Fórum >> Típusok >> Spider

Nasuto2020-09-03 12:42:08 // 7619
Vicces, mert tavaly márciusban én is majdnem behajtottam ebbe az utcába (jobbra az egyik kis utcában van egy jó kis étterem, oda készültünk), csak az utolsó pillanatban megláttam a táblahegyeket, így kerültem egyet. Gondolom az olasz ügyintéző elé került a fényképed, látta hogy külföldi, és rányomta a pecsétet, hogy "domani." ;)
Forsberg2020-09-03 11:29:06 // 7618
Nem kapkodtak az biztos, olyan olaszosan csinálták.
Ennél vidámabb levelet is írhattak volna.
Piritu - 1.000.0002020-09-02 22:33:35 // 7617
Én meg tegnap kaptam egy szívhez szóló levelet Brescia-ból mert tavaly nyáron (!) szabálytalankodtam náluk :-((
Forsberg2020-08-31 09:02:11 // 7616
Tegnap mentünk egy nyárbúcsúztató kört.
Úgy mentünk mint együtt júliusban, de Márianosztrától elmentünk Letkésre, ott át Szlovákiába, Párkányon át Esztergomba, onnan a visegrádi vonalon haza.
Nem fáztunk, de nagyon jó volt. :)
gtviktor2020-08-31 00:15:14 // 7615
Sziasztok. Az eddigiekben a meló miatt esélyem sem volt rá, de most az új helyzet miatt úgy néz ki lesz ismét sok szabadidőm, egy hazai guruláshoz hogy állnátok?
Piritu - 1.000.0002020-08-30 21:56:13 // 7614
Hát nagyon úgy néz ki hogy a jövő hétre tervezett Stelvio mászás elmarad :-(
2011-ben jártunk arra
Piritu - 1.000.0002020-08-22 17:50:08 // 7613
Időpont és vesztegzár függő a dolog.
Forsberg2020-08-22 16:41:34 // 7612
Esetleg szeptember? Talán akkor nagyobb az esély a jobb időre.
Giuseppe2020-08-22 16:26:40 // 7611
Csak ne október 10-11 legyen mert akkor nekem biztosan nem jó
Szívesen mennék én is .
Forsberg2020-08-19 17:10:05 // 7610
Jó lenne, ha olyan idő lenne mint tavaly októberben volt. :)
pdenes2020-08-19 16:55:21 // 7609
Én is benne vagyok :)
Forsberg2020-08-17 22:44:00 // 7608
3 liter van, cserélném az egészet, csak nem tudom, hogy jó-e.
Jó éjt!
Piritu - 1.000.0002020-08-17 22:28:19 // 7607
Jóccakát mindenkinek!
Piritu - 1.000.0002020-08-17 22:12:05 // 7606
Veszel még egy litert és lecseréled az egészet, akkor nyugi van megint pár évig :-)
Forsberg2020-08-17 21:35:08 // 7605
Akkor nem tudom...
Lehet, hogy nem érdemes kockázatnom.
Piritu - 1.000.0002020-08-17 21:29:45 // 7604
Hmm...
Csöri 2016.03.30-án Technix-et tett bele :-(
Forsberg2020-08-17 21:20:05 // 7603
Köszi! Az jó lenne, mert akkor nem kell vennem másikat.
Piritu - 1.000.0002020-08-17 20:36:29 // 7602
A Technix kicsit jobb API GL 4 PLUS-os, amásik GL4-es. Szerintem mindkettő jó.
Forsberg2020-08-17 19:40:22 // 7601
Köszi mindenkinek!
Akkor ami nekem van itthon az nem jó.
Piritu - 1.000.0002020-08-17 19:32:42 // 7600
Részemről semmi akadálya.
Piritu - 1.000.0002020-08-17 19:32:11 // 7599
ez és ennyi kellett:
gyml2020-08-17 18:56:52 // 7598
2 liter elég. 1,9 a feltöltési mennyiség. Nekem kb 3 deci volt benne mikor levettem a váltót 😁
Fornitore2020-08-17 18:53:16 // 7597
Október elejére nem szervezünk egy évadzáró kerülèst mint tavaly?
Fornitore2020-08-17 18:52:19 // 7596
Motul 75w-85 áprilisban cseréltem.Szerintem 3 litert vettem .
Forsberg2020-08-17 17:53:04 // 7595
Ti már cseréltetek váltóolajat 2.0 ts-ben? Ha igen, akkor miből mennyit? Köszi
Zselé2020-08-17 13:03:25 // 7594
Igen, ugyanezt akartam kérdezni Tőled! :) Üdv itt is!;)
pdenes2020-08-17 10:18:41 // 7593
Zselé, ti jöttetek szembe tegnap martonvásár után? 😁
Piritu - 1.000.0002020-08-16 22:36:07 // 7592
Egy hegyi szerpentinen mindenre kell számítani. Itt hegyikecskék dekkoltak az út peremén :-)
Piritu - 1.000.0002020-08-14 21:14:58 // 7591
Találtam egy táblázatot, aszerint a 89 kezdetű a régi cikkszám, a 120-as az új.
Piritu - 1.000.0002020-08-12 18:54:05 // 7590
érdekes, egy másik katalógus 89 0122 000-t és 89 0122 4000-et hoz (az előbbi a szett)
Piritu - 1.000.0002020-08-12 10:24:50 // 7589
Ha jól olvasom az NPR katalógust, az abban lévő CF3-as olajlehúzó is három részes gyűrű.
120 001 0019 00 v 120 001 0019 20
A gyűrű typ 777 NIT S

Innentől 4 lyuk az eredeti dugóba és mehet rá az NPR szett :-)
Piritu - 1.000.0002020-08-11 19:04:45 // 7588
Az NPR-ben találtam CF2-es szettet.
Most ott tartok hogy azt kellene felvarázsolni a mostani dugóra, amin kiszélesítenénk az olajlehúzó helyét + furatokat bele.
Piritu - 1.000.0002020-08-11 19:02:05 // 7587
Akkor gyakorlatilag mindegyik eszi :-(
[k i z z o]2020-08-11 19:00:40 // 7586
Nem tudni mi van a Götze gyűrű dobozában. A 75 TS hez pl. láttam olyat, hogy kinyúlott a gyűrű felrakáskor, az biztosan valami átcsomagolt volt.

Az NPR csak egy gyártó, de nagyon sok féle gyűrűt gyárt. A 3.2V6 -ra pl. kimondottan jó gyűrűket csinál.
[k i z z o]2020-08-11 18:58:13 // 7585
Ha megnézed kicsike kis gömböcskék égnek rá. Nem tud letisztulni.
[k i z z o]2020-08-11 18:56:59 // 7584
Részben de. + a csapszeget szórják
Piritu - 1.000.0002020-08-11 18:53:31 // 7583
A gyertyák. Sajnos a 6. és 7. kép nem sikerült jól.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-11 09:53:23 // 7582
NPR nem túl puha? Én a Goetze-re szavazok az egy kemény anyagú egyébként az összes CF3-nak a gyári gyűrű a problémája az olajevésnek...
Piritu - 1.000.0002020-08-10 21:50:49 // 7581
Nem ezeknek a bevágásoknak kellene helyettesíteni a gyűrű mögötti furatokat?
[k i z z o]2020-08-09 22:24:25 // 7580
A CF2 dugattyúhoz másik HF tömítés kell, (más sürítést ad az a dugó), de összerakható vele, és akkor megvannak az olajfurataid. De a mostani is befúrható.

Az, hogy most miért kezdte el úgy derülne ki, ha szét lenne szedve. De szerintem gyűrű lesz. Gyertyakép még megmondhatja, hogy minden henger eszi e.

Valószínű még nincs olajjal annyira eltelítődve, hogy elég még. Majd ha megevett pár litert füstöl és fújja is...
Piritu - 1.000.0002020-08-09 11:01:47 // 7579
Mindössze azt nem értem hogy 10e km után ugyan ott vagyok mint egy éve. Ennyit bír egy gyűrűgarnitúra? Miért szinte egyik napról a másikra?

Miért nem büdös az autó mint egy éve? Tegnap kerültem vele és nem olajos a kipuff vége mint anno. Lehet hogy ez a Motul olaj szemben a Seleniával rendesen elég a katalizátorban?
Mi van ha CF2-es dugattyú kerül bele? Valahol olvastam hogy a CF2 gyűrűivel rakták össze.
[k i z z o]2020-08-09 10:42:46 // 7578
Ott más az olajáteresztő gyűrű, vékonyabb. De ugyanúgy nem a 3 részes gyűrű, mint ez:

https://www.vividracing.com/true-seal-piston-oil-ring-4030-316-howards-cams-hrc486040305o-p-152613473.html

Hanem a zártabb a rugó szerű spirállal.

Ezen felül a dugattyúban nincsenek furatok, emiatt a hengerfalon több olaj maradhat.

Itt is ezen agyalnak éppen, hogy visszateszik a furatokat, de a 3 részes olajáteresztő is kellene mindenképp, komoly motorokban csak az van már (3.2V6 is ilyennel szerelt)

https://www.alfaowner.com/threads/2-litre-ts-cf3-motor-overhaul.354666/page-2

Ennek járj utána, hogy ez tényleg használ e, mert akkor össze lehet rakni rendes gyűrűkkel (CPS, Total Seal, NPR), úgy, hogy meg van Flehone -al hónolva, és rendesen be van járatva (erről majd akkor beszéljünk, ha be kell járatni).

Innen szoktam rendelni gyűrűket, méret után: http://www.performanceunlimited.co.uk/

Furat, vastagság és a horony mélysége kell nekik. De NPRben is lehet találsz, nekik van magyar képviseletük.
Piritu - 1.000.0002020-08-08 22:16:38 // 7575
Ilyen gyűrűk jöttek ki, szerintem ilyenek is mentek vissza
Piritu - 1.000.0002020-08-08 18:56:02 // 7574
"Mennyi km-t mentél az olajjal és milyen van benne? Esetleg kilóméterhez köthető az olajfogyasztás elindulása? "
- Motul 8100 x-Power 10W60 van benne tavasz óta. Az első kb. 2ezer km-en gyakorlatilag semmi sem fogyott, utána 1800-on több mit 1 liter. Ma 250 km-en jól látható a fogyás, azt mondom bő deci :-( Nem hinném hogy egy 2ezret futott olaj indítaná be a fogyást. A tavaly Selenia Racing volt benne, azzal is lett "bejáratva". A hegymászó túra majd 4e km alatt fél liter alatt maradt, egész évben 8e km-en volt 6 deci a fogyás, amit normálisnak tartottam.
"A bejáratás miként történt az új gyűrűkkel? (Terhelés, üzemállapotok, stb.)"
- Itthon mászkáltam vele vagy egy ezrest, általában a Balaton környékén a KRESZ-t betartva országúton. (Amúgy se szeretem neki tolni, arra ott a német autópálya.)
"Milyen gyártmányú gyűrűk kerültek rá? Az olajáteresztő 3 részes?"
- A márkát passzolnám, Csöri rakta be őket, emlékeim szerint 3 részes volt.
"Mekkora gyűrűhézagokkal lett összerakva a motor? Ki lett mérve mindegyik vagy csak felrakva a dugattyúkra?"
- Ezt is passzolnám. Amit láttam az az volt hogy a régi gyűrűn 0,8-1,0-es hézagok voltak. Józska bá mutatott egy újat, annál 0,1 körül volt.
"A hengerfalat áthónoltátok...?"
- Nem lett bántva, mert a hónolás még jó volt. Amit láttam amikor ott voltam, hogy mindegyik hengerben mindenhol tisztán látszottak a vonalak.
"Henger végig lett mérve, nem e ovális stb.?"
- nem tudom, hogy Csöriék mértek-e valamit
"Szelepvezetők meg lettek mérve és a szelepszár szimmeringek cserélve?"
- Szimmeringek lettek cserélve, plusz a szelepet meg lettek tisztítva.
"Mértél sürítési végnyomást a motoron most?"
- nem, itthon nincs cuccom hozzá
"Mennyi kartergázod van melegen?"
- Járó motornál működik az elszívás, ha leveszem az olajkupakot akkor ott szívja be a lebegőt. Leállítva jól láthatóan "füstöl"

Menet közben figyeltem a kipufogót a tükörben, de nem láttam füstöt. Se padlógázas kigyorsításnál, se motorfék alatt/után.
[k i z z o]2020-08-08 09:30:40 // 7573
Tovább haladva, hogy feltárjuk a dolgokat:

Mennyi km-t mentél az olajjal és milyen van benne? Esetleg kilóméterhez köthető az olajfogyasztás elindulása?

A bejáratás miként történt az új gyűrűkkel? (Terhelés, üzemállapotok, stb.)

Milyen gyártmányú gyűrűk kerültek rá? Az olajáteresztő 3 részes?

Mekkora gyűrűhézagokkal lett összerakva a motor? Ki lett mérve mindegyik vagy csak felrakva a dugattyúkra?

A hengerfalat áthónoltátok pl. Flexhone -al mielőtt gyűrűztetek? Megvolt a rendes crosshatch a hónolásban mindnehol és a felület megfelleő volt a gyűrűk fogadására?

Henger végig lett mérve, nem e ovális stb.?

Szelepvezetők meg lettek mérve és a szelepszár szimmeringek cserélve?

Mértél sürítési végnyomást a motoron most? (Szárazon, majd 1ccm olajat használva tömítésként az égéstérbe juttatva.)

Mennyi kartergázod van melegen?
Piritu - 1.000.0002020-08-07 20:35:51 // 7572
Köszi az infókat :-)
[k i z z o]2020-08-07 20:03:26 // 7571
Most nézem a tiéd belül csapat le a dekniben és visszafolyik ami tud. Ami meg nem tud kicsapódni azt beszivatják a motorral. Elvileg ez nem tud úgy eldugulni, mint a külsős lecsapatóval szereltek.
Piritu - 1.000.0002020-08-07 20:01:52 // 7570
Nincs.
Amivel az ujjammal mutatok az megy a fojtószelep elé, a nyíllal jelölt a PCV szelepre.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak