Peti16V2024-07-05 14:39:51 // 35974
Ha cég nevén van az autód, akkor ebben az esetben nem minősülsz fogyasztónak, így a fogyasztóvédelem nem fog segíteni.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-05 14:39:28 // 35973
Amúgy ha az a vége, hogy nekem kell állni a fékcserét, nyilván a közelébe nem megyek márkaszerviznek. Kicserélem itthon. Csak ugye pont ezért vettem új autót, hogy végre NE kelljen baszogatni semmit. Beülök, megyek. Nem luxus pénzköltésre fizettem be az Alfa márkaszervizekbe.
RomeoOne2024-07-05 14:33:17 // 35972
Nem azt mondom, hogy nincs igazad, csak hogy van-e türelmed ehhez a baszakodáshoz. Mert el fogja rontani a kedved és sokkal több keserűséggel fogsz a kocsira nézni utána, mint most.
Elmész pestre a szervizbe emiatt. Megnézik. Mondanak rá A-t vagy B-t. Még ha ott pozitiv is lesz az elbírálás, akkor elkell kezdeniük meccselni az importőrrel, hogy ezt gariba cserélje. Akkor az importőr is elkezdi huzni a száját, hogy mit akarsz egy fél életén már túl lévő kopóalkatrésszel. Közben az idő telik. Neked lehet még 3x el kell vezetned pestre, hogy szemrevételezzék. Az időt és az üzemanyagot megtéríteni senki nem fogja neked. És a végén lehet, hogy majd valami indokkal mégiscsak elhajtanak.
Nem akarlak lebeszélni, de nekem nincsenek jó tapasztalataim. Meg úgy senkinek sem, akit ismerek. Ha van erre kapacitásod, akkor bele kell ugrani. De ha úgy érzed, hogy csak rosszabb idegállapotba lennél, ha nemhogy instant siker, de valószínűleg a végén egyáltalán nem várható siker egy hosszú szopás végén, akkor nem érdemes belekezdeni. Ha csak nem vagy annyira elszánt, hogy keresztes háborút indíts az importőr ellen.
Elmész pestre a szervizbe emiatt. Megnézik. Mondanak rá A-t vagy B-t. Még ha ott pozitiv is lesz az elbírálás, akkor elkell kezdeniük meccselni az importőrrel, hogy ezt gariba cserélje. Akkor az importőr is elkezdi huzni a száját, hogy mit akarsz egy fél életén már túl lévő kopóalkatrésszel. Közben az idő telik. Neked lehet még 3x el kell vezetned pestre, hogy szemrevételezzék. Az időt és az üzemanyagot megtéríteni senki nem fogja neked. És a végén lehet, hogy majd valami indokkal mégiscsak elhajtanak.
Nem akarlak lebeszélni, de nekem nincsenek jó tapasztalataim. Meg úgy senkinek sem, akit ismerek. Ha van erre kapacitásod, akkor bele kell ugrani. De ha úgy érzed, hogy csak rosszabb idegállapotba lennél, ha nemhogy instant siker, de valószínűleg a végén egyáltalán nem várható siker egy hosszú szopás végén, akkor nem érdemes belekezdeni. Ha csak nem vagy annyira elszánt, hogy keresztes háborút indíts az importőr ellen.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-05 14:20:44 // 35971
A helyzet az, hogy a rengeteg papír közt ami az autó vásárlásához kell, nincs egy konkrét dokumentum ami a szerződéses jótállás fogalmának megfel. Semmi. Az autóra 3 év jótállást kaptam (kaptam?) ami alapesetben nem azt jelenti hogy odaviszem és kicserélnek bármit. Ezt nem is várom el. Viszont ilyen nincs hogy lepattintanak, hogy ez ilyen. A jótállás lényege az, hogyha én a jótállási időn belül jelzek egy hibát amit gyártáskor fennálló minőségi hibának gondolok, akkor az eladónak kell bizonyítania hogy ez mégsem gyártáskor fennálló anyagminőségi hiba, hanem esetleg én csináltam valamit rosszul. Ennyi. Nem nekem kell szakértőt fizetnem arra, hogy megvizsgálja azt a rohadt féktárcsát, hogy eleve szar minőségű volt. Úgy látom, hogy az Alfa szereti azt a taktikát alkalmazni, hogy jogilag rizikósabb helyeken inkább szó nélkül javítja az ilyesmit, ahol kevésbé evidens hogy a fogyasztók tisztában vannak a jogaikkal és élnek is vele, ott inkább sunnyognak.
RomeoOne2024-07-05 14:15:31 // 35970
Még a középmotoros hátsókerekeseknél is az első szokott nagyobb lenni. Orrmotorosoknál mindig. Egyedül a farmotoros Porsche-knál láttam olyat, hogy egyforma vagy talán némileg nagyobb a hátsó.
RomeoOne2024-07-05 14:11:28 // 35969
Egy próbát megérhet, de nem valószínű, hogy lesz bármi foganatja. A fogyasztóvédelemtől majd kapsz 30 nap múlva egy választ, hogy próbálkozz mediátorral. Én a kezdetektől hibás katalizátor szenzorommal, amitől folyton limp mode-ban volt az autó, újkorától 7 hónapig, sem tudtam semmit jogilag érvényesíteni. Így jártam. Mindenki egymásra mutogatott, balfasz volt a szerviztől kezdve az importőrön át a gyártóig mindenki.
Most egy 30e km-es, 3 éves fékkel, ami kopóalkatrész... Egy próbát érdemes tenni, talán egy sokéves jogi csatározás után még némi kompenzációt is megítélnek. Vagy nem, csak az ideget etted és a pénzt költötted.
Ha van jogsegély biztosításod, ami fedezi ezeket, pl. a DAS-nál, akkor megérheti nekik átadni az ügyet, de amúgy a legolcsóbb és legkevesebb stresszel járó megoldás - és erre nagy pénzt mernék tenni - ha kifizeted a fékcserét.
Most egy 30e km-es, 3 éves fékkel, ami kopóalkatrész... Egy próbát érdemes tenni, talán egy sokéves jogi csatározás után még némi kompenzációt is megítélnek. Vagy nem, csak az ideget etted és a pénzt költötted.
Ha van jogsegély biztosításod, ami fedezi ezeket, pl. a DAS-nál, akkor megérheti nekik átadni az ügyet, de amúgy a legolcsóbb és legkevesebb stresszel járó megoldás - és erre nagy pénzt mernék tenni - ha kifizeted a fékcserét.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-05 13:49:29 // 35968
Egyébként már azon gondolkozok, hogy elmegyek a fogyasztóvédelemig. Iszonyat bosszant ez, pedig nem vagyok egy problémázós alkat.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-05 13:45:21 // 35967
Az enyém attól ment gatyára, hogy nincs motorfék az autón, és hegyvidéken autóztam vele. Az a durva, hogy már a teljesen átlagos 1-es út, A10-es szakaszon (Erdély) meglilultak a féktárcsák úgy, hogy 1.6 renault Fluence és Skoda Octavia mögött autóztam nyilvánvalóan nem versenytempót. Aztán felmentünk 2000m-re néhányszor, és lefelékben egyszerűen nincs biztonságérzet a motorfék hiánya miatt.Állandóan a féket kell nyomogatni, és rendesen azon jógáztam, hogy legyenek szakaszok ahol hűteni tudom. Iszonyat óvatosan jöttem lefelé, próbáltam olyan íveket venni, hogy óvatos fékkel, egyenletesen jöjjek lefelé, ne legyen hirtelen meglendülés, nagy lassítás. Soha egyetlen autómmal sem kellett ezen legózni. A 146 TD szar fékkel is vidáman rombolt lefelé a Bihar hegységből, az alapnál is alapabb, elöl sem hűtött tárcsájának semmi baja nem lett. Hátul dob.. annak se, nyilván.
Lényeg, hogy a hátsó tárcsák jól elszíneződtek, és ez le sem kopott többé. Ekkor viszont még hónapokig tökéletes volt a fékezés érzet, jóval később kezdett remegni és morogni, simán az Alföldön, az M3-mas autópályán tűnt fel először. Ősszel a téli kerékre váltáskor körbenéztem, és egyértelmű, hogy a tárcsa szinte új vastagságon van, a váll nulla. A betétek is teljesen jók, rengeteg volna még bennük, kb még egy 30-as. Csak éppen az anyagukkal valami lett, szerintem a tárcsa meg is hullámosodott. Morog, remeg.
Lényeg, hogy a hátsó tárcsák jól elszíneződtek, és ez le sem kopott többé. Ekkor viszont még hónapokig tökéletes volt a fékezés érzet, jóval később kezdett remegni és morogni, simán az Alföldön, az M3-mas autópályán tűnt fel először. Ősszel a téli kerékre váltáskor körbenéztem, és egyértelmű, hogy a tárcsa szinte új vastagságon van, a váll nulla. A betétek is teljesen jók, rengeteg volna még bennük, kb még egy 30-as. Csak éppen az anyagukkal valami lett, szerintem a tárcsa meg is hullámosodott. Morog, remeg.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-05 13:26:20 // 35966
ZAREAEBN5M7649983
Liquid2024-07-05 13:20:59 // 35965
Szerintem gáz, hogy ilyen, de ahogy látom majd mindenkinek ilyen, szóval normális :)
Nem volt még soha hátsókerekes autóm, ami ráadásul tele van rakva elektronikával, így nem tudom mennyire normális ez. A 159 állandó összekeres volt, ott a "normális, megszokott" módon a hátsó tárcsa gyakorlatilag nem kopott semmit, azt kb. 210e-nél cseréltem, valószínűleg gyári volt.
A Stelvio-n 56e körül volt a csere.
Így nézett ki:
Nem volt még soha hátsókerekes autóm, ami ráadásul tele van rakva elektronikával, így nem tudom mennyire normális ez. A 159 állandó összekeres volt, ott a "normális, megszokott" módon a hátsó tárcsa gyakorlatilag nem kopott semmit, azt kb. 210e-nél cseréltem, valószínűleg gyári volt.
A Stelvio-n 56e körül volt a csere.
Így nézett ki:
Shadin2024-07-05 13:18:47 // 35964
Kérhetek valakitől egy Veloce vagy nagyfékes Giu alvázszámot?
Shadin2024-07-05 13:12:06 // 35963
De ez akkor most gáz, vagy normális?
ill. Warbié mitől ment gatyára?
ill. Warbié mitől ment gatyára?
Liquid2024-07-05 13:10:29 // 35962
ilyen a popszakma :) az enyém is hasonlóan nézett ki
SD2024-07-05 12:47:35 // 35961
Hátsó kerekes autóknál szokott izmosabb lenni mert elvileg a motort is meg kell tudja fogni, vagy legalább is felülbírálni.
Shadin2024-07-05 12:31:48 // 35960
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-04 19:19:46 // 35959
Hátul nem gyakran nagyobb, de igazából olasz, tehát mittudomén :-) A képek alapján van hátra amit én tettem fel képet kis fék, más alakú nyereggel. Van amit Shadin tett fel az autójáról, pont olyan nyereggel mint ami az enyémen is van, de kisebb tárcsával. És van amit a sajátomról fotóztam. Ez három féle, még ha méretben ebből kettő lehet egyezik is. A lényeg, hogy valójában mind nagyon jó, csak mind szar XD A hátsó fék gond azóta visszatérő gond külföldi fórumokon is mióta a Giuliát árulják. 10-15e km alatt döglenek meg hátsó tárcsák, és az egyik helyen szó nélkül cserélik, máshol szivatják a vevőt. Hisz azért vett új autót, hogy hordhassa pár évesen féket cserélni. Aztán a vevők egy része szépen el is pártol örökre.. és bocs..én sem tudom ezt megemészteni, iszonyat rossz élmény egy szinte még új autónál ez, hogy ugyanúgy kínlódhatok vele, mintha vettem volna egy lekotlott használtat.
Volt és van másik autóm, tudom mi a reális fék kopás.
Volt és van másik autóm, tudom mi a reális fék kopás.
SD2024-07-04 16:53:11 // 35958
Én úgy láttam a 260-as dízelre is hátra 292-őt hoz, minima, illetve a 320, mi a harmadik méret?
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-04 14:32:57 // 35957
A képek alapján legalább három féle hátsó variáció van.
Shadin2024-07-04 11:33:16 // 35956
SD2024-07-04 09:51:11 // 35955
SD2024-07-04 07:52:24 // 35954
SD2024-07-04 07:46:09 // 35953
A 150 pacis dízelen: unix
Hátulra 320-as és 292-es féktárcsát hoz.
Előre pedig akkor 330, 300, és 260
Engem legjobban a nyiszohás bosszant jelenleg, így nem szólhat egy autó fékje...
Céges parkolóba lemenet, megállni.. nem foghatom rá hogy ja ez ilyen prosche tuning:D
Mert nem sivít hanem konkrétan nyiszorog..
Hátulra 320-as és 292-es féktárcsát hoz.
Előre pedig akkor 330, 300, és 260
Engem legjobban a nyiszohás bosszant jelenleg, így nem szólhat egy autó fékje...
Céges parkolóba lemenet, megállni.. nem foghatom rá hogy ja ez ilyen prosche tuning:D
Mert nem sivít hanem konkrétan nyiszorog..
quash2024-07-03 21:20:01 // 35952
Ha van türelmed nyomogasd végig! :)
https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/alfa-romeo-giulia-952-2-0-952aba25b/000121698-1
Fent hozza az összes "típust", és azt hogy milyen fékkel szerelték.
Milyen dizelben volt 260-as tárcsa?
https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/alfa-romeo-giulia-952-2-0-952aba25b/000121698-1
Fent hozza az összes "típust", és azt hogy milyen fékkel szerelték.
Milyen dizelben volt 260-as tárcsa?
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-03 20:14:56 // 35951
Sőt, akkor mégis pont annyi verzió van hátul is. Az én képem dízelé lehet. A te hátsó féked ahogy elnézem a nagyfelnis képeken a kettő közti méret kb. Olyan nyereggel mint az enyémen, de a nyereg hátrébb van fordítva.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-03 20:08:02 // 35950
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-03 20:03:34 // 35949
Hátul is nagyobb a Veloce fék, ezer százalék :-)
Shadin2024-07-03 19:57:35 // 35948
Az integrált kézifékes "sima" nyereg, de tárcsa és betét biztosan nagyobb hátul a Veloce-n
SD2024-07-03 19:47:27 // 35947
Namost:
Volt ugye a dízelen 260-as
Van az én 300-asom
Van a veloce 330-as
És van a QV 360-as
Hátul nem hinném hogy ennyi változat lenne,
Ebból két félét lattam eddig.
Az integrált kézifékes, és a QV külön féknyergest.
Volt ugye a dízelen 260-as
Van az én 300-asom
Van a veloce 330-as
És van a QV 360-as
Hátul nem hinném hogy ennyi változat lenne,
Ebból két félét lattam eddig.
Az integrált kézifékes, és a QV külön féknyergest.
SD2024-07-03 19:09:06 // 35946
Mennyi hasznos válasz! Király csapat!;)
A fék hatással nincs bajom, ehhez a teljesítményhez ok bőven.
Elmelegíteni nem tudtam még, pedig próbáltam:D
Ami ellene szól:
- a vashang… ezt megmutatom majd a szervízben is de valami váll, sorja bármimlesz.. már nem tűnik el nagy félezés után vagy mosás után, üzemmelegen bizonyos sebesség alatt, bizonyos erő felett úgy szól mint amiben nincs betét..
- ha nőne majd a paci akkor már lehet nem lenne elég
- a 19 kerék kérné:D meg a luggatott tárcsát majd meglátjuk:D
Szóval nincs sürgőssége csak ha egyszer tárcsa cserére kerülne sor, megfontolandó.
A fék hatással nincs bajom, ehhez a teljesítményhez ok bőven.
Elmelegíteni nem tudtam még, pedig próbáltam:D
Ami ellene szól:
- a vashang… ezt megmutatom majd a szervízben is de valami váll, sorja bármimlesz.. már nem tűnik el nagy félezés után vagy mosás után, üzemmelegen bizonyos sebesség alatt, bizonyos erő felett úgy szól mint amiben nincs betét..
- ha nőne majd a paci akkor már lehet nem lenne elég
- a 19 kerék kérné:D meg a luggatott tárcsát majd meglátjuk:D
Szóval nincs sürgőssége csak ha egyszer tárcsa cserére kerülne sor, megfontolandó.
G-MANN🍀2024-07-03 17:47:35 // 35945
Ramegy a 17!
Nálam csak első fék tárcsa és betét volt cserélve, hátsó tárcsa kb újszerű, gyari szerelésű hatsó betét kb félidős.
44ekm
Nálam csak első fék tárcsa és betét volt cserélve, hátsó tárcsa kb újszerű, gyari szerelésű hatsó betét kb félidős.
44ekm
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-03 15:55:45 // 35944
Részben erről beszélek. Nekem a Veloce fék van, érezhetően nagyon könnyen gyűri le a gumi tapadását. Nagyobb átmérőn van nagyobb fékerő elöl hátul, sokkal könnyebben jut el a tapadáshatárig. Amit egyébként én szeretek, akár gokartnál ki lehet próbálni a hatását. Amúltkor pont volt egy ilyen két menetes gokartozás amikor második körben jobb fékem volt, érezhetően. Az időeredmény közel ugyanaz volt, hajszállal mentem jobbat a gyengébben menő, de nagyobbat fogó fékű gokarttal. Egy tized ha jól rémlik. Mégis kontrollban sokkal jobban tetszett az "élesebb" fék, nem rugdostam annyira.
Másik aspektus. Ezer százalék, hogy 30e km alatt elfogyott volna afékem, ha nem Veloce fékes az autóm. Ezen lényeges kopás nincs, de üveges hátul, vagyis a hőterhelést ez sem bírta . Szóval a nagyobb fék előnye, hogy elvileg tartósabb, ha nem ég szét hegyvidéken az eleve szar anyaga miatt. Így annyi előnye van, hogy legalább drágább cserélni..:-(
Amúgy meg nagyon szeretem ezt a féket, bármikor újra a nagy féket választanám, érezhetően pont jó, nekem ez nagyon fekszik amikor nem tiprós, hanem töredék fékerőn már tapadás határt lehet keresgélni. És nyilván gumi függő is, ahogy a szaki mondja.
Másik aspektus. Ezer százalék, hogy 30e km alatt elfogyott volna afékem, ha nem Veloce fékes az autóm. Ezen lényeges kopás nincs, de üveges hátul, vagyis a hőterhelést ez sem bírta . Szóval a nagyobb fék előnye, hogy elvileg tartósabb, ha nem ég szét hegyvidéken az eleve szar anyaga miatt. Így annyi előnye van, hogy legalább drágább cserélni..:-(
Amúgy meg nagyon szeretem ezt a féket, bármikor újra a nagy féket választanám, érezhetően pont jó, nekem ez nagyon fekszik amikor nem tiprós, hanem töredék fékerőn már tapadás határt lehet keresgélni. És nyilván gumi függő is, ahogy a szaki mondja.
RomeoOne2024-07-03 15:24:53 // 35943
Egy nagyobb féktől nem lesz erősebb a fék. Amíg egy fék tudja blokkolni a kerekeket, addig erősebbet nem tudsz csinálni. A nagyobb fék lényege, hogy sokszor tudja ezt megcsinálni.
Mert ha fék után megint a gázba lépsz és utána megint erőset fékezel, aztán még 5x, akkor egy kisebb fék elkezd fáradni az aalcsonyabb hőkapacitás és kisebb hődisszipáló képesség miatti túlforrósodástól, míg egy nagyobb bírni fogja.
Mert ha fék után megint a gázba lépsz és utána megint erőset fékezel, aztán még 5x, akkor egy kisebb fék elkezd fáradni az aalcsonyabb hőkapacitás és kisebb hődisszipáló képesség miatti túlforrósodástól, míg egy nagyobb bírni fogja.
Shadin2024-07-03 15:10:42 // 35942
Ezt némileg igazolja, hogy a GT 330-as upgrade-jével nem lett erősebb a fék, pont ugyan olyan vele megállni mint a 28x mm-essel előtte.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-03 14:46:35 // 35940
Úgy rémlik hogy Giuliaformuson volt ilyen kérdés, és Veloce-ra felment a 17-es.
A 360-ason tök fölösleges gondolkozni is, a 200 lovas alatt a Veloce fék irtózatosan nagyot fog. Én is vallom, hogy fékből sosem elég, de ez egyszerűen még a normál használaton túl is elég (egy versenyautó más kérdés). Ma pont próbáltam ilyen 130-140 körüli tempókról. Nem tudsz annyi tapadást csinálni hogy olyan fél meggyőződéssel taposva már ne dolgozzon összevissza az elektronika. A kedvenc okmányirodámban voltam tükörsima aszfalton, kanyargós, fákkal szegélyezett úton.. épp átírni a vasat. :-) Ahogy kell.
A közveszélyen innen, az unalmas guruláson túl.
A 360-ason tök fölösleges gondolkozni is, a 200 lovas alatt a Veloce fék irtózatosan nagyot fog. Én is vallom, hogy fékből sosem elég, de ez egyszerűen még a normál használaton túl is elég (egy versenyautó más kérdés). Ma pont próbáltam ilyen 130-140 körüli tempókról. Nem tudsz annyi tapadást csinálni hogy olyan fél meggyőződéssel taposva már ne dolgozzon összevissza az elektronika. A kedvenc okmányirodámban voltam tükörsima aszfalton, kanyargós, fákkal szegélyezett úton.. épp átírni a vasat. :-) Ahogy kell.
A közveszélyen innen, az unalmas guruláson túl.
SD2024-07-03 13:27:14 // 35939
Legutóbbi inspekcióm alapján az első féktárcsám viseletesebb, a hátsó szinte újszerű, a betét olyan félidős lehet.
SD2024-07-03 13:26:13 // 35938
Napi találóskérdés:)
300-as fék van fent nekem elől:)
330-as a veloce, ha esetleg a tárcsa cserekor előre ilyen fék kerülna majd nyereggel, arra rámegy még a 17" kerék?
Nyilván a 360-as QV fékre nem:) Vajh ha az kerülne rá:D:D:D akkor egyéb főfékhenger bármi az gondolom ugyan az.. az elektormos fék miatt nem hinném hogy több félét csinálnak... csak mégis 6 dugattyúba több nyál megy nagyobbat kell rajta tolni, vagy csak fékerő és elfordulás mér a ketyere?
Hmm
300-as fék van fent nekem elől:)
330-as a veloce, ha esetleg a tárcsa cserekor előre ilyen fék kerülna majd nyereggel, arra rámegy még a 17" kerék?
Nyilván a 360-as QV fékre nem:) Vajh ha az kerülne rá:D:D:D akkor egyéb főfékhenger bármi az gondolom ugyan az.. az elektormos fék miatt nem hinném hogy több félét csinálnak... csak mégis 6 dugattyúba több nyál megy nagyobbat kell rajta tolni, vagy csak fékerő és elfordulás mér a ketyere?
Hmm
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-02 19:02:02 // 35937
Az nem szól bele, nekem van , még csak nem is CAN buszos. Leszimulál egy gombnyomást amikor tápot kap ,ennyit művel.
SD2024-07-02 17:52:26 // 35936
Esetleg start-stop kiiktató elektronikád van vagy valami mók? Ami beleszólhat?
SD2024-07-02 17:51:28 // 35935
Vagy megtanítanak nem tudni vezetni:D
RomeoOne2024-07-02 17:34:04 // 35934
Bizonyos konzervatív nézetek szerint ezek a vezetestámogató cuccok azoknak kellenek, akik nem tudnak vezetni 😛😆
SD2024-07-02 17:09:53 // 35933
Hehe ma volt értelme a ráfutás gátló bimbammolásnak.
Már megtanultam a hangját feltétlen reflexben van. És noha nem volt útban az autó ami megállt, de vlaóban kellemetlen sziut lehetett volna előle ha átcsúszok a másik sávba miatta...
Mert hogy követtem egy Dacia valamit, és befodult az úttal együtt Mátyásföldön és abban a pillanatban satu és kirakta az indexet amiből semmit nem fogtam fel.
És az autó szólt hogy ha itt befordulsz bajban leszel, még látótérben volt csak nem érzékeltem hogy teljesen megállt. Így kényelmesen intenzív fékezéssel a mögöttem lévőt sem veszélyeztetve meg tudtam állni.
Most vagy az a baj hogy 3-kor keltem vagy csak tényleg jó ez a cucc.. :)
Már megtanultam a hangját feltétlen reflexben van. És noha nem volt útban az autó ami megállt, de vlaóban kellemetlen sziut lehetett volna előle ha átcsúszok a másik sávba miatta...
Mert hogy követtem egy Dacia valamit, és befodult az úttal együtt Mátyásföldön és abban a pillanatban satu és kirakta az indexet amiből semmit nem fogtam fel.
És az autó szólt hogy ha itt befordulsz bajban leszel, még látótérben volt csak nem érzékeltem hogy teljesen megállt. Így kényelmesen intenzív fékezéssel a mögöttem lévőt sem veszélyeztetve meg tudtam állni.
Most vagy az a baj hogy 3-kor keltem vagy csak tényleg jó ez a cucc.. :)
SD2024-07-02 14:03:02 // 35932
SD2024-07-02 14:02:30 // 35931
A kerék trükkös dolg, mert 1 kerék is rázhatja a kasznit ha tojás pl. a felni.
Vagy bizonyos sebességnél összeadódhat több kerék egyeneletlensége és eltalálva a bódé saját frekvenciáját berezonál, majd magasabb sebességen elhallgat.
Aztán még ott a futómű lógás ami előbb megeszi a gumit majd ráz, és vagy..
1. egyenletesen kopott gumi + centrir
2. beállított futómű
3. nem az M7 külsőben:D
Vagy bizonyos sebességnél összeadódhat több kerék egyeneletlensége és eltalálva a bódé saját frekvenciáját berezonál, majd magasabb sebességen elhallgat.
Aztán még ott a futómű lógás ami előbb megeszi a gumit majd ráz, és vagy..
1. egyenletesen kopott gumi + centrir
2. beállított futómű
3. nem az M7 külsőben:D
RomeoOne2024-07-02 12:41:18 // 35930
Leszámítva, hogy bizonyos kerékfordulatnál pont rezonálhat a rugó, én azt tapasztaltam, hogy egy kiegyensúlyozatlan vagy tojás alakú kerék annál jobban ráz, minél nagyobb a sebesség.
Amióta új gumik vannak fent, mint ha felhőn siklanék (M6-os németországi szakaszán tesztelve :D )
Amióta új gumik vannak fent, mint ha felhőn siklanék (M6-os németországi szakaszán tesztelve :D )
Gabor F2024-07-02 12:41:02 // 35929
Már van is időpontom a gumishoz!
SD2024-07-02 02:37:31 // 35928
Én odafele 85-el mentem egy lakókocsi után:D a 6-oson:D:D:D Nem rázott:)
Ilyen pályajáró lévén nem vagyok hozzászokva hogy előzgetni kell nem is siettem.. de azért mindennek van egy határa:D
Elég sok rendőr volt kint a 6-os dunaújvárosi szakaszán, minket vártak?:D
Ebben az esetben indokolt is hogy nem nyomtam:D
Ilyen pályajáró lévén nem vagyok hozzászokva hogy előzgetni kell nem is siettem.. de azért mindennek van egy határa:D
Elég sok rendőr volt kint a 6-os dunaújvárosi szakaszán, minket vártak?:D
Ebben az esetben indokolt is hogy nem nyomtam:D
aranytl2024-07-02 00:03:35 // 35927
Mert Te a belső sávban jársz és nem 140-nel :D
240-nel nekem sem rázott :P
240-nel nekem sem rázott :P
RomeoOne2024-07-01 21:25:28 // 35926
Az M6-oson elég sokat járok, de az nem ráz, az biztos. Lehet kellene egy centrír a kerekekre.
Gabor F2024-07-01 20:50:28 // 35925
Én nem nulláztam, sem akarattal, sem véletlenül! :) Ráadásul a feleségem vezette, ő meg a gomb létezéséről sem tud! :)
Én sem pipáltam még ilyet. Erről a kis akksiról vagy elemről még nem hallottam. A nagy akksi valószínűleg jó, mert ha elfelejtem lelőni a start-stoppot, akkor az utca végén le is állítja a motort. Egyébként semmilyen hibakódot nem dobott még az autó! kopp-kopp
AlfaCityre az M6-osn mentél? Nem rázott az aszfalt itt-ott? Azt hittem, hogy a rossz hátsó gátlók miatt éreztem, de most is csinálta óra szerint 140-nél.
Én sem pipáltam még ilyet. Erről a kis akksiról vagy elemről még nem hallottam. A nagy akksi valószínűleg jó, mert ha elfelejtem lelőni a start-stoppot, akkor az utca végén le is állítja a motort. Egyébként semmilyen hibakódot nem dobott még az autó! kopp-kopp
AlfaCityre az M6-osn mentél? Nem rázott az aszfalt itt-ott? Azt hittem, hogy a rossz hátsó gátlók miatt éreztem, de most is csinálta óra szerint 140-nél.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.