Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-13 12:54:21 // 1618
milyen A8 kategória??? Szerintem nem ültél még A8-ban, ez kb olyan volt, mint ha a Dusterre azt mondanád Stelvio kategória ... áhhh
Pont egy Passat kategória de még az sem, mivel az jobban össze van rakva, jobb az anyagminőség, mindig azt mondják az okosok, hogy 40%-kal kevesebb anyagból áll egy elektromos, mint egy belső égésű, akkor ezen mi a tököm a 38 mihály???
Egy új S kategória kb ennyi de mindennel felpakolva, egy E osztály a fele... miről beszélünk? Pont ezért van ezekből oly kevés a németeknél is, mert a kutyának nem kell ennyiért de még Svájcban sincs igazán, pedig ott van lóvé....
RomeoOne2019-11-13 12:06:16 // 1617
Nem tisztem védeni a Teslát, Musk kocsmai szintű nagyotmondásától a víz kiver, de azért érdemes ezt objektívan megnézni és nem úgy, hogy mindenáron azt akarjuk látni, hogy miért szar.

Nem hiszem, hogy túlzottan irreális lenne az ára. Csak hát ez nem egy Passat kategória, nem oda kell hasonlítani.
Ez egy Audi A8 árszintje, felsővezetői autó. Méretre mondjuk csak A6, de amit tud, az simán felrepíti a magasabb kategóriába.
Én, akivel beszéltem és ült benne, az mind odáig volt tőle. Kicsit ilyen iphone hatás szerűnek látom a dolgot. Mondjuk iphone-om sincs, de mindenhol azt látom, hogy aki egyszer iphone-ra váltott, többet nem akart androidot látni.
Engem meglepett egyébként a Nepper reakciója, szerintem még őt magát is. Ő azért kicsit farral állt neki ennek a dolognak, de azért eléggé átjött a video végén, hogy le van tőle nyűgözve, még annak ellenére is, hogy jól kifárasztotta ezzel a hosszú úttal.

Ezt a Tesla v Ferrarit hasonlítást egyébként én sem szeretem, mert egyébként kb. mindenhogy elveri a Ferrari. 1-2x tud csak legyorsulni egy Ferrarit. De fordítsuk meg a dolgot. Mutass olyan autót, ami 38M-ba kerül és akár 1x is el le tud gyorsulni egy Ferrarit. És nem egy sufnituning célgép, hanem egy teljes értékű autó. Nem tudok ilyenről.
Kazes☻2019-11-13 11:17:47 // 1616
Óriási tévedés a dízelautók visszaszorítása: nő a környezetszennyezés
No, csak lesz ebből valami... hogy ne csak a parasztvakítás legyen!
Liquid2019-11-13 09:13:47 // 1615
Úgy értette, hogy nem tudott rendesen menni, mert sok volt a terelés, meg nagy a forgalom. Ezek nélkül nagyobb lett volna az előny.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-13 09:12:36 // 1614
jah az sem kevés, főleg ha másnap is kéne dolgozni nem mind1 8 órát alszik az ember vagy csak 3at.... itt jön ki a világi mondás "az idő pénz" vagy inkább megfizethetetlen ...
Liquid2019-11-13 09:08:52 // 1613
Írtam is hogy a hatótáv nekem alapvetően megfelelne. Az ár az ami irreális jelenleg. Meg az lesz érdekes, hogy miként akarják majd pótolni a jövedéki adó kiesést.
Zolibácsi2019-11-13 09:07:21 // 1612
Passat előnye nem jött ki? 5 óra plusz alvás idő azért elég szerintem
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-13 09:03:08 // 1611
kis országunkban viszont teljesen élhető itt ritkán megy az ember 400km felett egyhuzamban csak az autó ára irreálisan magas azaz nem tudom hány átlag ember tudna kiégetni 30x millát egy autóért....
Liquid2019-11-13 08:45:13 // 1610
Pont most vitattuk meg a kolegákkal. Amúgy egy egészen korrekt video volt. Ő is hangsúlyozta, hogy a Passat előnye nem jött ki. Ez a Ferrarikat reggelizés nagyon vicces. :)
1-2x egyenesben, aztán mehet tölteni.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-13 06:57:26 // 1609
Azért vicc amit írtam, mert régen rengeteget jártam ezezn az úton igaz hajnalban pont a forgalom miatt és bizony akkor nem ilyen 'csekély' a különbség ha nem sokkal jobban nyílik az olló... na meg ez a Ferrarit reggelezik.. 1x? Kint azok 200-250 mennek :))) Még egy gondolat, ha már most majdnem annyi tölteni, mint egy delejt mennyi lesz, ha már rátolják a jövedéki adót, mint egy benyás?
Kazes☻2019-11-12 23:54:31 // 1608
Nesze neked (új áron) 38 millió! :)
Liquid2019-11-12 23:52:45 // 1607
na az az ami megfizethetetlen, meg a Nepper mosott-szarral felérő arca :)
Kazes☻2019-11-12 23:51:30 // 1606
És az sem mindegy, hogy a másik fickó mennyivel többet aludt! :D
Liquid2019-11-12 23:51:02 // 1605
Elismerésként hozzáteszem, hogy nekem alapvetően megfelelne, mert munkaügyben max. 300km-t kell abszolválni egy nap, de azt is csak pár hetente, Mo-on bárhova elugrani megfelelne. De városba nagy és kib. sokba kerül, sose térül meg. El tudom képzelni, hogy eljön az idő, de nem hiszem hogy olyan gyorsan itt lesz, mint ahogy vizionálják/erőltetik.
Kazes☻2019-11-12 23:49:01 // 1604
Szvsz azért is mennek úgy akármerre is, mert még (ahogy a másik videóban is volt) nincs elég töltő és ezen logisztikázni kell. A kopasz is bemutatta, hogy otthon simán kiírta a kütyü, hogy 8 és fél óra a töltés, aztán elkezdett felfelé számolni... ha valami közbejön és hirtelen el kell ugrani kicsit messzebbre, akkor mi van! :)
Liquid2019-11-12 23:47:22 // 1603
Attól függ honnan nézzük :)
Ha onnan, hogy végülis hazaért, és nem került többe mint a Passat-tal, akkor nem teljesített totál szarul. De ha onnan nézzük, hogy egy 40 millás, csak árában prémiummal szüttyögni kell, hogy ne legyen 2x annyi az út, és 1250Km-en 4x kell tölteni 40-60 percet (nem fullra töltés, hanem optimális, ráadásul superchargeren), akkor de, szarul teljesített.
Szóval jó ez a villanyozás az eUp meg hasonlók szintjén, ha majd csak kicsit lesz drágább mint egy Panda.
RomeoOne2019-11-12 23:37:16 // 1602
Nem vagyok meggyőzve hogy jó az elektromos autózás hosszú utakra

De ezt nem is mondta senki :D A nepper is korrekten elmondta az elején, hogy kipróbálják egy olyan használatban próbálják ki, amire egyáltalán nem ajánlott. És ahhoz képest nem teljesített totál szarul.
RomeoOne2019-11-12 23:36:12 // 1601
Na folytatva itt a dízel vs Tesla tesztes videóról a diskurzust...

Én nem igazán szeretem a Becsületesneppert. Én valami részrehajlóbb videót vártam volna tőle azután, amit az előző videóban leművelt, de nem hogy egyszerűen korrekt volt, szerintem kimondottan jó volt ez a videó.
Tehát abban az üzemmódban próbálták ki a Teslát, amire egyáltalán nem való és mégis... azért nem vérzett el csúnyán.
Ami érdekes volt, hogy a Nepper sem értette, hogy miért mennek ezzel 100-110-el, miközben még 130-nál sem szívja nagyon az akksit. Tehát lehetne vele normál tempóban menni, főleg, hogy amúgy sem 1000 km-ekre mennek vele az emberek.
A legvalószínűbb megoldást is elmondta. Ez az amit már itt is említettek (konkrétan Erhard: "ver a víz, mikor a fórumon a Józsi 15kmrel többet tudott elmenni, mint te", még most is hangosan felröhögök, amikor ez a mondása eszembejut :DDD ), hogy valahogy beleviszi az embert egy olyan játékba, hogy legyen minél nagyobb a hatótáv. Hogy tornázza minél feljebb... Persze már akit bele lehet vinni.
Ha lenne egy ilyenem, tuti veretném neki pályán 160-al mindig, 120 km-nél úgy sem gyakran megyek messzebbre. Ha meg 1000 km-re kell menni, akkor egyébként is ragaszkodom a repülőhöz.
Ha egyszer az Alfa ilyet csinál majd, azért meg tudok majd vele barátkozni szerintem. Majd, egyszer, de nem most még :DDD
Liquid2019-11-12 23:25:09 // 1600
Megnéztem a Nepper videoját. Nem vagyok meggyőzve hogy jó az elektromos autózás hosszú utakra :) Konkrétan a 26e ft vs. 23e ft + 4.5 óra 1250km-en. Ja és közben 125-130-cal ment csak, hogy gazdaságos maradjon. Ez így még mindig csak egy drága vicc, úgy hogy a Passat ami negyedébe kerül, 6x különb minőségben. :)
Nincs is ezzel baj, csak ne erőltessék arra amire nem jó.
liusz2019-11-12 19:40:29 // 1599
Bocs, így helyes, amit mondani akartam:kollégák utanaszámoltak és azt látták a napelem előállításakor több CO2-t szabadítanak fel, mint amennyit a várható élettartama alatt megtakarítana.
liusz2019-11-12 19:34:28 // 1598
Kollégák utanaszámoltak és azt látták a napelem előállításakor több CO2-t használnak fel, mint amennyit a várható élettartama alatt megtakarítana.
Kazes☻2019-11-12 18:10:43 // 1597
Kazes☻2019-11-11 13:27:22 // 1596
Így már értem, thx! Egyszer volt hozzá szerencsém, elég is volt... nem ment végig. :)
droberto2019-11-11 13:22:52 // 1595
86. Bocsi.
Kazes☻2019-11-11 13:21:05 // 1594
1568? Az én voltam. De van itt annyi minden link, hogy passz... én abban videót nem linkeltem. :)
droberto2019-11-11 13:16:13 // 1593
Nézd meg a 68-as hszban említett agyalágyult videóját.
Kazes☻2019-11-11 12:14:56 // 1592
Mi adja az abszurditását...tán kötelező céges és/vagy falu program?! :)
droberto2019-11-11 11:03:26 // 1591
A felvetés igen, de az ok az abszurd.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-11 10:52:14 // 1590
én eddig megmentettem 67 db fát, 2600kg CO2-őt 1,5 év alatt :DDD azt nem tudom mennyi co2-vel járt a 10db napelem ...
Kazes☻2019-11-11 10:50:01 // 1589
Jó ötlet! :)
droberto2019-11-11 10:45:47 // 1588
Délután én is ültetek két fát, hogy az én és a kis autóm is CO menetesek lehessünk.
RomeoOne2019-11-11 08:20:12 // 1587
Legalja az az ember. Amikor meg Vályival van egy videóban, akkor hallgat, mint szar a fűben, ott le van oktatva
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-10 22:53:03 // 1586
Mikor a Blogger H. Bandi akarja kioktatni Hanula Barnát... ahh ez is egy igazi sötét ződ és mennyi követője van...
sztane2019-11-10 19:56:20 // 1585
Végül is kétszer álltam meg útközben, illetve Egerben míg ügyet intéztem addig voltam a töltőnodafelé az M0-ás mellett Maglódon s Decathlonnnál és visszafelé az M7-en a Váli völgyi Ionity-n töltöttem, s mindkét helyen elmentem mosdóba, vettem egy kv-t ettem egy szenyót és toltam tovább a pályán 135-ös tempomattal 22 fokra állított klímával, folyamatos mellső,hátsó ablaktörlővel. Ugyanolyan tempóval, mint korábban a Brerával
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-09 22:33:30 // 1584
ez is egy érdekes téma az biztos, a növény termesztés sem annyira kímélő üzemmód, ha csak nézzük az öntözést, a permetezést stb... na meg ahhoz, hogy még több szántóföld legyen erdőket kéne még kivágni...
ott is meg vannak a betegségek gomba, penész stb...
egy biztos a húsfogyasztás túl van tolva
RomeoOne2019-11-09 22:20:25 // 1583
Nem a BN-600-as hulladéka lesz üzemanyag. Hanem az atomreaktorok kiégett üzemanyaga, amit használat után hulladékként kezelnek most, azt a BN-600 típusú (ez konkrétan az orosz, nátriumhűtésű) reaktor fel tudja használni üzemanyagként is. De ez összetett kérdés. A zárt üzemanyagciklus, azaz az üzemanyag fentebb leírt visszaforgatása az atomenergia szent grálja, de enélkül is nagy potenciál van az egészben.
Zsolt1552019-11-09 20:16:13 // 1581
Itt is ment a hangulatkeltés. Állítólag már vannak olyan reaktorok (BN-600-as) Oroszországban, amelyiknek a hulladékát energiatermelésre is fel lehet használni és így semlegesíteni.

A legnagyobb kérdés, hogy a politika mit akar ledugni az emberek torkán.
Zsolt1552019-11-09 20:14:07 // 1580
A hulladékát. Helyesen.
Zsolt1552019-11-09 20:11:45 // 1579
"... hasadóanyagát energiatermelésre is fel lehet használni ..."
Ez által semlegesíteni. Ez kimaradt. :-)))
Zsolt1552019-11-09 20:10:23 // 1578
Itt is ment a hangulatkeltés. Állítólag már vannak olyan reaktorok (BN-600-as) Oroszországban, amelyiknek a hasadóanyagát energiatermelésre is fel lehet használni.

A legnagyobb kérdés, hogy a politika mit akar ledugni az emberek torkán.
Zsolt1552019-11-09 19:42:47 // 1577
Vagy mostanában megy, hogy mentsük meg a világot, az egyszer használatos műanyag csomagolóanyagoktól, poharaktól, evőeszközöktől.

Helyette több helyen papírpoharakat használnak majd. Az AirFrance például 100 millió műanyag poharat cserél le papírpohárra. A különböző kávézó üzletláncokban is szinte hasonló a terv és a kavarópálcikák is fából készülnek majd.

Ami azért jó, mert a papír fából készül. A fa pedig a fotoszintézis során a levelén keresztül a levegőből (szén-dioxidot) CO2-ot von ki és a folyamat során tiszta oxigén szabadít fel.
Ezáltal kevesebb fa lesz a földön és több CO2.
Úgy látszik mégsem annyira fontos a magas CO2 koncentráció a földön, ha más az érdek.
Kazes☻2019-11-09 19:17:06 // 1576
Igen. Mondjuk a marha tenyésztést tényleg némileg túltolták... az gáz. : /
Zsolt1552019-11-09 19:14:29 // 1575
"... Olyan ez mint a vegánkodás... ..."

Az is egy külön történet. Elhitetik az emberekkel, hogy ha nem fogyasztanak húst, akkor az milyen jó, mert megmentik a világot. Kb mintha nem használnának hagyományos üzemű autót, csak villanyt.

Közben pedig az ok egy kicsit más. A növényi eredetű élelmiszereket általában egy év alatt meg lehet termelni. Míg az állattartás több éves folyamat, nagyobb kockázattal.
Ráadásul a termelők kockázata sokkal kisebb, mert nincsennek olyan betegségek mint a madárinfluenza, sertéspestis, hogy az egész állományt le kelljen vágni.

Ergo sokkal olcsóbban elő lehet állítani egy növényi eredetű élelmiszert, mint egy állatit.
Kazes☻2019-11-09 19:07:41 // 1574
kb. pont...
Zsolt1552019-11-09 18:55:41 // 1573
Közben a különböző médiákon keresztül szinte sokkolják az embereket, hogy úgy döntsön, ahogy a döntéshozók elvárják.

Az egész olyan, mint egy termékbemutatón vagy a TV Shop műsorokban. Ne gondolkodj, hanem minél előbb vásárolj.
Mert:
- minél előbb vedd meg, mert most látod mennyi kedvezmény van rá
- ha most veszel, akkor külön jól jársz, mert Te még ingyen töltheted, ha később veszel, akkor már nem lesz így
- vegyél mielőbb,mert akkor megmented(?) a földet
- vegyél mielőbb,mert akkor úttörő vagy, mert mersz váltani
- ne várj tovább, vegyél most, mert később már nem fogod tudni használni - a szabályozás miatt - a mostani autódat.

Kb. ilyenek hallani mindenhol. Közben meg egyáltalán nem biztos, hogy tényleg annyira "zöld" ez a történet, mint ahogy mondják.

Hozzá teszem, nem az elektromos autókkal és a használhatóságukkal van a bajom!
Bizonyos közlekedési módra alternatív megoldásnak tökéletes.
Zsolt1552019-11-09 18:31:24 // 1572
"... Nekem meg ezzel van bajom, a kicseszett hittérítéssel. ..."

Nem csak neked van eleged a parasztvakítással.
RomeoOne2019-11-09 11:02:23 // 1571
Amúgy ezt a hatótáv parát is túlzottnak érzem. Többszáz km hatótáv azért semmiképp sem nagyon kevés. Ha őt feszélyezi, hogy mennyit mutat, akkor ne nézegesse, idegeskedni nem kell. Ezt nyilván meg fogja majd oldani az is, ha már több villanytöltő lesz és nem kell logisztikázni is ennyit a töltésekkel.
De velem is előfordul néha, hogy "Limited cruising range"-dzsel megyek a dízellel kb. Dunaújvárostól Érdig, mert ott akarok tankolni. Kb 60 km-es hatótávnál szokta bedobni, akkor 40 km-re még eljutok vele.
Egyébként meg az a kulcs szerintem, amit elmondott a videóban, hogy a villanyhoz más fajta hozzáállás kell, máshogy kell gondolkozni, tervezni. Autó-autó, de azért mégsem almát az almával összehasonlítás. Van akinek pont ez kell, van akinek meg nagyon nem.
liusz2019-11-08 23:58:32 // 1570
Az 50-nel száguldókat még a 18 lóerős ős FIAT 500-al is meg lehet bárhol előzni. Képzeld, ezzel az erőgéppel az Eger-Lillafüred szakaszon is befogtam pár mazsolát..Ők azok akik közlekednek.
Liquid2019-11-08 22:29:50 // 1569
Ma Csörinél jártam és toltam egy joyride-ot oda-vissza, lett is 13-as átlaga a Tibornak :) Viszont a sok városban 40-43-mal, azonkívül 60-80-nal poroszkáló közlekedőt, figyelve arra jutottam, hogy ha ezek mind lecserélik valami villanyszarra az autóikat, akkor bebaxott a közlekedésnek. Meg fog állni minden. Most se tudnak ésszerűen közlekedni, de ha még stresszeli őket a hatótáv is akkor mindegyik tötymörögni fog. Borzasztó lesz. Mondjuk az is benne van, hogy egy 50-nel száguldót, gyakorlatilag bárhol, bármikor meg lehet előzni egy értelmes autóval :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak