Fórum >> Típusok >> Giulia

TtK2019-09-13 22:17:09 // 11149
Hülyeség ellen nincs orvosság.. Ráadásul A-ban nyomja. Szegény autó :(
RomeoOne2019-09-13 21:07:14 // 11147
talán így működik: link
Jani72122019-09-13 20:18:01 // 11145
Sajnos ez a s s szarság pont a hengerfejben lévő cuccokat nyírja ki, hiába vannak az olajjáratok szelepelve a nyomást nem tudja tartani.
Kazes☻2019-09-13 20:08:01 // 11144
Régebben több benzint evett és kevesebb olajat, most meg kevesebb benzin, viszont több olaj fogy. :)
Piritu - 1.000.0002019-09-13 16:17:27 // 11143
Majd akkor bespajzolok :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-13 13:56:11 // 11142
jah nem is ott fog majd 15-20e után :DDD
Piritu - 1.000.0002019-09-13 13:35:27 // 11141
Ki mondta hogy baj van?
Mindössze arra céloztam hogy még semmi sem fogyott bő 5ezer km-én. Most dőljek a kardomba? :-)
RomeoOne2019-09-13 13:28:23 // 11140
Sztem nincs azzal baj, ha a vékony olajat kissé fogyasztja egy turbós motor. Nyilván azt szokta meg az ember régen, hogy egy jó motor nem fogyaszt olajat, de aztán ugye jöttek az ilyen s/s dolgok, amikhez nagyon vékony olaj kell, + turbós lett minden motor. Sztem ezt meg kell szokni, hogy az új és jó motoroknak is lesz most már olajfogyasztása
Piritu - 1.000.0002019-09-13 13:14:34 // 11139
Egyenlőre bizalom van megszavazva...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-13 13:02:54 // 11138
meg, hogy fogyjon :DDD majd azért Te is rakjál be egy literes kiszerelést a biztonság kedvéért
Piritu - 1.000.0002019-09-13 11:53:38 // 11137
Az a dolga hogy olyan legyen :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-13 08:29:20 // 11136
meg a 0-ás olaj... olyan, mint a víz
Wickey2019-09-13 07:31:58 // 11135
Az nem feltétlenül biztos, hogy kenés. Meleg motornál annyi idő alatt, amennyi ideig a start-stop leállítja a motort, még meleg olajnál sem zuhan vissza az összes olaj a teknőbe. Kvázi azonnal kell, hogy legyen kenés, legalábbis a szóróolajzásos részeken. A forgattyúsházban lakó kis köcsögök (főtengely és hajtókarcsapágyak) olajfilmjei más kérdés, oda valóban el kell tudnia szaladnia az olajnyomásnak, de azt a részt meg - a legenda szerint - az S/S figyelembe vételével tervezték meg/át. Más olajpumpa, nyomásakkumulátorral a nyomóoldalon és spéci csapágyak.
Wickey2019-09-13 07:25:26 // 11134
Nemtom, én szeretném, ha jogomban állna hülyének lenni és szerintem ezzel az osztóművem és a váltóm (mechanikus része) is egyet értene. Eléggé meglepett, amikor egyébként pont egy ilyen "na hol is az a szegély" ajtónyitás után egy kurvanagy reccsenést követően pár centit csúszott négy álló kerékkel az autó. Nem vagyunk egyformák és persze, legyen széfti ficsör, ott van csomó sarok amit le kell védeni, hill holder pl., de azért ne kúrjuk már szét a váltót se... legalább egy esetről olvastam offos külföldi fórumon ahol a figura hajtáslánca egy ilyen után szétugrott.
zgi5212019-09-13 07:14:36 // 11133
sztem nem rossz, kevésbé tudod magad elüttetni, mint az amcsi színész a Jeep-el.. :(
nem húzza be a kézit, az auto break nálam (is) off.
AlfaWatch2019-09-12 22:28:18 // 11132
2017es, akkor mar volt, szoval a kenest illetoen kicsit aggodalmas nekem ez a s/s rendszer. De mar nem szeretnem a Giulia forumot a Giuliettaval offolni😉.
WebM2019-09-12 22:21:31 // 11131
Start-stop utáni indításnál ha egyből gázt adok (és nem megy zene), akkor fordulaton hallani, hogy kb. 1-2 másodpercig nem oké a kenés. Csörgő hangja van. Én igyekszem úgy időzíteni az indítást, hogy ne kelljen azonnal el is indulni az autóval, egyébként meg 95%-ban kikapcsolva tartom ezt a fícsört.
Wickey2019-09-12 19:03:47 // 11130
ZF fasság ez is. Örülj neki, hogy csak üresbe, igaz gondolom emellé hónaljig tépi a kéziféket is.
Az én régi, 6HP ZF-em egyből P-be vágja magát ilyenkor, a hajtáslánc legnagyobb örömére. A krézifék ebben még mánuell, gondolom ezért teszi, hiába van távolságtartós tempomat tehát akár üzemi fékkel fékezni is tudna, az nem alapfelszereltség volt.
Piritu - 1.000.0002019-09-12 17:37:47 // 11129
Mikori az autó? Lehet hogy akkoriban még nem is volt 0W.
AlfaWatch2019-09-12 15:32:16 // 11128
1,4 tb 5w40, szoval erdekes....
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-12 13:51:28 // 11127
nálam szerencsére pont csak az a 70 rugó :DDD
Piritu - 1.000.0002019-09-12 13:29:34 // 11126
Fogalmam sincs, de az biztos hogy a 159 2.0 gyári olaja 5W volt. Az ugyan ilyen motoros, startstoppos Giuliettáé 0W.
AlfaWatch2019-09-12 13:26:44 // 11125
Ezt tudom, de nekem a felig offosban 5w van. Szoval ezeknel mi a helyzet?
RomeoOne2019-09-12 13:22:08 // 11124
Vagy gyorsan bemelegszik :)

A Mazdaban tuti van olyan, hogy mikor elindítod, az elején tolhatod a padlógázt, akkor sem adja le a teljesítményt. Gyakorlatilag nem lehet üvegelni. Hülyebiztosra van csinálva.
zgi5212019-09-12 13:21:04 // 11123
annyi mindent említ a user manual, (motor hőm, kabin hőm., aksi állapot stb) mégsem aszerint teszi. októberben elindulok majd 100m után első lámpa és leáll. (pedig dízel, annak még több idő kellene emlegedni :))
G-MANN🍀2019-09-12 13:19:53 // 11122
Ha csak a ló kell, akkor igen😎 ha a Veloce komplett extrasor és q4 is, akkor nem lesz elég a 70 ezer 😉👍
Piritu - 1.000.0002019-09-12 13:15:35 // 11121
A garázsból kiáll a simén leállítja a motort a sarkon, ami 100 méter sincs. Szarik a hideg motorra.
Piritu - 1.000.0002019-09-12 13:14:39 // 11120
Az egyik Égéstér adásban volt a MOL olaj szakija, ő mondta hogy a 0W16-30 olajnak a startstop miatt kellenek igazából. Így van gyakorlatilag azonnal olajozás a rendszerben.
RomeoOne2019-09-12 13:14:32 // 11119
Biztos, hogy ilyeneket végiggondoltak. Legalábbis többnyire. Ugyanúgy, ahogy hidegen nem használja a start-stop-ot, gondolom intenzív pályázás után sem, amíg valamennyit vissza nem hűl. Persze prioritások vannak (emisszió), meg véges fejlesztési költség, szóval nem garantált, hogy tökéletesre van csiszolva, hogy a legkisebb kárt se okozhassa a szerkezetben, de azért valószínűleg jóval okosabban csinálja, mint sokan feltételeznék.
G-MANN🍀2019-09-12 13:09:18 // 11118
Ez így van :-)😎
AlfaWatch2019-09-12 12:22:58 // 11117
Nekem az is kerdes meg, hogy az olajkeringes mennyi ido utan all be, vagyis egy lampanal gyors startkor megfelelo a kenes vagy sem.
zgi5212019-09-12 12:17:55 // 11116
el nem tudom képzelni mérnöki szemmel, hogy támasztják alá, hogy 100méterenként leállítva mit okozunk a hajtásláncnak, egyebeknek. főleg, ha pályáról beérve izzó turbóval áll le. :(
Piritu - 1.000.0002019-09-12 11:36:54 // 11115
Felénk nem sok lámpa van, inkább az zavar ha a stop-nál megállok akkor is leállítja a motort. Innentől a gyors kiugrás nem mindig jöhet szóba.
TtK2019-09-12 11:33:02 // 11114
Én is kikapcsolgattam egy ideig, de mostanában hagyom, mert főleg városban járok vele és itt (Köln) iszonyú hosszúak a lámpaváltások, minimum kétszer annyi ideig piros, mint Bp-en. Érezhetően csökkenti a (városi) fogyasztást.
TtK2019-09-12 11:31:02 // 11113
Tiszta haszon, nem ég le nyáron, nem fázik télen..;))))
Piritu - 1.000.0002019-09-12 11:21:36 // 11112
A tied már meg lett reszelve?
Vagy tudsz valakit aki már megcsinálta?
Piritu - 1.000.0002019-09-12 11:20:34 // 11111
Szerintem is nagyon kulturáltan teszi a dolgát. Más kérdés hogy miért kell minden indítás után kikapcsolni. A Giuliettánál egyszer kikapcsolták aztán úgy volt végig :-)
A diesel kerregést meg megoldottuk mésként :-DD
Piritu - 1.000.0002019-09-12 11:18:24 // 11110
Nincs fülem :-D
zgi5212019-09-12 10:59:06 // 11109
azért az egy elég komplex folyamat, amikor a start-stop le(be)kapcsol és állsz a féken. majd lelépsz róla és vált, majd indul. sok tesztelő fikázza, pedig elég simán történik.
persze továbbra sem liblingem a s&s, de ügyes mindenesetre.
ráadásul a dízel kerregést sem hallod.. :P
zgi5212019-09-12 10:55:15 // 11108
..majd pár FCW AI beavatkozás után is lesz majd kérdés :)
TtK2019-09-12 10:41:42 // 11107
Azt már próbáltad, hogy a váltókart manualba húzod, aztán a fülekkel üresbe váltasz?
Vagy menet közben húzod üresbe a fülekkel?
:)
TtK2019-09-12 10:34:01 // 11106
Ezt a ZF váltó magától megteszi, azaz nem terheled azzal se ha hagyod D-ben:

https://www.zf.com/products/en/cars/products_29289.html

Hogyaszongya:
Automatic idle shift system at vehicle standstill and engaged service break (stand-by control)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-12 10:19:54 // 11105
szerintem tök felesleges, reteszel a váltó...
Piritu - 1.000.0002019-09-12 10:19:41 // 11104
Az eGolf visszatáplálós féke után fel se tűnt :-DD
Piritu - 1.000.0002019-09-12 10:18:14 // 11103
Ez a szolgáltatás pl tetszik, nem kell vele foglalkozni.
A hagyományosan is mindig használom.
'''''2019-09-12 10:03:21 // 11102
Féket már megszoktad?
zgi5212019-09-12 09:08:25 // 11101
sőt, ha jár a motor, kikapcsolod magad mert tolatni szeretnél és miközben kinyitod az ajtót (mert fihgyelnéd a padkát pl.) kidobja üresbe. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-12 09:02:01 // 11100
a kéziféket kikapcsoltam idegesített....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.