Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

granturismo2004-11-26 11:52:20 // 523
Nekem is langyosat fúj ott. Mikor a kábelezést csináltam szétszedtem, de minden rendben van. Az ülések alatt jól fúj hátra?
norbee2004-11-26 11:50:08 // 522
Ingegnere Rögtön torokra támadsz? :DDDD
granturismo2004-11-26 11:49:49 // 521
Ilyen hibám is volt már.:-(( Egyszerűen tré anyagból van az a gumiharmónika ami nem engedi a vizet a kézifékkötélbe. Mivel a kötél a féknyeregtől lefelé ereszkedik így a felvert víz becsurog a víz a köpeny alá és amikor jön a fagy masszívan befagy. Ha befagyott mit lehet csinálni nagyjából semmit. Én úgy csináltattam műhelyben kézifékkötelet off suzuki on gumiharmónikákkal, de még azokat is vezetékkötegelővel mind a két végén megfogattam.
Tresor2004-11-26 11:39:39 // 520
Télen nem húzzuk be a kéziféket, hanem sebességben hagyjuk!!! :)))
gyugya2004-11-26 11:37:48 // 519
Na egy láma kérdés. Ha 146-on befagyott a kézifék, mit lehet tenni, ha nem akar kiolvadni. A befagyás az már azt jelenti, hogy valami nem jó, tehát meg kell majd nézetni, lehet valami gumiharang el van szakadva (mint CGO-nak volt). De ha már az eset megesett, akkor mi a teendő? Egy másik kérdés a fűtéssel kapcsolatos. A hátsó-középső befúvókból csak valami enyhe középlangyos szellő jön, akár mennyire kokszol is a fűtés. Lent a lábra fújóból rendes meleg levegő jön. Az autó klímás. Ez ilyen, vagy valahol valami cső szét van csúszva (és hol keressem... :) ).
Tresor2004-11-26 11:36:59 // 518
1 - igen 2 - igen 3 - igen 4 - igen (de ezt azért lementem kipróbálni)
granturismo2004-11-26 11:30:21 // 517
No akkor van itten pár kérdés: 1.Jobb oldalon kulccsal rendesen nyit is zár is ugye? 2. Ilyenkor bal oldalon szinkronban zár nyit ugye? 3. Autóba beülve bal oldalon belülről a billentyűt átbillentve-visszabillentbe zár nyit rendesen? 4. Ha megadra zárod belülről billentyűvel az ajtót akkor a belső nyitókart meghúzva nyílik rendesen és a másik oldali zár is nyit?
Tresor2004-11-26 11:02:26 // 516
Leszedtem a belső borítást, de én semmit nem értek az ilyenekhez. És a motorhoz sem férek hozzá.
granturismo2004-11-26 10:35:15 // 515
A zárszerelés karosszérialakatos szakterület. A központi zár meg autóvillanyász.
granturismo2004-11-26 10:33:25 // 514
Hát.. lehet hogy nem kellett volna erővel megnyitni, inkább egyből a túloldalon próbálkozni:-((( DE NE LEGYEN IGAZAM. Le kell bontani a kárpitot a bal ajtón és ott megnézni konkrétan, hogy mi a bibi. Addig nem idegeskedni...
Tresor2004-11-26 10:29:01 // 513
Ki tudná ezt nekem gyorsan megszerelni?
Tresor2004-11-26 10:28:32 // 512
Na ne. Akkor ba****tom a zárat vagy mi?
granturismo2004-11-26 10:24:47 // 511
Tresor. Azt már én is tapasztaltam hogyha valami gabaj van a központi zárral (pld úgy zárok rá, hogy valamaelyik ajtó nincs bezárva akkor egyfajta "önvédelem" lép be én bizonyos ideig nem megy a centrál. Ezt a Bravo-n is tapasztaltam. Szerintem a leírás alapján a bal oldali zárbetéttel lett valami. Ha bedugod a kulcsot a zárbetétbe akkor abban ilyen apró pöckök behúzódnak, akkor lehet elfordítani, lehet hogy egy valamiért nem húzódott be. Ha egy nem ment be akkor azt nagy erővel át lehet tekerni. Szomorú, hogy valszeg ez a betét roncsolódásával járt együtt.
ingegnere2004-11-26 10:19:02 // 510
Fenéket, csak megfutamodtál! ;-))))))
granturismo2004-11-26 10:15:31 // 509
Mondom, hogy csak vicc volt:-)))
ingegnere2004-11-26 10:05:56 // 508
Nincs mit megköszönnöd. Kicsit mórickára sikeredett, mert paint, és ACAD-ban kicsit hosszabb lenne. Ha komolyan érdekel a téma Hollósi Tamás szerkesztésében a GATE MGK kiadásában jelent meg '97-ben a Gépelemek, Tervezési segédlet II (nyomatékközlő elemek támasztása) c. egyetemi jegyzet. Ehhez természetesen tartozik tankönyv is, és nyílván megjelent újabb kiadásban is már. Ebben a siklócsapágyazástól a gördülőcsapágyakig mindent megtalálsz. A sorozatnak van még Kötések és Hajtások kötete is. Ezekből sokmindent meg lehet tudni, lehet számolgatni, tervezgetni. Sőt, van két csapágykatalógusom is, igaz majd 40 évesek, de a számítások nem változtak. Ha érdekel, valamit összehozhatunk. A "tudományos konklúzió" :-) kapcsán azt mondom, időnként fel kell áldozni a műszaki megoldásokat az esztétika oltárán.;-)
Tresor2004-11-26 10:01:22 // 507
Az lehet, hogy fagyott, de fűtött garázsban áll az autó. :)
Azmo2004-11-26 09:57:55 // 506
granturismo hát ez komoly, köszi szépen, nem értem miért, szivesen meghallgatnám valakitől miért van ez így boxer esetében, de így fogok akkor közlekedni!
granturismo2004-11-26 09:54:12 // 505
Trezor Nem fagyott tegnap felétek?
granturismo2004-11-26 09:53:07 // 504
ingegnere Meg sem köszöntem még az ábrádat. Köszönöm. "Minimális tűrést a csapágyak megengednek, mert mind túl van méretezve, de amutomatikus élettertamcsökkenéssel számolhasz." Igen, engem ez érdekelne pontosan, hogy egy 7 mm-es ET változatatás évi 10ekm-es használattal percre pontosan mennyivel csökkenti a csapágy(ak) élettartamát. "Pontosan kiszámítható az adatok ismeretében, de számolja az, akinek 6 anyja van.:-)" Hmm, de kár....:-)))))) Nehogy komolyan vedd!!!!:-)))) "Én a gépemen 26mm-rel kisebb ET jű felnit használok. Csapágyakra szrok, mert jól néz ki..-)))))) " Nos, úgy gondolom az egész témának méltó és kellően tudományos konklúzióját ez a mondat adja. Ezennel a téma általam lezártnak tekintett.:-))
Tresor2004-11-26 09:45:37 // 503
A változatosság kedvéért tegnap ismét elromlott valami az autómon. Jelen esetben a központizár. A jelenség: 1 - megyek nagy vidáman az autó felé (végre vezethetek :) ) 2 - kulcs be, fordít balra, de nem megy egy kézzel 3 - két kézzel kulcs megfog, nagy nehezen kattan, ajtó nyílik 4 - kocsikázás a városban 5 - kiszállás, ajtó becsuk 6 - kulcs be a zárba, fordít jobbra és SEMMI 7 - fordít balra jobbra, semmi 8 - átmegyek a másik oldalra 9 - kulcs be, fordít balra, ajtó bezár és a másik olalon is zár 10 - vissza vezető oldalra, kulcs be két kézzel nyit De zárni nem zár, csak nyit, és azt is iszonyat erővel kell. Mi lehet a baj vajon?
