elég elcseszett. Ha lehetne választani, semmiképp sem a fehér betétes első lámpával kérném, es mint ahogy valaki photoshoppolta itt régen, a ködlámpák körül is feketére fényeztetném. A krómkeretek a lámpák körül sem az igaziak. Érdekes, hogy annak elleneére, hogy Londonban volt a premierje, valahogy nem tolongtak körülötte az emberek. Persze ezt hülyeség abból a 30percből megitélni, amig én ott ólálkodtam, de szerintem a 8C vörösre fényezett 159ti és Brera S-nél többen álltak sorban, hogy beülhessenek.
Több kép az autószalonos topikban.
Pedig reménykedtem, de az eleje élőben is elég elcseszett. Ha lehetne választani, semmiképp sem a fehér betétes első lámpával kérném, es mint ahogy valaki photoshoppolta itt régen, a ködlámpák körül is feketére fényeztetném. A krómkeretek a lámpák körül sem az igaziak. Érdekes, hogy annak elleneére, hogy Londonban volt a premierje, valahogy nem tolongtak körülötte az emberek. Persze ezt hülyeség abból a 30percből megitélni, amig én ott ólálkodtam, de szerintem a 8C vörösre fényezett 159ti és Brera S-nél többen álltak sorban, hogy beülhessenek.
Több kép az autószalonos topikban.
Kuzma2008-07-27 16:37:34 // 224
Hát jó nektek, hogy pont rátok tervezték az Alfa üléseket, nekem sajnos nincs ekkora szerencsém.
Tom122008-07-26 01:36:11 // 223
Ááá, én kipattogok a szalmától, szénától, de még a friss fűtől is, valami allergia, vagy mi.:-)) ...de az biztos, ha 156-osban lenyomok 5 - 700 km-t hosszabb pihenő nélkül /volt olyan is, hogy ott beszálltam, itthon ki .-)/, akkor sem vagyok olyan fáradt, mint "más autókban". Nem voltam egész pontos, szóval pontosabban, szinte észresem veszem.:-)
Dácsiánk is volt.;-)))
Dácsiánk is volt.;-)))
Tom122008-07-26 01:25:58 // 222
Ezt a szerepet bízták a MiTo-ra, ha sikeresen "eladja magát "/szerintem elég feltűnő lesz ahhoz, hogy felkapják a fejüket az "autóanalfabéták" is/, jobban fog aratni, mint bármilyen tervezett "agymosó" marketing.:-)
zolee1452008-07-25 21:28:23 // 221
Vegyél Dacia-t. Nem, nem az újat...a régi 1310-est. Beülsz és belesüppedsz mint egy fotelba. Kipróbálni jó...50km után meg zsibbad mindened.
Ha egy szalonban beleülsz egy autóba az nem biztos, hogy olyan lesz majd használat közben is, vagyis nem biztos, hogy az első benyomás hosszabb távon is megmarad.
A kényelem egy elég nehezen megfogható dolog, mindenkinél más. Viszont ha csak pl az ágyra gondolunk akkor is érdekes dolgok vannak. Jó dolog a kényelmes ágy, de a hozzáértők szerint szalmabálán kellene aludnunk, hogy kipihentek legyünk, és ne feküdjük el mindenünket. Pedig egy fél perces fekvőpróba után kevesen választanák a szalmabálát.:)))
Ha egy szalonban beleülsz egy autóba az nem biztos, hogy olyan lesz majd használat közben is, vagyis nem biztos, hogy az első benyomás hosszabb távon is megmarad.
A kényelem egy elég nehezen megfogható dolog, mindenkinél más. Viszont ha csak pl az ágyra gondolunk akkor is érdekes dolgok vannak. Jó dolog a kényelmes ágy, de a hozzáértők szerint szalmabálán kellene aludnunk, hogy kipihentek legyünk, és ne feküdjük el mindenünket. Pedig egy fél perces fekvőpróba után kevesen választanák a szalmabálát.:)))
GT Ɨ|ѯ2008-07-25 19:27:10 // 220
naeztjól+asszondta:DD
Bazsa722008-07-25 13:47:57 // 219
Bazsa722008-07-25 13:40:55 // 218
Szerintem...
Szerintem teljességgel felesleges mérlegre tenni a MiTo-t, egyenlőre, mert:
1., még élőben, benne ülve, jól meg hajtva egyikünk sem próbálta.
