Piritu - 1.000.0002022-12-04 21:49:04 // 27756
Piritu - 1.000.0002022-12-04 20:51:55 // 27755
"akkor alacsonyan tartja a fordulatszámot, mert nyomatékból is megold egy lájtos előzést." - hát a 19-es Superem sokszor kapcsolgatott szerintem feleslegesen vissza.
A kedvencem: megyek 93-al majd aktiválom a korábban 95-re állított tempomatot. A tempomat átveszi a gyorsítást és rögtön egyet visszakapcsol, majd 2-t gyorsít és tartja, majd felkapcsol.
A kedvencem: megyek 93-al majd aktiválom a korábban 95-re állított tempomatot. A tempomat átveszi a gyorsítást és rögtön egyet visszakapcsol, majd 2-t gyorsít és tartja, majd felkapcsol.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-04 20:03:40 // 27754
A P-Zerot még értem is, szárazon és vízen is jobb lehet valóban a tapadás, a kopás húzza le. Amit nem értek, hogy a Michelin PS4 szárazon és vizen is rosszabb a teszt szerint. Igen, nagyon tanulságos volna feltenni egy szettet és kipróbálni, mert a PS4 egy eléggé favorizált gumi. És finoman is fogalmaztam :-) Elvileg a Eagle annál jobb kéne hogy legyen....
carver2022-12-04 19:57:21 // 27753
ettől még a véleményem nem változott, van bőven link ami alátámasztja pl
Autobild 2022 225/45/R18 Vredestein 1. helyezett Continental PremiumContact 6 7. helyezett
ADAC 2021 225/40/R18 Vredestein 7. helyezett Continental PremiumContact 6 1. helyezett
Autobild 2022 225/45/R18 Vredestein 1. helyezett Continental PremiumContact 6 7. helyezett
ADAC 2021 225/40/R18 Vredestein 7. helyezett Continental PremiumContact 6 1. helyezett
carver2022-12-04 19:28:28 // 27752
ja hogy a méret sem ugyanaz? :D
carver2022-12-04 19:27:41 // 27751
na ezért kéne tudni kommentet törölni.
NEM ugyanabban az évben készült, és NEM ugyanazt a gumit hasonlították össze az egyik Asymetric 3 a másik Asymetric 5...
De legalább tényleg ugyanaz a méret...
NEM ugyanabban az évben készült, és NEM ugyanazt a gumit hasonlították össze az egyik Asymetric 3 a másik Asymetric 5...
De legalább tényleg ugyanaz a méret...
carver2022-12-04 19:22:53 // 27750
hát nem tudom, nekem a gumitesztekben megingott a bizalmam, nyilván támpontnak jó, de csak ez alapján dönteni, hááát. A gond az hogy ugye gumit kipróbálni nem lehet, pedig az lenne a lényeg...
Olyan ez mint a HiFi-ben a What HiFi, sokáig azt hittem ami ott le van írva, az a végső igazság, a 42, a minden bölcsek köve, most meg már azt gondolom hogy az egy kereskedelmi vállakozás ahol mellesleg tesztelnek is...
Szóval visszatérve a tesztekre van az ADAC teszt amit belinkeltét, meg ez ami ugyanabban az évben készült, ugyanarra méretre, mind a kettőben tesztelik a P Zero-t is.
Hogy van az, hogy az ADAC-nál mind nedvesen mind szárazon kategóriával jobb a P zero az Asymetricnél? (Egyébként a P zero szárazon szinte mindig a legjobb, azért szokott rosszul szerepelni mert gyorsabban kopik). Hogy van az hogy a zaj az AutoMotor Sportnál alacsonyabb a Goodyearnél, az ADAC-nál alacsonyabb a Pirellinél. Amerikai decibelben mérték? Mi a különbség a méréseknél ami ekkora különbséget okoz. HiFI-nél még értem, mert ugye a zenehallgatás szubjektív élmény (is), és persze "kezelhetőség" stb is van a gumiteszteken, de azért ott féktávolságok vannak, meg zajterhelés, meg milyen sebességgel veszem be a kanyart, érthetetlen hogy jönnek ki ekkora különbségek...
Olyan ez mint a HiFi-ben a What HiFi, sokáig azt hittem ami ott le van írva, az a végső igazság, a 42, a minden bölcsek köve, most meg már azt gondolom hogy az egy kereskedelmi vállakozás ahol mellesleg tesztelnek is...
Szóval visszatérve a tesztekre van az ADAC teszt amit belinkeltét, meg ez ami ugyanabban az évben készült, ugyanarra méretre, mind a kettőben tesztelik a P Zero-t is.
Hogy van az, hogy az ADAC-nál mind nedvesen mind szárazon kategóriával jobb a P zero az Asymetricnél? (Egyébként a P zero szárazon szinte mindig a legjobb, azért szokott rosszul szerepelni mert gyorsabban kopik). Hogy van az hogy a zaj az AutoMotor Sportnál alacsonyabb a Goodyearnél, az ADAC-nál alacsonyabb a Pirellinél. Amerikai decibelben mérték? Mi a különbség a méréseknél ami ekkora különbséget okoz. HiFI-nél még értem, mert ugye a zenehallgatás szubjektív élmény (is), és persze "kezelhetőség" stb is van a gumiteszteken, de azért ott féktávolságok vannak, meg zajterhelés, meg milyen sebességgel veszem be a kanyart, érthetetlen hogy jönnek ki ekkora különbségek...
carver2022-12-04 18:18:28 // 27749
egyébként tényleg az a zseniális a Giuliában hogy olyan mint egy palackba zárt dzsinn, szólás nélkül is tudja "mit szeretnél kedves gazdám".
Ha szépen mész a forgalomban, autópályázol kulturáltan 160-nal, és nem ugrálsz, hogy Balatonra 2,7 perccel hamarabb érj le mint a másik 12.000 autós akkor alacsonyan tartja a fordulatszámot, mert nyomatékból is megold egy lájtos előzést.
De ha azt látja hogy kell neked a póver mert épp jó kedved van és nem is tartanak fel, akkor mindjárt elkezd visszaváltani, nem engedi leesni a fordulatszámot. Még N-ben is, de D-ben meg különösen. Szépen vár is még egy kicsit, visszaváltás után magasabb fordulaton tartja akkor is ha nem is nyomod neki, mert hátha csak nem kanyar elején hanem a középétől akarsz gyorsítani...
Szal nem tudom hogy tényleg Marchionne volt-e személyesen és tényleg 250-szer küldte-e vissza a ZF-et hogy még jobbra hangolják, de akár így volt akár nem, olyan jól sikerült hogy azt is megbocsátom nekik hogy azt mondjuk nem ellenőrizték, hogy meg is lehet-e vele állni kultúráltan 😁
Ha szépen mész a forgalomban, autópályázol kulturáltan 160-nal, és nem ugrálsz, hogy Balatonra 2,7 perccel hamarabb érj le mint a másik 12.000 autós akkor alacsonyan tartja a fordulatszámot, mert nyomatékból is megold egy lájtos előzést.
De ha azt látja hogy kell neked a póver mert épp jó kedved van és nem is tartanak fel, akkor mindjárt elkezd visszaváltani, nem engedi leesni a fordulatszámot. Még N-ben is, de D-ben meg különösen. Szépen vár is még egy kicsit, visszaváltás után magasabb fordulaton tartja akkor is ha nem is nyomod neki, mert hátha csak nem kanyar elején hanem a középétől akarsz gyorsítani...
Szal nem tudom hogy tényleg Marchionne volt-e személyesen és tényleg 250-szer küldte-e vissza a ZF-et hogy még jobbra hangolják, de akár így volt akár nem, olyan jól sikerült hogy azt is megbocsátom nekik hogy azt mondjuk nem ellenőrizték, hogy meg is lehet-e vele állni kultúráltan 😁
SD2022-12-04 05:26:56 // 27748
Nekem jelen infók alapján az a feltevésem, hogy a multiair egység olyan 2000RPM alatt használja az elnyújtott vagy többszöri szelepnyitás funkciót. A feltételezésem az hogy ezt akkor csinálja amikor nagy nyomatékot próbálunk levenni a motorról.
Ugye szintén felületes ismereteim alapján alacsony fordulaton amélyebb szelepnyitás, vagy elnyújtottabb öblitési ciklus lenne az ideális. Magasabb fordulaton meg a minél kisebb mozgás.
Ugye alacsonyfordulaton nincs egy folyamatos tehetetlenséggel a hengerek felé tartó légiszlop, vagy épp kevésbé tölt a turbo. Tehát meg kell várni míg betévednek az égéstérbe a friss részecskék. Ilyenkor a MA. Trükközik, magyarul mindenféle rugós energiatárolós fityfenével többszöri szelepnyitást állít elő egy cikluson belül. Valószínű ez jobban igénybe veszi mechanikailag. Persze ha uyan ezt 2x annyiszor csinálja meg dupla nyitás nélkül magasabb fordulaton ugye mit nyerünk?:D
Na a magas fordulat a másik véglet, itt ugye kezdenek összeadódni a sajátfrekvenciás dolgok, a tehetetlenséggel, ha monjuk egy szelepnek 100x kell nyitnia másodpercenként az egy100 Hz sinust jelent ahol már baromira számítani fog a tömege, annak a rugónak a viselkedése. Hogy tényleg zárjon és nyisson, és ne törjön ketté.
Szintén nagyon alacsony fordulaton szar gyújtással képes a motor csörögni. (Nem a mienk, csak a másoké:D) Ilyenkor az érkező dugattyú a pofájába kapja a gyújtást és már robbanással szemben kell megtenni az utolsó kevés utat mielőtt visszafordulna, kap egy jó ütést a főtengely, a dugó csapszeg, eközben esetleg elbillen oldalirányban a dugó… aztán olyan hangja lesz a motornak mint egy vödör csavar:D
Szóval végletesen szólva minden igénybevétel a gépnek kínzás, mivel nem tud regenerálódni igazából. De megfelelő ès néha végállapotokat is megfelelő üzemi körülmények közt elérve hosszabb lesz az élettartalma mintha csak röfögve, vagy csak nyélen hajtanák. Nekem az ugrik be mint a kasza fenése, az is el fog kopni, de ha nem vered el az èlét, és szépen karban tartod egész sokáig bírja:)
F1 történelem
Most nem találom de talán speedzone video volt amikor egy öreg F1 szaki mesélt a motorokról.
Ugye szintén felületes ismereteim alapján alacsony fordulaton amélyebb szelepnyitás, vagy elnyújtottabb öblitési ciklus lenne az ideális. Magasabb fordulaton meg a minél kisebb mozgás.
Ugye alacsonyfordulaton nincs egy folyamatos tehetetlenséggel a hengerek felé tartó légiszlop, vagy épp kevésbé tölt a turbo. Tehát meg kell várni míg betévednek az égéstérbe a friss részecskék. Ilyenkor a MA. Trükközik, magyarul mindenféle rugós energiatárolós fityfenével többszöri szelepnyitást állít elő egy cikluson belül. Valószínű ez jobban igénybe veszi mechanikailag. Persze ha uyan ezt 2x annyiszor csinálja meg dupla nyitás nélkül magasabb fordulaton ugye mit nyerünk?:D
Na a magas fordulat a másik véglet, itt ugye kezdenek összeadódni a sajátfrekvenciás dolgok, a tehetetlenséggel, ha monjuk egy szelepnek 100x kell nyitnia másodpercenként az egy100 Hz sinust jelent ahol már baromira számítani fog a tömege, annak a rugónak a viselkedése. Hogy tényleg zárjon és nyisson, és ne törjön ketté.
Szintén nagyon alacsony fordulaton szar gyújtással képes a motor csörögni. (Nem a mienk, csak a másoké:D) Ilyenkor az érkező dugattyú a pofájába kapja a gyújtást és már robbanással szemben kell megtenni az utolsó kevés utat mielőtt visszafordulna, kap egy jó ütést a főtengely, a dugó csapszeg, eközben esetleg elbillen oldalirányban a dugó… aztán olyan hangja lesz a motornak mint egy vödör csavar:D
Szóval végletesen szólva minden igénybevétel a gépnek kínzás, mivel nem tud regenerálódni igazából. De megfelelő ès néha végállapotokat is megfelelő üzemi körülmények közt elérve hosszabb lesz az élettartalma mintha csak röfögve, vagy csak nyélen hajtanák. Nekem az ugrik be mint a kasza fenése, az is el fog kopni, de ha nem vered el az èlét, és szépen karban tartod egész sokáig bírja:)
F1 történelem
Most nem találom de talán speedzone video volt amikor egy öreg F1 szaki mesélt a motorokról.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-03 22:53:48 // 27747
Az az igazság, hogy még ha értenénk is hozzá, a motor tervezési paramétereitől akkor sem tudunk semmit. Így tudományos alaposságra esélyünk sincs :-)
Én a dízelt sem használtam 1500-on, nálam kb 1750 volt a minimum, és a programot is úgy írtam hozzá, hogy 2300 körül volt a nyomaték csúcs (146 jtd).
Én leginkább a műszaki jóérzés alapján állok hozzá, teljesen érezhető amikor mechanikusan valami nem jó a motornak. Ebben persze tényleg különböző az ingerküszöb, ami egyikőnknek fáj, lehet más észre sem veszi. Én elég érzékeny vagyok az ilyesmire, de nem jobb nekem ettől XD
Én a dízelt sem használtam 1500-on, nálam kb 1750 volt a minimum, és a programot is úgy írtam hozzá, hogy 2300 körül volt a nyomaték csúcs (146 jtd).
Én leginkább a műszaki jóérzés alapján állok hozzá, teljesen érezhető amikor mechanikusan valami nem jó a motornak. Ebben persze tényleg különböző az ingerküszöb, ami egyikőnknek fáj, lehet más észre sem veszi. Én elég érzékeny vagyok az ilyesmire, de nem jobb nekem ettől XD
DKori2022-12-03 22:10:12 // 27746
Vicces, hogy benzines léttére hosszabb a legfelső fokozata, mint nekem a 6. a féloff 1.9 MultiJet 8v-ben (az 2000 rpm-nél 110-et megy). :)))
Na persze ez 8 gang nem 6, meg amire céloztunk is: az automata biztosan sakkozik vele szépen és ha kell a terhelés függvényében visszavált (és nem fog mondjuk 1500ról padlóval gyorsítani...), na meg a 330/400 Nm már 1750-2000-től rendelkezésre áll...basszus ezek tényleg "dízeles" adatok, így érthető (csak benzinvérű beidegződésekkel szokatlan/idegen) :)))
Na persze ez 8 gang nem 6, meg amire céloztunk is: az automata biztosan sakkozik vele szépen és ha kell a terhelés függvényében visszavált (és nem fog mondjuk 1500ról padlóval gyorsítani...), na meg a 330/400 Nm már 1750-2000-től rendelkezésre áll...basszus ezek tényleg "dízeles" adatok, így érthető (csak benzinvérű beidegződésekkel szokatlan/idegen) :)))
SD2022-12-03 18:12:13 // 27744
Hú ez egy nagyon összetett téma:)
Csak te említettél töb olyan összetevőt ami egyenként egy tudományág:D
-kenés
-hőmérseklet
-dinamikus igénybevétel
Jöhet még:
-anyagminőség
-az egyéni preferenciák, hosszú élettertam, vagy maximális élvezet
-emisszió, üzemanyag minősége
-költséghatékonyság, utólagos butítások
-tervezési hiba vagy tesztelési hiányosság
-forgótömeg/fordulatszám
-külsö hőmérséklet, garázs, trópus, tajga, tengerpart, vagy sózott alpok…
Ezt még szimulációlkall sem lehet meg előre meghatározni.
Ez leginkább hitvita, és minden fajta használatnak meglesz az előnye, hátránya…
Én összességében azt tudom elmondani eddigi tapasztalataim alapján, hogy maga a gépeszeti tervezés nem örökéletű darabokat eredményez, hanem bizonyos üzemórára komoly ráhagyásokkal, a tapasztalatok és tesztek szerint tervezett allatrészeket.
Minden alkatrész úgynevezett “tűréssel” van tervezve az üzemállapotok közti és a gyártási pontatlanságok szórását beleértve. Magyarul nem tökéletesen illeszkedőalkatrészekröp beszélünk.
Minden alkatrésznek megvan a saját fekvenciája és az egész rendszerre gyakorolt hatása.
A motor esetében amikor szépen fut azt jelenti az alkatrészek harmonikus mozgásban vannak. De ezek tervezett állapotok, a tömítések és egyéb alkatrészek mozgásához.
Lehúzógyűrű, olaj, csapágy, hőtágulás..
Amikor egy motor remeg az azt jelenti hogy egy nem tervezett vagy nem ideális üzemállapotban mozog valamely vagy több alkatrésze.
A dízel motorokat hagyjuk.. az ütvefúró is működik megfelelö anyagokból, de ki az aki ennek örül?:D
Tehát összeségében egy új autó sokáig eltűri a falábú vezetést is.
De föleg később egy hirtelen hidegen meghajtás vagy egy elcsúszott olajcsere, egy izzó turbóval leállítás már komoly anyagfáradásokhoz deformációkhoz vezet.
Ami utána fémforgáccsá majd lötyögéssé vagy épp megszorulássá változik.
Tehát megtanulni ráérezni egy gép optimális használatára nem szabályokban leírható.
Vannak kerülendö dolgok, de simán lehet hogy mindent megkap egy motor mégis megdöglik mert egy alkatrész megadja magát, akár egy fagydugó…
A lenyeg az odafigyelés, a karbantartás aztán a pénzecske beleborítása mikor itt az idö:D
Csak te említettél töb olyan összetevőt ami egyenként egy tudományág:D
-kenés
-hőmérseklet
-dinamikus igénybevétel
Jöhet még:
-anyagminőség
-az egyéni preferenciák, hosszú élettertam, vagy maximális élvezet
-emisszió, üzemanyag minősége
-költséghatékonyság, utólagos butítások
-tervezési hiba vagy tesztelési hiányosság
-forgótömeg/fordulatszám
-külsö hőmérséklet, garázs, trópus, tajga, tengerpart, vagy sózott alpok…
Ezt még szimulációlkall sem lehet meg előre meghatározni.
Ez leginkább hitvita, és minden fajta használatnak meglesz az előnye, hátránya…
Én összességében azt tudom elmondani eddigi tapasztalataim alapján, hogy maga a gépeszeti tervezés nem örökéletű darabokat eredményez, hanem bizonyos üzemórára komoly ráhagyásokkal, a tapasztalatok és tesztek szerint tervezett allatrészeket.
Minden alkatrész úgynevezett “tűréssel” van tervezve az üzemállapotok közti és a gyártási pontatlanságok szórását beleértve. Magyarul nem tökéletesen illeszkedőalkatrészekröp beszélünk.
Minden alkatrésznek megvan a saját fekvenciája és az egész rendszerre gyakorolt hatása.
A motor esetében amikor szépen fut azt jelenti az alkatrészek harmonikus mozgásban vannak. De ezek tervezett állapotok, a tömítések és egyéb alkatrészek mozgásához.
Lehúzógyűrű, olaj, csapágy, hőtágulás..
Amikor egy motor remeg az azt jelenti hogy egy nem tervezett vagy nem ideális üzemállapotban mozog valamely vagy több alkatrésze.
A dízel motorokat hagyjuk.. az ütvefúró is működik megfelelö anyagokból, de ki az aki ennek örül?:D
Tehát összeségében egy új autó sokáig eltűri a falábú vezetést is.
De föleg később egy hirtelen hidegen meghajtás vagy egy elcsúszott olajcsere, egy izzó turbóval leállítás már komoly anyagfáradásokhoz deformációkhoz vezet.
Ami utána fémforgáccsá majd lötyögéssé vagy épp megszorulássá változik.
Tehát megtanulni ráérezni egy gép optimális használatára nem szabályokban leírható.
Vannak kerülendö dolgok, de simán lehet hogy mindent megkap egy motor mégis megdöglik mert egy alkatrész megadja magát, akár egy fagydugó…
A lenyeg az odafigyelés, a karbantartás aztán a pénzecske beleborítása mikor itt az idö:D
carver2022-12-03 17:28:20 // 27743
persze lehet hogy azok QV-k voltak, és a sok D mód nem a motornak ártott hanem a karosszériának :D
carver2022-12-03 17:02:11 // 27742
és mégegy dolog, amikor megvettem az autót akkor a szervízesekkel folytatott beszélgetésből egy tanács maradt meg bennem, de sajnos nem emlékszem hogy mi volt hozzá a magyarázat, hogy ne használjam folyamatosan D-ben mert volt rossz tapasztalatuk olyan autókkal amiket így használtak...
carver2022-12-03 16:54:10 // 27741
nekem mondjuk minimális tudásom van mechanikából, úgyhogy inkább csak kérdéseket dobnék be, hátha tanulok belőle. A dízel motor folyamatosan alacsonyabb fordulatszámon pörög mégis elmegy sok százezer kilométert (persze katalizátorcsere után).
Persze gondolom az első válasz az lesz hogy nem is ugyanolyan olaj kell bele, de gyors (és felületes) utánaolvasás alapján nekem az jött le hogy a dízel és a benzines olajok közötti különbség a hőmérsékletkülönbség (-› viszkozitás) és a katalizátor (-› adalékok) miatt van főleg.
A benzinmotor hőmérséklete viszont szerintem nem különbözik lényegesen attól hogy 1500-on tartod a fordulatot vagy 2000-en (bár nincs kijelzőm, ezért nem is tudom, QV-sok aki tud pontosabb adatot bedobni ne fogja vissza magát).
Gonodolom akkor lesz lényegesen magasabb a motor hőméséklete ha tolod neki, nem attól hogy az alapjárat 1500-nál vagy 2000-nél van hanem hogy tudom-e 4000/5000-en pörgetni vagy nem.
Persze több fordulat több kenés de csak ugyanannyi időre vetítve, egy fordulat alatt attól még nem fog több olaj fröccsenni a henger falára.
Az egyetlen különbség talán pont városi közlekedésnél lehet, ahol nem mindegy milyen gyorsan jut el a motor üzemi hőmérsékletre, és a dugózás miatt ott javarészt alapjáraton, vagy alacsony fordulaton szenved a motor. De ha elérte az üzemi hőmérsékletet akkor szerintem mindegy hogy 1500 vagy 2000-on tartja (most dinamikával nem foglalkoztam, nyilván én sem szeretem amikor - ahogy te szoktad mondani - nyomatékból próbálja megoldani a gyorsítást de ez megint csak akkor zavar amikor örömautózás van).
Ezt a sejtésemet ez a cikk is megerősíti, ami számomra enyhén megdöbbentő módon azt mondja hogy dízel olajat (aminek jobban csökkenti a kopást) csak módosított, nagy teljesítményű benzinmotorba ajánlott tenni (mármint az döbbentett meg hogy egyáltalán lehet...). És ez a Total oldala, nem egy önjelölt blogger...
Persze gondolom az első válasz az lesz hogy nem is ugyanolyan olaj kell bele, de gyors (és felületes) utánaolvasás alapján nekem az jött le hogy a dízel és a benzines olajok közötti különbség a hőmérsékletkülönbség (-› viszkozitás) és a katalizátor (-› adalékok) miatt van főleg.
A benzinmotor hőmérséklete viszont szerintem nem különbözik lényegesen attól hogy 1500-on tartod a fordulatot vagy 2000-en (bár nincs kijelzőm, ezért nem is tudom, QV-sok aki tud pontosabb adatot bedobni ne fogja vissza magát).
Gonodolom akkor lesz lényegesen magasabb a motor hőméséklete ha tolod neki, nem attól hogy az alapjárat 1500-nál vagy 2000-nél van hanem hogy tudom-e 4000/5000-en pörgetni vagy nem.
Persze több fordulat több kenés de csak ugyanannyi időre vetítve, egy fordulat alatt attól még nem fog több olaj fröccsenni a henger falára.
Az egyetlen különbség talán pont városi közlekedésnél lehet, ahol nem mindegy milyen gyorsan jut el a motor üzemi hőmérsékletre, és a dugózás miatt ott javarészt alapjáraton, vagy alacsony fordulaton szenved a motor. De ha elérte az üzemi hőmérsékletet akkor szerintem mindegy hogy 1500 vagy 2000-on tartja (most dinamikával nem foglalkoztam, nyilván én sem szeretem amikor - ahogy te szoktad mondani - nyomatékból próbálja megoldani a gyorsítást de ez megint csak akkor zavar amikor örömautózás van).
Ezt a sejtésemet ez a cikk is megerősíti, ami számomra enyhén megdöbbentő módon azt mondja hogy dízel olajat (aminek jobban csökkenti a kopást) csak módosított, nagy teljesítményű benzinmotorba ajánlott tenni (mármint az döbbentett meg hogy egyáltalán lehet...). És ez a Total oldala, nem egy önjelölt blogger...
denil12022-12-03 14:03:34 // 27740
Latod ez eszembe se jutott.
Eleg kenyes vagyok az auto tisztasagara, van is cucc meg magasnyomasu itthon, az ajtokon a kedereket letorolom, de szilikonozni nem szoktam. Felevente adok neki gumiapolot es ennyi.
Meg sosem torolgettem le a gumikat a napfenyteto alatt, remelem tenylrg ennyi csak a gond. Ha nem, akkor megy a markaszervizbe, csak hat ezzel mit tudnak csinalni?
Es mire hivatkozok?Hogy nem illik az autohoz a nyikorgas?Ez nem garancialis kifejezes :D
Eleg kenyes vagyok az auto tisztasagara, van is cucc meg magasnyomasu itthon, az ajtokon a kedereket letorolom, de szilikonozni nem szoktam. Felevente adok neki gumiapolot es ennyi.
Meg sosem torolgettem le a gumikat a napfenyteto alatt, remelem tenylrg ennyi csak a gond. Ha nem, akkor megy a markaszervizbe, csak hat ezzel mit tudnak csinalni?
Es mire hivatkozok?Hogy nem illik az autohoz a nyikorgas?Ez nem garancialis kifejezes :D
denil12022-12-03 14:01:11 // 27739
Koszi a tippet, kulfoldi forumokom is ezt javadoltak, illetve a WD40 szilikonos verziojat.
Remelem tenyleg ennyi csak a gond :)
Remelem tenyleg ennyi csak a gond :)
Zselé2022-12-03 13:27:47 // 27738
Mondtam én Ritának, ha emlékszel az ebédnél, hogy vigyázzon, mert meg fogsz vadulni a Veloce-től, erre tessék! :D
SD2022-12-03 08:35:30 // 27737
lol beírtam a gugliba ogy "spacer 3d" és melltartók jöttek ki:D
mondjuk nekem mindenre nőket dob ki:D:D:D:D
mondjuk nekem mindenre nőket dob ki:D:D:D:D
SD2022-12-03 08:33:39 // 27736
Felni kérdés:
Kezdek, megbarátkozni az átalakítás gondolatával, senki nem akar 17"-es tenni a Tonale, Giulietta vonalon?:D:D:D :) :P
Lista:
- elviszem felfuratni (M12 menet helyett M14, minden egyéb ok.. még azér előtte megnézem)
- veszek hozzá 4mm nyomtávszélesítőt, (bár ez még kérdés ha maga a középfurat gyűrűje 4mm-et emelkedik ki akkor anyagában belülről ugyan ennyit kéne elveni:P Akkor a 4mm-es anyagvastagságból nem arad középen semmi..?
- ebben az esetben 6.5mm-el lesz bentebb a felni, a kerék középvonal ugyan ott, a gumi ugyan abban a pozícióban.
Csak úgy megkérdezném egy 18" 19" QV szett gumival mit kóstál?:D ha ez a 17"es szett használt áron, új és új gumival 0.5m??
Kezdek, megbarátkozni az átalakítás gondolatával, senki nem akar 17"-es tenni a Tonale, Giulietta vonalon?:D:D:D :) :P
Lista:
- elviszem felfuratni (M12 menet helyett M14, minden egyéb ok.. még azér előtte megnézem)
- veszek hozzá 4mm nyomtávszélesítőt, (bár ez még kérdés ha maga a középfurat gyűrűje 4mm-et emelkedik ki akkor anyagában belülről ugyan ennyit kéne elveni:P Akkor a 4mm-es anyagvastagságból nem arad középen semmi..?
- ebben az esetben 6.5mm-el lesz bentebb a felni, a kerék középvonal ugyan ott, a gumi ugyan abban a pozícióban.
Csak úgy megkérdezném egy 18" 19" QV szett gumival mit kóstál?:D ha ez a 17"es szett használt áron, új és új gumival 0.5m??
SD2022-12-03 08:27:01 // 27735
Megrészegít az erő?:)
Amúgy mi az érzés a super és a veloce közt?
Ha a nyers erő a kérdés?
Amúgy mi az érzés a super és a veloce közt?
Ha a nyers erő a kérdés?
G-MANN🍀2022-12-02 18:56:35 // 27734
Értem mire gondolsz 🙂
G-MANN🍀2022-12-02 18:54:46 // 27733
beleváltani=visszaváltani
G-MANN🍀2022-12-02 18:53:54 // 27732
200 LE, és FlQ4 280 Le azért nem teljesen azonos az alap.
Q4 és Fl Q4 teljesen más, Fl érezhetően környezetbarátabb, örülök, hogy van kormány váltó, érdemes azzal beleválrani egy intenzív gyorsítás előtt, akkor marad meg az Fl előtti dinamizmus 😉
Q4 és Fl Q4 teljesen más, Fl érezhetően környezetbarátabb, örülök, hogy van kormány váltó, érdemes azzal beleválrani egy intenzív gyorsítás előtt, akkor marad meg az Fl előtti dinamizmus 😉
Piritu - 1.000.0002022-12-02 18:44:55 // 27731
Valahogy nem jön össze a közös lét a Veloce-val.
Ma kaptam egy helyszíni csekket mert kicsit túlléptem a megengedettet, pedig csak egy 60-at menőt kerültem ki :-DD
Ma kaptam egy helyszíni csekket mert kicsit túlléptem a megengedettet, pedig csak egy 60-at menőt kerültem ki :-DD
Piritu - 1.000.0002022-12-02 18:43:17 // 27730
Már gondolatban készül a blog róla :-)
leopop32022-12-02 17:39:02 // 27728
Valahogy erre próbálj célozni hogy minek olyankor így felváltani :DD
leopop32022-12-02 17:37:55 // 27727
Hát de ez fix nem egészséges (az alacsony fordulatszámra gondolok)
leopop32022-12-02 17:36:29 // 27726
Minden fényképen ilyen fordulaton látni Piritu autóját azért írtam 😉🤣🤣
zgi5212022-12-02 17:36:05 // 27725
lehet az allohelyzet zavarta meg..
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-02 15:57:51 // 27724
Piritu meg tudja mondani a fl előtti és utáni különbséget. A többi egyéni érzékenység lehet.
TtK2022-12-02 15:01:12 // 27723
Érdekes amit írsz. Én nem érzem, hogy nyektetné alacson fordulaton. Inkább az van, hogy nem megy, azaz nem adja rá a terhelést, amíg nincs megfelelő fordulat. Ami azt eredményezi, hogy a-ban pl. érezhetően kelletlenebb még városi 20-30-as tempónál is. Ja és a-ban egyáltalán nincs motorfék, elejti alapjáratig a fordulatot. Nekem n-ben teljesen jól használható, ha nyomod pörgeti, ha papásan mégy hamarabb felvált. Lassításnál is szépen gangol visszafelé. Egyedül országúti előzésnél kell belehúzni a - füllel, ha sokáig kényszerülsz tötymörögni egy lassú jármű mögött és nyílik egy lyuk előzni. d-ben szinte soha nem használom, a mindennapi közlekedéshez fölösleges.
Az enyém mondjuk még 18-as, azaz facelift előtti..
Az enyém mondjuk még 18-as, azaz facelift előtti..
SD2022-12-02 13:23:58 // 27722
Igen az megvan hogy amivel méred annyi, amúgy kb. ugyan olyan mint a nyári:D 17":D
Zselé2022-12-02 12:37:49 // 27721
Szerintem igen. Én is voltam idióta gumisnál, jól túlfújta, kirázta a belem. Ki kell szedni picit. De nyilván ez esetben 3-4 tized bar-t szedj ki, ne azzal foglalkozz mit mutat a gumifújó kijelzője - mert ahány darab, annyit mutat hogy mennyi van benne :D
SD2022-12-02 12:25:14 // 27720
Nem mélyültem el az ablaktörlő lelkivilágában, de gyakorlatilag van az off állás meg az egyet töröl és a kis tekerőn tudod a szakaszost állítgatni, folyamatosig, amit az automata vezérel? a legalsó tekerintés az az off?:D
quash2022-12-02 11:13:08 // 27719
Lassan mosáshoz is checklist kell! :D
Alapvetően otthon mosok, kényelmesebb, és úgy nézem sokkal olcsóbb is.
De 3-4 fokban a francnak van kedve otthon kipakolni, slagot húzni, sterimobot összerakni.
Mivel mosás előtt kb. 4 perccel indítottam el, nem állítottam le.
Esőszenzor meg kb. mindig autóban, ezek szerint ha esetleg jár mosás közben, akkor azt ki kell kapcsolni.
Az az érdekes benne, hogy:
1. nem felejtette el a hibát
2. sehol nem találtam a hiba nyomát, néztem multiecuscannel (egyetlen ismeretlen hiba)
3. be volt kapcsolva a szenzor, de egyszer sem törölt mosás közben
A lényeg, hogy nincsen gond.
Alapvetően otthon mosok, kényelmesebb, és úgy nézem sokkal olcsóbb is.
De 3-4 fokban a francnak van kedve otthon kipakolni, slagot húzni, sterimobot összerakni.
Mivel mosás előtt kb. 4 perccel indítottam el, nem állítottam le.
Esőszenzor meg kb. mindig autóban, ezek szerint ha esetleg jár mosás közben, akkor azt ki kell kapcsolni.
Az az érdekes benne, hogy:
1. nem felejtette el a hibát
2. sehol nem találtam a hiba nyomát, néztem multiecuscannel (egyetlen ismeretlen hiba)
3. be volt kapcsolva a szenzor, de egyszer sem törölt mosás közben
A lényeg, hogy nincsen gond.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-02 10:51:47 // 27718
Az olaszokban pont ezt birom, hogy de felvállalják. Mindig, minden körülmények között megpróbálják becsempészni a műszakilag oké és többnyire élvezetes megoldást.
SD2022-12-02 10:49:13 // 27717
Azért az érdekelne hogy egy ilyen autó tényleg cska a futóművel mit adna, ugyan ezt vagy sokkal félelmetesebb lenne:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-02 10:49:11 // 27716
Hála az égnek a Giulia motorja közvetíti, hogy mi jó neki. Régen egy motornak ha kevés volt a fordulatszám, rezonált, hülye hangja volt, és nyilván nem ment, mert fordulatra voltak hangolva (hogy is lettek volna máshova). A mai motorok a puha felfüggesztéseken, kettőstömegű lendkerekeken keresztül ezt nem éreztetik igazán, ellenben már nyomatékuk is van alul. Én nem hiszek megkötözött kezű mérnököknek...:-)
Alacsony fordulaton kevesebb a kenés, ezt ki lehet jelenteni szerintem. Akár 1500 1/min is elég kevés ahhoz, hogy normális olaj cirkuláció legyen. Egy öreg konstrukció rezgett, remegett, nem ment, visszaváltottunk. Egy mai? Rezeg remeg (nem érezzük), és nyomatékból megindul. Ilyenkor őrületesen terheli a főtengely siklócsapágyait, és mivel a főtengely szórja az olajat a hengerfalra, nyilván oda is kevesebb jut. A dugyattyúk pedig bólogatnának nagyoket előre-hátra nyomatékból gyorsításkor.
Attól hogy van olajfilm, még kopik minden. Ha nem így volna, örök életű lenne a blokk. Tehát kopik melegen ideális körülmények között is. Hidegen, ideálistól távol eső körülmények között sem beáll két km alatt, csak mondjuk százszor jobban kopik.
A 2.0 alu blokkja elég jól áthozza a motor rezdüléseit, 1500-ról gyorsítva bizony remeg ez a motor is. Engem a hideg veríték ver olyankor, borzasztó. Számtalanszor álltam neki újra és újra, hogy akkor N módban hagyom, hisz biztosan ki van az találva. Nem, nincs kitalálva, csak megfelel az emissziós normáknak. Részemről a start gomb megnyomását követi az, hogy gyilkos módból rendes autó módba kapcsolom, inkább fogyasszon több üzemanyagot, de műszakilag korrektül használjam.
Alacsony fordulaton kevesebb a kenés, ezt ki lehet jelenteni szerintem. Akár 1500 1/min is elég kevés ahhoz, hogy normális olaj cirkuláció legyen. Egy öreg konstrukció rezgett, remegett, nem ment, visszaváltottunk. Egy mai? Rezeg remeg (nem érezzük), és nyomatékból megindul. Ilyenkor őrületesen terheli a főtengely siklócsapágyait, és mivel a főtengely szórja az olajat a hengerfalra, nyilván oda is kevesebb jut. A dugyattyúk pedig bólogatnának nagyoket előre-hátra nyomatékból gyorsításkor.
Attól hogy van olajfilm, még kopik minden. Ha nem így volna, örök életű lenne a blokk. Tehát kopik melegen ideális körülmények között is. Hidegen, ideálistól távol eső körülmények között sem beáll két km alatt, csak mondjuk százszor jobban kopik.
A 2.0 alu blokkja elég jól áthozza a motor rezdüléseit, 1500-ról gyorsítva bizony remeg ez a motor is. Engem a hideg veríték ver olyankor, borzasztó. Számtalanszor álltam neki újra és újra, hogy akkor N módban hagyom, hisz biztosan ki van az találva. Nem, nincs kitalálva, csak megfelel az emissziós normáknak. Részemről a start gomb megnyomását követi az, hogy gyilkos módból rendes autó módba kapcsolom, inkább fogyasszon több üzemanyagot, de műszakilag korrektül használjam.
SD2022-12-02 10:48:41 // 27715
nyilván a következő szintja majd ha megtanulom a szoftverét hekkelni és csakazért is keresztbe tenni, de ezt nem erőltetem, majd ráér:))) Addigra lehet már villanymotor lesz benne meg hagyományos fék, és Q design:D
SD2022-12-02 10:42:40 // 27714
De az eddigi tapasztalatom hogy az autó sokkal gyorsabban beavatkozik bármibe mint ahogy én tudnék, ezért azt kell mondjham hogy a DNA-val meghatározod az élményfaktort, és onnan azt érzed király vagy pedig folyamatosan figyel és segít:)
SD2022-12-02 10:40:45 // 27713
Azt hiszem Gajdán Mikinek volt egy előadása erről a hogyan ölöd meg a modern motort vagy hasonló.
Amúgy ha A módban van nem kapcsol vissza, nyomatékból megy föl 1500RPM-en a hegyre.. N-ben kisebb gáz förccsre vissza gangol vagy nem vált el ha picit tovább nyomd. D-ben 2000 fölött tartja ami valóban feleslegesen sok tartalékot képez, de elvileg egy sportos autónak így kellene működni, csak ezt ma nem lehet felvállalni.
Én minden módban használom, kezdek ráérezni mikor mit kér.. Ha rendellenes rezonanciát észlelek fagy fölösleges bőgést azonnal beavatkozok. Egyépéként nyilván 100-200e km-et bármilyen körülmények közt elmegy.
Amúgy ha A módban van nem kapcsol vissza, nyomatékból megy föl 1500RPM-en a hegyre.. N-ben kisebb gáz förccsre vissza gangol vagy nem vált el ha picit tovább nyomd. D-ben 2000 fölött tartja ami valóban feleslegesen sok tartalékot képez, de elvileg egy sportos autónak így kellene működni, csak ezt ma nem lehet felvállalni.
Én minden módban használom, kezdek ráérezni mikor mit kér.. Ha rendellenes rezonanciát észlelek fagy fölösleges bőgést azonnal beavatkozok. Egyépéként nyilván 100-200e km-et bármilyen körülmények közt elmegy.
SD2022-12-02 10:36:10 // 27712
bejutni nem tud, csak ha pl: koszos lesz a szenzor előtt, elvileg az egyik kamera a tükör szigetnél, akkor is letilthatja... ez valószíüleg azért van beleégetve mert különben elkezdene szárazon törölni ha koszos.. viszont ha úgy érzékeli mintha hibásan működne inkább letilt még kézzel rá tudsz törölni ha kell..
egyszerűen a mosás miatt valamilyen paraméteren túlment és letiltotta, nem ment tönkre, az is lehet hogy a szoftvere memória hibával elszállt:D
egyszerűen a mosás miatt valamilyen paraméteren túlment és letiltotta, nem ment tönkre, az is lehet hogy a szoftvere memória hibával elszállt:D
quash2022-12-02 10:27:09 // 27711
Ha esetleg valaki hasonlóba szalad bele, akkor a "megoldás":
Akksi le/vissza ....
Volt Body-ban is egy ismeretlen hiba, de annak a törlése nem oldotta meg.
Akksi le/vissza ....
Volt Body-ban is egy ismeretlen hiba, de annak a törlése nem oldotta meg.
aranytl2022-12-01 22:36:41 // 27710
Vannak akik azt hiszik gyorsan mennek, csak azért mert még nem mentek gyorsabban :)
Ezért nehéz vélemények alapján dönteni akár egy gumi kapcsán is. Végül magadnak kell kipróbálni.
Ezért nehéz vélemények alapján dönteni akár egy gumi kapcsán is. Végül magadnak kell kipróbálni.
aranytl2022-12-01 22:34:07 // 27709
Szerintem ez a belsőégésű motor ne forogjon 1500-2000 alatt, régi tapasztalatok / szokások berögződése. Főleg az olasz szívó benzinesek, amelyek fölül éltek (a Lada is ide tartozott) és amúgy sem voltak túlzottan erősek, alakították ki ezt a szemléletet.
Azóta számtalan dolog változott, és a legfontosabb, hogy a Giuliánál bőven megvan a nyomaték, ami az autó mozgatásához kell. Ezen kívül számos paramétert állít (turbonyomás, szelepnyitás, benzin mennyiség, előgyújtás) amivel optimalizálja a motor működését.
Mi lehet a legnagyobb gond a motor működése közben? Ha megszakad az olajfilm. Ez bekövetkezik 1500-as fordulaton, vagy alatta? Bebaszna. Akkor miért ne használhatnád így autópályán. Az a nyomaték ami az autó haladásához szükséges, rendelkezésre áll. Ha emelkedő jön, elképzelhető hogy vissza kell kapcsolni, mert ahhoz már több nyomaték fog kelleni.
A bármikor rendelkezésre álló nyomatékot csak az elektromos hajtás tudja, a belsőégésű meg kapcsolgatja a fokozatokat (egy nagy köbcentis szívó azért odabasz :D).
A környezetvédelmi normák betartásának hozadéka ez az alacsony fordulaton üzemelés, de műszakilag biztosítható, csak szokatlan.
Szóval bízz a mérnökökben :)
Azóta számtalan dolog változott, és a legfontosabb, hogy a Giuliánál bőven megvan a nyomaték, ami az autó mozgatásához kell. Ezen kívül számos paramétert állít (turbonyomás, szelepnyitás, benzin mennyiség, előgyújtás) amivel optimalizálja a motor működését.
Mi lehet a legnagyobb gond a motor működése közben? Ha megszakad az olajfilm. Ez bekövetkezik 1500-as fordulaton, vagy alatta? Bebaszna. Akkor miért ne használhatnád így autópályán. Az a nyomaték ami az autó haladásához szükséges, rendelkezésre áll. Ha emelkedő jön, elképzelhető hogy vissza kell kapcsolni, mert ahhoz már több nyomaték fog kelleni.
A bármikor rendelkezésre álló nyomatékot csak az elektromos hajtás tudja, a belsőégésű meg kapcsolgatja a fokozatokat (egy nagy köbcentis szívó azért odabasz :D).
A környezetvédelmi normák betartásának hozadéka ez az alacsony fordulaton üzemelés, de műszakilag biztosítható, csak szokatlan.
Szóval bízz a mérnökökben :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 22:14:24 // 27708
Wow, meg huhh, meg yeah az van bőven.
de gyorsan menni fog e? 😂 Nem jött át mitől alélt el.
de gyorsan menni fog e? 😂 Nem jött át mitől alélt el.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 22:11:46 // 27707
Nálam pont ezért első mozdulat Dynamicba tenni. Képtelen vagyok elviselni ahogy elvált Normalban. D-ben viszont pont jó, 2000 körül tartja a fordulatot, és visszakapcsol. Engem jobban zavar ha nem kapcsol vissza, szóval nekem így jó, hogy a legkisebb emelkedőre is visszagangol, vagy akár a fék határozott érintésére. Nekem az a benyomásom, hogy az N mód emissziós elvárásokkal túlzottan terhelt üzemmód, a D pedig a műszakilag indokolt, egyben autószerű élményt adó mód :-)
Úgy általában igaz, hogy 2000 alatt nem használom a motort, pláne nem gyorsítok alacsony fordulatról. D-ben magától is kb hozza ezt, szerintem teljesen okés. A többi mód részemről kuka, kifejezetten motogyilkos feeling.
Úgy általában igaz, hogy 2000 alatt nem használom a motort, pláne nem gyorsítok alacsony fordulatról. D-ben magától is kb hozza ezt, szerintem teljesen okés. A többi mód részemről kuka, kifejezetten motogyilkos feeling.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.