[k i z z o]2020-08-07 19:56:50 // 7569
Nincs külső olajszeparátor rajta? A cső honnan érkezik a PCV szelepre?
Piritu - 1.000.0002020-08-07 16:21:33 // 7568
Piritu - 1.000.0002020-08-07 16:01:35 // 7567
"az olaj vissza tud e folyni a centrifugál lecsapatóból a karterba" hogy tudom ezt ellenőrizni?
Piritu - 1.000.0002020-08-07 16:00:39 // 7566
Szerintem ő is arra gondol amit én írtam lentebb. Valószínű hogy ugyan ott hallottuk :-)
[k i z z o]2020-08-07 13:08:12 // 7565
Hogyan kapcsolódik a dugattyúhűtés az olajfogyasztáshoz?
(Az, hogy miként kell működnie egy másik kérdés, és hogy miként befolyásolja a szállított olaj mennyiségét.)
(Az, hogy miként kell működnie egy másik kérdés, és hogy miként befolyásolja a szállított olaj mennyiségét.)
gyml2020-08-07 10:53:57 // 7564
Mikor nekem ette az olajat, akkor egy hosszabb városozás után mikor kiértem a főútra akkor kb 5000rpm felett 3.kban volt igazán látványos. A kipufogóban felgyűlt olajat kifújta/elégette a négy légáram. Kisebb fordulaton és újabb kigyorsításoknál már nálam sem látszott, mindig csak az első (esetleg második) gyorsításnál.
gyml2020-08-07 10:52:01 // 7563
Én nem vagyok szakértő, de szerintem ha nem számítana hogy alacsony fordulatnál (alacsony olajnyomásnál) is működik a dugattyúhűtés, akkor nem raktak volna oda szelepet, hanem csak egy sima cső lenne.
Ha folyamatosan nyitva van az szerintem azért is lehet káros, mert akkor alacsony fordulatszámnál annyival csökken az olajnyomás a motor felső része fele.
Én cseréltem mind a 4-et az én motoromban, az a biztos. :)
Ha folyamatosan nyitva van az szerintem azért is lehet káros, mert akkor alacsony fordulatszámnál annyival csökken az olajnyomás a motor felső része fele.
Én cseréltem mind a 4-et az én motoromban, az a biztos. :)
[k i z z o]2020-08-06 22:24:58 // 7562
A dugattyúhűtés fúvókák ha minden igaz 1.5Bar olajnyomás felett dolgoznak, de az olajlehúzónak azzal el kell boldogulnia, amit azok odafújnak. Ha le van ragadva az olajzás az a dugattyúknak nem tesz jót, a hűtéstől nem lehet baj.
A PCV szelep egy egyirányú szelep. Ha nyit és zár akkor jó. Lényeg, hogy ne tudjon felépülni nyomás a forgattyúsházban, ami alulról tudja felfelé nyomni az olajat az égéstérbe. Ha megszorul akkor van baj. A becsatlakozás a lényeg, azt akkor majd nézd meg, hogy hord e fel olajat, de javasolom egy külső oil catch tank beszerzését és a szivócsövet lezárni a szmötyi elől.
Más dolog, hogy az olaj vissza tud e folyni a centrifugál lecsapatóból a karterba, ha visszaúton tömődés van akkor felszívja a szívócsőbe a PCVn keresztül. Megint csak egy Mocal ra vagy Motamec tartályra szavazok, és nézd meg mennyi olaj megy ott fel a szívócsőbe a PCV bejáratánál.
A PCV szelep egy egyirányú szelep. Ha nyit és zár akkor jó. Lényeg, hogy ne tudjon felépülni nyomás a forgattyúsházban, ami alulról tudja felfelé nyomni az olajat az égéstérbe. Ha megszorul akkor van baj. A becsatlakozás a lényeg, azt akkor majd nézd meg, hogy hord e fel olajat, de javasolom egy külső oil catch tank beszerzését és a szivócsövet lezárni a szmötyi elől.
Más dolog, hogy az olaj vissza tud e folyni a centrifugál lecsapatóból a karterba, ha visszaúton tömődés van akkor felszívja a szívócsőbe a PCVn keresztül. Megint csak egy Mocal ra vagy Motamec tartályra szavazok, és nézd meg mennyi olaj megy ott fel a szívócsőbe a PCV bejáratánál.
Piritu - 1.000.0002020-08-06 20:55:53 // 7561
ez az amit nem tudtam megnézni, mert magam mögött nem tudok menni :-)
A tükörben semmit füstöt se látni.
A tükörben semmit füstöt se látni.
Zselé2020-08-06 20:33:29 // 7560
Az oké, hogy szag nincs, de füstöl?
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-06 15:48:13 // 7559
hát ha új a gyűrűszett az olajlehúzó lehúzza a felesleget elméletileg ott nem éghet el ....
Piritu - 1.000.0002020-08-06 14:35:17 // 7558
Még egy kérdésem lenne. Valahol olvastam hogy a kopott olajzócsövek is okozhatnak magas olajfogyasztást azzal hogy túl sok olajat nyomnak alulról a dugattyúra/hengerfalra és az olajlehúzó nem bír vele. Igaz lehet ez?
Piritu - 1.000.0002020-08-06 10:18:02 // 7557
Nem tudom hogy mi ment bele, Csöri csinálta, gondolom nem gagyit rakott bele.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-06 10:10:27 // 7556
milyen gyűrűket kapott? remélem Goetze-t ...
Piritu - 1.000.0002020-08-06 09:38:37 // 7555
12e km-el ezelőtt hasonló olajfogyasztás miatt kapott új gyűrűket és szelepszár szimeringeket (meg hajtókar csapágyakat). A henger falán a hónolás még szinte eredeti volt, így a henger nem lett bántva. Utána szinte meg is szűnt, a tavalyi hegymászó túra majd 4e km alatt fél liter alatt maradt, egész évben 8e km-en volt 6 deci.
A szívócső gyakorlatilag száraz.
Hogy kellene működnie a PCV szelepnek? Kiszedtem, belefújta és érezhetően nyit-zár. Sajna arra nem volt időm hogy a fojtószelep mögé is benézzek, mer a PCV utána csatlakozik be. Az odavivő kis gumicső viszont belülről olajos volt.
A szívócső gyakorlatilag száraz.
Hogy kellene működnie a PCV szelepnek? Kiszedtem, belefújta és érezhetően nyit-zár. Sajna arra nem volt időm hogy a fojtószelep mögé is benézzek, mer a PCV utána csatlakozik be. Az odavivő kis gumicső viszont belülről olajos volt.
[k i z z o]2020-08-06 08:05:39 // 7554
Én a gyári rendszert megszüntetem minden esetben és utólagos olajlecsapató tartályt szerelek be. Ez a 75 nordon is segített (az egy tipikusan olajfogyasztó motor, hasonlóan a TShez) és a V6on is beraktam egy Mocal tartályt. Így biztosan nem lesz baj ami alsó karternyomás növekedést tud okozni és a motor sem szívja be a kartergázból lecsapódó olajat / vizet bármi is alakul ki ott. Ez persze nem zöld, mivel a tartályokat kivezetem a külvilágba, de a motor alsó fele lélegzik, megfelelő keresztmetszeteken.
Az 1L olaj, ha kartergáz oldalról megy el, ott rendesen van kartergáz és a szívócsőben is kell legyen cucc, mert a lecsapató tartály ennyivel nem bír. Ezt ellenőrizd, de nem valószínű.
L4 Alfa motor a hengerfalon eszi meg, ha nem a blokk tömítetlen.
Ha teszt úton jársz, akkor mindenképp terheld a motort, hogy legyen olajfogyasztás, nem tudom a Balaton túrád részleteit, de a hágómászásban kapott a motor rendesen az biztos, elég meleg volt a motor, ha valamikor akkor ott fel tudta hordani az olajat.
Milyen beavatkozások történtek a korábbi olajfogyasztás megszüntetésére?
Az 1L olaj, ha kartergáz oldalról megy el, ott rendesen van kartergáz és a szívócsőben is kell legyen cucc, mert a lecsapató tartály ennyivel nem bír. Ezt ellenőrizd, de nem valószínű.
L4 Alfa motor a hengerfalon eszi meg, ha nem a blokk tömítetlen.
Ha teszt úton jársz, akkor mindenképp terheld a motort, hogy legyen olajfogyasztás, nem tudom a Balaton túrád részleteit, de a hágómászásban kapott a motor rendesen az biztos, elég meleg volt a motor, ha valamikor akkor ott fel tudta hordani az olajat.
Milyen beavatkozások történtek a korábbi olajfogyasztás megszüntetésére?
Piritu - 1.000.0002020-08-06 07:12:57 // 7553
izé... szóval PCV
Piritu - 1.000.0002020-08-05 21:45:11 // 7552
igen, a többi közül kellene megtalálni az okot.
A PVC szelepet és az olajleválasztót már néztem, úgy tűnik működnek, nem arra megy el az olaj.
A PVC szelepet és az olajleválasztót már néztem, úgy tűnik működnek, nem arra megy el az olaj.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-05 16:15:02 // 7551
Ugyan az az olaj, ugyan onnan, ugyan akkora talppal? Nincs folyás akkor azt bizony megeszi, tömítetlenség, kopás, hézag, repedt gyűrű...stb
Piritu - 1.000.0002020-08-05 15:37:29 // 7550
Az hogy eszi egy dolog, csak furi hogy egyszer csak a tízenkétszeresére ugrik...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-05 11:54:06 // 7549
pedig csak hamis olajat lehet mindenhol kapni lehet ezért eszi nálam is :DDD pedig bizony azt megeszi nálam jellemző, hogy az 5l mellé még visznek 3-at a következő cseréig...
HaNGyA2020-08-05 11:06:15 // 7548
Talányos...
Azért írj, ha találsz valami nyomot... 🙂
Azért írj, ha találsz valami nyomot... 🙂
Piritu - 1.000.0002020-08-05 10:08:42 // 7547
Pont ezért állok én is értetlenül. Péntek este óta nem került elő az olaj, tegnap este feltöltöttem...
Folt nincs, a kipufogó nem kormos/olajos mint anno.
Ma fékbetétet cserélek akkor bemászok a kocsi alá kicsit jobban körülnézni.
Felmerült bennem hogy esetleg valamikor nagyon ferdén parkoltam és ott folyt el...
Felmerült az olaj “eredetisége” is, de azt is kizártam.
Folt nincs, a kipufogó nem kormos/olajos mint anno.
Ma fékbetétet cserélek akkor bemászok a kocsi alá kicsit jobban körülnézni.
Felmerült bennem hogy esetleg valamikor nagyon ferdén parkoltam és ott folyt el...
Felmerült az olaj “eredetisége” is, de azt is kizártam.
HaNGyA2020-08-05 09:37:21 // 7546
Mester!
Nem vagyok gépész, de a logika mentén gondolkodva, ha az a hiányzó olaj nincs a motorban, akkor annak valahol távoznia kellett. Vagy valahol elfolyik, akkor olajnyomok vannak a kocsi alatt. Vagy a kipufogó felé tud távozni, akkor olajpöttyös a kocsi hátulja és/vagy füstöl. Esetleg elegyedik a hűtővízzel, de az meg látszik a tágulási tartályban. Ha egyik sem, akkor annak az olajnak gyanús, hogy a motorban kell lennie... 😉
Mondjuk, egyszer én is bepánikoltam. Kb. egy hét után rutin ellenőrzés, és azt mutatja a nívópálca, hogy csak félig fényes. Döbbenet, újra leküldöm a szondát, mert tuti rosszul mértem, más nem lehet, és megint csak félig olajos. Elkeseredés, b@sszamázás, olajkeresés. Már tekerem lefelé a flakon kupakját, hogy beleborítom az egészet a francba, azt ott rohadjon meg a blokkban! Elegem van, eladom az egész miskulanciát és rollerrel fogok járni, amikor leesett, hogy, mint az egyszeri gépész, közvetlenül a motor leállítása után méricskéltem.
Tehát, befordultam a konyhára, rágyújtottam egy kávéra, közben lecsöpögött a blokkban az olaj, majd 10 perc múlva a Buddha nyugalmával újra pálcáztam egyet és lőn felső nívó... 😁
Nem vagyok gépész, de a logika mentén gondolkodva, ha az a hiányzó olaj nincs a motorban, akkor annak valahol távoznia kellett. Vagy valahol elfolyik, akkor olajnyomok vannak a kocsi alatt. Vagy a kipufogó felé tud távozni, akkor olajpöttyös a kocsi hátulja és/vagy füstöl. Esetleg elegyedik a hűtővízzel, de az meg látszik a tágulási tartályban. Ha egyik sem, akkor annak az olajnak gyanús, hogy a motorban kell lennie... 😉
Mondjuk, egyszer én is bepánikoltam. Kb. egy hét után rutin ellenőrzés, és azt mutatja a nívópálca, hogy csak félig fényes. Döbbenet, újra leküldöm a szondát, mert tuti rosszul mértem, más nem lehet, és megint csak félig olajos. Elkeseredés, b@sszamázás, olajkeresés. Már tekerem lefelé a flakon kupakját, hogy beleborítom az egészet a francba, azt ott rohadjon meg a blokkban! Elegem van, eladom az egész miskulanciát és rollerrel fogok járni, amikor leesett, hogy, mint az egyszeri gépész, közvetlenül a motor leállítása után méricskéltem.
Tehát, befordultam a konyhára, rágyújtottam egy kávéra, közben lecsöpögött a blokkban az olaj, majd 10 perc múlva a Buddha nyugalmával újra pálcáztam egyet és lőn felső nívó... 😁
Piritu - 1.000.0002020-08-04 21:24:42 // 7545
Még tesztelem. Teletöltöttem és a hétvégén megyünk egy nagy kört (vagy kettőt) a Balcsi körül, aztán meglátjuk.
Fornitore2020-08-04 21:21:18 // 7544
Basszus!Ez nem jó hír.Kiváncsi vagyok mi lehet , gondolom Te is🤔.Még ha nem most csináltattad volna!Na de így!
Piritu - 1.000.0002020-08-04 12:05:35 // 7543
Pont ez a furcsa hogy nincs szaga.
A motorfelújítás előtt is kb ennyi fogyott, de ha akkor megálltam égett olajszag lengte körül az autót. Anno a la Bonette-n meg is jegyezte egy bringás hogy büdös az autó.
A motorfelújítás előtt is kb ennyi fogyott, de ha akkor megálltam égett olajszag lengte körül az autót. Anno a la Bonette-n meg is jegyezte egy bringás hogy büdös az autó.
Kazes☻2020-08-04 10:48:01 // 7542
Tyű... annak már színe, szaga kellett, hogy legyen, nem?! 🤔
Piritu - 1.000.0002020-08-04 06:35:51 // 7541
Az 1800 km-es körút során elfogyott 1 liter, eddig meg 2ezer alatt 1deci.
Szeptember elejen meg mennénk a Stelvióra, de így ciki lesz.
Szeptember elejen meg mennénk a Stelvióra, de így ciki lesz.
Fornitore2020-08-03 22:51:38 // 7540
Mi ez a sztori?Erről lemaradtam.Phubiból eltünt az olaj?
Piritu - 1.000.0002020-08-03 20:34:32 // 7539
Hazaértél tegnap?
Piritu - 1.000.0002020-08-03 20:33:28 // 7538
Sajna nem :-(
tegnap benéztem a gyertyákhoz is, hátha ott az olaj, de csontszáraz...
tegnap benéztem a gyertyákhoz is, hátha ott az olaj, de csontszáraz...
Zselé2020-08-03 20:23:14 // 7537
Szia, én viszont elfelejtettem! :D Nem a betétre gondoltam, komplett panelokat akarok cserélni mert valami hifis tönkre tette :(
Giuseppe2020-08-03 20:22:05 // 7536
Nem felejtettem el , hogy neked ígértem a kárpitokat csak igazából nem tudom ,hogy mikor és hogyan juttassam el hozzád.
Zselé2020-08-03 20:19:24 // 7535
Ha megszereztem az új ajtókárpitokat, felhívlak :))
Zselé2020-08-03 20:18:32 // 7534
Ez az olajfogyasztás szomorú. Nem engedi el valahol? Van, amikor az ember jobban örül a tócsának, mintha nincs...
Piritu - 1.000.0002020-08-02 22:27:56 // 7533
A héten kerültünk egyet a sógoréknál, igazi kabriós idő volt :-)
pdenes2020-08-02 16:54:50 // 7532
Elvileg ez egy GIF lett volna, nem tudom miért nem mozog...na mindegy
pdenes2020-08-02 16:53:53 // 7531
pdenes2020-07-29 20:30:16 // 7530
Fornitore2020-07-28 23:26:51 // 7529
Piritu - 1.000.0002020-07-28 22:03:25 // 7528
Na visszaértünk, rákerestem az ablakemelő témára és ezt találtam:
Ablakemelő alkatrészek
HaNGyA anno betett képei alapján a bal oldali cucc kell.
Ablakemelő alkatrészek
HaNGyA anno betett képei alapján a bal oldali cucc kell.
Zselé2020-07-28 07:09:52 // 7525
Egy kis szösszenet a legutóbbi mókázásról:
https://alfaamore.hu/esemenyek/916-talalkozo-2020?fbclid=IwAR3ZrbuDzfstBFBJpu6SY7wU6Yb5FGmYqV9cHWAfNyGD-1EBGcb_vJKSh2o
https://alfaamore.hu/esemenyek/916-talalkozo-2020?fbclid=IwAR3ZrbuDzfstBFBJpu6SY7wU6Yb5FGmYqV9cHWAfNyGD-1EBGcb_vJKSh2o
Piritu - 1.000.0002020-07-28 06:24:27 // 7524
Látom a szmájlikat nem sikerül észrevenned :-)
HaNGyA2020-07-27 23:08:14 // 7523
Izgatottan várjuk... 😉
pdenes2020-07-27 23:03:58 // 7522
Persze, valamelyik nap lefotózom és felteszem majd :)
HaNGyA2020-07-27 22:50:11 // 7521
Pdenes!
Ha nem államtitok, beavathatóak a típustársak a tartós megoldás titkába? 😁
Ha nem államtitok, beavathatóak a típustársak a tartós megoldás titkába? 😁
pdenes2020-07-27 22:39:49 // 7520
Közel 100e Ft hozzá egy új ablakemelő szerkezet, amiben meg ugyanúgy ott van az a hibásan tervezett kis fogaskerék (mivel ugye spiáterből van, ezért tud simán elnyalódni), tehát időzített bombaként bármikor pont ugyanígy elromolhat, ahogy a mostani. És egyébként pedig ezen a 20ft-os alkatrészen kívül az ég világon semmi baja az ablakemelőmnek, miért is kellene kicserélnem az egészet egy vagyonért? Zoli egyébként már meg is javította, volt vagy 20 perc a művelet, és elmondta, hogy az évek során így javított ablakemelők közül még egyet sem vittek hozzá vissza, hogy újra elromlott volna. Lehet te izzadod a pénzt, hogy nem számít 100e ft ablakemelőre (vagy akkor már legyünk urak, cseréljük párban, 200e), de én amíg normálisan és főleg tartósan lehet javítani valamit, nem szoktam kihajítani. Főleg akkor nem, ha az egész szerkezetben egy, amúgy kiváltható alkatrész adta be az unalmast. Most ezzel biztos méhkasba fogok nyúlni, de úgy figyeltem meg, te tipikusan az a fajta ember vagy, aki mindig jobban tudja, és mindenről is van véleménye, ugyanakkor mikor érdemben kellene szakmai tanácsot adni, akkor "ja, azt pont nem tudom"...
Maradtam tisztelettel...
Maradtam tisztelettel...