nem értem egészen miért gondoljátok hogy jobban jártok 4 évszakossal. Pont ugyanannyiból jössz ki mintha megvennéd a télit meg a nyárit mert ugye a négyévszakost fele idő alatt fogod elhasználni (feltéve hogy 6-6 hónapot használod a télit és a nyárit és ugyanannyi km-t mész télen mint nyáron, nálam ez működik).
Tehát forintban ugyanott vagy (leszámítva a cserét). Cserébe minden időben a legoptimálisabb gumival jársz... 7 fok alatt ajánlják a télit tökmindegy hogy esik-e a hó vagy sem. Már önmagában azért megéri cserélni mert a nyári elegy kemény, hidegben mégjobban felkeményedik ezért kevésbé tapad. Minden más esetben meg még jobban jársz a télivel.
Második autónál (és ha nem hegyen laksz) még megértem, mert legalább megspórolod a kerékcsere költségét és 90% városnál pont mindegy.
carver2020-12-30 21:59:04 // 18495
carver2020-12-30 21:41:33 // 18494
ez azért nem egészen igaz... síversenyekre jártam, sokat mentünk mindenfelé télen, és még apám Ládáján is volt téligumi (meg homok, ásó, stb). Ha a Mátrában, stb olyan utakon jár az ember hátsókerekessel ahova most nem biztos hogy a Waze bevinne akkor elkél...
De az tény hogy voltak telek és a homok meg az ásó is többször előkerült...
De az tény hogy voltak telek és a homok meg az ásó is többször előkerült...
carver2020-12-30 21:25:41 // 18493
carver2020-12-30 21:23:55 // 18492
upsz, igen. Meg az 500X utódját. Meg a Jeep Renegade-et...
RomeoOne2020-12-30 21:19:50 // 18491
A Brennero-t :)
carver2020-12-30 21:06:02 // 18490
Liquid2020-12-30 11:30:06 // 18489
én is sokat gondolkodtam, hogy a kisautóra veszek, de az amit megvettem volna annyiba került mint a téli-nyári együtt, és csak C-s nedves tapadású-t találtam. Hozzáteszem hogy igen kancsó gyári mérete van :)
Zselé2020-12-30 11:24:39 // 18488
Jó az a gumi, feleségem 156-osán is az van. Tesztelgettem 1-2 éve jeges úton, teljesen korrekt
RomeoOne2020-12-30 11:16:50 // 18487
Én is Vredestein Quatrac 5-öt akarok majd venni a félig off-osra. Annak a felhasználási területére pont jó. Meg a mostani téli, amivel vettem, olyan gyász rajta, hogy nem jobb, mint egy nyári így télen sem.
zgi5212020-12-30 10:59:51 // 18486
igen, amire utalsz es amire keszult, arra bevalt 😀
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-30 10:54:57 // 18485
Saját tapasztalatom Vredestein négyévszakossal van, szerintem is teljesen jó, nem igazán korlátozott semmiben, sem a nyári mókában, sem a hóban csúszkálásban. A Michelint pedig a vezeteéstechnikai tréningen láthattam egy cartárs 159-én brillírozni. Azért az, hogy a 9%-os csúszós emelkedőn elverte a téligumis Stelviot és Giulia QV-t (Sottozero) beérkezési sebességben, az nem azt mutatja hogy semmire sem jó. 52-vel ért fel ha jól rémlik. A Stelvio/Giulia páros 40-nel. Én nyárikon az autó okos nyomaték kontrolja segítségével 32-vel. És minden pályán feltűnő volt, hogy volt hangja ahogy kapaszkodott az a gumi, de nagyon tartotta az autót.
Nyilván egy autópályás autóra, ami nagyrészt a kresz keretein kívül közlekedik, nem ezt kell feltenni, meg semmi olyanra, ami túl hirtelen lesz túl gyors és ez elő is fordul vele rendszeresen :-)
Nyilván egy autópályás autóra, ami nagyrészt a kresz keretein kívül közlekedik, nem ezt kell feltenni, meg semmi olyanra, ami túl hirtelen lesz túl gyors és ez elő is fordul vele rendszeresen :-)
zgi5212020-12-30 10:38:30 // 18483
nejem off kiasutojan evek ota a michelin climate 4evszakos van fent. hibatlanul teszi a dolgat. mondjuk nem is olcso gumik
tavaly fatert is rabeszeltem, ô is keveset megy ,azt is varosban es ha nem muszaj nem is
indul el (grande p)
nyilvan nem julisra valo az m.climate gumi nincs is ebben a meretben
dehogy kompromisszum nem kell ugy latom 😀
tavaly fatert is rabeszeltem, ô is keveset megy ,azt is varosban es ha nem muszaj nem is
indul el (grande p)
nyilvan nem julisra valo az m.climate gumi nincs is ebben a meretben
dehogy kompromisszum nem kell ugy latom 😀
Arslan2020-12-30 09:37:30 // 18482
Én visszasírom azokat az időket. Grammolt motoros széria tengelyes 2107 hallos gyújtással, 50-es rendszerrel, Bilsteinekkel és lamellás sperrel. Minden nap figyeltük a hóhelyzetet, ha épp úgy adta ki három órával előbb indultam melóba hajnalban. Forgalom nulla, max egy-kétkarosszériaelem nem úgy állt mire odaértem. Úgy is hívtam,m Chokito. Ronda és finom. Mikor műszakin meglátták a kockát fogták a fejüket, kívülről nem volt a legrendezettebb. Aztán alámentek, megmérték és jött a hűha-hűha de jó ez :) Azóta is vágyom egy jól összerakott Ladára újra.
G-MANN🍀2020-12-29 21:33:22 // 18480
Ami az én tapasztalatom, hogy a gyári nyári Pirelli P Zero AR 5-10 fok alatt érzésre sokkal keményebb lett, megmondtam, hogy fej vagy írás a 100-as, amin átgurultam 😂, ahhoz képest a hidegben álom komfortos lett a téli Continentallal👍
Liquid2020-12-29 20:55:41 // 18479
Ez így van, az utóbbi sok évben összesen talán 2-3x volt valóban télies időjárás mikor autóztam, azonkívül száraz max. sónedves út, igaz hidegben elvileg jobb a téli. Mindegy is mert én is mindig cserélgetem, a négyévszakosat főleg nyáron erős kompromisszumnak érezném, még a kisautón is.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-29 20:42:52 // 18478
ez így van téli autózásra alkalmatlan a nyári gumi de nálam a téli autózás a havas, hókásás, jeges út...a plusz 3 fok és eső az nem téli autózás
Giuntini2020-12-29 20:02:52 // 18477
Polski Fiat 1500 Stomil acélradiál. Aztán Daciák szintén téli gumik nélkül. Aztán az első Cromámon sem volt téli gumi. Akkoribab ez még nem volt "divat" . Ma meg "állítólag" 10 fok alatt a nyári gumi életveszély!
Való igaz, a mai nagy sebességű nyári gumik abszolút alkalmatlanok a téli autózásra. Amit ma 4 évszakosként árulnak, azok voltak a normál gumik valaha..
Való igaz, a mai nagy sebességű nyári gumik abszolút alkalmatlanok a téli autózásra. Amit ma 4 évszakosként árulnak, azok voltak a normál gumik valaha..
VKG231!!! (156+75)2020-12-29 19:06:17 // 18476
Én még anno a 45-öt raktam el párszor annyira tökéletesen kézifékkel keresztbe, hogy magam sem akartam elhinni, ugyancsak hóban...
Az elég jó volt, mondjuk utána másfél hónappal a traktornak kellett kihúznia az árokból, felült a hasa... :D
De hát gyakorlat teszi a kevésbé balfaszt :D
Az elég jó volt, mondjuk utána másfél hónappal a traktornak kellett kihúznia az árokból, felült a hasa... :D
De hát gyakorlat teszi a kevésbé balfaszt :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-29 18:51:35 // 18475
Életem egyik legnagyobb autózása télen, hatalmas hóesésben, tuning Wartburggal, négyévszakos Michelineken történt. A Bakonyban. Talán 15 éve? A tökéletes autózás volt, sosem felejtem el. Erősen benne volt egy elakadás bárhol, de végül mi odaértünk. A többiek téligumival dekkoltak az autópályán hótorlaszok mögött 😄
Akkor láttam először Ikarust driftelni, valahol Székesfehérvár környékén egy körforgalomban. Akkor láttam először rendes hóátfúvást, megküzdöttünk egyenként velük. Nyomtam a gázt mint süket a csengőt, aztán durr bele. Kb 5-tel kecmeregtünk ki. Aztán jött a következő. Aztán a hókotró szemben a szerpentinen, miközben kézivel eltettem a visszafordítón 😅 Szerintem azóta sem autóztam akkorát. Ma lehet neki se mernék indulni egy ilyen kalandnak 😄
Akkor láttam először Ikarust driftelni, valahol Székesfehérvár környékén egy körforgalomban. Akkor láttam először rendes hóátfúvást, megküzdöttünk egyenként velük. Nyomtam a gázt mint süket a csengőt, aztán durr bele. Kb 5-tel kecmeregtünk ki. Aztán jött a következő. Aztán a hókotró szemben a szerpentinen, miközben kézivel eltettem a visszafordítón 😅 Szerintem azóta sem autóztam akkorát. Ma lehet neki se mernék indulni egy ilyen kalandnak 😄
Piritu - 1.000.0002020-12-29 18:36:58 // 18474
Pedig régen minden jobb volt, a Trabimat pl. egy 35 évvel fiatalabb faszi vezette :-DD
tdemeter2020-12-29 18:24:26 // 18473
Apámnak 3 trabantja is volt, sosem volt téli gumija, szívott is rendesen az öreg ! Épp nemrég mesélte, milyen is volt az, amikor a legnagyobb hóban sima radiállal nyomták.
Halál volt, ugyanúgy mint most!
Szóval csak a technika fejlődött és nem pedig az, hogy régen minden jobb volt....
Halál volt, ugyanúgy mint most!
Szóval csak a technika fejlődött és nem pedig az, hogy régen minden jobb volt....
Liquid2020-12-29 15:48:28 // 18472
50-60-nal de 30-al is beleesik az árokba az aki alkalmatlan, vagy nem ismeri saját és autója határait. Ez pont nem sebesség, meg dinamika függő dolog.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-29 15:09:52 // 18471
Jah a képek nagy részén ami fekete lemezfelnis az mind téligumi ...akkor most?
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-29 14:55:19 // 18470
Régen is pont ugyan azok a sebességi határok voltak, mit hittél régen mindenki csak 60-nal ment? :DDD Én a trabival 110-zel a vartyesszal meg 130....
Látod ez az óriási probléma, hogy télen is ugyan azt a menetdinamikát akarod ami lehetetlen (kivéve száraz aszfalt) és ebből van a legtöbb baj, hogy a téli gumi sokaknak hamis érzetet ad aztán árok a vége, mert csodákat az sem tesz, jégen egy gumi az atombiztos az pedig a szöges lásd észak ott azt használják...hozzá teszem én téligumi párti vagyok de nálam nem az évszak határozza meg, hogy tél van, ha nem az időjárás ami rohadtul nem téli még mindig, ma pl 12 fok van...
Látod ez az óriási probléma, hogy télen is ugyan azt a menetdinamikát akarod ami lehetetlen (kivéve száraz aszfalt) és ebből van a legtöbb baj, hogy a téli gumi sokaknak hamis érzetet ad aztán árok a vége, mert csodákat az sem tesz, jégen egy gumi az atombiztos az pedig a szöges lásd észak ott azt használják...hozzá teszem én téligumi párti vagyok de nálam nem az évszak határozza meg, hogy tél van, ha nem az időjárás ami rohadtul nem téli még mindig, ma pl 12 fok van...
RomeoOne2020-12-29 14:37:17 // 18469
Ezek a mindig előkerülő érvek.
Én meg azt mondom, hogy 200+ lóerős autók sem voltak, amik erőlködés nélkül mentek 100-120-al. Meg nem is várták tőlük az emberek, hogy ennél a sebességnél a legnagyobb biztonságban menjenek úgy, mint ha sínen lennének :)
Ha mindenki 50-60-al döcögne a téli időjárási viszonyok között, mint anno, akkor lehet, hogy tényleg nem lenne szükséges a téligumi. De mivel mindenki ugyanazt a menetdinamikát akarja mindig (tehát ,hogy télen rossz időben is úgy tudjon száguldani, mint nyáron a jó időben), mindentől fügetlenül, ahhoz biztosítani kell a műszaki feltételeket. Ilyen műszaki feltétel a téligumi is.
És ónos esőben sem mindegy. Lehet, hogy ott téligumival sem lesz a kocsi sínautó, de jégen is hamarabb megáll és tovább marad irányítható egy jó téligumival az autó, mint nyárival.
Én meg azt mondom, hogy 200+ lóerős autók sem voltak, amik erőlködés nélkül mentek 100-120-al. Meg nem is várták tőlük az emberek, hogy ennél a sebességnél a legnagyobb biztonságban menjenek úgy, mint ha sínen lennének :)
Ha mindenki 50-60-al döcögne a téli időjárási viszonyok között, mint anno, akkor lehet, hogy tényleg nem lenne szükséges a téligumi. De mivel mindenki ugyanazt a menetdinamikát akarja mindig (tehát ,hogy télen rossz időben is úgy tudjon száguldani, mint nyáron a jó időben), mindentől fügetlenül, ahhoz biztosítani kell a műszaki feltételeket. Ilyen műszaki feltétel a téligumi is.
És ónos esőben sem mindegy. Lehet, hogy ott téligumival sem lesz a kocsi sínautó, de jégen is hamarabb megáll és tovább marad irányítható egy jó téligumival az autó, mint nyárival.
Piritu - 1.000.0002020-12-29 12:18:30 // 18468
Pár kép csata után...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-29 12:09:37 // 18467
Ennél nagyobb vicc hogy 30 éve azt sem tudták van téligumi pedig akkor még telek is voltak :)
RomeoOne2020-12-29 10:22:53 // 18466
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-28 07:56:06 // 18465
Jaja visszafelé tényleg konvojokban mentek 40-50nel előztem is őket, mondjuk tudtam melyik részen lesz gázos :)
Ettől függetlenül a héten lecserélem a gurulókat (még soha ilyen későn) de ugye a hétre megint 10 fokokat ígér esővel...
Ettől függetlenül a héten lecserélem a gurulókat (még soha ilyen későn) de ugye a hétre megint 10 fokokat ígér esővel...
Piritu - 1.000.0002020-12-28 07:16:35 // 18464
Végig le volt sózva a 8-as. Reggel mikor 10 óra körül mentem már akkor sózták Herendtől Fehérvár felé. Akkor már az volt a buli hogy 4 sávoson nem merték kikerülni a sózókocsit. A meglepetést a frissen hulló okozhatta amire még nem hatott a só meg az hogy csak a jobb oldali sávot sózták.
Meg az a sok marha, aki 1-2 méteres követési távolsággal tolta a sort. A mögöttem jövő is ilyen volt.
A négyes karambolnál is egy megpördült, a többi meg durr bele. Egynek volt esélye reagálni, az ment az árokba.
De hogy az útépítéses részen miért kellett 10-15-el menni arra nem jöttem rá. Fel volt sózva, ráadásul valami kavicsszerű izé is volt rajta.
A szembe jövők is csapatokban jöttek, mindig egy antifittipaldival az élen 10-el. Darabig senki, aztán a következő csapat.
A veszprémi Aldi-hoz menet volt egy kis emelkedő, no az le volt fagyva. Júlia simán megoldotta a felmenetelt. A kipörgésgátló tette a dolgát, nem gyorsult, de nem is lassult, felmentünk. Kellemesen csalódtam.
Meg az a sok marha, aki 1-2 méteres követési távolsággal tolta a sort. A mögöttem jövő is ilyen volt.
A négyes karambolnál is egy megpördült, a többi meg durr bele. Egynek volt esélye reagálni, az ment az árokba.
De hogy az útépítéses részen miért kellett 10-15-el menni arra nem jöttem rá. Fel volt sózva, ráadásul valami kavicsszerű izé is volt rajta.
A szembe jövők is csapatokban jöttek, mindig egy antifittipaldival az élen 10-el. Darabig senki, aztán a következő csapat.
A veszprémi Aldi-hoz menet volt egy kis emelkedő, no az le volt fagyva. Júlia simán megoldotta a felmenetelt. A kipörgésgátló tette a dolgát, nem gyorsult, de nem is lassult, felmentünk. Kellemesen csalódtam.
Giuntini2020-12-27 23:11:55 // 18463
Ónos esőben az imádság a leghatásosabb! Ott tök mindegy!
Liquid2020-12-27 23:10:56 // 18462
A Q4 nem hülyeség :) Nekem is volt egy pont ilyen esetem, csak enyhén viselkedett furán az autó, és megállás után a parkolóban szintén majdnem megvolt a hátas úgy csúszott :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-27 22:39:47 // 18461
Ónos esőben vajh mind1 téli vagy nyári :))))
sas-1592020-12-27 22:23:52 // 18460
Az ilyen nyárigumi huszárok csinálták a bajt, biztos.
A Giulia-n a defekttűrő, nyári 19-es kerék és a 18-as téli közt óriási különbség van már ilyen időben.
A Giulia-n a defekttűrő, nyári 19-es kerék és a 18-as téli közt óriási különbség van már ilyen időben.
Piritu - 1.000.0002020-12-27 20:08:51 // 18459
A legdurvább az egészben hogy a waze nem küldött alternatív útvonalra. Végig írta, mutatta hogy dugó van, de egyszer se mondta hogy menjek le a 8-asról. Máskor meg mindig el akar küldeni Bivajb@sznádi huszadrendű utakra... amint kiértem a dugóból már küldött is :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-27 19:58:15 // 18458
De jó hogy hallgattam a megérzésemre, Herend, Veszprém elesett...
Piritu - 1.000.0002020-12-27 19:38:28 // 18457
ja, előttem ment egy ezüst 156SW, de a Cartárs nem jött rá arra hogy ha ő 50 centire megy az előtte menő mögött attól a 10 km hosszú sor nem fog gyorsabban menni :-(
Piritu - 1.000.0002020-12-27 18:51:37 // 18456
Ja, ezeket én is láttam, csak nekem tovább kellett jönni :-)
Aztán Bakonygyepesnél sikerült leelőznöm a kis kék autót (Splash?) amelyik a sor elején 30(!!)-al ment, mert bemondták hogy csúszik. Herendnél volt a sor vége....
Aztán Bakonygyepesnél sikerült leelőznöm a kis kék autót (Splash?) amelyik a sor elején 30(!!)-al ment, mert bemondták hogy csúszik. Herendnél volt a sor vége....
leopop32020-12-27 18:26:50 // 18455
A JTS-ekkel is szépen lehet pályázni nagy élemény szerintem velük. 2.2 vel is és a 3.2 vel is! :) Viszont a fogyasztás nem nagyon lesz dízel szinten úgy ahogy a Tbi-nél sem 😀
Viszont brutál hang az van :)
Viszont brutál hang az van :)
leopop32020-12-27 18:23:27 // 18454
Ez sajnos nagyon igaz :/
leopop32020-12-27 18:15:47 // 18453
Ezzel én is így vagyok amikor Breránál valaki megkérdezi a videóimban :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-27 16:41:08 // 18452
Ma csak az időjárás korlátozott :))) Elindultunk Ajkára persze még a nyári gurulók vannak fent, eső vagy valami szemerkélő előtte kis hav volt, Ősinél az észak déli összekötő úton néha éreztem zizeg az autó hátulja ok nem megyek 120szal csak 100, aztán a 8asra felmérve Palota után uccu neki 140, Őskü előtt 3 autó az árokban lassítás, belső sávban megint zizegés, Őskü után tűzoltó stb, 2 autó az árokban négy az úton szanaszét tőrve... ezt a mai túrát inkább elengedtem, Hajmás Hajmáskérnél visszafordulás, a rávezető út szépen csúszott, hazáig 90-100 8.2es fogyi, dohánybolt áll majdnem dobták egy hátast úgy csúszott a járda :))))
Kazes☻2020-12-27 13:45:01 // 18451
Mer' az azé' kell, hogy minél hamarabb legyen mindenkinek vasember ruhája, oszt röpködjön...! ;)
Giuntini2020-12-27 13:41:26 // 18450
Az megvan! Jó az a benyás Stelvio! Csak az a baj, ahogy a világban jelenleg korlátozzák az emberi szabadságjogokat, felerősített pánikkaltéssel (mindenre vonatkozik, környezetvédelem és egyebek), úgy veszik el az embertől a szabad döntés jogát. Dízel a jobb választás? Kit érdekel! Kiírtjuk! Nekem a benzines a megfelelő? Kit érdekel! Itt vannak az elektromosok, kényelemben akarsz utazni? Itt a Tesla! Három napig tart az egy napos út? Kit érdekel! A lényeg Musk úrnak tömjük tele a pénztárcáját.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-27 13:11:14 // 18449
Ami furcsa benyás után hogy beülök egy delejbe és meg van az alap rezonancia
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-27 11:55:48 // 18448
Mióta megvettük a fürge, igazán Alfásan reagáló benzinest, két dolog tisztult le. Állat jó a benzinnes, kellett, hiányzott. Jó elforgatni, élmény használni, és visszakaptuk az autózás szabadságát. Bármikor bármire jó. Nincs dpf, nem kell figyelni hogy hogy használjuk, csak vrömm. Beindít, megy :-) Ugyanakkor a nagydízel is nagyobb becsben van mint valaha. Mert hosszú tavokon jobb. Nyugodtabb, csendesebb, pihentetőbb. Nem ordít, nem izgágáskodik, csak suhan. Néha gyönyörű hangon morajlik, aztán újra csend. Nem annyira Alfás, de baromi kényelmes dolog.
Giuntini2020-12-27 10:39:22 // 18447
Igen. A 159-nél meg egyszerűen a TBI-t leszámítva nem volt benzines motor, ami hosszútávú autózásnál jó alternatívája lett volna a dízeleknek. Igen a Dpf megoldás a 2 0-át kivéve kiforratlan volt, de az 5 hengeres motor felhúzottan menetteljesítményben odavert a V6-nak! A V6 fogyasztása 16 liter volt városban. Az 5 henger hangja bemelegedett állapotban 2000-től fenomenális!
Sajnos a Giuliánál a dízelbe ezeket az élvezeti faktorokat mint hang nem mentették át! Kár ezért, pedig gokart szinten vezethető autó!
Sajnos a Giuliánál a dízelbe ezeket az élvezeti faktorokat mint hang nem mentették át! Kár ezért, pedig gokart szinten vezethető autó!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-27 07:13:36 // 18446
Egy delej mindig kevesebbet fog enni adott típusban, hosszú távon verhetetlen
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.