TtK2004-11-26 08:45:47 // 502
Well: A rajz alapján az egyik bowden (18) közvetíti a váltóba, hogy balra, jobbra, vagy középen van a váltókar. A 13-as himba csinál a bal/jobb mozgásból előre-hátrát. Ha ez nem működik, akkor a középső állásban marad a jobb-bal bowden, ergo 2-es helyett 4-est kapcsolsz. Ami kopott lehet: a 13-as himba felfogatása (12,17), a válókar és a himba közti bizgentyű (22, gondolom egy műanyag "szilent"), vagy a 9-14 fészek, amiben a válókar gömbje forog. Esetleg a bowden felfogatása a 8-as tartóhoz. Szerintem (C) :)
granturismo2004-11-26 08:45:40 // 501
Cgo Én cseréltem már ilyen kulisszát. Bár a boxeren nincsen így részekre bontva a váltókarmechanizmus mint a Te autódon így szerencsésebb vagy mint én. Nekem a váltókar lütyögését az okozta, hogy a váltórúd egy gömbcsukló-szerű alkatrészben van felfüggesztve (a rajzodon pont ahova az 1-es nyíl mutat az a gömbrész) és ennek a perselyei(műanyag) kikoptak. Nálam a 9-es jelű alkatrész is műanyag ennek a belseje félgömb formájú ill. a 14 jelű az neked is biztosan műanyag az a másik félgömb persely. De azért javaslom előtte szedjétek szét nézzétek meg, hogy ez-e a hiba mert hasonló hibát okozhat a bowden megnyúlása, a diszkriminátor elállítódása (21219-es rajzon) és akkor még a váltó belső elállítódásáról nem beszéltünk bár SZVSZ az nem valószínű. Az Alfa benzin kontra diesel vitában természetesen van véleményem, de ez nem az a fórum.....
norbee2004-11-26 08:44:51 // 500
Cgo A váltókarod forgáspontjában lévő szilent valószinűleg kikopott, illetve emiatt időnként kiugrik/nyúlik/csúszik a fémből. Ha van egy aknád, állj fölé, kérj meg valakit, hogy szépen, lassan váltogasson, és figyeld mit művel a kar. Ha nyert, látni fogod a bizonytalan mozgást rajta.
Barny2004-11-25 23:31:10 // 499
szerintem ami neked kopott az magában a váltóban leledzik, esetleg még a határoló rugóddal lehet probléma. ezek tartják középhelyzetben a váltókart.
Cgo2004-11-25 22:14:12 // 498


esetleg a kep szerint? koszi
Cgo2004-11-25 22:06:48 // 497
hmmm, az enyem is 8 szelep es 105 LE es 950 km-t megyek egy tankkal :) micsoda? hogy ne kezdjem itt is? na jo, nem is ezert jottem: valtougyben lenne egy kerdesem - nyaron a repterre igyekeztem az Alfa talalkozora, mikor elkezdte a valto azt csinalni, hogy a kettesbe valtaskor a valto karja elter jobbra es a negyes helyere ugrik be. Parszor a hatramenet teljesen eltunik, mintha az also sor 2-4-R eltolodna jobbra, semmi-2-4 a kiosztas. Egy het utan a gond eltunt, es most, 3 honap utan tert ujra vissza. A hatramenet eddig 2x tunt el, de a kettes 90%-ban a negyes helyere megy. Amugy a valtassal semmi gond, nem reccsenik, nem karcos, minden ok. Szamosiek szerint a valtokulissza indult kopasnak, de oszinten szolva foglamam sincs, hogy ez mit takar. Otletek?
Cacho2004-11-25 21:45:03 // 496
Na megoldódott a 166 hűtés problémája. El volt repedve a vízszivattyú lapátja... Hogy mitől tud elrepedni, azt nem tudom.
Alfy2004-11-25 18:17:49 // 495
Igy állnak?
szutyok2004-11-25 17:04:51 // 494
A kerekeim teljesen normárisan(?) állnak! Legalábbis első ránézésre nekem úgy tünt!
ingegnere2004-11-25 17:02:08 // 493
A féltengelynek elég nagy szerepe van, hogy a kerék úgy "függőlegesen" álljon. Ha az nincs bekötve a váltóhoz, kiforulhat alulra. Ilyet nem csinált?
szutyok2004-11-25 16:55:46 // 492
"Viszont ha nem volt felkötve a féltengely nem könyökölt ki a futómű??? " Ezt így nem igazán értem!!! De holnap reggel megy az autó állapot-felmérésre! Vagyis a szerelő jön!
ingegnere2004-11-25 16:39:47 // 491
Inkább nézz körül alaposan.:-) Viszont ha nem volt felkötve a féltengely nem könyökölt ki a futómű???
szutyok2004-11-25 16:31:05 // 490
Hát ez a vontatásos infó egy kicsit kései, mert ugye mi vontattuk! meghát teljesen szétesett! Kb: nekem is egy fél éve lett megbontva! Úgy látszik, ez a trendi!
norbee2004-11-25 16:28:29 // 489
Inge, Thomika Na ezt mondom én is. :)
szutyok2004-11-25 16:25:15 // 488
Na akkor kezdjek el imádkozni?
Tommi2004-11-25 15:52:23 // 487
Hűtőügyben köszönöm a segítséget, körülnéztem több helyen is és eddig árban az Elaforg vezet :)))
Robi2004-11-25 15:28:20 // 486
Valahol a Fáy utcában (vagy Frangepán? Valami F betűs, azon a környéken...) van egy korrekt hűtős, az én hűtőmet is ő csinálta meg, és azóta nincs vele gond.
ingegnere2004-11-25 15:14:35 // 485
Szegény szőkét el is akarom küldeni szabira, halálra dolgozza magát. Nézd milyen sovány szegény.:-( Addig ápolgathatod.;-)
Wickey2004-11-25 14:52:27 // 484
Annak örülj, hogy csak lefotózták. Az fél perc alatt megvan. Én egész délutános programra neveztem volna be velük. :-)
Wickey2004-11-25 14:50:26 // 483
Tommi!! Hűtősök. Nézd meg hátha.
ingegnere2004-11-25 14:49:46 // 482
Basszameg lefotózták a melósaimat! Még ez is...
Inner Circle2004-11-25 14:39:34 // 481
Horvátországban nekem olyan kevés volt a fogyasztás az egyhét-boxer-összkerékhajtás-IC ötszörös túlméretes jobblába-szerpentinen Mercialázás kombinációval együtt is, hogy évezredes haverom, Cgo, a szemembe mondta hogy nem hiszi el :DDDDDDD Úgyhogy ott tényleg jobb lehet a benya!
Inner Circle2004-11-25 14:38:10 // 480
Én a szent ügyért hajlandó vagyok hat ilyen csavart kitúrni a mindentudó ládikámból, jutányos áron - addig kitalálok valami átváltó-kulcsot a csavar-sör arányhoz :o) Légkulccsal meg nem véletlenül a kerékcsavarokat húzták meg? Aki oda bedugja az imbusz-légkulcsot, az meg is érdemli... persze lehetséges.
Alfy2004-11-25 14:31:15 // 479
Nem tudjátok hol van ez a műhely?
Inner Circle2004-11-25 14:30:08 // 478
Nem tudom melyik, de erről az autóról ellopták a kipufogót, miközben hátrafordították, pedig mikor oldalt állt, még megvolt! :o)
ingegnere2004-11-25 14:14:26 // 476
Igen, ez tényleg úgy néz ki, hogy a felniszélességből adódó eltérést kompenzálják az ET-vel, így ugyanott lesz kint a kerék.:-) Gondolom az egy csapágy az valami kétsoros golyóscsapágy. Ha nemis jelentjük ki axiómaként, de állításod tekinthetjük igaznak.:-))
granturismo2004-11-25 13:54:23 // 475
Azmo Pontosan ahogy írod, rendesen, tempósan kihúzatom 3000-ig gyors váltások (már amennyire a váltó engedi:-))) igyekszem minél előbb a legmagasabb fokozatba felkerülni. Szakértő urak. Hogy mi a nyomtáv az egy jó kérdés:-) De ha a középvonal lenne ahogy írjátok akkor az bizony nincs ugyanott a felsorolt felni/gumi kombinációk esetén. Viszont a kerekek külső széle (ez jó pongyola, de szerintem értitek) az viszont nagyjából igen. Látható, hogy a gumiabroncs szélességváltozását pl.: 165-175 10mm akkor ugye 5mm-el lenne kintebb, ezt kompenzálják egy 5mm-es ET változással. Tehát arra törelkednek, hogy a kerekek külső széle legyen mindig ugyanott. Vajon miért? Nem gondolnám, hogy passzióból. Egyébként a 146 gépkönyvet is megnéztem, ott is hasonló gumi/felni méretek vannak csak az ET értékeket ott nem kötik az orrunkra.:-( A 146-on egy kerékcsapágy van ha jól tudom. Akkor mondhatjuk, hogy ilyen típusú csapágyazás esetén az ET érték kimondottan a felni és a csapágy középvonalai távolságkülönbségének kompenzálása?
Tommi2004-11-25 13:50:28 // 474
SOS HELP!!! Defektes a hűtő a 156-on, sürgősen kellene egy másik. Hol tudok jó áron hűtőt beszerezni???
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak