Ezek a mindig előkerülő érvek.
Én meg azt mondom, hogy 200+ lóerős autók sem voltak, amik erőlködés nélkül mentek 100-120-al. Meg nem is várták tőlük az emberek, hogy ennél a sebességnél a legnagyobb biztonságban menjenek úgy, mint ha sínen lennének :)
Ha mindenki 50-60-al döcögne a téli időjárási viszonyok között, mint anno, akkor lehet, hogy tényleg nem lenne szükséges a téligumi. De mivel mindenki ugyanazt a menetdinamikát akarja mindig (tehát ,hogy télen rossz időben is úgy tudjon száguldani, mint nyáron a jó időben), mindentől fügetlenül, ahhoz biztosítani kell a műszaki feltételeket. Ilyen műszaki feltétel a téligumi is.
És ónos esőben sem mindegy. Lehet, hogy ott téligumival sem lesz a kocsi sínautó, de jégen is hamarabb megáll és tovább marad irányítható egy jó téligumival az autó, mint nyárival.
RomeoOne2020-12-29 14:37:17 // 18469
Piritu - 1.000.0002020-12-29 12:18:30 // 18468
Pár kép csata után...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-29 12:09:37 // 18467
Ennél nagyobb vicc hogy 30 éve azt sem tudták van téligumi pedig akkor még telek is voltak :)
RomeoOne2020-12-29 10:22:53 // 18466
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-28 07:56:06 // 18465
Jaja visszafelé tényleg konvojokban mentek 40-50nel előztem is őket, mondjuk tudtam melyik részen lesz gázos :)
Ettől függetlenül a héten lecserélem a gurulókat (még soha ilyen későn) de ugye a hétre megint 10 fokokat ígér esővel...
Ettől függetlenül a héten lecserélem a gurulókat (még soha ilyen későn) de ugye a hétre megint 10 fokokat ígér esővel...
Piritu - 1.000.0002020-12-28 07:16:35 // 18464
Végig le volt sózva a 8-as. Reggel mikor 10 óra körül mentem már akkor sózták Herendtől Fehérvár felé. Akkor már az volt a buli hogy 4 sávoson nem merték kikerülni a sózókocsit. A meglepetést a frissen hulló okozhatta amire még nem hatott a só meg az hogy csak a jobb oldali sávot sózták.
Meg az a sok marha, aki 1-2 méteres követési távolsággal tolta a sort. A mögöttem jövő is ilyen volt.
A négyes karambolnál is egy megpördült, a többi meg durr bele. Egynek volt esélye reagálni, az ment az árokba.
De hogy az útépítéses részen miért kellett 10-15-el menni arra nem jöttem rá. Fel volt sózva, ráadásul valami kavicsszerű izé is volt rajta.
A szembe jövők is csapatokban jöttek, mindig egy antifittipaldival az élen 10-el. Darabig senki, aztán a következő csapat.
A veszprémi Aldi-hoz menet volt egy kis emelkedő, no az le volt fagyva. Júlia simán megoldotta a felmenetelt. A kipörgésgátló tette a dolgát, nem gyorsult, de nem is lassult, felmentünk. Kellemesen csalódtam.
Meg az a sok marha, aki 1-2 méteres követési távolsággal tolta a sort. A mögöttem jövő is ilyen volt.
A négyes karambolnál is egy megpördült, a többi meg durr bele. Egynek volt esélye reagálni, az ment az árokba.
De hogy az útépítéses részen miért kellett 10-15-el menni arra nem jöttem rá. Fel volt sózva, ráadásul valami kavicsszerű izé is volt rajta.
A szembe jövők is csapatokban jöttek, mindig egy antifittipaldival az élen 10-el. Darabig senki, aztán a következő csapat.
A veszprémi Aldi-hoz menet volt egy kis emelkedő, no az le volt fagyva. Júlia simán megoldotta a felmenetelt. A kipörgésgátló tette a dolgát, nem gyorsult, de nem is lassult, felmentünk. Kellemesen csalódtam.
Giuntini2020-12-27 23:11:55 // 18463
Ónos esőben az imádság a leghatásosabb! Ott tök mindegy!
Liquid2020-12-27 23:10:56 // 18462
A Q4 nem hülyeség :) Nekem is volt egy pont ilyen esetem, csak enyhén viselkedett furán az autó, és megállás után a parkolóban szintén majdnem megvolt a hátas úgy csúszott :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-27 22:39:47 // 18461
Ónos esőben vajh mind1 téli vagy nyári :))))
sas-1592020-12-27 22:23:52 // 18460
Az ilyen nyárigumi huszárok csinálták a bajt, biztos.
A Giulia-n a defekttűrő, nyári 19-es kerék és a 18-as téli közt óriási különbség van már ilyen időben.
A Giulia-n a defekttűrő, nyári 19-es kerék és a 18-as téli közt óriási különbség van már ilyen időben.
Piritu - 1.000.0002020-12-27 20:08:51 // 18459
A legdurvább az egészben hogy a waze nem küldött alternatív útvonalra. Végig írta, mutatta hogy dugó van, de egyszer se mondta hogy menjek le a 8-asról. Máskor meg mindig el akar küldeni Bivajb@sznádi huszadrendű utakra... amint kiértem a dugóból már küldött is :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-27 19:58:15 // 18458
De jó hogy hallgattam a megérzésemre, Herend, Veszprém elesett...
Piritu - 1.000.0002020-12-27 19:38:28 // 18457
ja, előttem ment egy ezüst 156SW, de a Cartárs nem jött rá arra hogy ha ő 50 centire megy az előtte menő mögött attól a 10 km hosszú sor nem fog gyorsabban menni :-(
Piritu - 1.000.0002020-12-27 18:51:37 // 18456
Ja, ezeket én is láttam, csak nekem tovább kellett jönni :-)
Aztán Bakonygyepesnél sikerült leelőznöm a kis kék autót (Splash?) amelyik a sor elején 30(!!)-al ment, mert bemondták hogy csúszik. Herendnél volt a sor vége....
Aztán Bakonygyepesnél sikerült leelőznöm a kis kék autót (Splash?) amelyik a sor elején 30(!!)-al ment, mert bemondták hogy csúszik. Herendnél volt a sor vége....
leopop32020-12-27 18:26:50 // 18455
A JTS-ekkel is szépen lehet pályázni nagy élemény szerintem velük. 2.2 vel is és a 3.2 vel is! :) Viszont a fogyasztás nem nagyon lesz dízel szinten úgy ahogy a Tbi-nél sem 😀
Viszont brutál hang az van :)
Viszont brutál hang az van :)
leopop32020-12-27 18:23:27 // 18454
Ez sajnos nagyon igaz :/
leopop32020-12-27 18:15:47 // 18453
Ezzel én is így vagyok amikor Breránál valaki megkérdezi a videóimban :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-27 16:41:08 // 18452
Ma csak az időjárás korlátozott :))) Elindultunk Ajkára persze még a nyári gurulók vannak fent, eső vagy valami szemerkélő előtte kis hav volt, Ősinél az észak déli összekötő úton néha éreztem zizeg az autó hátulja ok nem megyek 120szal csak 100, aztán a 8asra felmérve Palota után uccu neki 140, Őskü előtt 3 autó az árokban lassítás, belső sávban megint zizegés, Őskü után tűzoltó stb, 2 autó az árokban négy az úton szanaszét tőrve... ezt a mai túrát inkább elengedtem, Hajmás Hajmáskérnél visszafordulás, a rávezető út szépen csúszott, hazáig 90-100 8.2es fogyi, dohánybolt áll majdnem dobták egy hátast úgy csúszott a járda :))))
Kazes☻2020-12-27 13:45:01 // 18451
Mer' az azé' kell, hogy minél hamarabb legyen mindenkinek vasember ruhája, oszt röpködjön...! ;)
Giuntini2020-12-27 13:41:26 // 18450
Az megvan! Jó az a benyás Stelvio! Csak az a baj, ahogy a világban jelenleg korlátozzák az emberi szabadságjogokat, felerősített pánikkaltéssel (mindenre vonatkozik, környezetvédelem és egyebek), úgy veszik el az embertől a szabad döntés jogát. Dízel a jobb választás? Kit érdekel! Kiírtjuk! Nekem a benzines a megfelelő? Kit érdekel! Itt vannak az elektromosok, kényelemben akarsz utazni? Itt a Tesla! Három napig tart az egy napos út? Kit érdekel! A lényeg Musk úrnak tömjük tele a pénztárcáját.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-27 13:11:14 // 18449
Ami furcsa benyás után hogy beülök egy delejbe és meg van az alap rezonancia
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-27 11:55:48 // 18448
Mióta megvettük a fürge, igazán Alfásan reagáló benzinest, két dolog tisztult le. Állat jó a benzinnes, kellett, hiányzott. Jó elforgatni, élmény használni, és visszakaptuk az autózás szabadságát. Bármikor bármire jó. Nincs dpf, nem kell figyelni hogy hogy használjuk, csak vrömm. Beindít, megy :-) Ugyanakkor a nagydízel is nagyobb becsben van mint valaha. Mert hosszú tavokon jobb. Nyugodtabb, csendesebb, pihentetőbb. Nem ordít, nem izgágáskodik, csak suhan. Néha gyönyörű hangon morajlik, aztán újra csend. Nem annyira Alfás, de baromi kényelmes dolog.
Giuntini2020-12-27 10:39:22 // 18447
Igen. A 159-nél meg egyszerűen a TBI-t leszámítva nem volt benzines motor, ami hosszútávú autózásnál jó alternatívája lett volna a dízeleknek. Igen a Dpf megoldás a 2 0-át kivéve kiforratlan volt, de az 5 hengeres motor felhúzottan menetteljesítményben odavert a V6-nak! A V6 fogyasztása 16 liter volt városban. Az 5 henger hangja bemelegedett állapotban 2000-től fenomenális!
Sajnos a Giuliánál a dízelbe ezeket az élvezeti faktorokat mint hang nem mentették át! Kár ezért, pedig gokart szinten vezethető autó!
Sajnos a Giuliánál a dízelbe ezeket az élvezeti faktorokat mint hang nem mentették át! Kár ezért, pedig gokart szinten vezethető autó!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-27 07:13:36 // 18446
Egy delej mindig kevesebbet fog enni adott típusban, hosszú távon verhetetlen
carver2020-12-27 00:10:07 // 18445
ezt aláírom, a dízelek nyomatéka mindig tekintélyt parancsol, még kisebb motorral is és ez valahogy nyugtatóan hat az idegekre :) Mondjuk jártam 3.0 dízeles némettel is annak is megvolt a szépsége az mondjuk kihozta az emberből a vaddisznót :)
Giuntini2020-12-27 00:03:44 // 18444
Egyetértek, mert ezt írtam. Nem a dízel fogyasztását mondtam előnynek, 2,4-em símán 8-9 litert eszik autópályán. A dízel előnyére inkább az "utazásbarát" mívoltát értettem. 160-ál az enyém 2600-on forog. A dízel ilyenkor duruzsol, megy és megy.... Vonul, és nem kérdez. Igen, ez a jó szó; a dízel vonul, a benzines meg megy.
carver2020-12-26 23:48:41 // 18443
azért erre tudok ellenpéldát is, régen Franfurtból egy 2.2-es Mazdával jártam haza. Általában éjszaka jöttem, 7 óra alatt értem Budapestre, a németeknél 200-zal 9-es átlagfogyasztással, egyébként 7 literes átlaggal vegyes fogyasztásnál. Ok hogy dízellel kevesebből is kijössz, de egy jó szívó is mindenre IS jó, és annak még a városi rövid távok sem tesznek be...
carver2020-12-26 23:34:22 // 18442
bármiről lehet beszélni, meg az ellenkezőjéről is, ne vedd magadra ha valakinek nem az a véleménye mint neked, ez nem rólad szól vagy arról hogy mit választottál, csak arról amit leírtál. Szerintem egyébként senki nem fikázta a dízelt egyik postban sem...
én is mondom a magamét legfeljebb néha kapom érte az ívet, de én örülök annak hogy ez nem valami szekta ahol mindenki ugyanazt mantrázza. Van bennünk egy közös dolog és sok különböző és ez jól van így :)
én is mondom a magamét legfeljebb néha kapom érte az ívet, de én örülök annak hogy ez nem valami szekta ahol mindenki ugyanazt mantrázza. Van bennünk egy közös dolog és sok különböző és ez jól van így :)
Giuntini2020-12-26 23:28:40 // 18441
Nálam a dízel arról szól, hogy hosszú táv. Régen a nagy dízel mindenre alkalmas volt, városi közlekedésre is, ezt elvették az emissziós szabályok. Ma a nagy dízel hossźu távú utazásra való, a környezetvédelmet szolgáló alkatrészek igencsak beleszólnak a motor élettartamába.
A mai napig nincs alternatívája a dízelnek hosszútávon. Nemcsak a fogyasztás, hanem a gyors, és gazdaságos "utazás" a lényeg. Az emberek nem voltak hülyék, a dízel annak érte meg, aki sokat utazott. Erre mit csinálnak az okosok? Ellehetetlenítik a dizel autókat.
Elektromos autó? Semmit nem ér, mert nincs hatótávja! Városban? Csakis annak, aki a saját garázsában tudja tölteni, a fizetős töltők ára annyira jön ki, mintha benzint vennél.
Benzines? A legjobb megoldás annak, aki megpróbál manapság mindenre használni egy autót. A kompromisszum.
Dízel. Az utazóautó, a az aszfaltnyelő, de ki utazik manapság. Üzletemberek repülnek, vagy Freccia Rossa-val szelik át Milano-Roma távot. 300-al. Annak idején hogy mentek a 164 TD-k és társaik eladásai!
Az okosok meg előre meghozzák törvényeiket, hogy mikortól lehet csak elektromos autókat forgalomba hozni hatótáv és hálózat nélkül.
A mai napig nincs alternatívája a dízelnek hosszútávon. Nemcsak a fogyasztás, hanem a gyors, és gazdaságos "utazás" a lényeg. Az emberek nem voltak hülyék, a dízel annak érte meg, aki sokat utazott. Erre mit csinálnak az okosok? Ellehetetlenítik a dizel autókat.
Elektromos autó? Semmit nem ér, mert nincs hatótávja! Városban? Csakis annak, aki a saját garázsában tudja tölteni, a fizetős töltők ára annyira jön ki, mintha benzint vennél.
Benzines? A legjobb megoldás annak, aki megpróbál manapság mindenre használni egy autót. A kompromisszum.
Dízel. Az utazóautó, a az aszfaltnyelő, de ki utazik manapság. Üzletemberek repülnek, vagy Freccia Rossa-val szelik át Milano-Roma távot. 300-al. Annak idején hogy mentek a 164 TD-k és társaik eladásai!
Az okosok meg előre meghozzák törvényeiket, hogy mikortól lehet csak elektromos autókat forgalomba hozni hatótáv és hálózat nélkül.
Liquid2020-12-26 22:36:24 // 18440
Egyikünk se arra gondolt, hogy a dízel rossz és mindenki szarik a fogyasztásra, csak egy Alfánál nem ez az első ami eszünkbe jut. Persze nyilván van jelentősége ha az ember sok km-t megy, de ha az a legfontosabb, akkor soha sem az Alfa vagy bármely hasonlóan sportos / prémium márka az ami megfelelő célszerszám. Ennyi. :)
Az emisszió fontosságát meg hagyjuk meg a sötétzöldeknek :)
Az emisszió fontosságát meg hagyjuk meg a sötétzöldeknek :)
Liquid2020-12-26 22:31:53 // 18439
Természetesen láttam, hogy dízel, azért is hoztam fel a 2.4Q-et mint ellenpéldát, de mondok jobbat, városban rövid távon nagy hidegben simán összehozza bármelyik dízel a 15-öt...
Nem fikázás, nem lehurrogás, csak szerettem volna rámutatni arra, hogy a fogyasztás (akár egy sok km-es átlag is) csupán egy szám, ami önmagában semmit se mond, mert túl sok az ismeretlen az egyenletben. Bármely autóval, bármilyen számot produkálok neked a kijelzőre :)
Nem fikázás, nem lehurrogás, csak szerettem volna rámutatni arra, hogy a fogyasztás (akár egy sok km-es átlag is) csupán egy szám, ami önmagában semmit se mond, mert túl sok az ismeretlen az egyenletben. Bármely autóval, bármilyen számot produkálok neked a kijelzőre :)
zgi5212020-12-26 22:29:57 // 18438
sztem itt barmirol lehet beszelgetni nem? tudod en a nyomatek miatt valasztottam a dizelt mert a mindennapi kozlekedesemben jobban , sokkal jobban bejon mint a 2.0
napi 120kilit megyek ha hasznalom. most sem dontenek maskepp
sajnalom hogy a dizel, az alacsony emisszio es fogyasztad itt mar ordogtol valo
kb szananlom az eziranyu kepmutatas, megjatszas
hagyjuk is 😬
napi 120kilit megyek ha hasznalom. most sem dontenek maskepp
sajnalom hogy a dizel, az alacsony emisszio es fogyasztad itt mar ordogtol valo
kb szananlom az eziranyu kepmutatas, megjatszas
hagyjuk is 😬
zgi5212020-12-26 22:22:48 // 18437
meg mi elott jobban lehurrogtok a videoban szereplo auto dizel, en barmit csinaltam x ev alatt sosem volt meg 7 liter sem. az atlag 6.1
tudom a kovetkezo fikazas azert lesz hogy a dizel igazabol nem is alfa
lassan nincs ertelme idejonni sem😀
tudom a kovetkezo fikazas azert lesz hogy a dizel igazabol nem is alfa
lassan nincs ertelme idejonni sem😀
carver2020-12-26 22:08:55 // 18436
egyetértek, én mindent produkáltam már a 2.0-s benzinessel 6,2l (Veszprém - Szfehérvár között a sebességkorlátozások betartásával) és 11,5l ( melóba járás budai hegyekkel + 25 perc araszolás) átlag között. De a 11 liternél sem a fogyasztás fáj hanem hogy itt kínzom a pacikat (meg magamat) szekérhúzással ahelyet hogy vágtáznánk erdőn mezőn.
A megfelelő autót a megfelelő célra - de sajnos elvitték a 2 milliárdot...
A megfelelő autót a megfelelő célra - de sajnos elvitték a 2 milliárdot...
Liquid2020-12-26 21:35:58 // 18435
sok? :) Most mondjam azt hogy a 159 TBI 12 felett van kicsivel nagyátlagban? És a 2.4 Q4 10-et kért? :) Nagyon jó az a 7-8 közötti.
Amúgy meg mint az köztudott, az átlagfogyasztás erősen függ:
- az utak hosszától
- a sofőr lábától
- emelkedőtől, lejtőtől, szembe- vagy éppen hátszéltől
- város / főút / autópálya
- forgalom
- és még vagy 1000 dolog
Amúgy abszolut egyetértek az előttem szólóval: ha egy Alfa kapcsán a fogyasztás fontos dolog, akkor rossz filmet nézünk :)
Amúgy meg mint az köztudott, az átlagfogyasztás erősen függ:
- az utak hosszától
- a sofőr lábától
- emelkedőtől, lejtőtől, szembe- vagy éppen hátszéltől
- város / főút / autópálya
- forgalom
- és még vagy 1000 dolog
Amúgy abszolut egyetértek az előttem szólóval: ha egy Alfa kapcsán a fogyasztás fontos dolog, akkor rossz filmet nézünk :)
Lev2020-12-26 20:12:52 // 18434
Számomra annyira hihetetlen,hogy egy Giulia kapcsán ennyiszer felmerül a fogyasztás..ha valakit ennyire mozgat ez a kérdés, akkor szerintem nem jó helyen jár :)
tdemeter2020-12-26 18:46:07 // 18433
akarom mondani cm3 :)
tdemeter2020-12-26 18:41:23 // 18432
Fúú, ez nagyon durva! Kissé hihetetlen is, de ugyanakkor tényleg sz.rul pakolható.
Ha tudom, hogy 300 liter, meg sem vettem volna, közben meg - kis kompromisszumokkal - elférünk benne. De most olvasom, hogy az offosom is ugyanúgy kamu értékeket adott meg.
Teljesen agyrém, lassan kiderül, hogy a motor sem annyi m2, meg kb semmi sem az, aminek írják...
Ha tudom, hogy 300 liter, meg sem vettem volna, közben meg - kis kompromisszumokkal - elférünk benne. De most olvasom, hogy az offosom is ugyanúgy kamu értékeket adott meg.
Teljesen agyrém, lassan kiderül, hogy a motor sem annyi m2, meg kb semmi sem az, aminek írják...
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-26 11:02:24 // 18431
Láttam már ezt is 😀 A 159-ben bent a kardánbox magasító. A beülés katasztrófa.. aztán már nem annyira vészes. Lehet még egy csomagtér szűkítőt is faragok bele 😅
zgi5212020-12-26 06:55:08 // 18430
leopop32020-12-25 18:53:53 // 18428
Fornitore2020-12-24 22:23:43 // 18427
Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-24 18:55:59 // 18426
Boldog karácsonyt
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-24 10:15:02 // 18425
Boldog Karácsonyt Cartársak 🎄
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-24 10:09:53 // 18424
Annyi az egybefüggő rész, plusz a két oldalsó beugrás, összesen kb 350l lehet. Az enyém Bose hifis, ez pár liter mínusz, de lényeges különbség nincs a simához képest , mert balra tőle a body computer pont addig belóg.
Piritu - 1.000.0002020-12-24 09:54:48 // 18423
A Gyuri a 18375.as hsz-ab 313 liternek írta a 159-et.
RomeoOne2020-12-24 09:50:07 // 18422
Ha nem az SW-vel hasonlítod, hanem a berlinával, akkor lehet még ennyi különbség sincs.
sas-1592020-12-24 09:49:16 // 18421
A 159 sw-nek is 480 liter a csomija (rolóig), meg a Giulia-nak is emlékeim szerint. Az kb. stimmel, hogy egyformák csak más formájúak. A Giulia kevésbé jól pakolható, de érzésre ugyanaz a térfogat.
Szal akkor mindkettőt ugyanolyan rosszul mérték.
Szal akkor mindkettőt ugyanolyan rosszul mérték.
carver2020-12-23 22:41:03 // 18420
reverse engineering, csak így jön ki a 480 :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.