2., mer egy tuti vikkendházat a Balaton partján sem hasonlítunk össze a Meriot hotellel.
Szerintem a MiTo-nál a koncepció az volt, hogy a mai technikai lehetőségek és követelmények, és az autó szegmenséhez igazodó ár/érték határán megalkossanak egy olyan autót, ami külsejében és vezethetőségében a "régi" sportos élményt adó Alfákat idézze.
Szerintem ez sikerült (így első látásra).
Lehetne benne még több kütyü (bár szerintem ez is már sok), de akkor Brera lenne, és hangsúlyozom, szerintem a lényeg majd a vezethetőség lesz!
Motorrrrrrrrrhang, az autó visszajelzéseinek élvezete, stb.
Ez is mint minden az életben kompromisszum alatt készült.
El akarják adni, méghozzá minél több embernek. Kell hogy tetszen a nőknek, a fiatal srácoknak akik megvehetik, a városi életet élő de sportosan vezetőknek, az alfa kedvelőknek, a XXI. század biztonsági és technikai vívmányokat elváróknak, a minőség mániásoknak, stb, stb, stb.
Én valszeg nem vennék MiTo-t, mert ha már vennék új Alfát, én is kompromisszumok alapján választanék. Nekem a szívembe lopta magát maga az AR, de figyelnem kell arra, hogy melóhoz is kell autó, sokszor kell szállítgatnom anyámékat, vagy a gyerköcöket, és csak azért nem vennék egy német autót, hogy legyen mivel munkába járnom (megjegyzem nincs is rá keret:) ), inkább egy SW, esetleg egy GT.
Ettől függetlenül, ha megtehetném második autóként Barbimnak megvenném:)
De ez az én véleményem:)
Ami meg a nóziát illeti, elnéztem pár videot a MiTo-ról, és normális felbontás mellett, és mozgás közben egész pofás:)
Szerintem....
Szerintem teljességgel felesleges mérlegre tenni a MiTo-t, egyenlőre, mert:
1., még élőben, benne ülve, jól meg hajtva egyikünk sem próbálta.
2., mer egy tuti vikkendházat a Balaton partján sem hasonlítunk össze a Meriot hotellel.
Szerintem a MiTo-nál a koncepció az volt, hogy a mai technikai lehetőségek és követelmények, és az autó szegmenséhez igazodó ár/érték határán megalkossanak egy olyan autót, ami külsejében és vezethetőségében a "régi" sportos élményt adó Alfákat idézze.
Szerintem ez sikerült (így első látásra).
Lehetne benne még több kütyü (bár szerintem ez is már sok), de akkor Brera lenne, és hangsúlyozom, szerintem a lényeg majd a vezethetőség lesz!
Motorrrrrrrrrhang, az autó visszajelzéseinek élvezete, stb.
Ez is mint minden az életben kompromisszum alatt készült.
El akarják adni, méghozzá minél több embernek. Kell hogy tetszen a nőknek, a fiatal srácoknak akik megvehetik, a városi életet élő de sportosan vezetőknek, az alfa kedvelőknek, a XXI. század biztonsági és technikai vívmányokat elváróknak, a minőség mániásoknak, stb, stb, stb.
Én valszeg nem vennék MiTo-t, mert ha már vennék új Alfát, én is kompromisszumok alapján választanék. Nekem a szívembe lopta magát maga az AR, de figyelnem kell arra, hogy melóhoz is kell autó, sokszor kell szállítgatnom anyámékat, vagy a gyerköcöket, és csak azért nem vennék egy német autót, hogy legyen mivel munkába járnom (megjegyzem nincs is rá keret:) ), inkább egy SW, esetleg egy GT.
Ettől függetlenül, ha megtehetném második autóként Barbimnak megvenném:)
De ez az én véleményem:)
Ami meg a nóziát illeti, elnéztem pár videot a MiTo-ról, és normális felbontás mellett, és mozgás közben egész pofás:)
Szerintem....
Somez2008-07-25 13:26:27 // 217
Nem akarlak megbántani, de ez a teszt egy nagy semmi. Nem teszt, hanem az érzelmek leírása. Semmi konkrétumot nem említ, hogy miért szereti, mi tetszik benne, mi milyen az autóban. Ez egy blogbejegyzésnek jó lenne, de tesztnek még véletlenül sem.
Balázs156SW2008-07-25 13:21:27 // 216
Kérlek, hogy olvasd el a tesztet, amit ajánlottam. Az Alfa erről szól....
Kuzma2008-07-25 13:09:12 // 215
Ezt nem mondtam, bár azért szegény (ezt kell mondanom, mert annyira támadjátok :) Passat védelmére szóljon, hogy mostmár a szörnyű PDTDI helyett egy 2000-es 170 lovas TDI van, ami DSG-vel azért már sokkal kulturáltabb, mint a PDTDI volt.
Kompressz úr2008-07-25 13:03:39 // 214
A Passat legnagyobb volumenben eladott motorizáltságú változata (2.0.PDTDI) motorja is jobb, mint az 1.9.mJTD? Olajfogyasztásban biztos...
Kuzma2008-07-25 13:02:17 // 213
Nem is igazán a Passat mellett kampányoltam, mert nem volt még soha Passatom, és meg kell mondanom, hogy nem is igazán tetszik külsőre. Ennek ellenére ha a szalonban beülök egy 159-be, ami kényelmetlennek tűnik, és utána átülök -szintén a szalonban- egy Passatban, ami meg patentos, akkor nyilván az utóbbit fogom megvenni, mégha később rá is jövök a hátrányaira. (Pl. a sportosság teljes hiánya, amitől én tartanék, nem közvetlen kormányzás, lassú gázreakció, lopási statisztika stb.)
Kompressz úr2008-07-25 13:00:00 // 212
Az üléssel kapcsolatos komfort nyilvánvalóan egyéni, alkati kérdés is, de a nekem személyes tapasztalatom, hogy a 159 ülése - igaz, mindenféle elektromos kütyük nélkül - mérföldekkel kényelmesebb mint a Passaté. A Passat első ülései félúton vannak a hokedli és a normális ülés között, ráadásul az ülőlapjuk rövidebb mint a 159-é.
Kuzma2008-07-25 12:59:20 // 211
Kérdés, hogy neked mennyire fájós a hátad.
Én ülő munkát végzek, és amíg nem vettem meg a jelenlegi 300k-s irodai székemet, éjjel-nappal fájt a hátam. Most ez a számítógéphez már jó, egyébként naponta legalább 2-3 órát sportolok, szintén a hátfájás miatt kezdtem el. (Nemcsak emiatt természetesen,. de többek közt emiatt is)
Na és most visszatérve az autókra: nekem eddig a 147-es a legdrágább autóm, szóval Volvoban meg Passatban csak szalonban ültem, meg tesztvezettem, de ezekben az éreztem, hogy sikerül felvenni az ideális pozíciót. A 147-esben ezt legfeljebb akkor sikerült, mikor megvettem, az első hosszabb út alatt kiderült, hogy mégsem jó. Ez azt jelenti, hogy fél óra-egy óra után fáj a hátam. A ki-be helyezhető deréktámaszok nem igazán segítenek. Ezért én már régóta úgy gondolkozom, hogyha adódna egy lehetőség mondjuk egy ilyen négyirányban állítható elektromos deréktámaszos VW-re (ez bőrüléses Golfot, Eost vagy Passatot jelent) vagy pl. egy Citroen C6-ra (ezt tesztvezettem legutóbb), akkor rögtön cserélnék.
Ez mondjuk nem csoda, hisz ezek az autók drágábbak is, de azért az felbosszant, amit lejjebb írtam, hogy a még egy fullos Spiderben is csak kézzel tekerhető a deréktámasz, de alig érezhető, sőt, magasságban nem is állítható.
Még egy érdekesség: tavaly 2-3 hónapig használtan egy Lupo 3L-et, ami egy borzalom volt, utána olyan volt átülni az Alfába, mint mikor BKV-ról autóra váltottam. Viszont meg kell mondanom, hogy a hátam sosem fájt benne, legfeljebb elfáradt. Úgy éreztem, mint a kínai edzőcipő - márkás edzőcipő eseténél, amikor nyilvánvaló, hogy a drágábbat mérnökök tervezik a _lábamra_, az olcsóbbat meg csak úgy megcsinálják, hogy mutatós legyen.
Én ülő munkát végzek, és amíg nem vettem meg a jelenlegi 300k-s irodai székemet, éjjel-nappal fájt a hátam. Most ez a számítógéphez már jó, egyébként naponta legalább 2-3 órát sportolok, szintén a hátfájás miatt kezdtem el. (Nemcsak emiatt természetesen,. de többek közt emiatt is)
Na és most visszatérve az autókra: nekem eddig a 147-es a legdrágább autóm, szóval Volvoban meg Passatban csak szalonban ültem, meg tesztvezettem, de ezekben az éreztem, hogy sikerül felvenni az ideális pozíciót. A 147-esben ezt legfeljebb akkor sikerült, mikor megvettem, az első hosszabb út alatt kiderült, hogy mégsem jó. Ez azt jelenti, hogy fél óra-egy óra után fáj a hátam. A ki-be helyezhető deréktámaszok nem igazán segítenek. Ezért én már régóta úgy gondolkozom, hogyha adódna egy lehetőség mondjuk egy ilyen négyirányban állítható elektromos deréktámaszos VW-re (ez bőrüléses Golfot, Eost vagy Passatot jelent) vagy pl. egy Citroen C6-ra (ezt tesztvezettem legutóbb), akkor rögtön cserélnék.
Ez mondjuk nem csoda, hisz ezek az autók drágábbak is, de azért az felbosszant, amit lejjebb írtam, hogy a még egy fullos Spiderben is csak kézzel tekerhető a deréktámasz, de alig érezhető, sőt, magasságban nem is állítható.
Még egy érdekesség: tavaly 2-3 hónapig használtan egy Lupo 3L-et, ami egy borzalom volt, utána olyan volt átülni az Alfába, mint mikor BKV-ról autóra váltottam. Viszont meg kell mondanom, hogy a hátam sosem fájt benne, legfeljebb elfáradt. Úgy éreztem, mint a kínai edzőcipő - márkás edzőcipő eseténél, amikor nyilvánvaló, hogy a drágábbat mérnökök tervezik a _lábamra_, az olcsóbbat meg csak úgy megcsinálják, hogy mutatós legyen.
Kuzma2008-07-25 12:50:25 // 210
Igazad van teljesen, elnézést kell kérjek, mert ezeket a tulajdonságokat nem vettem figyelembe.
Benőke2008-07-25 11:24:39 // 209
Elég kemény kritikát írtál nem tudom ez tapasztalat ból van vagy csak gondolatból, mások átal megfogalmazott kritikákat vettél át.
Kevés motor? Hát nézőpont kérdése. De egy kis autógyárról beszélünk a VW mondjuk 10x akkora. Tehát talán jogos az érved de azért van választék. Egy kis cégtől fizikailag lehetetlen nagyokat megszégyenítő választék. Vagy biztos lehetne csak akkor meg nem birnád megfizetni.
A Kényelem? Hát ebben abszolútte nem értek veled egyet. Deréktámasz ide vagy oda a VW szuper kényelmes ülése ótvar rosszak, hiába van benne derék támasz hiába elektromos, egyszerűen elviselhetetlen hosszú úton. Olyan mintha egy fa pad lenne valamivel behúzva aztán ennyi. A cégünknek van egy halom újabb és régebbi típus is. Olyan emberel még nem találkoztam a cégnél aki elégedett lenne a kényelmükkel. Mindenki szidja őket. Egy 120 km út után 1 hét derékfájás. Alfa ülései deréktámasz nélkül is fényévekkel jobbak.
A legendás megbízhatóságukról nem mesélnék, inkább tragikomédia...
Az a te dolgod hogy mit veszel... :o)
Kevés motor? Hát nézőpont kérdése. De egy kis autógyárról beszélünk a VW mondjuk 10x akkora. Tehát talán jogos az érved de azért van választék. Egy kis cégtől fizikailag lehetetlen nagyokat megszégyenítő választék. Vagy biztos lehetne csak akkor meg nem birnád megfizetni.
A Kényelem? Hát ebben abszolútte nem értek veled egyet. Deréktámasz ide vagy oda a VW szuper kényelmes ülése ótvar rosszak, hiába van benne derék támasz hiába elektromos, egyszerűen elviselhetetlen hosszú úton. Olyan mintha egy fa pad lenne valamivel behúzva aztán ennyi. A cégünknek van egy halom újabb és régebbi típus is. Olyan emberel még nem találkoztam a cégnél aki elégedett lenne a kényelmükkel. Mindenki szidja őket. Egy 120 km út után 1 hét derékfájás. Alfa ülései deréktámasz nélkül is fényévekkel jobbak.
A legendás megbízhatóságukról nem mesélnék, inkább tragikomédia...
Az a te dolgod hogy mit veszel... :o)
Balázs156SW2008-07-25 10:40:54 // 207
Kötelező olvasmány minden Alfa tulajdonosnak. Egyébként életem legjobb tesztje. http://origo.hu/auto/teszt/20060626duh.html
Balázs156SW2008-07-25 09:54:57 // 206
Az Alfa - Passat polémiádhoz egy rövid szösszenet: Totalcar , népitélet. Olvasgassad!Számolgasd a csillagokat, amit a tulajdonosok írtak. És vegyél passátot.
Zool2008-07-25 09:27:08 // 205
Végre valami méltó kampány a Mitóhoz:
http://www.autoblog.com/2008/07/24/autoblog-gets-schooled-by-alfa-romeo-in-italy/
http://www.autoblog.com/2008/07/24/autoblog-gets-schooled-by-alfa-romeo-in-italy/
Zool2008-07-25 09:24:07 // 204
Azért ez az ülés dolog egy érdekes kérdés. Én a 146 és a 147 ülését kifejezetten kedveztem. Rendszeresen bő 1000km-t mentem le a 147-tel 1 nap alatt, ez 12-15 órás utat jelent, sosem volt vele gondom. Már a szalonban jól éreztem megem benne, és ez nem változott 2 év alatt, sem amikor rendszeresen vezettem konkurenseket az utüd keresésekor. Csak miutón a megszokott volvóból ültem vissza, tűnt fel hogy létezik kényelmesebb is. Pedig az újságírók sokat szidták. Érdekes módon az első Alfa amiben nehezen találtam meg az idális üléshelyzetet, az 159 volt. Pedig az újságírók nagyon dicsérték. De érdemes megnézni a Passat népitéleteit, nagyon sokan panaszkodnak az ülséekre, komoly hátfájás és miegyebek. Szal én etalonnak nem venném. Ráadásul a Passat belseje nekem nagyon gagyinak tűnt. Amíg nem ül be az ember ok, de a műanyagak szerintem kiábrándítóak. Szerintem egy rendesen összallított 159 nem lesz ényegesen drágább sem, csak abból nincs németesen fapados 1.6-os...
TarP2008-07-25 08:57:05 // 203
Ezen a "Passat mindenben jobb" dolgon azért még gondolkozzatok.
A kanyarsebességben, szlalomsebességben és a fékhatásban hideg-meleg fékekkel a 159 az osztálya élvonaláben van. Passat csak középen.
Ettől még persze elfogadom, ha valaki szerint kénylemesebb, de az nem MINDEN.
A kanyarsebességben, szlalomsebességben és a fékhatásban hideg-meleg fékekkel a 159 az osztálya élvonaláben van. Passat csak középen.
Ettől még persze elfogadom, ha valaki szerint kénylemesebb, de az nem MINDEN.
TarP2008-07-25 08:54:52 // 202
Vegyé bele egy Momo ülést, ami a GTV-k ben is lakik. Nekem pont a seggemhez méretezték, tökéletes. :)
Somez2008-07-24 18:36:40 // 201
A derekam nekem is elfárad a 145-ben, szóval abszolút átérzem a problémádat :-)
Kuzma2008-07-24 14:34:34 // 200
Lehetséges, hogy rosszul fogalmaztam, ha így van, akkor elnézést érte.
Én nem a minőségre és a megbízhatóságra gondoltam, mivel én is Alfával járok (csak Alfával, tehát nincs mellette elnyűhetetlen német autóm), és soha semmilyen megbízhatósági probléma nem volt. Sőt, lehet mondani, hogy az én autómmal semmilyen gond nem volt. Amivel én elégedetlen vagyok a 147-ben, az talán csak a törésteszt. Tegyük hozzá, hogy ez is eléggé elijeszti a vásárlókat, mivel a 147-es a Golf-kategóriában versenyez, de a törésteszt eredménye sosem érte el a Golfét.
Na mindegy, ezen lépjünk túl, jó kis autó a 147.
A Mitot még nem láttam, arról nem tudok nyilatkozni. A középkonzol nekem sem tetszik, ahogy a Bravoban és a Deltában sem, de ez már szubjektív.
A gondom a 159/Brera/Spider trióval van. Bár úgy harangozták be, hogy itt az új Alfa, a "német" Alfa, a precízen összerakott, minőségi, megbízható Alfa. Ez lehet, hogy igaz is, de kérem, a 147-re pl. ez nem volt igaz? (Az enyémre szerintem igen.) A 156-ra ez nem volt igaz? (Ezt nem tudom, mert nem volt soha 156-om)
Viszont vannak olyan dolgok a 159-ben, pl. kevés választható motor, gagyi ülés, terjeszkedő középkonzol, ami a térdemet nyomja _folyamatosan_ stb., ami egy VW-nél tök jól meg van oldva. Pl. van egy olyan funkció, ami miatt talán még ne adja Isten, még meg is venném a Passatot 159-es helyett, ez pedig a négy irányban állítható deréktámasz a bőrüléses verzióknál. Ilyen hol van az Alfánál? Még a sokkal drágább Breránál is csak kézzel tekergethető deréktámasz van. Még az elektromos ülésállításhoz is csak ez jár. Mintha 1990-et írnánk. Arról nem is beszélve, hogy még a lehető legdrágább Alfában is olyan az ülés, hogy fél óra alatt megfájdul tőle a derekam.
Ha esetleg 1-2 év múlva a 147-es helyett szintén alsó-középkategóriás autót vennék, akkor játszani fog az Alfa, ebben biztos vagyok, de nagyobb kategóriában már sajnos nem. Inkább legyen a VW, amiben csöndben, nyugodtan elautózom, legfeljebb unalmas alaknak és 50 éves impotens bácsinak fognak nézni.
A marketinghez nem értek egyébként, csak arról írtam, hogy a marketing mellé egy kicsit jobb modellekre is szükség lenne.
Én nem a minőségre és a megbízhatóságra gondoltam, mivel én is Alfával járok (csak Alfával, tehát nincs mellette elnyűhetetlen német autóm), és soha semmilyen megbízhatósági probléma nem volt. Sőt, lehet mondani, hogy az én autómmal semmilyen gond nem volt. Amivel én elégedetlen vagyok a 147-ben, az talán csak a törésteszt. Tegyük hozzá, hogy ez is eléggé elijeszti a vásárlókat, mivel a 147-es a Golf-kategóriában versenyez, de a törésteszt eredménye sosem érte el a Golfét.
Na mindegy, ezen lépjünk túl, jó kis autó a 147.
A Mitot még nem láttam, arról nem tudok nyilatkozni. A középkonzol nekem sem tetszik, ahogy a Bravoban és a Deltában sem, de ez már szubjektív.
A gondom a 159/Brera/Spider trióval van. Bár úgy harangozták be, hogy itt az új Alfa, a "német" Alfa, a precízen összerakott, minőségi, megbízható Alfa. Ez lehet, hogy igaz is, de kérem, a 147-re pl. ez nem volt igaz? (Az enyémre szerintem igen.) A 156-ra ez nem volt igaz? (Ezt nem tudom, mert nem volt soha 156-om)
Viszont vannak olyan dolgok a 159-ben, pl. kevés választható motor, gagyi ülés, terjeszkedő középkonzol, ami a térdemet nyomja _folyamatosan_ stb., ami egy VW-nél tök jól meg van oldva. Pl. van egy olyan funkció, ami miatt talán még ne adja Isten, még meg is venném a Passatot 159-es helyett, ez pedig a négy irányban állítható deréktámasz a bőrüléses verzióknál. Ilyen hol van az Alfánál? Még a sokkal drágább Breránál is csak kézzel tekergethető deréktámasz van. Még az elektromos ülésállításhoz is csak ez jár. Mintha 1990-et írnánk. Arról nem is beszélve, hogy még a lehető legdrágább Alfában is olyan az ülés, hogy fél óra alatt megfájdul tőle a derekam.
Ha esetleg 1-2 év múlva a 147-es helyett szintén alsó-középkategóriás autót vennék, akkor játszani fog az Alfa, ebben biztos vagyok, de nagyobb kategóriában már sajnos nem. Inkább legyen a VW, amiben csöndben, nyugodtan elautózom, legfeljebb unalmas alaknak és 50 éves impotens bácsinak fognak nézni.
A marketinghez nem értek egyébként, csak arról írtam, hogy a marketing mellé egy kicsit jobb modellekre is szükség lenne.
Somez2008-07-24 14:24:06 // 199
A marketinget a magyar piacon való gyakorlatból ítélitek meg, vagy van tapasztalatotok a külföldi marketinggel is? Mert ha tényleg évi 300 autót adnak el Alfából kis hazánkban, akkor nem csodálom, hogy nincs marketing.
Egyébként meg az emberek itthon továbbra is azt hiszik, hogy az autógyártás meghaladja a fizika törvényeit, és a VW, Toyota, Honda soha meg nem hibásodó autókat tud gyártani, a többi gyártó meg kóklerkedik és az ő autóik szarok. Persze ha hidegen kínozzák azt a szerencsétlen motort, nem hűtik vissza a turbót, illetve lövetük sincs róla, hogy van olyan a kocsiban, akkor nem meglepő.
Egyébként meg az emberek itthon továbbra is azt hiszik, hogy az autógyártás meghaladja a fizika törvényeit, és a VW, Toyota, Honda soha meg nem hibásodó autókat tud gyártani, a többi gyártó meg kóklerkedik és az ő autóik szarok. Persze ha hidegen kínozzák azt a szerencsétlen motort, nem hűtik vissza a turbót, illetve lövetük sincs róla, hogy van olyan a kocsiban, akkor nem meglepő.
Kuzma2008-07-24 14:10:51 // 198
Sajnos szerintem nem(csak) a marketinggel van gond, az sem kedvez az eladásoknak, hogy nem igazán jók az autók.
Meg kell mondanom, hogy bár az Alfa 159 kategóriájában a legszebb, legkülönlegesebb autó, de szinte minden más szempontból jobbnak mondható a Passat.
És mivel tudjuk, hogy a Passatból mennyit adnak el, talán az Alfának is fel kellene nőnie mellé.
Az Alfa 156 a maga idejében talán jobb volt a versenytársaknál, vagy elérte az ő szintjüket, ahogy az Alfa 147 is az eggyel kisebb kategóriában.
Meg kell mondanom, hogy bár az Alfa 159 kategóriájában a legszebb, legkülönlegesebb autó, de szinte minden más szempontból jobbnak mondható a Passat.
És mivel tudjuk, hogy a Passatból mennyit adnak el, talán az Alfának is fel kellene nőnie mellé.
Az Alfa 156 a maga idejében talán jobb volt a versenytársaknál, vagy elérte az ő szintjüket, ahogy az Alfa 147 is az eggyel kisebb kategóriában.
GTPeti2008-07-24 13:45:54 // 197
Pontosan.
"Szerintem ezekből sokan megmaradnak majd az Alfánál ha beválik nekik a Mito..."
És remélem a "normálisabbaknak" válik be. :))
Az, hogy rácsodálkoznak, nem új.
Szerintem a külső alapján is azt gondolják sokan, hogy egy futó modell. (Tudom, hogy csak pár éve futott ki, nem ez a kunszt, hanem hogy 10 éve jelent meg...) És jól is van ez így.
"Szerintem ezekből sokan megmaradnak majd az Alfánál ha beválik nekik a Mito..."
És remélem a "normálisabbaknak" válik be. :))
Az, hogy rácsodálkoznak, nem új.
Szerintem a külső alapján is azt gondolják sokan, hogy egy futó modell. (Tudom, hogy csak pár éve futott ki, nem ez a kunszt, hanem hogy 10 éve jelent meg...) És jól is van ez így.
Attie2008-07-24 13:33:35 // 196
Nekem csak 2000 végétől :)
Sanyi2008-07-24 13:24:58 // 195
Nekünk, vagyis apunak már 1977 óta jár. 77-87 be is van köttetve. a többi meg be van dobozolva egészen napjainkig :-)
GEORGE2008-07-24 13:24:50 // 194
Szerintem ezekből sokan megmaradnak majd az Alfánál ha beválik nekik a Mito...
Én azt vettem észre az OFF tulajoknál, hogy igazából azt sem tudják milyen modellek vannak az Alfánál.....
Az új melohelyemen rendre rácsodálkoztak az Alfára, és nem is sejtették, hogy a 156-os annyi mindent "tud" eddig csak egy átlagos kocsinak titulálták.....
Az Alfának avval kéne törödnie, hogy egy jó marketingel ismertesse a "néppel" az Alfákat....
Én azt vettem észre az OFF tulajoknál, hogy igazából azt sem tudják milyen modellek vannak az Alfánál.....
Az új melohelyemen rendre rácsodálkoztak az Alfára, és nem is sejtették, hogy a 156-os annyi mindent "tud" eddig csak egy átlagos kocsinak titulálták.....
Az Alfának avval kéne törödnie, hogy egy jó marketingel ismertesse a "néppel" az Alfákat....