Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Paco2005-02-02 20:44:40 // 2113
Állj! Normál esetben az ember a feszültséget a kocsi saját akksijáról veszi, ritkán van a zsebében egy másik :) És most ne a saját garázsodra gondolj. Hanem egy normál utcai felhasználóra aki le akarja tesztelni, hogy jó -e a relé.....
Robi2005-02-02 20:44:29 // 2112
24V-ot csak akkor tudnál rákötni a relére, ha lekötnéd a beépített akksi egyik pólusát, és rákötnéd a másik akksi ellentétes pólusára. Na asszem' én is elmegyek rajzolni. :)
Robi2005-02-02 20:42:14 // 2111
"Második eset: Beszerelve kötöd be, polaritáshelyesen. -> tök mindegy, hogy a második testvezeték rajta van-e vagy sem, amikor a +12V-t ráadod behúz." Én is a fejemet fogom. Komolyan gondolod, hogy az egyik akksi adja a pozitív szálat, a másik meg a negatívat? :))) És akkor hol az áramkör? :) Csak akkor húz be, ha legalább az egyik akksitól megkapja mind a két szálat. Azt pedig leszarja, ha a másik akksi egyik pólusa be van kötve, mert nincs meg az áramkör. Ha mindkét akksi mindkét pólusa be van kötve, akkor két eset lehetséges. Vagy párhuzamosan vannak kötve, akkor szépen behúz a relé, vagy sorba, akkor a relé két lába között elvileg nincs feszültség, ha egyformák az akksik, viszont akkora tüzijáték lesz, hogy elég gyorsan felismered, hogy hibáztál. :)
Paco2005-02-02 20:34:39 // 2110
Ezzel elgondolkodtattál, bár szerintem a műszerfal nevű bizti ha van akkor sem biztos, hogy a kapcxsolókat is védi. De tegyük fel hogy védi. Akkor sem tudsz 24 V-t kapcsolni a cuccra, hisz már az első vezeték rárakásakor ugrott a bizti. Nekem mindegy, hogy a kezedben a derót vége füstöl el vagy a biztosíték, az eredmény ugyanaz. Szakadás az áramkörben. :)
Wickey2005-02-02 20:27:10 // 2109
Valami bizti csak van a kapcsolók előtt. Ha más nem "műszerfal" címszóval. Legalábbis nem szívesen venném egy (gyári) autótól ha akárcsak egy relékapcsoló nincs is lebiztosítékozva.
Paco2005-02-02 19:59:07 // 2108
Úristen! /me a fejét fogja :o) A relézett alkatrésznél a bizti nem a relé behúzóáramkörében van, hanem abban amit lereléztél, tehát a relé kapcsolóoldalán. Hisz nem a relét véded, hanem a lámpát vagy a kürtöt, vagy egyebeket. Szal ott bezony nincs bizti, csak a csupasz rövidrezárt vezeték :)))))
Wickey2005-02-02 19:53:11 // 2107
Elolvastam és az olvadóbizti gyorsabban olvad, mint a vezeték. Testelt már le nekem a ventillátor kábelem a kipuff leömlőn. A kábel hibátlan maradt.
Paco2005-02-02 19:49:57 // 2106
Na akkor olvasd el mégegyszer az előző hozzászólásom, és felejtsd el ezt a szép rajzot. Ez az elmélet.... A gyakorlat másképp néz ki :)
Paco2005-02-02 19:49:01 // 2105
Na akkor osztom az észt. Amit te mondasz az nem fordulhat elő. :) Első eset. Kiszerelve dugod rá a csatikat a relére. -> Nem történik semmi akármilyen sorrendben dugod, behúz. Második eset: Beszerelve kötöd be, polaritáshelyesen. -> tök mindegy, hogy a második testvezeték rajta van-e vagy sem, amikor a +12V-t ráadod behúz. És itt jön amire nem gondolsz :) Harmadik eset: Beszerelve kötnéd be de eltéveszted a polaritást. -> tökmindegy, hogy a kezedben levő +12 V-os vezetéket érinted a testelt lábhoz, vagy fordítva a testet a bekötött 12Vhez, abban a pillanatban van egy rövidzár az akksin ami szép villanással füstölteti el a kezedben levő vezeték végét. Már az első vezeték hozzáérintésekor. És neked két vezeték kell :o) NEM TUDOD ELLENTÉTESEN BEKÖTNI, NEM VAGY OLYAN GYORS :-P
Wickey2005-02-02 19:46:27 // 2104
Papír ceruza.
Pikkpakk. :-)
Najó, lerajzolom.


A tekercsnek urasan nagy ellenállása van a 2 század ohmos akksikhoz képest. A Maxwell egyenletrendszerek differenciális alakjából levezethető az elektronika első főtt étele, mely szerint "az áram nem hülye" és kikerüli a nagy ellenállatot. Inkább elfüstölteti a biztit, és megy aludni.
