Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

granturismo2005-02-17 22:52:09 // 2555
Irtam egy cikket ebben a témában a Bravósok oldalára. Nézd meg mert az 1.2-es Bravo-n ugyanez a befecskendező rendszer van mint ezeken a TS motorokon. Úgyhogy az ott leírtak érvényesek ezekre az autókra is. Persze a szerelés kicsit más, mert nem minden ugyanúgy van.Bosch 1.5.5 befecskendező rendszer tisztítása.
Satan2005-02-17 22:46:17 // 2554
Köszi. Házilag van rá esélyem? (Szakihaver+ukrán krovakészlet kombóval. :) ) Nem igazán akarok extra szerelőre költeni, mert ha minden igaz akkor kinéz egy motorcsere, és akkor meg úgyis mindegy...
granturismo2005-02-17 22:41:08 // 2553
Hát olyan hagyományos értelemben vett üzemanyagszúrő általában valóban nincs. Van egy szűrő az üzemanyagszivattyú kosarában, de azt nem kell cserélni. Ha rángat szerintem először a fojtószelepet kellene megtisztítani.
Szilárd2005-02-17 22:38:18 // 2552
Elképzelhető,mert a 156-ban sincs benzinszűrő.
Satan2005-02-17 22:25:22 // 2551
Lenne egy láma kérdésem. A márkaszervízben a szerelő srác egy átvizsgáláskor azt mondta, hogy a 145-ösben nincs üzemanyagszűrő, így azt nem kell cserélni. Ez valóban így van, mert én nehezen akarom elhinni...? (Időnként kicsit rángat a drága, és úgy tűnik egy-egy henger kihagy indítás után, míg be nem melegszik, és szeretném azt hinni, hogy egy eldugult szűrő az oka, és nem a gyújtás, vagy egyéb komolyabb dolog vérzik...)
Wickey2005-02-17 21:09:03 // 2550
akasztunk egy toronymerevítőt a két szarva közé, meg letörünk egy kicsit a másikból is. Befestjük sárgára a csonkokat, meg lefóliázzuk a szemüvegét. Tiszta sportgép lesz a delikvensből :-)
Robi2005-02-17 20:20:32 // 2549
De ha letöröd a szarvát, akkor már "nem lesz gyári"! :)))
Paco2005-02-17 20:17:00 // 2548
Bántja a nyavaja, épp csak letöröm kicsit a szarvát :)
Robi2005-02-17 20:11:12 // 2547
Á, ne bántsd, csak elfeküdte a száját. :)
Paco2005-02-17 19:43:50 // 2546
Hmmmmm........ Némá, mit csobog a kis patak. :) Szeretnélek emlékeztetni, hogy van egy villogó hátsó lámpád szóval úgy kötekedj :-P
krisz332005-02-17 18:30:27 // 2545
segitség hogyan birom a NOD32 virusirtott frisiteni ??
norbee2005-02-17 18:11:15 // 2544
Eszem megáll ezektől. Hagyom, hogy gyakoroljanak a verdán, erre össze se rakják rendesen, és még poénkodnak is. :)))) Azmo szavaival élve: nem gányolunk vazze, csak a gyári a jó!!! :))))))
norbee2005-02-17 18:08:17 // 2543
Te meg a másik. :DDDDD
norbee2005-02-17 18:07:45 // 2542
Te. Szerinted kinél van az Intruder, és mire fogom felhasználni az ilyen jellegű beszólások után? :DDDD
Robi2005-02-17 16:53:49 // 2541
Sárga irigység ON. :) Asszem nem egy kategória a két pia. Az enyémnek szép az üvege, a tied meg fincsi. :) A Te egészségedre is!
szutyok2005-02-17 16:46:30 // 2540
Nekem házi mézes pálinkám van! Akkor egészségére kolléga!
Robi2005-02-17 16:45:07 // 2539
Még van itthon egy üveg "vilmoskörte ízű szeszesital"-om. :)))
szutyok2005-02-17 16:38:56 // 2538
Akkor ma este együtt /nem/ rugunk be!
Robi2005-02-17 16:31:28 // 2537
Én is szívok, most fizettem be a 60 rugós büntimet. Üres a pénztárcám, de legalább van 15 ropi tartozásom.
szutyok2005-02-17 16:27:26 // 2536
Na ja, éppen ezért ugrott a ma esti dartsos sörös buli!
Robi2005-02-17 16:25:54 // 2535
Kinek esik jól? Inkább át se számolom sörre... :)))
szutyok2005-02-17 16:22:17 // 2534
akkor most nyugodt vagyok! Bár nem esett jól!
Robi2005-02-17 16:21:18 // 2533
Hja. Sebaj, így is nyertünk egy ablaktörlő-motor burkolatot. :)
Paco2005-02-17 16:16:50 // 2532
Ha még gyertyát is cseréltünk volna Norbee-nak akkor most lenne 20 HUF-unk :)
krisz332005-02-17 16:16:12 // 2531
igen sajnos ez igy kb ennyi nekem csak a karbi állitás volt 12ezer :(
Robi2005-02-17 16:11:17 // 2530
Szerintem reális. Bár ez a karbi tisztítás egy amolyan "nesze semmi, fogd meg jól" dolog. Karbi tisztítás az is, ha valami adalékot átnyomtak rajta, és az is, ha szétszedték atomjaira, mindent kipucoltak, kifújtak, összerakták, és beállították. Utóbbi nyilván jóval több meló. Az ilyen jellegű munkát jobb felügyelni, különben könnyen lehúzhatnak.
szutyok2005-02-17 16:02:22 // 2529
Most hoztam ki az autót a szervízből! Volt egy ablaktörlő-motor csere, gyertya és levegőszűrő-csere, karburátor tisztítás és szivató-szervíz! Mindezt 19 K-ért! Szerintetek átb@sztak?
krisz332005-02-17 15:49:19 // 2528
na mindegy a lényeg az hogy tiz évig fényeztem autokat és a lakatosokal folyamatos problémáim voltak de mondom ha kicsit jobb idö lessz bárkinek szivesen segitek csak alfásnak persze :))
Robi2005-02-17 15:04:50 // 2527
Szerintem semmi különbség. Max annyi, hogy egy igényesebb hóláncot talán egyszerűbb felrakni, nem fagynak el annyira az ujjaid, mire elkészülsz vele. :)
granturismo2005-02-17 14:55:32 // 2526
Értem. Tehát a 60ezer az anyagköltség és a fényező az tök ingyen dolgozott. Ez így rendben van.
Scott2005-02-17 14:30:02 // 2525
Én tavaly nyáron vizsgáztattam. Akkor még nem volt tervben, hogy felújítom a autót, ezért "némi" kenőpénz segítségével átment a vizsgán, bár így is húzták a szájukat a kasztni miatt. Annyival azért nem volt több a normál díjaknál ( mondjuk egy normál vizsgadíj kétszerese volt ).
pb_2005-02-17 14:27:31 // 2524
Ha úgy csinálod, ahogy javasoltam, akkor igen.
Azmo2005-02-17 14:03:20 // 2523
Hát ja, de attól még nem megy át a vizsgán ha rohadt a küszöb! Mármint normál vizsgán...
pb_2005-02-17 13:16:15 // 2522
Sztem vizsgát kéne nagyon szem előtt tartani, mert az idő nagyon kevés a munka + sztem sok lenne. Én a lakatosra szánt pénzt másra költeném(futómű, kormánymű, fék, stb.). De ettől függetlenül azért lehet árajánlatot kérni a kasztnira.
Scott2005-02-17 12:56:21 // 2521
Meg kértem, hogy a motortér is legyen megcsinálva , az plussz 15-20 .
Scott2005-02-17 12:53:56 // 2520
Nekem 100-at mondtak a jobb alsó padlólemez javítására, plussz a hátsó két kerék ív komplett csere, plussz a hátulján ( a lökhárító felfüggesztésénél ) lévő lyukak eltüntetésére, plussz üreg és alvázvédelemre. Mondjuk a küszöbre nem emlékszem, hogy szóba jött volna-e. A teljes fényezésre meg 160-t.
Azmo2005-02-17 12:19:08 // 2519
Azt hiszem majd megkérdezek vagy fél tucat lakatost, hogy ki mennyit mond erre a munkára és majd meglássuk! Köszi mindenkinek!
Wickey2005-02-17 11:43:28 // 2518
Haha. a nekem meg a másnak között van azért különbség. A különbség abból adódik, hogy a telifénynél nem a meglévő festéket kell kikeverni, hanem lehet olyan színt választani, amiben nincs gyöngyház, és nem 15ezer literje, hanem mondjuk csak 7ezer. Egy autóra elég 2-2.5 liter. A másik amin lehet spórolni, az a munkadíj. Az autót egyedül szedem szét, egyedül rakom össze, a fószerral ketten együtt csiszoljuk ki, ebből adódóan a munkadíj nulla forint. A festék alleszcuzammen 20ezer, lakkal mondjuk 30, kellékanyagok 10ezer, a kamra 2 órára 12 ezer, 3 órára 18ezer. Oké, nem negyvenezer, de hatvanból akkor is megvan. Ez pusztán anyagár.
gyugya2005-02-17 11:10:56 // 2517
Jaja sielunk majd franciaknal. Lehet nem is lesz ra szukseg, deha megis....
someq-1472005-02-17 10:52:33 // 2516
Hali Csak nem sihhhelni veszitek az irányt???? Én 3 hete voltam Ausztriába, amikor az a rengeteg hó esett egy hét alatt (120 cm) és több útszakaszt is lezártak lavinaveszély miatt. Na én akkor egy teljesen gagyi hólánccal evickéltem le a hegyről (kb. 30-35 km) a tesómék OFF-os verdájával. Igazából szerintem a célnak tökéletesen megfelelt.
pb_2005-02-17 10:26:14 // 2515
Akkor úgy gondolom, hogy helyénvaló az összeg.
gyugya2005-02-17 10:23:13 // 2514
Nem tudom mennyire műszaki-szakmai de megkérdezem. Kellene nekem hólánc. Van-e különbség a 4000 és a 12000 forintos hóláncok között. Milyen hátrányom származhat egy olcsó hólánctól? Elszakad, nem fog úgy?
pb_2005-02-17 10:20:57 // 2513
"bocs nem figyeltem a belsö küszöb az plussz de oda bármelyik kocsiét berakhatod" Sztem sem a középső "lyukacsos" lemez helyére, sem a belső rész helyére nem lehet más autó kasztni elemét beilleszteni(max gányolás, kókányolás után), csak az AR 33 ideillő alkatrészeit. Azt még el tudom képzelni, hogy sablon alapján legyártod/tatod az alaktrészeket. "6orát per darab ra gondoltam ez ennyi idö alatt nam gányolva van" Így 1 kicsit jobban hangzik.
krisz332005-02-17 10:17:04 // 2512
még valami az ivek végig vannak varva nen csak pontozva ez nagyon fontos mert amugy nincs értelme az egész müveletnek
krisz332005-02-17 10:15:05 // 2511
igen szerencsére az volt meg sugom hogy más lakatos 250net mondot rá
krisz332005-02-17 10:13:27 // 2510
bocs nem figyeltem a belsö küszöb az plussz de oda bármelyik kocsiét berakhatod a 6orát per darab ra gondoltam ez ennyi idö alatt nam gányolva van
pb_2005-02-17 10:11:07 // 2509
Ha segítettél is, akkor ez olyan baráti ár lehett.
pb_2005-02-17 10:08:53 // 2508
Ezzel azért 1 kicsit vitatkoznék, kétlem, hogy alig több mint 1 fél nap alatt +csinálná normálisan, ha mindent le kell vágni és újra kell csinálni, de ha foltozni kell akkor sem lenne kész. Az én +látásom az, hogy 6 óra alatt max. gány munkát lehet csinálni. Azt sem hiszem, hogy 7-8k ért lehajtják neked mind a 3 részt, főleg a belső részt, amit sztem külön formára préseltek.
krisz332005-02-17 10:07:55 // 2507
Még valami az én gépemen teljes kasztinás volt küszöb sárvédö iv teljes alja tornyok tehát az egész auto jo hogy én is segitetem (nem sokat) igy volt 110be a lakatosmunka .
krisz332005-02-17 09:57:40 // 2506
pb egy jo kasztnisnak ez a küsszöbcsere kb 6orára van szüksége és 10ezer per darab plussz a küsszöb amit a váci uton 7-8 körül megcsinálnak :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak