Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-16 13:34:39 // 918
Giovanni nekem dettó ugyanez! a hátramenet-dolgot mintha a kasztni(vagy futómű?-)csavarodással lehetne összehozni? általában akkor csinálja,ha egyenentlen talajon áll a kocsi vagy ha pl, alászedett kormánnyal beállok parkolni és korrigálni kell hátra,de nem tudom egyenesbe kormányozni a többi nekem is titokzat! kettőbe fel hidegen akad vissza 3 néha reccsen sőt,van itt más is: 3-asban 3-4e között elkezd valami ciripelni,de ha a váltókart továbbtolom ameddig lehet ("előrefeszítem 3ba") akkor abbabhagyja. Gondolom ez valami külső rudazati porbléma lehet? a másik: 5. ben vagy 100/150 km után elkezd valami "nyüzsögni" a váltóban. Más gonddal nem jár,talán csak annyi,hogy a vissza 4-nél úgy kell kitépni 5.ből a kart :-(
TtK2004-12-16 13:26:53 // 917
Mert fölfelé váltásnál kicsi a fordulatszám-különbség. Üresből és visszaváltásnál meg viszonylag nagyobb. Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem a 3-as szinkronod némi kihívásokkal küzd.
giovanni2004-12-16 13:20:36 // 916
2-ből 3-ba nem még ha elforgatom jó alaposan akkor sem. Csak üresből vagy visszagangngnál jelentkezik a reccs..
Stee1462004-12-16 13:03:30 // 915
Köszi, a héten ez a második rugós problémám. :)))))
granturismo2004-12-16 12:56:53 // 914
giovanni és ha simán 2-ből váltasz 3-ba akkor nem reccsen sosem?
granturismo2004-12-16 12:54:42 // 913
Ez igaz, de a V6 azért járáskultúrában más. Azt nem lehet 2db kiegyenlítőtengellyel pótolni szerintem.
granturismo2004-12-16 12:52:49 // 912
Ennek a boxer váltónak a precíz beállítása elég szőrözős munka. Miért gondolom úgy, hogy ezt elhanyagolják a gyárban. A trehány összeszerelésre amúgyis számos példát tudok mondani.
..2004-12-16 12:50:27 // 911
Akkor marad az utólagos turbosítás:)És akkor a súly sem nő jelentősen, és odaver minden GTV-t:))) (na jó majdnem minden GTV-t) :))
granturismo2004-12-16 12:41:27 // 910
Nemtudom a súlyelosztása milyen lehet. Szerintem iszonyat orrnehéz
giovanni2004-12-16 12:41:02 // 909
Ha jól tudom a GTV V6TB ami a donor volt is első kerekes és vezettem már néhányszor de nem éreztem vezethetetlennek... persze tudom hogy ott tök más a futomű karakterisztika de gondolom ebben sem a gyári van...
granturismo2004-12-16 12:38:58 // 908
Az a baj, hogy tudtommal a németeknél nem kell átvezetni a motorcserét a forgalmiban. Nálunk viszont megkövetelik. Ha be is tudod hozni, a KPM vizsgán kiderülne hogy nem stimmel a motorszám, lehetne alkatrésznek vizsgáztatni. Ráadásul még a motor alapadatai sem stimmelnek. Valszeg mindenki fázik ennek a motorcserének a hivatalos oldalától. Még a németek is.
giovanni2004-12-16 12:38:20 // 907
granturismo A 2-esem nekem hálistennek jó viszont a rüki ugyanezt produkálja. A hármassal viszont olyan gondom van hogy ha üresből tolom be mondjk 60 fölött hogy motorfékezzek na akkor reccsen iszonyatosat az mitől lehet???
TtK2004-12-16 12:36:43 // 906
200+ ló az első keréken, ráadásul jó orrnehéz is a gép. Valszeg igaza van Paconak. Daninak jó lenne, mert egyenesen gyorsulni biztos állatul tud, de a kanyarodással már valszeg gondok lennének.
TtK2004-12-16 12:34:50 // 905
A hátramenet a TS váltónál pont ugyanígy működik, hogy leírtad. És nem csak nekem, többen írták már a fórumba. Szóval ez nem bug, hanem feature. :)
..2004-12-16 12:34:50 // 904
Paco, miért lenne vezethetetlen?Nemkötözködök, tényleg érdekel. Amúgy szvsz, sokba kerülne nagyon, hiszen az egész elejét át kell szabni (motortartó pontok, stb.)Olcsóbb,ha egy Ti-t utólag turbosítasz.
count M2004-12-16 12:32:30 // 903
Lehet hogy használhatatlan, meg nem lehet behozni, de... azért szép látvány. :))) r.cM
giovanni2004-12-16 12:31:47 // 902
Paco granturismo.. Már beszéltem vele gondolom egyikötőket sem lep meg hogy Germán az arc :)) Azért akarja eladni mert mást akar építeni állítólag.... Hogy miért nem tudja eladni? - nem tudom pedig nem is tartja sokra... TÜV vizsgája van de gondolom azt lobogtathatnám a KPM-nél :)) Egyébként miért vezethetetlen?
granturismo2004-12-16 12:22:30 // 901
Jaja. Meg azt is kérdezd meg miért nem tudja eladni ilyen régóta. Szerintem hivatalosan nem tudnád behozni.
granturismo2004-12-16 12:15:19 // 900
brien Érdekes hiba. Nekem tuti szinkronos a kettesem, de nekem hidegen-melegen egyformán csinálja. A váltó olajcserén túl vagyok. Gyárilag Tutela W90MDA volt benne a cserekor Tutela ZC75Synth került bele. Ettől a hideg kapcsolhatóság sokat javult, de a 2-es reccsenése nem. Persze ha "érzéssel" váltok akkor nem reccsen. Ami nálam katasztrofális az a hátramenet. Van mikor egyszerűen nem lehet kapcsolni. Ilyenkor még egyszer ki kell nyomni a kuplungot, de nem szabad rögtön akkor sem hátramentbe húzni hanem várni kell kb 2 másodpercet és utána már simán megy, ha nem várok hatalmasat reccsen. Van még itt egy érdekesség. Ha a hármast kapcsolom és nem lendületesen megyek hanem finoman, akkor a hármas kapcsolásakor van egy ilyen halk hang a váltóból: "nyaaaaaaa" ahol az "aaaaaaaa" rész az folyamatosan mélyül majd elhallgat. (ez elég naturalisztikus lett:-)) kb. 1-1.5 mp ig hallható. Tempós haladáskor ez nincs. Ez mi lehet? 3-as szinkron is halódik esetleg? Paco eseteleg tipped? A váltót majd tavasszal tervezem csinálni. addig gyűjtőm a hozzávalókat. Kíváncsi leszek ha az eredeti beállításokkal lesz összetéve+ami kell cserélve utána milyen lesz. Mert lehet jó. Mentem Alfabu boxerével. Az pedig 94-es, a legelső darabok egyike, de ha az enyém váltója olyan lenne mint azé, semmi panaszom nem lenne. Azon kívül a 33-asom váltójával is meg voltam elégedve.
Paco2004-12-16 12:05:58 // 899
Ez a V6TB motor szóval ha meg is csinálja valaki készülj fel rá,, hogy drága lesz, és vezethetetlen. Kérdezd meg a tulajt miért eladó a gép :)
giovanni2004-12-16 11:53:49 // 898
Szerintetek???

szemből motortér

Ki csinálja ezt meg nekem??? és mennyiért?
Jah nem Fake... eladó az autó csak szerintem így nehéz lenne behozni....
granturismo2004-12-16 11:44:31 // 897
stee A hamutartót ki kell szedni.:-( Egy ilyen kilincses-rugós mechanizmus az akadt ki. Ha szétszeded, látni fogod hogyan működik. Egy kis fémstift van benne, azt ki kell nyomni (pld egy vékony szeggel) utána szét lehet pattintani. A kis kilincset én laposfogóval kicsit kintebb hajlítottam így már nem akad ki.
Paco2004-12-16 10:59:34 // 896
Jó kérdés. Ha jobbra rántásnál nem kopog akkor nem valószínű. Szerintem nézz alá, másképp nem megy, tippelni nem nagyon érdemes
brien2004-12-16 10:01:17 // 895
Na, ma reggel sikerült megnézetnem egy váltóspecialistával. Első körben olajcsere, (hátha megszűnik a problema - mint utolsó reménysugár a ködben) de 80% hogy szinkrongyűrű...ha az utóbbi, akkor az autó kényszerpihenőn lesz egy pár hónapig...ennyi...:(
TtK2004-12-16 09:24:56 // 894
Alfisti! Kopogás jön jobboldalról előlről. Akkor, ha az autó egyenesen (de inkább jobbra) megy és átrántom a kormányt balra. Normál közlekedésnél nemigen hallani. Kátyúkon sem szól. Mi lehet? Körmányösszekötő gömbfej?
Stee1462004-12-16 09:23:56 // 893
Hali All! A 146-osomban egyik pillanatról a másikra nem csukódik be a hamuzó. Tudom nem egy nagy katasztrófa, de mivel én erős bagósként gyorsan telerakom, így nem ártana becsukni időnként. :)))) Valahol olvastam hogy ez gyakori hiba "mifelénk"(145-146 ban). Meg lehet valahogy gyógyítani?
Punisher2004-12-15 16:55:09 // 892
Ne aggódj, én meg lengőkart veszek magamnak karácsonyra, miután megfejtettük, hogy görbe.
brien2004-12-15 15:30:13 // 891
Ehhe...megnyugtattak...csak egy új váltó kell :) Úgy néz ki, hogy szinkrongyűrű problema...ez jól esik így karácsony előtt :( Egy szétszedett váltó kb. 2 hónapig lesz jó, olajcserével együtt.
Paco2004-12-15 13:06:04 // 890
btw: Mijaz, hogy 601? Trabant a szakmád? :)) Nem. :) 601 : Elektronikai műszerész. És mi az én szakmaszámom? (okl. villamosmérnök = ?) Így semmi. Szakmaszám a szakmunkásképzettséghez jár, ha gimnáziumból mentél csak felsőfokúd van az nem jár szakképesítéssel. (Röhelyes, de így van) Pl nekem is a szakmám a fentebb említett elektronikai műszerész, hiába van gépész diplomám.
TtK2004-12-15 12:43:55 // 889
Közben rájöttem: Szerinted a kontakt boolean. Szerintem meg real. Nézőpont kérdése. :)
TtK2004-12-15 12:42:19 // 888
A kontakt definíciója az, hogy van. De milyen? Ha rossz a kontakt, akkor hibás >> kontakthiba. Csakazértis! :PP btw: Mijaz, hogy 601? Trabant a szakmád? :)) És mi az én szakmaszámom? (okl. villamosmérnök = ?) A beöntést most az egyszer megúsztad. Mert ötletesen kivágtad magad. :)
norbee2004-12-15 12:37:54 // 887
Most akkor mivan? Van kontakt, vagy nincs kontakt? De ha nincs kontakt, akkor mé van kontaktspré? Olyan spré nem lehet ami nincs. Vagy mi van má...:)))
norbee2004-12-15 12:36:18 // 886
Hehehe... Száll a kacsa a fészkére... :))))))
Paco2004-12-15 12:16:45 // 885
Jut eszembe amúgy se fenyegess engem a rendelővel , mert van ott agy jelenség akivel mindenki jóba akar lenni, mert bár a ranglétra alján található kurva nagy a hatalma. Biztos hallottál már róla. A Kacsásember az :-)
Paco2004-12-15 12:13:47 // 884
Nem. :)) Két szmájlival írtam, így nem jár beöntés :o) Szal engem másképp tanítottak /szakmaszám 601 :)/ . Nálunk vagy volt érintkezés aminek persze volt ellenállása, /ezt lehetett javítani kontaktsprével/, vagy nem volt. A kontakt definíciója az, hogy van. H anincs akkor legfeljebb szakadás lehet a helyén :) Az általad említet eset a "borzalmasan jó" meg az "egyszerűen bonyolult" kategória. Vagy másképp fogalmazva: Szerinted a hibás a kontakt= kontakthiba ~ tehát az az állapot amikor hol van érintkezés hol nincs. Ennek mintájára a hibás a motor= motorhiba ~ tehát az az állapot amikor hol van motor hol nincs? :-P
norbee2004-12-15 12:07:39 // 883
brien vazze, 3-an is válaszoltak. :) De ha boxerspecialista kell a váltódhoz, itt van egy: 061-2904056 Ber-Do
TtK2004-12-15 11:54:49 // 882
Volt. :) Komolyan: szerintem meg van kontakthiba. Azt az állapotot jelöli, mikor hol van érintkezés, hol meg nincs. Hibás a motor ~ Motorhiba; Hibás a kontakt ~ kontakthiba. Nem? (Ha beírod, hogy "nem" egy szmájlival, intézek neked egy beöntést a rendelőintézetben! :))))) )
brien2004-12-15 11:32:27 // 881
Senki többet 3x? :) Csak úgy tolonganak a szerelők, akik alig várják, hogy hozzányúlhassanak a boxeremhez :D
Paco2004-12-15 09:42:37 // 880
Volt beszólni? :)
norbee2004-12-15 09:22:13 // 879
Paco Lúszaft! :))) Hideg van! :)))
TtK2004-12-15 09:06:09 // 878
Kontakthibaaa! Kontakthibaaa! Kontakthibaaa! :PPPPP
TtK2004-12-15 09:05:22 // 877
www.alfaszamosi.hu
brien2004-12-15 09:02:00 // 876
Vagy vigyem DCS/Italauto Bt.? :) Vagy ilyen "piti" ügyekkel nem foglalkoznak? :) Mert az SPQR és egyéb hasonlókat felejtsétek el :D
brien2004-12-15 08:51:21 // 875
Ezt a távtartót sejtettem...a cikkszámokat meg inkább hagyjuk is...a múltkor ablaktörlő lapátot kerestek ki nekem cikkszám, motorszám és alvázszám alapján :) Azóta se tudtam feltenni :D ui.: akkor tud valaki egy megbízható szerelőt, aki nem fogja azt mondani a boxer láttán, hogy "hú, baz+, inkább vidd innen" ? :D
Paco2004-12-15 08:47:53 // 874
Ráadásul a boxerváltók tipushibája az 1-2 nehéz váltása, 33-ban ez ideig óráig javítható volt a váltó pontos összeszerelésével, és a váltórudazatban levő múanyag távtartó alátétek cseréjével (utána újra és újra) Valami 25-30 db kis bizbasz, filléres tételek, de ki fogja neked cikkszám alapján kikeresni? :) És szerintem is vidd el inkább egy MEGBÍZHATÓ szerelőhöz....
brien2004-12-15 08:44:59 // 873
Oks...köszi...csak akkor mondjatok egy jó szerelőt is :)
Wickey2004-12-15 08:43:04 // 872
Az olajcsere nem hulyeseg, de akkor mar ne te csinald, hanem vidd el valahova (vagy valakihez) valtorudazat allitasra/allapotfelmeresre. Valszeg az maszott el, vagy kopott ki. Az olaj anyagara nem huzos, 4-5 ezer forint, szvsz mindenkepp megeri lecserelni, hamar a valto kornyeken buzeraltok.
brien2004-12-15 08:40:11 // 871
Üdv Mindenkinek! Sürgős segítség kellene :) 145 1.6 boxerhez, van valakinek robbantott ábrás rajza a váltóról, /merthogy műszaki analfabéta vagyok :)/ ugyanis olajat kellene önteni/cserélni a váltómba...bár az is lehet, hogy nem az a gond...az 1-es 2-est csak hidegen veszi be, mihejst melegszik egy kicsit már akad, kicsit olyan mintha elmászott volna a váltókulissza, valamibe megakad, de recsegni nem recseg, és a többi fokozatot simám veszi. Van valakinek valami ötlet...ja, a váltóolajat akkor is kicserélem, az már nem oszt-nem szoroz :) Köszike
Paco2004-12-15 08:36:20 // 870
Világít vagy parázslik?
Paco2004-12-15 08:35:51 // 869
Megölöm. Isten bizony megölöm.... :) Kontaktspray létezik, meg kontakt is. Kontakthiba nem létezik, mert vagy van kontakt, vagy nincs, de a kettő együtt nem megy. :))) Dehogynem szeded szét. Csak egy jó kis behalás kell hozzá, és úgy fogoz babrálni mint egy kisangyal :-P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak