Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

WarbiRunner (Gyuri)2019-11-08 09:35:26 // 1545
Én meg megsérteni nem akarok senkit, Téged sem :-) Akkor fogalmazok cinizmus nélkül, az én felhasználásomhoz egyelőre nagyon nem passzol az elektromos autózás.
Te kb 700km-t fogsz megtenni hétvégén, nyilván egy töltéssel, nyugisan, nyilván kivitelezhető, csak akarni kell. Pláne, ha a célállomáson van lehetőség lógva hagyni a gépet amíg az ügyek intéződnek. :-)
Nekem egyelőre a benzines is kérdőjel, hogy megfutja e a szokásos 500km-emet (2x250k)tankolás nélkül. Ha egyedül autózok munka ügyben, azon én csak minél hamarabb túl akarok esni. Ismerem a szabályokat, szégyellem, nem tartom mindig be. De legalább türelmesen, odafigyelve teszem. Nem telefonozok, kivárok mindenkit, nem villogok, nem nyomulok. Ha szabad a pálya, akkor viszont nyeletem a gázolajat zúzmók ide vagy oda. Az e-Kia végsebessége kb. annyi, ahova a tempomatot teszem. Így adja ki, nem akarok tankolni, megállni, spórolni, letojom ha 20l-t eszik is, csak otthon legyek végre. Ehhez tökéletes partner a 2.4, de nyilván tudod.
Egy elektromos autó ezt a mai fejlettségi szinten nem tudja. Nekem nem való még.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-08 09:09:20 // 1544
akkor Te vagy a kivétel, én még egy zödrendszámost sem láttam legalább úgy menni, mint a papák... inkább, mint a mamák ...
sztane2019-11-08 00:28:16 // 1543
Sziasztok
én senkit nem akarok megtéríteni, de
engem az zavar, hogy nem vagytok tárgyilagosok, s olyan dologról mondtok negatív véleményt, ami nem igaz elektromos autók, autót vezetők mindegyikéről, s summás véleményt formáltok meg
igaz én csak egy hete élvezem az elektromos technikát, és tényleg élvezem, ahogy az ALFÁT is élveztem
nem kell spórolnom az elektronokkal
holnap megyek egy Kaposfő-Eger-Kaposfő útvonalat a mindenhol megengedett sebességhatár felettre állított tempomattal, automata klímával, amely 22 fokra van állítva, ugyanúgy, mint eddig mindig
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-07 23:04:30 // 1542
Nekem van dpf-em.. És használtan vettem az autóm, miattam nem gyártottak semmit, nem bányásztak lítiumot, nem keletkezett 10 tonna Co2, stb. Az én saram a kevesebb :-D
RomeoOne2019-11-07 21:35:11 // 1541
A zuzmók meg kihalnak, mi? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-07 19:00:46 // 1540
Az M3-mason is találkoztam egyel Debrecen-Budapest között. 110-zel ment :-) Be is ugrott, hogy versenybe kéne vinni az embert, Gödöllőig lemerítjük XD Valójában ballagott tovább 110-zel, miközben én ennél érezhetően gyorsabban elhaladtam mellette. Tegnap is 500km-t autóztam. Ha ezt végig tesla tempóban teszem, jóval több, mint egy órával ültem volna többet autóban. Így is szumma 5ó15p-et ücsörögtem a bőrfotelekben, plusz egy erős 8 óra munkám volt az oda-vissza között. Nem hiányzott volna 110-zel hazagurulgatni, ott gyújtottam volna fel a francba... Inkább letoltam megint bő 9l-t a dízel torkán. Még városban majd kiigazítjuk 10l-re az átlagot :-) Tölteni meg elég lesz jövő héten valamikor.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-07 13:43:35 // 1539
mindig azt mondják, hogy az idő pénz... csiga tempóban mennyi idő is esik ki éves szinten...
RomeoOne2019-11-07 13:14:31 // 1538
Nem feltétlenül baj ez. Az előbb azt hoztad fel problémának, hogy papolnak a környezetről. Ha papol, hogy a villany mennyivel környezetkímélőbb és mellé kitaposná a belét, akkor semmivel nem használna kevesebb energiát. Csak tiszta képmutatás lenne. Így legalább konzisztens önmagával.
Egyébként egy hagyományos autóval is a legnagyobb kibocsátáscsökkentést a vezetési stílussal tudod elérni.
Nem gondolom, hogy a Tesla vásárlók szentek lennének, de azt is nehezen tudom elképzelni, hogy valaki vesz 20+, de inkább 30+ millióért egy kocsit, aztán nem tud benne kényelmesen közlekedni vele, ahogy ő akar, mert folyton paráznia kell. Hát ha ennyi pénzért kocsit veszek, az kényeztessen, ne idegesítsen. Ha tényleg ez lenne a baj, sztem nagyon gyorsan eladnák.
Egy 500 km hatótávú autóval, ha 100 km-re ingázol is, akkor is simán roboghatsz 160-al. Az oda fog érni. Amíg dolgozol, töltöd, aztán haza ugyanígy.
Csak, aki a Teslában ül, valószínűleg a legkevésbé sem a vezetéssel foglalkozik, hanem akármi mással, a kocsi meg elviszi őt szépen 90-el is. Az okostelefonon is kb. az egyik legritkább tevékenységed, hogy telefonálsz.
Persze ez csak tipp, sosem volt Teslám (lehet nem is lesz soha :D )
Liquid2019-11-06 12:34:11 // 1537
Életemben egyszer láttam 90-nél gyorsabban mozgó Teslát, pedig azért előfordul az A4-A22-n.
RomeoOne2019-11-06 12:32:19 // 1536
Mellettem elment a hétvégén az M6-on egy Tesla model S, kb. 140-el valamivel Dunaújváros után Budapest felé. Én olyan 130-al "csorogtam". Tekintgettem is jobbra-balra, hogy hol a kandikamera, de ez tényleg normál autópályatempóval ment.
Liquid2019-11-06 12:30:05 // 1535
Az áradozás egy dolog, a kinyírjuk a földet, meg a bébifókákat és a gyerekünk 5 nappal kevesebbet fog élni meg hasonlókra gondoltam. Olyanokra amiket a Karotta és a többiek nyomatnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-06 12:18:09 // 1534
kimaradt
"Kollégám minden nap az M7-en jön dolgozni aztán a balatoni vitorlás tulajok 90-nel száguldoznak a pályán a Teslával Bp és Balaton között elmondása szerint ... élnek na :DDD"
RomeoOne2019-11-06 12:16:49 // 1533
Nekem még senki nem tartott a fejemhez pisztolyt, hogy vegyek villanyautót. Én nem vetem senkinek a szemére, ha villany fan és áradozik róla, hogy mennyire király. Ő dolga, neki ez jön be, had áradozzon. Én is ugyanezt csinálom, csak Alfával :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-06 12:16:30 // 1532
nézd mi használtuk másfél évig igaz hibridet de az egyetlen olyan hibridet ami elektromos autóként működik, na ott semmi másról nem szólt a fórum ki hogyan tud spúrkodni a megtehető km miatt, meg ki hogyan fagyoskodik télen ugyan ezen okból... viccesnek érzem, hogy egy használtan is (jó állapot) 5-6 millába kerülő autónál ezek a szempontok, ez nem autózás, ez kínközlekedés ...
én nem vagyok ellene már mondtam de ha az ár/érték arányát nézem vicc az egész, majd ha lehet kapni 5-6 milláért újonnan legalább egy olyat ami elmegy 200km-et, mert ugye ez télen csak a fele, ha normál körülmények között használja az ember akkor megint lesz egy ilyen másod autónak.
jah egyszer próbált valami E-Golf gyorsulgatni a városban szegény lemaradt utána már nem is nyomta gondolom a hatótáv leugrott 200-ról 160ra :DDD
Kollégám minden nap az M7-en jön dolgozni aztán a balatoni vitorlás tulajok 90-nel száguldoznak a pályán Bp és Balaton között elmondása szerint ... élnek na :DDD
Liquid2019-11-06 10:55:31 // 1531
Nagy különbség a hittérítésben van, a dízelfogyasztásbajnokok nem tüntetnek, meg nyomatják a bullshitet 0-24-ben és nem hülyéznek le már messziről, ha másban gondolkodsz, hanem elvannak magukban.
Olyan ez mint a vegánkodás... (tisztelet a kivételnek).
A vezetési élménynek csak igen kis része az, hogy egyenes vonalban 0-ról jól gyorsul.
A 400-450km valóban nem rossz, de csak addig, amíg nem akarsz 50-nel többet menni 1-nél többször, vagy épp nincs szabad töltő.
Nekem sincs bajom velük, csak helyén kéne kezelni, és nem kikiáltani világmegváltónak, és kényszeríteni mindenkit a villany felé, úgy hogy nincsenek meg a feltételei sem infrastruktúrában, sem kínálatban.
RomeoOne2019-11-06 10:34:18 // 1530
ver a víz, mikor a fórumon a Józsi 15kmrel többet tudott elmenni

Ezen mekkorát röhögtem :DDD

De azért a villanyautóhoz sem kell hülyeségi bizonyítványt letenni. Ez pont ugyanaz, mint mikor azon versenyeznek, hogy ki ment el a dízellel 100 km-t 180-al 3.5 literből.
Egy 450-500 km-es hatótáv alig kompromisszumos, hacsak nem akarsz sokszor igazán nagy távokat menni.
Nem gondolom, hogy sima közlekedő edény lenne egy olyan autó, amivel szinte bármit le lehet gyorsulni és instant ott van az erő, ahogy pöccinted a gázpedált, késlekedés nélkül. Én nagyon tudnám élni azt is :D
Szóval nem tartom rossznak, de vágyat nem érzek, hogy átüljek egy ilyenbe. Addig semmiképp, amíg olyan autókat kínál az Alfa, mint a Giulia.
sztane2019-11-06 08:34:00 // 1528
igen
Kazes☻2019-11-06 00:05:20 // 1527
Ez az... gyere, igyunk valamit! :)
Jorjie2019-11-05 23:50:57 // 1526
közben osztod az észt mennyire faxa dolog ez

Nekem meg ezzel van bajom, a kicseszett hittérítéssel. Minden birka ezt bégeti mostanában, hogy ez milyen jó, és aki ezt nem látja be, az hülye és bébifókagyilkos. Én elhiszem, hogy van akinek ez tetszik, lelke rajta, élvezze, költözzön bele, vagy amit akar, de ne csesztessen már, amiért engem ez hidegen hagy. Tudom hogy jól megy, meg nem füstöl, meg centrifuga motor, meg napelem a garázs tetején, de én se akarok senkit rábeszélni Jtd Alfára, mert hogy az szerintem jó, és mindenki más hülye.
Kazes☻2019-11-05 23:18:58 // 1525
Ez jó... elképzeltem! :D
Kazes☻2019-11-05 23:18:36 // 1524
Há-há-há...! :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 23:12:46 // 1523
Nekem meg a villany autóval is van bajom, mivel az nem autó csak egy közlekedő edény vagy porszívó... Nem tudod élvezni, mert egy idő után csak azt nézed hogyan tudsz elmenni minél több kmet, lemondasz az előzgetésekről, a sportos vezetésről, a száguldozásról... haladsz a forgalommal és ver a víz, mikor a fórumon a Józsi 15kmrel többet tudott elmenni, mint te, a végén már a fűtést is kikapcsolod, a pályán beállsz a kamion és a 20 millás tesla mögé 90nel szélárnyékba, hogy maradjon még km... s közben osztod az észt mennyire faxa dolog ez, pedig érzed legbelül kiölte a vágyaidat...
RomeoOne2019-11-05 22:57:21 // 1522
Én mindig jót szólok. "A hiba az Ön készülékében van" :P :DD
Kazes☻2019-11-05 22:49:12 // 1521
Végre valami jót is szólsz! ;)
RomeoOne2019-11-05 22:24:31 // 1520
Nekem nem az a fő bajom ezekkel, hogy villany, hanem, hogy nem Alfa. Volt már, hogy elgondolkoztam más autón is, de mindig oda jutottam, hogy az Alfában van valami plusz, a [gondold ide akármelyik átlag autómárkát] meg csak egy átlag, jellegtelen fos.
Egy Hyundai? Egy Alfával szemben? Nemár... Pff
RWCsabi2019-11-05 21:19:36 // 1519
A teljesítmény, és forgatonyomaték adatok pontosan illenenek a Kia eNirora, de abból (tehát a tisztán elektromos Niroról beszélünk) három darab van az országban. Esetleg érkezhetett már szürkeimport útján is néhány darab, ezekkel nem számoltam. (Valószínűleg a Kona Electric ugyanilyen jellemzőkkel bír. )
A múlt csütörtökön volt szerencsém a három magyarországon fellelhető eNiro egyikét vezetnem, a kételkedőknek mondom, meggyőző, higgyétek el. Mondjuk vezettem Mercedes EQC-t is, az majd ezer kilóval nehezebb, 2600 kiló, de nagyon-nagyon régen döbbentem meg ennyire. Úgy indul el... És akkor ez nem egy Taycan, vagy Tesla.

Érdekesség: a Kia Niro modellkódja DE. Vicces kedvükben voltak a fiúk. DE Niro.
Stef2019-11-05 19:51:13 // 1518
Kona?
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-05 19:50:01 // 1517
Egy KIA :-) Kicsit használd még, aztán írd le milyen. Engem érdekel.
sztane2019-11-05 19:38:36 // 1516
nem Porsche, ez csak 150 kW (204 HP) és 395 Nm nyomatékkal bíró gépkocsi
Stef2019-11-05 18:59:21 // 1515
Üdv a csúnya, sötét oldalon... :)
RomeoOne2019-11-05 18:46:03 // 1514
Remélem legalább Taycan...
:DDDD
sztane2019-11-05 18:12:34 // 1513
Sziasztok!
több évtizedes Alfa tulajdonlásom a mai nappal megszakadt, s áttértem az elektromos autózást választók táborába.
Sajnálattal olvasom az elektromos autókat lenéző kommenteket.
Fantasztikus 1100 km-t tettem meg vele az elmúlt hétvége két napján, semmivel sem mentem más tempót, mint a Brerával, vagy akár a 156SW-vel.
igaz hangja nincs, olyan hangokat fedeztem fel, amelyeket eddig szinte soha, mekkora különbségek vannak az aszfalt minőségében........
A berögződések megmaradtak, még reflex szerűen nyúlnék a fénykürthöz egy alfát láttám.
köszönöm a közösségnek az elmúlt évtizedeket......
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-04 13:43:51 // 1511
legalább egy új fogalommal lettem gazdagabb a kamuződ mostantól Sötétződ :DDD
Kócosw2019-11-02 17:42:26 // 1508
Köszönöm, szívemből szóltál. Nagyon unom mar a szembekötősdit ami itt folyik. A kötelező kvóta miatt gyártják a gyártók a villanyosokat, aztan tolják ki az ipari SUV okat 2 tonna felett a masik oldalon. Hagyjuk már, minden arról szól hogy fogyassz fogyassz fogyassz..
Zsolt1552019-11-01 22:33:20 // 1507
A lényeg, hogy költsd a pénzedet és lehetőleg az Ő termékeit vásárold meg.

A vásárlói döntést azzal próbálják befolyásolni, hogy megmented a Földet, ha az Ő (pl. a Tesla) termékeit vásárolod.
Támogatnak egy-két alapítványt, ami telekürtöli a világot, hogy közeledik a klíma katasztrófa, mert a hagyományos üzemű autók tönkreteszik azt. Aztán jönnek Ők, semmi pánik, mert a mi elektromos autónk tökéletes a megoldás a bajra.

Miért ezzel mentenéd meg a Földet? Ez is egy ipari termék, aminek az előállítása, használata majd az újrahasznosítása is környetszennyezéssel jár.
Zsolt1552019-11-01 21:01:24 // 1506
A háborúk nagy része a nyersanyagokért és az ahhoz kapcsolódó hatalomért folyik. A célokat és az eszméket a politikusok határozzák meg, amivel azt éppen le tudják dugni a torkodon. :-/
Kazes☻2019-11-01 20:59:12 // 1505
Ez meg nem is friss... Hatalmas kobaltlelőhelyet fedeztek fel Tokió közelében.
Kazes☻2019-11-01 20:47:21 // 1503
A lényeg, hogy hozzájuk vándoroljon a kis pénzecskéd... mindegy is, hogy hányan haltak meg emiatt közben arrafelé... : /
Zsolt1552019-11-01 20:44:19 // 1502
Kicsitt OFF téma, de még szerintem beleférhet itt.

Érdekességként:
- 2010-ben az Afganisztáni háború során amerikai hadsereg kutatói a föld második - jelenleg ismert - legnagyobb lítium lelőhelyét találták.
Az értékét 1000 milliárd dollárra becsülik. A kitermelésre a jogot szintén az amerikaiak kapták meg ingyen, cserébe a rendfentartásért. A bányászat felpörgésére 5-10 évet kalkuláltak.
- 2016-ban nyitották meg a Tesla lítium-akkumulátor gyárát, a Tesla Gigafactory 1-et Nevadában.

Itt csak az autós kapcsolódást írtam. De például 2015-ben jelentették be, hogy a háztartási és ipari energiatárolás piacára is be kívánnak lépni. Ekkor változtatták meg a nevüket Tesla Motors-ról, Tesla Inc.-re.
Arra nem találtam forrást, hogy mennyiért jutnak az alapanyaghoz, de a kitermelésért nem kell fizetniük.
Persze, hogy az elmúlt 2-3 évben erőteljesen dübörög reklám mindenhol, hogy a Tesla villanyautói mentik meg a világot.
A lényeg, hogy ha meg akarod menten a Földet, akkor nem kell mást tenned, csak eladnod a régi autódat és vásárolnod kell egy Tesla modellt.
Kazes☻2019-11-01 20:20:53 // 1501
Különben van erre az offos, avagy a félig offos topic... ;)
Kazes☻2019-11-01 20:19:56 // 1500
"Alfásként gondolkodom" - ez esetben ez már nem stimmel... : /
Zsolt1552019-11-01 20:13:24 // 1499
"... Nem hazudik direktben, de rosszhiszeműen használja a fogalmakat. ..."

Egyszerűen csak manipulál. Így próbál vásárlói döntést, döntéseket befolyásolni. Bevett marketing fogás.
Zsolt1552019-11-01 20:10:39 // 1498
Akkor lehet, hogy kellene egy új topic, pl. "Más autóval járok, de még Alfásként gondolkodom" címmel. :-)))

Szerintem, nem gond, ha valaki leírja, miért váltott egy másik üzemű autóra. A FIAT konszern nem gyárt ebben a kategóriában, így ebből kinálatból nem választhatott.
RomeoOne2019-10-27 14:21:18 // 1496
Porsche vs Tesla
Ezért nem szeretem Musk-ot. Nem hazudik direktben, de rosszhiszeműen használja a fogalmakat. Karotta megvilágítja, hogy nem, a Tesla semmilyen körülmények között sem gyorsabb, mint a Taycan:
video
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak