Fórum >> Típusok >> Giulia

Peti16V2024-07-11 22:12:55 // 36080
Ma óriási beruházást eszközöltem, de úgy érzem jó befektetés volt. Mindig is zavart, hogy hiába állítom oldalra a napellenzőt, annyira keveset takar, hogy csak ritkán ér valamit. De valószínűleg más autóknál is így van, mert a kínaiak ontják a különféle megoldásokat. Egy ilyet vettem, kemény 6 e ft volt szállítással, de ha valakinek van ideje megvárni (nekem most nem volt), akkor Kínából 1500ből megvan:


Nem tudom mennyire látszik, két gumipánttal kell rögzíteni a napellenzőre, és így lefelé és oldalra is ki lehet húzni belőle egy kis plusz műanyag lemezt, amit letakarja az érzékeny részeket. Ma teszteltem, nekem nagy előrelépés, hogy nem égeti szét a fejemet a nap. Egyetlen hiányossága, hogy amikor előre a szélvédő mögé van hajtva, olyankor balra nem lehet bővíteni, pedig ott is komoly lyuk van, amit le kéne takarni.
Sosem értettem, hogy ezt miért nem oldják meg normálisabban az autógyártők…
Peti16V2024-07-11 21:57:44 // 36079
Én is próbáltam leállítani, de nem engedte, mert nem volt P-ben, illetve ugy beteszi ő magától, ha leállítod, de most nem ment neki. Asszem akkor írta ki, hogy lépjek a fékre, és talán utána tért észhez.
Peti16V2024-07-11 21:56:15 // 36078
Szabim után elküldöm a Brembónak, csak majd emlékeztess rá! 😉
lieszko2024-07-11 21:51:57 // 36077

A Yellowstuff betét sárga része kitűnően beleolvad a gyári sárga féknyereg környezetébe.
De a hátulja, amit a nyereg nem takar amúgy itt is fekete.
Viszont sokkal jobban porol, mint a gyári.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 21:19:22 // 36076
A mosóban a víz lehűtötte 😄
Zselé2024-07-11 21:06:40 // 36075
Nekem ma az első parkszenzor vadult meg. Korábban 2-3 alkalommal kiírta, hogy Park Sensor unavailable, szóltam is, és az egyi szenzort azt hiszem cserélik gariban. Ma viszont a dugóban jó 5 méterre az előttem menőtől folyamatosan sípol… ezt játszotta, kikapcsoltam a gombbal. Erre visszakapcsolt! Majd kiírta, hogy clean the sensor. Elvittem mosóba, lemostam, azóta nem csinálta. De nem is volt koszos..
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 21:04:03 // 36074
A gondom az, hogy senkit nem is érdekel hogy mi okozhatta. Az Alfa hivatalos oldalán az online chat ügyfélszolgálat is csak addig kommunikált velem amíg le nem írtam a panaszom. Válaszra sem méltatnak. 😔
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 20:59:21 // 36073
Igen, egyszer csinált ilyet. A lányomat vittem versenyre Budapestre, és a parkoló sorompó előtt pont így jártam. Elsötétedett a választó kar, és nem csinált semmit. Windows módszerrel leállítottam, gyújtás le, gyújtás vissza, beindít, és megjavult. Ez kb 15e km-nél lehetett. Azóta semmi hasonló nem fordult elő.
Peti16V2024-07-11 20:11:05 // 36072
Tegnap nagyon furcsa dolgot produkált az autó, rendesen megállt bennem az ütő, mert holnap reggel indulunk nyaralni egy hosszabb útra: megálltam a házunk előtt az út közepén, hogy betolassak a kapu elé, majd raktam volna a hátramenetet, de a váltókar “elnémult”, nem világított egyik betű sem, tök sötét volt a kar teteje, és bármerre húztam, semmi nem történt. Olyan volt, mintha a fékpedál lenyomása nélkül akartam volna fokozatot választani, ki is írta, hogy press brake pedal, de álltam a pedálon…
Picit vártam, le majd visszaléptem a fékre, és egyszer csak megjelentek a fények és bevette a rükit. Rendesen rám hozta a frászt.
Ma sokat jöttem-mentem, de szerencsére semmi hasonlót nem tapasztaltam, uh remélem csak pillanatnyi hiszti volt! Arra gyanakszom, hogy a fedélzeti elektronika vagy az akku ki van a nagy melegtől, mert az utóbbi pár napban véletlenszerűen elnémította magától a rádiót is.

Járt már így innen valaki?
Peti16V2024-07-11 20:01:36 // 36071
Sosem volt dolgom EBC-vel, nem tudom megmondani, de azt tudom, hogy az Ate Ceramic-ot és a TRW Dtec-et nagyon sokan szeretik.
Peti16V2024-07-11 19:59:14 // 36070
Ma megnéztem, hogy az enyémen milyen, de sem a tárcsán nem látok semmi rendelleneset, sem a betét nincs még elkopva (59.900 km van most benne):


Nehéz megmondani, hogy nálad mi okozhatta ezt az elvaltozást.
SD2024-07-11 13:25:59 // 36069
nemááá:D
Piritu - 1.000.0002024-07-11 13:17:21 // 36067
Akkor ne áruld el neki hogy George Cloones is a Comoi tónál lakik :-)
Shadin2024-07-11 12:33:44 // 36066
OCD :-) Nekem a pirossal nem működik sem a zöld sem a sárga, nem bírnám nézni :-) A piros meg nincs asszem kicsiben.
Shadin2024-07-11 12:31:31 // 36065
Mi mnegállunk és megszállunk, reggel meg oda-vissza :-)
SD2024-07-11 11:28:06 // 36064
akkor nekem red stuff kell?:D
ez csemege annak aki tudja mi van a gép alatt:)))
mondjuk az én felnimnél mindegy...

de úgy megörülök miko meglátom a piros féknyereget néha:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 11:08:09 // 36063
Az Ate Ceramic nekem szimpi. De nem is a betéttel lesz gond. Ha az Ate tárcsák gyári minőségűek, akkor szétégnek, majd ilyen szemcsés rozsdakupaccá alakulnak. 😅
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 11:04:22 // 36062
Szerinted miért a yellowstuff betéttel szemezek? 🤔😂
De csak ha pont olyan sárga mint a nyereg..
SD2024-07-11 11:01:42 // 36061
Stelvio-n elgondolkoztam útközben lenne és +5 óra menetidőt jelent ami kb. egy nap veszteség. És több száz km-et kell menni alsóbb rendű utakon miatta.

Látványban über jó, de tényleg minden képen ott vannak a biciklisek, de most fullra pakolt autóval biciklisek közt egyensúlyozni, féket kivégezni, ez valahogy nem az a feeling amire vágyok.. ja és úgy hogy aznap már vezettem minima 500-1000 km-et:D

Talán visszafele de oda irányban én azthiszm kihagyom bár Asszony nyúz a Como lake meg ilyenek miatt.. szóval még képlékeny:D
Tocke2024-07-11 10:27:53 // 36060
Csak a zöld EBC-ről tudok véleményt mondani (a féknyereg nem piros), 159-esre vettem, kisfékes. A felni tisztítást azóta el lehet felejteni. Amúgy sem vagyok egy padlógáz-satufék mániás, de a fékpor a minimálisra csökkent. Viszont, sztem a fékem nem is harap annyira, mint a régi betétekkel. (sima ATE). Úgy vettem észre, hogy adott szituációknál keményebben kell a pedálra lépnem.
Shadin2024-07-11 09:57:28 // 36059
ATE ceramic-ról jókat olvastam, semmiképpen nem rosszabb a fékhatás meg stb. tulajdonságai, csak nem porol, cserébe másfélszer kétszer drágább mint egy jó AM betét, bár a gyári (Jurid) Alfa Romeo-s betét áránál még így is kevesebb.
Van még ugye az EBC, azzal nekem is jó tapasztalatom van, de az még rdágább mit az ATE ceramic. Mondjuk ez megint a majom/banán esete. EBC OEM 50e, Green 70e, Yellow 90e, ATE ceramic 74e a kisfékre. Mindegy lenne, csak hogy menjen az ember biztosra?
Aug. végén megyek a Stelvióra oda-vissza melyik betét bírná? A tárcsák ATE. A színes EBC-kkel az a bajom, (bocsi OCD) hogy a piros nyergek mökül kilógnak és faxul néznek ki :-) Milyen lehet a sima Fekete EBC mondjuk az ATE ceramic-hoz képest?
SD2024-07-11 09:03:34 // 36058
Nekem is ezzel a rozsdával próbáltak a márkaszervízben először...

garázsban áll az autó? mondom igan..
még útközben is ritkán éri eső:D

akkor áttértek a megégett a fék szövegre..:P


Szerintem azért nehéz mert két oldal közt nem nehéz megosztani a felelősséget...
- a gyártó valamit költségoptimalizál..
- az user állat mód vezet...

végeredmény megy a hárítás... mert ezt ember nincs aki megmondja...
és ki fog egy fék miatt anyavizsgálat meg mindent elindítani...

másrészről szerintem viszont:
a. a fék elkopott az user állat mód vezetett
b. a fék tönkrement elkopás előtt = szarból van

értem én hogy nem garis meg semmivel nem lesz jobb ha lecserélik de erre nincs valami megoldás, akkor szálljanak be az EBC fékbe egy szett gyári fék árával:D

ez tök életből ellesett megoldásnak tűnik, amikor a márka veszi a tuning alkatrészt:D:D:D

magyarul én jelenleg ennyit tudok, hogy ez ennyit és így bír..
fékhatás van, az anyag nem vész el csak átalakul:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 23:05:04 // 36057
Körben ilyen. Nem napi autó, de hetente egyszer biztosan megyek vele. Hosszabb állása sosem volt.
Peti16V2024-07-10 22:57:37 // 36056
Körben, folytonosan ilyen, vagy csak egy-két részen?
Arra hasonlít, mint amikor vizes fékkel leállítod az autót, a kézifék behúz, es a következő menésig szépen kirágja a rozsda a lyukakat.
Peti16V2024-07-10 22:55:05 // 36055
Ez hasonló, mint a gumi: kompromisszumot kell kötni a különböző elönyök és hátrányok között. A jó betét jól fog, csendes, lassan kopik és nem porol, és nem extrém drága, de ezek közül el tudják vinni bármelyik irányba, hogy még jobb legyen, a többi paraméter kárára. Sok gyártónak van már csökkentett porképzésű betétje, de ezeket felárral adják vmi extra név alatt, ilyen az Ate Ceramic, a TRW Dtec, a Ferodo Eco-Friction, a Jurid választékát nem ismerem, de biztos nekik is van ilyen megoldásuk. De sok esetben ezek valami más tulajdonság kárára adják ezt a pluszt, ez lehet kisebb (de még az előírtnak épp megfelelő) fékhatás, nagyobb zaj, bármi, de ha szerencséd van, nem veszel ebből észre semmit.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 22:10:03 // 36054
A Giulietta onnan jött, kulturált, pivi Svéd rendszammal :-)
Jó pihenést, hűsölést! Ott tuti nem 40 fok van :-)
zgi5212024-07-10 21:19:34 // 36053
nem is rajuk celoztam😳
RomeoOne2024-07-10 20:41:02 // 36052
Olaszoknak is van ilyen kicsi...
zgi5212024-07-10 20:26:57 // 36051
erdekes a svedek megtudtak oldani az izleses rsz kerdeset. elteroen a standard merettol..

Warbi udv Malmöbôl💪🏻🚐🇸🇪
RomeoOne2024-07-10 20:12:57 // 36050
Ez zöld autóknak fenntartott hely, nem?
RomeoOne2024-07-10 17:43:52 // 36049
Én annál sem veszem észre. De mindig odaadják a maradék 1 liter olajat, abból tudom, hogy belerakták :D Már összegyűlt 3 liter 3 év alatt. Lehet az 5 évben a maradékokat beleöntöm és lesz egy ingyenes olajcserém :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 17:38:00 // 36048
A GIulietta olaját megnéztük nem egész 10e km városozás után. Az a határ kb, most 7e-nél cserélve lesz, annyira nem volt szép.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 17:36:23 // 36047
Az 1.4-nél észre lehet venni nagyon is, a Giuliánál még nem figyeltem.
RomeoOne2024-07-10 17:30:11 // 36046
Nem kell cserélni. Az a '19-es jó lesz a neked is, ha a Q-ra elég :DDD
RomeoOne2024-07-10 17:29:11 // 36045
Én még sosem éreztem semmi különbséget olajcsere után, egyik autómnál sem.
SD2024-07-10 17:05:08 // 36044
Ti szoktátok érezni olajcsere után hogy szebben dorombol a gép?
Össz 10 k volt az olajomban de nagyon úgy éreztem csereérett..
Vagy ez csak vaják és próbálok értelmet találni az elköltött negyed misinek?:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 15:45:32 // 36043
Azt mindenképp kell.. féktől függetleül XD
SD2024-07-10 14:58:08 // 36042
akkor nem kell felnit sem cserélnem?:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 14:09:15 // 36040
Tarox kétrészes tárcsa, Yelowstuff betéttel..az talán megteszi ;-)
SD2024-07-10 13:03:04 // 36039
veni vidi vici vagy hogy:D
SD2024-07-10 13:02:17 // 36038
Azért az van hogy a zöntvény alapvetően zárványképződésre hajlamos, a külső felőlet és a belső szerkezet is eltérhet.. ötvözetek stb.

Lehet veni persze jó versenyféket:)))

4 kiló a 4 tárcsa, 2 kiló a betét:)))
SD2024-07-10 12:57:46 // 36037
Akkor ezt úgy kéne mondani hogy anyagában érdesített a jobb fékhatás érdekében:D
Kazes☻2024-07-10 12:43:57 // 36036
Te tulajdonképpen még a jó öreg régi ladás...?! 😉😅
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 12:30:20 // 36035
Szerintem ez a normális, látod, nekem sem elkopott. Simán csak szar. XD
A Giulietta hátsó fékje 83e km-nél:

2011-es dátumozású fékbetét volt benne... Azt már én is nehezen hiszem hogy a betét gyári volt, de a tárcsa tuti. A szerviztörténetben fékjavításnak amúgy nyoma sincs. Végül 93e-nél cseréltük, mert már jelezte, hogy elkopott. Így néz ki egy kopott tárcsa, szemmel látható vállal. Nem pedig kopás nélkül, de tele valami szeméttel az anyaga.
Elöl nekem is jobban fogy, az teljesen reális.
SD2024-07-10 12:23:10 // 36034


GT műhelyéből rékezik a karbonáre légbeömlőm:)

Izgalom a tetőfokára hág:)))
SD2024-07-10 12:20:13 // 36033
Na ez klappol az én érzésemhez is, mert nekem tök olyan ez a nyörszörgő hang mintha nem kitisztuló fékpor lenne a tárcsa és a betét közt.

Na az ilyen szirszar zárványos lukacs az pont elképzelhető..

Opció B luggatott fék kell amiből ezek a zárványok ki vannak fúrva:D
quash2024-07-10 12:18:50 // 36032
ma voltam olajcserén, megnéztük belülről is a hátsó tárcsát.
~70e-et mentem idáig vele, és még van rajta bőven, kb. 60%-os a tárcsa!
Betétet sem cseréltem még! :D Elől már közben volt egy tárcsa, és két betét csere.
Dizel, hátsókerekes.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 12:15:22 // 36031
Mármint hogy van motorféked? Tök kizárt XD
Úgy rémlik, hogy kb 5l-en áll a fogyimérő tolóüzemben, nem 15-ön.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.