Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2023-05-19 14:54:44 // 30857
Ez az autó... már épp mostanában olyan szögletesnek éreztem városban. Erre ma hazafelé a belvárosból, napsütés, ablak lent, bedobott a Spoti egy NFS háttérzene jellegű számot, amit nem tudom honnan húzott elő és asse tudom mi. És akkor egy zöld elérős balra derékszögnél kb mintha azt mondta volna "szögletes, az vagy te". Kézzel beleváltottam, mert akarta, és olyan fluid kanyarodást leművelt, hogy csak pillogtam. Tojt az esp-re, semmi durva belebólintás, csak elfordult körülöttem. Ennek a lelkivilágát kiismerni... Kisüt a nap, egyből nem depis, mehet a buli. Tisztára nő.
Liquid2023-05-19 13:56:34 // 30856
nem is kell érteni, nyugi QrVa jó hangja van :D
RomeoOne2023-05-19 13:15:06 // 30855
a QV hangja kicsit orros

Nem értem ezeket a szakkifejezéseket :D
Nyilván nem Busso-s, ez nem Busso motor. Az én bajom a hangjával, hogy bent nem hallom eléggé, mert túl sok a hangszigetelés :D
SD2023-05-19 11:03:04 // 30854
pedig ha tudná fullgyári:D
SD2023-05-19 11:02:25 // 30853
A szerelvényboltban vettem, a csávó épp bagózott mondtam ne dobja el megvárom:) Erre kérdezett az autóról hogy látja a felnit ez elektromos is?:D:D:D

Mondom nem az tuning:D
SD2023-05-19 11:01:33 // 30852
Én ráraknám a Giu-ra:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-19 10:52:37 // 30851
Zöld rendszám van óccón. Érdekel? :-))
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-19 10:51:50 // 30850
Így van, nagyon drasztikusan jött most szembe, hogy ott termelő gazdaság van, ami működik. Itt meg nyerészkedő gazdaság, ami nem. A szakadék olyan tempóban mélyül, hogy hihetetlen. És a covid, ukrán balhé mind itt nekünk ássa mélyebbre a gödröt.
Az, hogy állami cél azt értem. Mert jól gondolkoznak. Hosszú távon és kooperatív módon. Tajvan különlegesen optimális hely egyébként, mert a kínai gondolkodás és hagyományos világlátás összeállt egy demokratikus rendszerben, ami így mentes az önkényuralmi dolgoktól. Elképesztően hatékonyak. Kína nyilván más, diktatórikus, mégis kevésbé éli meg diktatúrának a kínai, mint itt az Eu-ban ezt a nagy álszabadságot. Mindegy, messzire vezet, az emberek egóját építeni rossz ötlet, a kooperációjukat építeni jó ötlet, Két kínai minden esetben megérti mit mond a másik, és így vagy úgy addig magyaráznak egymásnak, míg ki nem találnak valamit ami mindkettőnek jó, és működik. És ezt tudják sokan is. Két európai meg elküldi egymást a halál f.ára, majd még egymás háta mögött is jól ledegradálják egymást, aztán az erőszakosabb vagy a gazdagabb megoldása győz. Na melyik módszer fog működni?
SD2023-05-19 10:48:43 // 30849
Ezzel szemben mondjuk Shanghai-ban rendszámot már csak kihalálsos alapon kapsz, vagy olyan kategóriás pénzért mint New Yorkban egy taxi licenszet..

Szét van csúszva most a világ, óvatosnak kell lenni:)
SD2023-05-19 10:45:58 // 30848
Ha hidegen, alapjáratközeli röfögős városi bemelegítést követően veszed le a teljesítényt a motorról...

Akkro úgy szól mint egy porszívó, szuszog a turbo, mikrorezgések az örlődő alkatrészek szétrombolják a teljesítményt és a hangot is. Nyilván programból kompenzálja a ECU

Ha terhelés nélkül meg van forgatva előtt 2000-3000 között legalább, és utána lépsz oda egészen máshogy viselkedik, nyilván a program is más.

Ha szétfűtöd akkor is megy csak akkor viszont ugye nagy hőmérsékletekhez már nem szabadna alacsony olajnyomást alkalmazni, ezért nem szeretem pályázás után D-ből kivenni, ha forogjon legyen csak nyomás ha már meleg:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-19 10:42:16 // 30847
Az, hogy itt nem gyártanak semmit? Amit meg de, az presztízs termék, és igazából azt se.. Lásd SKF hajtástechnikai alkatrészek aranyáron. És mivel van gond a tőlem 8e km-re üzemelő gépben? A qva SKF csapágyházzal, amit Franciaországban raknak össze alkatrészekből. Na hol gyártott alkatrészekből? Bingó, Kína.
A szállítás megdrágult, ez is rakódik az árra. Az EU kereskedő több Euroból él meg, nagyobb hasznot rak az árra. Akár naponta emel a végtelenig. Volt olyan, hogy a honlapra kiírt ár már aznap nem volt érvényes. Így bemondta nekem telefonba, hogy ami ott van bruttó, azt számlázzák nettónak, ez van, kell?
Néha az az érzésem, hogy a magas életszínvonalhoz szokott kereskedőket etetem. Áttételesen is, mert az alumínium is drágább, így az egyedi alkatrészgyártás is az, hiába jó barátom csinálja aki nem a munkadíjjal fog megkopasztani. Az alapanyaggal nem tud mit kezdeni. Pár éve egy kis furgonnyi alu volt 5 milla, most befér egy fabia farába..lazán 5 milla alu lemez/tömb.
Az energiaárak is rájönnek szépen. És a vicc, hogy pl Tajvanon most minden olcsóbb már. Régen óvatosan vásároltam, mert drágának tűnt. Most azon kaptam magam, hogy egy 20-asból a családnak összevásároltam egy hatalmas halom ilyen olyan apró ajándékot. Olcsóbb enni, olcsóbb a benzin, és úgy minden. rendesen jól esett költeni a pénzt, mert emberi áron voltak jó dolgok.
Aztán.. bementem egy Soco kereskedésbe. Akksis café racer mocinak álcázott robogó vagy mi, biztos ismeritek. Itthon kettő milla. Ott 1.2-ért kihozom a szíjhajtásos csúcs kivitelt, és ha ügyes vagyok, kapok állami támogatást. Úgy meg haccá'z.
Az autó árakról is kérdezgettem őket. Egy Rav4 egy 10-es. Itthon 14-15.
SD2023-05-19 10:35:39 // 30846
Én elégedett vagyok a Giu gangjával:)))
És no flame RomeoOne, de a QV hangja kicsit orros, nem igazán Bussos, de ugyan így a 2 literes is foroghatna többet jobb lenne.. :)

De közben meg így is szuper:)
A BMW-s hang fogyasztásban és súlyban is jelentkezik:))) Azt meg nem akarjuk:)

A totalcar-on volt egy szavazás mindenki Vtec-nek hallott egy jól megforgatott Ferrari V8-at:)

Teljesen szubjektív, légnyomás és hangulat függő is :)
Sőtt most már kezdem kitapasztalni ha turbo-t kicsit előmeglegíted terhelés nélkül fordulaton pár percig egészen más hangot produkál a motor:)))
SD2023-05-19 10:26:12 // 30845
NA ez szép:)
De ne felejtsd el hogy ez ott támogatott állami cél..
Nem azért olcsó, hanem itt drága mert itt "szabad" piac van... magyarul a forgótőke hitel kamatokat fizeted meg a szolgáltatóknak amit pedig ki nyúl le:D Ebbe ne menjünk bele:D
Tehát az amerikai típusú gazdaság nem versenyképes jelenleg a kínaival ez van.
Elavult lett:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-19 10:24:16 // 30844
Persze persze, csak a hang....XD Ha van gyenge pontja az autónak, az a hangja. Mondjuk ha keményen meg van hajtva, akkor az is rendben van. Kifejezetten a közepes terhelés az, ahol szépnek sehogy nem mondanám. Emelkedőkön pl. ha nem hajtom. Olyankor a fülem elbírná plusz két henger vergődését XD De akár plusz egy hengerét is..
RomeoOne2023-05-19 10:21:43 // 30842
Mi az oka ennek a brutál árkülönbségnek?
SD2023-05-19 10:20:36 // 30841
Ha már akkor sor8:)))) kompresszorral az odabaxna:)))
Vagy akár két Multiair 2.0 sorbakötve:)))
RomeoOne2023-05-19 10:18:49 // 30840
Van a Mercinek 400 lóerős 4 hengerese, szóval lehet az is. Csak a 6 henger urasabb :D

Mint pl. az M340i/M440i, 6 henger, 375-380 ló. Ez a lépcső hiányzik a Giuliánál.
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-19 10:18:39 // 30839
Igazából az Eu gyártók mind ezen küzdenek, hogy bizonyos márkáikat, lehetőleg minél többet felpozícionáljanak. Kb hasztalan szerintem, mert Porsche, Ferrari szint kell ahhoz, hogy sok pénzért presztízst vegyenek a tehetős vásárlók, így elég legyen a drágán adott kis darabszám. Az EU bután megy a falnak. Az egyetlen előnyét, a technológiai előnyt, önként kukázza, csinál egy harakirit a saját belső piacán is, Kína pedig a felskálázott gyártásával letarol mindent, és a know-how is náluk köt ki. Láttuk ezt már egyszer, kétszer, de ahol a hülyeség gyógyíthatatlan, ott harmadszor, negyedszer is megtörténik.
Most voltam Tajvanon, a saját bőrömön érzem már, hogy az EU versenyképtelen. A nemrég megépült ipari gépem számlái még frissek, mély nyomot hagytak a lelkivilágomban és a költségvetésemben is. Kint meg épp véletlenül egy kis tech céghez is el tudtam menni egy diskurzusra. Kb. 20 fő, mérnökökkel és mini gyártókapacitással. Két cnc megmunkáló központ, eszterga, ez-az. Kikérdeztem őket, hogy mi mennyiből épül meg. Esélyünk sincs...
Annyival olcsóbban áll össze egy ipari műszer egyedi alumínium váza, vagy egy optikai asztal gránit tömbbel, hogy nincs keresnivalónk. Ezt úgy érdemes elképzelni, hogy én a precíziós műszerbe nem tudom megvenni a 15 centis gránitlapos megoldást, mert túl drága. Ők csavarozó és összeállító asztalnak használják a 30 centis tömböket. Ugyanez a szervo rendszereknél. Ők egy komplett profi ipari rendszert vesznek annyiból, amennyiből én itt az EU-ban félipari megoldások közt turkálok.
Ott pörög a know-how, az innováció, az ezt kiszolgáló precíziós ipar. Itt meg fizetem a kereskedők hasznát és próbálom a műszaki megoldásokat és az árat úgy belőni, hogy nekem is maradjon valami. Itt az EU-ban semmi nincs. Konkrétan. Elkoptatott márkanevek, presztízs árak, kereskedők mega hasznai és irgalmatlan alapanyag árak. A saját területemen ezt tapasztalom. És ez nem Magyarország, hanem az EU, legtöbb cuccot már kiharcoltam, hogy közvetlenül a gyártótól, vagy a fő kereskedő cégtől veszem. Vagy online gyártói shopból. Így kikerülöm a hazai kis két három fős kereskedő cégeket, akik leszedik a hasznot, és igazából semmit nem értenek ahhoz amit árulnak..
SD2023-05-19 10:15:56 // 30838
Azért tettem D-be mert különben nem hajladndó ezt mutatni:D A-ban volt:P:D Tempomattal araszoltam:D
SD2023-05-19 10:11:55 // 30837


Hmm reggeli dugóban araszolva.. nem hallom hogy küzdene a ventillátor, nem a középállás a 90fok?
Mi lesz nyáron?
SD2023-05-19 10:07:57 // 30836
Én szerintem kevesebb fájdalommal lenne a 2 literből 350 ló:)
Most már érkeznek hírek a 400le-re húzott Giuliákról:)
RomeoOne2023-05-19 09:42:03 // 30835
A Gyuri által említett 350 körüli lóhoz max 1 turbó kéne, nem ez a konfiguráció. Ez már a Q teljesítményszintje lenne, arra meg nincs szükség, mert van jobb megoldás házon belül :)
Úgy meg már megvalósíthatóbbnak tűnik a dolog. De kizártnak tartom ,hogy megjelenne a Giulia ezzel a motorral, miközben a belsőégésűt inkább kivezetik.
carver2023-05-18 21:04:24 // 30834
Európai/amerikai autógyártás vs Kína. Az egész beszélgetés érdekes, de nekem az utolsó résznél jutott eszembe Imparato beszólása, hogy nem akarja odaadni az egész piacot Kínának. Először kétkedve hallgattam Lakatos Gergő véleményét, de jobban belegondolva tényleg nem a manufakturális autógyártás lesz Kína célpontja mert ők nem ebben a nagyságrendben gondolkodnak. Így viszont még több értelmet nyer amit Imparato csinál az Alfával, hogy megpróbálja betolni egy olyan szegmensbe, ahol van fizetőképes kereslet és nem eszi meg reggelire Kína. A Volkswagennek nehezebb dolga lesz...

Az egyetlen baj, hogy abban a szegmensben a legtöbbünk pénztárcája már könnyűnek találtatik...
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-18 20:28:51 // 30833
A kisértés magy lenne, és pont ezzel beszélném le magam róla XD
Ez így jó és kész. :-)
SD2023-05-18 19:43:54 // 30832
És a böhöm cooler meg a két turbo?
RomeoOne2023-05-18 18:01:34 // 30831
Már miért ne férne? Amikor felnyitod a motorháztetőt, nincs ott egy nagy lyuk a motor és a zárhíd között? :D Beférne az, csak a kvázi orr-közép motorosságból sima orrmotor elrendezés lenne, ami nem biztos, hogy jót tenne az autó dinamikájának. Bár, ha a BMW-kbe is belemegy a sorhat... :)
SD2023-05-18 16:54:58 // 30830
Ha csinálnának egy SWB Zagato szerű GT-t abba atom lenne:) még lehetne rajta nyújtani és nem lenne többé SWB:D:D:D
SD2023-05-18 15:57:09 // 30829
szerintem ez a Giuliába nem férne bele :D
SD2023-05-18 15:56:31 // 30828
nekem kicsit lomhának tűnik mintha nagy lenne a forgó tömeg...
hiába pörgős a Giu QV V6 harapósabbnak tűnn:)
SD2023-05-18 15:55:43 // 30827
tényleg elkéne azt olvasni:D köszi:)
RomeoOne2023-05-18 15:31:22 // 30826
Ha már az autó csak a garázsban pihen, a manual-t lehet forgatni :P

WarbiRunner (Gyuri)2023-05-18 15:27:56 // 30825
Azt vágod, hogy kicsit hasonlít a Giulia motorjára? :-) Szerintem sok közös alkatrészük lehet. Ha egy ilyet búcsúzóul beletesznek a Giuliába 350Le-s teljesítmény szinten, egy turbóval, hátsókerék hajtással, esetleg sperrel, akkor elkezdek gondolkozni...XD
SD2023-05-18 15:20:37 // 30824
Az tén nem tudom:)

Szóval nem lehet 300-ra állítani a tempomatot? :P

Öreghiba:D
SD2023-05-18 15:19:27 // 30823
Kicsit groteszk ez hosszúkás motor ezekkel a rábiggyesztett dolgokkal.. :/ két turbó nagy cooler...

A mid engine lenne mehetne felülre a cooler vagy oldalra ki, a turbo-k teljesen V6 jellegű (hot V) elrendezést kapnak csak nincs másik hengersor :P

Akkor ez egy fél-V12?:)

Amúgy parádés:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-18 15:17:54 // 30822
Kamerás cégnél dolgozol, ki tudja miféle kamerák ezek :-) 130 nyilván. Kereken. XDDD
180 vagy 190 fölött nem hajlandó tempomatra, de ezt is mesélték valahol :-) Amúgy az autó képességeihez mérten visszafogott tempón tempomatozok általában :-)
SD2023-05-18 15:01:16 // 30821
SD2023-05-18 15:00:38 // 30820
És mennyire van állítva a tempomatod, mennyire lehet állítani?:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-18 14:42:17 // 30819
Áhh, nem szoktam olyat, én sem szeretem ha a nyakamon vannak. Még a szándékos feltartók mögött is elkocsikázok nyugisan, aztán úgyis megunja. Ha ürül a szélső, index ki, és nyugisan ki is sorolok. Ilyenkor már keresgélik a gázpedált, aztán csalódnak, mert csak simán kisorolok, ahogy szabályos. Nem előzök jobbról XD Itt kezdenek összezavarodni, majd fél perc és kisorlonak, mert már maguknak sem tudják megindokolni hogy mit és miért csinálnak..én meg megnyomom a Res gombot.
RomeoOne2023-05-18 13:53:52 // 30818
Csak ki akartam ugratni a nyulat a bokorból, hogy biztos 30 cm-re mentél a seggében, az volt a baja :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-18 13:41:53 // 30817
A Meguiarsból lehet hogy van egy vékony réteg még rajta. Nem tudom. Direkt megvettem a drága szuperjó waxot, nemár hogy azon kívül hogy maszatol, még foltosodik is. XD
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-18 13:38:48 // 30816
Éppen lehettem volna kevésbé dramatikus :-)
SD2023-05-18 12:53:49 // 30815
Nem lehet hogy valami wax nyomai ezek?
leopop32023-05-18 12:52:15 // 30814
Illetve egy kerámiáztatáson én is gondolkodtam de lehet már csak telifény után lesz
SD2023-05-18 12:52:13 // 30813
Ugyan ebben a 2. állásban mostam tegnap:D Habos lándzsa forgó része összeakad a vizes mosóval:D:D:D küzdelmes, nem tudom.. nem kéne az egyiknek alacsonyabban lennie?:D

Yo hely, mert a viaszt is teljes nyomáson adagolja így a mosószer utáni öblítést el is lehet hagyni :P És amikor nincs tömeg lehet kicsit hagyni rajta a habot dolgozni:))))

De most újítják a Campona Shell mosót is, elvileg végre átvette a Shell, és talán normális lesz:)

A 7-es úton a kis Shellnél az csak végszükség esetén mert nagyon fapad, és a benyájuk sem jó.... legalább is a 100-as..

De a Savolya az a legjobb hetedhét országon:)
leopop32023-05-18 12:50:30 // 30812
Nekem Rossoval van csak tapasztalatom. Legtöbb haveromnak is Rosso a Brerája így ők is arról tudnak beszámolni 😅
Egy ritka Montecalo Blue színű volt még de neki is szép lett.
Egyszer elmehetünk ide kocsit mosni ha Budapesten vagy 😁😉🍀
leopop32023-05-18 12:46:42 // 30811
Ez tetszik, ugyanezt szoktam kb csinálni 😁😁
RomeoOne2023-05-18 12:39:27 // 30810
De mi volt ebben a gonosz? Nem tudott elég gyorsan menni, ki kellett sorolnia, te meg elmentél. Nem jobbról előzted, nem villogtad ki, így is később tett eleget ő a kisorolási kötelezettségnek. Akkor mit villogott? Lemorzézta, hogy ideges a szar kocsija miatt? :D
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-18 12:31:22 // 30809
Én ebben már nem hiszek. Vagyis hiszem ha látom. A rossot könnyű mosni, tiszta sikerélmény. A ződ az kegyetlen, a fekete is könnyebb eset. De megéri. Mert csak. Kerámiáztatni kéne, a feketénél is sokat segített, könnyebb volt tisztán tartani utána.
leopop32023-05-18 12:28:30 // 30808
Savoya parkos mosó tényleg nagyon jó 😁😉
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.