Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Paco2005-02-08 09:35:12 // 2255
OK. Holnapra lefixálom, asszonnyal egyeztetnem kell :) Ha belefér akkor megszakérthetnénk az ülésfűtésem, ha nem akkor is megyek segíteni. Mi az alapprogram? :)
Robi2005-02-08 09:33:16 // 2254
Mi a gondod?
norbee2005-02-08 09:31:48 // 2253
Még nem tudom. De lenne nekem is gondom, szóval elvileg stimmel.
Azmo2005-02-08 09:29:15 // 2252
hejhóó, vasárnap megint gyűlnénk a 3. Szerelőműhely - OFF TOPIC szerelő találkozó címén Robinál! Paco, Norbee, Wickey, IC, pb_ hogy álltok a témához?
pb_2005-02-08 08:43:48 // 2251
Ennek a dolognak, azért nem ártana utána nézni rendesen. Gyanítom, hogy azért zabálja az olajat, mert túl "vékony" olajat használsz.
granturismo2005-02-07 22:14:41 // 2250
Helyes, helyes:-)))))
Csöri2005-02-07 22:11:46 // 2249
Így van Metabondal is kenem a jószágot.:) Amúgy eddig Total 0W40-el jártam, és két olaj csere közt (10e km) kb. fél liter olajat fogyasztott el.Most térek majd át a Racingra.:)
Zo2005-02-07 22:08:24 // 2248
Bocsi előbb nem láttam az összes hozzászólást. Ha jól emlékszem akkor 5w-40-est írnak hozzá, és eddig is olyat raktak bele.
granturismo2005-02-07 22:07:35 // 2247
Vagy a Racingot is ki lehet próbálni, így van. Neked mennyi olajat eszik a sárkányod Bajnokom? Gondolom Te Racingot használsz, tán még kis Metabonddal is "ízesíted" az olajat?
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 22:05:31 // 2246
A csevegős topicon írtam egy nevet tel.-lel, de az csak matricázással foglalkozik.
Zo2005-02-07 22:01:06 // 2245
Rendben! Az előbb Csöri is ezt javasolta. Remélem igazatok lesz és tényleg csak az olajon múlik. Köszi az infókat. áááááááá még egy kérdés Nem tud valaki optikai tuning műhelyt. Nem szeretnék semmi durvát, az nem illene az autóhoz, csak valami szolidat. Voltam egy-két nevesebb autos tuning boltban, de ott az árak iszonyatosak, és ha nem olyat akarsz ami a katalógusban van akkor szeva.Szóval nincs jó tapasztalatom. Na mindegy ha tudtok valami infót akkor vagy az oldalon, vagy az e-mail címemre üzenjetek. Kösz
ALFA75td2005-02-07 21:59:05 // 2244
Mi agyári előirás ha tul finom olajat használsz akkor egy teljesen egészséges motor is tudja zabálni az olajat
Csöri2005-02-07 21:57:31 // 2243
Én még a Racing-et is javasoltam GT mester.
granturismo2005-02-07 21:56:08 // 2242
Na akkor már volt benne minden csak a gyár által javasolt Selenia 20Kfor Alfa Romeo 10W40 API SL nem. Próbáld meg azzal. Elvileg a szerviznek is ennek kellene az első javaslatának lennie.
Zo2005-02-07 21:49:30 // 2241
A helyzet az, hogy ezelőtt pedig Mobil1 volt benne és az is fogyott ugyanígy.
Paco2005-02-07 21:44:07 // 2240
Na ugyanezt az olajat CGO-nak is ezerrel ette az 1.6 TS..... Kérdezd meg az indexen mit tett végül bele. Vagy van neki honlapja is, ott el tudod olvasni.
Zo2005-02-07 21:42:03 // 2239
Most Castrol Magnetec 5W-40-es olaj van benne, és ez sem volt túl olcsó... Az autó egyébként még garanciális, de a szervízben nem csinálnak vele semmit. Tudom, mert már egyszer megpendítettem a dolgot. Holnap úgyis megyek vissza akkor rákérdezek megint. Ja és nem vagyok az észnélküli pörgetés híve. Egy-két lámpánál azért szeretek elindulni (max 5-6e közöttig taposva), jó érzés, de tudom hogy ez tartósan nem tesz jót az autónak.Ami végtére is az enyém, úgyhogy bármi baja lesz én szívom meg. Szóval én inkább átlagos Alfa felhasználónak tartom magam. A tanácsotokra hallgatva tényleg odacsapok a szervízben az asztalra. Kösz
granturismo2005-02-07 21:02:05 // 2238
Szerintem is sok ez az olajfogyasztás. Milyen olajat használsz?
Wickey2005-02-07 20:45:38 // 2237
5kkm alatt 1 liter nem kicsit, hanem rettentően sok. A 22 éves tragacsom kevesebbet eszik. Garanciális még az autó? (Ha igen, ki kell verni a balhét) Milyen olaj van benne? (Majd jönnek az okosabbak, és megmondják melyik való bele, de gyanítom, hogy a Selenia for AlfaRomeo-val vagy a Selenia 20k-val fognak előállni)
..2005-02-07 20:44:05 // 2236
Szerintem nem sok annyira,de nem is kevés.Attól függ mennyire hajtod, ha pörgeted akkor minden alfa eszik olajat, többet mint az átlag.Egy tanács ha azt akarod,hogy kevesebbet fogyasszon pörgetésnél akkor használj Selenia Racinget.Drágább,de sokkal jobban bírja a nyüstölést.
Zo2005-02-07 20:29:17 // 2235
Halihó! Lenne egy kérdésem pár 147 tulajhoz. Tapasztalta már valaki, hogy sok olajat eszik a gépezet?Nekem kb 5ezrenként belemegy 1 liter. A szervíbe azt mondták ez benne van a gyári normában (mondjuk mi mást mondtak volna...)de szerintem ez egy kicsit sok.Mi a véleményetek? Egyébként az enyém egy 1.6-os 120LE-s darab. Előre is köszi az infókat.
norbee2005-02-07 09:27:50 // 2234
Nahát, nahát, mijezazanyázás? :)
Paco2005-02-07 08:23:18 // 2233
Nem biztos, hogy korrektül viselné az MM az önindítózást :-P Hacsak nincs lakatfogós árammérőd ez nem a járható út.... Persze arra, hogy lekapcsolt állapotban mennyi az áramfelvétel sacc/kb ki lehet mérni, de egy normális riasztó/immo csak akkor kerül üzemi alapállapotba, ha az akksifeszültség ráadása után legalább egyszer indítva volt a motor.
Robi2005-02-07 00:14:52 // 2232
Én nem tökölnék ennyit. Levenném az egyik sarut, és beraknám a multimétert a saru meg az akksi közé, árammérő állásban. Ennél egyszerűbben nem lehet kideríteni, hogy szívja-e valami az akksit. Jah, de mégis. A leszedett saruval kocogtatod az akksit. Ha nagyon szívja vmi, akkor szikrázik. Persze az utóbbi módszernek lehet, hogy nem örülne a riasztó. :)
Paco2005-02-06 21:45:17 // 2231
A szerelőműhelyhez hozzátartozik a sör :) Azt mondanám, hogy van még időd a legközelebbi éjjel-nappaliig leugrani, és egy óra alatt a fagyasztóban pont iható lesz.... :)
Wickey2005-02-06 21:29:27 // 2230
Leírtam még egyszer én is. Ha megcsinálja, megcsinálja. Aszt' csöndlegyen karácsonyig, mer most megyek bealszok. 2530 km volt a hétvége. :-)
Charlie 1662005-02-06 21:21:14 // 2229
Sör. Tényleg. Mekkor f....vagyok. 22.45-kor superbowl és pont sört nem vettem. A p.....ba (Bocs az offtopicért, kijött.)
Paco2005-02-06 21:15:12 // 2228
Én higgadt vagyok, hidd el, hogy szép nyugodtan sörözve írok :) Amiket leírtál arra már többször megkérték. Le van írva, visszakereshető. A probléma nem is itt van....
Csöri2005-02-06 20:57:04 // 2227
Ha más nem lesz, akkor multiméterrel felbaktatunk hozzád, és kimérünk.:)Már mint a kocsidat.
Wickey2005-02-06 20:54:03 // 2226
Higgadtság. Eszti te meg kérj kölcsön egy multimétert, menj haza, mérd meg hány V az akksi, amikor leállítottad a motort. Utána szedd ki, mérd meg hány V kiszedve. Reggel mielőtt berakod, megint mérd meg a szobában hány voltot ad. Tedd be, rá a sarukat. Megint mérd meg hány voltot ad. Ezt a négy számot szépen jegyezd fel. Péntek este meg majd ha hazaérsz, mérd meg hány V. Hagyd benne az akksit, csak a mínusz sarut vedd le róla. Akksi kinn éjszakázik lehúzva. Szombat reggel meg menj ki, és mérd meg hány V. Tedd vissza, és próbáld meg beindítani. Szombat este meg ha tettél egy 2-3kmes kört a városban, akkor állítsd le, hagyd benne, pólust mindent rajta. Reggel mérj feszültséget, és próbáld beindítani. Ha szombat vagy vasárnap reggel nem indul, akkor majd megnézzük. Olyan sokminden nem eheti el az áramot.
Charlie 1662005-02-06 20:50:27 // 2225
Urak, egy dolgot nem vettünk ám figyelembe. Nem feszterget védem (vagy mégis), de feszterg nő. Az autószerelők meg gyakran veszik palira a nőket. Gyanítom feszterg kérte hogy mérje ki, de ilyenkor indul a férfiúi dac, hogy mit okoskodik egy nő, és csakazértsem, majd Ő megszakérti. Szerintem szerelő hintáztatja. Többet jár, többet fizet alapon.
András bácsi2005-02-06 20:32:50 // 2224
Nyugi Paco, neked van igazad. A nők másképp gondolkodnak :-)
Paco2005-02-06 20:18:59 // 2223
Nem folytatom. Akit érdekel, a dolog elolvashatja itt és az indexen is, millió megoldást kaptál de láthatóan szarsz rá és csak nyomod a szöveget. Én az értelmetlen szófosás ellen emeltem fel a szavam. Számomra mindegy, legfeljebb rábeszélem a honlap tulajdonosait, hogy építsenek be egy hozzászólásszűrőt.
feszti2005-02-06 20:14:05 // 2222
PACO!!! Az senki sem mondta hogy én kiválóan értek az autókhoz!! Hülyeséget ne beszélj légyszi!! Az hogy baja van a kocsinak 3 héttel ezelőtt jeletem már a szerelőnek!!! Mi a f@szt csináljak ha sok a munkája?? Menjek Pestre este és kopogjak be minden szerelőhöz hátha valaki megszán és beméri normálisan a kocsit??? Elhiszed hogy k*rvára elegem van abból hogy reggel nbem tudom mire megyek ki vagy hogy minden este beszedem az akksit és reggel a mínuszba k*rvajó érzés visszarakni?? Szerinted ezt hobbiból csinálom???
Paco2005-02-06 20:03:26 // 2221
Nem az a baj. Az a baj, hogy feszterg baszik arra amit mondanak, csak tolja befelé a hülyeségeit. Régen vége lehetne az egész flame-nak ha vagy kiméretné (esetleg kimérné, hisz Ő kiválóan ért az autókhoz), vagy megvárná a hétfőt és megjavíttatná.
Stee1462005-02-06 20:02:48 // 2220
Szia Paco Mester! Ha egy pillanatra át tudnál nézni itt a "gumi+felni" topicba lenne egy sürgős kérdésem felni ügyben... Köszi.
Paco2005-02-06 20:00:29 // 2219
» feszterg 2005-02-04 18:31:24 // 2181 Ez volt az első hozzászólásod a témában és az szerepel benne, hogy már 3-n kapott új akksit mert előtte sem indult, tehát minimum szerda óta fennáll a probléma.... Esetleg még kimérheti az az autószerelőd akiről egyszer azt állítod, hogy kimérte, egyszer azt, hogy nem mérte ki, stb.
Charlie 1662005-02-06 19:56:17 // 2218
Ok, ok. Akkor vigye el, és estére mondja meg hogy mi a baja. Ha nem tudja, akkor köv. emberke.
Charlie 1662005-02-06 19:54:20 // 2217
Ez is igaz, én más szemszögből is nézem. Nálam a munka úgy megy, hogy : testvér, meg tudod csinálni vagy sem. Nem baj ha nem , viszem máshoz. De nem totó. A másik: autószerelővel dunát lehet rekeszteni, igaz nem mindegyik jó, de a hozzáálláson is múlik. Az enyém, elviszi és visszahozza. Nem muszáj reggel 7-re odamennie. ha kell neki a meló, akkor odamegy érte. Amikor megforrta a vizem az első lépcső után, reggel 6-kor vertem ki a górét az ágyból. jött. Kell neki a lóvé meg a meló.
Paco2005-02-06 19:54:05 // 2216
K* hidegek vannak mostanában reggelente, még a jegesmedvék is szivatóval indulnak :) Ha biztos vagy benne, hogy jó az akksid, akkor vagy valami leszívja (mérd ki árammérővel, riasztóval együtt is 50 mA-nél több nem nagyon ildomos), ha minden ki van kapcsolva, vagy pedig önindító/gyújtásproblémád van. Ha benézel az index autószerelő műhgely topikra ott csütörtök reggel óta már mindent leírtak amit a témáról tudni érdemes....
feszti2005-02-06 19:51:36 // 2215
VAN VALAKI AKI HÉTVÉGÉN EZT A MŰVELETET MEGCSINÁLJA???? ugye nincs!! nincs több kérdésem!!!
Paco2005-02-06 19:44:58 // 2214
Feszterg ismét ki fog akadni hogy már megint őt basztatom, de már kikívánkozik belőlem..... Két napja megy a rinyálás, de nem csak itt, hanem az index autószerelő fórumán is, hogy "jaj, jajj nem indul reggel az autóm". Komoly autószerelők leírták már az egészet, hogy mit kellene csinálni, de legelőször is MÉRJE KI! De nem, Feszterg nem méri. Mindig csak a szöveg jön vissza, hogy "de hát este indul..." Feszterg: MÉRD (MÉRESD) MÁR KI AZT A KURVA SZERKEZETET! Az egész nyálverésnek semmi értelme, ha nem hallgatsz arra amit sokan mondanak neked, hanem csak hajtogatod a magadét.
lorinnyu2005-02-06 18:17:23 // 2213
az ok h tegnap reggel nem indult be mert egy hétig nem is volt beinditva! de az már nállam ikezd aggaszto lenni h ma reggel sem indult csak inditokábellel! Peddig eddig soha nem volt inditási probléma de ha holnap reggel nem fog beindulni akkor bepöcenek!
feszti2005-02-06 17:22:45 // 2212
A szerelőm mentségére szolgál, hogy nem csak az én autóm rossz és nagyon sok munkája van. Na meg nem i s20 éve szereli a kocsikat mivel velem egyidős. Ez a reggel este mérősdi nem rossz de este amikor leállítom a kocsit már nem fog idejönni, reggel meg amikor indulok még nem fog idejönni. Remélem ezzel kimerítő választ adtam. Bár ettől még nem lett jobb a kocsim. Ha megszáradt a hajam kimegyek megnézem elindul-e. Bár reggel elindult. Az lenullázást okozhatja az is hogy ha kb.10,8V alá esik a rendszer feszültsége. akkor lekapcsolja a különböző fogysztókat a compi hogy a motort működni tudjon. De ezt lehet hogy rosszul tudom ....
Charlie 1662005-02-06 16:51:23 // 2211
Csak 1 tipp, Azt próbáltad hogy benthagyod az akksit, és este miután leállítod rámérsz, és reggel az első indítás előtt újra? Beszéltem a szerelőmmel, azt mondta hogy ilyenkor a "kályhától" kell kezdeni. Ha reggelre a normálisnál többet "dob el", akkor tuti hogy valami szívja. Ami zavar az az hogy lenulláz. Nem lehet hogy az "agy megfázott? Ergo, ahogy nézed az alábbi levelezést, megy a tippverseny. Ne vedd zokon, de ha "tuti" aszerelő, akkor már régen végigmérte volna az összes fogyasztódat álló és járó motornál egyaránt.
Wickey2005-02-06 15:10:36 // 2210
Mondok jobbat. Szívja a riasztó vagy a rádió valamennyire, plusz a hideg nem tesz jót az akksinak. Tegnap este láttad volna az enyémet mínusz 16 fokban beindulni. Öt másodpercig tekerte a főtengelyt egyszer körbe. Az ablaktörlő meg újradefiniálta a csigalassúság fogalmát :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-02-06 15:05:05 // 2209
Helló Wickey! kipihented magad? :-) köszi a tanácsot másfelé is érdeklődtem,igazából csak hozzá kéne fogni! :-) a lényeget megnyugtatóan kiderítettem - mármint hogy a hiba nem okoz robbanást,felgyulladást,sugárveszélyt vagy akár jégtömb-leválást a Sarkokon ,innentől már várhat egy kicsit :-P Rohadt hideg volt-van itt,reggelre pl. hulla merevre fagyott a gázpedálom a bowden miatt! :-) ja,és már volt mára egy "féklámpamérnemég?" jellegű feladat,amit sikeresen megoldottam,vasárnapra ennyi pont elég! :-)
feszti2005-02-06 14:38:26 // 2208
De nagyon nem szívhatja le semmi, mert ha valami szívná el az áramot akkor nem csak reggel minuszban nem akarna elindulni hanem délután minuszban és egyáltalán nem akarna elndulni nem? pl. 0 fok körül már elindul. Reggel is bármikor.
ALFA75td2005-02-06 14:15:36 // 2207
Az autórádiót néztétek egy barátom evvel szivot fél éven keresztül. Este leállitotta az autót és reggel indit semmi aku töltés bemérve és minden rendben és akkor bemérték az autó rádiót és kiderült hogy a rádió a memoriakábelen keresztül szepen leszivta az elektronokat
Wickey2005-02-06 13:48:58 // 2206
Egy 1.8TD 33asnál láttam ugyanezt 8 évvel ezelőtt a jobbhátsó(?) jobbelső(?) ajtónál. Szorult a zár asszem, és nem engedte behúzni rendesen. A motor meg elvileg kiold, ha felhúzod a zárnyelvet. Szóval egy félúton megszoruló zárnyelv elég mókás prellezésbe tudja vinni a motort. Kezdd errefelé a nyomozást.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak