Fórum >> Típusok >> Giulia

Szabolcs 1592019-04-17 19:01:48 // 9243
Stelviom ugyan azon a körön 10 liter 100 km en Giulia 5.5 Rosenheim Sárvár otthon kocsikázás és vissza
Invisible2019-04-17 16:46:36 // 9242
Lehet. Motoromon Akrapovič van és az eredmény össze sem hasonlítható az alapból röhejes "zörgő" kipufogóhanggal. Illetve élőben teljesen másképp szól ez is, mint a honlapon meghallgatható. Az biztos, hogy túlárazott az összes, mert nem a benne lévő anyagmennyiség alapján árazzák be a termékeiket, hanem, hogy milyen járműhöz készül. (Kisebb köbcentis motorhoz olcsóbban kapsz teljes titánium rendszert, mint egy nagyvasra slipon dobot) De ezt is, mint mindent, maga dönti el az ember, kinek mi jön be, mire esküszik stb.
RomeoOne2019-04-17 15:59:58 // 9241
Engem annyira nem győzött meg, szerintem a gyárinak szebb a hangja. Az meg vicc, hogy odaírják, hogy 14,3 Nm-rel nő a nyomaték, a részletes leírásban meg kiderül, hogy a csúcsnyomaték csak 3 Nm-rel nő, és az 3000 rpm felett van mindkét kipufogó rendszerrel. De valahol 2800 rpm körül van 14,3 Nm differencia is. Már az ilyen hülyének nézős dolgok miatt sem szimpatikus...
Invisible2019-04-17 15:53:15 // 9240
Fincsi Akrapovič rendszer QV-ra, ha nem elég a gyári :)
RomeoOne2019-04-17 15:52:52 // 9239
De én úgy emlékszem, hogy pont emiatt vezették be az E6D-t. De ugye ennek flotta szinten kell teljesülnie, nem minden egyes autóra, szóval lehet a tied több, ez még magában nem jelent semmit.
tdemeter2019-04-17 15:45:28 // 9238
Szerintem egyébként emiatt jönnek majd az ilyen 1.4-es julisok, mással nem tudnak ők sem spórolni úgy sem.
Szépen visszaüt most a dízel alázás mindenkinek. Izgalmas lesz meggyőzni a vásárlókat, hogy újra dízelt kéne venni :)
tdemeter2019-04-17 15:42:07 // 9237
Hát az enyém a gyári adatok szerint sokkal több ennél, ezért erősen kétlem.
RomeoOne2019-04-17 15:32:59 // 9236
A következő egy-másfél évben számíthatunk hasonló változásokra más gyártók palettáján is: mivel a 2020-tól bevezetésre kerülő 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlag-előírás már a lehetőségek határait feszegeti, a gyártók egyszerűen nem kínálhatnak Európában olyan autót, amely túl sokat fogyaszt, függetlenül attól, hogy mit kívánna a piac. Az első áldozatok az erős, hibridhajtás nélküli benzinmotoros típusok lesznek: ha marad is ilyen a piacon, csak olyan áron kínálhatják, hogy meg ne kívánja valaki.

Az E6D már erre van felkészítve nem? Tehát az E6D motoros Giulia Q-t már nem kell félteni és a kisebb Giuliák sem lesznek már tovább gyötörve, jól tudom?
tdemeter2019-04-17 14:59:17 // 9235
Bár elég offtopic, de idevágó téma..
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-17 12:49:06 // 9234
Na örülök, ha haszna is volt :-)
Jani72122019-04-17 12:45:50 // 9233
Inkább nem folytatom, mindenki a saját lovát dicséri :) A Szabi legalább meg merte mutatni a trip B-t :) bár annak meg nagy a légellenálása XD
RomeoOne2019-04-17 12:04:28 // 9232
Szerintem ez nem egymásnak feszülés, csak ne mondjunk már irreális különbségeket a dízel meg a benzines fogyasztására. De láthatod, hogy dízelvédés is ment a részünkről, amikor az vetődött fel, hogy nem is olyan nagy a különbség az üzemanyagköltségben a kettő között.
Én örülnék már a Fiat meg Alfa e-autóknak. Le lehetne vele nyomni a flotta CO2 kibocsátását, amire ezek a világtalan EU politikusok rá vannak cuppanva (jó lenne, ha idén májusban minél kevesebb sötétzöld barmot szavaznának be a németek az EU parlamentbe). És akkor a belsőégésűeket sem kéne minden szar kütyüvel megfojtani, hanem lehetnének még rendes autóink.
zgi5212019-04-17 11:55:55 // 9231
de jó, hogy én csak a nyomaték miatt választottam a dízelt! nem linkelem a képet még1x, hogy a TRIP B mire betonozta magát, bármit csinálok vele.. :) akár tél akár nyár van?

Jani, kint is ilyen egymásnak feszülés van a két tábor között?
pedig lassan jön a hibrid, meg az E-Giulia :) mi lesz itt? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-17 11:49:57 // 9230
annyira nem mozgatnak egyenlőre elérhetetlen árban vannak, rövid hatótávval, brutális töltésidővel szóval sokáig belsőégésű autóm marad...
Norby2019-04-17 11:18:55 // 9229
Köszönöm. Jól leírtad. Meg fogok hallgatni egy gázolajost. Ha nem eiaszt el nagyon, akkor inkább az lesz.
RomeoOne2019-04-17 11:00:46 // 9228
Meg nézzetek be az Erőforrás alternatívák topikba is. Pár szót írtam erről az új Audi E-Tron videóról. Vannak még ott bajok. Érdekes dolgok hangzanak el a videóban is.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-17 10:56:53 // 9227
azért az áram teljesen más jellegű erőforrás, mint a fosszilis... pl a tárolása lehetetlen küldetés, mindig az adott igényt kell megtermelni stb, stb....
tdemeter2019-04-17 10:37:44 // 9226
Ez biztosan igaz, de akár hogy is, ha nem lenne igény az üzemanyagra, akkor az ára sem annyi lenne mint most.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-17 10:35:57 // 9225
majd pár 100 év múlva, mint a Riddickben mikor akkora egy akku, mint egy kisebb táska és csak kiveszed, beteszed és elrepülhetsz galaxisokon át :DDD
Jani72122019-04-17 10:35:24 // 9224
Én nem hasonlítottam semmit semmihez a kérdés volt körte vagy alma! Leirtam a tapasztalatomat es ez nem arra vonatkozott, hogy valakit is meggyőzzek! Benzinesem volt, és nehezen is szoktam meg ujra a dizelt, de a fogyasztása miatt nem bánom, itt olcsóbb a dizel üzemanyag mint a benzin. Vettem viszont egy benzinest is, mert hiányzik a feeling :) Részemről itt lezárnám ezt a kérdéskört! Vegyen mindenki olyat amilyet akar...
TtK2019-04-17 10:35:08 // 9223
Szerintem lesz erre infrastruktúra. Mikor az autót feltalálták, benzint se lehetett kapni csak a gyógyszertárban, max. egyliteres kiszerelésben. Most meg minden sarkon van egy benzinkút. A töltőhálózat is szépen ki fog épülni és ha én lennék Jockey Ewing, az olajcégem nyereségét már el is kezdeném befektetni ebbe. :) Persze csak miután legurítottam egy whiskyt. :))
TtK2019-04-17 10:31:06 // 9222
Szerintem nem az áramot fogják adóztatni, mert az technikailag nehezen kivitelezhető (pl. van egy napelemem, meg egy töltőm és azzal töltöm a villanyautómat), hanem lesz valami más kreatív megoldás (termékdíj az akkumulátorra, villanyautó-adó, töltő-telepítési-illeték, stb..).
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-17 10:30:05 // 9221
El is süllyedhet egyébként, benne van erősen szerintem is. De ennek nem. szabad kiderülnie amíg az utolsó buborék fel nem jött.. addig nyomni kell a hype-ot, eladni eladni . Aztán majd lesz valami :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-17 10:26:30 // 9219
A háznál töltést nem tudom mire írtam XD
TtK2019-04-17 10:26:14 // 9218
A benzin/gázolaj árat nem elsősorban a kereslet határozza meg, hanem az állam, mert a végső ár több, mint fele adó. Ráadásul a jövedéki adó nem is százalékban, hanem fix összegben van meghatározva. Ami még növekszik is, ha az olajár 50$/hordó alá megy..
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-17 10:24:39 // 9217
jah vagy mint a Titanic el is süllyed... nem tudom elképzelni, hogy pl Szvárott ahol a lakosság 3/4-e panelban lakik kiépítenek több 10e töltőt vagy mindenkinek lóg kifelé a hosszabbító az ablakán :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-17 10:22:41 // 9216
még sok év, egyenlőre nem lesz ingyenes töltés, aztán jön a teljesítmény adó, az átírási illeték...aztán ha minden fogalomba helyezett autó 1/3-a ződrendszámos lesz akkor majd kitalálják, hogy mennyi az otthoni töltés, hány kw és azután adó... persze ehhez kéne Paks 3 is, mert nincs ekkora kapacítás ...
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-17 10:22:13 // 9215
Már most rengetegen vágynak villanyautóra. A termék eladás a lényeg, a hype megvan. A háznál töltés meg szerintem nem is cél. Majd megoldják valahogy. Minél többet költenek erre a gyárak, annál biztosabb, hogy eröltetni fogják a dolgot. Villanyautó nem azért lesz, mert feltétlen az a jó megoldás bármire is. Túl sok penzt toltak már bele, egy iparág nyomul ebbe az irányba teljes gőzzel. A nagy hajó lassan fordul, de ha már elkezdett fordulni, bármit csinálsz fordul, nem lehet hipsz hopsz iranyt váltani :-) De majd meglátjuk, hosszú távú dolgok ezek. :-)
RomeoOne2019-04-17 10:18:21 // 9214
Kíváncsi leszek, hogy mikor jön el a pillanat, hogy jövedéki adót tesznek az áramra.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-17 10:15:44 // 9213
maga az üzemanyag nem drága a jó kis adók ... ami természetesen rá fog rakódni a következő üzemanyag forrásra is szóval sosem lesz olcsó autókázás...
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-17 09:55:08 // 9212
Az stimmel, de egy kis manipuláció bele fog férni, de ez csak magán vélemény. :-)
tdemeter2019-04-17 09:48:37 // 9211
Egyetértünk abban, hogy a dízel kevesebbet fogyaszt, ha pusztán a litereket nézed.
Viszont ha mondjuk megnézed a spiritmonitort,simán találsz olyat pl aki 7.7-es átlaggal furikázik. Tehát azt gondolom, hogy kár ilyet állítani, ez ember függő erősen.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-17 09:46:05 // 9210
"mindenki át akar ülni majd villanyosba" ez is sántít, akinek nem megoldható a töltése pl családi ház eleve kudarc sok helyen minden megkezdett töltés 2500ft, azaz egy pug in hibrid esetében 6,25L benya pl egy Ampera 4,7L-et kér szóval abban a faramuci helyzetben vagyunk olcsóbb benyával tölteni az akkut, mint árammal :DDD
Érdekes dolgok ezek....
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-17 09:41:11 // 9209
engem nem érdekel mit mutat koppig tankolom és utána jön a matek ... nekem meg a csodifogyik unalmasak elég sok dízelem volt 8-10 évig csak az és elmaradtak a csodák...
RomeoOne2019-04-17 09:37:13 // 9208
Azért ne az almát a körtével hasonlítsuk már :)
A Stelvio egy jóval nagyobb homlokfelületű autó. A benzines 200 lovas a sprintmonitor szerint is kis híján 10 litert fogyaszt. A Szabolcsé meg ráadásul 280 lovas, sprintmonitor szerint 10,13 liter. Csak nem ez a referencia érték, amihez neked a 180 lovas díelt hasonlítani kell, hanem a 200 lovas benzines, ha már igazságosak akarunk lenni.... Ott meg 2 liter van....
tdemeter2019-04-17 09:34:30 // 9207
Én ugyan nem vagyok egy tőzsdecápa, de azt gondolom, hogy ha majd egyre kevesebben akarnak tankolni (bármit is) akkor annak az ára le fog menni, mivel az árakat a kereslet/kínálat határozza meg. Persze az üzemanyagoknál minden marhaságtól is beleng az árfolyam, de összességében biztosan így lesz.
Vagyis szerintem olyan, hogy drága üzemanyag nem lesz már.
Aztán persze simán lehet, hogy nem így van
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-17 09:21:59 // 9206
Egy jó közelítésnek szántam, az arányok érzékeltetésére. Nem tudjuk a jövőt, bármi lehet. :-) Még az is, hogy 'véletlenül' a dízel hiszti lecsengése után a benzin ára hopp, felszalad a egekbe. Máris mindenki át akar majd ülni villanyosba. De lehet, hogy nem így lesz. Ha nem szívügy a döntés, akkor szerintem kb ennyire tudod racionálisan mérlegelni.
Ki mit helyettesít be 'ha' paraméternek :-) Az azért látszik, hogy az értékvesztéshez képest üzemanyagon töredéket lehet fogni, hiába népi kocsma téma a 3l-rel megjártam a tengerpartot :-)) . Egy nem szalon új, 10-20e-t futott autó megvásárlásával sokkal többet fogsz, nem túl nagy rizikó mellett. A többi egyéni ízlés kérdése, totál megértem aki újat akar, és ő akar először beleülni, előszó beleengedni a galambot a bőrbe, minden megtett méterről tudni. Amellett is van érv :-)
Jani72122019-04-17 09:13:45 // 9205
Nem, nem termeli ez a poén már elég unalmas! Viszont nekem hiába akarsz hivatkozni más oldalakra, de tény, hogy többet eszik a hatásfokából adódoan is! Egyebkent a Szabolcs Stelvioja is 10.7 es átlagot mutat...
tdemeter2019-04-17 08:57:44 // 9204
Olvastam sajnos, teljesen nonszensz....
Shadin2019-04-17 08:54:54 // 9203
Szerintem alattam a Giu is úgy működne arányaiban mint a 159, benyás nyugger tojásgázon (sem) fogyasztana úgy, mint a dízel padlógázon :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-17 08:50:41 // 9202
sőt a dízel termeli a nyálat szóval ingyen lehet vele menni... csak nekem voltak mindig szar dízel autóim mindegyik kajált :)))
Olasz Stelvio Clubban leírják körítés nélkül mennyi az annyi, 8,5L az átlag szóval sehol sincs 3-4L inkább 1,5 ....
RomeoOne2019-04-17 08:48:09 // 9201
Még ehhez visszakanyarodva...
Most jelent meg ez a cikk, ebből is látszik, hogy az európai piac az autógyártóknak egy nagy kín és legszívesebben kivonulnának, ha ezzel nem adnának a konkurenciának egy nagy terepet szabadon. Teljesen elment az esze ezeknek a f.szoknak ott az EU parlamentben. Saját gazdaságunkat nyírják ki.
Meg ez is mi a f.sz már, érted, a FCA-nak 91 g/km-es CO2 kibocsátási érték a németeknek meg mind magasabb? A BMW-nek egyenesen 101 g/km, ami több, mint 10%-al magasabb??? Mert ők úgy hókuszpókuszoltak, hogy a Fiatnak elég ennyi, de a németeknek azért engedjünk többet? Mi ez, ha nem a szabad verseny törvényi torzítása??? Amiről ezek a g.cik folyton papolnak? Kinyílik a bicska a zsebemben...
tdemeter2019-04-17 08:38:34 // 9200
Nekem tetszik a levezetés, de rengeteg benne a "ha". Sajna tényleg nem lehet megmondani mi a jövő.
Én 2 évet adok max és a benzinesek is "büdösek" lesznek, mivel az autógyártóknak le kell szorítani a káros anyag kibocsátást, ehhez meg megfelelő mennyiségben kell értékesíteni majd villany autót.
Szóval 2x sem biztos, hogy 8 év múlva valamivel is jobban áll majd egy dízel.
Én az autót úgy vettem, hogy akarok még egy utolsó benzines autót életemben.

Szerintem egyébként országúton, nagy fegyelem mellett (90-es tempó) simán lehet spórolni a benyással. Ahogy az utolsó blogomban is írtam, nemrég egy 120 km-es távon (szolnok-dkeszi) sikerült összehoznom egy 6.6-os átlagfogyasztást. Ennek kb az utolsó 25 kilómétere az M0 volt, ahol 110-130 között autóztam. A 4-esen pedig utat építenek, tehát ott sem lehet normálisan közlekedni, 70-90 között mentem végig.
Kíváncsiságból megnéztem a gyári fogyasztási adatokat, háát, azt az 5.0 litert országúton elég meredeknek érzem, de a példám is jól mutatja, hogy lehet vele spórolni ha akar az ember.
Városban sajnos nem ilyen jó a helyzet, a Trip A most 9.6 körül mutat. és persze mondanom sem kell, hogy az említett A-ban való országutazás sem az én világom
Én azt mondom, hogy egy 8 literrel el tudsz járni vele ha akarsz.
tdemeter2019-04-17 08:26:29 // 9199
...írja ezt akinek dízele van :)
RomeoOne2019-04-17 08:18:54 // 9198
Kicsit le vagy maradva. Volt tavaly szeptembertől egy átmeneti időszak, amikor átlag 30 forinttal drágább volt a dízel, de már csak 5 ft a különbség, szóval nem nagy hiba, ha azonos árral számol. Van ott bizony évi 40000 km-en elég rendes különbség.
RomeoOne2019-04-17 08:16:24 // 9197
Mikor? Ha a benzines tapossa neki, a dízel meg A-ban van? Itt átlagokról volt szó. Valószínűleg ugyanúgy vezetné a benzint is meg a dízelt is, a lába nem változik :D
berobbantam2019-04-17 06:02:40 // 9196
Egy helyen hibázik a levezetés.A számoljunk egységes 400 forinttal.Én benyábol 95-öst tankolnék néha megspékelve prémiummal.Ezt olyan 380 köré lőném be.Dizelböl viszont csak prémium ami inkább 430 körül mozog átlagban.Ezt ha csak 6 literes átlagra kivetítem máris 300 forint.Az egyik liter különbség szinte eltünt😊Erre írtam,hogy forintosítani kell a fogyasztást akkor reális a kép.Hogy szinte nincs különbség.
Jani72122019-04-17 05:48:44 // 9195
Meg még annyit, hogy a különbség valójában inkább 3-4liter, főleg sportosabb tempóval!
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-16 22:37:24 // 9194
Próbáltam segíteni :-DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.