Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2018-10-03 10:17:23 // 6199
A 7k-ig pörgés a múlt Te :-D
A 159et is sportolósra faragtam, ennek ellenére nagyon ritkán forgatom le úgy igazán. Mégis igen szórakoztató. Nem lenne ellenemre egy benzines, de jelenleg valahol középen billeg a mérleg nyelve, ha egy mai 4 hengeres turbós benzines és az 5 hengeres mozdony közt kellene választani. Egy 5 hengeres Benzines turbó Giulia hamar billentené a mérleget. Ettől a hangtól kész vagyok :-D Ez sajnos a múlt :-(
zgi5212018-10-03 10:13:56 // 6198
én elhiszem Zoli! azért is írtam, hogy Neked ennyi. nyilván, ha finoman mész.

azért néztem utána, mert az emlegetett 2 lityi nekem kevésnek tűnt és lám 3,45 az.

de mindegy, ha láttad zeperfs linket, az is látod nincs relváns különség a két motor között.

nekem mindkettőben ugyanolyan jó a futómű és kormányzás, ez az ami megfogott anno.
nekem jobb, mint egy bimmer 3.

nem, nem öt percet ültem benzinesben, és nem is egy alkalommal. :)

nem vita ez a fórumon, én azt gondolom csak "beszélgetünk"!
tdemeter2018-10-03 09:57:43 // 6197
Milyen volt az első 27000? Mennyi hiba volt, milyen volt a szervíz?
tdemeter2018-10-03 09:56:32 // 6196
Látom sikerült felrobbantanom a falat a kérdésemmel:) Mindenki izomzik itt dizel vs benya témában, holott nem ez volt a kérdés:)
Az élményautózás fogalma szerintem nagyon relatív, kár itt lovakkal meg izmozással körülírni.
Nekem egy 8v 159-esem van, chippelt, amikor abba beleülök, az már önmagában akkora élmény (a nissan x-trail után), hogy nehéz leírni. Kb 140 ló lehet max (a gyári 120-hoz képest), és nem egy versenyló, így azt hiszem, hogy a giulia bármilyen motorral hozná ugyanazt az élményt.

Szóval közelítsük meg máshonnan a kérdést:
- Melyek a felesleges és melyek a nem felesleges extrák egy giuliába?
- Ár vs fogyasztás vs értékvesztés szerintem érdekes kérdés
- Fekete tetőkárpit csak a qv-hez jár?
- Listaárhoz képest kinek mennyit sikerült alkudni?

Szóval ilyenek érdekelnének :)

Don't war, make pizza!
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-03 09:56:26 // 6195
Most idézzelek? Mármint hogy olvassunk már pontosan :-D
Na mindegy. Nyilván lehet, hogy pont mindig 160-ig akart bactatni, aztán elvette, nem lehet tudni :-) A Te választásodat sem akarja senki támadni, a dízel mellett is és ellene is van érv, mindenki úgy dönt ahogy szimpatikus. Mindenki másképp számol, mást nem vesz figyelembe, és más a fontos neki. És más autó jön neki szembe, ezt a saját bőrömön is tapasztaltam. Határozottan benzinest akartam venni 2 éve. Az összes eladó TBi itt volt a monitoromon, itt skálázgattam őket hetekig, szerveztem, hogy melyiket mikor tudom megnézni. Aztán egy nap alatt megfordult az egész történet. Megláttam, kipróbáltam, és megvett. Az állapotával, a hangjával és a belterével. És azóta sem érdekel hogy egy TBi jobban menne e, vagy mennyivel fogyasztana többet. Semmilyen számolás, vagy racionális érv nem volt a sztoriban, homlok egyenest mást csináltam, mint amit alaposan kiterveltem :-D Szóval innentől mindegy. Kit milyen autó vesz meg kilóra...
R33Z2018-10-03 09:54:10 // 6194
8,5L az átlagom, nem vicc.

Szűkítsd le a spritmonitort 200 HP-ra, 8,3L az átlag ott is.

Ne abból az 5 perces tesztkörből indulj ki, abból kb. semmit nem tudtál meg az autóról. Ha nálad lett volna 1-2 napig, 100%, hogy a benyást választod Te is, ha csak nem diesel csordogál az ereidben ;)
Szabolcs 1592018-10-03 09:53:56 // 6193
Nekem van stelvio 2,0 400 nm 280 le q4 és giulia 2,2 450nm 180 le, stelvio napi munkába járás 25 km fő úton fogyasztás 8,5, giulia ugyanazon az úton le teszteltük 5,6 liter, benzines stelvio sokkal jobban lép mint a giulia igaz benzines jobban pörög és összkerékhajtás, giulia más, tesom kipróbálta a giuliat ő audit hajt és annyit mondott többnek érezni a 180 lovat, stelvio ra annyit mondott nemnormális ahogy megy egy ekkora suv, mindkettő tudja a gyár által előirt 230 km/h végsebesség et még kicsivel többet is, fogyasztás az változó stelvio nyáron olasz nyaralás 3 fő fulra pakolva 8,5 liter autópályán és szerpentinen mentünk le német ből, Giulia Rosenheim -Sárvár, Sárvár Bibione, bibione Sárvár, Sárvár Budapest, Budapest Üvegtigris Fehérvár Sárvár, Sárvár Rosenheim 5,6 liter lett az átlag, szeretjük mindkettőt
TtK2018-10-03 09:50:11 // 6192
Amúgy meg könyörgöm, Alfáról beszélünk! _Egyik_ Giulia sem éri meg.
Ha a pénz számít vegyél Suzukit, vagy (ha nagyobb autó kell) Octaviát.
TtK2018-10-03 09:46:58 // 6191
Nekem 200 lovas benzines van és vezettem már dízelt is. Tény, hogy a dízel jobban húz alulról, de a benzines is elég mindenre, ami a napi használatban kell. Ha élményautózni akarsz, vagyél QV-t.
Nekem 10 körül eszik, attól függően mennyit dugózok. Normál városi használatban el lehet járni 10 alatt. Vidékre normálisan közlekedve (pálya 130-140, országút 100 körül) elmegy 8,5-el.
RomeoOne2018-10-03 09:46:11 // 6190
Az a boldogság ára, hogy egy pörgős benzinest hajthatsz :D

Na, nem trollkodom, nekem is dízelem van most is. Nincs is vele különösebb bajom, jól megy, meg úgy lett megírva, hogy felül húzzon (kvázi benzines karakterisztika), de egy autónak, ami szórakozást is akar nyújtani, annak a benzines sokkal jobban megfelel. (Persze, tudom, hogy Warbi kifaragta a 146-osát is sportolósra, de a 159-ese óta ő is tudja, hogy az a múlt :D )

Nyilván, ha valaki 50ezret megy évente, annak nem biztos, hogy jó döntés, mert, ahogy írtad is, két év alatt másfél milla mínuszban lehet. Ezért is tettek dízelmotorokat anno személyautókba. De mondjuk én megyek évi 15ezret, nem vágnám fel az ereimet a többlet üzemanyag költség miatt.

Szóval ez azon múlik, hogy kit milyen szempontok vezérelnek, mik az elvárásai egy autóval szemben, mire akarja használni. Egyik felhasználásra a díel a jobb, másikra a benzin.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-03 09:42:58 // 6189
Stelvioból indulok ki mert nekem az van egyik sem eszik 6l-et max 80km-en :))) Hiába van azonos áron pl a Giuliat 2-3 évesen delejben 7 milláért utánad dobják... Stelvio 1-2 évesen is alig esik az ára benyában... 159ben a Tbi Ti kB 3 éve tartja a használt árát ugyan ez delejben meg esik szabadesésben.... erre írtam, oda a fogyasztásbeli különbség eladásnál...tudom sokan csak a pillanatnyi költséggel számolnak de ezt egészében kell nézni :))
zgi5212018-10-03 09:21:39 // 6188
tehát pontosítsunk azért.. :)
a 3,45 liter különbséggel számolva, és a prognosztizálható üzemanyag árak miatt 100e kilométer alatt inkább másfél milla lesz a különbség, úgy, hogy tételezzük fel kis alku után a két autó nagyjából azonos árban volt 2017 -ben.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-03 09:20:08 // 6187
A ki kell próbálni, az a nyűg sajnos :-) De elhiszem hogy jól mennek, nem csodálkoznék, ha a max nyomaték egyezne a 280 lovassal. Majd egyszer, most épp pihen az autó téma. Autós vágyálmom jelenleg egy van, az egyelőre túl irracionális, és lehet hogy az is marad :-D
zgi5212018-10-03 09:16:08 // 6186
az alapnak nem , a Supernek.
zgi5212018-10-03 09:15:30 // 6185
160-ig bírta és hátranézve láttad, hogy 2.2 :)

mindkettő megállapítás kicsit vicces! :)

nézd már meg Jani németországi képét , biztos nem szerkesztett!
zgi5212018-10-03 09:11:54 // 6184
egyrész a traktorozás degradáló, másrészt pedig
nem jól látod Erhard! sokkal nagyobb a különbség. R33Z cartárs hosszútávú fogyija pl. 8.5, ő írta le és biztos vagyok benne ez a B fogyi nem az A. én ültem, vezettem benzinest, soha nem láttam 10 alatt, csak Neked mondom. de lehet a Te Stelviód különleges. :)




sztem azt is említsük meg, hogy a benzines 200 pacit mindig 230 zárójelbe teszitek, akkor a 180 -as dízel is lehet (210 -ben), mert akit mértek , tuning nélkül mind közelebb volt a 200 hoz, mint a 180 hoz. :)

szóval sztem a benzin vs. dízel hasonlítgatás továbbra sem mutat releváns különbséget!

sőt, 0-60 ban a dízel győz. :)

az, meg hogy 140 felett nem megy, nem húz dízel?
könyörgöm, úgy megy , mint TGV Párizs és Lion között. :)
sztem Jani megtudja erősíteni, bár a képeit láthatjátok.. :)

Písz!
RomeoOne2018-10-03 09:08:55 // 6183
Na, közben megtaláltam a neten. Érdekes módon 225-öt ír elő minden méreten, de 19-en megengedi a staggered konfigurációt is, hátul lehet 255-ös. Mondjuk, így valószínűleg nem kéne ennél szélesebb, ha minden más esetben a 225-öt is elégnek tartja.
RomeoOne2018-10-03 08:37:53 // 6182
Persze, biztosan függ a felni átmérőtől is, de ezek a szélesség értékek maradtak meg bennem, amikor Alfacity-n nézegettem őket. Nem tudom már mekkora felnivel. De valaki befényképezhetné mondjuk a kézikönyvet, hogy konkrétan mik is a gyári előírások
RomeoOne2018-10-03 08:31:31 // 6181
Jól emlékszem, hogy az alap Giuliának 255-ös abroncsai vannak hátul, elöl meg 225? Azon gondolkoztam, hogy ha ez fel lenne okosítva 280 lóerő köré, akkor lehet hogy szélesebb abroncs is kéne hátra, akár 275-ös (ez akár új felnit is jelenthet, amire rámegy). A Veloce, emlékeim szerint 245-öst hord elöl-hátul, de ugye az 2 tengelyen teszi le a húzóerőt.
Kazes☻2018-10-02 22:36:31 // 6180
Ott meg már be is... ;)


Én ezt bármilyen sebességnél utálom... 50-nél is!
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-02 22:18:49 // 6179
160-ig ki se szállt a csomagtartómból.. amit utálok amúgy
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-02 22:17:27 // 6178
Igen, ez szerintem is így van egyébként. A prémiumsághoz kell sokhengeres dízel és hibrid rendszer is ma már a kínálatba. Gondolom külföldön is támogatott a PHEV, nem csak itthon (cégautó adó mentesség, stb). Na de mindegy, az Alfától megszoktuk, így szeretjük :-)
R33Z2018-10-02 22:16:38 // 6177
Meglepodnel, hogy megy ez a 2(3)0 lovas cucc ;) es gondolom nem csak az enyemet vaditottak meg gyarilag. Nem alaptalanul aradozok rola, tenyleg erosebbnek erzodik, mint barmelyik papiron 200 lo koruli konkurens mai vagy regebbi auto. Pappasnal es Keletpestnel is mondtak, hogy szinte minden benzinesrol jott a vevoi visszajelzes, nem gondoltak volna, hogy ennyire megy. Ki kell probalni, de nem 5km-es varosi tesztkoron, menni kell vele, kitapasztalni a tulajdonsagait, aztan lehet csodalkozni. Igaz nem mai gyerek, de pl. az Integra TypeR-tol jobban megy es jobban fordul, pedig abban sperr is volt, 200 lo es konnyebb is, es mai napig jo kis jatszosauto. Egy Q2es verziot lemerhetnenek a Laptimingban, kivancsi lennek ra.
Kazes☻2018-10-02 22:14:15 // 6176
De az is lehet, hogy szimplán csak fosósabb volt a sofőr... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-02 22:05:49 // 6175
sajnos az Alfa megint lemaradt pár évvel, mint az 59-ben is be kellett volna már rakni a 3.0JTDm-et, az újakba is vagy legalább egy 2.2 dupla turbóval ...de hát most megy a boszorkány üldözés a fekete mágiára :P Akkor meg már hozhatnák a plug int benyásba 280+100 lóval ...nem kell ide chip :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-02 21:56:01 // 6174
Mezőföldre jó az :-DD Amúgy biztos így van, nem próbáltam még egyetlen új Alfát sem, sem a 2.2-es dízellel, sem a 2.0T motorral. A 2.2-es papíron kevéssel kéne hogy gyengébbnek érződjön. Tapasztalatom annyi van, hogy egyszer tolt egy 2.2-es Giulia az M3-mon (és nem köszönt :-S). 160-ig bírta aztán onnatól marad le. Jött egy darabon mögöttem, kellett párat lassítanunk, gyorsítanunk, mindig ugyanaz volt az eredmény :-) Végül én visszaálltam normálisabb tempóra, akkor elhúzott mellettem vagy 180-nal. Engem meglepett, azt hittem letol a p..ba, de minimum ott liheg majd végig a nyakamban. Oké hogy kevesebb ló, de kevesebb kiló is. Konklúzió? Meg kell azokat is chippelni, akkor lesz frankó :-D
RomeoOne2018-10-02 21:53:34 // 6173
Hiába nagyobb a dízel nyomatéka, ha kevesebbet forog, ezért nagyobb áttét kell ugyanahhoz a sebességhez. A plusz nyomaték elmegy arra, hogy a nagyobb áttét miatti nagyobb erőigényt kompenzálja. Ráaduásul a fordulatszámát limitálja a gázolaj égési sebessége. Nyilván nem véletlen, hogy nincs dízel sportkocsi.
Azért ilyen nagyobb teljesítményű autóknál, a felső sebesség és fordulatszám tartományban már érezhető a különbség. Persze, ahogy mondták is, a dízel meg alul tol nagyot. Kinek mi.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-02 21:43:20 // 6172
nekem csak a 200 (230) lovas van ami a Mezőföldre jó ha az Alföldre is :DDD Nem végsebességről beszélek ha nem sokkal rugalmasabb 140 felett...
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-02 21:39:21 // 6171
MIndenből van erősebb, gyengébb. Neked 280 lovas benzinesed van, helyből más dimenzió, nyilván hogy elmarad mögötte a sokkal gyengébb dízel. :-) Neked a 200 lovas benzines is harmatos lenne (egyesek szerint Alföldre jó :-)). 200 ló, ami szintén több mint a dízelé, úgyhogy nem nagy csoda, ha végsebességben a benzines jön ki jobban. A lóerőben hiszek és a nyomatékban, a benzin vs dízel az kamu vita ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-02 21:19:14 // 6170
igaz nekem Stelviom van de nem hinném, hogy az delejben elmegy 5L-rel ahogy látom a spiriten 2l különbség van a delej javára azaz 1000km-en 8 rugó, 100e km-nél 8 kiló... csak ahogy látom a használt autó piacot a delejnek jóval nagyobb az értékvesztése 100e kmnél a delej jön ki rosszabbul eladásnál hiába a csodi fogyi na ezért sem kellet trakesz ...
'''''2018-10-02 20:25:29 // 6169
Most hallottam egy 4C-ről.Az nem érdekel? :-)
Állítólag 13M-ért eladó.Bérelhető autó volt eddig.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-02 20:07:02 // 6168
megindul a benyás is csak más az élmény a delejnek mindig is az a becsapós trükkje, hogy hirtelen tol egy nagyot és azt hiszed mennyire megy ...csak annyira nem megy ... autópályán meg 140 felett meg tényleg elmarad a delej...
Jani72122018-10-02 19:56:47 // 6167
jó az az at8 :) (a lányom fényképezte, német autópályán)
R33Z2018-10-02 19:03:00 // 6165
Erre is érdemes időt szakítani:
Vályi István teszt - Giulia 2.0
RomeoOne2018-10-02 18:46:53 // 6164
A francot. Láttam Csikós tesztjét anno. Engem meggyőzött
R33Z2018-10-02 18:40:36 // 6163
Esetleges garanciavesztést nem kockáztatnám meg.

Másrészt a Ferrari élmény csomag, a QV ezt tökéletesen hozza.
zgi5212018-10-02 18:29:58 // 6162
Egyebkent, ha az upgrade jarhato ut , miert nem maradsz e mellett?
R33Z2018-10-02 18:22:18 // 6161
ALFA159 cartársnak köszönhetően, belekóstoltam az élménybe, azóta a QV-ről álmodok, hátja. ;)
zgi5212018-10-02 18:15:39 // 6160
Sztem el kell tudni valasztani a napi autozas tenyet az elmenyautozastol.
Neked mar a 2.0 keves tehat at utobbi szegmens a tied.
R33Z2018-10-02 18:09:11 // 6158
Megdöbbentően jól tol, alacsonyról építi a nyomatékot, szépen forog, jó a hangja.
27000km-re 8.5L az átlagfogyasztásom.

Dízel vs benzin vitát nem akarok indítani, lehet erőlködni, de egész más liga ez a kocsi a benzin turbóval. Főleg annak aki az autózás élményéért választja ezt modellt.
Köztudott az is, hogy könnyen upgradelhető 300 HP-ra.

Még az sem kizárt, hogy eladó lesz az enyém.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-02 17:58:56 // 6157
A mai benzinesektől ezt ne várd :-) 6e-ig elforognak, de karakterben tök dízelesek. Nem véletlenül, a hétköznapi használatban ennek van értelme. Kevés kapcsolgatás, azonnal hozzáférhető viszonylag nagy nyomaték. Amiről Te írsz az a múlt :-DDD
RomeoOne2018-10-02 17:32:40 // 6156
Derék utazó autó. De ha valaki kicsit élvezkedni akar, akkor az a relevánsabb, hogy mekkorát húz 4-esben 3500tól 7ezerig :D
zgi5212018-10-02 17:24:21 // 6155
170 -nél 2100 -t forog nyolcadikban, hova tovább? :)
RomeoOne2018-10-02 17:21:02 // 6154
Sőt, ott kezdődik csak igazán :D
RomeoOne2018-10-02 17:19:11 // 6153
Nem hiszem, hogy egy relatíve kis benzines motortól brutál nyomatékot kéne várni alacsony fordulaton. A régi nagy disznó szívó benzinesekben volt nyomaték, de nem is két literesek voltak :)
Annyira a 2 literes dízel sem hú de nyomatékos, hogy hanyatt kelljen esni tőle sztem. Nyilván, aki folyton 2ezres fordulat alatt nyennyegteti, az a dízelt fogja erősebbnek érezni, de van élet 2000 felett is ;)
zgi5212018-10-02 17:12:26 // 6152
érdekes,
én pont ezért engedtem el, mert az AT8 -al nem hozta alsó tartományban amit elvártam volna.
végre vki kimondta :)
zgi5212018-10-02 17:10:48 // 6151
egyszerű:)
kevésbé húz, de 2x annyit fogyaszt :)
pettinke2018-10-02 17:09:48 // 6150
én ugyan dízelt hajtok, de vezettem már a 200-as benzinest párszor.
nagyon jó a motor, ami fura, hogy nem indul meg lentről, mint a dízel az őrült nyomatékával, viszont feljebb lehet forgatni jóval, és sok a ló, autózható rendesen.
a fogyasztásról majd beszél más.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.