Fórum >> Típusok >> Giulia

zgi5212020-02-20 13:07:16 // 14383
használni kell a start&stop -t, az biztos kidobja N -be :)

a dízelnél nem releváns a ford.szám emelkedés, max a lent futó kis pill. fogyasztás "csíkon" látni, hogy feljebb megy.

én akkor érzem, hogy nagyon finoman kiteszi pár sec. után, mikor pici lejtőn állok, nem teljesen sík az út.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-20 10:45:48 // 14382
ezt csak hidegen csinálja :DDD
carver2020-02-20 10:40:52 // 14381
Eldöntendő az "N-be rakni lámpánál vagy nem" vitát többször megfigyeltem hogy a Giulia nagyon gyorsan (sztem 6-7 másodpercnél nem volt több) automatikusan átrakja N-be. Ti is kipróbálhatjátok, amíg hideg a motor N-ben magasabb fordulatszámon pörög, ha beteszed D-be akkor leesik a fordulatszám. Ha pár méter után megállítod a kocsit akkor pár másodperc után a motor újra magasabb fordulatszámon pörög, én ebből arra következtetek higy kirakja N-be.


Így sztem szükségtelen manuálisan N-be rakni...
RomeoOne2020-02-20 10:38:35 // 14380
Összehasonlító teszt - ALFA ROMEO GIULIA VELOCE Ti, BMW 330i

A cím kicsit bicskanyitogató (Miért veri meg a BMW az Alfát? Megint…), de azért a cikkben nincs ilyen vad elfogultság.

Jelentős a különbség a sebességváltási megoldások között – és nem csak a kivitelezés minőségében és az anyagválasztásban. A kormány mögé szerelt váltófülek a BMW-ben olcsó hatású műanyag benyomását keltik, lélektelen és lehangoló a tapintásuk. Ezzel szemben élményszerű pattogtatni a Giulia hatalmas lapátfüleit, amelyek hideg alumíniumból készültek, határozottan minőséginek tűnnek, kattogó hangjuk és érzetük is izgalmasan jelzi vissza a húzogatásukat sport módban. Teljesen mindegy, hogy a kormányt elengedve húzzuk feljebb a fület kanyarkijáratban, vagy a kormányt szorítva, csak egy ujjal kapcsoljuk a negyediket. Az olasz mérnökök ezúttal kitettek magukért és a vezetés élvezetéért, olyan pörgős a váltás, mint az a bizonyos rock & roll. Lekapom a kalapom előttük!
carver2020-02-20 10:35:12 // 14379
A bömösben az ACP már működik kábel nélkül (és az éves 80$-os előfizetést is megszüntettek, első ingyenes év után ennyibe került volna a használata)

Beépített kábel nélküli Android Autót én is úgy tudom hogy egy autógyártó sem kínál, csak utólag beépíthető fejegységekben elérhető...
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-20 10:03:03 // 14378
Az Android Auto is ilyen, a navi (waze/g.maps), a telefon és a zenelejátszás(g.play/spotify) funkciókra van kitalálva, egy "lebutított" felület jön be, nem egy az egyben a telefon képe.
A MirrorLink "másolja" át a telefont a kijelzőre funkcionálisan. Hogy vezeték nélkül ez bárhol menne, nem tudom, én még csak drótos megoldást láttam eddig.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-20 09:59:09 // 14377
de jó, hogy nem kértem ezt az opciót majd ha nagyon ráizgulok veszek egy Android autó fejegységet ami 12" azaz teljes kijelző, aztán tud mindent (bár nekem ez a semmit tudó is elég :) 800 $....
esvé2020-02-20 09:32:04 // 14376
a CarPlay témához adnék hozzá annyit, amit "telefontükrözés"nek adnak el, az nem 100%os tükrözés. CarPlay-en keresztül nem jelenik meg a teljes telefon, csak egy szűkített app-válogatás (ahogy vki már említette). Sőt, szűkített lehetőségeken felül például a Wazze is máshogy néz ki: iOs-ről "tükrözve" inkább androidos verzióra hasonlító outfit jelenik meg kijelzőn, egyértelműen nem az, ami az iOs-en fut.

Ami szerintem gáz, az az, hogy csak kábelen keresztül működik.
A másik, hogy az ára igencsak lehúzás-szagú. 110ezer egy ilyen feature-ért....come on'...

CarPlay-en keresztül egyébként Siri-n keresztül lehet a telefonnal kommunikálni. Ez baromi jól működik.
R33Z2020-02-20 07:55:20 // 14375
Elvileg Cinematic mode, de valóban kicsit kapkodós volt, valamint sokat rontott a minőségen a videoszerkesztő is. Következőnél egy másik programot használok, fiam már felvilágosított. Ez volt kb. az 5. repülés, szóval van még mit finomítani :)
R33Z2020-02-20 07:49:16 // 14374
4 éve még nálam is más értelmezése volt a Mavic márkának ;) Cosmic kerekekkel mentem outival és időfutamgéppel is.
Piritu - 1.000.0002020-02-20 06:42:17 // 14373
Amikor a hsz-t írtam kiakadt az Amore és úgy néz ki csak a fele maradt meg annak amit írtam :-(
Egy tank 5-600 km, sose megyek ennyit egyben országúton. Mindig esik közbe egy kis boltbajárás, melóbajárás, stb. Az átlagsebesség ilyenkor messze 100 alatt marad, sok gyorsítással, megállással, tötymörgéssek, motorbemelesgítéssel. Csak országúton hajtva 100-as átlag gyakorlatilag kivitelezhetetlen a teljes tankra nézve.
Autópályán gyakorlatilag kihajtok egy szusszal egy tankot. A pálya előtt, mellet telemegy, egy gyorsítás és a végén kiállás a kúthoz. Közben persze az útépítéseknél lassabban. Így simán hozható a 100 feletti átlag úgy hogy a gyakorlatban állandó a tempó. A múlt héten 113 lett így.
A Giulia meg mintha állandó tempóra lenne kitalálva. Tempomattal 130-nál 7 alatt mutat.
Városban ennyi elképzelhetetlen. Innen jön hogy a kisebb telitankos átlaghoz több fogyasztás.
Ha esőben megy az ember fél-egy literrel ugrik meg a fogyasztás pályán, innen is látszik hogy a Giuliának milyen kicsik a saját veszteségei.
carver2020-02-20 00:30:30 // 14372
ja és igen, ha nem veszed meg akkor a kábellel csak tölteni tudod a telót de nem jelenik meg semmi a kijelzőn - gondolom

viszont - és ez is már csak feltételezés - a kihangosító még így is működni fog Bluetooth-on keresztül mert az ugye alapfunkció, tehát a telót Bluetoothon hozzákapcsolva az autóhoz a telefonszámot a telefonon kiválasztva és onnan a hívást elindítva a Giu beépített mikorofonjával és hangszóróival tudsz telefonálni.
carver2020-02-20 00:23:21 // 14371
igen, ez az amit én sem tudok, ezt kéne megkérdezni a kereskedőtől (de csak azért maradt minden vastag betűs mert elcsesztem a kiemelést valahol.. :)

az én tippem az hogy a telefontükrözés az valójában egy csomag és megveszed vele a telefontükrözést és az AA/ACP-t is.

Mert ha az AA/ACP alapból benne lenne akkor végképp semmi értelme nem lenne 110k pénzért megvenni egy - hogy is mondjam - egyszerúbb designnal, meg funkcióval rendelkező lehetőséget ami ráadásul még kevesebbet is tud mint az AA/ACP...
droberto2020-02-19 23:08:07 // 14370
A kérdés az az, hogy te mit értettél "városi, országúti haladás"-nak.
A Feri szerintem azt, hogy felmész a régi 6-oson Pestig (3 településen, ~7 körforgón keresztül) 100-110-el mondjuk 5,5l/100 km-es átlagfogyival. Az M6-on meg ugyanez 140-el 6,5 l.
Hasonló körülmények közt gondolom a benyás Giulia is így viselkedik.
Gondolom te nem ilyen átcsorgós városozásra gondoltál.:)
Fornitore2020-02-19 22:44:09 // 14369
"valamelyik okos ember azt mondta ha nem tudod elmagyarázni egyszerűen akkor te sem érted " ez jó😉.Köszi megértettem én!! Akkor nem kukáztam ki feleslegesen 110 db pénzt😁.
Piritu - 1.000.0002020-02-19 22:21:53 // 14368
Nagyon örülök hogy a benzines Giulia benzinszámlák alapján tapasztalt gyakorlati viselkedését a gázolajos 159 szemszögéből ítéled meg :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 22:08:41 // 14367
Biztos elketyeg szépen, de ha kényelmes dízelt keresek, csak kisétálok az udvarra :-)
A 2.2-es motorral nem tudnék megbarátkozni, az alap ülések sem csalogatnak átülni, a biztonsági lomoknak pedig nem. én vagyok a célközönsége :-) Nálam a biztonság a masszív kaszni, erős motor, jó gumi és jó nagy fék. Ebben sosem leszek Zé, maradok X :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 22:02:22 // 14366
Én úgy értem, hogy a telefontükrözés alatt értendő az AA/CarPlay. Ha ez nincs, akkor annyit tud alapból, mint a Blue and Me. Ami nem. sok semmire jó :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 22:00:34 // 14365
A piramis is alulról épül, de részemről rajta van már a teteje is :-)) Amúgy ja, mondták már, hogy egy 20-ast letagadhatok :-)
RomeoOne2020-02-19 22:00:26 // 14364
link :)

Jó, akkor összpontosítsunk arra a részre, amit még nem értek.
Mi az, amit az Alfa "Telefontükrözés" néven 110 ezerért árul?
Ez az AA+ACP? És ha ezt nem veszem meg, akkor hiába dugdosom a kábelt, nem lesz fent a telefon tartalma a középső kijelzőn?
Vagy ez az, amit az utolsó, vastag betűs résszel te is kérdezel?
carver2020-02-19 21:53:52 // 14363
valamelyik okos ember azt mondta ha nem tudod elmagyarázni egyszerűen akkor te sem érted :) Azért teszek még egy utolsó próbát:

A MirrorLink oldalán nincs fenn az Alfa Romeo tehát a MirrorLink valószínűleg nem fog működni az Alfában (de nincs is rá szükség)

A lényeg röviden hogy:

- ha navigációra van szükséged akkor vagy használod az Android Autora/Apple Car play segítségével vagy meg kell venni a (beépített) Navigációs csomagot (szerintem felesleges). Az Android Auto /Apple car play jelenleg csak kábellel működik. Ezt használva a navigáció megjelenik a Giu képernyőjén és a Giu gombjaival tudod használni, a telóhoz nem kell többé nyúlni. Android Autoval / Apple car playjel fel tudod hívni a telefonodon lévő számokat is és meg tudod hallgatni a telón lévő zenéket is.

- ha csak a telefonodon lévő kontaktokat akarod felhívni és a telefonodon lévő zenét akarod hallgatni szintén a Giulia gombjait/menüjét használva de nem akarsz kábelt használni akkor a telefontükrözés funkcióra lesz szükséged


A kérdés viszont megmaradt, hogy egy új Giuliának alapfelszereltége-e az Android auto / Apple Car Play. Illetve ha nem akkor vsz csak együtt tudod megvenni a telefontükrözéssel (akkor is ha azt nem is fogod használni)
tdemeter2020-02-19 21:50:38 // 14362
Most kicsit ránéztem én is az árlistára - 1000 éve nem is néztem már - és igazából egy alap 136 lovas giulia is elketyeg szépen szerintem. Benne van csomó dolog, ami kell a kényelemhez.
Hogy őszinte legyek, szerintem korrekt konfig az is. Van benne tempomat, egy rakás biztonsági cucc és benne van a juliska is, ami már önmagában is kiváló. Az új érintős infotainmentel tök jó kis kombó lehet még ha nincs is benne annyi csicsa és extra.
Az egyetlen dolog ami meglepett, az az, hogy a super tartalmazza csak a xeont.
Ezek szerint az alap nem is xeon?
RomeoOne2020-02-19 21:46:51 // 14361
De amúgy ja, kvázi áremelés ez.
RomeoOne2020-02-19 21:44:34 // 14360
Nagyon Z-generációsan tolod :D Az okostelefon már a Maslow piramis legalja :DD
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:41:46 // 14359
Lassan a kerék is extralistás lesz :-))) Alapból négy tégla jár alá :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:38:34 // 14358
A MirrorLink tudtommal egy szabvány, a telefonon futó appokat próbálta rávarázsolni az autó kijelzőjére. Csak épp túl sokféle telefon, os verzió, launcher stb van, nem mindennel működött jól. Suzukikban tuti ilyen volt (már 2016-ban, alapfelszereltségben), amit aztán frissítettek 2018 körül és onnantól jó volt AndroidAuto-val is.
A telefon képernyőjét lehet Miracastolni vagy tükrözni, de attól az appok a telefonon futnak, és ott is kell (tudtommal) tapizni.
A Mirrorlink, AA azért lenne jó, mert az autó képernyőjén éred el a telefonod appjait. De javítsatok ki, lehet hogy valahol elmaradtam egy évtizeddel :-) Akkor foglalkoztam. ezzel utoljára, amikor egy tabletre akartam tükrözni a telefonomat. :-)
RomeoOne2020-02-19 21:33:16 // 14357
Ja, én is most nézem, hogy nemrég ráfrissíthettek a Giulia árlistára. Már csak Veloce-tól alap.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:28:48 // 14356
Aha.. frissebb árlista van fent mint amit én kis nyomtattam, itt már nem alapfelszereltség a teló tükrözés.
RomeoOne2020-02-19 21:26:11 // 14355
Akkor megpróbálom összefoglalni a carver szerint leírtakat. Definíció szerint a telefontükrőzés a a sima bluetooth kihangosító, amit viszont az Alfánál 110ezer forintért árulnak telefontükrözés néven, az az AA meg a ACP. Mirrorlink meg valami 3. dolog, ami nem elérhető a kocsihoz. Right?
RomeoOne2020-02-19 21:13:52 // 14354
Ja, én is azt hittem, hogy megkérdezem és világos lesz, de most már még nagyobb a káosz :DDD
carver2020-02-19 21:06:46 // 14353
ahhoz hogy megjelenítsd a Waze-t vagy a Google térképet ahhoz kell a telefonodra Android Auto vagy Apple car play alkalmazás és egy kábel amivel csatlakoztatod a Giuhoz (remélem nemsokára kábel nélkül is fog menni).

Technológiai oldalról tehát valóban nem kell hozzá a telefontükrözés és a Bluetooth sem mert most csak kábelen működik.

Viszont az autóban is meg kell hogy legyen az Android / Apple alkalmazás futtatásának a lehetősége és amit nem tudok hogy ez alapból benne van (régebben biztos nem volt benne) vagy ez csak akkor kapod meg ha megveszed csomagban - mégpedig a telefontükrözés nevű csomaggal - ezt a kereskedőtől kéne megkérdezni.
Fornitore2020-02-19 20:49:08 // 14352
Bocsi de kicsit nehezen fogom fel.Akkor nem kell a telefontükrözés ahoz hogy megjelenítsem pl: wazze vagy a google térképet a giulian hanem elég bluethooton kapcsolódni.Úgy mint a tv-hez amikor a telefonképet akarom megjeleníteni a tv-n?
carver2020-02-19 20:01:51 // 14351
még annyi hogy a tükrözéshez nincs szükség semmilyen plusz alkalmazásra, csak Bluetooth kapcsolatra a Giuval. Az Android Autohoz (vagy a MirroLinkhez) viszont le kell tölteni egy appot, ráadásul az Android Auto nincs fenn a magyar PlayStoreban így az apk-t kell letölteni és telepíteni ahhoz hogy használni tudd.
carver2020-02-19 19:49:35 // 14350
A telefontükrözés csak annyit tesz hogy Bluetooth-on keresztül áthúz bizonyos adatokat a telefonodról így a natív Giulia menüben elérhetővé válnak a Phone menü alatt a telefonodon lévő kontaktok (és a Giu menüből tudod - macerásan - kiválasztani és felhívni az telefonszámokat) a Media menü alatt pedig a Giu erősítőjével / hangszóróin hallgathatod a telón lévő zenéidet (pl Spotify-t is)

Az Android Auto-t / Apple Car play-t (egyenlőre) akkor tudod használni ha kábelre dugod a telódat. Ekkor eltűnik a Giu alap menüje és helyette megjelenik az Android Auto (vagy Apple car play) felülete. Nekem az Android autón kerek ikonokon jelenik meg néhány app pl Spotify, Waze, Google maps, Phone, Calendar, Weather, Podcasts, Settings stb. De azért korlátozott a választék. Ha így telefonálok akkor is az Android Auto telephone appját használja, pl a kedvencek szintén kerek ikonokon, fényképpel jelennek meg. A keresés (vagy pl címbeírás Waze-be) azért itt is macerás, alul egy hosszú sávon jelennek meg a betűk (számok stb) és jobbra balra tekergetve kell egyesével kiválasztani a betűket. Ha le tudnám cserélni utólag a kijelzőt érintőképernyőre már csak emiatt is megtenném.

A MirrorLink egy harmadik app, amire nincs szükséged ha megfelel a telefontükrözéssel vagy az Android Auto / Apple Car play által elérhető funkcionalitás.
Shadin2020-02-19 19:43:04 // 14349
A telefon tükrözés, vagy screen mirroring, vagy Miracast, ki hogy hívta, egy korábbi szabvány, nem terjedt el, mert tanúsítvány kellett hozzá, azaz valakinek fizetős volt. Az Apple CarPlay egy USB-n működő újabb kezdeményezés ami mellé/után a Google is kijött a hasonló elven működő Android Autó szolgáltatással, ami nem a telefont tükrözi, hanem kvázi egy keretrendszer..
Halesz2020-02-19 18:53:23 // 14348
Nem volt alapáras, 110 ezer HUF volt és most is annyi. Ez az Android Auto / Apple Car Play.

Alapból annyit tud a fedélzeti egység, hogy bluetooth-on kommunikál a telóddal, kihangosítja, leszedi a híváslistád, névjegyzéked, lejátszik zenét.

A telefontükrözés pedig a telód néhány legfontosabb appját teszi ki a képernyőre: maps, waze, spotify, music, stb...
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 18:39:36 // 14347
Amúgy a konfigurátorral nincs semmiféle baj, teljesen jól működik.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 18:25:40 // 14346
Ezt én sem vágom, árlista szerint alapfelszereltség is és választható extra is egyszerre. Vagy különböző funkciókról van szó?
RomeoOne2020-02-19 18:02:58 // 14345
Erről a telótükrözésről mondhatna valaki valamit. Az AndroidAuto-t, meg az Apple Car Play-t szoktuk kollektívan annak hívni, nem? Az alapáras volt már a prev gen kocsikban is. Az Alfa meg a MirrorLink-et hívja telefontükrözésnek? Az miért kell ha van már az előző kettő?
carver2020-02-19 17:33:36 // 14344
A fogyasztás az autó sebességétől (8:50-nél) és a váltó sebességfokozatától (12:00-től) függ.

Mondjuk ezek a grafikonok láthatóan még 6 sebességes autókkal készültek, tehát az optimális 60-70 kmh-s tartomány valószínüleg egy 8 sebességes Giuliában feljebb lesz (gondolom 80-90 körül) de 100-110- nél sem fog sokkal többet enni, tehát a kevesebb gyorsítás-lassitás ellensúlyozhatja a magasabb sebességet (és nem.hiszem hogy országúton gyakran tudod hagyni motorfékkel kigurulni az autót, autópályán inkább)
Csabi2020-02-19 15:06:31 // 14343
Jó vidi, főleg , hogy még csak teszteled a minit :) Kicsit gyorsan fordultál, gondolom nem c-módban volt (leglassabb).
DKori2020-02-19 14:36:49 // 14342
OFF

Máshonnan fogjátok meg a dolgot de tartalmilag ugyanazt mondjátok, csak máshogy kerekítitek ki.

Ugyanis az az "életszerű" (álszentség nélkül), hogy autópályán mondjuk ~120-140 közt, autóúton pedig ~80-100 (110?) közt járkál szerintem a userek 90%-a (most az olyan szélsőségektől tekintsünk el, hogy pályán is lehet andalogni 100-al vagy beállni kamion mögé, meg némely (persze forgalomtól elzárt ;) )országúton is "lehet" ámokfutni (~130-al) ).

Ezért általánosságban elmondható, hogy az országúti fogyasztás lesz a legkedvezőbb (hiába esetleg a sok település miatti sebességváltozás, mert itt amit vesztesz a gyorsításokkal azt "megnyered" azzal, hogy kigurulva lassítasz és X ideig 50-60 közt mész...), utána az autópálya majd a város. Ezért szoktam jót röhögni azon a kijelentésen (van olyan ismerősöm aki ezt mondja), hogy "autópályán megyek mert az olcsóbb, kevesebbet fogyaszt" :D nem, ez nettó faxság, A-ból B-be garantáltan országúton fog kevesebbet kérni a vas, az más kérdés, hogy pályán gyorsabb/egyszerűbb/pihentetőbb (de néha unalmasabb ;) - én is döntő többségében pályázok, de van amikor többszáz km-es úton ha van időm "játékból" is beleviszek rövdebb országutas szakaszt mert változatosabb, nem tompulsz úgy be...). :))

ON
esvé2020-02-19 14:21:26 // 14341
+1 ...ohh a Mavic...de jó kis felnik voltak;) nosztalgikusan párásodik a szemem...
VKG699!!! (4x156+75)2020-02-19 14:19:39 // 14340
Kedves lenne tőle :D

Mondjuk alapvetően másféle törekvést nem látunk... :D
Liquid2020-02-19 14:15:45 // 14339
Ugyanarról beszélünk :) De továbbra se attól függ hol mész, hanem hogy hogyan :)
RomeoOne2020-02-19 13:59:09 // 14338
Nem bonyolítottam túl, sok mindentől függ. És le is ítram, hogy normál körülmények, nem Fittipaldiskodás. Legyenek ugyanolyan domborzati körülmények autópályán is, mnit ha országúton mennél. Mehetsz tempomat 130-at vagy 140-et sokáig, ha országúton mész, max 100-al és néha előzgetsz, néha lelassítasz, néha beszorulsz 80-al egy busz mögé... A fő tényező az lesz ebben az esetben (és szerintem a leggyakoribb közlekedési helyzetekben ez lesz érvényes), hogy mekkora ellenállást kell leküzdenie az autónak egy átlagos sebesség fenntartásához. A légellenállás a meghatározó tényező és az jóval kisebb 90 körül, mint 140-nél.
Liquid2020-02-19 13:47:14 // 14337
Ezt kissé túlbonyolítottad :)
Inkább függ a sebesség mértékétől és állandóságától.
Pl. tempomat 110 pályán biztosan kevesebb lesz, mint joyride országúton, netán valami szerpentines részen felfelé :)
tdemeter2020-02-19 13:40:21 // 14336
Ja tényleg ;)
RomeoOne2020-02-19 13:28:01 // 14335
Ez miért nekem írod? Ugyanezt mondom :)
tdemeter2020-02-19 13:25:43 // 14334
Egyszerűen csak az átlagsebességed alacsonyabb országúton, ezért kevesebb.
Próbálj stabilan autópályán 90-el menni, hidd el, az lesz a valaha mért legalacsonyabb fogyasztásod.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.