Tom2005-02-02 19:45:38 // 2103
azon tünödöm vajon az 1.3-as 33-ba átlehet e rakni az 1.7 16v-t? ha igen, akkor kellene vajon futomüvet, féltengejt, féket, meg váltot is cserélni? és vajon többe kerül a hus mint a leves?
Tom2005-02-02 19:34:57 // 2102
Akkor inkább csere, nincs kedvem vele pár évente vacakolni, inkább plusz egy hét böjt. :)
Robi2005-02-02 19:34:01 // 2101
Ezt a 24V-ot fejtsd ki egy kicsit bővebben, nagyon kíváncsivá tettél! :)))
Wickey2005-02-02 19:33:59 // 2100
Na akkó osszá észt. Magyarázd már el nekem, hogyha két, kb. század Ohm belső ellenállású akksit sorba kötsz, majd egy biztivel rövidrezárod, akkor mi is fog történni?
Paco2005-02-02 19:24:44 // 2099
Ja, és akármelyiket választod, szigorúan párban! :)
Paco2005-02-02 19:24:12 // 2098
Szvsz hosszú távon nem éri meg javíttatni, de én akármit mondok úgyis az anyagi körülményeid, és a tökéletességhez való hozzáállásod dönti el. A lényeg az, hogy javítható is és cserélhető is. www.káaaszy.hu
Paco2005-02-02 19:21:58 // 2097
Tényleg gondolkodj még el rajta :)
Tom2005-02-02 19:21:41 // 2096
A bal első lengés csillapítom meg adta magát neki ált szívárogni. szerintetek inkább javítassam vagy szígoruan csere?
Kau2005-02-02 19:16:57 // 2095
Tudtok ajánlani valami jó szerelőműhelyt, ahol értenek az Alfákhoz, de nem olyan drága mint a szervíz?
Wickey2005-02-02 19:09:11 // 2094
Gondolkodjunk Béláim. Ha bekötött relére fordítva adod a saját, vagy külső akksiról, akkor bizti durr. Merugye 12V - bizti - föld lesz a "kapcsolás" a relé azon lábán ahova a mínuszt tetted a 12V helyett saját akksi esetén, másik esetben meg 24V fog a biztire mászni 2Rb-vel ahol Rb az akksi belső ellenállása. Ami ha jól tévedek kicsike.
Robi2005-02-02 18:49:56 // 2093
Kikérem magamnak, én értettem! :))) Egyébként Docky szerintem arra gondol, hogy ha a relé két összezárt lábára teszed a 12V-ot, akkor az kivágja a biztosítékot. Persze ott is nyugodtan felcserélheted a polaritást, ugyanaz lesz az eredmény. :)
Paco2005-02-02 18:10:40 // 2092
Majdnem :) Addig jó, hogy a kapcsolót védi de nem a melegedés miatt.... A relével ilyen esetben az úgynevezett prellezést próbálják kivédeni amit szinte minden kapcsoló csinál ki és bekapcsoláskor. Ez nagyobb áramok kapcsolásakor csini kis íveket húz ami előbb utóbb elégeti az érintkező felületeket. A relé érintkezője a felépítéséből adódóan nem prellez ezért a sok kis ív helyett kapcsolásonként csak egy ív van, tehát hosszabb életű. A relé érintkezője az autókban legtöbbször kisebb is mint a kapcsolóé amivel behúzatják, így melegedés szempontjából a kapcsoló lenne jobb Ezenkívül érintésvédelmi szempontokat is ellát mert a te ujjadnál csak gyengeáram szaladgál nem erős....
Paco2005-02-02 18:02:54 // 2091
Hihi ezt szombaton sem értették a srácok. De egy relé tekercsének tökmindegy, hogy melyik lába van a testen, és melyik a +12-n ugyanis mindenképp behúz :) Nem más mint egy elektromágnes :) A bene levő morzeérintkező(k)nek is mindegy csak a rájuk kötött eszközöknek nem. Nyugodtan próbáld ki, a tekercsen is és a kapcsolón is a két lábat szabadon felcserélheted.
Paco2005-02-02 17:56:00 // 2090
Tudtam én hogy nem szabad kidobnom, lesz még valami haszna :) A "black box" is szép csendes most. :)
VinceP4 (Il capitano)2005-02-02 17:19:13 // 2089
Az 1.4, 1.6, 1.8TS-eknek is változó a vezérlése, vagy az a 2.0TS privilégiuma?
pb_2005-02-02 13:17:50 // 2088
Természetesen ki kell venni az ák.-ből és úgy a megfelelő 2 lábára kötni.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-02 13:11:22 // 2087
Azért nem árt megnézni a relétekercs melyik felére kell a 12V, mert a test, ha sikerül eltalálni a testet akkor bizti vagy más biztos elmegy megy borér ;))
maxx2005-02-02 12:44:06 // 2086
Valaki nem tud nekem kölcsönözni egy tetőcsomagtartót 146-ra valót néhány napra?
pb_2005-02-02 12:37:41 // 2085
Legjobb tudásom szerint a relét a kapcsoló védelme érdekében használják, akkor, ha az ák.-ben elég nagy áramok folynak. Ahhoz, hogy a fűtőszál elkezdjen melegíteni kell áram rendesen. A relét egyszerű lepróbálni, direktbe 12V-t neki, azt ha behúz(kattan), jó, ha nem, nem.
Bandita2005-02-02 12:34:28 // 2084
Mert jóval több áramot vesz fel, amit egy egyszerű kapcsoló már nem bír el, vagy könnyen összeégne, és észrevétlenül leszívná az aksid.
M-GEGE2005-02-02 12:26:26 // 2083
Nem is tudtam, hogy az ablakfűtésnek is van reléje! De minek? Na mind1...nem vagyok villamosmérnök, de megnézem, mert nekem sem jó! :-)
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-02 12:19:00 // 2082
75 TD hengerfejcserehez tanácsokat kérnék. Ki milyen szerelőpasztát használ tömítésekhez, hengerfejtömítéshez, mire kell figyelni, himba felszerelés beállítás is van, ahhoz kapcsolódóna is várnék építő jellegű tanácsokat. Előre is thanx !!!
Scott2005-02-02 09:32:36 // 2081
Köszöntem ! :)
Marklar1552005-02-01 23:16:12 // 2080
Fűtőszál javítás. Budafokon. 06 30 9771179 Este dolgozik az ember.
Wickey2005-02-01 23:08:15 // 2079
Paco, köszi a kipuff tömítő pasztát. Lekezeltük vele a kocsimat. Egyrész gyönyörű hangja lett, másrészt 2000rpm körül érezhetően jobban húz. Adtam a fogyasztásomnak kábé mínusz fél litert naponta (merugye városban napi 50-60km-et megyek 3-4-5.ben 1700-2300rpm körül, meg országúton ugyanennyit ötösben 3000-3500 körül)
Scott2005-02-01 20:25:25 // 2078
Na akkor megvizsgálom újra, hátha valami elkerülte a figyelmem :)
andrew0072005-02-01 20:20:18 // 2077
Úgy látom ez a hátsóablak fűtés amolyan 33-as betegség :)))
Paco2005-02-01 19:53:22 // 2076
Pl a Homasitában. De meg lehet próbálni pár nagyobb Praktiker, vagy Cora, Tesco, stb.. autósosztályán is
ALFA75td2005-02-01 19:30:37 // 2075
Szeretnéd a turbómyomást növelni????
ALFA75td2005-02-01 19:28:11 // 2074
Pedig valószinü hogy van ott valami szakadás csak lehet hogy nagyon kicsi Lehet kapni direkt e célra javító szettet "ezt a tv ben láttam" de sajnos nekem is kéne de a labda fel van dobva ki tudja hol lelni ilyet
Scott2005-02-01 17:30:49 // 2073
Van valami ötletetek arra, hogy hogyan orvosoljam azt a jelenséget, hogy a hátsó ablafűtés működik ugyan , de nem minden "szál" melegít csak kb 4-5 . Az érdekes az egészben, hogy nem látok szakadást , vagy sérülést a szálakon, azaz folytonosak ?
VinceP4 (Il capitano)2005-02-01 16:08:04 // 2072
Van. Az egész belső megvan.
pb_2005-02-01 15:57:32 // 2071
Az, és van rajta vmi műbőr borítás.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-01 15:53:50 // 2070
Az a nagy müanyagdarab, ami elöl végignyúlik?
pb_2005-02-01 15:51:34 // 2069
Arról, már fentebb leírtam a véleményem róla.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-01 15:49:05 // 2068
Nekem van egy Marótis, nem tom arról beszéltek-e, de állítólag abban is sok bugyutaság van.
pb_2005-02-01 15:40:46 // 2067
Akkor ez olyan tanuló pénz féle volt. Sajnos az a baj, hogy a csíklámpásról, én még nem találtam normális szerelési utasítást, semmilyen nyelven. Meg ugye van olyan amiről 1általán nincs semmi, kivéve az AR gyárat.
granturismo2005-02-01 15:26:14 // 2066
pb_ Az a baj, hogy akkor vettem mikor annak idején (96 körül) megjelent annyira megörültem, hogy gondolkodás nélkül megvettem. Meg se néztem előtte. Meg csak akkor tünt fel a sok hiba mikor konkrétan kellett (volna) használni a könyvet.
andrew0072005-02-01 15:18:56 // 2065
Na biztosítékokat kicsaréltem f*sza minden. Viszont vettem hátsóablak fűtés relét és mint kiderült nem az mert ennek az alsó lába 30-as nem 87-es vagy mi.(ez valami fuel pump injection) Úgyhogy továbbra is kellene: hátsóablak fűtés relé,ablaktörlő intervallum relé,meg duda. Ha van valakinek elfekvőben szóljon. UFF
pb_2005-02-01 12:01:09 // 2064
Sztem pénzt nem szabad adni érte. 1 alapnak jó, azt a többi a kreativításodra és kézügyességedre van bízva.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak