Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

granturismo2004-12-22 15:07:21 // 1012
Lutri az biztos. A Lenkeynél próbáltam egyszer csinálni hasonlót csak én rendesen rá akartam süttetni a karra egy másik szilentet, de nem vállalták. Azt mondták csak simán betéve meg nem lesz olyan. Ezért maradtam a bontott megoldásnál. 22 ekm ment bele azóta. Egyenlőre még rendben van a dolog. Kopp, kopp. Gyárira nekem sem volt indíttatásom kiadni annyit.
Gergő2004-12-22 14:44:42 // 1011
Értem: a bontottal az a gondom hogy semmi biztosíték nincs arra hogy az is ne kezdjen el zörögni akár 1000 km után! ezért futóműalkatrészt nem vennék bontottba /főleg nem lengőkarokat:((/ majd megpróbálom ezt a szilentlebányászós, új szilent feltevős harci hadműveletet:))
granturismo2004-12-22 14:29:12 // 1010
Én inkább 8eft ért vettem egy bontott stabrudat.
granturismo2004-12-22 14:26:46 // 1009
Ezeket az újabb stabrudakat úgy csinálják hogy rásütik a gumit a rúdra és a a két szilenttartó félre is rá van sütve. (Úgy mit ahogy pld. a lengőkarszilentek vannak megcsinálva.) Ráadásul a két szilenttaró fél is össze van fixen illesztve. Szóval esetleg az a megoldás van, hogy a kiszedett stabkarról lánggal kiolvasztod a szilentek maradékát, utána lecsiszolod, lefested, utána a szilenttartóról is ugyanígy aztán valahogy begyógyítod az új szilentet. Csak a hőterheléssel kell vigyázni. Szóval macerás.
Gergő2004-12-22 14:06:09 // 1008
ez ok, tudom, de több cégnél /pl:bárdi/ találtam szilentet külön! akkor most lehet cserélni külön is? talén a stab rúd nem olyan létfontosságú dolog hogy ne bírja ki egy utángyártott szilenttel nem?
granturismo2004-12-22 14:01:57 // 1007
Gyáriben külön valóban nem lehet rendelni csak a komplett stabrudat a 2 db szilenttel együtt.
Gergő2004-12-22 13:37:37 // 1006
Sziasztok! elég ritkán írok ide, de most már elkerülhetetlenné vált:)) szóval a tanácsotokat szeretném kérni. zörög az első stab rúd a kocsimban/156/ méghozzá középen, valszeg a szilentek adták meg magukat a kedves szerelők avval riogatnak hogy csak egyben lehet cserélni, rudastól szilentestől ami olyan 30 guriga:(( a kérdésem az hogy valóban így van, mert egyszerűen nem tudom elhinni hogy a szilenteket ne lehessen külön kicserélni!!
TtK2004-12-22 12:51:25 // 1005
Újabb jelenség (vagy tünemény, ahogy Teller Ede mondaná): Indítózásnál kerregő hang, az önindító forog (a hangból ítélve), a motor nem. Másodikra ugyanaz. Harmadikra pöccre indul. Eddig kétszer csinálta ezt, kb. két hónap különbséggel, legutóbb tegnap délután. Azóta indítóztam már párszor, pöcc-röff. Ezmegmijez?
farki2004-12-21 19:30:11 // 1004
Ollah! Nem baxtad el a K-t, hiszen ez a szerelőműhely. És Te elég alaposan ecseteltél egy szerelési folyamatot. :-)) TSakhalkanjegyzem+hogy1nyamvattképetbeszúr6tálvolna :-)))))
giovanni2004-12-21 16:55:26 // 1003
Jó akkor addig nem engedem kiégni egyik izzómat sem amíg meg nem veszem a saját GTV-met :))) Azt viszont megvásárlás után azonnal kötelezni fogom a kiégésre hogy tudj segíteni :))
Ollah2004-12-21 15:41:09 // 1002
Eeebaxtam a K-t? Baxus... Bocs srácok, észre sem vettem. És nem gondoltam volna, hogy már itt tart a szerelős topik... Mea culpa! Gio! Simán jöhetsz! Az elbaltázott K miatt lógok egy jobb oldali első izzócserével. :))) Bár GTV-re szakosodtam... :)))
norbee2004-12-21 15:37:47 // 1001
brien "Ezt csak mint, okulnivaló írtam le, bár tudom, hogy nem érdekel senkit :) " Jaja, télleg elég unalmas dumát szúrtál... :)))))))))))))))))
brien2004-12-21 15:17:38 // 1000
Ja, és vasárnap délelött 30 perc alatt megcsinálták a váltómat... Nem szinkrongyűrű, nem olajcsere, nem váltókulissza-műanyagtávtartósbizbasz, nem rudazatállításos akármi... Az előző tulajnál kaphatott az autó egy bazi nagy ütést alulról (mondanom sem kell, nem nehéz, mivel 5 cm-vel alacsonyabb a szokásosnál :)), és az egész váltószerkezetem hátracsúszott és kilazultak a csavarok. Egy kis tisztogatás, csavarozás és már mehettem is a dolgomra, + megszünt a váltókar iszonyatos holtjátéka üresben. Szal' ezért nem vette be az 1-es 2-est, mert szerencsétlen nem volt alul rendesen rögzítve, lötyögött az egész szar :) Ezt csak mint, okulnivaló írtam le, bár tudom, hogy nem érdekel senkit :)
brien2004-12-21 15:08:12 // 999
Akkor most én is én is :) Hasonlóképp csináltam, csak én az utcán, H1-es izzó csere...mindkettő Tungi-féle H1 Megalight+30% hagyvakuljonmindenkiizzókra cseréltem, mivel a ma reggeli hidegben elfelejtett világítani a jobb oldalim, amit történetesen 2,5 hónappal ezelött cseréltem :) Viszont szerelés közben rájöttem, hogy az egész lámpatest (az a foncsorozott rész :)) ide-oda mozog, nem lehet valahogy fixálni? Nem, nem pillanatragasztóra gondoltam :)
giovanni2004-12-21 15:04:53 // 998
Mégegyszer Grats....... Ha esetleg izót kell cserélnem hívhatlak??? ;-)
giovanni2004-12-21 15:03:36 // 997
granturismo Most már válaszolok.. eddig nem akartam mert gonoltam hátha valaki betenne egy szép szerelős képet a K-ra, de jött Ollah és "első saját GTV 2.0 V6 TB szerelési élményének leírása" :) azt hiszem méltóan a tisztelgett egyik kedvenc topicunk 1000-ik hozzászólása előtt :)).. Szóval sejtetettem hogy valami ilyesmi lesz csak titkon reménykedtem hogy hátha Paco ABS-e valami öszvér a kettőből régebbi pumpa ujabb e-unit de meg vagyok győzve hogy nincs ilyen szerencsém szerintem február elejére minden fékalkatrész összegyűlik amikről beszéltünk vezérlőt is beleértve és akkor uccu nagyfékfelujítás addig meg csak óvatosan.... Jah jó ez a Kép is :)
Ollah2004-12-21 14:52:36 // 996
Tegnap kereken tíz perc alatt elvégeztem az alábbi műveletsort: - Gabika egy szál gatyában, keletnémet műanyag pacskerban lecammog a garázsba - elővesz a jobboldali szekrényből 2 csavarhúzót - odaslattyog az ótóhoz; kinyitja az ajtót, majd a motorháztetőt - a két csavarhúzóval kicsavarozza a műanyag takarólemez 3 csavarját, amelyeket akkurátusan elhelyez az üvegnél lévő, peremes és magas gumis izé mögött, ami valszeg ilyen motortér szigetelési célzattal van ott - lámpatestből egy egyszerű kézmozdulattal kiveszi a HB 3-as izzót foglalatával együtt - HB 3-as izzót úgy fejti le a foglalatról, mintha világ életében ezt csinálta volna - HB 3-as izzót akkurátusan rendeltetési helyére applikál, közben végig figyel, hogy ne fogja meg a HB 3-as izzó üvegét - a HB 3 kihangsúlyozása különösen fontos, és komoly feszültségfeldolgozó célzattal történik, hiszen a HB 3-as izzó darabja bruttó 1799 Ft, tehát a HB 3-as izzónak minden körülmények között kötelesek vagyunk megadni azt a tiszteletet, hogy nevét a lehető legtöbbször a lehető leghelyesebben leírjuk; tehát HB 3 - ezután csavarokat elővesz az üvegnél lévő, peremes és magas gumis izé mögül, ami valszeg ilyen motortér szigetelési célzattal van ott, majd a 2 csavarhúzóval akkurátusan visszacsavarozza a "fiúkat" helyükre, ezzel rögzíti a fekete műanyag takarólemezt, ami franctuggyamilyen célzattal van ott az autó orrának mindkét oldalán, viszont minden egyes szerelési műveletet igen hatékonyan lassít és körülményessé tesz - ezután motorháztető óvatosan és körültekintően lecsuk, két csavarhúzó a helyére visszarak, elégedett tökvakarás és autóra pillantás, majd Gabika egy szál gatyában, ahogy jött, eltűnik a garázsajtó mögött Köszönöm, köszönöm, nyugodtan foglaljanak helyet, igazán semmiség! Nem-nem, nem érdemlem meg, köszönöm, tényleg foglaljanak helyet! Ó jaj, hogy a szerelők Istene? Nem, nem is! Na jó, de tényleg nem kellene! Köszönöm, köszönöm... (Ha ezek után kiderül, hogy nem HB 3, hanem HB-3, akkor a következő találkozón nem Leon GTA-jára csorgatom a nyálam, hanem Robi dízelére.) :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
granturismo2004-12-21 13:18:22 // 995
Én is csináltam róla képet.
Wickey2004-12-21 12:20:28 // 994
Tökre úgy néz ki mint a motorelektronikám.
Inner Circle2004-12-21 11:40:03 // 993
Yow, de rút :(
giovanni2004-12-21 09:49:46 // 992
Nah a fotók a kedves érdeklődőknek...

aljzat a controll uniton közelebbről

ez elrohadt :((

a stekker szóval asszem ez is cserés...

Nem hiába no ez német alkatrész...
granturismo2004-12-21 09:41:09 // 991
Givanni, Paco Sajnos nem egészen ez a helyzet.:-( Giovanni vezérlője: 60812744 Tehát az egy Bosch 5.3 vezérlő. Az autóban már az ujabb fajta ABS van. Paco vezérlője 9950679 Tehát egy Bosch 2E tip vezérlő ez a régebbi 3 oszlopos vezérlő. A kettő nem egyforma.:-(( Egyébként Paco vezérlője az én autómba viszont jó lenne. A hiba lényege, hogy az ABS csatlakozója csúnyán beázott, illetve jelenleg is beázik. Igen jellegzetes elektrokorrózió alakult ki, azok az érintkezők amelyeken nagyobb áramerősség folyt egyszerűen eltüntek:-( Maga az 5.3-as vezérlő egyébként sokkal kisebb méretű mint a 2E, sokkal jobban hozzá lehet férni. A 2E-nél 2 db kábel megy rá, egy db az összes jelet és érzékelőt viszi föl, a másik kisebb a tápfeszültségeket. Az 5.3-nál csak egy kábel van. A 2.0-nál van az a nagy bordás fedél (60595280) az alatt van egy kisebb fedél (9950251) és ez alatt csatlakozik föl a kábel (60586747) ráadásul a kábel ilyen "könyök" kialakítású a csatira oldalról meg rá. Az 5.3 nál csak a külső fedél van az alsó nincs, és a kábel (60626139) felülről megy rá a csatlakozóra. Szóval a vízvédelem nem olyan profi szerintem mint a régebbinél. A vezetékre csorgó víz lefolyik a csatlakozóra és mivel az nem zárt teljesen belefolyik a belsejébe és jön a korrózió. Az biztos, ha cserélve lesz akkor valami + megoldást kell alkalmazni a légmentes kapcsolat érdekében.
Attie2004-12-21 09:02:12 // 990
Paco, Rizzo! Hát jó kérdés :) Fogalmam sincs. Paco, az alkatrész CD-n nem lehet megnézni, hogy egyezik-e a cikkszám? A motorom száma AR72040-nel kezdődik. Amúgy valami nagyon hasonlót láttam már 33-nál is amit Rizzo ír. Láttam egy srácot aki egy 33-ast bütykölt és odamentem hozzá beszélgetni. Éppen egy félkör alakú fém izét tisztogatott és próbálta odébbtolni valamivel, hogy még érintkezzenek a dolgok. (Hogy így szakszerűen leírjam :) )
giovanni2004-12-21 08:46:38 // 989
Hmmm ez nagyon-nagyon jól hangzik kéremszépen nagyon biznic szaga van..... Na minnyá előkerítem a fotóaparátot azt mutogatok... csak még imitálok egy kis munkát...
Paco2004-12-20 21:49:02 // 988
Na előkerestem a beírt alvázszámod, és az alapján is megkerestem: Pump: Enyém: 60575888 Tiéd: 5895525 amihez 46405394 vagy 60811577 a replacement. Ez úgy néz ki nem stimmel. DE! Ha kibontom az egységet darabokra Electronic control unit: Enyém: 9950679 az eredeti és 9947455 a replacement Tiéd: 9950679 az eredeti és 9947455 a replacement :)) BINGÓ! :)
Paco2004-12-20 21:36:57 // 987
9950679 az eredeti és 9947455 a replacement egység (bármelyik jó) Legalábbis az ePer szerint. Electronic controll unit. Ez csak az elektronika, a komplett egység: 60575888 számú és pump-nak hívják :)
giovanni2004-12-20 21:09:05 // 986
Ráérsz akár holnap is mert lassan én is elszakadok netközelből.... Mindenesetre köszi...
Paco2004-12-20 21:03:10 // 985
Ez jó kérdés. Előhalászom a Ricambit vagy az ePer-t és beírom a számát. Csak annyit várjatok amíg a gyerek POM-POM DVD-je lejár :)
Rizzo2004-12-20 20:44:43 // 984
Attie Ha olyan a légmennyiségmérő mint a 75 TS-ben akkor a műanyag kupak alatt van egy grafitos potméter egy fém csúszkával. Én a poti paneljét kicsit elcsúsztattam hogy ne a kikopott részen fusson a csúszka. A kopott részt pedig pótoltam 2B-s ceruzával.Még kicseréltem a levegőcsavar potiját.És jó lett.Persze ezekkel már csak akkor próbálkoztam mikor már vettem 2 bontottat 20.000-ért újat pedig 160.000+áfa-ért kínáltak.
giovanni2004-12-20 20:13:42 // 983
Paco Megtörtént a vizsgálat gt-vel megnéztük az abs-t és bizony igen csúnyán szét van rohadva a stekkernél hálistennek mind a két oldalon az aljzat felől is illetve a kábelköteg felőli vége is... :((( (made in germany rosszul van megoldva a szigetelése és beázott) holnap teszek fel képet is ... Sőt arra is fény derült hogy az én vasamban újabb a technika mint gt-ében a kérdés hogy ami neked van az 4-kamrás-e? (ilyenem van nekem) vagy három kamrás ez a régebbi...és az sajna nemjó...
Paco2004-12-20 19:43:18 // 982
Van képed róla? Ugyanolyan mint a 8 szelepes TS-ekhez való? Olyanom van raktáron... :)
Attie2004-12-20 16:25:40 // 981
Pontosan nem tudom, de a computer szerint 0 m3 levegő megy át rajta. Olyat hallottam, hogy ez vmi régebbi fajta (a cikkszáma egyezik a 97-es 145/6-ba szereltekkel) és ez vmi nagyobb panel amin több fém szál fut. És esetleg ezek nem érzékelnek már. A következő lépés állítólag az hogy elszakadnaka szálak és megáll az autó. Új ára 80-100e Ft ennek. Ha az újabb lenne az 60-70e lenne.
Paco2004-12-20 16:12:37 // 980
Lehet. Attól függ mitől szart be....
Attie2004-12-20 15:58:48 // 979
Szedett már szét valaki légmennyiségmérőt? Ha kezd beszarni, akkor lehet valami okosságot csinálni a dobozon belül?
TtK2004-12-20 14:59:28 // 978
Qrva nagy meló. Klímakompresszor, új ékszíj, klímahűtő, komplett fűtésbox, a műszerfalon a kapcsolók, a műszerfalban a hőmérő, a tükörben a hőmérő, kábelkorbácsok, klímavezérlő, csövezés és meg még ki tudja mi minden. Cgo többször nekifutott, aztán vett egy másik (klímás) autót.
Paco2004-12-20 14:17:35 // 977
Még szerencse, hogy nem tippeltem :)
kertecs2004-12-20 10:57:07 // 976
Úgy tűnik sikeres vezérmű cserén vagyok túl a kedves 155-ömön : ))) A dízel-kerregés megszűnt, nem zörög a vízpumpa-csapágy... elégedett vagyok! Olyan gyönyörű lett a hangja! Nem volt egyszerű menet, de örülök hogy én csinálhattam. Mindenkinek köszi a segítséget!
TtK2004-12-20 09:10:47 // 975
Halihó! Na kiderült mi kopogott jobboldalt elöl. A 7vg-n felemeltük a gípet és sasoltunk erősen. Meg is találtuk, ami már eddig is tudott volt, hogy a kormánymű kopog egy kicsit. Ezt már Szamosiék is detektálták 3 éve, a helyzet azóta is változatlan. Az offos szervíz szerelői szerint se kell vele foglalkozni. Ennek egyébként nem hallani a hangját az utastérből. Ezek után molyoltunk egy kicsit az autón (átvizsgálás, akku, hűtőfolyadék karbantartás, hátsó helyzetjelző igazítás), míg a tizedik alánézésnél meglett a bbűnös: a dudák konzolostól lerohadtak a helyükről és a drótjaikon lógtak. A kormány erős balra rántásánál nekikoccantak belülről a lökhárítónak, az adta a kopogó hangot... :)))))) Visszagyógyítás után a kopogás (minő meglepetés) megszűnt. A gíp egyébként tipp-topp alulról, egyedül a kézifékkötél gumiharmonikái vannak elszakadva. Még a kipuff is egész tűrhető, rosszabra számítottam.
Paco2004-12-18 13:20:57 // 974
Keresd meg CGO-t ő többször átnézte ezt a kérdéskört.
IuliusCaesar2004-12-18 12:17:30 // 973
Urak! Képben valaki azzal, hogy a gyárilag nem klímás 97es gyártású 145be, ki van-e építve a kábelkötegben a klímás vezetékei, vagy hogy lehetséges beépíteni bontott gyári klímát!?
giovanni2004-12-17 17:54:19 // 972
Nem is vettem magamra csak gondoltam írok valami okosat :)))
Paco2004-12-17 17:44:59 // 971
Nem személy szerint neked szólt, csak a kedvenc Murphy törvényem :)
giovanni2004-12-17 17:40:35 // 970
Vagy.... Okosak hülyén ;-)
Paco2004-12-17 16:19:03 // 969
"Készíts egy olyan rendszert amit a hülyék is használnitudnak. Csak a hülyék fogják használni." :) Smyggy meglátása...
giovanni2004-12-17 16:04:34 // 968
ctrl-c ctrl-v a legnagyobb királyság :)))
granturismo2004-12-17 15:47:23 // 967
Vazzvazzzz:-)))) És elküldte így:-))))
giovanni2004-12-17 15:46:40 // 966
mél ment :)))
granturismo2004-12-17 15:42:16 // 965
Hát küldjed a laszlo.szalai@elmu.hu-ra:-) Ezt írd benne: "Szia GT! Figyu, össze kéne akkor valamikor jönnünk megkukkolni a boximat. Írd meg neked mikor lenne alkalmas neked esetleg és akkor utána megírom nekem melyik időpont lenne jó. Ja meg azt is írd meg hova kéne mennem. Köszi Giovanni" Szerintem ez így nekem jó lesz.:-)))) Ezt így küldd el:-)))))))))))))))))))))
giovanni2004-12-17 15:32:11 // 964
Na most megnyugodtam a most felrakott kép alapján felismertem :))) mert én csak addig jutottam, hogy leszedtem róla a műag. burkolatot és lehúztam a stekkert tovább nem mertem mert nem tudtam mit idézhetek elő... Jó hova küldjek mélt? és mit irjak benne? :))... Paco: Előre is köszi ha van fejlemény értesítelek...
Paco2004-12-17 15:27:00 // 963
Ha így rá van csavarozva akkor tutira egyben van mert nem bontottam meg. Szerintem először kukkoljátok meg, és ha nem javítható akkor szívesen felajánlom hasznosításra az enyémet.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak